**PikkuKakkosta toivovat VOL 21**

snowball juu kyllähän me nyt sovitaan että täti ei ole kenellekkään enään tervetullut ja jos tulee ilman lupaa kylään niin on se sitten viimeinen kyläily ainakin tältävuodelta :LOL:

Negan testanneille :hug:

Täällä kanssa kehitellään jos jonkunmoista raskausoiretta. Tänään ollut vähän menkka kipuilua ja kerran "juoksinkin" vessaan että nyt ne alkoi. Ei pelkkää v.vuotoa ja niin mulla ollut sama esikkoa odotellessa voi että tätä vauvakuumetta :headwall: No toisaalta täytyy sanoa että vaikka ne menkat tulisi niin olisin silti tyytyväinen että loppus tää pitkäkiertolaisuus ..

Mites muuten aijotte juhannusta vietellä?
Meidän isäntä koiran kanssa lähtee mökille mies porukalla ja me ihan vaan kotosalla tai ajattelin jos sää sallii ja jostain löydän voitaisiin lähteä katsomaan pojan kanssa kokkoa jonnekkin =) Ensimmäinen juhannus toisella :heart:
 
Peppioliinalle ja Sanuliinille ISOT onnittelut!

ON: Täällä ollut jo kolme päivää menkkamaisia tuntemuksia alavatsassa ja ristiselänkin puolella. Miehelle spekuloin, että alkaakohan menkat, niin se sanoi, että en oo vielä ollut niin pahalla tuulella kuin yleensä ennen menkkoja :LOL: Vastahan se on kp 24. Valkovuoto alkoi uudelleen, oli kuvitellun ovulaation aikaan (kp 17 tienoilla) venyvää ja runsasta, sitten oli pari kuivaa päivää ja nyt alkoi taas. Raskausoireiden kehittely siis täälläkin päällä :D

Töissä olen ollut jo kohta vuoden päivät vanhempainvapaan jälkeen. Menin töihin kun esikoinen oli 9,5 kk, mies piti 2,5 kuukautta vanhempain- ja hoitovapaata ja sitten 1 v poika aloitti päiväkodissa. Superhyvin on mennyt: mulla on haastava projektityö, johon palasin ihan mielelläni (ja oli toisaalta vähän paineitakin palata), ja poika viihtyy hoidossa.
 
juurella on tyrni poikineen :D

Mä otan yhden foliren-tabletin päivässä (300 mikrogr). Jossain vaiheessa nappasin kaksi päivässä, mutta se aiheutti mun mielestä jotenkin huonoa oloa? Periaatteessa uskon, että monipuolisesta ravinnosta (jossa runsaasti kasviksia) saa riittävästi folaattia, mutta varmuuden vuoksi nyt tankataan noita tabletteja niin kauan kunnes lapsi on saatu alulle. Tosin juuri huomasin, että terveyskirjasto sanoo: "Raskautta suunnitteleville naisille suositellaan Suomessa runsaasti folaatteja sisältävää ruokavaliota, mutta ei foolihappoa sisältävien erityisvalmisteiden käyttöä." (http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=skr00043 ) Juuri vois ehkä lähettää mullekin pari purkkia tyrniä :LOL:
 
Peppioliina ja Sanuliini: oih, viivoja! :heart: Suuret onnittelut! :hug:

Minsku82: pahoittelut negasta! :hug:

juhannussuunnitelmista kun kyseltiin, niin me vietetään miehen mummon tilalla "perhejuhannus" eli kaikki miehen sisarukset perheineen (4 sisarusta), appivanhemmat ja serkut tulee paikalle. Grillaillaan ja on jo perinteeksi muodostuneen kesäolympilaisten aika. Eli kaikki osallistuu lapsista isovanhempiin asti. Rastit keksimme itse. Mukavaa yhdessä oloa siis.. =)

ON: tein laskelmia uudestaan eli jos kierto olis nyt 23-26pvän välillä, niin sitten on pieni mahdollisuus maaliskuuhun jos tyttösiittiöt selviää maaliin asti tai jotkut superpoikasiittiöt! :LOL: Kun tosiaan mies on tärppipäivinä poissa..
 
