kassu Siis laittoko ne periaatteessa sen kierukan ilman sun suostumusta tai pyyntöä..? Ompas omituisia nuo lääkärit nykyään jos vaan päättävät kaavinnan yhteydessä että laitetaampas sulle kierukka vaikka et itse sitä olisi pyytänyt...
Kyllä se mies sinne vällyjen väliin lämpenee...
Mahoton ihana asenne sulla... Siis tuo että kyllä elämä kantaa! Olen koittanut itsekin hokea sitä itselleni kun meinaa usko välillä horjua tämän elämisen ja olemisen kanssa (lähinnä tiukan taloudellisen tilanteen kanssa). Usein muuten ne jotka miettii onko hänestä äidiksi ovat valmiita äideiksi, nuo ajatukset tuntuu olevan ihan yleisiä ja normaaleja. Äiti pääsee kasvamaan siihen äitiyteen jo raskausaikana (on se vauva vaan niin läsnä sen koko odotus ajan. varsinkin kun liikkeet alkaa tuntumaan) ja viimeisetkin epäilyksen varjot alkaa hälvenemään siinä vaiheessa kun lapsi on syntynyt, kyllä se lapsi vaan opettaa vanhempiaan. Sitten tuleekin seuraava murhe, olenko hyvä äiti... Sitä miettiessä on vaan syytä muistaa että lasta ei voi suojella jokaiselta kolhulta ja muksaukselta koko hänen elämäänsä. Olisi ihanaa jos voisi, mutta kyllä ne lapset joskus lentää pesästä ja joutuu kokemaan ikäviäkin tunteita ja asioita, silloin vain pitää muistaa olla tukena lapselle -on hän sitten 3v tai 30v. Itse epäilen itseäni vähintäänkin lähes viikottain ja lapsen itku tuntuu aina vain pahalta, johtui se sitten väsymyksestä tai siitä että on kaaduttu. Ulkopuoliset pitävät minua aika rentona äitinä, varsinkin kun on esikoisesta kyse ja en kauheasti vauhkoile. Joskus kun esim. isomman tällin jälkeen murehdin lapsen vointia ja näen kauhukuvia aina aivotärähdyksestä lähtien mieheni koittaa rauhoitella minua -yleensä väittää että vauhkoilen turhia- tällöin aina muistutan häntä millaisia jotkut äidit ovat varsinkin esikoisen suhteen ja saan taas jatkaa vauhkoilua hetken. Oikeasti olen herkästi vauhkoontuva ja näen vaaroja joka puolella aina takin nappien tukehtumis vaarasta metsä retkien käärmeisiin... :ashamed: On työn ja tuskan takana pitää nämä tunteet kurissa ja koittaa olla näyttämättä niitä, samoin jouduin opettelemaan heti synnytyssairaalasta lähtien että annan vauvalle ja isälle tilaa tehdä asiat omalla tavallaan vaikka oma tapani olisi usein ollut helpompi ja nopeampi. Tein myös ison henkisen työn kun lapsi piti viedä mummolle hoitoon alle vuoden ikäisenä (en soittanut ensimmäisenä päivänä kertaakaan kysyäkseni miten heillä menee, muumo tosin soitti minulle kerran ja kertoi että kaikki menee hyvin...en muutenkaan soittele jos lapsi on hoidossa kysyäkseni kuulumisia kerran tunnissa.) Mutta kaiken kaikkiaan äitiys on ihanaa!
Sain sen hygienia passin läpi, töistä ei ole tietoakaan. Tänään pitäisi mennä työkkäriin tekemään se työnhaku suunnitelma vai mikä se nyt onkaan. Lähinnä ajattelin kysellä virkailijalta seudun isoimmat työllistäjät sun muut vinkit jos itseltä on jäänyt jokin huomaamatta.
Toivon tällä hetkellä taas raskautumista niin paljon että on oikein koko kropassa outoja tuntemuksia, siis vähän kuin raskausoireita. Nyt ei taas pelota raskautuminen yhtään, illalla voin kyllä olla jo taas erimieltä. Nuo oireet tiedän valeoireiksi siitä että vasta oli menkat ja ennen niiden alkamista testasin ja tuli nega. Seuraavien menkkojen pitäisi alkaa joskus lokakuun puolenvälin paikkeilla viimeistään (kai). Mulla on menossa joku ihme syysmasennus kausi, onneksi lievä sellainen. Tajusin tänä syksynä että mulle tulee tämä kausi joka syksy. Mikään ei huvita ja mitään ei meinaa saada aikaiseksi, nyt työnhaku pahentaa tilannetta entisestään. Varasin lauantaille kampaajalle ajan josko se piristäisi, sanoin jo puhelimessa kampaajalle että hänellä on vapaat kädet pidetään pieni muuttumisleikki. Odotan innolla lauantaita! Kampaajan on oikeasti sellainen että voin istua hänen tuoliin täysin rentoutunein mielin antaa vapaat kädet (teki mm. mun hääkampauksen ilman harjoittelua ja annoni silloinkin vapaat kädet ja olin todella tyytyväinen). Olen käynyt hänwn luonaan enemmän ja vähemmän säännöllisesti kohta 10 vuotta ja hän on ainoa jonka annan leikata tytön hiukset (joita muuten riittää vaikka neiti onkin vasta reilun vuoden, puoli vuotiaana oli pakko käydä ekan kerran kampaajalla kun tukka oli niin pahasti silmillä).
Tulipas taas jaariteltua enemmän ehkä taas asian vierestä kuin asiaa, mutta koittakaa kestää, olen tällainen kun avaan sanaisen arkkuni, juttua riittää mutta siinä ei useinkaan tunnu olevan päätä eikä häntää...