Pino alkuraskauden hermoilijoille

Niin tai siis mun tietojen mukaan kiinalaiset laskee iän nimenomaan hedelmöittymisajankohdasta, eivätkä syntymähetkestä, mikä sinänsä ei ole edes hullummin ajateltu. Eli siksi tuossa varmaan kysytään myös lapsen hedelmöittymisajankohtaa. Mutta kiinalaiset ON viisaita, kiinalainen lääketiedehän on tosi jänskää, ja myös länsimainen on ominut sieltä kaikenlaisia juttuja, harva lääkäri enää kieltää esim. akupunktion merkityksen. Kiinalainen lääketiede on hyvin holistinen, eli ottaa huomioon koko kropan, eikä vain tiettyä osaa, ja on sitä mieltä, että kaikki vaikuttaa kaikkeen. Mun mielestä monessa niiden ajatuksessa on järkeä. Niin että mistä sitä tietää, vaikka tuokin kalenteri olisi ihan pätevä :LOL:
 
It`s a girl sanoi ennustus ja olen samaa mieltä kunnes toisin todistetaan ;) Mun mielestä selviä tytön merkkejä on tää plösähtäminen, finnit, kaamee pahoinvointi... ihan tyttöolo.

Näin eilen yhen kaverin, ei olla nähty pariin viikkoon. Totesi, että ohoh, ei tuon mahan kanssa enää mitään salailla! Totta, jotkut on tämän näköisiä/kokoisia about kuudennella kuulla!!!! :ashamed: Musta tulee jättiläismamma!! Odotan jo mielenkiinnolla ens maanantain ultraa, että mites monta pikkuvauvaa siellä on kasvamassa...seitoset vähintään :LOL:

Huooh, yritän nyt vähän siivoilla....koti on ihan räjähtänyt ku oon veto poissa ja huonovointinen... jos ens viikko olis parempi?

Uusis PERÄTI 8+3!!!!!
 
Eka neuvola takana. Eipä paljoo mitään uutta paitsi se, että neuvolapalveluja on supistettu reilusti mun edellisestä raskaudesta (josta on vaan vuosi). 12+ viikolla ei ole enää lääkärineuvolaa ja seuraava th käynti vasta rv 22. :eek: Ultratkin ehtii olla välissä! Missäs sitä sydäntä sitten kuunnellaan!?! Onneks pojan kanssa on noita nlakäyntejä, joten voipi sitten ruikuttaa josko voitais samalla kuunnella sydänääniä...ja kuulemma kyllä kuunnelluttavat muutenkin, jos kovasti hermoilee. Onkos muualla päin neuvolapalvelut näin suppeita?

Sydänäänistä vielä. Th olis kyllä suostunut yrittämään kuunnella sydänääniä, mutta ei suositellut. Yleensä aloittaa yrittämisen vasta 10+ viikolla. Mä sit suosiolla annoin olla, koska TIEDÄN että alan hermoilemaan 100 lasissa, jos ääniä ei kuulu. Siitäkin huolimatta, että se on hyvin olettavaa, kun mennään vasta ysi viikolla.

Nyt sitten odotellaan kutsua ultriin. Aion osallistua tuohon Down seulontaan, jolloin siis ultran yhteydessä otettaan myös veriseula ja lasketaan Down riskiä.

Meille tulis ton kiinalaisen ennustuksen mukaan tyttö. No jaa, vois tullakin, mulla on ihan tyttöolo. Onhan toi nyt tosi luotettava ennustus, koska 50% todennäköisyydellä osuu oikeeseen. :LOL:

kimallus 8+6
 
Huomentapäivää arvon daamit!

Mä koitin tuota testiä, mutta tuli vaan tenkkapoo, kun en mä tiedä tarkalleen, koska hedelmöitys on tapahtunut! No, kaks ekaa on aika selvinä; eka mihen syntärinä, ja kakkonen jouluaattona... loput onkin sitten hämärän peitossa :LOL: JOka tapauksessa, eka meni oikein, loput aivan pieleen...