Minskulle pahoittelut negasta! Sullakin on jo niin kauan yritystä takana, että plussa olisi enemmänkin kuin tervetullut :hug:

Mimian juhannussuunnitelmat kuulostaa tosi hauskalle :) Ja toivotaan sinne sisukkaita siittiöitä :LOL:

Meillä ei ole vielä mitään juhannussuunnitelmia. Tuskin minnekään kauemmas ainakaan lähdetään, kun pitää tuota lemmikkiä olla ruokkimassa ja kaikki muut ruokkijat varmasti ovat jossain muualla. Mutta kyllä sitä kaikkea kivaa täälläkin keksii, pääasia että saa tuon miehen myös vapaille :)
 
Niin se olis ollu tervetullu mutta täti päättikin tulla.. en tiedä mitä tekis huutaa, nauraa, itkee vai raivota!!!! ei jaksa ei jaksa. jos vaan jollain olis kristallipallo ja kertois minkä veen takia mä en saa toista????? :ashamed:

en tiiä oksettava olo jatkuu, mahan nipistelyt ja väsymys..
 
************* Torstai 17.6. **************

MUKANA:




Lulun......................tyttö 08/08...................kp 49/27-31* yk 1
Dindei...................poika 10/09.....................kp 48/ 34?* yk 2
waaka...................esikoinen 09/08...............kp 41/72 *yk 4
Dakota Paws.........esikoinen 08.....................kp 41/31-40* yk 3
Onkovaikeeta.........poika 04/03.....................kp 35/27 *yk 2
Sanuliini........... ...tyttö 10/08.....................kp 34/29-32 *yk?
MT79...................esikoinen 10/08................kp 25/28-39* yk 8
snowball................tyttö 05/09....................kp 24/34-35* yk 5
Manna K................poika 07/09....................kp 23/29-31*yk 2
Peppioliina.............tyttö 07/08.....................kp 23/26* yk* 9
Niiskunenä-78........poika 01/09.....................kp 23/28-32 *yk1
Jopatu.................esikoinen 12/09................kp 20/28-32* yk 2
dada....................tyttö 09/09....................kp 18/32-40* yk 3
Koiramamma..........poika 09/08....................kp 12/29 *yk 1
mimia85................poika 02/09....................kp 10/25-28*yk 2
Novelle78..............poika 10/08....................kp 9/27-29 *yk 6
sirpaleina..............tyttö 07/09.................... kp 8/33-57* yk 4
juuri.....................tyttö 04/08....................kp 8/28-32 *yk ?
Kamomilla -81........tyttö 12/08.....................kp 6/42 *yk 9
empompii...............poika 07/08....................kp 5/28 *yk 3
kukkaiskeiju............tyttö 07/09....................kp 5/? *yk?
sofku....................tyttö 04/08...................kp 5/31 *yk 2
Minsku82...............poika 09/04....................kp 1/29 *yk 31
Meep....................esikoinen.......................kp
mensku.................esikoinen 02/10...............kp
Brianna.................tyttö 06/09....................kp
Heathy..................esikoinen 12/08..............kp
Memmu86..............tyttö 03/08....................kp
maria-08................esikoinen 12/08...............kp
ina21.....................poika 6/07.....................kp
2Ruusis...................esikoinen 12/05.............kp
yllätysvauva...........esikoinen ??/07...............kp
Hyzenthlay..............tyttö 06/09....................kp
spica.........................................................kp


TAUSTAILEMASSA:

Kuu-mami
riina82
miimuli24
Kristen
nereida


HAAMUILIJAT



PLUSSANNEET :



2010

Kesäkuu: Mymmy, Lumikuningatar (yk27), Anlini (yk1)
Toukokuu: Toive81 (yk7), Jeccika (yk4)
Huhtikuu: Teargas (yk 2), Neito84 (yk 1), manna-(yk?)mimma86(yk2),Coreline (yk?)
Maaliskuu: jiinas (yk 8), RiikkaVaan (yk ?), Suklaanappi (yk 9), PäivikkiV (yk 2), Annsku (yk 2),
Helmikuu: Cleopatra (yk 1), Aisla (yk 1), Menhit (yk 1), manna-(yk 1), Haikara (yk 2), Tipsutin (yk 3), t 77 (yk 20), Magia82 (yk 7), Ninnu-87 (yk 3), Pirtsi (yk 1), Pirtsi (yk 5), toive81 (yk 6)
Tammikuu: tyyty85 (yk ?), Mousse (yk 5), Tähdenlento1 (yk ?), Gwenhwyfar (yk 3), Magia82.( yk 6), cora85 (yk 1), Äiskä80 (yk 10), Sutinaa ( yk 9), heikku (yk 3), mama-L(yk2), Emmabella (yk2), Himputti (yk 31)
 
Minskulle pahoittelut tädin tulosta :hug: Kyllä se olisi teillekkin aika jo plussa pärähtää!

