PIKKUKAKKOSTA TOIVOVAT VOL.4

Pahoittelut Nti Kesäheinä :(

Oi miten kadehdin luen teidän nukuttamisesta...! Meillä on nyt menossa ihan uskomaton unihärelli tuon 10 kk tytön kanssa. Tänään nukahti n. 2½ h siitä, kun aloitettiin nukuttaminen! Välillä oli kyllä pakko tulla takaisin olkkariin, kun ei sitä olisi kestänyt muuten, ja tyttökin alkoi olla jo ihan hysteerinen. Joskus meilläkin oli niin, että pärjättiin yhdellä syötöllä ja herätyksellä, ja itsekseen nukahti sänkyynsä kunhan oli ensin saanut tissiä, mutta ei enää! Nukuttamiseen menee nykyään n. tunti, ellei sitten kello ole jo yli 22, silloin saattaa onnistua nopeammin. Hyvänä yönä herätyksiä on n. 4, huuonompana sitten n. 7! Siis ihan kamalaa. Nyt pitää yrittää kyllä jotain asialle tehdä. Neuvoja olen saanut laidasta laitaan - nukkukaa samassa sängyssä, nukkukaa eri huoneessa jne... Ja tuntuu siltä, että se mikä toimi eilen ei toimi enää tänään. Huh. Toivottavasti yöt tästä pian rauhoittuvat. Ajattelin hankkia kirjan "pehmeä matka höyhensaarille", toivottavasti siinä olisi hyviä vinkkejä.

Mutta nyt on pakko mennä nukkumaan. Öitä kaikille!
 
Huomenta. Eipäs täälä ole tuntemuksia suuntaan eikä toiseen, höh. Epäilenpäs ettei tärppi ole sattunu kohalleen :( . Viikonko vielä jaksais, niin vois testiä heittää kehiin, mikäli ei täti tule aikaisemmin kylään :kieh:

Listan loppupää muakin kiinostais :wave: . Juhuu :whistle:

Meillä kyllä ton tytön nukuttaminen on aikasta helppoa *koputtelee puuta*. Vie vaan maitopullon kans omaan sänkyyn ja sielä se juo maitonsa, heittää pullon lattialle ja peuhaa aikansa. Peuhattuaan lyö peukun suuhunsa ja sitten alkaa nukkumaan. Toisinaan täytyy käydä neiti kallistamasa takaisin maate, mutta yleensä ei tarvi mitään suurempia nukuttamisrituaaleja.....mutta eiköhän sekin aika vielä josakin vaiheesa koita, ehkä sitten kun siirtyy omaan huoneeseen nukkumaan tai kun pikkukakkonen on kotiutunut ;)

Mutta nyt puuron keittoon.....

 
Ootteko Kirsikka ajatellu unikoulua pitää?

Meillä unet (mun unet ainakin, poika nukkui aina hyvin) parani heti silloin kun muutettiinn tähän isompaan asuntoon ja poika sai oman huoneen. Eli 4,5-kuisena alkoi nukkumaan yksikseen ja itseasiassa yösyötöt jäi siitä kuukauden päästä pois. Jotkut piti mua tosi julmana (esim. miehen sisko), kun laitoin vauvan yksin nukkumaan, mutta eipä tuo näytä traumoja saaneen :D . Nykyisinkin on nukkumaanmeno tosi helppoa, satunnaisia kiukutteluja lukuunottamatta. Miehen siskolla samanikäinen poika kuin meillä ja joka ilta taistelevat nukkumaanmenon kanssa.

En siis tietenkään yritä väittää, että sopisi kaikille tuo meidän menetelmä ja loppujen lopuksi tuskin se "vauva" enää 15 vuoden päästä kaipaa äitiä tai isää nukuttamaan :LOL: .
 
Kiitos Kirsikka83 :) Tsemppiä teidän öiden kanssa, toivottavasti tuosta kirjasta olisi apua!

Memmuli84, oi teidän tyttöhän on nukkunut tosi mallikkaasti muutenkin sitten! :) Mekin vaihdettiin nukkumaan eri huoneisiin pääasiassa ihan omien unien takia, mä aloin heräilemään tosi usein pojan pieniin ääntelyihin ja kääntelyihin, ja sitten nukuin tosi kevyesti yöt. Meidän makkariin ne pienet unissaan ääntelyt ei enää kuulu tai sitten ne on loppuneet kokonaan, kun pojallakin on unirauha :)

Friesia, wau, nippailu kuulostaa hyvältä! Pojan raskauden alussa muistan kun nopeasti ylös noustessa nippasi yhtäkkiä alavatsalla ja ajattelin, että hetkonen, voiskohan tää olla sitä, kun ei ennen ollut sellaista tuntemusta ollut... =)

HotCoffee, sun nickistä tuli mieleen että nyt mars kahvinkeittoon :)
Muoks. ikävää että sitä pidetään julmana, kun vauva laitetaan omaan huoneeseen nukkumaan, mur :kieh: (täällä ei ole murisevaa hymiötä joten olkooon tuo sellainen). Hyvillä yöunilla kaikki jaksaa paremmin.
 