Joo, Lenttis, se oli mun äitini (kätilö), joka kertoi, että ennen vanhaan Suomessa käsketiin heti lepäämään (ja mielellään jalat ylös), jos alkoi juilimaan mahasta; se on kuulemma elimistön tapa varoittaa äitiä, että nyt touhuat liikaa. Ja kyllä munkin kätilö täällä muistuttaa aina levon tärkeydestä.

Mihin mun oireet katos? Nekin vähäiset, joita mulla oli. Eilen tajusin yhtäkkiä, ettei oo mahasta nippaillut ollenkaan, ei ällötä, ei mitään... meinaa pelko hiipiä takasin. No, pakko odotella vaan ultraan 11.8.

Nyt siivoilemaan, että saa ajatukset muualle hetkeksi.
 
uusioäippä: mullahan yksi tuntematon onnitteli lentokenttäbussissa, kun tulin Suomeen, silloin olin siis vissiin 7+4 :D. Ja tänäänkin maha oli ihan uskomaton, kun kaupungilla kuljin, mä näytän varmaan lihoneen ihan kauheasti... Ja vielä kun aika kapee lantio, niin tuo maha jotenkin vaan korostuu entisestään. Voi kun oliskin oikea vauvamaha, mutta kyllä se vaan taitaa mulla olla turvotuksen ja notkoselän ansiota... Onneksi on sentään aika lailla vauvamahan muotoinen, niin että voihan olla, että näytänkin enemmän raskaana olevalta kuin ihan vaan lihoneelta =)

Leidi: mulla kuvotus on vähentynyt tosi paljon, mutta mahasta alkaa nippailemaan heti, kun vähänkin liikun :/ Ja tekisi niin hiiiiirvesti mennä kävelylle...
 
Hejsan taas muut mamit!
Lisäyksenä vielä eiliseen, että tämän päivän verikokeessa näytti myös plussaa B)
Terveyskeskuksen täti sanoi että kannattaa alkaa jo soittelemaan neuvolaan hyvissä ajoin, kuulemma vapaita aikoja ei ihan heti ole saatavissa! On vissiin tänä kesänä muutkin savolaisakat innostuneet vaaveja tekemään :LOL:
 
Joooooooooo! Koko ajan on vauvasitävauvatätä! Kieltäydyn myöntämästä, että nyt ne jutut vaan osuis silmään paremmin. Ilmeisesti menkää ja täyttäkää maa on porukan motto tänä kesänä ja toimittajat takoo kuumaa aihetta.
 
Olinpas taas reissussa ja meni hetki saada teidän jutuista kiinni...

Leidi Mullakin ne jo valmiiksi vähäiset oireet häipyny täysin ja oon melkoisen hermona. LISÄKSI: tänään on tullut jotain vaaleanruskeaa vuotoa. Aika vähän, mutta tullut on. Kolme km:a kokeneena, paniikki on melkoinen.

Kärppis muistanko väärin, että sulla oli sitä hiivaa ja epäilet tollasen vuodon johtuvan siitä? Soitin neuvolaan ja otti mun hädän tosissaan, kun kerroin km-taustasta. Pyysin nöyrästi, et voisko mitenkään yrittää kuunnella sydänääniä. Sanoi, että ilman muuta, koska rv 10 ne kuuluvat. Päätyi sitten kuitenkin laittamaan mut labraan hiivatestiä varten ja vasta torstaina pääsen sydänäänien kuunteluyritykseen. Kuinkahan selviän siihen asti?! Ja jos oon tähän asti kytänny sitä vessapaperia, niin nyt ei oo mitään rajaa...

No toisaalta hyvä, koska neuvolan laskujen mukaan mulla on torstaina rv 10+3, mutta todennäköisestihän se on 2-5pv vähemmän. Ehkä silloin vois äänet löytyäkin. Kuinkahan tässä käy?! Ehdin jo varovasti alkaa iloita tästä raskaudesta :'(

Tervetuloa uusille! Tällaista tämä hermoilu täällä on. Onneksi voi sen teidän kaikkien kanssa jakaa :heart:
 
Ja taashan se unohtui...Tuomenmarja ja Helmer rv 10+1.

