**PikkuKakkosta toivovat VOL 22**

Hei kaikille! Olen taustaillut ja ajattelin kirjoitella. Eli emme ole mieheni kanssa vielä alkaneet yrittämään toista lasta, mutta tarkoitus olisi vielä tämän vuoden puolella...Jätän pillerit varmaan pois tuossa loka/marraskuun aikana... :) Haittaakos teitä jos pyörin kuitenkin jo nyt täällä? Mielekästä seurata toisten jännäämistä...rupee omat vauvahaaveet vaan kasvamaan päivä päivältä!
Eipä tässä muuta, hyvät päivänjatkot kaikille! :)
 
Tervetuloa LocoKako:wave: Mulle kävi niin että tulin tänne sillä asenteella, että alotellaan kun menkat alkaa ja tyttö täyttää vuoden jne, että tässä vaan mukana hengaan... Sit kävin täälä viikon ja totesin, että ihan yks lysti ettei menkat oo alkanu niin kyllä me nyt aletaan jo yrittään ja tyttö täyttää vuoden, yritettiin tai ei :) Tää palsta sai mukaansa, kjäh! Taisinpa vielä uhota kaverille, että mä en kyllä mitään ovistestejä käytä, mutta tilasinpa tuossa juuri pienen läjän niitä :D No tuo mun 3kk:n kierto kyllä edesautto tätä mun päätöksen pyörtämistä, alko enemmän kiinnostaa tapahtuuko mun kropassa yhtään mitään...:D Mutta siis ihan rauhassa olet vaan mukana, kiva saada aina uusia plussanneiden tilalle :)
 
************keskiviikko 22.9.10**************

MUKANA:
Sanmoc.................poika 01/08.......................kp 48/26-34 *yk
waaka....................esikoinen 09/08................kp 43/72 *yk 7
neito84...................poika 07/08......................kp 36/28-38 *yk 4
Kristiina81...............poika 11/08......................kp 35/? *yk 1
itkuiita85................poika 04/09.......................kp 28/33 *yk 2
Collins....................tyttö 12/06.......................kp 28/27 *yk2
Milja-85..................poika 12/08......................kp 28/30-31 *yk 1
tyty86.....................tyttö 08/09.......................kp 28/29-34 *yk1
MonalizaQ...............poika 08/09......................kp 27/28 *yk2
Tinttu.....................poika 11/08......................kp 24/29-31 *yk 1
Ninnu-liini...............tyttö 02/09.......................kp 24/24-28 *yk 2
Dirty Dancing..........esikoinen 07.....................kp 24/28-32 *yk 5
kukkaiskeiju............tyttö 07/09.......................kp 23/34-36 *yk 2
Kamomilla -81.........tyttö 12/08......................kp 22/42 *yk 11
heidi-80..................poika 08/08.....................kp 21/28-30 *yk 3
Nunnu-79................poika 10/08.....................kp 21/23-25(-29) *yk2
Bretagne.................poika 06/06.....................kp 20/28-30 *yk 3
skorpioni07.............poika 06/08.....................kp 20/30 *yk1
Tinker_..................esikoinen 05/08................kp 17/27-28 *yk12
Annemari................tyttö 07...........................kp 16/? *yk1
Kinkula....................poika 09/09.....................kp 15/28-34 *yk 3
kikka89...................tyttö 08/09.......................kp 15/26-29 *yk2(yk5)
kr80.......................esikoinen 11/08................kp 13/29 *yk 4
Nepsus...................esikoinen 09/08................kp 11/29 *yk2
iines83.................. poika 10/09......................kp10/26-32 *yk3
Hannaliina..............tyttö 05/10........................kp 10/30 *yk 2
MT79.....................esikoinen 10/08.................kp 10/28-39 *yk 11
majj......................tyttö 06/08........................kp10/27-30
teddybear82...........tyttö 11/09........................kp 8/32 yk 3
T:nmuru................esikoinen 7/06...................kp7/23-35*yk 1
hemari...................tyttö 10/09........................kp 1/28-36 *yk2
Brianna..................tyttö 06/09........................kp 1/26-28 * yk 5
LocoKako................esikoinen 11/09................kp? *yk?
Viuhti10..................esikoinen 03/10 ........................kp?
tiitu87....................?............ ..........................?
danone81...............?........................................?

