pikkunen kävi kuoleman porteilla

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tahdon olla harmaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja tahdon olla harmaa:
palasin kertomaan teille että poika on kotona ja voi hyvin.Äitiä oli kova ikävä ja ollaan sylitelty koko päivä.Poika sanoi kun kotioven aukaisi että paha pipi meni pois.

Kiitos kaikille ja olkaa viisaampia kuin minä älkääkä antako uutta lääkettä yötä vasten!Meillä oli enkeleitä matkassa.

kiitos kun tulit kertomaan ja lapsi on jo kotona, ihania uutisia...tänään on muutaman kerran mieleen teidän tarina pätkähtänyt

Hyvä luoja, onneksi tarkistit lapsesi. Itse olen todella arka antamaan lapselle mitään lääkettä, juuri näiden mahdollisten allergia juttujen takia. Yleensä jos olen joutunut antamaan antibioottia tms. uutta lääkettä yötä vasten, otan lapsen samaan huoneeseen nukkumaan ja tarkistan vähän väliä. Onneksi teidän pikkunen selvisi.

Alkuperäinen kirjoittaja HARMAANA:
Onneksi kävit tarkistamassa lapsesi voinnin vielä.

Mulla on tapana käydä aina vielä tarkistamassa kaikki lapset,ennen nukkumaan menoa ja jos kipeänä ovat niin useita kertoja myös yöllä.Se on tapa,en muuten saa rauhaa.Mutta monet pitää sitä hulluna.

Onneksi kaikki nyt hyvin=)Jaksamisia sinne

On niitä näköjään muitakin jotka käy öisin lapsiaan tarkistelemassa...
Itsekin oon ajatellu, että oon ihan hupsu kun yölläkin käyn tarkistelemassa ihan ilman syytä. Mutta kun ne on ne kaikkein rakkaimmat!

:hug: Huh, kyllä oli pienestä kiinni! Tuntuu ihan pahalta ajatella sitä vaihtoehtoa, että mitä jos ei olisi illalla käynytkään tarkistamassa. Liika huolehtiminen ei siis voi koskaan ollaan pahasta. :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja pintelin:
Käviköhän nyt kuitenkaan porteilla asti,mut hyvä että kaikki on ok. :) :hug:

No se tässä se asian ydin olikin!!!
Ja jos tarkkoja olaan niin tuskin mitään portteja ihan konkreettisesti edes on.
Mutta hyvä Pintelin, taas sait pahoitettua jonkun mielen.
Olisit lisännyt viellä jonkun seksi jutun siihen!!

en puolustele Pinteliniä, mutta ehkäpä hän ei tajunnut tuota että allerginen reaktio voi olla todella hengenvaarallinen. juuri siksihän lääkärit kyselee mitä tahansa lääkkeitä määrätessään allergioista, mutta aina ei voi tietää mille on allerginen.
tää menee muuten ot, mutta tiesittekös että influenssarokotetta ei voi ottaa jos on allerginen kananmunalle? multa ainakin on kysytty tuota aina kun oon käyny ottaan influessarokotuksen.en onnekseni oo allerginen ite mut tunnen ihmisiä jotka ovat.

Pintelille tiedoksi että anafylaktinen shokki on että porteilla kerkee käydä vaikka piipaa auto tulisi nopeastikkin. meillä poika sai maidosta anafylaksian ja alle 10:ssä minuutissa sai hoitoa euikä silti meinannut virota enää..
Että ei se ole mikään iisibiisi tuo allergia.

Itseäni kauhistuttaa tuleva maitoaltistus loppukuusta..

Melkein tekis mieli kysyä, että oliko ees Amorion kuuri tai joku jossa amoksisilliiniä vai mikä se on se aine.. Niin monella tutulla olen kuullut, että lapset on saaneet siitä allergisia reaktioita, sama juttu meidän 1v:llä kun sai siitä reaktiot..

Pintelin ei kehtaa enää tähän kommentoida ( enkä ihmettele ) ... :headwall:

Ap:lle halitus :hug: , varmasti säikäytti tollanen !
Mikä kuuri lapsellenne määrättiin ?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
tää menee muuten ot, mutta tiesittekös että influenssarokotetta ei voi ottaa jos on allerginen kananmunalle? multa ainakin on kysytty tuota aina kun oon käyny ottaan influessarokotuksen.en onnekseni oo allerginen ite mut tunnen ihmisiä jotka ovat.

Sen kananmuna-allergian pitää olla aika vaikea että se estäisi influenssarokotteen ottamisen. Lähinnä influenssarokote ei sovi henkilöille jotka saavat anafylaktisen reaktion kananmunasta.

Hui hyvänen aika :o

Iso kiitos ap, että kävit kertomassa tapahtuneesta. Tietää ihekin seurata tilannetta, jos (ja kun) joutuu joskus lapselleen antibioottia tms. antamaan.

Ja tietenkin iso kiitos enkeleille, jotka olivat matkassanne mukana!

hurjaa luettavaa mutta kiitos että kerroit että tietää itse seurata meidän poitsua kun lievästi on allergiaa silläkin monelle asialle.
onneksi meillä on se äidin vaisto

en puolustele Pinteliniä, mutta ehkäpä hän ei tajunnut tuota että allerginen reaktio voi olla todella hengenvaarallinen. juuri siksihän lääkärit kyselee mitä tahansa lääkkeitä määrätessään allergioista, mutta aina ei voi tietää mille on allerginen.

tää on toisaalta puppuu. nimittäin mä tiedän monia (itsekin allerginen) ja toiset jopa todella pahasti allergisia kananmunalle ja silti heille (kuten itsellekin) pystyy tuon rokotteen antamaan ilman, että siitä tulee reaktio. tuosta allergiasta kysytään ihan sen takia, että on tilanteita joissa tuo rokote on annettava ja silloin se annetaan lääkärin valvonnassa vieressä adrenaliinit yms. anafylaktisen shokin varalta tai jopa osastolla useamman lääkärin ollessa valmiina varalta.

mutta ideana siis sanoa tällä kirjoituksella, että influenssarokotteen voi ja saa ja annetaankin vaikka olisi allerginen kananmunalle.

Alkuperäinen kirjoittaja Norsupäästäinen:

Sen kananmuna-allergian pitää olla aika vaikea että se estäisi influenssarokotteen ottamisen. Lähinnä influenssarokote ei sovi henkilöille jotka saavat anafylaktisen reaktion kananmunasta.

itseasiassa tuttavan lapsi saa anafylaktisen shokin kananmunasta. silti hän tuon rokotteen saa ja vieressä on annettaessa epi-pen ja lääkäri shokin varalta. on kyllä aina onnistunut rokottaminen ilman oireita. muutamasta muustakin vastaavasta tapauksesta olen kuullut.

Yhteistyössä