Mimian juhannus suunnitelmat kuulostavat ihanilta!

MT79 Hyvä juttu kun lista vähän lyheni.

Juhannussuunnitelmia: Me perinteisesti mennään kaverin luo saunomaan ja grillailemaan. Vähän karaokea illan päälle ja juhannusjuhlissa pyörähdys jos jaksaa. Alkoholia yleensä kuluu reippaasti. Nykyään ei tietenkään minun kohdalla kun on tuo tyttönen saapunut maailmaan. Minulla on juhannuspäivänä töihin meno, etten muutenkaan voisi saunaolutta enempää nauttia. Mikä onkin hyvä syy jos nyt satun raskaanakin olemaan ;)

Töistä: Itse lähdin töihin lapsen ollessa 1v. Oon tehnyt koko ajan vain nelipäiväistä viikkoa. En olisi töihin lähtenyt, mutta anoppi halusi alkaa hoitamaan meidän prinsessaa. Lapsi tuntuu olevan paremmassa hoidossa mummolassa ja itse sain vaihtelua arkeen. Toisen jälkeen olen ajatellut olla pidempään kotona.

Viikonloppuna ajattelin testata apteekin omalla. Siihen asti käyttelen noita halpisliuskoja joita ehti juuri tulla postissa uusi kymmenen pakkaus :D
 
Heissan!

Neljäs päivä ovitikkujen kanssa meuhkatessa ja ei mitään, mutta en kyllä kauhiasti vielä olettanutkaan että näkyis. Ehkäpä viikonloppuna? :p
On noi kyllä kummia vempaimia. Mulla vaan hankaloittaa työt niiden tekoa :LOL: Olin alkuviikon yövuorossa ja oli oikein kiva miettiä että jos teen testin kesken "yöunien" niin luuleeko mun kroppa että nyt on yö vai päivä? Onko täällä muita vuorotyöläisiä oviksen metsästäjiä? Olen siis päätynyt tekemään noi klo 11 kun jostain luin että aamupäivästä näkyis selvimmin. Testin valmistaja antoi aikarajaksi klo 10-20.

Töihin paluusta on ollut keskustelua. Itse tein keikka hommia omalle työpaikalle sen jälkeen kun jätkä oli täyttänyt vuoden ja palasin normaalisti tammikuun lopussa kun jätkä oli 1v 4,5kk. Kerkesin olemaan 3vkoa töissä jonka jälkeen olinkin sairaslomalla 3kk. Nyt olen osa-aikaisella sairaslomalla ja teen puolikasta töihin. Meillä ollut siis äidillä aika vaikea töihin paluu ja stressiä ei ole puuttunut. Hainkin ammatillisen kuntoutuksen kautta opiskelupaikkaa joka sopisi iholleni paremmin kuin nuo hoitajan työt. Meillä siis suunnitelma seuraava että opiskelisin ensin uuden ammatin ja sen jälkeen olisi toisen lapsen lupa tulla. Noh, arvanette miten opiskelupaikan kanssa kävi kun mä täällä pyörin :LOL: :LOL: :LOL: Elikkä siirryttiin sitten plan B:n! Eli koska mulle ei kukaan voi luvata saanko ikinä opiskelu paikkaa niin emme voi olla elämättä elämäämme ja odotella sitä kuin kuuta nousevaa.

Kauheaa vauvakuumetta mulla ei siis ole kun tämä yritys tuli aika yllättäen nyt sitten kuitenkin. Itseni tuntien kerkeän kyllä senkin lietsomaan, ei hätää sisaret! Toinen siihen vaikuttava seikka on se että mun raskausaika ja eteenkin synnytys oli niin vaikea että ei ihan älyttömästi himoitse samoja olotiloja takaisin, aika ei siis ole vielä kullannut muistoja! Lapsen haluan ehdottomasti ja sitä odotan innolla :heart: raskaus on vaan se välttämätön paha siinä kylkiäisenä. Toisaalta eihän sitä voi tietää kuinka mahdollisen toisen kanssa on.

