Pino alkuraskauden hermoilijoille

Almaa sama täällä. En mäkään kyllä hermoilusta eroon pääse... Nyt vielä suht levollisin mielin kun viikko sitten kuulin sydämen jumputukset!

Meillä on kanssa rakenneultra lokakuun alussa. Tuntuu ikuisuudelta odottaa sinne asti. Toisin kun alunperin ajattelin, mennään ehkä mysö 3D/4D ultraan. Ihan siksi, että mä oikeesti nyt hermoon niin paljon ja toisaalta myös siksi, että haluaisin tietää ehkäpä vaavin sukupuolen... Eikös ne suosittele, että 3D/4D:hen kannattais mennä rv 24-25 mennessä, jolloin rakenteet näkee parhaiten? Niin ja ainakaan meillä ei ole rakenneultran jälkeen mitään "julkisia" ultria. Riippunee kuitenkin kunnasta?

kimallus 13+6
 
Glow
Heippa!
Olipas hyvä että käväsin vilkasemassa tätä pinoa ja luin lentoemon kirjotusta supistuksista ja kassien yms. kantamisesta. Ihmettelen että tässä toisessa raskaudessa on jo näinkin alussa supistellut, lähinnä rasituksesta. Mutta voi olla se multa löydetty streptokokki bakteeri aiheutti/aiheuttaa suppareita myöskin. Lääkekuuria siihen nyt syön. Itselleni ei tullut mieleenkään että mulla olis joku bakteeri. Neuvolan lääkäri teki normi tarkastusta ja katsoi että jotain erikoista valkovuotoa olisi. Laittoi mut labraan.
Olen yrittäny rauhottaa kävelytahtia. Pakkohan se on kun supistaa kävellessä. Ei aina, tietenkään, onneksi.
Eilen raahasin taas kahta painavaa kauppakassia+koiran ruoka säkkiä :xmas:
Typerää leikkiä noilla asioilla, vaikka tuntuu että kyllä mä voin kantaa, enhän mä mitenkään kipeä ole... Noh, huonosti voi käydä vaikkei uskoisi. Että jätetään ne kantamukset miehelle ja otetaan sen liikunnan kanssa rennommin. Aika jänskä ollu kyllä lukea miten jossain muussa maassa suhtaudutaan raskauteen aika paljon huolehtivaisemmin kuin suomessa. Vaikka kyllähän täälläkin huomioidaan paljon, toisinaan on kyllä ihan neuvolasta ja terveydenhoitajasta/lääkäristäkin kiinni, että kuka sanoo mitäkin mihikäkin. Työterveyshuollossa mieslääkäri ei noteerannut mun alaselkä vaivaa mitenkään, kun kerroin etten lääkettä voi ottaa kun olen raskaana. Jätti tutkimisen miltei siihen ja käski kääntyä neuvolan puoleen.
 
eternal-life, ihania ultrakuulumisia :heart:

kärppikselle tsemppiä ultraan :heart:

Mullahan kanssa oli joku tulehdus ja söin lääkekuurin. multa meni sen nimi ihan ohi mutta alkoi S-kirjaimella joten saattaa siis olla tuo sama kuin sinulla lorelai. Mä kanssa oon kannellut ruokakasseja oikein antaumuksella, usein kolme täyttä painavaa kassia samanaikaisesti.. meillä kun minä se joka käy kaupassa.. No, täytyy kai tästä lähin tuoda sisälle yksi kerrallaan.

Mulla on taas viime päivinä ennemmän nipistellyt ja vihlasujakin tuntuu. tekisi mieli kävelylle mutta kun noi nipistelyt yms tuntemukset tuntuu sen verran inhottavalta että ei oo tullut lähdettyä. Ehkä parempi lepäillä nyt.

