Pino alkuraskauden hermoilijoille

Kärppis: tsemppiä neuvolan puntariin! Mä joudun siihen kiirastuleen ens ke, kun mulla on taas se "painonvartijagynen" tapaaminen :D .

Muuten, onko se pahin km-riski ohi viikon 12 jälkeen vai 12. viikon eli viikon 11 jälkeen?

Ja en muuten aio sen kummemin kattella syömisiäni, koska liian vähä syöminen raskausaikana on taatusti haitallisempaa kuin liika syöminen. Paitsi jos se kauheasti huutaa se gyne :ashamed:

Oikein hauskaa viikkoa kaikille hermoilijoille!

:heart: lentoemo ja lentäjän poikanen 9+0 :heart:
 
Mullakin on eka neuvola huomenna! Tais käydä nyt samalla tavalla kuin ekassa raskaudessa, että ennen ekaa neuvolaa paino on noussut kans jotain 1,5kg. (Ja saavutin edellistä raskautta edeltäneen painoni samalla viikolla kun tämä pikkukakkonen sai alkunsa, sopivasti. :LOL: ) Ei oo ihme et paino nousee, kun ruokahalu on sitä luokkaa...

Meinasin rohjeta kysäistä neuvolatätskältä, et jos voitais yrittää kuunnella sydänääniä...en tiedä suostuuko, jos on niin aikaista. Ja sit jos niitä ei kuulu...taas hermoillaan! Mutta silti aion kysyä! :ashamed: Onkos kukaan saanut kuuluviin/onko edes yritetty?

Jaaha, täytynee taas juosta jääkaapille. Meetvurstia mieli tekevi...

Kivaa viikonalkua kaikille!

kimallus 8+5
 
kimallus Mulla yritettiin kuunnella sydänääniä (8+4), mut ei niitä kuulunu. Th kyllä sanoikin et ei todennäköisesti kuulu, mut voihan sitä aina yrittää :) Mut se riitti mulle että kuitenkin ultrassa pieni näkyi vatsan päältä mainiosti (sekin oli ihan tuuria että siellä sattui se ultralaite olemaan).

Mulle th sanoi neuvolakäynnillä, ettei kannata hirveesti huolestua painon noususta alussa jos se on kohtuullista.. ja kannattaa syödä sitä mitä tekee mieli kun vaan syö (viitaten pahoinvointiin). Mutta järki päässä toki kaikissa asioissa ;) Mulla tuo pahoinvointi on helpottanu, mutta väsymys ei. Olin lauantaina aivan totaalisen uupunut.. en tehnyt muuta kuin makasin sängyssä.. Tää nälkä vaan tympii.. koko ajan pitäis jotain syödä, mutta kun ei oikeastaan tee mieli mitään.. ja vaikee puputtaa töissä koko ajan jotain. Varsinkin aamusta iltapäivään on sellainen kestonälkä että hohhoijaa..

Tervetuloa Hilipatuinen :wave:

Jonniina 9+2
 
jonniina Taitaa olla tuuria, jos saa kuuluviin näillä viikoilla. Meidän neuvolassa ei ole ultraa, harmi. Kyllä se kuitenkin alkaa hermoja raastaa, jos sykettä ei kuulu. :|

Mulla muuten nousi ekassa raskaudessa paino 17kg. Ehkä rv 18 mennessä niistä oli tullut jo 10kg...eli aika alkupainotteista, "vararavinnon" keräämistä. Tosin lähtötilanne oli alipainon puolella ja nlatätsy sanoi, et paino saa luvan nousta reippaasti.
 
kimallus Aina ei ole täälläkään ultraa, heillä on vain sellainen "kiertävä ultra", eli on vuorotellen eri neuvolassa. Mut oli kyllä kiva yllätys. Oli vielä hassua kun se th sanoi "et ultrataan jos vain haluat".. Mie olin jo melkein housut kintuissa siellä pöydällä et "mitäs tässä vielä ootellaan" ;)
 
