PIKKUKAKKOSTA TOIVOVAT VOL. 9

peppipop, hyvä että sait lääkäriajan. Löysin tämmöisen: http://www.ivillage.co.uk/pregnancyandbaby/pregnancy/concernpreg/articles/0,,16_180242,00.html
ja
http://www.babycentre.co.uk/pregnancy/complications/whatisrhesusstatus/
ja tämä selkeä artikkeli kuvien kera:
http://pennhealth.com/health_info/pregnancy/000203.htm

Onnea matkaan, pidän sulle peukkuja! d :) b

peppipop Toivottavasti se siun plussa pysyy plussana, eikä tyyppi tule ulos :/
Mitä siun Rh:lle pitäs tehä? :eek: Tarkotatko sitä rokotetta? Eikö ne antaneet sitä kesäkuussa kun meni kesken? Ei sitä enää voi antaa, jos olet raskaana, synnytyksen jälkeen vasta.

ei ne mitään antaneet keskenmenon jälkeen. Ei jälkitarkastus aikaa yms. Kysyivät että pääsenhän kotiin itse... se siitä. Ainut asia minkä mittasivat oli hemoglobiini, että menkää Lohjalle siellä on kivaa. Oikeesti se paikka saa mulle traumoja jo ennen tätä mutta tän jälkeen en koskaan ikuna enää tuonne mene. Kaikki pitäis osat sanoa ja kertoa itse, tietää ja muistaa... Joskus sitä kuvitteli että näin tietokone aikana tieto kulkee terkkarista sairaalaan ja takaisin. Ehkei sitten. Mä olen jotenkin liian väsynyt. stressaantunut ja liian ihan mitä vaan ajattelemaan selkeästi mistään. Katson kelloa ja odotan milloin se eka pulpsis tuntuu :ashamed: Tai sitten että lääkäri toteaa taasen että tämä on elinkelvoton... Miksi ei pysty olemaan positiivisempi oikein itseäkin alkaa tää valittaminen ärsyttää =)

Vaadi ainakin veritestit itseltäsi ja mieheltä. Noissa sanottiin että miehen positiivinen rh-status yhdistettynä sun rh-statukseen voi aiheuttaa ongelmia.

Lääke nimeltä Rhogam voidaan antaa jos tulee vuotoa liian aikaisin. 28 viikkoiselle sikiölle voidaan tehdä napanuoran kautta verensiirto joka korjaa tilanteen.

Komppaan sua tosta Lohjasta, itelläkin on siitä kokemuksia eikä hyviä. Ainoastaan lääkäri R. Kekkonen on hemmetin hyvä, alueen paras. "Bedside manner" hänellä on kyllä asteikon alapäästä. Dokumentaatiossa Lohja ei loista; kantsii pyytää itselle säännöllisin väliajoin valokopsut omista papruista. Pääsee helpommalla.
Anna tulla vaan kaikki, täällä saa purnata. Me kuunnellaan ja tuetaan sua! :heart:

siis nyt ei meemun päähän, siis aikasemmin tänään puhuin että tuli pyyhkiessä hiukan verta paperiin ja nyt sen kerran jälkeen ei oo tullu mitään, mitäköhän mahtaa olla, täytyy tehä testi muutoman päivän päästä jossei menkat oo alkanu :eek:

anskuliini No tuohan voi olla oikeestaan mitä vaan ;) Joko siulla on menkat alkamassa (vuodon laatu voi vaihdella, vaikka aikasemmin olis pitkään ollu tietynlainen) tai sitten sie olet raskaana ja vuoto johtuu verekkäistä emättimen/kohdunnapukan limakalvoista ja joku pikkunen pintasuoni on ripsahtanut :)
Millon siun menkat piti alkaa? Tee se testi niin pääset piinasta =)

peppipop Siis oletko sie Rh- ja siulle annettu sitä rokotetta? :eek: Toihan voi olla tosi vaarallista, jos sattuu niin, että vauva onkin Rh+! Mie tekisin hoitovirheilmotuksen! |O Käsittämätöntä säätämistä.... :kieh:

kiin menkat piti alkaa eilen ja tein eilen piruuttani testin ja näytti negaa ajattelin jos huomenna tekis testin. pyyhkiessä ei tosiaan ole tullut mitää sen kerran jälkeen ja se oli ihan muutoma viiru mitä sitä verta oli, mut mitään raskaus oireita ei ole mut tosin ei ollut esikoisestakaan =)

