Pinoon kaikki, jotka ovat muuttaneet pois kotoa 19v:nä tai vanhempana?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
19-vuotiaana muutin. Ei ollut syytä muuttaa aikaisemmin, lukioaikana....välit vanhempiin on aina olleet hyvät, oli omaa vapautta riittämiin, jne.
Lukion jälkeen menin naapurikaupunkiin opiskelemaan vuodeksi, ja muutin pois kotoa.

:wave: vasta 21-vuotiaana. Olin lukion jälkeen töissä ja sitten opiskelin kotipaikkakunnalla, ei ollut taloudellisia mahdollisuuksia lähteä omille teille. 21-vuotiaana pääsin toiselle puolelle maata opiskelemaan, siellä oli ilmainen asuntola ja opetus ilmaista myös, joten kesätienestien ja opintolainan ja -rahan turvin pärjäilin. Asuimme äidin kanssa kahdestaan viimeiset pari vuotta, oli oikeastaan ihanaa aikaa, minäkin jo aikuinen ja oli todella mukavaa, vaikkakin taloudellisesti hyvin tiukkaa.

muutin 29v. hoidin sairasta äitiäni hänen kotonaan kuolemaansa asti, olin omaishoitaja. muuta sukua meillä ei sitten ollutkaan. olisin halunnut aikaisemmin muuttaa jo, sillä äitini asui maalla omassa lapsuudenkotona jossa halusi olla ihan loppuun saakka. kun äiti kuoli möin talon ja muutin ulkomaille.

No ihan ok ikä. Itku tuli ensimmäisenä yönä :) Muutin poikakaverin kanssa yhteen, opiskelin ja hän kävi töissä. No, sanotaan vaikka, että kyllä se piti tasan tarkkaan paikkansa mitä vanhemmat kertoivat, että kaikki täytyy tehdä itse. Ei sitä tajunnutkaan ennen kuin todella siinä tilanteessa oli. Ensin sitä niin innoissaan laittoi sitä omaa pikku kotia Mutta se alkuhuuma haihtui kyllä.. Nyt valitsisin toisin.

Olin reilua 1kk vajaa 19 ku muutin. Suoraan miehen kans saman katon alle. Ei mulla olis ollu vara muuttaakaan yksinään pois, olin sillon lukion viimesellä ja tuloina pelkkä opintoraha... Ihan hyvä ikä. Osas jo pitää huolta raha-asioista ja kodista muutenki. =)

Muutin pois kotoa vasta 19-vuotiaana, lukion jälkeen, kun aloitin opiskelut muualla. Meillä lapsilla ollut aina läheiset välit omiin vanhempiimme (ja on edelleenkin), ei ollut mitään tarvetta muuttaa aiemmin. Ja näin jälkeen päin ajateltuna tuo ikä oli mulle juuri oikea ikä muuttaa pois.

Yhteistyössä