PIKKUKAKKOSTA TOIVOVAT VOL.4

Juu näin on, uusi kierto ja uudet kujeet! Nyt onkin sit sellasta vuotoa että oksat pois! Kuudes side tänään jo menossa, vuodan kuin seula ja kökköjä vaikka muille jakaa... sori ällöt jutut :/ Aikasmoiset on menkkakivutkin. Ilmeisesti se paksu kohdun limakalvo nyt vuotaa sit kunnolla pois niinkuin se lääkärismieskin mua varoitti. Hyvähän tuo on mut rajansa kaikella :eek:
En ole kertonut kuumeilusta kun yhdelle kaverille, tosin mies jo naimisiin mentyämme kuulutti kaikille haluavansa ainakin viisi lasta :LOL: et eipä se varmaan kenellekään juuri yllätyksenä tulisi. Ihmettelen vaan kovasti et kenet se meinaa saada ne kaikki viisi synnyttämäänkin???
Mun kaveripiirissä tuntuu kovasti olevan se ajatus et ei missään tapauksessa lapsia pienellä ikäerolla. Muutamakin kaveri kovaan ääneen on kauhistellut tuttujansa jotka näin on tehneet. En kyllä ymmärrä miksi muiden valintoja pitää aina niin kovasti kauhistella. Olosuhteistahan tämäkin usein on kiinni, kuinka pärjää ja niitäkin on niin erilaisia. Joillain mies ei osallistu ollenkaan lasten hoitoon kun taas esim. meillä mies hoitaa siinä missä minäkin. Siinä ainakin yksi hyvin suuri syy siihen miksi voin hyvin kuvitella saavani lapset pienellä ikäerolla. No tulipa paatosta, sori |O Oletteko törmänneet vastaavaan ilmiöön?
 
Toivottavasti Kirsikka saatte yöt onnistumaan! =)

imetys taitaa olla täällä kohta ohi..
Nyt oon parina päivänä tarjonnut pullosta maitoa tytölle. Seurauksena et rinta ei kelpaa enää :/ Ihan hirveet raivot ottaa kun koitan imettää. Viimeks päivällä otti kunnolla, sen jälkeen yhdesti! Eikä tänäänkään illalla halunnut, edes lempitissistä. Siispä tänään piti käydä jo ostaa enemmän korviketta varastoon.

Tosin on vähän helpotus jos noin helposti käy. Ja haluan kuitenkin pitää taukoa ennen ku seuraava rinnassa roikkuu! Pitää vaan olla tyytyväinen että yli 7kk pystyin ja jaksoin imettää. Toivotaan nyt että tämä edes auttaa raskautumisessa ja yleensäkin oviksen tulemisessa!

Jee, innolla odotan millaset rinnat tästä jaa kun ei olekaan enää maitoa niitä "täydentämässä" :LOL:

vauvan teosta tietää ainoastaan yksi mun ystävä. Silloin kun oon ottanut alkoholia niin tulee lörpöteltyä vähän ohi suun :whistle: Ja toinen varmaan epäilee, mut en oo vielä ainakaan myöntänyt. Tekis mieli sanoa vaik kenelle, mutta jos tämä yritys venyy niin inhottava jos utelevat et joko joko. Siispä sitten kun testi tehty niin parille voi paljastaa :heart: Ja ehkä omalle mutsille kun tärkeä ihminen minulle on :heart:

Lasten ikäerosta moni tuttuni on samaa mieltä eli parempi pienemmällä ikäerolla. Sit on näitäkin jotka eivät halua enempää kuin yhden. Jokainen on niin erilaisia näissä asioissa! Ja parempi niin.. :p
 
Iltoja! Täällä sitä vaan aina roikutaan... Miten niin minä riippuvainen.. :ashamed:

memmuli - harmi...! Toivotaan, että ovis edes sitten kolkuttelisi teille! Mä imetin esikoista 10 kk ja se lopullinen päätös lopettamisesta oli mielestäni kauhea... Mutta loppujen lopuksi se oli vain mulle kauhea ja tyttö ei edes muistanu parin päivän päästä koko tissiä....

