Pino alkuraskauden hermoilijoille

Tervehdys!

No minä ainakin olen kohtalotoveri, tosin oon kyllä jo kirjoitellu vähän km:n jälkeen plussanneisiin ja helmikuisiin. Mutta hyvin hyvin alussa ollaan, mullakin nähtävästi 4 + jotain menossa. Varhaisultraan ajattelin mennä myös heinäkuun alussa.

Kyllä tämä on tosiaan hermoja raastavaa aikaa, mutta toivotaan vain parasta :)
 
Täällä ilmoittaudutaan! Lentoemon kanssa tultiin yhdessä tuolta kuumeilupuolelta tänne siis katsastamaan. Hyvin samassa tilanteessa ollaan, ekan haamun testasin viime lauantaina ja hieman vahvempia tuloksia kuluneella viikolla. Laskujeni mukaan menossa myös noin viikko 5.
Yritän ottaa rauhallisesti ja katsoa kuinka käy, tosin tänään jo kokeilin soittaa neuvolaankin ihan vaan kysyäkseni koska sinne kuuluu mennä ...
Tulkaapa siis te muutkin odotus-odottajat tänne jännäilemään :)
 
Kiva kun sain seuraa, jonniina! :)

Jep, eihän tässä voi kuin toivoa parasta, ei ole meidän käsissä pienen salamatkustajan kohtalo... :heart:

Onko sulla oireita?

Itsellä alkoi menkkamainen juiliminen jo viikko ennen haamua, nyt pari päivää on sitten lisäksi vihlonut sivuilta aina silloin tällöin. Toivottavasti on vain kohdun kasvuun ja ligamenttien venymiseen liittyviä tuntemuksia.

Alussa mulla oli kuvotusta ja ruokahalu häipyi, mutta taisin vain jänskätä verikokeen tuloksia, koska nyt ruokahalu on jo ihan valtava!
:LOL:

Asun muuten Italiassa, jossa ollaan välillä ihan hysteerisiä näissä raskausasioissa. Esim. mainitsin tästä juilinnasta omalääkärilleni, joka määräsi mut täyslepoon ekaan ultraan saakka. Edes kävelyllä ei saisi käydä :p

Suomessa vissiin otetaan hiukanl lungimmin.

Rannalle aiomme kyllä mun miehen kanssa mennä tänään, kun täällä on vihdoin kaunis ilma monen viikon sadekelien jälkeen :D
 
Oireita ei oo mitään ihmeitä, alavatsaa nippailee ja vihloo esim. noustessa istualta ja väsyttää. Kun kävin viimeksi neuvolassa, niin siellä ainakin th sanoi, että alavatsakipuilu on ihan normaalia. Mulla se juiliminen alkoi myös ainakin vkoa ennen kuin tein plussatestin, siitä arvasinkin tämän tilan =)
 
Kyllä, sitä juilintaa on päivittäin, alkoi kanssa jo monta päivää ennen plussaa ja jatkuu vaan. Ei onneksi kovin kovin satu, sellaista lievää kuukautiskipua enemmänkin, iltaisin enemmän kuin aamuisin.
Jahans nyt sitten sinne juhannuksenviettoon hämäilyineni - näin alussa ja tällä iällä en tosiaan viitsi alkaa kovin paljoa vielä kertoa vaan varoilla hieman tässäkin. Mukavaa viikonloppua kaikille!
 
Vai onko siellä siis jo juhannus? Täällä Italiassahan sitä ei juhlita, italialaisten kesäjuhla on vasta 15. elokuuta.

