Pino alkuraskauden hermoilijoille

Stella08: antoi toivoa toi sun teksti. Toivotaan parasta ja pelätään pahinta..
Toivotaan että sullakin pikkunen nyytti siellä masussa kasvaisi ja raskaus jatkuisi.
Kova on aina pettymys kun joutuu alusta koko rumpan aloittamaan..vetää hetkeksi hiljaiseksi..tai sitten kiukuttelen miehelleni :LOL: senhän vika tämä on.. :LOL: :D
 
Taisin olla rv 6+1 silloin 11.8 kun verikokeessa kävin. NELJÄN mammaksi.fi:n deividi-testin positiivisen jälkeen menin vielä verikokeeseenkin, että saisin ihan varman tiedon. Ollaan niin kauan toivottu vauvaa, että en ollut ollenkaan tajuta että plussaa neljä kertaa näytti.. Ekan testin taisin tehdä silloin joskus torstaina, seuraavan perjantaina, sitten kai la ja sitten su. Hölmöähän tuo joka päivä ruikkia pisua kuppiin, mutta KUN PAAPERON kaipuu oli! JA ON :heart:

TOIVON SULLE SIIS IHAN ÄLYTTÖMÄSTI ONNEA, että tärppäisi, uskon kyllä siinä niin käyvän! :flower: :heart:
 
Äsh, oli mun aivopieruinen! Siis 11.8 oli 5+1. =) Ja siis tänään illalla huvikseni tein ovulaatiotestin, kun noita on onta kymmentä varmaan vielä jäljellä ja enhän niitä enää tarvi :wave: Ja tosiaan jänskä juttu, kun siinä oli viiva. Eikä se ovista tarkoita, TOIVOTTAVASTI :D En ainakaan usko niin, vaan luotan olevani ihanasti bacsuna. :heart:
 
Mitäs hermoilijoiden lauantaihin kuuluu? :) Mä just eilen tyytyväisenä mietin et jokohan tuhruttelu on loppu, kun ei moneen päivään mitään tullut ja meinasin miehellekin tätä ilosanomaa julistaa... Mutta kuinka ollakaan tänä aamuna pikkareissa odotti "yllätys"! Voi vee, ei pitäisi mitään ääneen lausua eikä edes pienessä nupissaan salaa toivoa. :ashamed: No en mä jaksa sitä nyt murehtia, jos se taas pysyy pienessä määrässä ja ruskeana.

Mä vähän testailen omia hermojani muutenkin. Maanantaina olis ollut äippäneuvola, mutta siirsin sen kahden viikon päähän. Sydänäänten kuulemisesta ei ole kuin vajaa kaksi viikkoa ja jos ma menis neuvolaan, tulis ihan hirveen pitkä väli sitten seuraavan käynnin kanssa. Parempi "tasata" näitä käyntejä. Saas nähdä miten hermot kestää...

Olipas omanapaista jutustelua. Tulkaapas muutkin omanapailee tai muuten vaan juttelemaan! ;)

kimallus 14+3
 
kimallus ihan hyvää lauantaihin kuuluu. pitkästä aikaa semmoinen päivä, ettei kipuja missään. ihanaa! toisaalta heti käy mielessä, että onko kaikki OK tuolla massussa...
Minulle ainakin neuvolan täti sanoi että ruskeaa vuotoa ei tarvii peljästyä, jos semmoista sattuu tulemaan.

ostin eilen itselleni uudemman auton. nyt on autossa neljä ovea ;)

TinyAngel 5+2
 
Tännekkin lauantaille kuuluu hyvää. Kävin just miehen kanssa kaksin ravintolassa syömässä synttäreitteni kunniaksi jotka oli torstaina. :heart:

Mulla on taas viime päivinä vatsassa enemmän nipistellyt ja vihlaisujakin tuntuu välillä. seuraava neuvola 8.9., odottavan aika on pitkä.. ;)

sade80 14+5 :heart:
 
sadee80 onneksi olkoon :D minunkin tekisi mieli mennä taas ulos syömään. ehkäpä sitten ens kuussa.
sinulla sentään neuvola jo 8.9 minä joudun odottamaan vielä kauemmin kun aika on vasta 23.9....odottavan aika on toooosi pitkä.
 
