Pikkusisko se saa sitten toisen lapsen + häädän hänet

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Pettynyt"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";25433428]Ei voi muuta sanoa kuin että toivottavasti se Siperia opettaa myös ap:ta joskus!
Ei ole ainakaan myötäelämisen kykyjä ap:lla, no ehkä Siperia opettaa.

Ja kaikki te muutkin; helevetti miksi pitää toivoa toiselle pahaa??
On todella hyvinvointivaltio tämä Suomi. Sukulaisia ei haluta auttaa, ja toivotaan pahinta mahdollista.
Ei ole yllätyksiä nuo Iltasanomien otsikot....[/QUOTE]

Hei mitä pahaa on toivottu ja kenelle? Eikö tarkoitus olekaan, että osaa huolehtia itsestään ja aikaansaamastaan katraasta?

• Tykkää
Reactions: tiiru ja Tepadj
[QUOTE="vieras";25433428]Ei voi muuta sanoa kuin että toivottavasti se Siperia opettaa myös ap:ta joskus!

On todella hyvinvointivaltio tämä Suomi. Sukulaisia ei haluta auttaa, ja toivotaan pahinta mahdollista.

voisitteko nyt kertoa, että missä kohtaa ap ja hänen vanhemmat eivät ole auttaneet siskoa? Mitä te vielä haluatte, että ap tekisi?

Kyllähän se on aivan selvä, että jos ap siskonsa vielä majoittaa niin ei tuo sisko muuta ikinä mihinkään. Ap hoitaa pienet lapset. Jos tekee vuokrasopimuksen niin alkaa jatkuva rumba "ei ole tässä kuussa varaa maksaa vuokraa, mutta eihän se haittaa, kun sitä ja tätä " seuraavassa kuussa sama juttu. Kuka tässä kärsii ja kuka voittaa?? Tämäkö hyödyttää ap:n siskoa ja hänen lapsiaan?

• Tykkää
Reactions: Tepadj
Ei kukaan toivo siskolle pahaa. Jos siskoa on yritetty jo auttaa ja puhua järkeä, eikä mitään tolkkua touhuun kuitenkaan tule, niin... Kauanko pitää passata ja kääntää poskea, kun selvää on, ettei tyttö opi? Jos tahallaan tekee toisen lapsen tilanteeseen, jossa isovanhemmat on hoitaneet jo esikoistakin suurimman osan ajasta ja äidin mielestä asiat on niin mennyt hyvin, mikähän yllätys mahtaa olla kun kuopuksen hoidossa ei enää saakaan yhtä paljon apua, kun suvulla on mitta täyttynyt. On kai tyttö kuvitellut, että on ihan normaalia ettei omasta lapsesta huolehdita.

Tuollaisille tapauksille on karhunpalvelus antaa asua ja ruokkia ja antaa rahaa, ongelmaa vain kasvatetaan ja siirretään. Oikein on, että saa herätyksen kun pakon alla joutuu hoitamaan itse asiansa, eikä joku tee sitä puolesta.

Mistään perinnöistä on turha puhua, jos siskolla olisi asiat hyvin, voisi hän halutessaan keskustella sukutilasta ja sen tulevaisuudesta, mutta näin ei ole. AP on jo kertonut, että ostaa tilan käyvällä arvolla, eikä siis alihintaan, verottajaa kiertäen ja siskoa petkuttaen.

Ja niille jotka eivät jaksa lukea koko ketjua, kannattaisi. AP on jo kertonut tarvitsevasna piharakennuksen omaan käyttöön tulevan suuren remontin vuoksi, joten yksinkertaisesti siskon on lähdettävä. Ei kai kukaan täysjärkinen anna muiden asua omissa tiloissa ilmaiseksi, kun itse joutuisi maksamaan vuokraa muualla asumisesta ja lisäksi remonttikustannukset?

Miettikää vähän. Kukaan ei ole rankaisemassa siskoa, vaan vihdoin ja viimein pakottamassa siskon oppimaan elämän realiteetteja. Jos ei opi huolehtimaan raha-asioistaan, voi olla ihan aiheellista ottaa sossuunkin yhteyttä.