Oli ihana olla rannalla miehen kanssa, tykkään merestä tosi paljon. Ja hiukan usklatauduin kävelemäänkin! Ruoka myös maittoi, harmi vaan, että kaikki mun herkut niin kuin simpukkapasta on kiellettyjä raskaana olevilta! :kieh:
 
Kuinka juhannuksen vietto on sujunut hermoilijoilta? Oliko vaikea peitellä juomattomuutta? Arvasiko kukaan, että mistä on kyse? :D

Jipii, kävimme taas tänään verikokeessa ja äsken sain tulokset: hcg-arvo oli noussut 4 päivässä 169:stä 861:een! Eli täysin normaali "keskimääräinen kasvu"! Ei erityisen korkea eikä matala, vaan just siellä keskiarvojen tuntumassa ainakin tuon mun löytämän nettilaskurin mukaan, joka vääntää vielä rautalangasta oikein käyrän siihen alle, jossa on oman arvon nousu verrattuna korkeaan, matalaan ja keskimääräinen nousuun.

Kyllä helpotti ainakin vähän tätä hermoilua, koska olen siis nyt 5. viikolla tuon arvon mukaan. Ja tuon löytämäni nettisivun mukaan hcg-arvon normaali nousu ennen 6. raskausviikkoa (jolloin voisi sitten jo näkyä jotain myös ultrassa) on yleensä merkki hyvin etenevästä raskaudesta.

Onneksi täällä Italiassa ollaan hiukan hysteerisiä, ja otetaan näitä veriarvoja sun muita, eikä tartte oottaa vain ekaa ultraa, mua ainakin helpotti tietää. Eikä nyt niin kauheen kallista ole, kun yksi verikoe maksaa 18 ?, eli yhteensä oon maksanut 72 ? näistä neljästä verikokeesta. Tai siis maanantaina teen vielä ton neljännen. Ja labran täti sanoi jotain sellaista, että seuraavat kaksi koetta olisivat sitten ilmaiset, en kyllä tiedä, ymmärsinkö oikein vai en. Kun jänskätti tuo verikoe ;)
Mutta hällä väliä, enemmän mulla meni noihin apteekin testeihin, joihin pissin jatkuvasti viime viikonloppuna, eikä tikkuun tullut kuin haamua, paitti sitten siihen vipaan digitaaliseen, johon tuli vain että raskaana! :D

Vauvaliimaa kaikille! :heart:
 
Mäkään en ole uskaltaunut mennä "helmikuisiin". Mietin että uskallanko tähänkään, kun pelkään et heti tapahtuu jotain ei-toivottavaa. Uskalsin kuitenkin... Tää alku on kyllä niin piinaa ja minä vielä säälittävä pessimisti. :/

Joo, täällä mennään jossain 4-5 rv:n välillä. Kaksi testiä tein, eilen haamu ja tänään selkee plussa. En ole kyllä ajatellut mihinkään verikokeisiin mennä erikseen, mutta alkuraskauden ultraan kyllä, sitten kun sen aika on.

Täällä vietetään juhannusta mökillä. Just isäni kysyi, et maistuiskos konjakki? Juu, kiitos ei tähän aikaan illalla, kun oon kohta menossa nukkumaan. ;) Noh ensi viikko ollaan vielä täällä ja kuppiin sylkemistä joudun harrastamaan, joten täytyy jossain vaiheessa sanoa. Onneks mun vanhemmat on niin jalat maassa tyyppejä, et tietävät kyllä et näin alussa voi tapahtua mitä tahansa.

Peukutetaan, että kaikille kävis hyvin!
 
Älä huoli kimallus, tää ei ole mikään "oikea" pino, vaan hyvin epävirallinen sellainen ;) Oikeastaan pitäisi kaksplussan perustaa joku väliinputoaja-osasto meille, jotka ollaan vauvakuumeen ja odotuksen välillä :LOL:

Itse olen kovasti psyykannut itseäni (ja miestä ja perhettä) ajattelemaan, että tosi alussa ollaan (mä olen kertonut perheelle ja läheisille ystäville, koska kyllä mä heille kertoisin myös, jos kesken menisi), ja että on tosi upea juttu, että olen kuitenkin tullut raskaaksi, koska PCO:sta johtuen luulin, etten edes ovuloisi!