Kärppis: tsempit ultraan, onneksi sait aikaisemman. Täältä ei saa ultraa myöskään ja siks oon hermona, sillä nyt pitäis päästä. 2 vkoa jaksoin uskoa suht hyvin raskauteen sen varhaisultran jälkeen, mut tää kolmas vk on ollu piinaa... Np-ultra on mulla 6.8. No, eihän siihenkään ole kuin 2vk, mut sitä aikaa en kestä, jos tää vuoto jatkuu.
 
Voi ei tuomis :( Siis ei sillä, ne on usein täysin vaarattomia, mut tiedän varsin hyvin, et ne on sitäkin enemmän masentavia ja stressaavia.

Mutta joo, hiiva voi olla yks syy tuohon sekä muut tulehdukset. Mä en tiiä, onko mulla ollut hiivaa vai ei, vai vain jotain muuta häikkää. En tiedä, onko mulla vuoto ollut peräisin kohdusta vai emättimestä. Epäilen, et eri kerroilla vähän molemmista. Siis luulen, et mulla tuli tossa 7+2 olevat vuodot siksi, et oli menkka-aika. Mut sit muutoin on ollu vaan semmoisia värjäytyneitä valkkariklönttejä, joista epäilisin, et on ennemminkin emättimestä... Ja mikä "mielenkiintoisinta", nuo klöntsät katos, kun aloin pistää bepanthenea alakertaan. (ihan vain häpyhuuliin, mut ilmeisesti se kulkeutuu siitä myös ylemmäs, kun liikkuu... :xmas: ).

Mun on turha sanoa, et älä huoli, kun tiedän, ettei se vaan toimi niin. Mulla on ollu nyt 5 täysin vuodotonta päivää, mut en osaa niistä iloita, kun omakin tausta on, mikä on... Siksipä ittekin olen menossa uuteen ultraan... Mutta toivotaan parasta meille molemmille ja fakta on, et sille voi olla monta eri syytä (pissatulehdus, hiivatulehdus, joku muu tulehdus, etinen istukka, hormonit jne.). Pääsisitkö mihinkään toiselle paikkakunnalle ultraan? Siis yksityiselle? Mähän kävin kanssa sen ekan ultrani parin sadan kilsan päässä.. :snotty:

...toivotaan, et sydänäänet kuuluu vain kuuntelemalla, mut muista, et voi vaan olla liian aikaista vielä ja siks ei kuulu... :/ Oireidenhan sulla kuuluukin noilla viikoilla alkaa hälvetä. :hug:

T. Kärppä rv 8+3 ja peukut pystyssä.
 
Kärppis Kiitos kun ehdit vastaamaan. Täällä vähän kyttäilin ;) Ihmettelen, miks neuvolasta eivät laittaneet virtsatietulehdustestiin, itse tajusin ajatella sitä vasta puhelun jälkeen. Niin hermona oon ollu. Tosin viime ke kävin viemässä alkuraskauden näytteet labraan. No, täähän on alkanu vasta sen jälkeen.

Tajusin myös, että tää vuoto vaikuttaa sellaselta "välivuodolta". Eli mulla alkaa menkkojen jälkeen (vähä ennen kierron puoliväliä) sellanen muutaman päivän kestävä ruskea välivuoto. Rasittavaa! Se on myös osasyynä siihen, etten tuu raskaaksi. Jos miettii mun kiertoa, niin nyt olis just sen välivuodon aika. En vaan tajua mistä se vuotaa. Välivuodon oon ymmärtäny olevan jotain kohtuun jäänyttä nestettä (menkkojen jälkeen). Varhaisultrassa kuitenkin sanoi, että kohtu on siisti, eikä siellä ole mitään ylimäärästä, kuten nestettä. No, mene ja tiedä, pitää yrittää kestää to asti. Luulisin, et saisin sit lähetteen sairaalaan, jos ei niitä ääniä kuulu. Outoa vaan, et kuulosti puhelimessa niin varmalta, että kymppiviikolla kyllä kuuluu.

Tulin aivan vainoharhaseksi ja sain miehenkin siihen mukaan. Hän kävi katsomassa netissä niitä "kotidopplereita", mut niiden käyttö suositeltiin aloitettavan vasta rv 12-14. Sithän alkaa jo pian liikkeetkin tuntua ja se on pelastus. Ei kai se mikään ihme, että kolmen peräkkäisen km:n jälkeen on vähän hermoheikko...

