Pino alkuraskauden hermoilijoille

Kiva, kun tuomis tulit tänne taas pölisemään! =)

töpökälle onnea plussasta ja tervetuloa mukaan hermoilemaan! :D

kärppis. mun miehen oli kanssa aluksi vaikea ymmärtää, että kuinka mulla voi olla kuvotusta ilman oksentamista, varsinkin kun italiassa on vain yksi sana pahoinvoinnille, ei ole siis eroa pahoinvoinnin, kuvotuksen ja etomisen välillä. Mutta kyllä sen on sit pakko ollut uskoa, kun toistelen koko ajan tosi voipuneena, että hyi kun voin pahoin :LOL:

Siis heräsin tänään klo 4.30, enkä oo saanut sen jälkeen nukutuksi... Onkohan tää joku oire? :LOL:

Oikein aurinkoista päivää kaikille
:heart: lentoemo ja lentäjän poikanen 8+4 :heart:

p.s noista raskausviikoista tuli muuten mieleen, että mulla on ihan sellainen tunne, että gynen mittaus on heittänyt jonkun millin, ja että oikeesti asukki olisi jo 8+5. Johtuu siitä, että mä kävin silloin tosi aikaisessa vaiheessa ottamassa sen hcg-arvon, ja tohon hcg-arvoon sopisi paremmin yksi päivä lisää. :D
 
Raskausviikoista vielä: Mähän sain ekan haamuplussan rv 3+6. Gyne sanoi mulle siellä varhaisultrassa, ettei kotitesti voi kyllä vielä siinä vaiheessa näyttää plussaa. Siis ultran mukaanhan se olisi ollut vielä aikaisemmassa vaiheessa, koska gyne arvioi viikot 2-5pv vähäisemmiksi. Oon kuitenkin nyt käyttäny niitä neuvolan (ja raskauskiekon) antamia viikkoja, kunnes ultralla muuttavat. En nimittäin tiedä, mihin ne oikein vaihtaisin. Ovu on joka tapauksessa ollu 2pv myöhemmin ku kiekon mukaan olis pitäny ja siitähän on sit vielä kulunu jokunen aika hedelmöittymiseen ja vielä kiinnittyminen. Veikkaan, että la muuttuu hieman myöhemmäksi. Toisaalta eivät edes välttämättä muuta sitä, jos kyse vaan muutamasta päivästä. Jää nähtäväksi.
 
Tuomis: mua kans jänskättää tuo np-ultra, vaikka en vielä edes tiedä, milloin sinne pääsen.. :whistle: Ruskeiden tuhertelujen (ja tämän hiivan. :| Voi jee. Näköjään menee sit koko raskaus kutistessa |O ) jälkeen voi todellakin vain toivoa, et papunen ei ota tuosta nokkiinsa ja pakkaa laukkujaan. :snotty: Toisaalta koitan sit pahimpina epätoivon hetkinä lohduttaa itseäni, et jos se nyt lähtee, siinä oli jotain vikaa alunperinkin.. (miks tuo kuulostaa kirjoitettuna jotenkin kamalalle :ashamed: )

Mut joo, Lenttis, toinen syy, miks jännään tota ultraa, on se, et jos papunen siellä on vielä kasvanut, tahtois tietää paljonko. ;) Mä tein ekan testin (positiivisen ..tai haamun) kanssa jo niin paljon ennen menkkojen alkua (n. 3+4), että on mahdollista, et papuska on saanut alkunsa jo aiemmin viikolla (periaatteessa se VOIS olla jopa nelisen päivää vanhempi. ...ihan niin moneen päivään en kuitenkaan usko.. :D ). Mut joh, eipä sillä niin suurta merkitystä. Mielenkiintoa lähinnä. B)

Ainiin ja joo. Olen humanisti (hei vaan kaikille! :wave: ) enkä osaa matematiikkaa. Tänään on siis tuo 7+5, jota keksin ainakin kerran jo eiliseksi väittää...