Hyvää huomenta kaikille :wave:

Yö meni hyvin niin kuin ennenkin. Kasilta nukkumaan neiti ja 12 maissa piti käydä tuti laittaa kun alkoi itkemään. viiden maissa syönti ja puol ysiltä herätys! Et eipä tainnut haitata vaik ei äiti ja iskä vieressä nukkuneetkaan!=)

Voi kun alkais se ovis tulemaan niin pääsis oikeesti jännämään! :heart:
 
Noi miehen sukulaiset on niin omituisia muutenkin, että niiden mielipiteet voi jättää omaan arvoonsa :LOL: . Oma sukuhan on tietysti täydellinen ;) . Joo, taidanpa minäkin laittaa uuden pannullisen KuumaaKahvia tulemaan :D
 
Tää kaksplus on saanut mut todella tiukasti koukkuun.. Vieläkin täällä istun, oon tosin laittanut pyykki-ja tiskikoneet pyörimään... Vähän edes parempi omatunto :ashamed: Siivoilin eilen päivällä roskiskaappia, sähköuunin ym. et sit on asiat huonosti jos kaikki paikat on rempallaan... Ukko on haukkunut mua nörtiksi jo monta kuukautta. Paraskin sanomaan, pah!
Eilen kone oli seonnut, hätä jo iski mut onneks ukko korjas
 
Heissuli hei...

memmuli84:no mä ihmettelinkin että mihin mä oikein listalta noin alas vierähdin... niin siis maanantaina taisin tosa kirjoitella että täti tuli ja kohta onneks täti lähtee eli nyt on 6/28-30. Yrityskertojahan viime kierossa oli sitten huikeat 0 :(. Älytön kiire ja stressi, mutta eiköhän se siitä.
Älytön matkakuume on nyt ku tietää että viikon päästä pääsee lähtee :)

Ja nyt aamupalalle... meillä kun toi esikoinen isänsä luona niin on oudon hiljaista :|
 
memmuli84: Linkittäisin suoraa kuvat ovistikuista jos osaisin mut tässä linkki sille sivulle, ovat ihan sivun lopussa tai no melkein viimeiset kuvat. Eli 16.30 on saanut haamujen haamun ja kello 21.30 on selvä, vahva ovisplussa
http://www.peeonastick.com/opkodyssey.html
Sieltä näkyy muutenkin minkälaisia viivoja eri kierron vaiheessa voi saada. Mukavasti kuluu aika kun niitä katselee :D

Mies lähtee jo su-ma yönä, ovis olisi laskurin mukaan torstaina, mies tulee kotiin vasta lauantaina |O Täytyy toivoo, että ovat pitkäikäisiä nuo simpat ;)

Noihin nukkumisiin en osaa sanoa mitään. Poika on nukkunut yöt heräämättä ½ vuotiaasta asti, samalla loppu imetys et olisiko voinut siitä johtua? Omassa huoneessa nukkunut 4-kuisesta asti ja nukahtaa saman tien kun sänkyyn laittaa. Ihanan helppo tapaus :heart: Äitiinsä tullut :saint: :D

Onko multa mennyt ohi vai eikö plussia ole tullut vähään aikaan? :eek: Vai ollaanko kaikki samassa kierron vaiheessa että vain odotellaan ;)
 
Heippa täältäkin!

Mielenkiintoista kuulla teidän muidenkin nukkumisista. Meilläkin tällä hetkellä aika ajankohtainen aihe kun tuo n.8,5 kk likka oppi juuri konttaamaan ja on yöt nyt sit aikas risasta puuhaa... Meilläkin nukuttiin 4 kk ikäisetä omassa huoneessa ja heräämättä kaikki yöt 20-07. Nyt viimeiset kaksi kuukautta onkin ollut sitten ihan toinen meno :LOL: Viime yönäkin herättiin VIISI kertaa ja tissiäkin piti saada kaksi kertaa että nukahti uudelleen. Oon pannu sen liikkumisen piikkiin nää ja uskon (ja toivon ja luotan) et kokonaisiin öihin palataan taas sitten kun homma rauhottuu. Hotcoffee, mä oon julma ihminen sun kanssas, oiskos siinä sun miehes siskon kasvatustavassa jotain tikulla kaiveltavaa jota voitas ihan yhdessä hirveesti paheksua? ;) Nyt pitää mennä, palataan!
 