Tunnen mielestäni aika ajoin paineentunteen alapäässä. Oon ajatellu siitä positiivisesti, että nyt ainakin vauveli kasvelee. Nyt kuitenkin pohdin, et entä jos viittaakin johonkin tulehdukseen...

Tuomenmarja ja Helmer rv 10+1
 
Tuolla reissun päällä pysähdyin Lappeenrannan Prisman kirjaosastolla tutkimaan yhtä mielenkiintoista kirjaa. Sen nimi oli jotain Onnellisen/Iloisen raskauden 266 päivää. Tietääkö joku? Jokaisesta päivästä oli kerrottu, että mitä masuasukille silloin tapahtuu. Lisäksi sai kirjoittaa omia tuntemuksiaan. Olisin halunnut ostaa, mut pelkään edelleen, et jotain tapahtuu ja sit mulla on tollanen kirja ikuisena muistona...

Joka tapauksessa, siellä kerrottiin, et rv 10 alkio "muuttuu" sikiöksi ja kohtu on keskikokoisen appelsiinin tai tennispallon kokoinen. Nyt sit panikoin sitäkin, et miksi en tunne tota tennispalloa!!! No lähtöpaino 9kg enemmän kuin kuopuksesta eli mennee sen piikkiin. Rauhottais vaan kummasti, kun tuntis edes pienen "kovan" möykyn alavatsassa. En uskalla alkaa painella. Vatsalla maatessa vois tuntuakin. Tuntuuko teillä muilla? / Näkyykö kohdun kasvu?

Mun ilmismaha ollu jonkin aikaa rauhallinen, mut alkoi taas tänä iltana paisua. Mitähän olen syönyt.

Helsingissä käydessä (reissulla) haaveilin Kampin mammavaateliikkeessä vauvamasusta ja imetyspaidoista. Kunpa pääsisi jo niihin vaiheisiin ja saisi lopettaa tämän jatkuvan hermoilun.

Voima :hug: :set kaikille hermoilijoille!

Tuomenmarja + Helmer rv 10+1 (kyydissä kunnes toisin todistetaan)
 
tuomenmarjalle iso tsemppi :hug:

Mä aloin huomaamaan esikoista odottaessa kuinka paljon lehdissä on vauvoista. Miten "yht'äkkiä" julkkiksetkin alkoi odottaa vauvoja ja miten niitä syntyi ja lehdissä oli juttuja.. Ja siitä lähtien oonkin ne huomannut. joka raskaudessa... eli kyllä se taitaa olla niin että niihin vaan kiinnittäää nyt enemmän huomiota. B)

Eilen taas särki vatsaa ja alkoi huoli nousta.. Kai se täytyy uskoa että rauhallisesti on otettava ja lepäiltävä mahd usein. Luin odotusoppaasta että tällä viikolla tulee kädet, jalat, sormet, varpaat... Siellä tapahtuu siis paljon ja oma keho työskentelee kovasti ja parasta mitä voi itselleen tehdä on ottaa rauhallisesti kun keho sitä vaatii.. :heart:

sade80 9+2 :heart:
 
Tuomenmarja Muistelen että luin jostain, että kohtu on tosiaan appelsiinin vai oliko se greipin kokoinen, mutta ei näy eikä tunnu. En itsekään tunne kyllä mitään "möykkyä", en usko että siitä kannattaa olla huolissaan :)

Mulla vaan tää paino tuntuu nousevan :ashamed: Mutta eri lailla kuin aiemmin (olen siis ollut joskus aikoinaan huomattavasti painavampikin kuin nyt). Siis tarkoitan, että painon nousu ei näy esim kasvoissa kuten se on aiemmin näkynyt. Nyt se tuntuu vaan olevan tuossa mahan kohdalla.. Mutta tosiaan ei siellä mitään tunnu, ihan sellasta löllöä vaan ;)

Mulla on kans oireet hävinny, ainoa mikä kiusaa edelleen on väsymys ja nälkä (liekö se nälkä kuitenkaan oire, maha on vaan tottunu saamaan enemmän ruokaa heh). Väsymyskin on sellaista vaihtelevaa, välillä on ihan "normaali olo", mutta välillä taas aivan jotain muuta.. Mutta ei mulla sitä kuvotusta oo kyllä ikävä yhtään.