Juh, ja lopuksi tervetuloa uusille! :D
 
Terve taas! Olen ollut laiskimus, käynyt täällä lueskelemassa mutta kirjoiteltua ei ole tullut. Raskausrintamalla ei kuulu juurikaan uutta, maanantaina on eka neuvola joten ehkä sen jälkeen taas :) Katselin vanhoja (omaa ja siskon eli ainakin 30 vuoden takaisia) neuvolakortteja joissa joka neuvolakäynnillä oli ruksittu kohta 'syke', kuulemma kuunneltiin stetoskoopilla. Mahdetaanko enää nykyisin tällaista tehdä, sehän olisi mukava varmistaa että jotain siellä tapahtuu kun ultra on niin harvoin.

Toivon että heti ekalla kerralla saadaan neuvolassa sovittua ajoista np-ultraan ja seuraaville käynneille. Sen muutaman viikon takaisen ultan mukaan olisin nyt viikolla 9+0, eli lomalla voisin ehtiä ultraankin vielä. Muutamalle kaverille (ja perheille) on asiasta kerrottu ja melkoista hämmästystä saatu aikaan!

Lentis, olen ihmetellyt miksi heräilen nykyisin joka yö 2-3 kertaa ja aamuisin ennen kuutta. Voihan se olla että lomanodotuskin jo herätyttää, mutta toisaalta olen oikeasti epäillyt että tämä on luonnon tapa harjoituttaa yöheräämisiin... Tosin, hiukan turhan aikaisin alkavat, saapa nähdä miten käy marraskuun pimeydessä...

Jep, kohta alkaa loma joten teenpä vielä hetken töitä. Palaan sitten maanantaina kertomaan neuvolakokemuksista!
 
almaa: osittain mä tiedän heräileväni ihan pissahädän vuoksi, nyt tää kohtu alkaa ihan selvästi jo painaa virtsarakkoa, outoa vaan on, että joskus (niin kuin tänään) en vaan saa sitten enää unta. Mutta toi kuulosti mielenkiintoiselta ajatukselta, että luonto opettaa yöheräilyihin! Toivottavasti luonto avittaa asiassa jotenkin, mä olen nimittäin sitä tyyppiä, että kärsin kauheasti vähäisestä nukkumisesta, kun taas esim. mies jaksaa valvoa vaikka kuinka.

Jee!Olin kävelyllä metsässä! Olipa ihanaa, eka kerta nyt täällä Suomessa oltaessa. Havupuut tuoksuivat, aurinko lämmitti :heart: Olen aina arvostanut Suomen luontoa ja esim. juoksukykyä, mutta nyt osaan arvostaa tosi paljon ihan pelkkää rauhallista kävelyäkin. Eikä yhtään vihlonut tai kivistänyt kävellessä, nyt hiukan tuntuu, muttei mitenkään erityisemmin.
 
Heippa kaikille ja tervetuloa uusille! Ja onnittelut ultrassa käyneille! :flower:
Meillä oli tänään eka neuvola. Hirmu ihana neuvolantäti! Eli odottelemme kutsua nt-ultraan. Se on tosin vasta joskus elokuun puolenvälin jälkeen/tienoilla, koska ei ole ihan varmuutta olenko nyt 8. vai 7. raskausviikolla. Mutta ensi perjantaina olisi toinen ultra yksityisellä, koska pikkuinen oli niin pieni viime viikon torstaina siellä käydessäni, ettei siitä juurikaan ottanut selvää. Ja niin kuin joku joskus aiemmin totesikin, niin satku sinne tai tänne ;)
Jännää vaan on se, että olen ollut ihan luottavaisin mielin viime viikon, mutta nyt alkoi tuntumaan taas, et mitä jos....siellä ultrassa ei sitten näykään mitään tai jotain. Huoh. Pelottaa.
Kuvotus, ällötys on 24h, mutta pysyy suhteellisen hyvin kurissa tauottomalla syömisellä. Nyt jo olen lihonut 2kg. Ja kauheasti ei tarttisi tulla, kun norm. mitat on 53/156 ja miehen syntymäpaino, samoin kuin sisarensakin on ollut 4,7kg ja mun ja sisarusten pyörinyt siinä +/- 4 kg! Eli ei kiitos kiloja mulle!=) Mutta nyt on vaan pakko syödä, et järki pysyy mukana tässä menossa! Eiköhän se tässä joku hetki tasaannu sitten! Samoin mua huimaa päivittäin, mut kaikki arvot oli kyl kohdillaan. Samoin tää hengästyminen ja läähättäminen on kuulemma myös ihan normaalia raskaudessa. Kun mulla ei tollasta normaalisti ole. Eli kyllä mä tässä yritän ihan luottavaisin mielin vieläkin olla. Ja kukas se mainitsikaan aiemmin, että maha turpoaa ja ilmavaivoja on? Täällä samat vaivat kehissä! Tulipahan taas omaa napaa :ashamed:
Mutta oikein hauskaa viikonloppua kaikille hermoilijoille!