Mä oksennan ihan kaiken mitä suuhuni saan laitettua. Eipä ole paljon pelkoo painon noususta, kun mitään ei saa syötyä kun jo oksettaa, ja jos saakin vähän nieltyy alas niin hetken päästä kaikki tulee pois.. |O Mulla on ihan hirvee nälkä, mutta MITÄÄN ei pysty syömään (ei mee ees herkut, kotiruoka, hedelmät..) piimä ja mandariini on ainoo mikä menee alas, mutta tulee samantien ylöskin. Oiken nautinnollista aikaa :eek: |O

*muok* punnitsin just itteni, oon laihtunut 1-1,5 kiloo tässä viime aikoina, nyt painan vaivaset 46kiloo... :|
 
Noudatin lentoemon neuvoa ja Soitin tänää neuvolaan ja sain sitä kautta lähetteen siihen tarkempaan hcg määritykseen. Neuvolan täti sijainen ei kylläkään osannut sanoa että otetaanko se vain kerran vai kaksi, vaan tokaisi aika töykeästi että kysy sieltä labrasta. Huomen aaamuna meen kun tänään oli mennyt jo kiinni. Tuleekohan vastaukset yhtä nopeasti kuin tavallisestakin verestä otettavasta raskaustestistä?
 
Hilipatuinen: se arvo pitää ottaa nimenomaan kaksi kertaa, koska yksi arvo ei kerro vielä mitään, ainoastaan se, että onko se arvo kasvanut. Tuo vastauksen nopeus riippuu varmasti labrasta, esim. Italiassa kävin verikokeessa aamulla ja iltapäivällä sain sitten tulokset, mutta nim. om. Suomessa olen lukenut, että joskus on odoteltu päiväkausia.

Eli jos ottavat vain yhden näytteen, ja arvo on aika matala, ei siitä ole syytä huolestua, koska tärkeää on, että se matala arvo on kaksinkertaistunut 48-72 tunnissa. Mulla esim. ekassa verikokeessa arvo oli vain 42, mutta olinkin silloin (tietämättäni) vasta 3+4! Eli ei ihme, että oli matala :D

tsemppiä ja vauvaliimaa! :heart:
 
Mulla on eka neuvola vasta viikon päästä, silloin 10+0. Mulla kanssa paino noussut ainakin kilon. Lähtöpaino ei kylläkään ole mikään kovin iso joten painoa saa tullakkin. Ekassa raskaudessa tuli kaikenkaikkiaan 13kg ja tokassa 11kg.

garbalolle :hug: . Toivottavasti pystyt pian syömään ilman että tulee ylös.

sade80 9+0 :heart:
 
Heippa,

Eka neuvola takana. B) Ilokseni voin todeta, että neuvolan vaaka näyttää vähemmän kuin kotivaaka ...mutta surukseni, että luku ei silti ole lähelläkään mieleistä.. :whistle:

Hemppa oli taas vaatimattomat 153 ja kaikki muut näytteet ok (sekä verenpaine).

Ainoa harmitus jäi siitä, et mun np-ultra ois vasta elokuun lopussa, kun on 13+5 ja en kyllä jaksa odottaa sinne asti. :snotty: Siis muuten jaksaisin, mutta kun viime viikolla tuli sitä vuotelua ja koko viime viikon on ollu tätä menkkajuilimista, niin taidan sittenkin vielä tilata sen yhden ultran tohon väliin yksityiselle. Satku sinne, satku tänne. :xmas: ...mut pakko tietää, onko tuo vielä elossa vai ei. :|

Mithäs vielä... Eipä kummempia. Järkky näläkä... Mentävä syömään. :whistle:

Ainiin, meidän neuvolassa ei edes yritetä kuunnella noita sydänääniä ennen kuin np-ultra on takana.