TAUSTAILEMASSA:
Kuu-mami
riina82
miimuli24
kuukai
juuri
Joole…………………esikoinen 06/09
Colatin..................poika 02/2005

HAAMUILIJAT:
Tyty86

PLUSSANNEET 2010:
Syyskuu: Koiramamma (yk 3), Heissu (yk5), Jopatu (yk 5), Diipeli (yk 2), Minsku82 (yk33)
Elokuu: rocket (yk 1), PaaPaa (yk 2), Yaden (yk 1), tatskattu (yk 2),Shistin (yk4), nereida, sirpaleina, sofku
Heinäkuu: Meep (yk 1), mimia85 (yk 2), Novelle (yk 6), Dakota paws (yk 3), Empompii (yk3), Niiskunenä (yk 2), dada, snowball (yk?), Pössi (yk2)
Kesäkuu: Mymmy, Lumikuningatar (yk27), Anlini (yk1), Sanuliini, Peppioliina(yk9), dindei (yk 2)
Toukokuu: Toive81 (yk7), Jeccika (yk4)
Huhtikuu: Teargas (yk 2), manna-(yk?), mimma86(yk2), Coreline (yk?)
Maaliskuu: jiinas (yk 8), RiikkaVaan (yk ?), Suklaanappi (yk 9), PäivikkiV (yk 2), Annsku (yk 2),
Helmikuu: Cleopatra (yk 1), Aisla (yk 1), Menhit (yk 1), manna-(yk 1), Haikara (yk 2), Tipsutin (yk 3), t 77 (yk 20), Magia82 (yk 7), Ninnu-87 (yk 3), Pirtsi (yk 1), Pirtsi (yk 5), toive81 (yk 6)
Tammikuu: tyyty85 (yk ?), Mousse (yk 5), Tähdenlento1 (yk ?), Gwenhwyfar (yk 3), Magia82.( yk 6), cora85 (yk 1), Äiskä80 (yk 10), Sutinaa ( yk 9), heikku (yk 3), mama-L(yk2), Emmabella (yk2), Himputti (yk 31)[/QUOTE]
 
Viimeksi muokattu:
Heips.. kamala tunne kun haluis jo siirtyy tonne odotuspuolelle mutta sitten pelottaa mennä sinne.. hmm. kävin kyl jo ilmottautumas. mut pelottaa silti siel olla :/ heinäkuun KM edelleen vaivaa.. mutta kyllä tää tästä.. ettehän pahastu että oon täällä viel jonkin aikaa?? ihan oman turvallisuuden vuoks :D
 
Kiitos Nunnu-79. :flower:

Neito84 on siinä isommassa ikäerossa hyvätkin puolensa. Mukavaa, kun esikoinen on jo omatoiminen vauvan tullessa!
Ihan varmasti on hyviäkin puolia isommassa ikäerossa, mutta se ei helpota sitä pettymyksen tunnetta, kun olis niin kovasti tahtonu sen 2-3 vuotta max ikäeroa. Ja ihan siksi oisin halunnu, kun mulla itelläni on itseäni vanhempi ja nuorempi sisko, joihin mulla on ikäeroa 4 ja 6 vuotta. Tuntuu, että ois ollu kivempi jos oltas oltu enemmän lähekkäin. Ja aina oon ajatellu, että "sitten kun mä saan lapsia, haluan ne lähekkäin". Tiedän kyllä, ettei niitä vauvoja ihan tosta vaan tupsahda, mutta pitkäaikanen haave oli kuitenkin tuo kohtuullisen pieni ikäero. :(

Mä tiedän ettei kenenkään plussa ole minulta pois, mutta toisina päivinä ne lannistavat niin kovasti.
Mustakin on kyllä ihan ihanaa, että toiset saa lapsia silloin kun haluaa, eikä se tietenkään multa ole pois. Se tuo vaan niin mieleen tän oman tilanteen. Jotenki kirpasee vaan.

