Pino alkuraskauden hermoilijoille

Joo, ei munkaan mielestä aikaista ostaa vaunut tuossa vaiheessa tiny. :heart: Kun odotin esikoista niin ostettiin kanssa joskus rv 20 vaunut. :heart:

tervetuloa kata. onnea ultraan :heart:

mulla on tänään taas neuvola :heart:

sadee80 + pipana 32+2 :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja kimallus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kärppänä heinälatoon:
Meillä on Emmaljungan City Crossit lenkitysvalmiina paapuskan huoneessa. :)
Hyvä valinta. :) Noilla me ollaan vuosi jurrutettu esikoisen kanssa. Kohta sitten varmaan samanlaisilla, mutta tuplilla!
No tokkiinsa meillä samat vaunut on. :D :LOL:

Onnea Tinylle vaunuista ja katalle plussasta. Sadeelle lykkyä neuvolaan, mulla on se koitos edessä huomenna (voi vitsi se vaaka pelottaa just nyt..). :| Kattelin joulun kuvia ja totesin, et vitsi mun naamaa. Se ei ole ikiiiiiinä ollut näin läski. Jotenkin leukaperät lähteny ihan käsistä.. :snotty:

Mut nyt taas töihin..

T. Kärppä ja paputyttö 31+3
 
kata-74 tervetuloa ja onnea ultraan :heart:

sade:no nyt on sitten vaunut ostettu. :D
mullakin on tänään neuvola :heart:

Kärppänä heinälatoononnea huomiseen neuvolaan. jospa se
paino einyt niin paljoo ois noussutkaan...sama jänskättää
kyllä muakin, jouluna on tullut mässäiltyä ihan HIRVEESTI!


TinyAngel & Pikku Pirpana 22+5
 
Heti ensiksi on pakko marista kun joudunkin
sokerirasitukseen, vaikka kaikki on minulla kunnossa.
Tänä vuonna ovat vaan päättäneet tiukentaa
seulontoja ja kaikki yli 25-vuotiaat ensisynntyttäjät
joutuu siihen eli MINÄ. Kyllä niin raivostuttaa!! Minä
kun olin niin varovaisesti makean kanssa etten joutuis
siihen ja kaikki se ihan turhaan kun joudun joka
tapauksessa. Arvatkaan vaan meninkö ostamaan
karkkia ja munkkeja...mitäs tässä enää varomaan
kun siihen joutuu joka tapauksessa terve tai ei...


No sitten hieman iloisempi neuvola kuulumisia.


*paino oli noussut 337g/viikko, ei paha pelkäsin
että enemmänkin näin joulun jälkeen.

*Verenpaine 108/74

*HB 132, ei siis tarvii alkaa vieläkään rautaa syömään.

*kohdunpohjankorkeus 17,5cm Pirpana
oli kyllä hieman sivuttain...

*Sydän äänet saatiin kun saatiinkin
kuulumaan. 130-145 Pirpana oli niin kova
mellastamaan ettei meinanut perässä pysyä.

ja sitten sain kelan paperit. Tänään pitää heti
täytellä niin saan äitiyspakkauksen pian kotiin
 
Tuota Tiny... Älä suotta suhtaudu siihen noin. :)

Mä en ajatellut sitä joutumisena vaan pääsemisenä. Mun monella kaverilla on jäänyt rd huomaamatta, kun eivät ole tuohon "joutuneet" eli ei ole ollut mitään rasitetta, miksi ois katottu, että se on tarpeen. Siinä on sitten ollut kiva synnyttää viisikiloisia lapsia... :whistle: Ja muutenkin on parempi tietää, jos sokerit heittää, kuin olla tietämättä. Vauvalle parempi.

Eli joo, mäkin kävin siinä silloin rv 26. Ei ollut häikkää, mut tulipahan tarkistettua. Tosin edelleen varon noita sokereita, en tahdo, et se nyt jostain syystä puhkeaakaan ja sitä paitsi eipä se sokeri muutenkaan (ilman rd:ta) tee vauvalle hyvää. Eikä ollut niin suuri vaiva: Yhden illlan joutuu suunnittelemaan etukäteen monen aikaan syö ja yön on juomatta (mikä oli mulla haasteellisinta T. yökameli :xmas: ) mut aamulla labraan ja kolme verikoetta. Se litkukaan ei ole niin kamalan makuista kuin miksi sitä sanotaan (semmoista hiilihapotonta vähän pahanmakuista cola-juomaa). Ja totta puhuen mulla oli siinä vaiheessa jo niin jano, et oisin voinu juoda vaikka parikin niitä. :D Koita saada aamulle aika ja varaa aika semmoiseen labraan, jonka aulassa on telkkari. Mullakin meni aika oikein rattoisasti, kun kattelin aamu-tv:tä ja mikä se skotlantilainen linnanherra-sarja onkaan.

Eli pientä asennemuutosta, vauvan ja sun parasta tuossa ajatellaan. B)
 
kirjoitin kauhean kasan tekstiä ja kaikki hävis...
nooo...olenpa nyt hieman rauhoittunut :D
no ehkäpä tää tästä vauvan takia yritän tsempata
itseni sinne. Ärsyttää vaan kun kaikki
tää vaiva vaan sen takia että satun jonkun
uuden asetuksen mukaan olemaan pari vuotta liian vanha.
Ja eniten mua tässä rassaa se kun mulla menee
siellä niin monta tuntia...se missä
se sokerirasitus tehdään on 10km päässä ja
sieltä töihin n.32km että kauhee sumpliminen
pomon kanssa minä päivänä voin olla töistä
poissa sen 4-5h ja kuinka teen tunnit sisään jne...

no vauvan takia... :heart:
 
Tiny tokkopa se nyt ihan pakollinen on, jos se sua niin hirmuisesti rassaa. Et sitten vaan mene. =)

Mut tosiaan. ...en ihan käsitä, miksi se pitää ajatella joutumisena tai jotenkin "loukkaavana". Ei se ole loukkaus ketään kohtaan eikä "syytös" väärästä ruokavaliosta/elämäntavoista tms.