sunnuntaityttö, rv 7+6 (neuvola) tai 6+? (ultra)
 
Tervetuloa töpökkä :wave: ja ihan varmasti sulla oikee plussa on :)

Herään kans pari kertaa yössä, mutta yleensä mulla on kyllä vessahätä, tosin viime viikkoina saatoin herätä että oli vaan huono olo :( Mutta huono olo taitaa olla nyt ainakin suurimmilta osin voitettu :whistle:

sunnuntaityttö-79 Mulla on ihan samoja oireita kuin sulla, huimaa ja tuntuu ettei kunto kestä mitään liikkumista (siis hengästyttää). Huimaus saattaa johtua verenpaineesta, mulla on se aika alhainen..

Koin kyllä pienoisen järkytyksen tänään kun tajusin miten olen paisunut vähässä ajassa! Siis mitattiinhan toki neuvolassa paino ja olihan se enemmän kuin aiemmin, mutta nyt näin sen jotenkin itsekin.. ei kiva. Ja kaikki ylimääräinen tuntuu olevan tässä mahan ympärillä, eli vyötärö katoaa uhkaavasti.. toivottavasti osa ois vaan turvotusta.. :ashamed: Neuvolan th ei kyllä ripittänyt sen kummemmin, tosin ei mulla painoindeksi ole mikään kamala.. mutta silti. Pitäis kyllä yrittää jaksaa liikkua vaikka kuinka ois voimaton olo.. (se kun tuppaa edelleen olemaan).

Sen verran olen nyt optimistinen, että ajattelin tilata sellasen Bola-korun. En tosin vielä töissä aio sitä pitää jos joku vaikka hoksaa mikä se on, en kuitenkaan vielä halua julkistaa tätä onnea :) (tosin taitavat arvata kun meikäläinen vaan syö ja paisuu.. ;) )

Hyvät viikonloput minunkin puolesta!

Jonniina 8+6
 
Mun oli ihan pakko tulla kertomaan teille, et sen kummemmin kuin sitä matikkaakaan, en kyllä osaa viikonpäiviäkään. :xmas: Luin järkytyksekseni äsken Aamulehdestä, että tänään on perjantai. :LOL:

Eli siis onhan mulla tänään 7+6 ja eilen oli 7+5 niinku olin kirjoittanu. :D Oi voi... Pitäsköhän lähteä käymään jossakin muualla täältä kotoa joskus.. :xmas:

Mutta sit toinen juttu samalla kans. ...paitsi, et sen nyt otin ja unohdin jo tähän väliin, joten ei sittenkään.. :snotty:

Mitä mun muistille on tapahtunut? =) Voiko sen vielä huoltoon?
 
Kärppiksellä on ilmiselvä raskausdementia! Se on vaan hyvä merkki; se tarkoittaa, että papunen kasvaa ja voi hyvin! :LOL:

Minäpä otan kalenterin ja keksin itselleni nyt ihan omat rv:t... Ok, mä olen vähintään 7+5 tänään, joten taidan pitää sen, ainakin siihen seuraavaan ultraan saakka. Eikä kun pakkohan mun olis olla enemmän, jos kerran kaks viikkoa sitten ultrassa olin 6+5...
(plus miinus viikko). Ääh... ota tästä nyt selvää! Olikos kenenkään itunen noin 7mm ultrassa?

Tervetuloa uusille jännääjille, ja Tuomikselle tervetuloa takaisin !!!

Mun on pakko kaivaa mammavaatteet esillle pian. Eilen maha oli niin turvoksissa, että oli pakko avata nappi ja vetskari. Sitten ne meinaskin tippua jalasta. Tosi viehttävän näköistä, kun vyötärön seutu muistuttaa valtavaa kaljamahaa.
 
leidi, mä jeesaan ;) : mun ötökkä kun oli 7,3mm, niin taulukoiden mukaan oli 6+2, eli se 7 mm on aika todennäköisesti 6+1, eiköhän se just pari milliä kasva päivässä.