Ja musta tuntuu, että mitä enemmän mä surkuttelen ja mietin asiaa, sitä heikommaksi mahikset käy. Stressittömillähän se varmaan helpommin tärppää. Ainakin tää mun kesken mennyt raskaus tärppäs ihan heti kun jätin pillerit, kun ei vielä stressannut asiasta yhtään. Oltiin vaan meiningillä, että tulee kun on tullakseen ja oli pientä jännitystä vaan ilmassa.

Tulis nyt vaan se täti, niin pääsis tästä lääkäriaikaa varaamaan. En nimittäin aio oottaa sitä maagista vuotta, että säntään lääkärin vastaanotolle. Kattosvat sitte edes, että onko mulla km jälkeen kaikki ok.
Oon niin kade sellasille, joilla kierto tasaset 26-28 päivää. Tällanen lähemmäs 40 päivää tuntuu ihan tuskastuttavalle. Eihän noita tärppimahiksiakaan juurikaan ole näillä kierroilla, :kieh:

Ja anteeksi taas vuodatus, on vaan niin tuskanen olo, eikä mulla oo ketään kelle tästä purnaisin, kun ukon kanssakin nähään vaan öisin. Eli ei juuri nähdä, kun yöllä nukutaan.
 
LocoKako :wave: hauska nicki.

Minsku82 Jää ihmeessä vielä tänne, siirry hissuksiin, kun siltä tuntuu.

neito84 Kuten aiemmin kerroin, en olisi itse jaksanut toista vauvaa ihan heti esikoisen jälkeen. Lisäksi lähipiirissäni on kauheita esimerkkejä siitä mitä ne pienet ikäerot pahimmillaan on, sisaruus ei automaattisesti tarkoita sitä, että tullaan toimeen keskenään ja ollaan läheisiä. Uskon senkin olevan arpapeliä. Ainakin itse olen läheisempi ystävieni kanssa kuin siskoni, ystävät saa valita, sukulaisia ei ;) Älä vaivu vielä epätoivoon ystävä rakas :hug:

Täällä joukko epämääräisiä tuntemuksia. Ruoka ei maistu, outoa. Eilen alavatsasta lähti kummallista poltetta koko keskiruumiiseen. Ei se kyllä närästystä minun mielestäni ollut. Epämääräisiä vihlaisuja on ollut myös. Aloin myös saada sylkitestiin taas kuviota eilen ja tänään kuvio oli vähän vahvempi. Tästä hämmentyneenä päätin tehdä huvikseni ovulaatiotestin, se oli negatiivinen. Ihan hetken mielijohteesta tein samasta pissasta vielä raskaustestin, sekin negatiivinen. No tulipahan testattua, jäipä noita testejä vielä jäljellekin.
Pinna on kireällä kuin viulunkieli ja kaipaan kovasti omaa rauhaa. Ettei vain olisi PMS-oire.....

DD kp24/28-32
 
Nyt on kp 20/28 ja mul on niin outo olo. Eilen seksin aikana oikeaan munasarjaan sattui ihan kovasti, ei muuten mut just seksin aikana. En sit sanonu ukolle mitään ettei lopeta, pakko saada siemenet talteen jos vaikka ne oiskin oviskipuja(myöhäinen ovis) :ashamed:
Tänään on koskenu koko pävän alamahaan. Aamulla enemmän, töissä se jotenki lievitty mut nyt taas koskee.
Ei mul ennen tällästä oo ollu, ja se eilinen munasarjan kohdalle painottuva kipu oli erittäin outoa ja kivuliasta..

Mut joo, se siitä omasta navasta.
tervetuloa uusille ja onnea plussanneille jos en oo muistanu onnitella!
 