Vauvan teosta - Yksi hyvä ystäväni tietää ainoastaan. Töissä moni kyselee, että millos oot takasin töihin tulossa ja varmaan ovat kyllä vastauksistani arvanneet, että en ehkä ihan pian... Eli kyllä tämä palsta on kultaakin kalliimpi näissä asioissa :heart:

Plääh... Mies on nyt sitten kipee.. Makaa naama valkoisena tossa soffalle ja valittelee huonoa oloa... Ja minäkun meinasin sen sänkyyn kallistaa... Ehkäpä en kuitenkaan raaski... Ovis ei ehkä kuitenkaan ole vielä tänään kun ei viiva ollut ihan niin vahva kuin kontrolli.. Eilen kuitekin oli makkarissa puuhailua niin ehkä tänään on hyvä pitää välipäivä :LOL: Heh.. kylläpä on mullakin jutut :LOL:

Nyt painun paijaamaan tota mun potilasta! :wave:
 
No siis harmittaa ja ei harmita loppuminen... Nyt alkaa sit ressi et saahan tarpeeks maitoa päivässä, eikä sitä pulloa voi ihan joka kerta koittaa et oisko nälkä. Kun niin helppo rintaa tarjota et jos sattuu jano olee.. :p Niin se varmaan kohta Emppu meilläkin on et ei muista enää. Ja niiin tärkeä oli ennen, hirmu hamuaminen oli.. :ashamed: Mut kaikkea aikansa! Ja jospa sitä vuoden päästä sais kakkosta imetellä :heart:

Mut nyt taidetaan tästä lähtee sänkyyn.. Ja siis ihan nukkumaan vaan :D Hyvät yöt kaikille:wave:
 
Jos sovitaan, ettei mua enää sitten järkytetä, jookosta?! :kieh:

Omia kiertopäivä nimittäin olen seurannut tuolta etusivulta, enkä ole niitä sen kumemmin ylös merkkaillut. Nyt siellä luki, että kp 16 ois plakkarissa huomenna ja voin ihan kertoa, että meinas mennä kahvit väärään kurkkuun ja sitä kautta sitten syliin :eek:

Ois meinaan sitten tilanne se, että ois ovis jo ollut, eikä näillä peittojen heilutteluilla kyllä sitten olisi vauvaa tulossa.

Että josko memmuli korjaat sen ja laitat että se ois sitten torstaina kp 12 :D

Huomenna aloitan samalla tikuttelun, niin pääsen toivottavasti sen oviksenkin bongaamaan :)
 
Huomenta taas kaikki!

imetyksestä haikeetahan se on kun imetys loppuu, meillä oli äijänpätkä tosin jo 1 v 2 kk kun lopeteltiin, meni yöt niin risaiseksi. Tassuttelulla saatiin opetettua omaan sänkyyn nukkumaan, ei tarvinnut huudattaa. Kolme yötä otti, mies hoiti opetuksen kun mä vielä haisin maidolle ja olin hormonihuuruissa.

vauvan teosta tietää vaan mun käly. Ja te täällä palstalla. Ei viimeksikään kerrottu kenellekkään muille, raskaudestakin vasta vk 10 jälkeen. Tällä kertaa kerrotaan ehkä aikaisemmin, sitten joskus JOS tärppää. Ei tuo äijänpätkä pystyis kuitenkaan salaisuutena pitämään, nyt jo kyselee kovasti että miksei mulla oo siskoa tai veljeä, ja voisko joulupukki tuoda sellasen ens jouluksi! Parhaamme yritetään :LOL:

).( eilen illalla vatsassa, yläoikealla repäisi niin että henki salpautui. Tänään (varoitus, yökköjuttuja) tuli ekat jota vois limaksi tituleerata; kaksi isoa, venyvää, kirkasta juttua. Tosi oudon näköiset. Jospa nää kivut on sittenkin ovis mutta blondi ei tunnistanu kun eipä oo tullu ovuloitua sitten v. 2003 (raskaus, imetys ja hormonaalinen ehkäisy heti perään). Mietin jo äsken tikkukauppaan ryntäämistä, mutta lienee myöhäistä tikuttaa? Mulle on vähän hämärän peitossa, onko ovis nyt siis alkamassa, päällä vai menossa pois? Pelivaraa kuinka paljon?