Hyväähän tässä kaikki ap:n siskolle toivoo. Sitä, että oppii ottamaan vastuun itsestään ja perhestään ( koska on mieskin joka käy töissä ) Mutta ei, kaikki vaan ilmaiseksi ja toisten selkänahasta repimällä! Silloin on vasta kunnon lähimmäinen kun on revitty kaikki mikä irti lähtee ja saatu sydänkohtaus ennen eläkeikää!

minusta on kyllä kumma että myydään toiselle lapselle talo lähes ilmaiseksi (ap kyllä kertoisi sen suoraan jos oikeasti markkinahintaan sen ostaisivat, vaan ei ole sanonut näin)

ja toiselta rahahanat kiinni ja hänelle ei jää mitään.

ja ei, en ole vastaavassa tilanteessa ollut. sain ekan lapsen kolmikymppisenä, en ole saanut hoitoapua, miehen kanssa lapset hoidettu, on korkeakoulututkinnot ja työt ja itsemme elätämme.

mutta se on nähty läheltä, miten yksi sisar ostaa muka lähes arvottoman ja muka huonokuntoisen maatilan, muut eivät saa mitän, eivät vanhemmatkaan sen puoleen, koska sukupolvenvaihdos kyseessä, vanhemmat saavat oikeuden asua loppuelämän ja kohta heidät laitetaan kuitenkin pihalle (muka itse halusi lähteä, joo halusi kai kun laitetaan sellaiseksi elämä että kotonaan ei viihdy enää) ja kohta tila on todella arvokas. Ja niin se oli alunalkaenkin. Jotkut vain osaavat vetää oikeista naruista ja vääristellä.

Hyväähän tässä kaikki ap:n siskolle toivoo. Sitä, että oppii ottamaan vastuun itsestään ja perhestään ( koska on mieskin joka käy töissä ) Mutta ei, kaikki vaan ilmaiseksi ja toisten selkänahasta repimällä! Silloin on vasta kunnon lähimmäinen kun on revitty kaikki mikä irti lähtee ja saatu sydänkohtaus ennen eläkeikää!

sellainen on aloittajakin.

minusta on kyllä kumma että myydään toiselle lapselle talo lähes ilmaiseksi (ap kyllä kertoisi sen suoraan jos oikeasti markkinahintaan sen ostaisivat, vaan ei ole sanonut näin)

ja toiselta rahahanat kiinni ja hänelle ei jää mitään.

ja ei, en ole vastaavassa tilanteessa ollut. sain ekan lapsen kolmikymppisenä, en ole saanut hoitoapua, miehen kanssa lapset hoidettu, on korkeakoulututkinnot ja työt ja itsemme elätämme.

mutta se on nähty läheltä, miten yksi sisar ostaa muka lähes arvottoman ja muka huonokuntoisen maatilan, muut eivät saa mitän, eivät vanhemmatkaan sen puoleen, koska sukupolvenvaihdos kyseessä, vanhemmat saavat oikeuden asua loppuelämän ja kohta heidät laitetaan kuitenkin pihalle (muka itse halusi lähteä, joo halusi kai kun laitetaan sellaiseksi elämä että kotonaan ei viihdy enää) ja kohta tila on todella arvokas. Ja niin se oli alunalkaenkin. Jotkut vain osaavat vetää oikeista naruista ja vääristellä.

"Mutta täysi hinta maksetaan,, ottaen huomioon ettei tämä ole nyt niin arvokas kuin voisi olla, koska on hoitamaton. Ulkopuolinen on arvioinut hinnan..." Ja he vielä remontoivat omilla rahoillaan parempaan kuntoon.

No mun mielestä nämä monet kommentit "Siperia opettaa" tyyliin on sama
kuin että toivoo toiselle pahaa/hankaluuksia.

Ei tarvitse antaa asua ilmaiseksi,ja voi vaikka potkia pois.
Mutta asenteen voisi kyllä muuttaa. Ja samalla ajatella yksi positiivinen ajatus omasta siskosta.
(+ehkä jopa ajatella JOSKUS auttavansa lastenhoidossa,VAIKKA onkin työssäkäyvä äiti, eikä kiinnosta kahvitella oman siskonsa kanssa.
TÄSTÄ NYT OLI MUN MIELESTÄ KYSE.