Vautsi, mitkä päikkärit mä vetäisin :eek: Kun mies soitti, olin ihan töttöröö ja jatkoin vielä unia sen jälkeenkin. Eli kyllä se aikainen herääminen aika kovaa kostautui, nyt on sit sekava olo koko loppupäivän.

Ja vaikka virallisesti ei uskotakaan muistin ja keskitttymiskyvyn kärsivän raskaudesta, niin mä uskon siihen sen sijaan täysin. Mulla on olleet aivot ihan tiltissä raskaaksi tulosta lähtien, lopetan lauseet kesken kaiken, kun en muista mitä olin sanomassa ja teen muutenkin kaikkia aika ihmeellisiä päätöksiä! Eli tosiaan raskausaivot on ihan oma juttunsa. Hiukan epäröisin esim. antaa raskaana olevan naisen vaikka leikellä itseäni, kuinka nainen muka voi tällaisessä hormonimyräkässä keskittyä kunnolla?

:heart: lentoemo ja lentäjän poikanen 8+4 :heart:
 
Jou! Tänään oli HUSsin kuori odottamassa, kun tulin kotiin, olin oottanut sitä oikeestaan vasta alkuviikosta. Tulos: ei aihetta jatkotutkimuksiin eli riski kromopoikkeamiin pieni. Jeeee!! Mutta miten te ootte saanu kuulla tarkalleen niskapoimun mitat ja muut yksityiskohdat? Oisin mielelläni kuullu hemoglobiibin ja kaikki mut ei sitte, jos eivät kerran kerro.... Oli vaan tollanen standardiblanketti, joka lähetetään kaikille luokalta päässeille. Voihan sinne toki soittaa. Mutta tärkeintä on kyllä tuo sisältö :)))) Huiks pitäisköhän nyt alkaa tulla jo kaapista, kivaa.....

Tästä puhtia saaneena kävin äsken reilun tunnin lenkillä ja otin jopa vähän väliin lyhyttä hölkkääkin! Tantrahölkkää paremminkin, eikä voi hiestä kauheesti puhua mutta tulipahan nostatettua kuntoa jonkin nano-osan verran B) Mutta "kaljamaha" löllyy kyllä täälläkin, enkä enää kykene oikeen pinnistämään sitä kasaan, joten senkin takia on kiva tulla kaapista, kun saa olla reteesti vatsakas!!

 
lilli70: onnea hyvistä tuloksista! :flower: Olisipa mullakin raskaus jos siinä vaiheessa, ettei tarttisi peitellä tätä mahaa, kun se alkaa olla jo valtava entiseen verrattuna. Toi oli niin hauska toi tulla esiin kaapista- reteesti vatsakas! :LOL:
 
Ok, tattis, Lenttis!
Mä päätän siis olevani tänään rv. 8+2. Noin. Ja kepsiviikkoisin vaihtuu rvt.

Eilinen päivä meni voidessa pahoin,mitään ei tehnyt mieli, mutta tänään en voi muuta ajatellakaan, kuin syömistä :eek: . Pitäis vaikka harjata hampaat, että tulis napsimiseen taukoa. Kauhistuttaa jo valmiiksi tulevat kilot...