Mies on kyllä tosi optimistinen, hänen mielestään asia on jo selvä, pulla on uunissa ja siellä pysyy helmikuuhun saakka. Tuollainen summittainen laskettu aika olisi muuten miehen syntymäpäivän aikoihin, niin että kiva synttärilahja hänelle olisi tulossa :D

No, toi arvon nousu valaa hiukan uskoa muhunkin, enää mua ei pelota mennä vessaan, niin kuin viime viikolla. :p Ja kai tää juiliminenkin on ihan normaalia, aika yleistä se tuntuu olevan, jostain luin että varsinkin ekassa raskaudessa sen tuntisi helpommin, kun kohtu kasvaa ekaa kertaa.

Naureskelen miehelleni, että kauhea remonttireiska sieltä on tulossa, kun se paukuttelee kohtuakin jo ihan uuten uskoon. Mehän rempataan myös miehen kanssa, niin että selvästikin tää meidän "rallivauva" on ottanut isästään mallia.


Huh huh, kyllä täs saa hikoilla ennen ekaa ultraa... Jonka muuten aattelin yrittää saada heinäkuun alkuun, jos gyne suinkin on samaa mieltä.

Mites te muut? Koska meette ultraan?

Vauvaliimaa kaikille :heart:
 
Tämähän olikin tosi hyvä pino, vaikka olisikin "epävirallinen" tai "väliaikainen", mutta tästä saa juuri tähän vaiheeseen tarvittavan avun. Olen myös lukenut noita helmikuisten juttuja, mutta rohkeus ei ole riittänyt sinne liittyä.

Mulla on takana kolme peräkkäistä keskenmenoa sekä hedelmöityshoitoja, joten kovin ei vielä uskalla maasta ylös pomppia ja jippiitä huudella.

Tämä raskaus on muutenkin ihme, koska lähti alkuun ihan normaalisti, vaikka edellisen kierron pakastealkionsiirto tulikin ulos eikä näyttänyt edes plussaa.

Sain ekan haamun su 8.6. ja siitä vielä kolme lisähaamua. Vasta tällä viikolla kun viikon tauon jälkeen tein testin, niin oli superselväplussa.

Oireina ollu enemmän ja vähemmän voimakkaita alavatsa ja -selkäkipuja, jotka saa pelonsekaisesti laukkaamaan vessassa... Lisäksi jatkuva näläntunne ja väsymys. Aiemmissa raskauksissa (meillä on kaksi lasta+nämä keskenmenot) kuvotus- ja ällötysoireet ovat alkaneet aina viikolla 6. Nyt on mun laskujen mukaan 5+4 eli alkuviikosta pitäis jotain merkkejä ilmaantua... Ultran oon varannu 2.7.

Tsemppiä teille jokaiselle ja paljon voimia hermoiluun!
:)
 
Tuomenmarja, tervetuloa hermoilemaan "epävirallisesti"! Mäkin olen just aatellut tuota 2. heinäkuuta sopivaksi ultrapäiväksi, kun mieskin pääsisi toivottavasti mukaan, riippuu hiukan töistä. Mun gyne vastaanottaa vain 3 krt viikossa, muun ajan on töissä sairaalassa, jossa haluaisin synnyttää. Niin siis täällä Italiassa ei ole mitään äitiysneuvoloita, vaan kaikki tarkastukset tekee gyne, ja yleensä myös ultrataan joka käynnillä. Käyntejä siis kerran kuussa, tosin mä siis käyn yksityisellä,mutta mun tietääkseni julkisella puolella myös käydään gynellä kerran kuussa. Ja sama gyne hoitaa myös synnytyksen, gynet siis ovat aina myös töissä jossain sairaalassa, joko julkisessa tai yksityisessä.

Eikä mistään äitiyspakkauksista tietokaan... Tekisi mieli kyllä ostaa sellainen, jos joku myisi halvalla, se virallinen hinta millä Reima niitä myy on liian korkea, että kantsis Suomesta raahata...

Tarrasukkia :heart:
 
Moikka tutut ja tuntemattomat!