 
memmuli84 Mä en päiviä laske kun luotan siihen että teet sen puolestani! :LOL: Käyn joka päivä katsomassa missä vaiheessa mennään ja toimin sen mukaisesti joten olepa tarkkana ;) :D :saint:

Ovistikussa enää hailakka viiva joten ohi on, olipa se sitten ovis tai ei. Miestä kaipailen jo kotiin :( Päivät menee ihan mukavasti pojan kanssa mutta illalla ja varsinkin yöllä on yksinäistä :ashamed: Ei ole lisää työmatkoja tiedossa joten ensi kierrossa hyödynnetään tässä kierrossa saatu tieto ;)

Vauvanteosta ei tiedä kukaan, paitsi te :p Ei kerrottu edellisenkään yrityksen aikana kun tiedettiin että tulee kestämään enkä olisi pystynyt joka kuukausi vastaamaan uteluihin :snotty:

Ikäerosta Kavereilla on joko todella pienellä ikäerolla tai sitten todella suurella :D Tässä vaiheessa molemmat "puolet" yrittävät saada meidät ylipuhuttua. Toiset neuvovat odottamaan, toiset taas sitä mieltä että ikäero on jo siinä ja siinä onko liikaa :whistle: Suunnittelin, että lapsilla olisi sellaiset 2 vuotta ikäeroa ja niin, toivottavasti, käy. Se olisi mulle ihan sopiva, mies kuumeili jo heti ensimmäisen synnyttyä ;)

Mitä mieltä olette lapsiluvusta? Jääkö kahteen vai saako tulla niin monta kun on tullakseen? Itse olen sitä mieltä, että kaksi on riittävä. Tai korkeintaan kolme :LOL: Miehelle riittäisi kaksi :heart:
 
Vauvanteosta ei tiedä kukaan muua kuin minä, mies ja plussan sakki :heart:

Ikäeroa oon aatellu, että se 2-vuotta olis ihan sopiva ero ja nyt kun tärppäis, niin aikalailla kax vuotta eroa tuliskin :heart:

Lapsiluvusta: Ite oon haaveillu aina neljästä lapsesta, mutta miehelle varmaankin riittäis sitten kaksi. Ja jospa sitä nyt edes sais tämän toisen alullekaan, niin se olis ihan kiva juttu :D :heart:
 
ikäerosta kakspiippuinen juttu...meitä hirvitti se, että olis ollu kaks yhtä aikaa vaipoissa. Toisaalta, paremmin leikkisivät yhteen ehkä. Joka tapauksessa äijänpätkä täyttää ens kuussa 4 joten ikäeroa tulee lähes 5 vuotta JOS tässä se pikkukakkonen saadaan tuloille.

lapsiluvusta aina on ollut selvää, että kaksi. Mies tosin mietti jo kolmattakin, mutta sitten auto pitäis vaihtaa isompaan joten ehkä ei. Ja ei noi neliötkään riittäis viidelle. Periaatteessa olisin avoin kolmannen tulollekkin JOS terveys kestää tän toisen toivotun raskauden.

 
Lapsia näillä näkymin "tehdään" ekaks 2. Sitten vuosien päästä vois harkita kolmatta jos kaikki menee hyvin. Joskus kun esikko lähtee kouluun.. Kun sitten pärjäävät jo keskenään ja saan antaa aikaa paremmin pikkuiselle joka sit voipi olla viimeinen. Kun 4 kuullostaa liian hurjalta luvulta! Mutta ekaks vois se kakkonen ilmoitella tulostaan :heart: :heart: :heart:

imetyksestä jos jotakin kiinnostaa. Illalla ei siis ottanut enää rintaa. Aamulla joskus viiden maita ja kunnolla ottikin! Sitten pari kertaa oo koittanut, vähän aikaa imee ja pää kääntyy pois! Joten taitaapi olla historiaa kohta.. Paitsi voihan se maistua silloin aamusella ja mulle on ok jos sillä saadaan kaikki viel uniamme jatkaa =)