Jos joku kaipaa muuta ajaltavaa niin suosittelen lämpimästi kaasoksi ryhtymistä :D Meillä kovasti polttarit tekeillä ja kyllä täytyy myöntää ettei ihan pikku juttu ole niiden järjestäminen. Häät ovatkin sitten ensi kuussa ja varmaan pääsen niihinkin paneutumaan tässä oikein urakalla. Voi että miten ihanaa kun rakas ystävä menee naimisiin ja olen niin onnellinen hänen puolestaan :heart:

Silmä kovana seuraillaa plussien vahvistumista ja peikkuja pidellen d :D b Nyt silittämään lakanapyykkiä vielä kun jätkä nukkuu. Raukka on ollut kipeenä jo kohta viikon ja omat sekä pojan voimat olleet koituksella!

Koiruus kp 12/29
 
Koiramamma, ensin luin epähuomiossa, että sulla ovistikkujen teko haittaa työntekoa :LOL: Mutta siis kysymykseesi, varmaan seuraava pissa "aamupissan" jälkeen (sinun tapauksessasi heräämisen jälkeisen pissan jälkeen seuraava) olis paras.

Mulla kyllä tuppaa tää palstailu haittaamaan työntekoa... :ashamed:
 
Minsku82 pahoittelut negasta... niin epäoikeidenmukaista on kyllä! :hug: Tuntuisko susta itsestä mahdottomalta mennä tutkimuksiin? Julkisellekin puolelle varmasti pääsisitte. Tietysti ymmärrän kyllä miestäsikin, ei oo mikään pikkujuttu todellakaan nuo hoidot..

koiramamma tsemppiä sinne tikkujen kanssa räpistelyyn :D Onkos muita ketkä käyttää ovistikkuja. Ite aattelin niitä kokeilla, jos ei tässä kierrossa tärppää. Oon niin malttamaton ja tahdon sen plussan heti! Mulla muuten oli raskausaika todella auvoista, ei mitään vaivoja niin nautin siitä isosta masusta. Ja synnytyksestäkin jäi niin ihanat muistikuvat, vaikka melkein luomuna synnytin. Olihan ne jäätäviä ne supistukset, huh huh. Mutta niin vaan unohtui nekin ihan heti, kun lapsen sai rinnalle :heart:

Tää on kyllä huippu tää palsta. Parasta lääkettä vauvakuumeeseen. Tai siis itseasiassa kuume senkun vaan kasvaa kun täällä käy :kieh: Ihana lukea teidän juttuja ja plussauutisia. heh, Peppioliina on kyllä ihan hurahtanut testeihin. Itse käytin esikoisesta ainoastaan YHDEN raskaustestin koko yritysaikana. Mutta voipi olla, että tässä kierrossa hudahdan minäkin testaileen =)

Niin ja piti jo aiemmin kiittää listan päivittäjiä eli kiitos MT79 ja Peppioliina ja olikos muita? Kiva aina täältä katsoa kiertopäivänsä. :flower: :flower:
 
Ihanaa, plussahaamuja! Varovaiset onnittelut Peppioliina ja Sannuliini :heart: Toivotaan että viivat vahvistuu.

Moni on taas testannut negaa, tylsää. :/

Töihinpaluusta ootte jutellut. Mä oon hoitovapaalla, mutta teen 1-2pvä viikossa töitä rahan ja mielenterveyden kanssa. Toisaalta voisin palata nyt heti töihin mut toisaalta tykkään hirmuisesti olla kotona. Jos ei asuntolaina hönkis niskaan ni olisin kotona sen 3v. Nyt joudun palaamaan töihin tammikuussa kun tyttö on 1.5v. Hoitopaikka hakemus tuossa pöydällä kummittelee....

Menkoista ei vieläkään. Toivon et ei tuliskaan vaan pärähtäis plussa. Mutta kovin aktiivisia ei olla oltu noissa petipuuhissa. Siitä huolimatta kehittelen aika-ajoin raskausoireita, nytkin on sellanen olo et jos olis, mut ei viitti maksaa pettymyksestä sitä 6?.

