** Pikkukakkosta toivovat VOL 23 **

kinkula: Kyllähän se munasolu (vai mikskä sitä kutsutaan) niin elele hedelmöittymiskykysenä sen vuorokauden verran suunnilleen? Älä vielä heitä kirvestä kaivoon..
Meinaako ihmiset pitää jotain ylimääräsiä vapaita ennen joulua tai sitten välipäivinä? Nyt kun toi jouluaatto sattu noin ettei oo kun yks ekstravapaa. Mulla oli alun perin tarkotus pitää välipäivinä par kolme päivää mutta älytön kiirus töissä ja vielä olin tossa kipeenäkin joten ei ole mahdollisuutta kun työt kaatuu niskaan. Täytyy pitää sitten joskus paremmalla ajalla.
Mä poistin ton yhden mun hysterisointikirjotuksen ja päätin nyt rauhottua. Mitään järkeä alkaa nyt vouhottamaan. Mä oon havinnu itelläni sellasta lievää etovaa oloa tässä eilen ja tänään samoin kun tissit on turvonnu ja jotenkin oudot. En nyt ajatellu mitään alkaa noista ajattelemaan tai ylimääräsiä toiveita elättelemään vaan seuraan tilannetta. Edelleen olen kuitenkin sitä mieltä etten ole voinu raskautua tässä kierrossa koska olin niin kipeenä sillon just oviksen aikaan. Erittäin toivottua se silti olis…
 
**********TIISTAI 21.12.2010**************


MUKANA:

Hannaliina..............tyttö 05/10..................... kp 65/30 *yk 3
Nokkostiina.............tyttö 11/09..................... kp 36/28 *yk 2
Heidi-80..................poika 08/08................... kp 33/27-34 *yk 5
Jarenah..................poika 10/05................... kp 26/30 *yk 5
kikka89.................. tyttö 08/09.................... kp 22/26-29
Matilda-08............. tyttö 04/09.................... kp 21/26 *yk 2
Mirage...................tyttö 11/08.................... kp 21/27-28 *yk 4
Kellukka..................poika 03/08.................. kp 20/29-30 *yk 3
Collins....................tyttö 12/06.................... kp 19/25-28 *yk 5
Danone81...............esikoinen 08/09............. kp 18/30 *yk 2
Kinkula...................poika 09/09................... kp 18/28-34 *yk 6
Salaisiahaaveita......esikoinen08/09.............. kp 18/28-31 * yk 2
JiiMii82...................poika 08/06.................. kp 17/29-31 *yk 6
Onnenkipuna............poika 12/06................. kp 16/28-34 *yk 2
Äippää....................tyttö 06/09................... kp 14/28-31 *yk 2
Vouhis....................poika 01/03...................kp 10/27-28 *yk 2
Pinkie86.................tyttö 01/08.................... kp 10/28 *yk 3
AJ..........................poika /08.......................kp 10/? * yk 2
Salainen toive.........poika 10/09................... kp 5/24-36(44)*yk 2



PIINAILIJAT
Minttumi............... dpo12
kikka89................. dpo8
matilda-08............ dpo8-9
mirage................. dpo7
kamomilla-81.........dpo2
Danone81............. dpo1
onnenkipuna..........dpo0

TAUSTAILEMASSA:
ellen-......................poika 11/09
nessu86.................tyttö 09
Myrskytuulii.............poika 11/06
Tyty86....................tyttö 08/09
Kamomilla -81........ tyttö 12/08
LocoKako................esikoinen 11/09
Viuhti10..................esikoinen 03/10
HekkuLiini...............esikoinen 07/10
Kristiina81...............poika 11/08
Joole………………….. esikoinen 06/09
Colatin................... poika 02/2005
MT79.................... esikoinen 10/08
Jumima
kr80...................... esikoinen 11/08
Ninnu-liini.............. tyttö 02/09
MonalizaQ
Annemari
Tinker_................. esikoinen 05/08
waaka................... esikoinen 09/08
Tiitu87
Vauvaqme
Kuu-mami
riina82
miimuli24
kuukai
Juuri

HAAMUILIJAT:

Minttumi.................esikoinen 10/09............. kp 23/25 *yk 2


:heart:PLUSSANNEET 2010::heart:


Joulukuu2010: Majj (yk3), Iines83 (yk5), Pikku87(yk2)