Hyvää tännekkin kuuluu. Malttamattomasti odotan ens maanantain neuvolaa. tahtoo kuulla sydänäänet että tietää että pikkuisella kaikki ok.. :heart: Yhä odottelen että koska alan tuntee liikkeet..

Mä sain eilen valmiiksi neulomani potkupuvun pipanalle.. :heart: Nyt puikoilla makuupussi pikkuiselle.. :)

sade80 15+1 :heart:
 
Oho, pinohan meinaa vallan hiljetä...eikö meitä enää hermostuta??
Onnittelut kaikille ihanista ultrakuulumisista! :heart: Mulla on seuraavaan vielä melkein kuukausi, nyt vaan odottelen liikkeiden tuntumista. Siihen suottaapi mennä vielä jokunen tovi, kun istukka on etuseinässä. Tosin olen välillä ollut tuntevinani jotain.... ehkäpä vain hyvän mielikuvituksen tuotetta?!

Täällä Listeria-kriisi senkun jatkuu, ainakin 11 on koullut, ja ties kuinka monta on sairastunut. Yli 230 lihatutetta vedetty pois markkinoilta, ja melkein päivittäin otetaan lisää... Ja nyt joku juustotehdas jäi kiinni -listeriaa kanssa. Voi kääk!

No, pelossa ei voi elää, mutta makkaroita välttelen -en oon muutenkaan kyllä mikään leikkeleiden ylin ystävä.

Aurinkoista alkuviikkoa jokaiseen tupaan!
Leidi 15+3
 
Eilen kävimme kuukausivisiitillä gynen luona. Oli ihana nähdä pikkuinen taas kerran, täällä Italiassa ultrataan kyllä ahkerasti, taitaa johtua siitä, että käymme yksityisellä, vaikka eilinenkin visiitti maksoi itse asiassa vain 45?, ja siihen tosiaan kuului se ultra myös. Mutta tähän mennessä olemme nähneet pikkuisen jo 5 kertaa! Ja joka kerta hullaannun mötiäiseen aina vain enemmän... :D Painoa oli tullut liikaa, nyt olen sitten "dieetillä", gyne selitti, ettei hän välitä siitä tuleeko minulle liikakiloja vai ei, vaan siitä, että NOPEA painonnousu nostaa korkean verenpaineen ja raskausmyrkytyksen riskiä. Hm... :ashamed: Oppi meni perille, nyt sitten jää kaikki makea pois, vaikken sitä ole tähänkään saakka ylenmäärin syönyt, mutta nyt en syö edes sitä jäätelötuuttia.

Äsken tunsin outoa "liikettä" kohdussa, kuin kaksi ilmakuplaa olisi poksahtanut auki, en oikein osaa kuvailla sitä muuten, sellainen hurjan keveä ja nopea sipaisu. Mutta ei kai ensikertalainen millään voi tuntea liikkeitä jo näin aikaisin? :eek:

Kysyy ihmeissään

:heart: lentoemo ja lentäjän poikanen 15+2 :heart:
 
Ois ihanaa nähdä pikkuinen niin usein ultrassa... :heart: Mulla taas kauhee huoli että onko pikkuisella kaikki ok.. :p Maanantaina mulla on neuvolalääkäri ja tuntuu että päivät matelee.. :/

Täytyy kyllä itsekkin vähän enemmän katsoa mitä suuhunsa laittaa.. Painoa tullut jo monta kiloa lisää.. :x

sade80 15+3 :heart:
 
Täällä olikin monta jotka olivat käyneet ultrassa/neuvolassa, onnittelut hyvistä uutisista :heart: Ja lentoemo oli jo tuntenut liikkeitäkin, ihanaa :)

