PIKKUKAKKOSTA TOIVOVAT VOL.7

Voi ei Noppis!! :hug: Voi pientä.. Ihan kamalaa kun pieni sairastaa ja vielä noin pahasti. Pikaista paranemista teiän kullannupulle! :heart:

emmmaa Pahoittelut negasta! :hug:

Iitukka Voin kuvitella että ovistahkoomista tulee ikävä! :heart: Meilläkin kyllä vällyjen välissä aina hiljenee potentiaalisen ajan jälkeen ja voin kuvitella että tossa tilanteessa meilläkin vaan halittais. Ens viikolla onneks alkaa jo toukokuu ja sit onkin jo ihan kohta kesäkuu! Sitä odotellessa.. :hug:

Hani- Kurjalta kuulostaa tuo kesämassumeininki. :( Mä en oo vielä tommoseen törmänny, mut tosi hiljaselta se pino vaikuttaa ainakin. Sun oireet vaikuttaa ihan lupaavilta.. :saint:
 
Hui Noppis! Onneksi ei ollut muuta ja pääsitte jo kotiin! Nyt vaan laatuaikaa lapselle ja äiti ottaa rennosti kaikkien kotitöiden ym suhteen! :hug:

Emmaa mehän ollaan sitten melkein naapureita! Asutaan Inarissa! Tai siis Inarin kunnassa mutta en viitsi sanoa mikä kylä kun on niin pieni että melkein henkilöllisyys sitten paljastuu..

Omaan napaan ei uutta, tosin nyt on ainakin ovis varmuudella ollut ja oikeeseen aikaan ollaan pupuiltu joten ensviikon lopulla vois testata. Vappupäivänä ajattelin...

Nyt töihin! Minkä ammattien edustajia täältä löytyy? Minä oon lelukaupan täti :)
 
Noppikselle iso voimahali, varmaan ollut järkyttävää ambulanssikyydillä viedä pientä. Onneksi kaikki nyt parempaan suuntaan menossa, eikö?

Emmaalle pahoittelut negasta!

Tänään meidän poitsulla lastenneurologiaika; käytetään kun päikkärin tädit väittävät ylivilkkaaksi. Whatever. Ennen vanhaan lapset sai olla lapsia, jotkut oli vähän menevämpiä kuin toiset. Nykyään se tasapäistäminen (anopin keksimä sana) alkaa jo ekoista vuosista lähtien. Mun ja miehen mielestä kyseessä on enemmänkin auktoriteettiongelma, päikkärin tätit eivät sano sitä viimeistä sanaa kun poitsu kokeilee rajojaan. Kotona se on kolme kieltoa -->jäähy tai pois tilanteesta.
Ens viikolla talviloma, ihanaa!
 
voi hurjaanoppis:eek: :eek: :hug: :hug: kamalaa tuollaiset pienen kovat sairastelut.

mua vitutti ja tein sen viimeisen testin pois tuolta kaapista, eipähän sitte haluta enää testata. nega siellä mua odotti. kyllä nyt pikku hiljaa se mun kirves on päätymässä sinne kaivoon. nyt vaan odotellaan menkkoja. jos ei ala ilmaantumaan ollenkaan, ni sitte testaan vielä
 
Noppis
Kiitos kaikille tsempityksistä! :heart: Kyllä kaikki on nyt ok, saatiin antibiootti, kuumetta alentavaa ja Stesolid-ruisketta mahdollisen uusintakouristelun varalle. Tosin meidän vanhempien pitäisi jaksaa raahautua nielunäytteet antamaan, koska kuulemma myös meillä voi olla angiina. Mutta VÄHÄN väsyttää. :snotty:

Olihan se juu aika hurjaa, ja tuli ihan yllätyksenä. En siis todellakaan tajunnut, että hänellä oli niin korkea kuume, en ollut edes juuri lainkaan huolissani illalla. Tytön otin meidän väliin lähinnä siksi, ettei tarvitsisi juosta koko yötä antamassa tuttia itkevälle vauvalle. Mutta onneksi otin, muuten en varmasti olisi huomannut koko kouristelua. Ja siis onni onnettomuudessa tämä sairaalakeikka sikäli, että muuten olisin varmasti monta päivää seurannut vaan tautia kotona, ennen lääkäriin menoa, olisin luullut että se on vaan tavisflunssa, kun taas nyt saatiin heti antibioottihoito käyntiin kun angiina havaittiin.