Kyllä on jotenkin helpompi nyt kun ei enää tississä roiku, ja koko ajan vähemmän pahalta tuntuu. Nyt oli molemmille sopiva hetki tähän! :heart:

Mutta nyt pitää tsempata ruokailun suhteen ku vähemmän tarviin energiaa! Ettei ala vaatteet kiristämään! Jouduin kaventaa farkkuja kun olivat löystyneet pehvasta ja reisistä! Eli olen siis laihtunut :D Kuun lopussa pääsen tarkalle puntarille kun on neidin 8kk neuvola! Huh, niin vanha likka jo...
 
Heips!
Johan tästä onkin aikaa ku oon täällä käyny... Tänään aloin ovista tikuttelee ja haalee viiva tuli. Joten ootellaan =)
vauvanteosta ollaan puhuttu aika monelle, joten ei varmaan pysty olee hiljaa kun/jos plussan saa :D

lapsiluku ollaan ajateltu, että kaks yhteistä olis kiva saada (kummallakin ennestään yks) ja niillä sais olla ikäeroa vuos tai kaks. Sais vaan sen ensimmäisen alkuun...
 
Iltaa kaikille!

memmuli, meillä poika oli kans vähän reilu 7kk, kun lopetti imemisen ihan tykkänään. Olin just päättänyt, että jatkan ainakin 1-vuotiaaksi saakka, niin sitten jätkälle ei enää kelvannutkaan :eek: . Otti aina vaan pari imasua ja sit huomio kiinnittyi muualle. Ja puri mun nännejä niin että ne oli ihan ruvella |O . Alkoikin sitten suoraan juomaan nokkamukista, kun päätin että jos ei tissi kelpaa niin ei kyllä pulloakaan saa :) .

Meillä tulee, jos nyt joskus lähiaikoina tärppää, ikäeroksi 5 vuotta. Meillä kyllä jää ehdottomasti lapsiluku kahteen... ellen sitten taas muuta mieltäni ja vauvakuume iske :ashamed: . Mutta toisaalta, aina olen ajatellut, että en enää 35-vuotiaana jaksa alkaa lapsia tekemään. Saa nähdä.

Blondielle ja cristinalle onnea oviksen metsästykseen!

Mulla on hartiat ja niskat niin jumissa, että saikkua pitää varmaan huomenna hakea :/
 
Huh, onneks ei "tankit" oo hirmu jumissa, viideltä aamulla viimeks tyhjennetty.. Nyt oon ollu ihan älyttömän kiukkuinen koko illan. Liekö tästä johtuu vai mistä. Sit tyttö ei meinaa millään asettua nukkumaan vaan itkee. Onneks mies kotona, pakko saada hengähtää vähän! Koko ajan nimittäin minussa roikkuu, en pääse toiseen huoneeseen ilman että tulee sanomista!

Tänään en testannu ovista, joten jos huomenna sitten..
 
Kiitos kaikille tsemppitoivotuksista =)

Emppu80 Ovistestitulokset kuulostaa lupaavalta! :) Antaa mullekin toivoa, eikös sullakin siis ole nyt eka kierto km:n jälkeen? Mäkin haluan ja aion bongata oviksen B)

Pikkukakkosaikeista tiesi vain mun miehen sisko, muuten ei kerrottu ennen positiivista raskaustestiä kenellekään, mutta sitten siitä plussasta ehdittiin ennen keskenmenoa kertoa sitten kummankin perheille. Eli nyt meidän perheet tietää meidän pikkukakkostoiveista, mutta ihan hyvä näinkin :) Lisäksi yksi hyvä ystävä tietää.

