Pillerien lopetus ja raskaus?

Heippa kaikille!


Haluaisin kysyä kokemuksia niiltä, jotka tietävät asiasta. Kyse olisi pillerien lopetuksesta ja sen jälkeen raskaaksi tulemisesta. Itse olen käyttänyt kohta 4 vuotta pillereitä (yasmine) ja noin viikko sitten lopetin ne.
Kuinka nopeasti pillerien jälkeen tulee raskaaksi?
 
Riippuu mun kuulemani ja kokemani mukaan paljon ihmisestä. Voi olla että tulet heti ekasta kierrosta, mutta voi olla että et tule koskaan raskaaksi. Todennäköisintä kuitenkin varmaan on, että menee muutama kuukausi ja oot raskaana.

Ite söin myös noita Yasmineja (yhteensä pillereitä söin 10 vuotta, tuota merkkiä n. kolme tai neljä ) ja kesti n. 9kk että kierto normalisoitui. Sitten tulin 10. kierrosta raskaaksi, mutta se meni kesken viikolla 11. Odottelimme pari kiertoa (oman mielenterveyden vuoksi) ja sitten tulikin heti uusi tärppi josta syntyi tyttö.

Periaatteessahan ovulaation on mahdollista tapahtua heti pillereiden lopettamisen jälkeen (n. pari viikkoa kuukautisten alusta) ja tästä kahden viikon kuluessa on mahdollista testata plussa. Jotkut gynekologit suosittelevat odottelemaan muutamat kuukautiset pillereiden lopettamisen jälkeen ennen yritystä, jotta raskauden kesto olisi helpompi määrittää.
 
mä lopetin diane novat seitsemän vuoden käytön jälkeen 10/06, menkat tuli vissiin kahdesti, sitten mentiin neljä kuukautta ilman kuukautisia ja plussasin 4/07 :) Puoli vuotta on ymmärtääkseni melko normaali aika.
 

Yhteistyössä