Yksi nega testattu pois kuleksimasta. Seuraava testi sit varmaan lauantai-aamuna. Mut olen jo lakannut uskomasta raskauteen. No, tärkeintä saada neiti ja itsemme kuntoon. Niin ja hauva, sekin vielä. :/
 
Hienoa Noppis, että kaikki on nyt ok ja saitte lääkkeet tytölle. :heart: Ja hyvä kun olit napannut pienen väliinne, että huomasit kouristelut. Mietin just, et kun meillä poika nukkuu omassa huoneessaan, ni en kyllä huomaisi mitään kouristeluja. :( Voi nega sentään! :hug: Jospa olit vaan liian ajoissa liikenteessä.. Mut tosiaan niinkuin sanoit, tärkeintä on että saatte nyt koko porukan kuntoon.

Mä oon huoltistyöntekijä. Joskin toivon, et hoitovapaan jälkeen saan jotain muita töitä. Tai siis ennen kaikkeahan mä tietenkin toivon, että hoitovapaan jälkeen voisin jäädä äitiyslomalle.. :heart:

Hani- Pahoittelut negasta! :hug: Kyllä se vaan joka kerta kirpaisee oikeen kunnolla, kun ei siihen testiin toista viivaa ilmestykään.

Blondie Toi on kyllä ihan totta mitä sanoit. Lapsi ei saisi enää olla vilkas tai muuten heti diagnosoidaan joku tila.
 
Noppis Voi hurja minkälainen yö teillä on ollut. Onneksi saitte heti lääkkeet, niin toivotaan, että tauti hellittää pian! Ja pahoittelut negasta! :hug:

Hani- Nega pahoittelut! :hug: Sovitaanko, että plussataan samaan aikaan, niin sitten me "turkkulaiset" voidaan järjestää täällä masutapaamisia. :D

Blondie Aika omituiselta kuullostaa tuo päikkärin meininki. Toivottavasti testit menevät hyvin.

Minä täällä valmistaudun hurjaan kuumeiluun. Tilasin eilen niitä glandin tabletteja sitten ajattelin vielä alkaa syömään omega 3 rasvahappoja. Mitähän vielä keksisi. :LOL:
 
Noppis
Alkuperäinen kirjoittaja Pilkkis79:
Hienoa Noppis Voi nega sentään! :hug: Jospa olit vaan liian ajoissa liikenteessä..
No ai OLINKO? :LOL: En tosiaan tiedä edes miksi testasin, testikään ei ollut mikään herkkä vaan perus-tavallinen. Ehkä vaan siksi testasin, että JOS se olisi ollut positiivinen, niin se 6-7 euroa olisi ollut pieni raha maksaa siitä, että saisi jotain ylimääräistä iloa tähän muuten hieman raskaaseen päivään. Eli onhan tässä mahikset vielä ihan yhtä lailla, mutta jotenkin oon alkanut enemmän ajatella, että tod. näk. en oo raskautunut. Mutta tosiaan lauantai-aamuna oon päättänyt tehdä seuraavan. :saint:

Kai muutkin muuten tuijottaa noita testejä tuntitolkulla ja yrittää ajatuksen voimalla saada viivan ilmestymään? :D
 
moikka. EIlen kauhee kina miehen kans ku kotona olin 21.20 ku pitkä päivä ja mä olin väsynyt nii kaikki siel levällää ja ruuat pitkin pöytä esim. voi rasia, makkarapaketit tms.. mies sit sanoo "mee takas töihin ku pitää siinä mäkättää" eli kotona ei saa mäkättää mut töissä mukamas saa :ashamed:

Kohta tentti alkaa sit kaupassa kipaisemaan ja illtatöihin. Tuliki muutoksia et perjantaihi asti harjottelua ja oikeita töitä mulla on nää illat sit pe pitkä ilta 14-21 ja sunnuntaina kans 14-21 ja LAUANTAI ainoa vapaaa |O Kui mää jaksan! No saapahan rahaa! =)

Et mää vihaan näitä pillereitä. ku toissa päivänä vähä tiputteli sit eilen ei yhtää ja tänää alko tiputteli. Mitä olen näitä pillereitä syönyt nii vähä väliä tiputtelua et saa leikkiä noitten rättien kans. |O mietin välillä et joko nyt lopettais vai ens to asti syyä noita!!?
 
Noppis Tiiän tunteen.. Siis ton että huonona päivänä testaa, jos se plussa sieltä tulis ja pelastais kaiken. :) Lauantaita odotellessa sitten vaan! :D Mulla on tapana kiukuissani heittää negatesti aika nopeesti roskiin, mut tokikin käyn vähintään kerran vielä tarkistamassa sen jonkun ajan kuluttua.

maarunen VAAN kahet tabletit?? :LOL: Kyllähän sun nyt täytyy keksiä enämpi naposteltavia!! Mä oon onnistunu pidättäytymään vielä kaikista lisävitamiineista, mut enköhän mäkin hiivi kiltisti kaupan ravintolisähyllylle, jos tässäkään kierrossa ei tärppää.. :ashamed: Esikkoa kun alettiin yrittää, ni söin ties mitä nappeja.. (Ei tainnu muuten olla ihan turhaa touhua, ku sillon tärppäs niin nopsaan!!)

aurinkoisella äitylillä on aika rankka viikko siellä. Ja kotonakin vähän rankkaa. :( Jaksamista sinne!
 
Heips vaan kaikille...
Teilläpä oli Noppis hurja yö... onneks kaikki on nyt kunnossa... meilläkin herättiin iloisesti klo 3 ku poika valitti korvaa... Oli koko päivän mummolassa ja nyt jo väittää ettei satu yhtään.. No hyvä niin...
Mäkin sitten tänään testasin sellaisella tavallisella ja kaiken kukkuraksi päiväpissasta... ja negahan sieltä tuli...tietenkin.., mutta kun oli aivan pakko kävellä apteekin kautta töihin ja sitten ku oli niin halpa (2,80) niin sehän vaan tarttui mun käteen :LOL:

Kotimatkalla kävin sitten hakeen sellaisen herkän että jos sitä sitten aamulla testais... Negaahan sieltä tulee, mutta ei pysty oottaa perjantaihin...

Menkkajomotukset ovat vähentyneet, kn on alhaalla ja pehmeähkö, mutta yököttelyä on usein ja rinnat on tosi kipeet. Mullakin on niin pienet rinnat ettei koskaan oo ollut ongelmaa nukkua mahallaan normi kierron kipujen takia, mutta nyt toinen rinta on sitten TOSI kipee. Ja yleensä rintojen kipu on häipynyt jo aikoja sitten ennen vuotoja.

No mutta nyt ruuanlaittoon...
 
heissan!
oon ollu nettipimennossa muutaman päivän :)
eli mulla menossa nyt kp 22/28-33 ja pupuiltiin siis kovasti oviksen aikaan miehen kanssa, ja nyt on ilmenny ihme juttu kahtena päivänä.. mua huimaa ja heikottaa.. voiko oikeesti olla tällaista oireena jos olis tärppi käynyt?? siis näin aikaisin? tuntuu että verensokerit menee alas ja alkaa heikottaa tosi helpolla.. tilasin netistä jo testejä.. toivottavasti ne tuloo pian :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Hani-:
miiuska mikä kp sulla oli ovis? meinaa meillä on ny sama kp =)
toivon täällä vieläkin et muuttuis plussaksi mun negat.
hei! mulla oli ovis kp 15 ja 15-16 päivä oltii oikein ahkerina makkarissa :D en vielä uskaltais testata, jos loppuviikolla?? B) huimaa ja nälkä on kokoajan, ja tuo nälkä oli oireena ku ootin esikoista :saint:
 
noppis hui mikä yö teillä! :eek: Mutta onneks kaikki jo hyvin kun saitte
lääkkeet. Mäkin oon aina ottanut tytön viereen kun on ollut kuumeessa,
just siks että pystyn sit tarkkaileen oloa.