Heippa! Toivottavasti Peppipopilla kaikki hyvin :hug:

Täällä tänää aika negatiivinen tunnelma, ja komppaan kyllä sitä. Oon hirveän kiukkuinen ja selkäänkin sattuu, ihan selviä pms-oireita siis. Toisaalta murehdin niin kovasti vauva-asiaa, että tuleehan siitä kiukkuiseksi :/ Testin mukaan kuitenkin dpo vasta 4 tai 5 että eihän se vauveli ois vielä edes kiinnittynyt. Nyt vaan tuntuu jo valmiiks, etten kestä ollenkaan, jos ei taaskaan tärppää :'( Hohhoijaa, rankkaa.

Mama-84 onpas tylsää tuo odottelu, toivottavasti hoidot kuitenkin eteenee ja saatte jotain selvyyttä asiaan :hug:

Joo reissu on heitetty ja uutisiakin tuli. Kohtu on kuulemma selvästi pyöristynyt ja sisältä bongattiin sikiöpussi 20*21mm ja pussin sisältä "häive" alkiosta pituus 7mm. Lääkäri totesi heti alkuun että aika tyhjältä näyttää, josko oli siinä kohtaa vielä sitä mieltä että se kesäkuinen ei ole mennytkään kesken. No tuon 7mm tyypinalun?? sieltä sitten löysi ja katsoi taulukostaan että viikot täsmäisi 6+6 mikä kyllä pitäisi paikkaansa laskettuna keskenmenosta eteenpäin. Olisi saannut alkunsa 23.7 eli noin 3vk keskenmenosta. Mene ja tiedä. Mistään vuodosta ei ollut mitään merkkejä ja tuon tiedon jälkeen mystisesti katosivat myös päänsärky ja menkkamainen jomotus :D Kahden viikon päästä uudelleen ultraan jos mitään vuotoa ei tule. Silloin pitäisi kuulua kaikki sydänäänet ja muut, mutta tulee olemaan pitkä kaksi viikkoa. Mitäs tässä muuta voit kuin odottaa.

Soitin neuvolaan tänään että selvittävät tuon Rh neg asian. Terkkari ei tiennyt mistään mitään. Tiedän ettei meitä hirmusti ole joilla on neg veriryhmä mutta kyllä kai silti pitäis perusasiat tietää ainakin sen verran että osaisi olistella. Lupasi soittaa huomenna. Ekassa raskaudessa vasta-aine testit otettiin eikä mitään huomauttettavaa millään kerralla ollut. V..u sitä Lohjaa. Toikin olisi pitänyt muistaa ja sanoa kun eivät mitään viitsi katsoa itse. Eikä ole siitä kiinni etteivät tiedä. Minut on leikattu Lohjalla joten kyllä niillä jotkut dokumentit on. Voikohan tämä mennä nyt sitten kesken tuon veriryhmän takia. Tänäänkin se lääkäri lähinnä kohautti olkiaan kun sivusin tuota veriryhmä asiaa. Rasittavaa. Jos se huomenna selviäisi.

Rinnat on ihan sairaan kipeet ja vatsaa vääntää. Alhaalla semmoista ihme juilintaa jalkoihin ja nivusiin. Ja väsyttää kokoajan. Huomenna pitäsi taas alkaa soittaa neuvolaan. Varaamaan aikaa ja kyselemään tyhmiä. Mutta yksi asia on varma. Jos tästä ihan oikea ihmisen toukka kasvaa se ei synny Lohjalle. Koko paikka on Suomen p...e :kieh:

Hirmusti peukkuja kaikille muille jännäjille. Ja Vauvaliimaa kilokaupalle jo kiinni tarttuneille. Tämmöistä rumbaa mitä meillä on ollut ei toivo kenellekkään =)

Peppipop, onnittelut uudesta raskaudesta toivottavasti kaikki menee hyvin!

sunnuntailapsi, koita keksiä jotain muuta mukavaa ajateltavaa niin päivät kuluvat nopeammin, vaikka shoppaamaan? Ja siltä varalta että ei onnaa joku mukava harhautus kuten viikonloppumatka miehen kanssa? Kyllä ne plussat vielä meidän pitkään piinailleidenkin kohdalle osuu, todennäköisyys kasvaa koko ajan!