Kohdukaula
on täälläkin ihan itsenäistynyt ja se oli aivan erituntuinen kuin ennen. Pari kuukautta oon jumpannu kuulilla värkkiä ja nyt se alkaa tuntua "normaalimmalta" ja vink, vink, orgasmit on jotain ihan muuta ko ennen.... :p

Onkos meen joukossa muita jotka syövät yrityksen alla jotan foolihappovalmistetta? Itselläni lääkärin määräämä foliver 1mg 2xpvä. Veljellä meningomyeloseele, joten sen takia noita pitäis nappailla. En vaan nyt osaa niitä alkaa syömään kun ei oo seitä aktiivista yrittämistä ja painin asian kanssa et pitäiskö varoiks ottaa vai ei? Esikosta aloitin vasta plussan aikoihin. Kun toinen lääkäri oli sitä mieltä ettei tarvetta foolihappolisälle ole. Niin ja tyttö on siis kaikinpuolin terve.

Mutta muksu unilla joten kotihommien pariin.

Piinailijoille plussatuulia
 
empompii minä tilasin ovistikkuja ja pääsen niitä kohta kokeilemaan ihka ensimmäistä kertaa. Hieman muuten mietityttää, kun on tässä kesälomareissu tulossa ja reissuun kuuluu mm. kesämökkeilyä, että miten se oviksen tikuttelu niissä huussiolosuhteissa onnistuu. :whistle: Sit toinen pikkuinen ongelma on siinä, että laskelmien mukaan ovis olisi just niillä paikkeilla, kun ollaan siellä mökillä. Ei ole oikein sitä omaa petipuuharauhaa.. :/ Sanoinkin miehelle, että pitää harjoitella sellaista hiljaista puuhastelua. :LOL: :LOL: :attn:

brianna mitkä kuulat sulla on olleet käytössä. Itse ostin ne smartballsit, mutta jotenkin tuntuu hankalalta niiden käyttö. Kun en oikein vieläkään ymmärrä, että treenaako ne lihaksia ihan itsekseen, vai pitäisikö niiden kanssa jotain tehdäkin. Olen yrittänyt netistä lueskella, mutta silti vähän jää hämärän peittoon homman nimi.
 
ON: Mulla alkaa olemaan mielipiteet ihan ristissä. *Ihan hirveet vihlonnat ja jomotukset ollu koko päivän ja olo on ihan väsynyt kokoajan. Menin sitten mittailemaan lämpöjä tossa eilen illalla kun vilutti ja koholla olivat että eikös se kerro siitä että ovulaatio olis ollut kun vielläkin lämmöt koholla.. ? Nyt alkaa taas toive3iden kaula nostaa päätään.. ENTÄ JOS?? :eek:

tosta foolihaposta että täällä ainakin syödään b-vitamiini valmistetta jossa on myös toi foolihappo mukana. Esikoista kuumeillessa kokeilin kaikkia poppakonsteja ja siinä kierrossa kun aloin tuota foolihap. syömään tärppäs joten se jätti muhun lähtemättömän vaikutuksen.. :LOL: :LOL: nyt alotin taas syömään parisen viikkoa sitten joten sormet, varpaat ja kaikki mahollinen pystyssä toivon tietenkin että historia toistaisi tässä tapauksessa itteään :D
 
Oviksen tikuttelusta vielä sellainen pointti, että joskus saattaa niin käydä, ettei sitä plussaa saa sen takia kun testaa vain kerran päivässä :eek: Eli viivat tummenee kunnes lähtee taas hiipumaan. Mä itse olen nyt käyttänyt noita tikkuja nyt, kun esikoisen yrityksestä niitä jäi. On ne ihan hyviä apuvälineitä, mutta mä ainakin menen itse niistä tuloksista ihan sekaisin, kun on saattanut tulla parikin ovisplussaa samassa kierrossa muutaman päivän välein.