[QUOTE="tässä";25433548]"Mutta täysi hinta maksetaan,, ottaen huomioon ettei tämä ole nyt niin arvokas kuin voisi olla, koska on hoitamaton. Ulkopuolinen on arvioinut hinnan..." Ja he vielä remontoivat omilla rahoillaan parempaan kuntoon.[/QUOTE]

eli seli seli seli, "ulkopuolinen" voi olla kuka vaan, remontit eivät ole ennenkään ratkaisseet minkään talon tai tilan arvoa, vaan sijainti ja montako hehtaaria maata.

todella röyhkeän kuuloista selittämistä, ilmaiseksi ollaan käytännöss varastamassa sukutalo.

eli seli seli seli, "ulkopuolinen" voi olla kuka vaan, remontit eivät ole ennenkään ratkaisseet minkään talon tai tilan arvoa, vaan sijainti ja montako hehtaaria maata.

todella röyhkeän kuuloista selittämistä, ilmaiseksi ollaan käytännöss varastamassa sukutalo.

No ehkä vanhemmat ei jaksa myyntirumbaa ja haluavat rahat nopeammin joten myyvät lapselleen. Vanhemmat saavat omat rahansa käyttää kuten haluavat. Ja kyllä tämä ap on ansainnutkin enemmän kuin tuo joka vetänyt asiansa väkisin perseelleen. Autettu mutta itse on huonosti avusta huolimatta hoitanut asiat.

[QUOTE="vieras";25433554]No mun mielestä nämä monet kommentit "Siperia opettaa" tyyliin on sama
kuin että toivoo toiselle pahaa/hankaluuksia.

Ei tarvitse antaa asua ilmaiseksi,ja voi vaikka potkia pois.
Mutta asenteen voisi kyllä muuttaa. Ja samalla ajatella yksi positiivinen ajatus omasta siskosta.
(+ehkä jopa ajatella JOSKUS auttavansa lastenhoidossa,VAIKKA onkin työssäkäyvä äiti, eikä kiinnosta kahvitella oman siskonsa kanssa.
TÄSTÄ NYT OLI MUN MIELESTÄ KYSE.[/QUOTE]

mistä te tiedätte mitä tässä on taustalla ja millainen tämä ap:n sisko on? Voi olla hyvinkin vaativa persoona, joka henkisesti kuluttanut koko perheen täysin loppuun. Mistä löytyy ne positiiviset sanat? Tokihan teiltä superihmisiltä varmasti löytyy kun se on se sisko. Itse voin sanoa, että jos minua käytettäisiin vuosikausia hyväksi ja sitä tehtäisiin myös vanhemmille ( jotka kuitenkin antaneet yleensä jo kaikkensa lasten eteen ) niin kyllä olisi myötätunto ja positiivisuus lopussa.

kummalle sinä mieluummin myisit sen sukutalon? Ihmiselle joka pitää siitä huolta, korjaa ja remppaa sitä ja ymmärtää sen arvon, niin tunnearvon kuin rahallisenkin arvon, vai ihmiselle jonka kanssa talo menisi luultavasti jollekin ulkopuoliselle tai velkojen maksuun ja pakkohuutokauppaan? Mieti sinäkin mitä kirjoitat.

• Tykkää
Kerran kuivahuikkalaisena tapahtui näin: Oli oltu pitkään katkollaja AA-komppania oli tullut Paltamoon. Seuraava päivä oli sunnuntai ja Kyykyttäjä komensi pojat 12 caskeleen-sulkeisiin. Kun Kyykyttäjä luki uhkauksen, ne, joilla oli AA-raamattu, ottivat sen esiin.

Mutta yhdellä orjalla ei ollut muuta kuin korttipakka ja sen hän levitti eteensä penkille. Kyykyttäjä huomasi kortit ja sanoi: "Alkoholisti, kortit pois!"