Anskuliinille kovasti plussatuulia +++ :whistle:

Ja hauskaa päivää kaikille! B)

Eipä järin vieläkään noita oireita kuulu ja mennään kp 27/31-34... :whistle: Tosin parina aamuna ja yöllä on ollut nenä tosi tukossa. Mutta voihan se enteillä flunssaakin.. Mies kysyikin tänä aamuna, että mikäs nyt on, kun olet jo useampana aamuna kieltäytynyt toisesta kupista kahvia? Enpä ollut edes asiaa ajatellut, mutta voisihan se jotain enteillä... Pienen pientä toivon kipinää on, mutta olen jo valmistautunut tippumaan todella korkealta. Odotukset oli niin korkealla tämän ekan kierron suhteen, kun yritin tsempata itseäni sillä, että kun ed.synnytyksestä ei ole niin kauhean kauan, niin jos elimistö olisi nyt jotenkin vireessä... Äääh, en osaa selittää... :/ Viime kuussa kylläkin menkkaoireet alkoi jo reilun viikon ennen menkkoja, ja nyt ei ole kuulunut mitään...vielä...
Huomenna olisi dpo 10, ja ajattelin koittaa aamulla onneani, vaikka vannoin, että en... Tämä epävarmuus vain tekee hulluksi!!! :eek:
Tuskimpa tuo testi vielä huomenna mitään näyttäisikään, mutta saampahan hieman mielelleni rauhaa...

Vielä lämpöisät onnittelut peppipopille, pienestä ihmeestä!!! Todella upea juttu!! :heart:

Olikos se niin kiin, että tänään sitten laastareiden aika on ohi!!???? =) Toivon todella, että teille siunaantuisi pikkukakkonen hieman "helpommin", kuin esikoinen!! :hug: Mutta nyt vaan sitten ihan tosissaan kuumeilemaan!! ;)

Onnea Peppipop 7 mm ihanuudesta :heart: :heart: Olet sen kyllä ansainnut!

Täällä menkkaolo alkoi tänään. Jotain outoahan tuossa kierrossa on, kun ovulaatio tulee niin kuin "vanhan" kierron mukaan päivänä 13-15 mutta menkat alkaa jo 10 päivää siitä. Ei jaksa enää pähkäillä, varaan ajan taas gynelle, kunhan saan nämä menkat kärsittyä. Vaikka se gyne sanoi keväällä, että tuut sitten VUODEN PÄÄSTÄ uudestaan jos ei tärppää!!! Silloin yritystä oli jo 1/2 vuotta takana, kuinka hemmetin kauan tässä pitäis kärvistellä!

Kiitos Blondie tsemppauksesta! Olet tietysti oikeassa, mutta tämä suosta nouseminen vie aina voimia. Joka toinen kuukausi laihdutan ja treffaan kavereita jne ja joka toinen kuukausi hautaudun sängynpohjalle. Tämä on se sänkykuukausi kun on flunssakin päällä :kieh:

Anskuliinille plussapuhureita!

Oikeen paljon onnea Peppipop :heart:

Mä taidan roikkua tällä palstalla aika kauan... :ashamed:
Ei oo menkoista tietoakaan ja nega testit tehty.
Taitaa tuo Pco taas kiusata mua :kieh:

Pitäs yrittää laihduttaa mut ku aina sorrun herkutteleen.Viimeksikin painon pudotus
palautti normaalin hormonitoiminnan ja tulin raskaaksi =)

Plussa onnea kaikille :D

Peppipop onnea!!!
Täällä menkkojen pitäisi (siis ei tietenkään saisi tulla!!!) tulla ke-pe aikana. Mut ei liiemmin ole menkkaoloa eikä raskausoloa. :|
Jotenka saas nähä mille tässä aletaan.
Edelleen plussapuhureita kaikille sitä tarvitseville :whistle: +++++++++

Nennu, sama vika täällä herkkujen kanssa.

Pieni painonpudotus ei asiaa haittaisi, -5kg tähtäimessä. Mun paino jojoilee +/- 5 kg just siinä ylipainon rajalla ja vähän ylikin.