Marraskuu2010: Marsu-82 (yk1), skorpioni07 (yk2), teddybear82 (yk4), Hemari (yk3), Lyyli* (yk7), Kuuttis (yk3), Viola85 (yk1)
Lokakuu2010: neito84 (yk4), Bretagne (yk3), Nepsus (yk2), Sanmoc (yk14), T:nmuru (yk1), Brianna (yk5), Nunnu-79 (yk3), Heinäkuu (yk1), Milja-85 (yk3), kukkaiskeiju (yk3)
Syyskuu2010: Koiramamma (yk 3), Heissu (yk5), Jopatu (yk 5), Diipeli (yk 2), Minsku82 (yk33), Itkuiita85 (yk2), Jasmi- (yk1), Neito84 (yk4)
Elokuu2010: rocket (yk 1), PaaPaa (yk 2), Yaden (yk 1), tatskattu (yk 2),Shistin (yk4), nereida, sirpaleina, sofku
Heinäkuu2010: Meep (yk 1), mimia85 (yk 2), Novelle (yk 6), Dakota paws (yk 3), Empompii (yk3), Niiskunenä (yk 2), dada, snowball (yk?), Pössi (yk2)
Kesäkuu2010: Mymmy, Lumikuningatar (yk27), Anlini (yk1), Sanuliini, Peppioliina(yk9), dindei (yk 2)
Toukokuu2010: Toive81 (yk7), Jeccika (yk4)
Huhtikuu2010: Teargas (yk 2), manna-(yk?), mimma86(yk2), Coreline (yk?)
Maaliskuu2010: jiinas (yk 8), RiikkaVaan (yk ?), Suklaanappi (yk 9), PäivikkiV (yk 2), Annsku (yk 2),
Helmikuu2010: Cleopatra (yk 1), Aisla (yk 1), Menhit (yk 1), manna-(yk 1), Haikara (yk 2), Tipsutin (yk 3), t 77 (yk 20), Magia82 (yk 7), Ninnu-87 (yk 3), Pirtsi (yk 1), Pirtsi (yk 5), toive81 (yk 6)
Tammikuu2010: tyyty85 (yk ?), Mousse (yk 5), Tähdenlento1 (yk ?), Gwenhwyfar (yk 3), Magia82.( yk 6), cora85 (yk 1), Äiskä80 (yk 10), Sutinaa ( yk 9), heikku (yk 3), mama-L(yk2), Emmabella (yk2), Himputti (yk 31)
 
Viimeksi muokattu:
Huomenta kuumeilijat=) :xmas:
Mites Hannaliina,Nokkostiina,Heidi-80 joko on tärpänny??
Kinkula mahtavaa että poika on terve!!! =)nyt ressi pois ja joulu odotukseen =)
Minttumi viivan vahvistumista edelleen ja odotellaan tietoa plussanneisiin siirtymisestä ;) jouluaattona PLUSSA olisi hieno lahja :heart:
ON; Tänään sain vihdoin viimein mitattua aamulämmön sängyssä maaten ja 36,72 joten ilmeisesti olen ovuloinut kuitenkin koska tuo lämpö on ovulaation jälkeen,veikkaan että to/pe oli plussa ja ainut peittojen heilutus särkyjeni takia tapahtui torstaina,joten pieni toivon kipinä on.....
Näin viime yönä unta et olin raskaana,tein testin jotain kp 20/29 ja plussa tuli,tai sekin oli joku ihme testi:LOL: ja sit kävin lääkäris ja se kokeili ja vauva siel oli...ehkä toivo elää vaikkakin ph ei varmaan ole ollut mitä parhain : /
 
Minttumi ja Pikku onnea plussista:flower: Jospa niitä tässä kuussa tähän ketjuun tulisi enemmänkin=) Ihania joululahjoja, eikä tietty haittaa vaikka menisi vähän yli joulunkin...

JiiMii eikös tuo ole ihan optimaalinen ajankohta tuo torstai, jos ovisplussa oli to/pe?

