Pikkuruisia vesikelloja

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Huolestunut äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Huolestunut äiti

Vieras
meidän teini-ikäisellä on tullut jo parina kesänä pienen pieniä vesikelloja kämmeniin ja jalkoihin (varpaat ja jalan sivut).syytä ei tiedetä,eivätkä vaivaa,mutta aika inhottavan näköisiä. Onko kenelläkään kokemuksia tai tietoa mitä ovat tai mistä voisi johtua?

Jaahas.. Mietin vaan, kun minulle tuli kerran uinnin jälkeen sellaisia. Olikohan se nyt sitten joku järvisyyhy vai mikä, kun en muista... Mutta eräälle tuttavalleni tuli kerran muuten vaan sellaisia käsiin ja ilmeisesti hän oli sitten yliherkkä jollekin, mutta syy ei ikinä selvinnyt mille.

Alkuperäinen kirjoittaja tatti:
Mulle tulee myös välillä jalkoisin,reunaan.Jalkasientä on sekin. Käykää ihotautilääkärillä.

Ei kuulemma ole,kun viime keväänä käytiin lääkärissä : / vaiva alkaa keväisin/ alku kesästä,talvella ei ole koskaan ollut.

Olisin heti voinut alun perusteella luulla,että kyseessä ns.aurinkoihottuma. Mutta jos eivät kutia,niin en osaa arvailla syytä. Aurinkoihottumassa meinaan tulee n,2-3mm halkasijaltaan olevia vesikelloja varpaiden päälle, nilkkoihin, kämmenselkiin, korvanlehtiin jne.
Ja ne meinaan kutiaa aivan mielettömästi. :/

Alkuperäinen kirjoittaja kmh:
Olisin heti voinut alun perusteella luulla,että kyseessä ns.aurinkoihottuma. Mutta jos eivät kutia,niin en osaa arvailla syytä. Aurinkoihottumassa meinaan tulee n,2-3mm halkasijaltaan olevia vesikelloja varpaiden päälle, nilkkoihin, kämmenselkiin, korvanlehtiin jne.
Mulla ne kellot on ollu just tuollaisia.

Alkuperäinen kirjoittaja kmh:

tuskimpa tätäkään.nämä ovat noin 1mm halkaisijaltaa eikä ole missään muualla kuin aikaisemmin mainitsemissani paikoissa.ja tosiaan vain keväällä ja alkukesästä.

En tiiä mitä on, mutta mulle tulee käsiin just tuommosia. Keväällä alkaa ja nyt alkaa oleen jo parempina. Vesikellot ku häipyy, niin sitten on kädet kuivat :kieh: On ollu näitä jo viitisen vuotta.

Yhteistyössä