neganneille :hug:

Blondie joo toi on kummaa et heti epäillään jotain jos
on vähän vilkas.. meiltä nimittäin löytyy myös vilkas ja voimakastahtoinen
lapsi. Mitenkäs teillä muuten voidaan, joko sun selkä alkaa
olla kunnossa, entä mites miehen toipuminen?

Niin ja täältä löytyy lähihoitaja. Tosin epäsäännöllinen
kolmivuorotyö ei ollenkaan innosta että kai se on uuden työn
haku edessä. Lelukaupan täti kuullostaa kivalta hommalta. :)
 
Noppis teillä oli oikeen kunnon sairastelua. Kiva kuitenkin että pikkuinen on jo parempi!


Blondie meillä on myös aikalailla menevä tapaus, mut luulenpa et ihan normi rajois kuitenkin mennään. Toiset vaan on toimeliaampia mitä toiset. Minkäs sille saa? Koitahan jaksaa asian tiimoilla, mut varmasti voit huokaista ja olla ihan huoletta. Ja eikö se ole mukava et on hoitajalla töitä...


neganneille virtuaali halit ja isot sellaiset. *rutistaa piiitkään*


miiuska kuulostaa hyvältä ja lupaavilta noi oireet. Toivotaan parasta!

Santessa plussaa sulle puhkun aamun testiin! Tuu sit heti kertoon, et kuinka kävi.


aurinkoinen äityli koitahan jaksaa, vaikka sulla kyllä on melkoisesti touhua ja muutenkin!

maaruska toivottavasti piltsuista on apuja. Mä oon vaan kuitenki senverran ennakkoluuloinen, että en millään viihtis syyä mitään ylimääräisiä jos ei ihan pakko ole. Sen verta kauan on kyl jo kuumeiltu, että tiedä vaikka kohta kuitenkin innostun jostain vitamiineista... :ashamed: Hyvät yöt kaikille!

:wave:

Huomaatteko muuten että olen innostunut noista hymiöistä.. :LOL:
 
Noppis
Jokos Santessa on testannut? =)

Epäluuloisille noista vitamiineista, että foolihapon saantihan on alkuraskaudessa erittäin tärkeää sikiön kehityksen kannalta, joten itse olen syönyt Beroccaa (toki sitä foolihappoa saa muistakin valmisteista) jo raskautta yrittäessä. Ja joillekin ryhmille sitä tosiaan jopa suositellaan jo ennen raskauden alkamista, esim. http://www.helistin.fi/?page=7905050&qid=9728235

Mutta musta tuleekin isona apteekin täti, ei liene yllätys että mulle nämä pillerit maistuu. :LOL:

Meidän tytteli on ihan hirmu räkäinen, mutta lämpö on ollut aika matala nyt. Säälittää vaan toi pieni, kun pitää sitä antibiootti-oraaliliuosta syöttää väkisin. Hän ei siis kerta kaikkiaan ota sitä vapaaehtoisesti. Varmaan traumat saa raukka. :(

Viime yönä tytteli nukkui taas meidän välissä. Joskus viiden maissa heräsin ja pelästyin ihan sikana, tytteliä ei ollut missään! Lopulta sitten löytyi IHAN jalkopäästä poikittain nukkumasta! :LOL: Onneksi meillä on tuolla jalkopäässäkin pääty, ettei ollut tippunut. Pitää varmaan kantaa toi pinnis meidän makkariin seuraaviksi öiksi, muuten se tyttö löytyy vielä jostain koiran vierestä lattialta. :LOL:
 
Huomenta tytöt!