T. K. ja edelleen 8+2
 
Kärppis, mäkin meen toiseen varhaisultraa ensi viikolla 10+2. Siitä sit viikon tai kahden päästä np-ultra. Mutta kyllä siellä sun papusella kaikki on hyvin, saatpa nähdä. ja meillä kanssa, vaikka tätä juilimista onkin nyt aika jatkuvasti... =)
 
Tässä yksi hermoilija ilmoittautuu :|
Huomenna menossa labraan testattavaksi, iltapäiväksi lupaili hoitaja tuloksen.
Kävin katsomassa tuota helistin.fi laskettuaika-laskuria, se näyttää 30.3.2009 eli nyt ois rv5 =)
En vielä kyllä taida muutamaan viikkoon uskaltautua tuonne 2009 maalismasuihin, sen verran pelottaa, tai no, oikeastaan kauhistuttaa :eek:
Kamalaa tuo nipistely mahassa... En tiedä pitäisikö vaan ottaa rauhallisesti vai pelätä pahinta :/ Tuntuu että kaikki housut painaa mahaa eikä mitenkään päin ole mukava olla!

Eka raskaus kun vielä on, niin kai sitä hermoilee kun ei tiedä mistään mitään
:$
 
Amusha, tervetuloa mukavaan hermoilijajoukkoomme! =) Täällä nipistelee itse kullakin... toivotaan nyt, ettei ole mitään vakavaa, vaan että masuasukki siellä vain remppaa kohtua mieleisekseen. pitäähän sen viihtyä siellä vielä mooooonta kuukautta :heart:

:heart: lentoemo ja lentäjän poikanen 9+0 :heart:
 
No voi pöh. Ei varmaan olisi sittenkään pitänyt peruuttaa sitä ekaa tokaa ultra-aikaa, jonka silloin varasin ekaksi, mutta sitten meninkin muualle. ...ja ennen kaikkea olen ylpeä omasta esitystaidostani. Osasinpas sanoa tuon niin, ettei kukaan varmasti tajua tuosta mitään. :D

No joo. Varasin siis tokan ultran äsken, mutta sain vasta kolmen viikon päähän (silloin siis 11+3). Tietääkös kukaan, myydäänkö sitä kärsivällisyyttä missään postimyynnissä, kun en ole sitä kaupanhyllyiltä löytänyt ja on tuo oma pahasti kateissa (ja/tai lopussa)? :xmas:

Juu, ja tervetuloa samalla uusille. :D
 
Tänään menin aamusta kaupoille. Sitten innostuin karsimaan omasta vaatekaapista jo nyt tiukoiksi/pieniksi jääneet vaatteet pois ja laitoin tilalle odottamaan vanhat mammavaatteet. Siinä tuli sitten ravattua ylä- ja alakerran väliä. jatkuvasti keräilin leluja pitkin huushollia, imuroin ja laitoin ruokaa. Pesin ja laittelin pyykkiä. vähän väliä menin kahden tappelevan pojan väliin. Ei siis ihme että taas tänään vatsaa särki. onneksi loppui kun menin sohvaan pitkäkseni.. :p ja esikoinen (kohta 4v) silitteli ja suukotteli mun vatsaa(=vauvaa) :heart:
 
Hei leikitään ja katotaan pitääkö tämä edes millä prosentilla paikkaansa. :D

Mä kävin huvikseni äsken tuolla vauvan sukupuoliketjussa. Siellä pikatsu sanoi, et netissä on jossain joku kiinalainen kalenteri, joka laskee vauvan sukupuolen äidin iän ja hedelmöittymishetken mukaan. No. Pikatsu ei muistanut sitä osoitetta, joten mun piti ettiä se. :xmas:

Löysin parikin. Tässä yksi: http://www.chinesefortunecalendar.com/PredictSex.htm

Hauskaa tästä hommasta tekee se, et mulla on tästä raskaudesta ollu alusta asti vähän enemmän poikaolo kuin tyttöolo. :saint: Ja tuon mukaan odottaisin poikaa. ....viime raskaudesta, vaikka olikin tuulimuna, mulle tuli alussa enemmän tyttöolo (vaikka eihän se virallisesti ollu mikään). Mutta pistin molempien raskauksien tiedot tuohon ja hupsis. Se sanoi, et eka ois ollu tyttö ja tämä toka poika. :LOL:

Mites muuten noi kiinalaiset oikeen laskeekaan tuota ikää? Huomasin, kun kattelin niitä hurjan tieteellisiä tietoja, joita toi laskuri mulle syötti, että sen mukaan olen 29. ...ihan kiva, mutta passin ja ajokortin mukaan täytin vasta 28. :p
 
Mulla tuli vastaukseksi tyttö. itellä kyllä poikaolo (kuten joka raskaudessa) mutta mies on sitä mieltä että nyt on tyttö. Mutta se kone sanoi mun kanssa olevan 29 vaikka 28v päivä vasta tulossa ens kuussa. :LOL:
 
Sadee kyselin tuota toisessakin pinossa ja sieltä tiedettiin, et kiinalaiset laskee iän eri tavalla. Eli siis ei ole väliä, milloin itse syntyy, vuodet vaihtuu, kun niiden vuosi vaihtuu (joka vaihtuu eri aikaan kuin meillä =) ). Tuosta johtuen siis mäkin olin jo 29... :whistle:

Mut testasin sen huvikseni eilen neljällä jo syntyneellä (semmoisilla joiden tiedot tiiän). Se piti paikkaansa kaikkien kohdalla. :xmas:

Sain muuten uuden ultra-ajan tänään. Pääsen aikaisemmin toiseen paikkaan eli ens maanantaina sitten kiirastuli.. :snotty:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kärppänä heinälatoon:
Hei leikitään ja katotaan pitääkö tämä edes millä prosentilla paikkaansa. :D

Mä kävin huvikseni äsken tuolla vauvan sukupuoliketjussa. Siellä pikatsu sanoi, et netissä on jossain joku kiinalainen kalenteri, joka laskee vauvan sukupuolen äidin iän ja hedelmöittymishetken mukaan. No. Pikatsu ei muistanut sitä osoitetta, joten mun piti ettiä se. :xmas:

Löysin parikin. Tässä yksi: http://www.chinesefortunecalendar.com/PredictSex.htm

Hauskaa tästä hommasta tekee se, et mulla on tästä raskaudesta ollu alusta asti vähän enemmän poikaolo kuin tyttöolo. :saint: Ja tuon mukaan odottaisin poikaa. ....viime raskaudesta, vaikka olikin tuulimuna, mulle tuli alussa enemmän tyttöolo (vaikka eihän se virallisesti ollu mikään). Mutta pistin molempien raskauksien tiedot tuohon ja hupsis. Se sanoi, et eka ois ollu tyttö ja tämä toka poika. :LOL:

Mites muuten noi kiinalaiset oikeen laskeekaan tuota ikää? Huomasin, kun kattelin niitä hurjan tieteellisiä tietoja, joita toi laskuri mulle syötti, että sen mukaan olen 29. ...ihan kiva, mutta passin ja ajokortin mukaan täytin vasta 28. :p

miekin yritin käydä kahtomassa mut enhän mie mitään ymmärtänyt :ashamed: tää mun englannin lukutaito kun on todella huonoa :(
 
cadillac: laita siihen ylempään sun oma synttäri eli vuosi, kuukausi ja päivä (siinä järjestyksessä valkkaat siitä rullaverhosta) ja sit aikavyöhykkeeseen en oikeestaan ole varma, mikä siihen tulee... :snotty: Kokeiliin aika monella, kun Suomihan ois kai joko EET tai UTC+2. Mutta en ole varma laskeeko tuo automaattisesti tuon PST + jotain -aikana vai miten? Kun eiks PST ole UTC-8? Niin mikä Suomi sitten tuohon nähden on? ...Enivei, kokeilin vähän kaikilla, eikä se aikavyöhyke mulla sitä tulosta muuttanut, joten pistä ...jotain. :D

Ja alempaan laita hedelmöittymishetki (samalla tavalla ensin vuosi, kuukausi ja sitten päivä ja lopuksi aikavyöhyke, kuten ylempäänkin). Sit napsautat vaan sitä Submit-painiketta. Sen jälkeen se kertoo siellä vikalla rivillä (aukeava sivu), et it's a boy tai sitte it's a girl. :D

Hurjan tieteellistä siis. B)
 
Heissan vaan.