Lapsiluvusta, meillä on ollut oikeastaan aina toiveissa ja ajatuksissa kaksi lasta, mutta on myös optio mahdolliselle kolmannelle. :) Todennäköisesti kaksi lasta olis se meidän juttu... jos siis saadaan se toinen :whistle: Onneksi on yksikin, oon aivan höpönä meidän pikku pojasta :heart:

Kirsikka83, minkä ikäisille vauvoille siitä Pehmeä matka höyhensaarille-kirjasta voisi olla apua? Meillä vauva (6,5 kk) ei enää oikein malta nukahtaa muuten kuin syliin :/ Ja sylistä pinnasänkyyn siirrettäessä usein havahtuu ja sitten alkaa protesti, vaikka poitsu olis kuinka väsynyt. Tuttia poju ei huoli. Ihana mutta utopistiselta tuntuva ajatus että meilläkin poju joskus nukahtaisi itsekseen pinnikseensä. B) Huudattamiseen musta ei ole mutta en jaksa kannellakaan kun pojulla alkaa painoakin olla. Päivällä on helppoa kun poju nukkuu ulkona vaunuissa, yleensä ei tarvitse kuin laittaa vaunuihin niin vaavi on jo unessa. :)
 
Nti Kesäheinä - Onnea sullekin ovis jahtiin! Joo ja ekaa kiertoa täälläkin mennään km:n jälkeen.

Tänään illan suussa aivan todella (yök..) selkeät ovislimat, mutta silti testi näyttää edelleen vaan haalua viivaa :/ No jos huomenna sitten olisi jo SE päivä. Varmuuden vuoksi lähti tänään jo pojjaat matkaan ;) Eikös se niin mee et ensin limat ja sitten ovis?

Lapsiluvusta - Meillekin taitaa riittää se kaksi lapsosta. Tosin taidan olla krooninen kuumeilija :whistle: . Noita karvaisia lapsiakin kun on jo muutama jaloissa pyörimässä. Ikäeroksi lapsille tulee +2 vee jos tästä nyt joskus tärppi saadaan. Joskus kyllä töissä huonona päivänä tokasin, että jos 10 lasta tekee kolmen vuoden ikäerolla niin ei tarvis enää töihin mennä ;)

Noista nukkumis asioista... Meijän tyttö on ollu aina tosi huono nukkumaan ja on sitä edelleen. Pienenäkin nukkui aina vaan puolen tunnin torkkuja päivällä ja yöllä heräili parin tunnin välein. Joskus 10 kk ikäisenä saatiin yöt rauhottumaan just ton Pehmeä matka höyhensaarille-kirja neuvoilla. 1 vuotiaana vasta loppui yösyönnit ja sitten nukkuikin 11 tunnin unia. Mutta nyt on joku ihme vaihe, että ei voi nukkua yksin vaan jonkun pitää olla koko ajan vieressä... Olenkin monta yötä nukkunut tytön sängyssä kun miehellekin pitää antaa yöunensa että jaksaa töissä. Likalla ikää kohta siis 1v 5kk. No ehkä se on niin, että aikansa kutakin.. Kyllä ne sitten teini-ikäsenä nukkuu :LOL:

Nyt painun kyllä pehkuihin, jos sais vaikka muutaman tunnin nukkua omassa sängyssä!

:wave:
 
Nopeesti täällä ja kohta nukkumaan!

Nti Kesäheinä, siinä on vinkkejä ihan kaikenikäisten vauvojen nukkumiseen, suosittelen! Kiva kuulla, jos siitä on Empullekin ollut apua, toivottavasti meillekin. Viime yönä tais olla 4 herätystä 8 sijaan joten aika hyvin!

Me ollaan kyselijöille vastattu, että saa tulla toinen lapsi sit kun tulee. Miehen sisko kyselee jatkuvasti, vaikka ollaan jo 4 kk annettu sama vastaus...

Mies toivoo 2 lasta, mä ehkä 3, mutta toisen jälkeen voisin kyllä vähän opiskella ja käydä töissä ennen kolmatta. No, jos nyt ensin tulis se toinenkin...

Imetyksestä, meidän tyttö lakkoili tosi pahasti ennen mun ekoja kuukautisia, ja siinä oli n. kuukauden huonompi vaihe, että huoli vain kotona sängyssä maaten. En kuitenkaan antanut mitään lisämaitoa, ja nyt tuo lakkoilu on mennyt ohi ja tissi kelpaa taas hyvin. Eli meillä oli vain vaihe sekin :) Hyvä niin, sillä olen vähän fanaattinen tuon imetyksen suhteen :whistle:

Mutta nyt on mentävä nukkumaan, että ehtii vähän nukkua. Tai kenties tämä yö menee jo edellistäkin paremmin, ja saan nukkua tarpeeksi!
 