ON: kävin sopivasti kp 13 gynellä joka ultrasi ja näki että munasolu oli irtoamassa ja kehotti kiiresti menemään kotiin hommiin;) Tikuttelin vielä ja sain plussan ke ja to vähän vahvemman eli kp 14 tai 15 lienee sitten ollut ovis. Peittoja heiluteltiin heti ke (käskystä!) ja to, toivottavasti tuo nyt riittää... Ai niin ja sain luget, vaikka gyne ei luteaalivaihetta kovin lyhyenä kuitenkaan pitänyt. Lugeista ei kuulemma haittaakaan ole, joten syödään nyt sitten. Toivottavasti seuraavat kolme kuukautta!
 
Huomenta huomenta :)

Peukut on JiiMii varpaita myöten pystyssä, että peittojen heilutus olisi tosiaan sattunut juurikin siihen oikeaan rakoon! Mun poika sai alkunsa yhdestä ainokaisesta kerrasta, kun kumiukko jäi laittamatta, joten voin "todistaa" että se yksikin kerta voi riittää ;)

Minttumi tuohan olisi aivan paras joululahja ikinä :flower:

Hih, kiirettä tosiaan pitää viikonloppuna ja eilen juuri sanoin isännälle, että nyt sitten harrastetaan kyllä aktiviteettia ihan joka päivä tässä kierrossa. Viimeksihän jäi vatsakipujen vuoksi jokunen kerta väliin ja koska todistetusti ovuloin tuolloin niin nyt ei sitten taatusti jätetä päivääkään väliin. Ei vaikka miten väsyttäisi :whistle:
Pojalla onkin harvinainen joulu. Ihan ensimmäistä kertaa viettää aattoa lukuunottamatta joulun isänsä luona, ihanaa :heart:
 
kinkula: niin joo, hyvä että poika on terve, kyllä se äidin huoli varmasti helpottaa kun saa terveen paperit:)
vouhis: jaksamista sekä töihin että muutenkin ;)
jiimii: meillä meni ihan samanlailla et pupuiltiin ovista edeltävänä päivänä että saa nähdä. Mut eikös ne simpat siellä uiskentele useemmankin vuorokauden joten teillähän toi pitäis olla optimaalinen ajotus.
minttumi: toivotaan viivan vahvistuvan entisestään, vaikka toi oli ainakin mun silmään jo vahva haamu :) Ihana joululahja. Ootko laskeskellu koska olis laskettu aika?

Plussaonnea nyt vaan kaikille jotta pääsis mahdollisimman moni plussaamaan ja sais ihanan joululahjan.
 
Päätin tässä kierrossa et en laske edes mitää miloon ovis olis, tai stressaa mitää että millon pannaan ym.. Ja kaverin kaa siitä viel puhuttii et joo nyt teen niin! Ja sit kappas tärppäs!

Kaikille ihan hirveesti nyt plussatuulia!!!! :heart: Kyllä plussa tikussa ois kaikille maailman paras joululahja!! <3
 
pikku: joo niinhän sitä sanotaan monestakin asiasta että sillon se tulee kun vähiten odottaa. Onnea ihan kamalasti, ihan paras joululahja ja ihana tapa kertoa miehelle. Mä en oikein tiiä viitinkö testata. Eka olin ajatellu testata jouluaattoaamuna vaikka onkin vasta kp 24/26 sillon mutta päätin etten viiti testata kun niin vahva tunne negasta että se harmittaa sitten koko joulun. Ajattelin vaan odotella tädin saapumista ja jos ei kuulu niin varmaan ens viikon tiistaina tai keskiviikkona voisin testata kun sit olis kp 28-29/26 et ainakin olis luotettava tulos jo sitte. MUTTA toisaalta en tiedä maltanko. Esikoisen kanssa kyllä maltoin odottaa ihan helposti sen pari päivää tädin myöhästymisen jälkeen mutta sillon mulla oli jo muutenkin niin vahva tunne raskautumisesta että testain lähinnä huvikseni ja jotta mieskin sen vähän todellisemmaksi tuntis kun näkis testituloksen.
 
Täälä odotellaan menkkoja alkavaksi maanantaina 27. päivä jos ei niin mahdollisesti testailen sitten 30. päivä..
Ihme pistelyä ollut tisseissä, varsinkin ulkona, ja jonkin verran sisälläkin ( nyt vasta eilen muistin että oli ihan tuskaa töissä ulkoilut kun esikoista odotin juurikin noiden pistelyjen takia )
Lisäksi hirveä väsymys, tänäänkin nukuttiin tytön kanssa yli kasiin.
Ja tietysti aamulla sellaista pientä etovaa oloa, ei varsinaisesti okseta, vähän vaan etoo ja tärisyttää.