Liityn kärvistelijöihin...Menossa ilmeisesti viikon 6 loppupuoli ja varhaisultra ensi viikolla.
Tämä tärppi neljännestä alkoinsiirrosta. Takana yksi km viikolla 5 siirrosta no 3.
Oireina kuvotus, väsymys ja rintojen arkuus ja vihlonta.

Onnea matkaan kaikille!
Bantsku
 
Bantsku, kiva kun liityit säkin meidän tsemppiporukkaan! :heart:

Tänään mulla on vihlonut entistä enemmän... :/ Ja välillä todella ikävästi :( Juilimiseen olen jo tottunut, se on mulla samanlaista kuin ennen oli menkkojen JO alettua, eikä noi munasarjojen tienoilla tuntuvat vihlaisutkaan enää niin säikäytä. Mutta tänään mulle on tullut pari kertaa todella kivuliaita vihlaisuja, jotka tuntuvat melkein kuin emättimessä, eli uskon siis kyseessä olevan kohdunsuun :/ Sellaisia vihlaisuja, joita mulla yleensä tulee sen päivän aamuna, kun menkat alkaa.

Välillä olen tosi positiivinen ja mietin, että ensi vuonna tähän aikaan meillä voisi jo olla vaavi, ja sitten iskee joku kauhee vihlaisu ja muistan taas, kuinka haurasta ja epävarmaa aikaa tämä on...

Mutta ei masentuminen ja negatiivinen ajatelu mihinkään auta, vai mitä? Pitää vaan yrittää ajatella muita asioita... En kyllä vielä ole lukenut mitään vauva-aika-juttuja, vaikka raskausajasta olenkin lukenut.

Saattoipa mun omalääkri olla oikeassa tästä levon tärkeydestä. Hankittiin pieni taulutelkkari sängynpäätyyn, nyt saa maata sängyssä ja tuijottaa dvd:tä oikein kunnon vuodelevossa, niin kuin lekuri määräsi ;)

vauvaliimaa ja tarrasukkia :heart:
 
Lentoemo -76 Ymmärrän hyvin tuntemuksesi ja ajatuksesi ja epävarmuutesi raskauden ja tuntemusten melskeessä. Ehkä vähän lohduttaa, kun sanon, että samaa melskettä täälläkin. Kun on jo kolme peräkkäistä keskenmenoa takanapäin, niin sitä yrittää kaikin tavoin pitää jalat maassa. Toisaalta ajattelen, että miksen nauttisi tästä (lyhyestäkin?) hetkestä, kun nyt ainakin testin mukaan tiedän varmasti olevani raskaana! Nautithan sinäkin ;) ja kaikki muutkin hermoilijat :heart:

Sit jos unelmat jälleen sortuu, niin silloin vasta alkaa sen kaiken käsittely.

Nyt odotan ällöttävää kuvotusta ja pahoinvointia alkavaksi, sit vasta uskon tämän oikeasti todeksi ;) viikon päästä voi sit kysyä, vieläkö on kivaa voida pahoin...
 
Moikka

En ole minäkään uskaltanut helmikuun pinoon mennä, plussan sain tästä ekata ivf:stä ja nyt menossa 7 viikko. Oloa on häirinnyt nyt toista viikkoa jatkunut vuoto, joka ei ota loppuakseen. Pelkään nyt todellakin pahinta. Tuomenmarja ja Bantsku- keskenmenot tuntuvat niin epäreiluilta. Koitan tässä pitää pääni jotenkin kasassa, toivo menee ylös alas. Kimallus - voimia sullekin ja muille jotka hermoilee.

Lentoemo - olemme lähdössä heinäkuun alussa Italiaan lomalle (Gardalle) - nyt pelottaa, että jos keskenmeno todetaankin seuraavassa ultrassa (27.6.) niin joutunen ehkä käymään lääkärillä myös Italiassa... Saanhan kysyä sulta sit apua, jos näin käy? Oli niin hyvä lukea kun kerroit, että joka käynnillä ultraavat siellä teillä yms. Muutama vuosi sitten jouduttiin Italian lomareissulla turvautumaan lihaksen rentoutus ja kipulääkkeisiin ja oli aika shokki kun Italiassa eivät suosineet suun kautta otettavia vaan kylälääkäri tai joku perheenjäsen itse piikitti ko. lääkkeitä.