Tsemppiä kaikille hermoilijoille :)

Jonniina 9+4
 
Voi rakkaat lapset. :D

Kulkaa. Jos aletaan verrata... Joo, on mullakin ollut tällä viikolla huomattavasti vähemmän oireita kuin edellisillä. =) Mikä parasta, menkkajuilinnat on olleet tosi vähäisiä ja esim. just nyt en tietäis olevani raskaana, jos en tietäis. Kuvotus tulee ja menee, mut ei ole enää sellaista pitkäaikaista. Eilen kävin Prismassa vessassa ja ...no... onneks siellä ei ollu muita, koska yhtäkkiä iski ihan kamala kakomisrefleksi. Siinä sit pari kertaa "kaoin" ilmaa ja taas oli täysin normaali olo. :xmas: Tissit on turvoksissa. Mulla ne ei alunperin kipeytyneet, vaan alkoivat tuossa 6+ viikolla kipeytyä ja tämä kipeys tuntuu saavuttaneen nyt huippunsa. Oon jo pari kertaa miettiny, et pitäs varmaan taas nukkua rintsikat päällä (viime raskaudessa ne oli niin kipeet, et oli pakko nukkua joka yö rintsikat päällä, kun asennon vaihtaminen sattui ihan riivatusti).

Mutta muutoin. Just mietin, kun sängyssä makasin, et hittolainen. Mulla taitaa olla vatsaturvotuskin laskenut (ok, iltaa kohti se kummasti aina nousee... :whistle: ) ja maha tuntuu hyvin normaalilta. Tosin mullakin on sitä rasvaa tuossa päällä. Liikaa. :ashamed:

Mut tuomis: Jos tälleen lähetään kuulostelemaan, varmasti meistä jokainen huomaa itsessään ja oireissaan muutoksia. Mut se ei välttämättä tarkoita vielä sitä, että raskaus on mennyt kesken, vaan sitä, että se etenee ja oireiden kuuluukin ajan myötä hälvetä. Ja täysin oireettomanakin voi olla silti onnellisesti raskaana. :) Ymmärrän kyllä, että sua huolestuttaa, mutta... niin. Joo. Tiiän. Turha sanoa, se stressaa silti. :hug:

Ja tosiaan, vaikka tuo kohtu ois sen tennispallon-greipin kokoinen, se ei välttämättä tunnu, varsinkaan, jos kohtu on taaksepäin kallellaan. Just muutama päivä sitten tuota helmimahojen pinoa selasin ja siellä joku sanoi käyneensä just ultrassa. Sanoi, että tosi outoa, et hänen sisällään on greipin kokoinen pallo, jonka sisällä on pieni olento, joka vieläpä heiluttelee siellä raajojaan ja hän ei tiedä asiasta mitään (=tunne mitään). ...mut tosiaan tälläkin, joka tämän sanoi, kaikki oli kunnossa.

Ja jos sulla on noita vuotoja ollut ennenkin tuohon aikoihin, ne voi hyvin olla vain hormonaalisia. Mulla esim. tuli tiettyjen pillereiden aikaan välivuotoja ihan vain hormonaalisista syistä, vaikka ihan kunnon tyhjentävät menkat oli välissä. Ja mullakin kohtu todettiin siinä mielessä siistiksi ja ihan normaaliksi, et millekään vuotelulle ei ollut näkyvää aihetta. Silti sinä aamunakin, kun gynellä kävin, olin viimeksi saanut semmoisen ..ööö.. (pahoittelen kuvasta) rusehtavan n. sentin kokoisen valkkariklöntsän.