Pikkukakkosta toivovien läskinhukkausryhmä kasaan? :LOL:

Heippa taas, Stinkkerikin pääsi "pitkästä" aikaa taas tuulettelemaan tänne! :D On ollut kauheasti hulinaa ja sutinaa ja jatko-opintokuvioita ja kaikenlaista epäolennaista...Ja tietty näiden päälle vielä edessä oleva omakotitaloon muutto sekä KAAMEA VAUVAKUUME!

Mut pitäis kyllä hetkeks laittaa johonkin lataamoon rauhoittumaan :eek:

Peppipopin raskaudesta oli kyllä ihana lukea, voi miten joskus elämä palauttaa uskon itseensä! Kaikesta sydämestäni toivon että raskaus sujuu hyvin. Muistan muuten äitini kertoneen että hän on Rh-, joitakin toimenpiteitä se aiheutti raskausaikana kun itse olin masussa.. Mutta ihan "terve" (ehe ehe) minäkin olen siitä huolimatta =)

Nyt on ollut vähän hiljaista plussien osalta meidän palstalla, mutta toisaalta niitä paukkui kyllä siihen tahtiin aiemmin että lienee ihan normaalia tasoittumista :) Peukkuja kaikille lähipäivien piinasiskoille!

Ja sitten sitä odotettua pissiasiaa :LOL: Koska mun viime kierto oli niin hiivatin lyhyt (22 pv), niin o-tikuttelu alkoi jo tänään (kp 6) ohjeiden mukaan! Ihan haalea viivahan siinä vasta näkyy. Mutta ihan kiva päästä näin pian uuteen yritykseen.

Ja ens viikon ke sitten lääkäriin varmistamaan että asiat on kunnossa. Saattaahan se olla että keltarauhashormonia tarvitaan jos nuo kierrot kovin lyhykäisiksi jää, mutta lääkäri osannee sen arvioida. Treelo (ja muut joilla kierto heittelee ja jää liian lyhyeksi), tulen kyllä heti raportoimaan mitä lääkäri asiasta tuumasi!

Nyt kahvinkeittoon! (Stinkkeri hiipii sormet ristissä alakertaan toivoen ettei pikkuneiti ihan vielä heräisi vaan antaisi äidin vielä hetken huilia...)

PLUSSIA EUKOT!!!! :heart: :heart: :heart: + + + + + + + + + +

peppipop Ihania uutisia :heart: Onnea uudesta raskaudesta nyt kun se on oikein varmistettukin.
Ongelmia raskaudessa voi tulla (ei siis välttämättä tule), jos vauva on Rh+. Äidin verisolut alkavat hylkiä vauvan verisoluja ja vauvalle kehittyy anemia. Tähän on raskaudenaikaisia hoitoja, en nyt vaan muista mitä ne on, mutta ääritapauksessa sikiölle voidaan tehdä verensiirto. Tällanen tila on kuitenkin äärimmäisen harvinainen! Esim. Venäjällä Rh- äitejä ei hoideta mitenkään etukäteen, varmuudenvuoksi, niinkun Suomessa.
Anteeksi, jos pelottelin sinnuu tuolla aikasemmin tällä asialla :ashamed: Minnuu niin suututti siun puolesta tuo epäammattimainen toiminta, jota olet joutunut sietämään :hug:

Nasu Tänään tosiaan riipasin vikan laastarin pois
Perjantaina tai lauantaina alkaa sit menkat ja kp1/yk1 :heart:
Kiitokset tsempeistä :flower: :heart:

Joudun jättämään mun vauvahaaveet hetkeksi aikaa..
sairauteni takia :(
Joten tupsahdan tänne takasin kun lääkäri antaa luvan..voi mennä kuukausi tai vuosi..

kp28/28 testiin tuli yksi viiva..=) Hyvä niin mun tilassa nyt..!!
ja minulla sairauteni takia olematon mahdollisuus tulla raskaaksi..Joten parempi nyt näin. oma terveys nyt tärkein. Saa itsensä kuntoon ensin..Sitten vasta pikku2:sta yrittämään.

Plussatuulia kaikille teille..ja kiitos mukavista jutuista.. :heart:

Voi sentään Nova - kovasti sulta odottelin plussauutisia :hug: Toivottavasti sairautesi on pian hallinnassa niin että pääset taas turvallisesti haaveilemaan ja yrittämään vauvaa! Kaikkea hyvää ja tervehtymistä, palaa pian!

:flower: :wave:

Yhteistyössä