Voi kun tää odotusaika sais olla hieman helpompaa :)
 
Meikku Toi jatkuva vuotaminen on erittäin stressaavaa. Mulla oli myös IVF-raskaus, josta aloin vuotaa jo viikolla 5. Olin aivan varma, että kaikki tuli ulos, koska vuoto oli niin runsasta. Pääsin sit ultraan ja lääkäri epäili keskenmenoa, muttei voinut varmaksi nähdä, koska viikkoja oli niin vähän. Seuraavassa ultrassa löytyikin sitten syke =) Tällä tavalla raskaus jatkui: eli välillä oli tosi runsasta vuotoa ja kun taas pääsin ultraan, oli vauveli kasvanut ja sydän jumputteli mukavasti. Rv:lla 12 lääkäri totesi runsaan vuodon seurauksena, että istukka on etinen ja sanoi vuodon johtuneen siitä, määräsi vuodelepoon. Viikko siitä (rv 13) vauva sitten kuitenkin tuli ulos :'(

Tämä ei tarkoita, että sulle käy noin!!!! Ei mullekaan pitänyt, olin jo selvinnyt pahimman yli. Vuotoa vaan tulee joissakin raskauksissa ja hedelmöitysklinikalla sanoivat, että suurimmalla osalla heidän asiakkaistaan on aluksi vuotoa.

Yritä levätä/olla makuulla mahdollisimman paljon. Niin mulle silloin sanottiin, vaikkei sairaslomaa kirjoitettukaan, kun se ei kuulemma näihin alkuraskauksiin auta...(Suomen ajattelutapa, Italiassa ollaan ilmeisesti tarkempia tämän suhteen).

 
Saisinko liittyä seuraanne? Mulla oli km toukokuussa (rv5+4), ja nyt olen yllättäen raskaana taas,.Olettaisin, että noin rv5+5, tai hiukan vähemmän, jos km pidensi kiertoa.
Odottelen kynsiä purren maanantaita, silloin saan toisen hcg-arvon, josta näkee sitten, onko arvot nousseet tarpeeksi. Ultra on varattu 3.7. (Täällä Kanadassa ei ruiinisti tehdä varhaisultria, mutta mun lääkäri pisti lähetteen, koska näkee, kuinka hermona olen, ja myös siksi, kun mulla oli ihan pikkuisen vuotoa noin viikko sitten)

Mäkin oikein toivomalla toivon oireita, että tulis vähän varmempi olo, mutta kun ei oo, niin ei oo. Kovia kramppeja on ollut ja selkäänkin sattunut, mutta ainakaan vielä ei ole vuoto alkanut. En uskalla toivoa liikoja, ja koitan olla realisti asian suhteen, mutta toki toivon koko sydämestäni, että pieni kyytiläinen pysyisi sielä turvassa...

Vauva-keepperiä jokaiselle monta tuubillista!
 
Kärppänä heinälatoon ja Leidi tervetuloa kärvistelemään! Ja onnea plussasta! Plussa on aina plussa, tuntui miltä tuntui ja näytti miltä näytti ;) Ihanaa kun voi täällä pinossa tuoda nämä "pohdintansa" ja jahkailunsa esiin. Helpottaa kummasti, vaikkei se tuokaan lisää tuntemuksia...

Leidi sulla olis sit aika sama laskettu aika ku mulla, koska mulla nyt rv 5+6, huomenna vaihtuu 6+0. Kuukautisten mukaan siis la 16.2.

Mulle sanoi yks gyne, että aina pitää/saa yrittää uutta raskautta (myös km:n) jälkeen, koska ellei elimistö ole vielä valmis, niin sit ei vaan tuu raskaaksi. Mulla tuo on vaan ollut vähän vaikeampi toteuttaa käytännössä, koska keskenmenojen lisäksi myös raskaaksituleminen on vaikeaa.
 