ON: Itsekin kävin neuvolassa maanantaina ja kaikista hienointa oli kuulla ekaa kertaa sydämen syke, joka oli 146. Paino oli noussut ekasta käynnistä 4 kg!!! :ashamed: eli reilu 500 g/vko. Tosin mie oon tuosta enemmän huolissani kuin se th. Hän oli sitä mieltä että ihan normaalia ja kyllä se siitä tasoittuu. Pitäis kyllä ottaa itseään niskasta kiinni ja syödä vähemmän herkkuja, mutta kun se on niin vaikeeta.... Maha mulla näkyy ihan selvästi, sitä ei saa peittoon kuin jollain ylisuurella vaatteella ;) mutta nyt oon kyllä antanu sen jo näkyäkin, oikeastaan aika mukavaa :)

Mutta kaikille mukavaa syyspäivää :)

Jonniina 16+1
 
lenttis: Tänne tuppaudun, kun kyselit liikkeistä :D Mulla juuri tuolla vkolla tuntui ekat hennot muljahtelut masussa. Mies kokeili masun päältä kädellä, ja hänkin ne tunsi. Vielä en uskonut, piti ihan omalle äidille "näyttää" tilannetta. Hänkin sitten kokeili, ja sanoi että varmasti ovat liikkeitä (monta raskautta kokeneena uskon kyllä). Tosi hennostihan nuo mahan päältä tuntu, sillain et jos pitkään kokeili ja tosissaan keskitty ne löysi. Kysyin neuvolantädiltä, ja se sano että ihan hyvin voit tuntea, etenkin kun kohtu nojaa eteen. Liikkeiden tunteminenhan on puhtaasti tunnistamiskysymys, ei se sikiö sen myöhemmin ala liikkumaan esikon odottajalla kuin uudelleensynnyttäjällä. Sitä vaan on vaikea tajuta niitä alkuvaiheen möyrintöjä liikkeiksi, mutta joillakin ne tuntuvat jo silloin tunnistettavaksi asti. Uskon siis, että nuo kuplinnat ovat lentoemon poikasen ensimmäisiä tunnistettavia liikehdintöjä. :heart: Vielä ne siitä voimistuu ja itsekin huomaat että milloin ekaa kertaa tunsit ihan aitoja pikkuihmisen potkuja. :)
 
DaylightDancer: No nyt mä oonkin sit ihan pettynyt, kun en ole sitten enää tuntenut mitään :/ Kun noi ekat poksahdukset pääsivät ihan yllättämään, mutta ne olivatkin hyvin selkeitä siinä mielessä, etten ole ikinä eläissäni tuntenut moista :heart: Nyt kun olen sitten kuulostellut, niin kuulostaa vaan korkeintaan siltä, että ruuansulatuskanava siellä möyrii :LOL: Siis noi poksahdukset olivat niin erilaisia, etten näitä muita möyrintöjä sitten liikkeiksi arvaa lainkaan. Mutta en kai ole ainoa, jolla on liikkeet nyt hukassa, vai pitäisikö tässä ihan huolestua, kun kerran hermoilijoita ollaan ;)

DD muuten, koskas sä matkustitkaan Usasta Suomeen? Meinaan millä viikoilla? Oliko hankala istua pitkä lentoa? Kun mä haaveilen nyt lomasta viikoilla 25/26, mutta hiukan mietin, että kuinka hyvin jaksaa istua koneessa =) Gynen mielestä ei ole mitään estettä matkustamiselle, ellei tietty jotain kummempia komplikaatioita tule, nämä mun parin viikon takaiset supistukset eivät hänen mielestään olleet mitään vakavaa, ainoastaan merkki liiasta rasituksesta. Että lomahan sopisi hyvin, kun pääsisi kunnolla rentoutumaan.... :)

Sadee80, lienee tää hermoilu ennen lääkäriäkin ihan normaalia, kun mullakin aina ennen visiittiä nouseen verenpaine ihan pilviin ja laskee vasta, kun näen pikkuisen ja gyne sanoo, että kaikki hyvin myös kohdunsuulla :D Saatpa nähdä, että teilläkin on kaikki loistavasti, mutta ei kai tälle hermoilule mitään voi :p

jonniina: varmasti oli ihana kuulla syke ekaa kertaa :heart: Maailman kaunein ääni :heart:

Mä olen nyt taas kävellyt tunnin verran joka päivö, sit vaan lepään kävelyn jälkeen, eikä ole ollut enää mitään ongelmia. Eilen jopa jatkoin seinien maalausta, kovasti lepäilen välillä ja hiljaa etenen, yritän ennakoida väsymyksen. Tänään aattelin jatkaa tuota maalausta, kun ihan hyvältä tuntui eilen, oikeastaan rentouttavaa. Mies siis on maalannut pohjavärin siveltimellä, ja mä sitten ilmaisen taiteellista puoltani sienitekniikalla. Eli siis merisienellä länttään väriä päälle niin, että tulos on sellainen epäsäännöllinen/epätasainen. Itse tykkään kovasti, makkari on nyt sitten jo valmis.

Kärppiksestä ei ole kuulunut mitään pitkään aikaan... Missä sitä luurataan? :heart:

Tsemppiä ja rauhaisaa odotusta kaikille! :heart:

:heart: lentoemo ja lentäjän poikanen 15+4:heart:
 
Lentis: Vkoja oli 19+3 kun lähdettiin ja 22+0 kun tultiin. Lentoja taisi olla tasan 10kpl, eikä missään mitään sen suurempia ongelmia. Jopa suora paluulento atlantin yli 8h meni oikein mainiosti. Oikeastaan ainoa tuska mikä oli, oli vessahätätilanteet. Pieni paino jo sillon niin pahasti rakkoa, että tuntu että räjähti jos ei päässyt pian vessaan :D Sitä onneksi ymmärrettiin tosi hyvin koneessa, ja suurin osa päästi jonon ohi ja pääsin vessaan silloinkin, kun turbulenssin vuoksi ei olisi saanut liikkua käytävillä. Mullakin oli jo menomatkaa ennen ollut 3 vkoa kivuliaita suppareita, mutta lääkäri antoi luvan lentää. Muutama supistus taisi koneen laskeutuessa tulla paluulennolla, mutta ne menivät nopeasti ohi. Mie uskon et jos itse vaan asennoidut siihen että jaksat, ja tosissaan haluat matkustaa, ettei siinä mitään ongelmaa ole. Siellä pääsee kuitenkin liikkumaan heti jos tuntuu siltä ettei jaksa enää istua. Ja mitäpä sitä ei kestäisi rentouttavan lomamatkan tähden :heart: Matka kuulostaa siis oikein hyvältä idealta, mikäli itse uskot olevasi lentokunnossa. =)
 
Kiitos DaylightDancer! Mä tosiaan luotan kohtaloon hyvin vankasti, ja jätämme matkan varaamiseen ihan viime tippaan, eli jos meidän on tarkoitus mennä, niin sitten mennään, jos ei ole tarkoitus, niin ei sit löydy paikkojakaan jne. Haluan myös kuulostella, että mikä on oma olo ainakin vielä pari viikkoa ennen, ja gyne saa myös arvioida, että sopiiko lentää vai ei. Kun tässä nyt vielä 2kk ennen miehelle myönnettyä lomaa, ehtii tässä miettiä. Mutta itse vaan tuumailin, että pitäiskö unohtaa pitkät lennon mahan takia jo alkuunsa, vai jaksaako sitä ihan hyvin. Haluaisimme Malediiveille, jos tosiaan löytyy sopiva tarjous jne. Niin ihana paikka, että varmasti ainakin pienet epämukavuudet kestää kyllä oikein hyvin. :D
 
lentoemo Puhuttiin neuvolassa maanantaina tuosta liikkeiden tuntemisesta ja th sanoi että jos niitä alkaa tuntemaan näillä vkoilla, niin niitä ei välttämättä tunne kuitenkaan joka päivä (eikä välttämättä useampaan päivään). Monet kuulemma huolestuu siitä turhaan. Sitten myöhemmin (en kyllä muista enää millä viikoilla) aloitetaan se liikeseuranta. Eli ei varmasti kannata huolestua jos ei liikkeitä uudelleen heti tunnukaan :)
 
Joo, kyllä mä uskon Lenttis, että ne poksahdukset olivat ihan sitä itteään! Eikä tosiaan alussa välttämättä tunnu joka päivä. Mä oon ihan :( , kun en oo tuntenut vielä uyhtään mitään... ja sentäs jo viides mukula tulossa, että kyllä mun pitäis osata tunnistaa. Mutta ehkäpä se istukka tosiaan vaimentaa noita tuntemuksia *hokee hän itselleen, jottei taas alkaisi hermoilemaan*
Väkisinkin vaan miettii, että...