Mutta asennoidun nyt siihen etten raskaana ole ja tamppoonit pakkaan mukaan.
Ei sitten ole koko joulu pilalla jos nyt uskottelen itselleni että olen raskaana ja menkat alkaa.

Mutta mä varmaan nyt poistun linjoilta ja palaan vasta ensi vuonna.
Tänään vielä varmaan käyn lukemassa jossain kohtaa, mutta huomenna sitten lähdetään jo sinne reissuun.
Eli hyvää joulua ja uuttavuotta kaikille, ja toivotaan että tulisi monta plussaa tässä joulun aikana
 
Jimii: Voi olla täydellinenkin ajoitus. Toivotaan ja kertakin tosiaan saattaa riittää.

Collins: Teilläkin täsmä ajoitus. +++++++++toivotaan että pieni kiinnittyy matkaan!!

Matilda-08: Oon kattonu joo. :saint: Laskettuaika olisi omien kiertopäivien mukaan 2.9, mutta meillä lasketaan neuvolassa aina 28 pitusen kierron mukaan ja se olisi 5.9.
Mullakin oli ekassa raskaudessa melko vahva tunne raskaudesta. Tässä on välillä heitellyt että ei ja välillä taas tosi varma. Pelkään kyllä että huono-onni jatkuu..

kikka89: puhallus plussatuulia sinnepäin +++++++ Mukavaa joulunaikaa!
 
AJ
matilda: Mukavaa reissua:) Ja hyvää joulua.

Täällä onkin monta jännäilijää. Kyllä se taitaisi olla monelle kaikista paras joululahja:) Meillä ovis sattuu joulunpyhille...kait. Tuosta kierron pituudesta kun ei ole mitään tietoa, niin vaikea sanoa ja minä en tunnista ovista oireista. Täytyy varmuuden vuoksi hoidella homma niin, että on se ovis koska tahansa, niin parhaamme ollaan yritetty;)
 
onko siis ovispäivä dpo0? jos näin on, mulle voi päivittää listaan dpo3, limojen perusteella ovis oli meinaan lauantaina, nyt vain sit jännäilemään...

meillä on reissu suunnitelmissa 1-7.1 ja juuri näille päivillehän tuo testaus ajoittuisi. Jos millään maltan, en osta testejä mukaan, jotta ei tulisi testattua liian aikaisin. ollaan lähdössä pohjoiseen, ei sen kauemmas, mutta jos sit testaisi vasta kotona, jos tätiä ei kuulu. hyvät on suunnitelmat :D :D kappas, kun viimekin kierrossa sorruin testailemaan jo muutamia negoja ennen menkkoja.... mut aina kannattaa suunnitella :D
 
APUA!! :D Tajusin nyt vast et tätin pitäs tulla joulupäivänä!! ja MITÄ JOS EI TUUKKAA!??! PAKKO käydä kyl huomen ostaa huomen testi varoiks..:D

Joo tälläne pikane.. nyt jatkettava siivoomista,tuun illal päivittelee ja kommentoimaa tein juttuja!! :D
 
Vouhis: Hieno homma. Nyt voit sitten jatkaa hyvillä mielin ja jättää ton koko homman taakse menneisyyteen :hug:

kikka: Mulla on ihan samanlaiset ”oireet” kun sulla. väsymys on sitä luokkaa että kun töistä pääsee kotiin niin tekis vaan mieli kaatua sohvalle loppuillaks. Ja lievää kuvotusta on myös ollut nyt havaittavissa. Ja tissit on ihan oudot, ei ne kasvanu oo mut on jotenki ”täyden tuntuset”, en osaa selittää, turvonnu. Mutta mun kohdalla noi voi olla ihan pms-oireita. Viimeks oli ainakin sellanen megatäti että kyllä oksettikin. Silti tuntuu että ei ole voinu tärpätä ja siksi en siihen osaa mitenkään uskoa koska esikoisen kanssa taas oli vahva tunne raskautumisesta. Hyvää joulua ja tuu sitten kertomaan kuinka kävi kun kotiudutte.