SadButTrue :Nyt kävin katsomassa (kiitos suorasta linkistä ) ja ihme juttu oikeesti! Tulikin mieleen etten oo tänään testannu vielä..
Joo, ei ole vähään aikaan plussia sadellut joten eiköhän me kaikki tehdä asiaan muutos! :heart: Ja saatetaan tää pinkka kuolioon=) =)

Torey: Meillä jos ennättää vähän aikaa olla hereillä ennenkun menee kattoo mikä hätä, niin on vaikka miten päin sängyssä. Ja yövalon katsominen on ihan in juttu kun sängyn päädyssä lattialla loistaa. Sängyssä tekee paljon konttausharjoituksia mut ne kädet ei vaan halua vielä olla yhteistyössä. :) Rankkaa kun on tottunut hyviin öihin kun sit joutuukin valvomaan! Musta ainaki tuntuu et ei sillo väsyttänyt niin paljoa kun 1-3kk iässä jouduin monesti yöllä herää..
Nyt taas höpinät sikseen ja ovistestin tekoon! Tiedän vaan valmiiks et ei vielä mitään näy.. :/
 
Meillä on äitiys- ja lastenneuvolassa sama täti. Kyseli edellisellä kerralla, että onko tilauksessa. Sanoin, että on ja katsotaan kuinka käy.

Mikäli tulosta on tullut niin on sitten uudenvuoden paukku. Muuten on ollut hiljaista, kun tyttö on ollut kipeänä.
 
Mä oon kanssa näin jälkeenpäin miettinyt, että miten ihmeessä jaksoin ne yöheräämiset. Nyt jos joskus harvoin joutuu nousemaan ylös pojan painajaisten/pissahädän tms. takia, niin kyllä olen olevinani niin poikki niin poikki. Että pelonsekaisella kauhulla toivotaan pikkukakkosta :D
 
Mun yksi tuttuni on neurologian tutkija (tai joku sellanen :) ) ja se kertoi että synnytyksen jälkeen ensimmäiset 4 kk äidillä erittyy jotain sellaista hormoonia joka auttaa jaksamaan valvomista. Mitä pidemmän aikaa synnytyksestä on sen vähemmän hormooniakaan enää erittyy eli meikäläiset on jo ajat sitten olleet kuivilla sen ihme-eliksiirin vaikutuksesta :LOL: Ja sen kyllä huomaa... nimim.silmä kourassa joka aamu
 
heips kaikille! Piti tulla kertomaan meidän valvomisesta... Meillähän poika täytti siis tänään tais siis tarkalleen 13min päästä 2v! Ja siitä syntymänsä hetkestä asti on nukkunut TODELLA huonosti. Eli on sellaisia lapsia, joihin ei mitkään valtakunnan unikoulut auta. Nukuttiin ekat n. 4kk noin 2h pätkiä, sitten noin pari viikkoa 8h putkeen jonka jälkeen tilanne paheni pikkuhiljaa niin että noin 10kk ikäisenä nukkui vain 45min kerralla ja herätys aamulla oli silti viimeistään klo 06. Uskomatonta että selvittiin siitä. Oltiin aivan kuolleita miehen kanssa, ei olis tullut mieleenkään että oltais toista lasta silloin alettu yrittämään! Kun täytti vuoden, nukkuminen oli vähän aikaa ihan ok, mutta sitten taas homma repesi: alettiin heräämään klo 05, sitten herättiin jo 04 ja viimein 03! Ja mikään muu ei ole auttanut kuin aika. Nyt nukkuu klo 20.30 - 02 yleensä omassa sängyssään omassa huoneessa ja sitten hiipii meidän viereen ja siinä sitten aamuun asti vaihtelevin herätyskerroin. Nyt helpottaa onneksi se, että ymmärtää puhetta ja osaa itse puhua joten kommunikaatio pelaa.. Mutta edelleen meillä siis valvotaan enemmän ja vähemmän joka yö. Toivon vaan, että tää 2v ikä tuo helpotusta, monet sanovat että vasta 2-vuotiaana lapsi "oppii" nukkumaan ja nauttimaan nukkumisesta. :ashamed:

Kokeiltiin ja ollaan kokeiltu (ja kokeillaan koko ajan jotain) KAIKKEA. Ollaan nukuttu samassa sängyssä, eri sängyissä samassa huoneessa, sivuvaunussa, omassa huoneessa valot päällä ja ilman ja ovi auki ym, huudatettu ja tassuteltu, kanniskeltu ja laulettu, annettu maitoa ja oltu antamatta ja varmaan sata kertaa oltu yhteydessä neuvolaan. Oltais jo aikoja sitten päästy unikouluun esim. ensi- ja turvakotiin mutta ei mennä koska tiedetään että se ei auta meidän tilannetta. Nimittäin aina kun on hoidossa jonkun muun luona tai meillä on esim. mummi yötä hoitamassa, nukkuu kuin enkeli. Eli kaipaa yksinkertaisesti niin paljon läheisyyttä myös yöllä.. Ja päivällä yritetään sylitellä ja leikkiä ja vaikka mitä mutta ei ilmeisesti riitä..

:headwall:

Anteeksi vuodatus! :/

Omasta navasta vielä sen verran että tästä sänkypuuhiin olen siirtymässä, sen verta vahvat tuntemukset ja voin kertoa että on sen greippimehun ansiota! Limoja (anteeksi ällöily) tulee ihan eri lailla ja olen melkein varma että tässä kuussa tapahtuu ovulaatio! Minä kun en noihin ovulaatiotesteihin suostu koskemaan.. Eli se mehu oikeesti toimii! Eka kierto kun sitä juon ja heti huomaa eron!

Eipä muuta kuin hyviä ja lämpöisiä öitä kaikille, täällä -20 astetta ja kiristyy.. (Paikkakuntamme on siis Inari)... :whistle:
:wave:
 
Heips pitkästä aikaa! Kiirettä pitäny taas niin kamalasti ettei ole kerinny ku pikasee käydä teiän kuulumisia lukemassa... eilen oli viimonen työpäivä ja nyt toivottavasti aikaakin löytyis vähän enemmän... :whistle:

Tätiä on tässä jo muutama päivä odoteltu ja tänää viimein kävin testin hakemassa, tosin huomiseen iltaan joudun varmaan testauksen kans odottelee kun on tuo pikkusisko yökylässä... Kaiken näkösiä oloja ja tuntemuksia oon bongaillu, mut en tiiä... :/

Meillä poika siirty omaan huoneeseen nukkumaa vast n.1,5 vuotiaana ja tällä kokemuksella siirtäisin paaaaljon aiemmin, rauhottu yöt huomattavasti kun ei kummankaa tarvinu toisen tuhinoihin heräillä. Nyt tosin kömpii usein aamuyöst meiän välii nukkumaa...
:D
 
Mä täällä aina puolen yön aikaan kun on saatu tyttö nukkumaan! Tänään oli vieraita ja annettiin tytön valvoa, joten nukahti nopeasti. Pitäisi ilmeisesti jaksaa aamulla herätä aiemmin ja samaten viimeisiltä päiväunilta. Ostin kirjan, jossa on ohjeet lempeään "unikouluun" tai lähinnä ohjelmaan, parisataa sivua pitäisi nyt äkkiä lukea että pääsisi kokeilemaan.

Olipas kiva lukea JoonanÄidin vuodatusta, vaikka asia ei tietenkään ole millään tapaa kiva. Toivottavasti 2 v rajapyykki tuo teille helpotusta! Mutta ihanaa on saada kuulla, ettei me olla ainoita joilla on ongelmia öisin ja nimenomaan kausittain! Ja niinhän se on, että lapsista nukkuminen on mälsää, etenkin nukkumaan meno, vasta myöhemmällä iällä nukkumisesta tulee nautinto :) Ainakin yleensä, ja mitä omasta lapsuudesta muistan.

Mutta varsinaiseen asiaan... En saanut selkeää ovisplussaa, mutta niinä päivinä jolloin haamuja tuli, oli tuntemuksia. Samaten viime kierrossa samoilla päivillä oli samanlaisia tuntemuksia. Kahdesti peuhattiin otollisina päivinä, tänään olisi vielä pitänyt, mutta mies meni jo nukkumaan. Toivottavasti olisi tärppi kuitenkin käynyt! Jotenkin mulla on taas sellainen olo, että olisi voinut tärpätäkin, esikoisesta oli "varma" että olen raskaana, mutta voi olla että niin olisin luullut vaikken olisikaan ollut...
 

Yhteistyössä