Sopisiko mukaan viela yksi pikku kakkosta toivova? Toinen on ollut haaveissa jo muutaman kuukauden, mutta mina lukeudun ilmeisesti siihen kastiin joka ei saa menkkoja tai ovista ennen kuin lopetan imetyksen ihan kokonaan. Poika nyt 1v 1kk. Donna-sylkitestia olen kayttanyt mutta en kylla ole bongannut ovista (ei sita varmaan tapahdukaan). Nyt viimein olen saamassa imetysta loppusuoralle. Viela kuitenkin imetan 3 krt/pv, ennen paikkareita, ennen younille menoa ja n.klo 6 aamulla. Mutta kohta loppuu!! Ja siitahan sitten voi menna viela kuukausia ennen kuin menkat alkaa, vai kuinka?

Halusin aina lapset pienella ikaerolla, minulla ja siskolla 1v 10kk. Yritan kuitenkin ajatella positiivisia puolia jos se ikaero venahtaakin, juuri sita etta ehka on helpompaa, mina kun kaytannossa hoidan lapsen yksin eika ole lahella ketaan auttamassakaan. Asun ulkomailla joten oma perhe on Suomessa ja miehen perheesta ei ole sitten mitaan hyotya!!!

Mennaan kuitenkin tjottailulla eteenpain, eihan sita koskaan tieda vaikka napsahtaisi! Miesta ei kylla tarvitse houkutella ;) Jospa nyt saisin tuon imetyksen lopetettua parin viikon sisalla...

Sori nyt omanapaisuus nain ekalla kerralla! :ashamed:
 
Tervetuloa danone81! Mulla on sama tilanne, ilmeisesti kuulun niihin joiden kierto ei säännöllisty ennen kuin imetys on kokonaan loppu. Pitkään imetin enää vain 2 kertaa päivässä, nyt enää yhden kerran aamulla kuuden aikaan (jotta saan tytön hetkeksi vielä hiljaa niin että voin levätä). Menkat tulee mut ihan miten sattuu. En vaan millään raaskisi vielä lopettaa ihan kokonaan tota imetystä...niin ihanaa se on ollu :)

kukkaiskeiju: nopeat syövät hitaat ;)
 
Oho tulla tupsahin tänne seuraamaan mitä kaikkea on tapahtunu toukokuun lopun jälkeen ja mahottomasti plussia ainaki :) ompa ihanaa!
nyt puhkun ja puhallan vielä paaaaaljon plussatuulia tänne teile ihanille :heart:

täälä mennään rv 21+3 :)
 
Moi pitkästä aikaa!

Mulla on tainnut tapahtua joku laskuvirhe, joten voisko joku päivittää listaan, että mulla on tänään oikeesti kp 29/32. Mitään oireita ei ole näkyvissä, mutta ei tiputteluvuotoakaan, jota mulla on synnytyksen jälkeen ollut ennen jokaisia menkkoja ehkä 2-5 päivää.

Olin tuon tiputtelun takia gynellä ja sain ohjeeksi syödä kolmessa seuraavassa kierrossa keltarauhashormonivalmistetta kiertopäivinä 15-24. Tarkoitus olis saada tiputtelu kuriin, tehdä limakalvon houkuttelevammaksi siimahännille ja lyhentää kiertoa (en kyllä tajua miksi, kun ei tuo 32 päivää mikään "huono" ole mun mielestä. Ja niin se gynekin kyllä sanoi).

Jään tänne jännittelemään. Jos ei ennen sunnuntaita näy mitään pöksyissä, niin sitten testaan. Ei kyllä mikään kovin luottavainen mieli ole, että tästä kierrosta vauvaa tulis, kun tuo tiputtelu kuitenkin vähän saattaa heikentään mahdollisuuksia. :( Uskon, että panopuuhien ajoitukset meni kyllä kohdilleen ainakin ja yrityksen puutteesta ei voi syyttää. :D Muutaman päivän päästä selvinnee, onko kylvö tuottanut satoa.

-itkuiita-
 
Ikäeroista ootte jutellu.
Meille tulee jos vauva talven aikana alkunsa saa niin se 2.5v ikäeroa ja se on mielestäni ihan ok.