Kävin tänä aamuna siinä veritestissä ja eikä se neuvolantäti sijainen ollut laittanut kuin yhden lähetteen. Joudun sitten soittamaan uudestaan sinne ja pyytämään toisen. Tämän päivän tulokset tulevat parin päivän päästä.

Mun oli pakko kokeilla kanssa tuota kiinalaista kalenteria ja ne sai mun iäks 24 vaikka oon tänä vuona täyttänyt 22. Tyttöä tuo povas mulle. Mä oon jossain nähnyt semmmoisen yksinkertaisemman missä ikä, kuukaudet ja P -ja T-kirjaimia sellaisesssa ruudukossa vaan.
 
Kärppis: toipa oli jännä! Poika tuli, ja mulla on kyllä ollut tosi vahva poikaolo koko ajan, me puhutaan siitä koko ajan poikana, ja vaikka rakastankin kaikkia prinsessahepeniä ja vaalenapunaista, niin koko ajan olisin ostamassa kaikkea "poikamaista", vauvan sopenkin koristukseksi purjeveneitä ja autoja (lentsikan äiti jo ehti ostaa ;) ), eikä mitään "tyttömäistä". Hyi kun olen kauhea tasa-arvon vastustaja, miksei pojalle voisi ostaa valleanpunaisia prinsessakamoja ja tytölle pikkuautoja? :LOL:

Eilen en päässyt kävelemään lainkaan sateen vuoksi, ja kas kummaa: kivut häipyivät sitten illan myötä kokonaan. Eli kyllä mulle nyt väistämättä tulee mieleen, että se mun itskugyne on oikeassa, eikä vain hysteerinen: kivut on elimistön tapa sanoa, että on rasittanut itseään liikaa. Ja kenenkäs sukulainen sanoi ihan samaa, oliko tuomis vai leidi vai kuka, kun ihan pinon alkupuolella tuli puheeksi!

:heart: lentoemo ja lentäjän poika(nen) 9+1:heart:

Heh heh... no joo, en mä nyt siihen ihan kybällä usko tohon kiinalaisjuttuun, mutta kauhean kova poikaolo mulla on, ja tosiaan pikkuista kutsutaankin koko ajan pojan nimellä, vaikka mies kerran sanoikin, että mitä jos onkin tyttö? :D
 
kiitos kärppis =)
mie koitin aika monta vaihtoehtoa siihen viimeiseen ja kaikista tuli sama vastaus.
tyttöähän ne meinas :heart:
olo on kyllä ollut samanlainen kun tyttöä odottaessa. poikaa odottaessa ei näin huonoa oloa ollut :x
noh ei siihen enään montaa kuukautta ole että näkee kumpi tulee :whistle:

cadillac ja toukka 8+1 :heart:
 
Juu siis se ero tuossa iässä tuon kiinalaisen jutun kohdalla johtuu siitä, et kiinalaiset kuulemma laskee iän eri tavalla (ei syntymäajan vaan vuosien vaihtumisen perusteella). :D

Mäkin löysin niitä, missä sanotaan vain, et kato oma ikäsi ja hed. ajankohta ja sen mukaan, kumpi tulee, mutta toisaalta, jos on kiinalainen menetelmä, ehkä se ikäkin pitäs laskea, kuten kiinalaiset laskee.. :LOL:

Eli siis iäksi kaksi vuotta enemmän kuin oikeasti on (mulla tuli 29, koska olin vielä raskaaksi tullessani 27. Täytin vasta hiljattain tuon 28). :D

Ja siis tämähän ON sitten maailman luotettavin tapa selvittää lapsen sukupuoli. :D
 

Yhteistyössä