Pikkusisko loukkaa

  • Viestiketjun aloittaja Toivoton
  • Ensimmäinen viesti
Toivoton
Mä en tiedä mitä mä tekisin mun pikkusiskon kanssa..Pikkusiskoni on 17.v ja asuu kotona.Aina kun menemme lapseni ja mieheni kanssa katsomaan omia vanhempiani ja lapseni isovanhempia siskoni sanoo melkein joka kerta et mitä te täällä teette eihän tämä ole teidän koti.Pitemmän päälle tämä on todella loukkaavaa.Tuntuu että siskoni on niin lapsellinen.En enää tiedä mitä tekisin tuntuu niin pahalta mennä lapsuuden kotiini kun heti ovella saa haukut.Ja sit siskoni sanoo ain et minä en ainakaan ikinä pilaa omaa elamääni hankkimalla lapsia.Tahtoisin niin saada siskoni kanssa välit kuntoon mut tuntuu ettei tule mitään.
 
Onko teillä sitten ollut joskus jotain isompaa kränää?!
Aika voimakkaita kommentteja häneltä.
Paljonko teillä on ikäeroa?
Voisiko hän olla mustasukkainen sinulle/sinusta?
Vaikeaa, kun ei tiedä sen tarkemmin.
Mutta tsemppiä :)
 
Äiti-alokas85
Mun sisko on vielä kamalampi. Hän on 15 vuotias joten olen laittanut kaiken murrosiän piikkiin. Kun asuin kotona, hän luki salaa päiväkirjaani ja kiristi sitten minua lukemillaan asioilla.
Nykyään, jos esim. äitini kutsuu minut syömään, hän heti kysyy että mitä menen sinne niiden ruokia syömään, enhän edes asu siellä. Muutenkin on sellainen olo että aina pitää kysyä lupa siskolta kun mennään käymään siellä.
Hän on vieläkin sitä mieltä että äitin ja isän pitäisi määrätä yhä elämästäni, vaikka olen asunut jo vuoden poissa kotoa enkä ole taloudellisesti riippuvainen vanhemmistani.
 
nikitön
Onkohan meillä sama sisko. Mun sisko sanoi kans mulle et "mitä sä täällä syöt, eihän tää ole enää sun kotisi"kun mä joskus harvoin siellä syön kun käyn vierailemassa. Kyllähän mä tarjoon omillekin vanhemmille ruokaa kun meillä käyvät. Silloin kun toin ensimmäisen poikaystävän meille näytille niin sisko tokas et mun heki haisee...voitko kuvitella, kaikkien kuullen :ashamed: . Tiedän miltä susta tuntuu :/ Musta on todella kummallista sanoa että "eihän tämä ole enää kotisi" no mutta hyvänen aika...kyllähän sinunkin vanhemmat haluaa nähdä lapsiaan ja lapsenlapsiaan \|O \|O Ja lapsuudenkotisi on aina toinen kotisi ja sinä olet vanhemmillesi aina oma kullannuppu vaikka olisit minkä ikäinen hyvänsä. Tuskin ne meijän siskotkaan sitä niin tarkoitti että " olet tosi ällöttävä ihminen, en halua koskaan nähdä sinua, kuole pois" siis eivät pohjimmiltaan sitä niin ajattele vaan ovat pahassa teini-iässä ja muka tunteettomia. Tsemppiä sulle ja odota et siskosi kasvaa aikuiseksi
 
nikitön
Hei..mä jatkan vielä...kun kysyit meiltä kerran neuvoja ongelmaasi. Älä mene vähään aikaan sinne lapsuudenkotiisi, etkä pidä yhteyttä. Etkä vastaan heti puhelimeen kun sieltä päästä soitellaan sulle. Sitten lopulta vastaat ja kun kysyvät huolissaan miksi sinusta ei ole kuulunut mitään niin vastaat että ethän ole tervetullut sinne. Kyllä sitten varmasti siskosi tajuaa typeryytensä :eek:
 