Pienemmällä ikäerolla olis varmasti melko rankkaa, ainakin meillä olis kun esikko on tollanen sylivauva ja ehkä hankalaksi opetettukkin....:ashamed:
Paljon olen kuullut kauhutarinoita siitä että pienellä ikäerolla olevat lapset on riitaisia ja pienempi saa kärsiä läimäyksistä, tönimisistä ym. Kuulimpa yhdeltä äidiltä, että lapsia ei voi jättää hetkeksikään vahtimatta kun vanhempi yrittää tosissaan vahingoittaa pientä. (tietenkään en tarkoita "tosissaan", mutta mustasukkaisuuden puuskissa).

Isolla ikäerolla taas ne omatkin sisarukset saattaa jäädä vieraiksi. Tosin yleensä vanhempi sisarus on sitten eri tavalla mukana lapsen hoidossa ja sellaisesta on jo suoranaista hyötyä pikkuvauvan viihdyttäjän ym.

Molemmilla on puolensa.

Minsku saat viipyä täällä niin kauan kun tykkäät.

hemarille pahoittelut tädistä.

locakako tervetuloa ja taisi olla joku muukin uusi vai muistanko ihan väärin?
 
kiitos kaikille.. ja ilmottakaa ihan heti kun haluutte mut pois :D

nää pahan olon tunteet tuli tänään. ja väsymys alko jo viimeviikolla.. ja nyt kun pitäs jaksaa just.. lukioon pitäs saada tutkielma valmiiks ja kirja essee ja ekana se kirja luettua. sit on esikon syndet viikonloppuna.. ja 2.10 viel hoplopissa..

plussatuulia kaikille.. puuuuuhhhhhssskkkk
 
itkuiita: nehän avuliaana olivat sulle noita lääkkeitä antamassa. Mulla oli edellinen kierto sen 3kk ja eilen gynellä kysyin, että kauanko joudun tämmösiä kiertoja seurata kun olis kuitenkin raskaustoive, niin sano että : ihan nyt rauhassa odottelette, kun teillä kuitenkin on jo yksi lapsi niin ei teille vielä pitkään aikaan aleta sille asialle mitään tekemään... :( Tuli itelle niin paha mieli, kun toivoisin kuitenkin ja kun kierto on näin peestä niin...mutta nythän mä kyllä bongasin sen oviksenkin ja toivotaan ettei tää kierto nyt pitene yli 36, paitsi tietty jos olisin raskaana :) Se lääkäri oli kyllä muutenkin ihan pölö... Kysyin siltä hormoneista raskausaikana niin se alko paasaan mulle eppari arven käyttäytymisestä synnytyksen aikana. Ihan oli turha käynti, vei vaan toivon siitä, että jos tää kierto ei tästä palaudukkaan niin en edes saa apua kovinkaan pian :( Mutta siis, toivo elää nyt vielä. Ei saa luovuttaa ja nythän näyttäis hyvältä tämä kierto. Sori pitkä sepustus.

Neito84: :hug: mä ymmärrän ton sun kierto jutun, 28 päivää kuulostaa houkuttelevan lyhyeltä ajalta, kun tää 34-39 on oikeesti tuskanen :( Aiemmin en tosin valittanu, mikäs siinä, ettei oo menkkoja ihan niin usein jos ei niitä mihinkään tarvi :D
 
Moikka ja tervetuloa uudet! Olipa tänne tullut roppakaupalla tekstiä!

Meillä on huomenna aika lapsettomuusklinikalle. Jännittää kovasti, mitä siellä sanotaan ja jännittää myös vähän itse vastaanotto, kun lääkäri on naamatuttu lapsen päiväkodista.

Kukkaiskeiju, olipa huonot vibat sun lääkärikäynnillä! :stick:

Kiertojen venymisestä ja lasten ikäerosta oon samaa mieltä monien muiden kanssa. Pitkät kierrot sucks, kun ei tiedä koskaan milloin ovulaatio tulee, vai tuleeko sitä ollenkaan. Ja on tosi surullista ja kiukuttavaa seurata miten ympärillä raskaudutaan (ja vielä retostellaan sillä sikiämisellä), kun omalla kohdalla lasten potentiaalinen ikäero venyy ja venyy :|

Meillä uuden asunnon etsiminen kiihtyy ja kävin myös selvittelemässä ensi vuoden työ-/opiskelutilannettani työkkärissä. Nyt alkais näyttää selkeältä uudet kuviot, toivottavasti uusi elämäntilanne tois myös uutta potkua lastentekorintamalle!
 