Mun piti olla nyt vähän aikaa ilman herkkuja. Mutta kun menin kauppaan ja siellä tajous: 3kpl maraboun suklaalevyä 3eurolla niin pitihän ne ottaa. :saint: No, mies kyllä aina syö suurimman osan, mä syön yleensä vaan rivin päivässä silloin kun syön.. :whistle:
 
Heipä hei! B) :D :LOL: :D :D :D :D B) B) B)

Arvatkaa, miten meni ultra.. B) Kaikki kunnossa. Nt 1,1 mm, nenäluut näkyi selvästi. Aika meni taas päivän eteenpäin eli palattiin alkuperäiseen arvioon. Nyt siis 13+3. Vuodoille ei mitään selvää syytä. Siellä näkyi vielä hiukan jotain hyytymää, mutta sanoi, et se ei välttämättä enää vuoda pois, vaan voi liueta sinne. Tai sit vuotelee hiukan, mut sanoi, et älä nyt pelästy ennen kuin JOS punasta tulee kuin härän pyllystä. Joopa joo. Enhän minä toki pelästy en. :saint: Istukka on etuseinämässä, joten odotettavissa on, etten tunne liikkeitä ihan niin aikaisin tai voimakkaana. Mut joka tapauksessa istukka on ok eikä se ole kohdunsuulla. Varsin vilkas kaveri siellä oli. :heart: Meillä on vielä rakenneultra rv 20 eli lokakuun alussa. B) Se tarjotaankin vastoin neuvolan antamia tietoja täällä jo kaikille, kun tulee pakolliseksi sitten 2010 mennessä kuitenkin. Tekevät sit nyt jo, vaikka se ei ole virallista. ...ja muutenkin sanoi, et mut ois siihen näiden vuotojen takia ja tuon hyytymän takia otettu joka tapauksessa. Tosin meinaan mennä sinne 4D-ultraankin sitten n. 25 viikolla tms. :D

Yhtenä vuodon syyvaihtoehtona voi olla kaksosraskaus, joista toinen on vaan päättynyt jo ihan alussa (tai ollut tm). Sanoi, et sille ei näy mitään varmaa todistetta enää kohdussa, mut kuulemma, jos ois päättynyt jo alkuunsa, siitä ei koskaan mitään välttämättä näkyisikään. Mut se selittäis niitä mun hirmusen aikaisia oireita + aikaista plussaa testitikussa. Mutta tämä siis täysin spekulointia, kun mitään varmuutta ei ole eikä tule.

Hiihaa, varsin iloinen olo. Mun naama on ihan :D :D :D :D :D :D :D :D

Mutta nyt lepäilemään. Tänään ei vuoda eikä ole kipuja, mut ostin uuden lehden ja sitä lukemaan.. :xmas:

T. Kärppä ja rakas papunen 13+3
 
sekä eternalille että Kärppikselle! Kylläpä helpotti meikäläistäkin lukea hyvistä uutisista! :heart:

On kyllä maailman ihanin näky se pienen pieni mönkijä siellä masussa, vai mitä? :heart:

Tai varmaan sit vielä ihanampaa nähdä se ötökkä synnytyksen jälkeen oikeana vauvana, mutta näin eniskertalaisella on kyllä tuo ultranäky ollut maailmakaikkeuden ihanin.

Musta se on vielä ihan maailman kaunein vauva se meidän pieni katkarapu, eikö olekin hassua. Italiassa on sanonta, jonka mukaan jokainen torakka on äitinsä silmissä kaunis, mutta vasta nyt olen tajunnut sanonnan merkityksen :heart: :LOL: Kun mun mielestä se on oikeasti kaunis, vaikka mittasuhteet ovatkin vielä hiukan oudot. Mutta kyllä se viikon 13 ultrassa jo ihan ihmisen alulta näytti, ja voi niin suloiselta...

Juupa juu, istukka-aivot täällä... :D

Lorelei: nää supparithan voi hyvinkin olla monen tekijän summa, mullakin on siis joku tulehdus, mutta gyne puhuu jatkuvasti rasitussupistuksista. Ja nyt kun olen levännyt, ei ole enää supistellut, vaikken ole pariin päivään sitä lääkettä ottanut. Silloin ne oikein kunnon menkkakrampit viime viikolla tuli muuten kun oli kuurannut vessan tosi huolellisesti! Kävellessä mä pikemminkin rentoudun, endorfiinit virtaavat ja nuo liitoskivut jopa helpottavat, mutta nimenomaan kanniskelu ja ponnistelu (siivotessa jos kovalla paineella jynssää) tuntuivat saavan noita kramppeja ja mahan kovettumista aikaan.