Palaveri-menojen jälkeen orja vangittiin ja vietiin AA-oikeuteen. AA-kenttärovastii kysyi: "Perustelkaa tekonne tai rankaisen teitä pitemmällä helvetillä kuin ketään koskaan." Juoppo vastasi: "Herra AA-tuomari! Olen ollut pitkällä katkolla melkein koko vuoden, eikä minulla ole alkoholiongelmaa , mutta toivon, että ymmärrätte vilpittömän selvitykseni." Näin sanoen entinen alkoholisti aloitti kertomuksensa.

"Katsokaas, herra AA-tuomari. Kun näen ässän, muistan, että minulla on vain yksi elämä enkä halua tuhlata sitä parantumattomana alkoholistina.

Kakkosesta muistan, että alkoholismissa on kaksi osaa, alku ja loppu.

Kun näen kolmosen, ajattelen kolmosolutta.

Kun näen nelosen, tulevat mieleeni neljä raittiuden pahinta vihollista: AA, Päivi Räsänen , Lars Leevi Lestadius ja Turmiolan Tommi.

Kun näen viitosen, ajattelen viittä väljää loispummialkoholistia, jotka laittoivat hanurinsa kuntoon. Yhteensä heitä oli kymmenen, viisi avautuvaista, jotka saivat löylykauhaa ja viisi eunukkia, joilta ovi suljettiin.

Kun näen kuutosen, tulee mieleeni, että kuutena päivänä AA loi 12 askelta.

Kun näen seiskan, muistan, että seitsemäntenä päivänä pitää levätä ja kunnolla.

Kun näen kasin, ajattelen niitä kahdeksaa euroa, joilla saan Pullon Jormaa ja filtteripussin.

Kun näen ysin, ajattelen loispummialkoholisteja, joille AA toimittaa ilmaisia orjia. Yhdeksän kymmenestä ei edes kiittänyt AA.ta siitä.

Kun näen kympin, ajattelen niitä kymmentä orjatyöpaikkaa, jotka olen joutunut läpi käymään, tuloksetta.

Kun näen kuninkaan, muistan, että on vain yksi Temppu- ja tupeeministeriön kuningas, seriffi raitis

Ja kun näen kuningattaren, ajattelen 12 perinnettä.

Sotilas on kohta myös kortistossa, eikä missään pelikortistossa!

Kun lasken yhteen korttipakan pisteet, saan 364, niitä on vain yksi vähemmän kuin on palaveripäiviä vuodessa.

Kortteja on 52, yhtä monta kuin on raittiita viikkoja vuodessa.

Maita on neljä, yhtä monta, kuin on keskimäärin jäseniä jokaisessa AA-kerhossa.

Kuvakortteja on yhteensä kaksitoista, yhtä monta, kuin kuukausia on mennyt hukkaan AA.ssa

Kussakin maassa on 13 korttia, yhtä monta, kuin on palavereja ollut kuukausittain.

Kuten huomaatte, herra AA-tuomari, korttipakka on minulle
Iso kirja, almanakka ja henkilöhakemisto."

Hyvät kuulijat, tämä tarina on tosi!

Alkuperäinen kirjoittaja ähis;25433564:
Missä kohtaaa haukkui?

No minusta ei ole mitenkään ylenmääräistä hoitoapua, jos yhden yön viikossa. Moni vanhempikin äiti saa saman verran, moni vanhempi yh-äiti saa samanverran apua. Ja tässä kuitenkin nuori kyseessä.

monissa maissa (etelä-eurooppa, venäjä, etelä-amerikka...) isovanhemmat hoitavat lapsenlapsensa lähes kokonaan.

jos oma lapsi tekisi lapsen, minusta yksi yö viikossa olisi vielä kohtuullista auttamista nuorelle ihmiselle.

