**PikkuKakkosta toivovat VOL 22**

tervetuloa heinäkuu :) Meidänkin esikoinen on syntynyt 7/09, eli samassa tilanteessa ollaan!

mulla taitaa olla jo loppukierto menossa. piinaviikot kai sitten edessä, mutta yritän olla niitä nyt ajattelematta. Mulla on taas tosi hyvä fiilis tästä kierrosta... niin tosin oli viime kierrossakin...
 
Oon ihmetellyt kun ei menkkoja kuulu...Lopetin pillereiden syönnin torstaina 14.10. ja oon odotellut menkkoja (tarkoituksena antaa tulla parit menkat ennen yrittämisiä) siitä saakka.. Onko kroppa vaan pillereiden syönnistä jollain lailla sekaisin kun ei ole vieläkään alkanut..?

Ja tuolle listalle mun kohdalle voipi kirjoittaa että esikoinen 06/09..
 
Heinäkuu :wave:

Heidi lukeeko ovistestipaketissa kuinka herkkiä ne testit ovat? Ajattelin ostaa samoja, mutta nyt huomasin Davideja olevan riittävästi tähän kiertoon. Voi olla etten osta jatkossa testejä enää ollenkaan, ja onhan minulle sylkitestikin. Kerro kuitenkin miten onnistut niillä testeillä.

Tinttu toivottavasti äitisi tosiaan tietää mistä puhuu ;)

Minulla oli aivan järkyttävä krapula, vaikka en mielestäni juonut kovin paljon. Join vain viiniä eli en kaikkia mahdollisia alkoholilaatuja, mikä usein aiheuttaa minulla kovan krapulan. Iski pelko jospa olenkin raskaana tädin vierailusta huolimatta, vaikka kai sitä tapahtuu yllättävän monelle, että tietämättä raskaudesta juovat eikä se ole välttämättä niin vaarallista. No turha vaivata päätään koko asialla, en usko olevani raskaan, jostain syystä krapula vain oli epätodellisen kamala.

Hassua miten sitä on alkanut tarkkailla itseään suurennuslasilla. Nyt huomasin aika ison hyytymän kp1 ja aloin miettiä onko tuolla sisällä kuitenkin tapahtunut jotain hedelmöittymistä. Normaalisti en varmaan edes noteeraisi hyytymiä. En osaa sanoa onko minulla sellasia useinkin.

En tuntenut itseäni erityisen hedelmälliseksi, vaikka tulikin edellisellä kerralla raskaaksi heti. Olin lähinnä shokissa, ehkä olisin tarvinnut pidemmän sopeutumisvaiheen. Onneksi ihminen odottaa 9 kuukautta, siinä ehti jo sopeutua uuteen elämäntilanteeseen. Nyt olen shokissa, koska en ole vieläkään raskaana. On se elämä vaan kummallista välillä.

DD kp3/26-32
 
Tervetuloa heinäkuu =)

Voi olisipa äitisi oikeassa Tinttu

danone täällä on peukut pystyssä, että ovis ja simpat olisivat toisensa kohdanneet! Lupaavalta ainakin vaikuttaa, eihän tuossa peittojen heiluttamisessa ole paljoa väliä ollut ;)

).( voi mahdoton miten hitaasti aika kuluukaan, tärppipäivätkin alkaisivat vasta sunnuntain tienoilla...huoh.. : /
 
Täällä menkkamaista jomotusta..eli torstaina viimestään alkaa menkat. Masentaa. Ihan samat ajatukset ilmassa kuin DD:llä! Ajattelinkin siirtyä taustailemaan, jos ne menkat nyt sit alkaa.
Ilmoittelen vielä lopummalla viikkoa. Olin vaan niin varma, kun testasin sen varman oviksen..

Milja
 
ainiin, kokeilkaa migreeniläiset panador compia! se on porelääke, jossa on kofeiiniä, itsellä auttaa paremmin kuin migreenilääke. ja apteekissa vielä suosittelivat sellasta yhdistelmää kuin panador comp ja treo sekaisin. "ei ole sellasta migreeniä, joka ei tällä lähtis!"..itse en oo tuota tarvinnut kokeilla.
 
Pahoitteluni Milja , mutta eihän se vielä ole varmaa. Jospa olisivatkin nyt r-oireita, mä pidän peukkuja että tärppi olisi käynyt :wave:

Mites muilla? Näyttäisi aika monella olevan h-hetki, eli onkos testejä tullut tehtyä?
 