Heips. Pitkästä aikaa:wave:
Minun kohdalle listaan voi korjata kp1/36 ja yk 2.
Yllättävää kyllä mutta ei haittaa ihan hirveesti että täti tuli... Viimeksi kun pojan yritys alkoi, kun lopetin pillerit niin ekat menkat tuli kp 64 ja seuraavat kp 61, sitten meni 40 ja 60 välillä.
Tuohan vaikuttaa jo ihan ok:lta jos 36 päivää=)
Ovista en oikeen ikinä ole löytänyt. Tikuttaa en viitsi kun saisi niitä sit tehdä viikkokausia (pitkällä kierrolla) Sillon aijemmin ja nyt olen limat huomannut mutta ne ei täsmää sitten vuodon alkamisen kanssa. Nyt oli ne limat kp 9 ja 19. Mitään repäisyä en tunne koska en edes tarkkaan tiedä, että missä kohtaan se kuuluisi tuntua.
Kuulun kanssa siihen ryhmään, että voisipa lapsia saada ilman petihommia:ashamed: mutta ehkä sitä pitää vain kierron keskivaiheilla säännöllisesti harrastaa, kun ovis on hukassa.
Ikäerosta me toivottiin n. kolme vuotta. Ajattelin että 2 vuotta on liian vähän niin 3 olis jo ihan ok. Poika olisi jo enempi omatoiminen ja osaisi jo jotenkin puhua. Eli mulla on kyllä helmikuuhun asti "aikaa" raskautua jos tuota ikäeroa tavoittelee.
No eniten toivon että nyt ei mene kolmea vuotta...:O
Onnea plussanneille! ja erityisesti Minskulle koska siellä rupesi jo toivo loppumaan ja nyt kävi sitten hyvin ja pikku kakkonen ilmoittikin tulostaan:heart:
 
Heipä hei. Juu täällä on virtsatietulehdus saatu kuriin, siinä testissä ei ollut mitään enää. Mutta tosiaan otin Canestenin hiivaan ja oireet vain jatkui, niin menin neuvolaan ottaa hiivatestin. No eilen soitin tulokset ja ei ollut hiivaa, mutta leukkari koholla (eli jokin tulehdus on). No käski mennä klamydiatestiin ja kävinkin eilen. Mutta järjen mukaan se ei voi olla, mä en ole vieraissa käynyt ja niin vannoo kovasti mieskin. Ärsyttävä tilanne.. Vie kyllä pohjan kaikelta, jos klamydia on. Ei voi olla piilevänäkään ollut, koska kumpikin on testattu yhdessäoloaikanamme. Viisi vuotta olla yhdessä kuljettu.
Hitto kun ei voinut se terveydenhoitaja sillon maanantaina antaa suoraan lääkärille aikaa, niin olis ottanut jo silloin papan, voihan se olla hyvin emätintulehduskin! Niin ja vielä se, että oon syönyt nyt kolmena päivänä maitohappobakteeria ja oireita ei enää ole mitään. Paitsi menkkamaista jomotusta, mutta johtuu siitä, että menkat alkaa varmasti la tai su. Ihan paska olo..anteeksi vaan.

Bretagne: eihän sulla ole myös jokin tulehdus emättimessä..oireet saattais olla..valkovuotoa?

Ainiin..oon monena päivänä meinannut kirjoittaa teille kaikille, että muistakaa kuitenkin olla onnellisia siitä mitä teillä jo on. Se yksi lapsi kuitenkin. Mulla otettiin munasarjasyöpäepäilyn takia syöpätestit viime keväänä ja silloin pisti ajatusmaailman ja elämänarvot aika lailla uusiksi! Yritän aina miettiä niitä ajatuksia, jos tulee olo, että kaikki on huonosti.

Ei mulla muuta :)

Milja
 
Huih kun oli paljon tekstiä tullut. En muutamaan päivään ehtinyt käydä edes lukemassa.