 
päiviä kaikille :wave: ja onnea iloisista ultra kuulumisista :heart:
täällä kanssa todella pahaa kuvotusta koko päivän :x
eilen oltiin särkänniemessä ja ainoa laite mihin kykenin oli taikajoki ja siinäkin tuli huono olo |O
(johtui varmaan aika paljon siitä että sitä oli kokoajan :whistle: )
poika ei varmaan sitä hokannut mutta pääsi tukkijoessa parin julkkiksen kanssa samaan vaunuun :D onneks otin kuvia. vieläkään ei tule sen julkkiksen nimeä päähän eikä kaverilla mutta kerron kuhan muistan =)
tuosta salmiakista.
poikaa kun odotin oli minulla todella iso himo siihen söin sitä alkuaikana todella paljon eikä minulle koskaan siitä sanottu mitään neuvolassa.
se voi olla että silloinen neuvolantäti ei puhunut tai kysellyt muutenkaan hirvittävästi.
nyt tytöstä oleva neuvolantäti mikä on nyt myös kolmannesta oli todella mukava.
kyseli paljon ja myös antoi paljon neuvoja. olivat kuin yö ja päivä nämä neuvolatätit.
olihan siinä 7 vuotta kyllä väliäkin raskauksissa. paljon muuttui sinä aikana.
koko ajan tarttis tuputtaa jotain suuhun että ei tuo verensokeri laskis kun on muutenkin alhainen. eilen tampereelta kotiinpäin tullessa heitti ensimmäisen kerran päästä ajaessa. pikkasen säihkähdin :/
tähän olen kyllä tottunut mutta ei ole koskaan autoa ajaessa heittänyt.
täällä kaikki tuntuu odottelevan tai jo käyneet ensimmäisen ultran. mie vasta odottelen ensimmäistä neuvolakäyntiä mikä on parin viikon päästä. kyllä se aika heti sen jälkeen se ultra onkin =) näinhän mie jo sen toukan sykkeen viime keskiviikkona siellä tarkastuskäynnillä :heart:
nyt kaikille hyviä viikonlopun jatkoja :wave:
 
Kesälauantaita kaikille!

Onko teillä muuten koko ajan jano? Mua alkaa oikein huolestuttaa tää mun juominen. Italiassa sen ymmärsi, kun oli niin kuuma, mutta täällä on sen verran viileä, ettei kyllä voi mistään hikoilusta olla kyse. Siis liittyykö tää jano jotenkin alkuraskauteen, vai onko mulla jokin vialla? Verensokeri multa mitattiin ja se oli ok niissä parin viikon takaisissa testeissä, näkyisikö raskausajan diabetes siinä verensokerissa vai pitäisikö jotenkin erikseen tehdä sokerirasitus? Tää jano on mulla ollut melkein koko alkuraskauden ajan.

Tv. erittäin janoinen lentoemo ja lentäjän poikanen 8+5 :heart:
 
Lenttis mä juon kanssa vähän väliä ja janottaa... En usko, et on sen kummempaa taustalla.

Mut itse asiassa mun piti aikaisemminkin kerran kysyä sulta, et onko sulla tarkistettu pissa? ...ettei ole pissatulehdusta? En muista, mistä tekstistäsi kerran heräs epäilys, et oisko oireeton pissatulehdus taustalla.. :)

Mulla maanantaina neuvola. ...pitää muistaa kysellä vähän sitä ja tätä. Hittolainen, mun pää on vaan niin hatara, et varmaan pakko kirjottaa kaikki jutut paperille, että muistaa.. :xmas:

Ja tänäänhän mennään 8+0-tahdissa (piti kirjoittaa, jotta taas huomenna muistan, missä mennään :xmas: )
 
kärppis: pissatulehdusta ei tietääkseni ole tarkistettu, tai siis miten se tarkastetaan? Multa siis otettiin virtsanäyte, joka oli kaikin puolin normaali, mutta olisko se pitänyt erikseen tarkistaa? Veressa leukoyytit olivat hiukan kohollaan, mutta raskausaikanahan ne yleensä nousevat hiukan joka tapauksessa, ja lymfosyytit hiukan matalat, jälleen kerran tietääkseni aika normaalia raskaudessa, kun ne arvot muutenkin raskaana oleville on hiukan erilaiset.

Mulla on ollut vain kerran elämässäni pissatulehdus, mutta silloin se oli toooosi kivulias, ja virtsatessa tuli vertakin :eek: Ja silloin oli vain se virtsaamisestarve, mutta pissiä ei sitten ollutkaan, nyt taas pissaan koko ajan kuin hevonen :LOL: Niin että siinä mielessä tuo pissiminen kyllä selittyy runsaalla juomisella, mutta en vain tiedä, että millä selittää tuo runsas juominen! Siis juon varmaan 3l vettä ja lisäksi litran maitoa päivässä! Italiassa sen ymmärtäisin, kun on kuuma, mut kun täällä on 15 astetta! =)
 
Mä taas oon erikoistunut pissatulehduksiin ja varsinkin oireettomiin pissatulehduksiin. :kieh: Ei sillä, etteikö ois niitä kunnon teho-oireisia tullut kokeiltua. :saint: Oireetonta en välttämättä tajua ennen kuin selkää särkee ja munuaisia kolottaa.. :whistle: Tosin ajanmyötä (ja useamman jälkeen) oppinu niistäkin huomaamaan jo aikaisempia merkkejä. Oireettomat on vaan semmoisia, et muulloin kun raskauden aikana niitä ei välttämättä edes hoideta, jos eivät mene sitten pahemmiksi (just munuaisiin).