Emppu80 onnea oviksesta!

memmuli, turhat voi lypsää pois mieluiten käsin ja max desi per tissi niin helpottaa oloa muttei kiihdytä lisätilausta tulemaan.

HotCoffeelle niskajumitukseen venyttelyä ja saunaa, tehoaa!

 
Onnittelut täältäkin Empulle oviksesta! Se on sitten hieno tunne kun tietää että kroppa toimii. Voi kun itsekin pääsisi sen joskus tuntemaan... No eiköhän se täälläkin aikanaan.
Memmuli montako kertaa/vrk imetit ennen lakkoa? Paljonko oot joutunut nyt lypsämään? Mielenkiinnosta kyselen kun se työelämä tosiaan pian kutsuu. Meillä tyttö syö tällä hetkellä "enää" n.4/vrk. Sekin on olut työn takana, on aika tissittelijä tuo likka.
Meillä lapsiluku on vielä avoin. Mies tosiaan vitsailee niistä viidestä :LOL: mut mulle kyllä riittäisi kolmekin. Kattellaan nyt jos joskun saadaan tää kakkonenkin :/
Päivänjatkoja!
 
Torey No en enää muista, tai ei tullu mietittyä monesti imetin. Hmm... koitan vähä miettiä... Oiskohan jotain 7-8x /vrk? Toinen rinta oli jo alkanut lopettamaan maidontuotantoa, eikä tyttö enää halunnut imeä sitä. Toisesta
tuli maitoa hirmu vauhtia ja täyttyi tietenkin paremmin. No en oo oikeesti lypsänyt ku toissa iltana vähän puristin enimpiä paineita (ehkä 20ml?) =)

Kyllähän siellä tuntuu maitoa olevan, mut ei tunnu pahalta.
Kunnolla ei ole imenyt en edes muista milloin! Aamulla vähän aikaa imi, mut oli sellanen ilme et mitä sää äiti meinaat! :LOL: :D Joten taitaa olla siis tosi lopussa tää homma! Välillä tulee hetkiä et voi kun ois vielä pieni vauva ja muistelee niitä imetyksiä. Mut kun ajattelee että jos vuodenkin päästä on joku tississä kiinni niin otan tämän ajan ihan mielelläni=) Mitä enemmän aikaa kulunu niin sitä paremmalta tuntuu. Juu.. Eiköhän tää riitä. Jos joku haluu kysyä ni saa, mut ei vaivaa teitä enempää näillä jutuillani! =)
 
Meillä tuo neiti on jo 2 vee 2kk niin ikäeroa tulis sit, jos kohta tärppäis, sellainen n. 3 vuotta, joka ois ihan ok. Jos ja kun tuo lapsi nro 2 joskus saapuisi maailmaan niin siinä olis sit meidän lapsiluku. On tää esikko ollu sen verran vaativa lapsi, että toisen samanlaisen ehkä vielä jaksan, mutten kolmatta :p

Unohdin tänään loittaa oviksen metsästyksen...jospa sitten huomenna...
 
Joo, ymmärrän hyvin ton sun halus olla "rauhassa" tässä välillä, itellä kans sellanen pienoinen kyllästyminen välillä että alkaa vähän väsyä jo tähän meijerinä oleiluun. Varsinkin aamuyöstä kun väsyttää niin myönnän etten ihan aina siitä osaa niin nauttia...Toki olen hirmu iloinen et on niin hyvin sujunut tuo imetys ja ihanaahan se on ollut, en tarkoita sitä lainkaan.
Asiasta seinään, täällä menkat alkaa hiipua jo vähitellen, vai pitäneeköhän vai luovaa taukoa ja kohta vuotaa taas vuolaasti :eek: Oli kyllä elämäni runsaimmat menkat näiden terolutien myötä. Onneksi loppuu. Nyt meen kahvitteleen, kahvintuoksuista iltapäivää vaan muillekin!
 

Yhteistyössä