Pillerien lopetus ja aristavat nännit

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Oireet
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

Oireet

Vieras
Lopetin muutama viikko sitten pillerien syömisen ja olen huomannut että rintani ovat todella arat, lähinnä siis nännit. Onko tämä yleistä? Mitä muita oireita voi tulla, olen syönyt pillereitä koko ikäni eli n. 20 vuotta.

Lopetin cerazette minipillerit ja minulle tuli niin hirmuisen kipeät nännit, että suihkussa käynnistä tuli tuskaa. Joiduin teippaamaan nännit sen ajaksi, että kävin pesulla ja pahimpina päivinä myös rintaliivit sattuivat siihen malliin, että piti laittaa teippilaastaria.

Minulla nännit olivat kokoajan ihan kivikovat ja se sattui... Rinnatkin olivat kipeät, mutta eniten nännikipu häiritsi. Tein kaksi raskaustestiäkin oireiden voimakkuuden vuoksi, mutta negatiivisia olivat. Minulla kestä parisen viikkoa tuo kipu.

Kiva kuulla muiden kokemuksia. Mutta mistähän tuollainen sitten mahtaa johtua? Aika erikoinen vaiva minun mielestäni, en olisi uskonut että tulee tuollaisia oireita. Muita oireita en ole hirveästi huomannut kuin ajoittaisen päänsäryn silloin tällöin. Ja toivottavasti muita oireita ei tulekaan ja kuukautisrytmikin alkaisi normaalisti. Se selviää piakkoin.

Täällä kans yksi cerazetten lopettanut, lopetin nyt kesäkuussa ja nyt elokuulla on ollu monta viikkoa tissit kipeenä :/ alkaa rintsikatkin sattua... toivottavasti menee kipu tää kipu ohi...
Raskaana en oo ku ei oo s-elämääkään, että sinänsä aika outoa että mistä tää johtuu...

No eihän tuossa nyt mitään outoa pitäisi olla. Hormonitasot tietenkin on muuttuneet, kun e-pillerit on kerran vasta lopetettu ja tottakai sillä on vaikutuksensa... Rintojen kipeytyminenhän on ihan normaali pms-oire. Pillereiden lopettamisen jälkeisissä hormonimylläköissä se vaan tulee tavallista kovempana ja kestää pisempään kuin tavallisesti. E-pillereiden jälkeen voi viedä vuodenkin ennen kuin kehon oma hormonitoiminta normalisoituu.

Itsekin lopetin pillerit(mercilon) heinäkuussa ja noin parin viikon ajan vihloi ja poltti nännien kohdalta silloin tällöin mutta nyt ei tunnu enää missään

Kannattaa muuten kokeilla jotain luontaistuotetta mikä tasapainottaa naisen hormoonitoimintoja. Itse syön juuri yhtä mikä tasapainottaa hormoonitoimintaa, varmaan nopeuttaa sen normalisoitumista.

Nuo päänsäryt ovat vieläkin kyllä päällä vaikka rintoja ei enää aristakkaan. Toivottavasti menevät ohi myös ajallaan.

Mä lopetin pari viikkoo sitten Mercilon -merkkisten e-pillereiden syönnin ja nyt on muutaman päivän ollu pelkästään nännipihan alue todella kipeä! Muuten ei satu ollenkaan, mutta koskettaessa käy tosi kipeää... Alko jo pelottaa, mutta kait se sitten siitä johtuu, kun useamman vuoden ajan olen jo pillereitä popsinut säännöllisesti ja nyt ykskaks lopetin. Raskaana tuskin olen, kun kondomi on ollut käytössä pillereiden lopettamisen jälkeen.

Olen kahdesti lopettanut Nuvaringin käytön, tai siis pitänyt siitä taukoa, ja molemmilla keroilla nännit olivat lopettamisen jälkeen pari viikkoa todella kipeät. Jonkin verran auttoi kun todella todella varovasti sivelin bepanthenia muutaman kerran (sively sattui niin perkeleesti mutta sen jälkeen helpotti). Onneksi se menee viikossa - parissa ohi. Mutta suosittelen tota Bepanthenia jos iho vaan kestää sen sivelyn.

Yhteistyössä