Mut tosiaan oireeton pissatulehdus "oireilee" (sitten kun sitä tajuaa tarkkailla) just esim. sillä, ettei kestä olla tuntia, puoltatoista käymättä vessassa. Mulla oli viime alkuraskaudessa se ja ajattelin alkuun just, et oon a) vaan juonut enemmän kun janottaa koko ajan b) alkuraskaudessa kuuluukin rampata vessassa koko ajan c) se tunne, et rakon kohdalla on ehkä jotain hassua, on todennäköisesti vain kohtu, joka ärsyttää sitä. Joo, lekuri sanoi, et varmaan onkin, mutta syy, miksi se alkuraskaudessa tuntuis jo rakossa, olis ollut siellä, et se rakko oli tulehtunut... (tai siis sen mukaan ei pitäis vielä siinä vaiheessa muuten olla riittävä ärsyke rakolle = ei riittävästi kasvanut).

Suomessahan tuo tarkistetaan aina neuvolakäynnin yhteydessä (joka kerta annetaan pissanäyte). Ihan vain pissanäytteestä... kai siitä voi sen monellakin tavalla kattoa, sillä tikulla tehdään yleensä ekaks se pikatesti ja sit jos se on epäselvä, sit saatetaan tehdä viljely. Itse en viimeksi edes ehtinyt vielä ekalle neuvolakäynnille, kun heräsi epäilys tuosta vessassa ramppaamisesta ja pyysin saada viedä näytteen. Tulehdushan se siellä..

Raskaus altistaa valitettavasti sekä pissa- että hiivatulehduksille.
 
kärppis: pitääpä kysyä gyneltä, kun menen sinne 30. uuteen ultraan. toisaalta luulisi, että ne sen tarkistaisivat, kun kerran virtsanäytekin otettiin, mulla vaan ei ole tuloksia täällä, vaan ne ovat miehellä italiassa, sanoi vain, että virtsanäytteessä ei mitään erikoista. Mutta kysyn varmuuden vuoksi gyneltä. Sehän voisi selittää näitä mun kipujakin. No, vitrsatulehduksessahan pitää joka tapauksessa juoda paljon, eikös juu? Eli jatkan tätä juomista :D Ja mansikat maistuvat myös, niissähän on myös paljon nestettä.
 
Hei vaan kaikille :)

Elikkäs olen 22v. 1-vuotiaan pojan äiti uudeltamaalta ja pillerit tuli heitettyä narikkaan vappuna.

Tilanne miksi olen alkuraskauden hermoilija johtuu siitä kun ihan täyttä varmuutta siitä olenko raskaana ja oliko mulla valemenkat vai onko minulla ollut aikainen km ja se näkyy vielä testeissä.
Mulla alkoi tulemaan "maitoa" tuossa viime kierron puolessa välissä ja sitten tuli menkat ja vielä menkkojen jälkeenkin tuli sitä nestettä ja mä olin testannut kotitesteillä negaa.
Menin sitten ihan yleislääkärille kun oma gyne oli lomalla ja eikä se lääkäri sanonut juuta eikä jaata, mutta laittoi lähetteen veritestiin. Se tehtiin viimeviikon keskiviikkona kp 14/29-33 ja oli positiivinen. Soitin sitten neuvolaan ja sijaisena olevasta neuvolantädistä ei kyllä ollut kanssa yhtään apua. Käski vain odottaa seuraavia menkkoja että tuleeko ne.
En pääse edes kunnalliseen ultraan kun sekin lääkäri on lomalla. Kaikki kotitestit mitä olen tehnyt ovat olleet negatiivisia. Kävin vielä eilen otattamassa verestä sen testin ja sekin oli positiivinen.