KoalaMuori
17 vee voi olla vielä hyvinkin kypsymätön(vaikak joku toinen 17vee voi olla tosi fiksukin).eihäns e murkkuikä niin kaukana ole ja voi olla päälläkin.. hän voi olla ihan mustasukkainen (tiedostamatta sitä itse) ja purkaa istä teihin. ehkä enempi häly kotona häiritsee, tais e huomio jonka vanhempasi yleensä hänelle antavat, päätyykin lapsillesi. hän ei välttämättä osaa teidostaa tunetitaan ja on äksy- sanoo sitten ilkeästi. älä välitä! käyttäydy neutraalsiti ja odota, kyllä tilanne ajan kanssa helpottuu. varamsti on jo tosienlaista kun hän on aikuistunut tai muuttanut pois vanhempien suojista..
 
mietin vain
Miksi et kunnioittaisi siskosi mielipidettä olla hankimatta lapsia ja jättäisit lapsellisen käytöksen omaan arvoonsa? Kun kohtelet häntä aikuisena niin luulisi hänenkin käytöksensä korjaantuvan
 
Aika vanha tuo on murrosikäiseksi, mutta murkulta kuullostaa. Tulee mieleen serkkuni, joka kiukutteli, kun menin silloisen poikaystäväni kanssa heille kylään.
Koska serkulla oli 120-senttinen sänky, jne... meidät päätettiin majoittaa serkun sänkyyn. Hänhän suuttui aivan hirveästi. Voisi tietysti ajatella, että oli vihainen, kun vieraat menivät hänen sänkyynsä, mutta kiukutteli muutenkin meille.
Tädin kanssa pohdimme sitä, ja arvelimme, että kysymys on nuoren tytön epävarmuudesta - siitä, että toisella on kumppani, poikaystävä, suudelmia, seksiä... sellaista jännää ja pelottavaa ja tulevaisuudessahäämöttävää, mitä itsellä ei vielä ole ja mitä ehkä haluaisi (mutta kun se murkun itsetuntokin on niin huono, eikä oikein ole tietoakaan).
Eli järkipuhe ja sen jälkeen 'asiat ovat nyt näin' -linja.
Jupinat ovat huonoa käytöstä, ja siitä saisi myös äitinne huomauttaa.
 
Peik
Sanooko hän kaikille kotonasi käyville vieraille samoin? Eikö lapsuudenkodissasi saisi käydä ketään, eihän muutkaan vieraat asu siellä? Kysäisepä häneltä, määräileekö hän muutenkin, keitä siellä saa käydä ja keitä ei. Ja sanotaanko hänelle kylässä 'mitä sä täältä haet, ethän sä asu meillä'?
 
äiti76
Ihme tyyppi sun siskos. Tollasia niistä lellityistä pennuista sitten tulee, saavat sanoa mitä vaan eikä vanhemmat puutu asiaan mitenkään. Hyvä hyvä just niin sitä pitää. Jos mun muksut käyttäytyis tohon tyyliin niin vois olla varma että en sietäis ollenkaan \|O Joku roti sentään olla pitää ettei haistatella miten sattuu. Olen todella pahoillani puolestasi.
 
pikkuveljeni sanoo joskus mulle kans samallalailla, kun menen kotona käymään. tai jos äiti on tehnyt ruoan ja satun siellä syömään, voi veli rakas sanoa että miks et syö kotonas! :eek: (ikää hällä kans 17) mutta en ole niitä nyt niin vakavasti ottanut, piruillut korkeintaan takasin että paljonkos sinä näistä ruuista ja vuokrasta täällä maksat.. :whistle: ja itse olin 17 vuotiaana vakaasti päättänyt että lapsia en ikinä hanki, tai ainakaan ennen 30 ikävuotta. ja nyt ikää 19 vuotta ja puolivuotiaan tytön äiti! :D
 