Majj no asiastahan ( siis vauvasta ) ei ole puhuttu juurikaan sen jälkeen kun ilmoitin etten pillereitä ole aloittamassa.
Samana iltana kun sitä liikuntaa harrastettiin puhuin miehelle jotain pillerien pois heittämisestä kun en mä niitä kuitenkaan ala syömään, ja kun mies alkoi " vongata " niin vielä kysyin että onko nyt ihan varma kun meillä ei sitä ehkäisyä ole..
Eli ota tästä nyt sitten selvää...
Olen siis tehnyt selväksi ettei ehkäisyä käytetä, ja mun mielestä aikuisen ihmisen pitäisi tajuta että jos harrastaa parisuhdeliikuntaa niin vauva saattaa olla tulossa.
 
Kiitos tsempeista Vouhis! Toivottavasti paivat kuluu nopsaan ja se sunnuntai olisi akkia niin paaset tositoimiin!! :whistle:

Milja-85: Onko sulla aina normaalisti menkkajomotusta paivia ennen menkkoja? Mulla se oli nimenomaan raskausoire ekassa raskaudessa. Alkoi heti kiinnittymisesta. Normaalisti ei ollu jomotusta muuten kuin menkkojen alkamispaivana.

Taalla on taas paa niin sekaisin kun naita raskausasioita mietin, askenkin ajattelin pesta kasvoni vedella keittiossa ja olin jo tunkemassa fairya kasvoihini...:ashamed: Aivosolut on lahteneet lomille.
 
**********Maanantai 25.10.2010**************

MUKANA:

teddybear82...........tyttö 11/09................... kp 41/32 yk 3
Kristiina81...............poika 11/08................. kp 34/36 *yk 2
tyty86.....................tyttö 08/09.................. kp 32/29-34 *yk2
waaka....................esikoinen 09/08............ kp 31/30-40 *yk 8
Milja-85..................poika 12/08................. kp 30/30-31 *yk 3
Nunnu-79................poika 10/08................. kp 29/23-25 *yk3
kukkaiskeiju............tyttö 07/09.................. kp 27/30-36 *yk 3
Jarenah..................poika 10/05................. kp 26/30 *yk 3
Tinttu.....................poika 11/08................. kp 23/29-31 *yk 2
Tinker_..................esikoinen 05/08............ kp 22/27-28 *yk 13
Kinkula....................poika 09/09................ kp 21/28-34 *yk 4
Heinäkuu................tyttö 07/09 ..................kp 21/28-32 *yk1
JiiMii82...................poika 08/06................. kp 20/30 *yk 4
majj......................tyttö 06/08................... kp 16/28-30 *yk2
Marsu-82.............. poika 09/09.................. kp11/32 *yk 1
skorpioni07.............poika 06/08................. kp 10/31 *yk 2
heidi-80..................poika 08/08................. kp 9/27-30 *yk 4.
iines83.................. poika 10/09................. kp 9/32-34 *yk 4
Hannaliina..............tyttö 05/10................... kp 8/30 *yk3
Vouhis....................poika 01/03................. kp 7/29 *yk1
Dirty Dancing..........esikoinen 07................. kp 4/26-32 *yk 7
hemari...................tyttö 10/09................... kp 3/32 *yk3
LocoKako................esikoinen 11/09............ kp? *yk?
Viuhti10..................esikoinen 03/10 ........... kp?
tiitu87....................?............ .....................?
danone81...............?................ .................?

TAUSTAILEMASSA:
Kuu-mami
riina82
miimuli24
kuukai
juuri
Joole…………………esikoinen 06/09
Colatin..................poika 02/2005
Kamomilla -81.........tyttö 12/08
kikka89...................tyttö 08/09
onnenkipuna............poika 12/06
MT79.....................esikoinen 10/08
Jumima
kr80.......................esikoinen 11/08
Ninnu-liini...............tyttö 02/09
Collins
MonalizaQ
Annemari

HAAMUILIJAT:

PLUSSANNEET 2010:

Lokakuu: neito84 (yk4), Bretagne (yk3), Nepsus (yk2), Sanmoc (yk14), T:nmuru (yk 1), Brianna (yk 5)
Syyskuu: Koiramamma (yk 3), Heissu (yk5), Jopatu (yk 5), Diipeli (yk 2), Minsku82 (yk33), Itkuiita85 (yk2), Jasmi- (yk1), Neito84 (yk4)
Elokuu: rocket (yk 1), PaaPaa (yk 2), Yaden (yk 1), tatskattu (yk 2),Shistin (yk4), nereida, sirpaleina, sofku
Heinäkuu: Meep (yk 1), mimia85 (yk 2), Novelle (yk 6), Dakota paws (yk 3), Empompii (yk3), Niiskunenä (yk 2), dada, snowball (yk?), Pössi (yk2)
Kesäkuu: Mymmy, Lumikuningatar (yk27), Anlini (yk1), Sanuliini, Peppioliina(yk9), dindei (yk 2)
Toukokuu: Toive81 (yk7), Jeccika (yk4)
Huhtikuu: Teargas (yk 2), manna-(yk?), mimma86(yk2), Coreline (yk?)
Maaliskuu: jiinas (yk 8), RiikkaVaan (yk ?), Suklaanappi (yk 9), PäivikkiV (yk 2), Annsku (yk 2),
Helmikuu: Cleopatra (yk 1), Aisla (yk 1), Menhit (yk 1), manna-(yk 1), Haikara (yk 2), Tipsutin (yk 3), t 77 (yk 20), Magia82 (yk 7), Ninnu-87 (yk 3), Pirtsi (yk 1), Pirtsi (yk 5), toive81 (yk 6)
Tammikuu: tyyty85 (yk ?), Mousse (yk 5), Tähdenlento1 (yk ?), Gwenhwyfar (yk 3), Magia82.( yk 6), cora85 (yk 1), Äiskä80 (yk 10), Sutinaa ( yk 9), heikku (yk 3), mama-L(yk2), Emmabella (yk2), Himputti (yk 31)
 
Viimeksi muokattu:
Pistin tuolta yläpäästä nyt pitkään hiljaiseloa viettäneet taustalle:wave:. Toivotaan että he olis jo plussanneet :)

danone: Mä yks päivä pesin hiukseni kasvojenpuhdistusaineella :D Kyllä tuntu oudoilta hiukset sen jälkeen, heh. Aivot narikassa.
 
Heippa kaikille,

Rekisteröidyin tänään ja kaipaisin juttuseuraa toista toivovista. Meidän esikoispoika on syntynyt 09/ 2009 eli on nyt reilun vuoden ja toiveissa olis pikkukakkonen. Vieläkö mahtuu mukaan?

Mun tiedot olis tässä (jos joku osaa päivittää...)

Marsu-82 poika 09/09 kp11/32 ja yk 1
 
Tervetuloa Marsu-82 :wave: Kyllä sekaan mahtuu =)

DD Eipäs noista muuten löydy kuinka herkkiä noi on. Voi rähmä, no käytän noi tässä kierrossa pois ja jos ei ole hyviä palaan takaisin Davidiin. Ilmoitan toimiivatko.

Voi kun sitä osais olla miettimättä vauvoja..stressi vaan kasvaa jos ei sitä toista ikinä saakkaan ja ekakin jos oli vain puhdas sattuma. Silti käyn täällä lukemassa aamuin illoin melkein mitä teille kuuluu. Riippuvainen teistä? Ehkäpä :p
 
Terppatuloa Marsu :wave:

heidi täällä minäkin notkun koko työvuoron ajan ;) Millään ei malttaisi puheluitten lomassa "keskittyä" mihinkään muuhun netistä löytyviin juttuihin. Mulla ei ole oikeasti ollutkaan aiemmin mitään vauvakuumetta vaan esikoisesta kuulin kun multa oli otettu verikuva ja menin tuloksia lääkärin luokse kuulemaan :ashamed: Joten nyt sitten ihan ekaa kertaa koen tämän vauvakuumeen.
 
hemari joo, se tilanne oli siis aivan kamala :D Vahinkoraskaus kyseessä ja lääkäri (naispuoleinen) kertoi mun raskautumisesta aivan innoissaan, onnitteli moneen kertaan ja mä koitin väkisin hymyillä ja näyttää onnelliselta vaikka oikeasti olo et ei voi olla todellista ja halusin paeta maan alle. Ihan suoraan leffa-ainesta siis ;)
Alkujärkytyksestä toinnuttuani jotenkin vaan tiesin että poika siellä kasvaa ja nimikin oli heti ihan selvä :heart:
 
Hemari on oikeassa, ihan kuin leffasta toi Vouhiksen esikoisen alkutaival =)

Joo tää on hyvä paikka notkua, vähän väliä tarkastaa onko jotain kirjoitellut jotain uutta. Eipä mullakaan tää vauvakuumetta esikoisen kohdalla ollut, mutta nyt on niin et sydämeen sattuu aina tädin kohdatessa. Ja vaikka on todella iloinen muitten plussanneitten puolesta niin välillä kirpasee et milloinkahan on mun vuoro olla onniteltavana. Mut pää pystyyn, kyllä se sieltä ajallaan toivon mukaan tulee meille kaikille. Onnex ei tarvii yksin odotella ja ihmetellä kun saa täältä vertaistukea :heart:
 
Mä totisesti toivon heidi että se plussa pärähtäisi niin sinulle kuin kaikille muillekin pian ruutuun!
Tämä palsta on kyllä loistava, sillä eihän näistä asioista voi oikein kenellekään tässä vaiheessa puhua ja on niin ihanaa saada jännätä muidenkin puolesta. On se vaan kummallista miten kaikkivoipaista tällainen vauvakuume voikin olla , ihan koko ajan mielessä...

