Oletteko mukana lasten harrastuksissa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "jee"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Niin... Mä ainakin aion osallistua, jos siis joskus tulevaisuudessa on tarvetta.

Mä oon saanu kai sellaisen mallin omilta vanhemmilta. Aina osallistuivat, mutta eivät kokeneet sitä mitenkään uhrautumisena. Nykyisin on kyllä sellainen "talkoo -henkisyys" lähes kokonaan hävinnyt... Harmi...

Kaikilla on nykyään niin paljon muuta, "Minun työ, minun harrastukset ja minun elämä, minun, minun ja minä olen niin tärkeä...

Niin... Mä ainakin aion osallistua, jos siis joskus tulevaisuudessa on tarvetta.

Mä oon saanu kai sellaisen mallin omilta vanhemmilta. Aina osallistuivat, mutta eivät kokeneet sitä mitenkään uhrautumisena. Nykyisin on kyllä sellainen "talkoo -henkisyys" lähes kokonaan hävinnyt... Harmi...

Kaikilla on nykyään niin paljon muuta, "Minun työ, minun harrastukset ja minun elämä, minun, minun ja minä olen niin tärkeä...

Minä en ole voinut saada sellaista mallia vanhemmiltani, koska en halunnut harrastaa lajeja, joissa vanhempien panosta olisi tarvittu. Ja toisekseen olen niin vanha, ettei lapsuudessani tosiaankaan äidit ja isät seisoneet kentänlaidalla muutenkaan. He olivat töissä. (toki yrittäjyys oli tähän iso syy)

taas päinvastoin. Ei omassa lapsuudessa vanhempia odotettu harjoituksiin ja osallistumaan jatkuvasti. Itse poljin pyörällä harjoituksiin ja sieltä kotiin. Älyttömäksi mennyt nämä vaatimukset ja harrastusten hinnat. Sitten vielä oletetaan, että vanhemmat osallistuu työpanoksella. Toki voisin talkootyötä tehdä, mutta hirveiden harjoitusmaksujen LISÄKSI en siihen suostu.
Minusta lapselle voi osoittaa muutenkin, että on tärkeä. Meillä jo 4v ilmoittaa jalkapalloon viedessä, että ei tartte jäädä. Onhan se HÄNEN harrastuksensa, eikä mua tartte joka paikassa kyyläämässä.

Mä kyseenalaistaisin, onko tuollaista talkoohenkisyyttä ollutkaan siinä mielessä, miksi se tässä ketjussa mielletään (tällainen usalaistyylinen soccer mom -ilmiö).

Meillä ei lapsena myöskään vanhemmat ehtineet osallistumaan mihinkään harrastustalkootoimintaan, eikä sellaista muistaakseni edellytettykään. Talkoot olivat sitä, että mentiin porukalla maalaamaan naapurin taloa tai auttamaan tallin pohjan valamisessa ja vastavuoroisesti sitten koko naapurusto kerääntyi kesäisin meidän pelloille tekemään heinää.

Mä unohdin vielä mainita, että minunkin vanhempani kävivät siis töissä. Ja silti heillä oli aikaa osallistua meidän lasten harrastuksiin. Ja meitä lapsia on 4.

Minusta tämä on todellakin ollut yksi "rikkaus", että vanhempani ovat halunneet osallistua meidän lasten harrastuksiimme. Mutta siis jokainenhan tekee omien kykyjensä ja resurssiensa mukaan....

Mä unohdin vielä mainita, että minunkin vanhempani kävivät siis töissä. Ja silti heillä oli aikaa osallistua meidän lasten harrastuksiin. Ja meitä lapsia on 4.

Minusta tämä on todellakin ollut yksi "rikkaus", että vanhempani ovat halunneet osallistua meidän lasten harrastuksiimme. Mutta siis jokainenhan tekee omien kykyjensä ja resurssiensa mukaan....

Puuttuu vain: kukin taaplaa tyylillään :D

Näinpä. Tärkeintä on kuitenkin että lapsi saa harrastaa ns. mitä haluaa. Ettei sen vuoksi jää harrastamatta ettei vanhemmat jaksa leipoa piirakoita, seistä kaukalon laidalla tai kutoa sukkia joulumyyjäisiin.

Niin ei kai sille mitään voi jos ei pysty tai halua osallistua.

Pääasia, että lapset harrastaa!

On kai niitä sellaisiakin perheitä, joissa kukaan ei harrasta yhtään mitään....

Uusimmat

Yhteistyössä