 
Hei taas kaikki ja hyvää syksyä, siitä on tosi pitkä aika kun oon täällä viimeks kirjotellu. xD
Eilen tuli täyteen 13 viikkoa ja ei oireetkaan enää oo niin pahat, rintakipu on jääny vähän enemmän taka-alalle ja ainut mikä tässä on enää kiusana on jatkuva närästys.. *huokaus* :( Millanen olo teillä?

Miehellä ois 9 päivä tätä kuuta 20v synttärit, mitä yllätyksiä vois tehdä? ideoita muuten?? Pää on ihan tyhjä vaikka mietittyä on kyllä tullu toden teolla! :)

Kävin tuossa pari päivää sitten leikkauttamassa otsahiukset ja värjäsin myös tälläkertaa sinimustaks. Ongelmia ei tullu värjäyksen jälkeen tai aikana.

Kävin eilen lääkärillä eka kertaa, sydän löi 151 ja pianon muutos/ viikko oli + 200g xD Kohtu kyllä tuntuu kun makaa, mutta tää perhanan raskaus ei ala näykymään vieläkään!!! :( :'( *sniff*

Millä viikoilla teillä on tosiaan tuntuneet nuo liikkeet epäselvästi tai selvästi?? Onhan tää aika aikanen vaihe mulla, mut eilen tuntu kun menin nukkumaan sellaista plumpsahtelua pari kertaa alavatsan kohdalla, loppui siihen kun silittelin tuota mahaa vähäsen.. :eek: Voihan se olla että vain kuvittelenki! ;)

Tuun nyt sit taas tänne roikkumaan, kestätte tai ette! :LOL: :D

Eternal-life ja plankton 13+1
 
Leidi: eipäs nyt yhtään hermoilla siellä turhia, kun itse äsken just itkin miehelle puhelimessa, että kun en oo enää tuntenut mitään, että onko siellä kaikki hyvin :ashamed: Kyllä erikoista, että pystyy kaikesta stressiä kehittämään ;) Nyt on niin aikainen vaihe menossa, ettei mtään kai mun pitäiskään tuntea, ja nyt vaan mietin, että miksei enää tunnu mitään :/ . Mutta tällaista hermoiluahan tää on... :D

Eternal-life: kyllä se maha sieltä vielä esiin tumpsahtaa, saatpa nähdä. Mua melkein harmittaa, että mun maha on jo näin iso, kun ei mikään enää mahdu päälle, kun kaikki kiristää vyötäisiltä... Pahan heitit synttäreistä, itselläni on synttärikammo, eikä myöskään mitään ideaa mitä kehittää miehelle. Tai siis yleensä vietämme hyvin "romanttisissa" tunnelmissa, kynttilävaloillallisia jne.... Jos ollaan kotona, niin olen leiponut miehen lempikakun, mutta viimeksi mentiin Toscanaan pariksi yöksi pienelle lemmenlomalle ;)
 
sadee80 kyllä mä uskon että pikkuisella on kaikki hyvin. :heart:

Mulla tänään ekaa kertaa niin hirvee olo, että oli pakko töissä mennä vessaan hengittelemään oikein syvään. huono-olo Kestikin niin älyttömän kauan. Kohta alkavat töissäkin epäillä...
lähin työkaveri tietääkin jo
tänään kun jäätiin kaksistaan sanoi heti että on nähnyt mun silmistä, että odotan...en kyllä halua muiden vielä tietävän, ennen kun itse nään onko kaikki massussa Ok.

 

Yhteistyössä