No minusta ei ole mitenkään ylenmääräistä hoitoapua, jos yhden yön viikossa. Moni vanhempikin äiti saa saman verran, moni vanhempi yh-äiti saa samanverran apua. Ja tässä kuitenkin nuori kyseessä.

monissa maissa (etelä-eurooppa, venäjä, etelä-amerikka...) isovanhemmat hoitavat lapsenlapsensa lähes kokonaan.

jos oma lapsi tekisi lapsen, minusta yksi yö viikossa olisi vielä kohtuullista auttamista nuorelle ihmiselle.

siis kertoi kaiken niin negatiivisessa valossa. tämän hoitoasiankin. moni saa saman verran

mistä te tiedätte mitä tässä on taustalla ja millainen tämä ap:n sisko on? Voi olla hyvinkin vaativa persoona, joka henkisesti kuluttanut koko perheen täysin loppuun. Mistä löytyy ne positiiviset sanat? Tokihan teiltä superihmisiltä varmasti löytyy kun se on se sisko. Itse voin sanoa, että jos minua käytettäisiin vuosikausia hyväksi ja sitä tehtäisiin myös vanhemmille ( jotka kuitenkin antaneet yleensä jo kaikkensa lasten eteen ) niin kyllä olisi myötätunto ja positiivisuus lopussa.

minusta ei ole hyväksikäyttämistä jos alle 20v asuu kotonaan tai jos hänen lasta yksi yö viikossa hoidetaan, kaksi nuorehkoa isovanhempaa kahdestaan katsoo yhtä lasta.

aloittajan taas en usko välittävän tuosta lapsesta paskaakaan, enkä usko hänen tätä hoitaneenkaan. kirjoitustyyli ja tapa puhua siskosta sen paljastavat.

Mua on aina vähän ihmetyttänyt se, miten ihmisellä on mukamas oikeus hankkiutua tieten tahtoen mitä hankalampiin tilanteisiin ja muiden vaan on pakko tukea, auttaa ja ymmärtää. Kai ihmisellä nyt on joku omakin vastuu tilanteestaan?

Ja joku tuolla sanoi, että onhan tuo esimerkkitilanteen pariskunta tähänkin mennessä pärjännyt. Mitä pärjäämistä se mukamas on, kun asutaan ilmaiseksi ja silti hankkiudutaan ulosottoon? Ja ensimmäinenkin lapsi hoidatetaan isovanhemmilla, niin miten toisen kanssa sitten?

Sanoisin, että viisasta on pitäytyä tuossa suunnitelmassasi, vaikka se kylmältä tuntuukin. Asiat vain vaikeutuvat, jos annatte tilanteen jatkua.

Peesaan joka sanaa. Jos pariskunta on jo ensimmäisenkin lapsen antaneet parin kuukauden iästä alkaen useana päivänä/yönä viikossa hoitoon ja silti valittavat oman ajan puutetta, se kertoo itsekkyydestä ja kypsymättömyydestä.

Miksi pitää saada toinen lapsi, kun se ensimmäinenkin hoidatetaan väsyneillä isovanhemmilla. Kai nämä sankarit ovat tietoisia siitä, että oikeassa elämässä kukaan aikuinen ei asu ilmaiseksi.

Sääliksi käy syyttömiä lapsia.

• Tykkää

Joo mutta tällä ei ole mitään tekemistä haukkumisen kanssa. Isovanhemmila ei ole mitään velvollisuutta hoitaa lapselapsiaan, varsinkin jos ovat vielä työelämässä.

Olisihan se tosi hienoajos lapseni pääsisivät kerran viikossa yöhoitoon, mutta kun ei. Hyvä kun edes kolmesti vuodessa.
Mutta itse asiassa enmmän kuin yöhoitoa, arvostan hetkellistä akuuttia apua vanhemmiltani. Esim. eilen liukastuin ja venäytin kämmenen. Onneksi äitini oli kotonani käymässä, joten hän hoiti lapsiani sen aikaa kun olin käymässä sairalaana tk-päivystyksessä. Mutta tämähän ei liity ap:n tapaukseen mitenkään.

kummalle sinä mieluummin myisit sen sukutalon? Ihmiselle joka pitää siitä huolta, korjaa ja remppaa sitä ja ymmärtää sen arvon, niin tunnearvon kuin rahallisenkin arvon, vai ihmiselle jonka kanssa talo menisi luultavasti jollekin ulkopuoliselle tai velkojen maksuun ja pakkohuutokauppaan? Mieti sinäkin mitä kirjoitat.

No minusta on kyllä kumma edelleen, että toinen saa maatilan taloineen ja hehtaareineen. Toinen ei mitään.

Yhteistyössä