Luulen tosiaan, et mullakin ne vuodot oli (ja voip olla, et tulee vielä takas) täysin hormonaalisia. Tai sit johtui siitä, kun kohtu kasvaa. Mun kroppa on aina ollut herkkä reagoimaan just hormonimuutoksille ja muille. Toivotaan, että sulla on vain sama syy. Ok, niin paljon en siihen automaattisesti luota itsekään, et sinne ultraan tahdon, mut silti. Epäilen/uskon vahvasti, et syy on vain siellä. (ja ei tarkoita sitä, ettenkö stressaisi siitä, että mulla oiskin ollut keskeytynyt km. Valitettavasti on myös todistettu, et mun kroppa on panttaavaa laatua, mistä johtuen en uskalla luottaa siihen, että ois tullu pois, jos ei enää eläis.. :xmas: )

Mut toivotaan, että ne sydänäänet kuuluu, mut älä pelästy, jos ei kuulu. Mulle just maanantaina nlatätskä sanoi, et se riippuu niin täysin siitä, onko istukka edessä vai takana, paljonko on vatsapeitteitä edessä (ööhh... ja sitä rasvaa :snotty: ), onko kohtu mihin suuntaan sojollaan jne. Mut toivotaan, et sit pääset ainakin sinne ultraan. :) Ja toivotaan ennen kaikkea, et nuo vuodot on vain lyhytaikainen vitsaus ja poistuvat samalla ovenavauksella kuin tulivatkin. :hug:

T. Taas romaanin näköjään kirjoittanut Kärppä rv 8+4
 
Tuomikselle iso tsemppi :hug: . yleisin syy noille vuodoille on tosiaan tulehdus, hiivan lisäksi myös muut tulehdukset (gardrenella jne.) voivat aiheuttaa sitä. Lisäksi mun kirjan mukaan ihan vaan kohdunsuun epiteelin uusiutuminen aiheuttaa vuotoa, niin että loppujen lopuksi n. kolmasosalla odottavista naisista on harmitonta vuotoa raskausaikanaan.

Ja tosiaan sen kohdun pitäisi olla nyt pienen greipin kokoinen sulla, mutta sitä ei kykene tuntemaan vielä kukaan muu kuin KOKENUT gynekologi. Siis ei sitä itse voi tuntea, eikä ehkä voisi tunnistaa edes yleislääkäri. Aiemmin synnyttäneillä se masu saattaa alkaa näkyä rv12 jälkeen, esikoisraskauksissa vasta rv14 jälkeen, mutta sekin on yksilölllistä. Mutta ei se vielä voi näkyä, koska rv12 saakka kohtu kasvaa masun sisällä työntäen kaikki sisiäelimet tieltään, ja vasta rv12-14 jälkeen alkaa kasvaa ulospäin, kun sisäelimistö ei enää anna myöten. Ilmeisesti uudelleen raskaana olevilla elimistö saattaa olla jo sen verran tottunut, ja siksi saattaa näkyä aiemmin, mutta ei sekään kaikilla pidä paikkaansa. Eli vasta rv14 jälkeen voi TOIVOA näkevänsä/tuntevansa jotain, sanoo mun raskauskirja.

Mulla on kuvotus taas lientynyt, ja tilalle tullut hirveä ruokahalu... Ei tee hyvää mun painolle, mutta so not? Elämä on laiffii :D Eilen söin ekan kerran suklaata yli kuukauteen. Voi voi, mä jo luulin, että mun suklaakammo auttaisi pitämään painon kurissa :/

Sade80, kiva kun meillä on samat rv:t, niin voidaan vertailla. mullakin on ollut näinä päivinä enemmän kipuja kuin esim. viime viikolla, niin että ehkä se kuuluu asiaan. Jos sinne on tulossa varpaita sun muita, niin ehkä se kohtu sit venyy entistä kiivaammalla tahdilla, ja siksi tuntuu!

tsemppiä kaikille, vauvaliimaa ja tarrasukkia!

:heart: lentoemo ja lentäjän poikanen 9+2 :heart:
 
Ma taalla odotan ens viikon torstaita kuin kuuta nousevaa. Mulla on silloin lounastunnilla np-ultra ja illalla lennan sitten sinivalkoisin siivin koto-Suomeen. Aiti on alustavasti kutsunut reilun kymmenen henkea lounaalle silloin sunnuntaina, aikoo kuulemma skumpan kera julkistaa, etta heille tulee kolmas lapsenlapsi. Ihan kiva kertoa laheisille face to face. Huonompi juttu tietysti jos ultrassa kaikki ei ookkaan OK. Olen kuitenkin ihmeellisen rauhallisella mielella.