Yksityiselle en ole ultraa varannut kun on tuo rahatilanne vähän kehno kun vaihdoin työpaikkaa ja otin sitten palkattomia kun muuten ei olisi lomaa juurikaan ollut. Mutta jos ei nyt kohta ala tapahtumaan mitään niin sitten täytyy jostain sitä rahaa vain taikoa kun ei tätä epätietoisuutta oikein kestä. Maanantaina soitan vielä neuvolaan uudelleen, jos vaikka osaisivat jo jotain sanoa.

Tietty on sekin pienen pieni mahdollisuus että ovis on ollut joskus tosi hassuun aikaan ja se plussa tulee tosi varhaisesta. Esikoisen kanssa kävi silleen että mulla oli ovis silloin kun menkkojen piti alkaa ja kaks viikko kun oli menkat myöhässä ja kotitestit negaa niin kävin otattamassa veritestistä plussan, eli rv 2. Tosin sitä luultiin että oli vaan alhanen hormoni taso mutta kun mentiin ekaa kertaa nt-ultraan niin siellä olikin melkein 4 viikkoa pienempi vauveli. Poika syntyi kuitenkin tasantarkkaa menkoista laskettuna päivänä hieman ennenaikaisena :)
Tänään on kp 24/29-33 että viikon verran olisi seuraaviin menkkoihin.

Oireitakaan ei ole ollut kuin Muutamana päivänä ennen lääkäri käyntiä mulla oli aamulla hieman kuvotusta mutta nyt ei ole mitään muuta kuin väsymystä.
Esikoisesta oksensin rv 5-25.... ja ihan oksensin :x Maha on kyllä mielestäni turvoksissa iltaisin mutta se saattaa olla jostain muustakin johtuvaa

Eli tälläinen pitkän pitkä sepustus.

Hilipatuinen rv 7+4 tai 3+2 tai sitten jotain ihan muuta :D
 
Hilipatuinen! Saat selville oletko raskaana vai onko ollut aikainen km aika yksinkertaisella tavalla: pyydä lääkäriltä lähete 2 tarkan hcg-arvon määrittävään verikokeeseen. Siis ns. beta-hgc-arvo. Se tehdään siis kahteen otteeseen, 48-72 tunnin välein, suosittelen sitä 72 tunnin väliä, koska silloin tulos on varmempi. Itse asiassa on outoa, ettei lääkärisi ole jo määrännyt sinua noihin verikokeisiin, vaan on määrännyt vain tuollaiseen positiivinen/negatiivinen -testiin, josta ei ole oikein mitään iloa tilanteessasi.

Jos nimittäin hcg-arvo on vähintään tuplaantunut 72 tunnissa, olet raskaana. Jos taas arvo ei ole noussut, vaan pysynyt samana tai jopa laskenut, et ole raskaana. Noissa positiivinen/negatiivinen -verikokeissa tulee positiivinen tulos, jos hcg-arvo on yli 5. Mutta koska on mahdollista, että arvo on yli 5, vaikka ei olisi edes raskaana, ei niistä ole tosiaan kauheasti hyötyä. Sen sijaan kahdella tarkan hcg-arvon määrittävällä verikokeella asia tulee selväksi!

Jos olet niitä, joille tulee valemenkkoja raskauden aikana, ei seuraavien menkkojen odottelustakaan ole juuri hyötyä!

paljon onnea ja tsemppiä!

:heart: lentoemo ja lentäjän poikanen 8+6 :heart:
 
Eka neuvola tänään. Hih, jänskättää. :D Vaikka eihän siinä silleen mitään, kun eivät kuitenkaan ultraa tms. Mutta jänskättää se mun puntariluku siellä... :whistle:

Kävin tänään ekaa kertaa plussan jälkeen (tunnustan, että en ole aikaisemmin uskaltanut :snotty: ). +1,5 kg. :xmas: Hupsis.

noo... Toisaalta en ole yllättynyt tämän täydellisen elämänmuutoksen myötä (ruokavalio uusiksi eikä parempaan suuntaan ja liikuntaan roima lasku..). Plus tietty vielä kaikki muu, kuten tuhat ja sata täyskäriä, jota olen juhlissa (joita on ollut tänä kesänä riittämiin) naamaani pistellyt. Mut joh, täytyy myöntää, et se vaa'an luku ei hirveesti toivottanut mulle hyvää huomenta. :|

T. Kärppä rv 8+2
 

Yhteistyössä