Jos jotain, se on etuoikeus. Tuokin seikka tulee tarkistettua, jottei sekään ole haittaamassa sun vauvan kehitystä ja sun terveyttä. Vaikka sitten turhaan. B)

Silloin, kun itse varasin aikaa, sitä aikaa oli tosi vaikea saada. Sinne on monet, joilla oikeasti epäillään diabetesta jonossa puolisenkin vuotta. Musta oli todellakin etuoikeus, että mä sain ajan vajaa kaksi viikkoa siitä, kun sinne soitin ja hommaa tajusin alkaa varata. Me raskaana olevat kun päästään vieläpä jonojen ohi, koska se on tehtävä nimenomaan tuolla kyseisellä viikolla, jos tehdään. ....mutta monet "oikeasti" sairaat (siis paljon todennäköisemmin diabetesta sairastavat, sellaiset, joilla lääkäri sitä oikeasti epäilee) joutuvat odottamaan monen monta kuukautta ilman hoitoa, sillä rasitukseen ei saa aikoja.

Joten joo. En tosiaankaan osaa ajatella asiaa mitenkään minua loukkaavana tai minulle "pahasti" tehtynä. Ja vähän pistää kyllä silmään tuo asian rasittavuus sulle, kehoittaisin ehkä hieman miettimään toiselta kannalta...
 
:) :heart: ultrassa kaikki hyvin, nyt loppu "alkuhermoilu" mitäs sitten seuraavaksi...?
juu, todellakin olen ollut niin hyvinvointinen koko alkuraskauden että olen epäillyt koko pikkuisen olemista useasti, mutta siellähän se heilu vikkelänä :) rv olis 11+2 ultran mukaan
 
kata-74: onnittelut hyvistä ultranäkymistä! :flower: :heart: Siitä se lähtee: ei hermoilu vaan onnellinen odotus! :LOL: Naurut siksi, että kovasti toivoisin että osaisit olla lunkimpi kuin esim. minä... :)

kimallus rv31 ja risat
 
kiitos kimallus =) mä olen lukenut koko tän ketjun parissa päivässä oikeen ajatuksella ja seurannut mm. sun raskauden juttuja, mukava olo tullut ajatellessa omia ja teidän ajatuksia, auttanut paljon. muutama ikävä tapauskin mukaan mahtuu :'( nyt on niin kauhee flunssa päällä että pitkälleen oleminen tekee pahaa, pitäsköhän nukkua istaalleen.... |O
 
Kata, kiva jos meidän hermoilusta on ollut sulle apuakin. :) Onhan tässä ollut välillä ihan todellista aihettakin hermoilla, mutta paljon on myös sitä päänsisäistä vilkasta ajatuksenjuoksua... :whistle: Onnellista odotusta sinulle!

JA OIKEIN IHANAISTA UUTTA VUOTTA KAIKILLE!! TOIVOTAAN ETTÄ 2009 SYNTYY PALJON TERVEITÄ PIKKUNYYTTEJÄ! :heart:
 
Täällä liittäytyy mukaan uusi hermoilia! :D Pari viikkoa sitten plussailtu eli alussa ollaan ja ensimmäinen neuvola on reilun parin viikon päästä. sitä odotellessa :) Esikoista odotellaan :)

Vuoden vaihteen juhliminen menee siispä rauhallisisssa merkeissä! =)
 
Tänään sain varattu ajan sokerirasitukseen...kääk!
Se on 30pv Toivottavasti kaikki nyt ois hyvin....

Huomenna vien työkavereille suklaata ja karkkia. tapana
on hemmotella työkavereita nameilla jos on synttärit...

TinyAngel & Pikku Pirpana 24+0
 
tiny, eiköhän kaikki ole kunnossa. :heart: Onnea, onnea!! :flower:

Mä heräsin aamulla ja yöpaita rinnuksista märkä. Näinkö sitä maitoa alkaa jo tihuttaa.. :heart: Aikasemmissa raskauksissa ei ole raskausaikana tihuttanut yhtään. Nyt kaikki jutut (ja vaivat! :p ) tulee näköjään aikasemmin kuin ennen..

sadee80+pipana 33+5 :heart:
 
tiny, joo, näköjään. Aikasemmin ei tosiaan ole tullut kun vasta sitten vauvan synnyttyä. Luin eilen vau'kirjan odotusopasta ja siinäkin luki rv 34 kohdalla että rinnoista saattaa alkaa jo tulla nestettä.. :heart:

sadee80+pipana 33+6 :heart:
 
Mä luulen, että tämän pinkan alkuperäiset ovat siirtyneet lähinnä tuonne helmimassuihin ja muualle, sillä meillä alkaa tuo laskettuaika häämöttää. :D

Mutta on tähän uusiakin tullut. Sen verran pitkä pinkka vain jo, et ehkä kantsii aloittaa uus, fressi tarina? B)

Onnea uusille plussanneille! :flower:

T. Pinon alkuperäisiä ja paputytsi 36+4 (vaikkakin oon omia juttujani matkan varrella tuolta alusta aika tehokkaasti poistanut... :whistle: )
 

Yhteistyössä