Minäkin aloin jo kuulostelemaan omaa kroppaa, vasen munis nippailee ja pistää välillä, hmm... Sitten taas mietin että enhän mä pojastakaan tiennyt, en edes aavistanut, joten mun kroppa ei taida "tuottaa" mitään sen kummempia oireita ennen kuin vasta kun raskaus on pidemmällä, mutta jospa mä edes sen oviksen voisin bongata :p
 
Terveiset taustalta! Onnea plussanneille ja tervetuloa uudet, teitäkin näköjään on paljon!

Heidi, tiedän tunteen kun täti tulee ja toiveet pitää taas kohdistaa kuukauden verran eteenpäin. Murr! Vaikka miten on iloinen muiden plussista, ne silti aina muistuttaa siitä että itsellä ei ole tärpännyt :snotty:

Mut nyt viime viikkoina sekundääristä lapsettomuutta mielessäni käsitelleenä täytyy sanoa, että ihanaa ettei kaikkien tarvitse käydä tätä läpi! Useimmat kuitenkin raskautuvat ihan normaalisti, ennemmin tai myöhemmin =) Ja ilmaiseksi!

Mulla siis alkoi hormonipistokset ICSI-hoitoa varten ja hyvältä näyttäis kaikki toistaiseksi. Parin-kolmen viikon päästä sitten nähdään tuleeko tulosta! Vaikka tää ei nyt ekalla tärppäis, niin kyllä on parempi mieli kuin kuukausi toisensa jälkeen pettyessä, tietämättä mistä on kyse. Meillähän siis oli 11 yrityskertaa takana ennenkuin hakeuduttiin hoitoon ja mieheltä löytyi häiriö siemennesteen kulkusuunnassa (iso osa simpoista päätyy virtsarakkoon) ja minulla multifollikulaariset/PCO-tyyppiset munasarjat. Toiveet on vielä korkealla, vaikka kirjallisuudesta kävin lukemassa onnistumisprosentin näissä hedelmöityshoidoissa olevan yleensä jotain 20 % luokkaa/hoitokerta.
 
Mähän alan olemaan jo aika korkealla tossa listalla ! :p

Ja tänne on tullut eilisen illan jälkeen myös kivasti tekstiä.

KYSYMYS OVULAATIOSTA :attn:

Te jotka tikutatte oviksen, tai muuten vaan tiedätte varmasti koska ovuloitte. Onko teillä ENNEN vai JÄLKEEN oviksen maha turvoksissa ? Vai ovulaation aikana ? Vai onko teillä edes turvoksissa maha. Mietin että voisko siitä saada jotain selville, mulla on lähes aina kesken kiertoo ja sit ennen menkkoja maha turvoksissa..

Kikka89: Näinhän se on, ja varmasti sun mieskin sen tietää, joten tuskin hänkään ainakaan kokonaan vauvauutisia vastaan ole ! :)

Tervetuloa Marsu-82 ! :)
 
Minut saa päivittää listalle myös, en ainakaan huomannut olevani mukana =) Tyttö on siis 07/09 syntynyt ja nyt on yk 1 kp 21/28-32.

Minä muistan sinut kukkaiskeiju, oltiin esikoispinossa yhtä aikaa :wave:

Voi tätä vauvakuumetta, tänään taas töissä kuuntelin kuin toimiston seinän läpi kuului äitiysneuvolasta pikkuisten sydänten jumputusta :heart: Tuntuu ettei päähän muuta mahdu!

Tervetuloa minunkin puolesta Marsu 82 :wave:
 
Tervetuloa heinäkuu ja Marsu! Marsu, meillä onkin samanikäiset pojat :).

Kiitos hemarille listan päivityksestä. Huh, taas ollaan loppukierrossa näköjään. Tää kierto onkin mennyt kerrankin vauhdilla kun oltiin alkukierrosta reissusta ja siihen päälle samantien oviksen hyödyntäminen! Enää viikko ja vois ehkä testailla... En kyllä uskalla olla kovin toiveikas vaikka parhaamme on tehty. Ettei sitten niin kovasti pettyisi.

Meillä on minä ja mies flunssassa, poika menee kuin aropupu ja vanhemmat könyää perässä vuorotellen niistellen ja köhien :D. Kamalaa, mutta onneksi poika on toistaiseksi ainakin välttynyt räkikseltä!
 

Yhteistyössä