Äiti-alokas85
\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.07.2004 klo 09:34 äiti76 kirjoitti:
Ihme tyyppi sun siskos. Tollasia niistä lellityistä pennuista sitten tulee, saavat sanoa mitä vaan eikä vanhemmat puutu asiaan mitenkään. Hyvä hyvä just niin sitä pitää. Jos mun muksut käyttäytyis tohon tyyliin niin vois olla varma että en sietäis ollenkaan \|O Joku roti sentään olla pitää ettei haistatella miten sattuu. Olen todella pahoillani puolestasi.
En koe kyllä omaa siskoani mitenkään erityisesti lellitellyks. Äiti ei varmaankaan sen takia sano vastaan, koska ite ei ole ollut kovin hyvä äiti. Antaa siskojen ns. olla rauhassa hyvityksenä menneistä... Surullista mutta totta.
 
sanna-cata
Hiukan samoja juttuja tulee myös meille. Siskoni on myös 17. Ikä eroa meillä on 1,5 vuotta. Itse en niistä välitä, joskus lapsellisella tuulella tulee kuitattua jotain takaisin. En usko, että sinun tulee siskosi puheita vakavasti ottaa. Yritä keskustella asiasta hänelle tai vanhemmillesi. Tuon ikäisellä on murrosikä vielä päällä ja saattaa olla myös mustis sinun ja vauvasi saamasta huomiosta.
 
Äiti-alokas85
\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.07.2004 klo 16:00 minä kirjoitti:
äiti-alokkaalle...en yhtään ihmettele et äiti on hermonsa menettäny sellaseen äpärään. Nyt vähän kuria siihen ettei hypi silmille. sinäkö olet se kiltti nöyrä sisko vai??
Minä olen se ajoissa pakoon päässyt sisko, jolle ollaan kateellisia ja katkeria livistyksestäni.
 
Äiti-alokas85
\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.07.2004 klo 16:00 minä kirjoitti:
äiti-alokkaalle...en yhtään ihmettele et äiti on hermonsa menettäny sellaseen äpärään. Nyt vähän kuria siihen ettei hypi silmille. sinäkö olet se kiltti nöyrä sisko vai??
Ja miksikäs kuvittelet että siskoni on äpärä? Eikö muilla kuin äpärillä voi olla pahaa murrosikää??
 
Toivoton
Oli mukava lukea etten ole ainoa olla on tälläinen pikkusisko.Tänään pikkusiskoni oli taas erittäin mukava.Kun menimme vanhempieni luo hän leikki poikamme kanssa eikä sanonut yhtään loukkaavaa sanaa.pitääköhän minunkin laittaa tämä murrosiän piikkiin ja toivoa että tämä menee ohi. :)
 
Äiti-alokas85
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.07.2004 klo 17:19 Toivoton kirjoitti:
Oli mukava lukea etten ole ainoa olla on tälläinen pikkusisko.Tänään pikkusiskoni oli taas erittäin mukava.Kun menimme vanhempieni luo hän leikki poikamme kanssa eikä sanonut yhtään loukkaavaa sanaa.pitääköhän minunkin laittaa tämä murrosiän piikkiin ja toivoa että tämä menee ohi. :)
Laita vaan. Kyllä se siitä suttaantuu.. :) Hyvää loppu kesää B)
 
Mun pikkusisko taisi joskus noin 14 vuotiaana huutaa mulle samaa kun olin jo paljon poissa kotoa silloisen poikaystävän luona (kävin puhtaat vaatteet hakeen vain kotoa). Mutta tosiaan, oli silloin 14 vuotias, nyt jo 19 eikä meillä moneen vuoteen ole enää puoleen eikä toiseen pahasti toisilleme sanottu, ollaan melkein parhaita ystäviä. Väsyksissä tulee kiukuteltua, mutta ei huudettua lapsellisuuksia. Hmm, niin, mä oli 17 kun olin jo muutanut pois kotoa, ja odotettiin miehen kanssa yhteistä lasta. Huh!! Mutta kuulostaa kyllä lapsen kiukuttelulta tuollainen minusta. :D
 

Yhteistyössä