Testaajille plussapuhureita +++++ :whistle:

Lastenneurologian erikoislääkäriltä saatiin papru, jossa sanotaan "hienosti kehittynyt neljävuotias" ja suositellaan siirtoa isompien (4-5v) ryhmään 3-4 vuotiaista jotta poika saa enemmän haastetta. Ärrävikaan suositteli puheterapiaa kerran kuussa. Korosti vielä, että koska meiän poitsu on fyysisesti 5 - 6 vuotiaan kokoinen monet asettavat hänelle (ehkä myös alitajuisesti) odotuksia, että taidotkin olisivat fyysisen koon tasolla. Heh, "reseptiksi" suositteli sisaruksia! Loppuun kyselin vielä kaikki abcde-diagnoosit mitä päikkäri on heitellyt omatoimisesti, ja tää lekuri kumosi ne kaikki. Sanoi ettei ole mitään vikaa, ihan normaali ikäkehitys
Tekis mieli mennä sinne päikkäriin ja vetää pieni voitontanssi tyyliin

"me oltiin oikeessa, te olitte väärässä, nännännännännnääänäää "


:LOL: :p
 
Noppis miten teijän pikkunen voi? Toivottavasti parempaan päin :heart: ja kyllä, tuijottelen testejä yli "sallitun" ajan jos ne vaikka johonkkin suuntaan muuttus. Viimeks ku kallistelin ja kattelin valon läpi testiä nurjalta puolelta :ashamed:, nii mun mies sano, että eikö se viiva kuitenkin sinne etupuolelle ruukaa ilmestyä ihan tavallisessakin valossa.. sei aina oikein ymmärrä tätä mun testien tarkkaaa tutkailua :LOL: . Anna mennä vaan sinne päikkäriin jotain palautetta Blondie.
 
huomenia!
kylläpäs mulla on muka ollut kiirettä, kun ei oo kerenny palstailla sitten viime viikon.

:hug: kaikille negaajille!kyllä se | | sieltä vielä meille kaikille tulee...joskus.täälläkin on tehty testi poikineen, siis synnytyksen jälkeen, vaikka oikeesti punaiset päivät on olleet vasta yhesti.

täällä imetetään edelleen, ehkä noin kolme kertaa päiväsaikaan ja sit aamuyöllä.oltiin jo paremmalla mallilla vierotuksen kanssa, kun neidille iski korvatulehdus ja toinen siihen heti perään, niin meni ihan höpsistä.mutta onneks ei oltu kokonaan lopetettu, koska ei tosiaan melkein viikkoon syöny mitään muutaku tissiä.
siitepölyallergisena sit oon manannu itteeni, ku en tarpeeks ajoissa alkanu vierottaan sitä...niin kehittynyttä ku lääketiede onkin, niin eivät oo keksineet imettäjälle sopivaa allergialääkettä.mutta toisaalta ei tahtois siitä imettämisestä kokonaan luopuakkaan vielä.
mun serkku kertoi muuten jostain uudesta tutkimuksesta, jonka mukaan imetyksen ehkäisevä vaikutus oiskin vaan myytti.sehän sopii mulle :LOL:

me asutaan oulun kyljessä ja lähihoitajan(oppisop.)opinnot on kesken.sunnitteilla on kuulovammaisten tulkkipalveluiden koulutus sitte kun joskus ensin lähihoitajaksi valmistun.niin ja oon myöskin opiskellu erityispedagogiikkaa ja kasvatustiedettä avoimessa yossa.että pitkän kaavan opiskelija löytyy täältä!

blondie, musta tuntuu tosi kummalta päiväkodissa muutamia vuosia työskennelleenä, että alkavat ensinkään diagnosoida siellä päiväkodissa yhtään mitään.ei kyllä ainakaan täällä oo ollenkaan päiväkodin asia.tokihan siitä kuuluu kotiporukoiden tietää, jos lapsen kanssa on jotain ongelmaa...mutta neuvolan kautta täällä menee kaikki lähetteet tutkimuksiin.hohhoijjaa.anna vaan palautetta sinne!

olikohan jotain muuta, mitä ois pitäny kommentoida...taidetaan painua pihalle, täällä suunnalla on niin keväistä taas!

auringonpaistetta kaikille! :heart:
 

Yhteistyössä