:heart: lentoemo ja lentäjän poikanen 14+2 :heart:
 
Kiva oli kuulla kärppiksen hyvät ultrakuulumiset!!!! Sulla sit sama juttu kuin mulla, tai siis se, et ultrassa näkyi jotain hyytymää joka saattaa vuotaa vielä pois. Kyllä sillä tiedolla vähän aikaa elää kun tietää, et siel joku selkee on mikä saattaa vuotaa (vaikkei syy olekaan selvillä).

Aurora, tervetuloa hermoilemaan! Toivottavasti kivut helittävät, plussa vahvistuu ja pikkuöttiäinen jatkaa kasvuaan!
 
onnea ihanista ultra kuulumisista etenkin kärppikselle :hug:
ja tervetuloa minunkin puolesta kaikki uudet :wave:
ja tervetuloa takaisin pitkästä aikaa lentoemo =)
välillä hauskuttaa tää pino kun on alkuraskauden hermoilijoille. mahdetaanko koskaan olla hermoilematta. nyttenkin luin että joku oli saanut keskenmenon olisko ollut viikolla 19:ashamed:
kahdesta ensimmäisestä en ole näin paljoa ajatellut keskenmenoa kuin nyt. ehkä syy myös siinä etten palstaillut vielä täällä :whistle:
mutta mennään päivä kerrallaan ja toivotaan parasta =)
joku jo tunsi ensimmäisiä "perhosen siipi" potkuja. täälläkin niitä odotellaan jo kovin eikä pitäisi kauaa enään mennäkkään.
huono olo on tipotiessään. vain välillä jos syö sopimatonta niin hieman etoaa.
nyt odotellaan lääkäri käyntiä mikä on parin viikon päästä ja siellä taas kuullaan sydänäänet.


cadillac ja toukka 13+1
 
Mä kirjoitin tänne jo jutun, mutta sitä ei näy missään. Onko mut sensuroitu kokonaan (bannissa? :xmas: ) tästä pinosta? :snotty:

Piti Auroralle sanoa, et älä vielä luovuta. Voi olla ihan normaalejakin (t. mulla on niitä ollut myös. Ja vähän muutakin... :whistle: )

Täällä saa tosiaan tuon 3D-ultran kaupungin puolesta, mut yksityiselle meen tuohon 4D-ultraan. :)

Ja vielä vikaksi: testitulokset tuli tänään ja kaikki oli negatiivisia. Ei tulehduksia eikä streptoa. B)

T. Kärppis ja papunen 13+3
 
Aurora: vähän oli epäselvä toi sun viesti??? Testasit haamun 30/35 (jos toi pk tarkoitti sun viestissä kiertopäivää), ni ei sun kande miettiä mitään keskenmenoja vielä. Jos sun menkat alkaa normaalisti, ni silloin se on vaan kemiallinen. Älä turhaan huoli etukäteen. Eikä se hcg-hormonin määrä kerkee vielä huomiseen tuplaantua, ylihuomiseen aikaisintaan, kannattaa testata vasta silloin.

Kiva Kärppis, että sulla on kaikki hyvin.
 
Siis hetkinen kärppis, miksi sun pitää mennä erikseen yksityiselle 4D kuvaukseen, jos kerran menet julkiselle 3D-kuvaukseen? Mä kun olin siinä uskossa, että 4D ei ole sen kummoisempi 3D:stä kuin että siinä näkyy myös sikiön liike, mutta eikö se sitten näykään automaattisesti 3D-ultrassa? Täällä Italiassa ei kutsuta mitenkään erikseen 4D-ultraksi, vaan ainoastaan 3D-ultraksi, johon vain saadaan "liikettä niveliin". Eli siis täällä 3D on sama kuin 4D.
 
Tohon palikkana olooni vielä - mulla meni oikeasti fysiikan lait hieman uusiksi kun mietin mikä ihme voi olla neljäs ulottuvuus :LOL:
Olen kyllä tehnyt muitakin tosi kummia temppuja viime aikoina, ihan selvästi raskausaivot vaivaa. Täytyy varmaan kertoa esimiehellekin ennen kuin alkaa ihan idioottina pitää...
 