Empompii
, joo tää palsta kyllä myös luo sitä vauvakuumetta. Mä ainakin saan oikein uutta roihua täältä :D

Mä olen muuten kanssa ahkera (lue pakkomielteinen) testailija, tilasinkin r-testejä jokusen tuonne kaappiin odottamaan. Ens viikollahan sitä sitten kierto varmaan päättyykin, että hyvä että niitä on valmiina :snotty:
 
joo siis mä kävin jo niis alku testeissä mut eivät löytäny mitään..

auttattekos kaverit hei jos ostan tähän kiertoon nyt ovistikkuja niin kertomaan koska on oikea aika?? en osaa tulkita niit.. eli käyn ostaa tos viikonlopun jälkeen ne ja sit laitan kuvia tänne ja silleen et tulee aina edellisetkin mukaan.. :ashamed: :whistle:
 
moikka!

ja varovaiset onnittelut haamuilijoille :hug:
ja pahoittelut, niille joiden luo täti saapunut :hug:

foolihaposta: mä aloin käyttämään esikkoa tehdessä yk3 jälkeen ja raskauduinkin heti seuraavassa kierrossa :) joten nytkin oon niitä popsinut, voihan se olla sattumaakin, muttei siitä haittakaan ole.


mulla taitaa alkaa menkat :( tänään tullut pyyhkiessä ruskeaa tuhrua. ei kyllä vielä pitäisi alkaa kun kp vasta23/29-. mutta eiköhän ne sitä ole, vaikka pieni toivon kipinä onkin että olisi kiinnittymisvuotoa?
kertokaas mites se menee, jos oletettu ovis oli joskus kp17, ja petihommia oli ennen sitä, varmaankin kp14/15?, niin olisko se mahdollista että olis tässä vaiheessa kiertoa kiinnittymisvuotoa? kun jäi toi ovis hyödyntämättä, tai oltiin aika aikasessa. mutta jos ne olis niitä tyttösiittiöitä... jooko? :D yritän taas olla fiksu ja olla innostumatta liikaa, mutta näin siinä aina käy. nyt kuulostelen jo kaikkia tuntemuksia :ashamed:

onnea kaikille oviksen bongailuun ja paljon plussia kaikille!
 
Juuri smartballssit on mullakin, niiden kanssa temppuilin varmaan kuukauden ja tuskailin kun ne ovat niin isot pituussuunnassa ettei ne vaan tuntuneet olevan oikeassa paikassa, kun kumartuikin niin sattui. Joten kun törmäsin apteekissa amoa dana treenikeilaan ostin sen heti mukaan. Paljon mukavampi, ja sopivamman kokoinen. Lisäksi mukana tuli hyvät jumppaohjeet.
Smartballsseis on se hyvä puoli et mikäli oikein olen ymmärtänyt ne treenaavat lihaksia esim. kävellessä kun niissä on se vastapaino sisällä.

Foolihappo keskustelussa kyselin etenkin sellaisia jotka syövät/söivät lääkärinmääräämää foolihappolisää tuon spina bifidan ehkäisemiseksi. Sitä en tiennyt että se auttaa itse raskautumiseenkin.
 
brianna :ashamed: :ashamed: no mulla on ihan sama noiden smartballien :D kanssa, että tunkee väkisinkin ulos. Ensin luulin, että se on just sitä lihasheikkoutta, että ne pitäis saada jotenkin lihasten avulla pidettyä sisässä. Mutta kyllä minustakin ne on aivan liian isot pituussuunnassa. Loppuu tila väkisinkin kesken ja sen takia pallot karkaa. :LOL: :LOL:

Pitääkin googlata tuo treenikeila. Kiitti vinkistä. :wave: Kohta on kaapit täynnä kaikenmaailman palluroita ja keiloja.. hehe, noita ei varmaan kehtaa huutiksessa kaupata. :LOL:
 
empompii, mulla toi testaaminen menee jo pakkomielteen puolelle :LOL: Onneksi käytössä on yleensä noita halpistestejä ja jos ne alkaa jotain näyttää niin hankitaan parempia :D Jos nyt raskaana olisin niin parin viikon päästä pitää vielä testata viikkonäytöllisellä, jotta tietää onko raskaus edennyt. Nää keskenmenot on tehneet musta ihan höperön!

Minsku82, mun ovistesteissä tuli ohjeissa mukana taulukko josta voi kierron pituuden mukaan katsoa koska testaaminen kannattaa aloittaa. Ovistesti on plussa kun viiva on yhtävahva tai vahvempi kuin kontrolli viiva. Munasolu irtoaa kai siitä noin vuorokauden kuluttua.
 

Yhteistyössä