minttumi: munkin oli pakko katsoa niin sen laskurin mukaan jonka tein niin mulla olis toi 5.9. kans jos nyt niin hyvin kävis että olis tärpänny.
 
tyty86 sehän voi olla, että raskaushormoni on lähteny hyvään nousuun, ja sitte kuitenki menny heti kesken ja alkaa sit haalenee kohta noi viivatki.. Tai sitte siellä on ollu 2 ja toinen vaan tullu pois, tai sitte hematooma. :)
 
Mie voisin päivittää taas omaa napaa pitkästä (?) aikaa;

DPO 2 meneillään. Pitkästä aikaa (vaikka vannoinkin aikoinaan etten koskaan enää näihin sorru) käytetty ovistestejä ja plussaa pukkasi. Tiedä sitten että onko oikeasti yhtään munasolua irronnut, ja jos onkin irronnut, niin kuinka monta! Toissapäivänä olin kuitenkin ihan tajuttoman kipeä, että jotain tapahtui kuitenkin. Kumpa vaan olisi hieman halvempaa ja helpompaa käydä ultrauttamassa itseään ihan koska vaan...

Niin jotta että piinaillaan uuden vuoden yli.
 
JiiMii Enpä usko raskaana olevan kun ei tuntemuksia mihinkään suuntaan mutta jos ei menkat ala niin perjantaina testaillaan.

Kurja päivä ollut kun poika oksentanu/ripuloinut koko aamupäivän mutta nyt onnex näyttää jotain jo pysyvän sisälläkin.
 
Onnenkipuna,jos olet saanu tänään plussan se on vasta dpo-1....
ELI kun ovulaatiotesti näyttää plussaa ovulaatio tapahtuu 12-24 tai 24-48 tunnin kuluttua plussaamisesta testistä riippuen....joten laitanko sinulle huomenna sen dpo0niinkun pitäisi olla vai?
ovisplussapv(testiplussa) on siis dpo-1 =)
salaisia haaveita,eli minkä merkkaan sinulle dpopäiväksi?
Vouhis poika tärppäsi kans kk ainoasta pupuilukerrasta ja kaiken huippu että silloin en tiennyt mitään ovulaatiosta tms...
Juu sattui ihan oikealle pvlle varmaan toi pupuilu mut ku nyt on penisiliini kuurin takia tullu hiivaa ja lääkkeitä pitäny syödä,tänäänkin iltapala 1pronaxen ja 1panacod..tahtoo kivuista eroon!!!!!ja penisiliini kuurin lopetin kesken vkloppuna ku meni järki ku hiiva tuli ja otin suun kautta otettavan hiivalääkkeen mut ei kyl paikat ole vielkään ok =( en tiä...ja ku töitä koko ajan niin ei ehi tai jaksa mitää...RESSIIIII!!!!!
Mie olen ollu muutenki ihan tajuttoman herkällä päällä,en ole piiiitkään aikaan itkeny näin paljoa ku nyt lähipäivinä mut se varmaan johtuu siitä että tämä typerys päätti vuoden kiireisimpinä päivinä vähentää mielialalääkitystä josta tietenkin tulee sivuoireet,oikeinkin hyvä!!mut en kyl nosta enää ku täs jo monta pv kärsiny.joomut nyt mie lopetan tän narinan =) ...vielä yks juttu, pyysin miestä tekee ruokaa et ku tullaan kotiin niin ei tarvi alkaa tekee itel ku piti käydä kylässäkin...no olihan se tehny spagettia ja jauhelihaa,jotka oli sit tyylikkäästi jättäny pöydälle:kieh:,no arvatkaa oliko spagetit kuivettuneita ja jauhelihassaki päiväys tänään,jäi sitten syömättä,ja taas mie märisin!:LOL:
 