Kat
Onnea ultakuulumisista!
Mä tilasin tänään joulukuun alkuun 3D ultran yksityiselle. Toivottavasti aika menee yhtä joutuin kuin viime viikkoinakin.. Viikonloppuna osteltiin hiukan vauvanvaatteita =). Mua ei ole täällä hirveästi viime aikoina näkynyt ja musta tuntuu, että käynnit tulee vähenemään yhä entisestään, kun olen tavannut nyt livenä muitakin odottajia. Silloin tällöin varmasti käyn, mutta toivottelen tässä kuitenkin kaikille nyt onnellista odotusta!
 
Lenttis: alunperin ois menty sinne tuolloin tuon 3d:n aikaan (eli n. 20 viikolla), mutta kun kerran sen saa tuolta kaupungilta, mennään tuonne sitten myöhemmin. Ihan vain siksi, et käy vielä kerran tarkistamassa. ...miksipä mä mitään teen. :D 4D on myös tarkempi kuin tuo 3D (vaikkakaan just nyt en muista niitä kaikkia lueteltuja eroja =) ).
 
Kärppis: mutta siis käytte kuitenkin rakennetutkimuksessa 3D_kuvassa? Kun nyt sit luin netistä, että rakenneultra olisi ylensä normaali ultra ja 3D-ultra vasta myöhemmin. Eli nyt oon ihan sekaisin, että koska mä sen 3D-ultran varaan. Ja millaisen rakenneultran, normaalin vai 3D? Voi apua kun on hankalaa. :D

Oli muuten ihania 4D-videoita netissä sikiöistä, vähän ne liikkuu vinhaan siellä! Jo normaalissa ultrassa meitin ötökkä liikkui tosi vikkelästi, muistan vieläkin kuinka purskahdin nauramaan, kun näin sen ekan kerran "säpsähtävän" liikkeelle, ensin se kelli siellä ihan rauhassa, sitten yhtäkkiä ponkaisi pystyyn niin kuin ihminen joka herää äkisti oikein pahasti rämisevään herätyskelloon :LOL: Kyllä oli riemastuttava näky :LOL:
 
Onnea hyvistä ultrakuulumisista!!!!!! Ja Kärppis, sama l.a. taitaa siis vaan olla meillä :) hyvä hyvä!

Ja tervetuloa uudet!!

Mä meen kans 4D-ultraan about 25+ viikolla. Kaiken muun hyvän lisäksi haluan ehdottomasti tietää sukupuolen (tosin sen pitäis saada tietää jo rakenneultrassa...) Ja tietty haluan dvd:lle aitoa vauvakuvaa. Siskon videolta näki mun mielestä jo kasvonpiirteetkin, siis omat persoonalliset sellaiset...ihanaa :heart: Ja niistä kuvista isommat sisaruksetkin jo ymmärtää :)

(.) väsymystä ja huonovointisuutta jälleen päivästä toiseen... missä kaikki energia?!?! Onneksi edes "perhosen siipien heiluttelu" masussa piristää mieltä :)

UÄ 13+3
 
Kiitos Kat, olinkin jotenkin ajatellut, että 3D-ultrana rakenneultra olisi tarkempi... Vai onkohan näin? Mutta en kai mä sitten jotenkin friikkaa, kun näen sen vauvan piirteet jo noin aikaisin, kun eihän se vielä silloin aivan ihmisen näköinen ole, vai onko? Meinaan nyt on helppo kuvitella, että sillä on tosi sievä nassu, kun se 2D-kuva on niin epämääräinen :whistle:
 
Kat
Lentis, tämmöisen kuvan mäkin olen saanut. Mutta toki myöhemmillä viikoilla sen 3D:n ansiot kai tulee vielä paremmin esille, joten tekisivätkö siksi usein tuon rakenneultran 2D:nä.. Ja onhan se lompakollekin ystävällisempi (useimmat lienee sit tekevät sen tavallisena..)
 

Yhteistyössä