Onnittelut uusille plussaajille ja tsemppiä tasaisesti kaikille!

Voi että kun päivät kuluu hitaasti. Mä en tajua- tuntuu että hermoilen nyt paljon enemmän kuin esikoisen kanssa. Ehkä siksi, kun kaikki meni/on mennyt niin hyvin, että nyt on PAKKO tapahtua jotain kurjaa. :( Vaikka tossa aiemmin sanoin, etten mihinkään verikokeisiin mene, niin tuli sittenkin ajatus et jos ens to poitsun neuvolan yhteydessä kävisin labrassa...alkuraskauden ultraankin kantsii varmaan vasta reilusti heinäkuun puolella mennä (la olis näillä näkymin 25.2.).

Musta tuntuu, että kaikki oireet loppu kuin seinään, heti kun plussan sain. Vaikka ennen sitä oli oviksesta asti ollut ties mitä oireita. Muilla samaa?
 
Kimallus: Päivät kuluu hitaasti täälläkin. Mulla kun on ollut näitä keskenmenoja, niin kerran yks gyne sanoi, että rv 6 voi jo nähdä sykkeen eli tulla alkuraskauden ultraan, mutta jos henkinen kantti vaan mitenkään kestää, niin vielä parempi ajankohta olis rv 8. Mulla näkyi vauvan syke yhdessä raskaudessa rv 6+0, mutta olikin sit kuollu kohtuu rv 6+6 (mulle se selvisi vasta rv 10+0). Nyt oon menossa ultraan rv 7+2. Olisin halunnut pitkittää vielä sinne rv 8, mutta ollaan silloin reissussa, joten pakko mennä ennen sitä.

Oireista: Mulla oli vajaa vk sit (rv 5+) tosi voimakkaita menkkatuntemuksia alaselässä ja -vatsassa. Valvoin koko yön ja pelkäsin vessareissuja. Ei tullut mitään (siis vuotoa). Nyt samoja tuntemuksia harvemmin ja huomattavsti lievempänä. Ei vielä muuta selkeää (paitsi vessakäynnit tiheentyny ja väsyttää, mut en oikein niitä pidä selvinä merkkeinä tässä vaiheessa). Odotan kovasti kuvotusta, joka mulla on aina alkanu rv6 (huomenna siis pitäis alkaa) ja jännitän hulluna, että ellei alakaan!!! Koittakaa sit kestää mua täällä, jos oireita ei ilmesty ;)

Oliko teillä kaikilla selkeät kiinnittymiskivut (menkkakivut) n. 5pv ennen menkkojen alkamista (siis menkkojen, jotka ei alkanu, vaan tuli se plussa)? Mulla ei mielestäni ollu ja sekin hermostuttaa, sillä edellisessä raskaudessa tunsin kiinnittymisen hyvin selkeästi. Voiko kiinnittyminen tuntua vasta plussatessa tai sen jälkeenkin? Hermostuttaa vaan heti, jos joku vaihe menee erilailla kuin ennen. Sitä alkaa heti pelätä sitä pahinta :(
 
Tervetuloa munkin puolestani meikku, leidi ja kärppänä heinälatoon!

Mullakin on tarve kärvistellä täällä ihan rauhassa, olla vähän hysteerinen ja mielellään kuulla toisten rauhoitteluja siitä, että kaikki voi mennä myös ihan hyvin, vai mitä? ;)

Meikku, tottakai saat multa apua! Ja muista sitten (myös muut), että Italiassa pitää olla varovainen sen kanssa, mitä syöt. Eli ei salaattia tai muita raakoja vihanneksia, koska täällä on maaperässä toksoplasmoosia, jota saattaa sitten löytyä myös noista raaoista vihanneksista, eikä ikinä voi luottaa siihen, kuinka hyvin niitä on ravintolassa pesty. Itse en syö mitään raakaa edes kotona, koska kaikki pitäisi pestä desinfinoitiaineella, että tokso kuolisi, vesipesu ei riitä.