tyty: Onpa outo testitulos. Jospa siellä on ollut kaksi? Mä en ainakaan keksi mitään muuta mistä tuollanen voi johtua, kun kerran testissäkin selkeesti kaks viivaa. Toivotaan että kaikki päättyy kuitenkin hyvin <3
Jiimii: Mä oon täs kans miettiny et oon syöny kaikenmaailman kuume-, flunssa- ja yskänlääkkeitä noi otolliset ajat tässä kierrossa ja muutenkin ollu niin kipee et oon sitä miettiny et onkohan kaikki raskausmahdollisuudet ”myrkytetty” lääkkeillä. En tiiä kuinka toi menee, toisaalta saahan narkkaritkin vauvoja ja ne nyt ainakin on vetäny kropan täyteen kaikkee mömmöjä.
ON: Kierto lähenee uhkaavasti loppuaan. Vois se täti tulla vaikka vähän etuajassa että pääsis uuteen kiertoon yrittämään. Mä oon vähän pettyny kun oon nyt ihan sata varma että mitään vauvaa ei ole tulossa. Oireita oon kyllä onnistunu keksimään sen verran että elän kuitenkin pienessä toivossa ja tulen pettymään sitten kun se täti saapuu vaikka oonkin ihan varma että saapuu. Voi tätä ihmismieltä. noi oireet on kuitenkin sellasia et voi ihan hyvin olla pms-oireita. Mulla on etovaa oloa sillai aaltoillen et menee välillä ohi ja sit taas tulee (tää nyt voi johtua ihan mistä vaan, on mulla myös menkkaoireena jos oikein supermenkat), oon ihan pirun väsyny (johtuu luultavasti suuresta työmäärästä, stressistä ja siitä et en oo vieläkään ihan täysin parantunu), alavatsalla repäisyjä ja painetta yskiessä (mutta ei ole mikään ihme kun kolmatta viikkoa on yskä niin vatsalihakset pa***na, kylkiluut kipeenä ja muutenkin ihan romuna koko akka), tunnen myös olevani itkuherkkä ja herkkä ärsyyntymään (oisko ihan siks et väsyttää…), mutta se mikä on ihan uutta mulle että olemattomat tissit on ihan paisuneet ja alkaa vähän aristaakin. Toi ei oo koskaan ollu mulla menkkaoireena eikä kyllä viimeks ollu raskausoireenakaan, tissit turposi vasta kun likka oli pihalla ja maito nous. Nojoo, tässä näitä. On tehny mieli miehelle noista selittää mutten viiti sille mitään ekstratoiveita herätellä niin kiva kun saa tänne suoltaa ajatuksia.
 
Huomenta!! :wave:

tytyn tilannetta ihmettelen. Tosi jännä! Jospa siellä pitäisikin sinnittelijä lujasti kiinni. :hug: Toivottavasti saat pian selvyyden tuohon.

Syöttekö muuten nyt yritysajalla jo jotain lisä vitamiineja?
Mä koitan ottaa multivitaa päivittäin. Ei tosin ihan jokapäivä meinaa muistaa.

ON: Hieman etovaa oloa ollu ilmassa illalla ja nyt aamulla. Ja tosi väsyny olo. Kahtena edellisenä iltana silmät menny kiinni jo ysin maissa. Kaksi viivaa näkyy tämänkin aamun testissä. (ehkä himpun saanut lisäväriä eiliseen ja ei herkkä testi kyseessä)
 
minttumi:lle kovasti onnea!!

Tyty: itse ehkä juoksisin jo lääkärille tuossa vaiheessa, vaikka en kyllä tiedä näkyykö esim. ultrassa vielä tuossa vaiheessa mitään? Ja ottaisin labrat joissa näkee sen hcg:n määrän tarkasti. Tai sitten pitää vaan pää kylmänä odotella mitä tuleman pitää! Toivotaan parasta, eihän noista vuodoistakaan ikinä tiedä mitä merkkaavat :)! Peukut pystyssä ja pidätkhän meidät ajantasalla.

JiiMii: tää paikka on kuule just sitä märinää ja volinaa varten, eli anna palaa vaan! Ja kiitos listasta. Kivoja kuvia!

(.) tais ovis jäädä väliin kuitenkin tässä kierrossa kun sairastuin just parahiksi ennen ovispäivää.. Nyt kp19 (ehkä) ja lämmöt vaan 36,4, kun yleensä ne tässä vaiheessa on lähemmäs 37. Että se siitä taas. Kaveri, joka aloitti miehensä kanssa yrittämisen samaan aikaan kuin me, kävi juuri np-ultrassa... ihania uutisia ja hienoa että joillain raskaus alkaa helposti, mutta vähän vetää siipeä maahan kuitenkin - miksi ei meillekin voisi jo plussa tulla...
 

Yhteistyössä