Mullakin oireet alkaa vahenemaan. Suurin juttu nyt on rintojen arkuus, jota mulla ihan alkuraskaudessa ei ollut ollenkaan. Mahassa nippaa aina silloin talloin, erityisesti illalla sangyssa. Ja maha on tietty turvonnut.

Tuntuu ihmeelliselta, etta mulla on nyt meneillaan ekan raskauskolmanneksen viimeinen viikko. Perjantaina tulee 12.vkoa tayteen. Aika menee toisaalta hitaasti, toisaalta kuitenkin nopeasti.

Hei, haluaisin ostaa Suomessa ollessani jonkun tosi hyvan ja asiallisen vauvakirjan. Voisitteko suositella mitaan?

Hyvaa unikeon viikkoa!

toivottaa Watrossi
 
Luin vasta sun viestin ja halusin heti tulla valittamaan sulle lampimat ajatukset :flower: Keskenmeno taustaisena tiedan milta susta tuntuu. Ma olen niin monella kuullut kuitenkin olleen pienta vuotoa ja silti kaiken mennen hyvin, ja siksi haluan sanoa, etta pidetaan lippu korkealla torstaihin asti.

Watrossi :heart:
 
Tiettekö, B6-vitamiini auttaa raskauspahoinvointiin! Lääkäri ja neuvolatäti sitä suositteli (sanoivat ettei kaikki lääkärit edes tiedä sen auttavan) ja mä kokeilen eilen sellasta b-vitamiinia missä on sitä b6:ta mukana. otin toisen pillerin aamulla tänään ja mulla on ihan uskomattoman hyvä olo!!
Mä oon tosiaan oksentanut pari päivää kaiken mitä oon saanut syötyä enkä oo edes saanut pahoinvoinnilta kunnolla syötyä, nyt ei tee edes pahaa! Ihan uskomattoman ihana fiilis kun pystyy lähtemään koiran kanssa ulos eikä tarvi pelätä koko ajan oksentavansa puskaan.. !
 
Kat
http://www.biovita.fi/suomi/index.html ja ei muuta kuin kalanmaksaöljyä syömään.. Ihanan ristiriitaisia muuten kaikki ohjeet - meillä neuvolassa saadussa listassa melkein kaikki kalat on enemmän tai vähemmän pannassa..
Tunnin päästä np-ultraan!!! =)
 
Kat huomaa, että maksaöljy ja kalaöljy on eri juttu. Kalanmaksaöljyssä on a-vitamiinia, kalaöljyssä ei. :) Kävin just eilen apteekista hakee d-vitskua ja samalla tarttui kalaöljyäkin sieltä mukaan. En tosin vielä aloittele vaan sitä myötä, kun tuo syksy saapuu.

En syö kalaa, joten tuo on suositeltavaa... Ja kai muillekin, koska harva suomalainen syö riittävästi kalaa. :)

P.s. en ole täällä. Näätte näkyjä. :saint:
 
joo, muistakaa ostaa kalaöljyä, ei kalanmaksaöljyä senkin vuoksi, että kalanmaksaöljyssä on kuulemma enemmän niitä ympäristömyrkkyjä, kun ne kerääntyvät nimenomaan maksaan. Kun taas ainakin Orionin omegaliveä kun on tutkittu, niin siinä on ollut niin vähän niitä myrkkyjä, että niitä ei ole voitu havaita.

Mäkin ostin just ison satsin Italiaan vietäväksi, ja lisäksi ostin gefilus-maitohappobakteereita, vaikka niitä kai kantsiikin syödä vasta silloin vipalla kolmanneksella.

Kat: kerro sitten, että mitä ihme tekniikkaa siellä käytettiin, kun meitä muita kiusataan tällaisella aivan liian pitkällä odottelulla, mitä siihen np-ultraan tulee ;) Tullaan kaikki sinne teille ultraan jo aiemmin :D
 

Yhteistyössä