Ja kaikki hedelmät on kuorittava, eikä liha saa olla edes hiukan vaaleanpunertavaa, vaan todella hyvin kypsennettyä. Ja valitettavasti myös ihana italialainen jätski on kielletty, niissä on listeriavaara liian suuri.

Sorry, oon jo tainnut pilata sun lomasi... :D. Ei ole tarkoitus, mutta Italiassa ja Etelä-Euroopassa toksoplasmoosi on yleisin keskenmenon/kehityshäiriöiden aiheuttaja, ja mulla on naapurissa vammainen tyttö, joka vissiin vammautui just tokson vuoksi. Eli Italiassa/Espanjassa ollaan ihan syystäkin hysteerisiä tuollaisten asioiden suhteen.

Tää muuten myös kaikille Suomessa asuville, jotka syövät Etelä- tai Keski-Euroopasta tuotuja vihanneksia: älkää syökä niitä raakana, tai sitten peskää tosi hyvin. Kotimaisissa ei pitäisi olla toksoriskiä, mutta muualla Euroopassa tokso on yleinen loinen maaperässä!

Suomessakin on muuten noita toksoplasmoositartuntoja jotain 8% odottajista tai joku sellainen luku mulle on jäänyt mieleen. Tod. näk. saatu ulkomaisista vihanneksista/lihasta.

Itselleni ei ole oikeastaan ees sen kummempi uhraus kattoa vähän normaalia tarkemmin, että mitä syön. Varsinkin, kun hyvää ruokaa on muutakin kuin salaatti tai parmankinkku. ;)

Mulle on tullut muuten ihan järjetön ruokahalu, eli ihan hyvä vaan, että kaikki italialaiset jälkkärit tiramisusta lähtien on multa kielletty (tiramisussa aivan kuten muissakin italialaisissa kermaisissa/kreemillä töytetyissä jälkkäreissä käytetään pastöroimattomasta maidosta tehtyä juustoa (mascarpone nimeltään, toinen yleinen on ricotta), jotka on EHDOTTOMASTI täällä kielletty listeria-riskin vuoksi.

 
Niin tuosta kiinnittymiskivuista sen verran, että en oikein tunnista sellaisia, mutta sen voin sanoa, että mua alkoi juilia masussa just viikko ennen plussatestiä, eli uskoisin, että heti kiinnittymisen jälkeen.

Tuli muuten mieleen, että noi häpyluuhun asti menevät vihlaisut saattaisivat olla kohdun supistelua? Eli kai tää lepo on tosiaan hyväksi. Huomenna kysyn gyneltä, että voinko ottaa magnesium-lisää, kun mulla on ollut myös suonenvetoa. Magnesiumia määrätään täällä myös kohdun supistusten lievittämiseen.

Välillä hiukan vihloo, mutta vuotoa ei ainakaan vielä ole. Tosi iso tsemppi :hug: teille, joita se vuoto raastaa.

Mun kaverilla täällä oli muuten niitä kipuja 3 ekaa kuukautta (hälläkin ne alkoi heti alkion kiinnityttyä), ja 10. viikolla alkoi vuoto. Kovasti tietty säikähti ja määrättiin hänetkin vuodelepoon, ja nyt se säikyttelijä täytti kaksi vuotta :heart:

Paljon tsemppiä ja vauvaliimaa meille kaikille! :heart:
 
Pikapikaa ennen saunaa...

Varmaan sykkeet saattaa kuulua jo aiemmin, mut kun odotin poitsua niin siirsin a-raskauden ultran viikolla, kun mulle sanottiin et viikon 7 aikaan ei välttämättä kuulu?! Vaihdoin ajan 8+1 päivään varmuuden vuoksi (ettei tartte siis uudestaan mennä, eikä tuu turhaa panikointia). Saas nähdä miten hermot kestää tätä odottamista.

Nyt saunaan...
 

Yhteistyössä