Paljon onnea plussanneille, muutama oli ainakin! :heart:
Ja uusille tervetuloa jännäilemään mukaan:flower:

Mulla tänään kp 24, eikä ovista edelleen ole näkyny:|
En oo huomannu mitään limoja, eikä ovistesteihin oo yhtenäkään päivänä tullu läheskään plussaa.. Plaah. Eipä oo sitten tullut paljon peittojakaan heiluteltua miehen kanssa, mitäpä suotta:)
Jospa ens kierto ois vähän ovulaatiomaisempi=)

Plussatuulia kaikille ja oikein ihanaa päivää!
 
Milja-85 :hug: toivottavasti kohonneiden leukkareiden syynä on "vaan" emätintulehdus! Kurjaa joutua odottelemaan tuloksia. Mulla oli noin 5 vuotta sitten emätintulehdus (varmistui papasta), oireena oli limaista ja haisevaa vuotoa ja kutinaa sekä kirvelyä. Sain lääkäkuurin, jolla tulehdus lähti noin viikossa eikä oo sen jälkeen uusinut.

Omaa napaa sen verran, että kävin viime viikolla työterveydessä verikokeissa, otettiin mm. kilpirauhaskoe ja folaatit (eli elimistön foolihappopitoisuus) sekä Hb. Vähäsen valehtelin lääkärille, että väsymyksen takia haluan, että kokeet otetaan, meillä kun mikään raskauteen liittyvä ei kuulu työterveyshuollon piiriin eli ois pitäny ite maksaa verikokeet, jos olisin sanonut, että raskaaksitulemisen takia haluan tietää veriarvot. Meillä on suvussa paljon kilpirauhasen vajaatoimintaa ja sen takia halusin tietää onko arvot ok. Äsken soitti lääkäri verikokeiden tuloksista; kilpirauhasarvot oli normaalit, Hb 146 eli tosi hyvä ja folaattiarvo 800 jotain (en tiedä mikä sen mittayksikkö on) eli kuulemma noin 8 kertainen normaaliin verrattuna!! Eli hyvin on foolihappolääkitys nostanut folaattiarvoa ja raskausmultivitat Hb:tä!
 
Dirty Dancing mulla on kans tuo Julia sylkitesti ja oon käyttäny sitä nyt 4kk, toimii parhaiten mun mielestä. Otin viime kierrosta lähtien rinnalle varuiks nuo pissa ovulaatiotestit, mutta koskaan en saanut niihin vahvaa viivaa, vaikka sylkitesti näytti sen selvästi. Mä teen tolla sylkitestillä iltapäivisin tai illalla sillei et 2tuntiin ei syö eikä juo ja kannattaa antaa kuivua VÄHINTÄÄN TUNNIN! 15minuutissa mulla ei koskaan näy mitään :D Niin ja sitä sylkeä saa olla reilusti. Niitä viivoja mitä siihen ovulaation aikoihin tulee niin tulee eka vähän ja sit ovulaatio päivänä niitä on paljon! Ainakin mulla toiminut näin..

Tänään kp 18/27-28 ja ei mitään fiiliksiä mihinkään suuntaan. Viime kierrosta tipuin niin korkeelta ja kovaa et nyt oon päättänyt, että en edes ajattele sitä mahdollisuutta et tärppäis ;D

Laitoin tälläsen pikasen viestin et mukana ollaan :D Plussa tuulia kaikille!!
 
Skorpioni tuohan kuulostaa hyvälle!

Milja toivotaan et tulehduksen paikka ilmenee ja että olis "vain" emättimessä.

Mulla on nyt niin kahdenlaisia fiiliksiä tästä vauvahaaveesta... Omat työkuviot kuulostaa niin houkuttelevilta ja huomaan ajattelevani, että olis kiva plussata vasta vuoden vaihteessa. Noh katsotaan milloin se lapsi meille suodaan. Elikkä tjottailulla mennään. Tosin huomaan itse ovulaation limoista ja himoista, joten tikut olis aika turhia kai?
 

Yhteistyössä