**PikkuKakkosta toivovat VOL 21**

PEPPIOLIINA, voi kun jännää, nyt jo tuli haamua noilla kiertopäivillä. Jospa se siitä vahvistuu hyvinkin kunnon viivaksi!

NIISKU, onhan niitä ovistikkuja tullut jonkin verran käytettyä. Nyt ne on tosin loppu, enkä ajatellut uusia tilatakaan, koska kierto on tasainen. Sitä paitsi mä en koskaan saa niillä tikuilla ihan selkeää plussaa, sellaisen lähes yhtä tumman viivan vain kontrolliviivan kanssa. Periaatteessa se ohjeen mukaan olisi siis aina negatiivinen. Kuitenkin kun olen aamulämpöjä mittaillut, niiden perusteella ovulaatio tapahtuu (aina kp13-15) ja menkat on tosiaan säännölliset. Turha siis tuhlata rahaa tikkuihin. Pitää vaan yrittää tuohon ovispäiville yrityksiä kohdistella. Mies onkin onneksi nyt jo hyvin mukana juonessa, eikä yleensä vastustele, vaikka komennan sen sitten melkein joka ilta tuossa kierron puolivälissä siemennykselle =) Kai sekin on jo tajunnut, että ei meille ainakaan vahingossa vauvaa tule. Eikä ole tuntunut toimivan sellanen joka toinen päivä oviksen aikoihin - menetelmäkään. Nyt siis otin käyttöön joka päivä oviksen aikoihin-menetelmän viime kierrossa, ja jatketaan sillä nyt vaikka pari kiertoa vielä. Jos ei auta, niin voihan sitä sitten pitää vähän taukoa liiasta yrittämisestä.

KOHDUNKAULAN/napukan tutkimista olen myös tässä harjotellut parissa kierrossa. Siitä myös voi helposti tunnistaa ovulaation. KN nousee selkeästi ylöspäin ja aukeaa ihan juuri siinä oviksen aikaan. Ei siinä sitten tikkuja tarvitakaan, nämä luomukeinot kun ovat ihan maksuttomia! Mutta, joo kyllä kuulkaa kaikenlaista ehtii kokeilla tällasessa tapauksessa, kun ei se raskaus ala ihan noin vain.

TYRNIöljykapseleita kävin ostamassa minäkin viime viikolla. Jos ne auttaisi limakalvoja vahvistumaan. Ehkä joku raskausvitamiini voisi olla vielä hyvä lisä.

Jos muuten ihmettelette, miksi en käytä boldattua tekstiä vaan isoja kirjaimia ja hyvin vähän hymiölitä yms, niin se johtuu ihan teknisistä ongelmista tällä työtietokoneella.. Tämä ei yksinkertaisesti suostu ottamaan vastaan hyömiö-komentoja tai boldauksia.
 
Tänään tuli postissa noita David-merkkisiä halpatestiliuskoja. Ei niihin tullut niin selkeää viivaa kuin clearbluen herkkään, tulkitsisin ennemminkin viivanpaikaksi. Toki minun kohdalla on toi cb:n testi aina näyttänyt paremmin raskauden kuin halpistestit. Täytyy kai suunnataa apteekkiin ja testata ylihuomenna uudelleen. Voihan kyseessä olla kemiallinen kun ei oikein mitään oireitakaan ole. Huoh, nyt tuli vain omaa napaa :(
 
Tää on kyllä ihan outo "täti" mikä nyt kylään tuli. Ei ole edelleenkään yltynyt kunnon kuukautisvuodoksi, tai ainakaan edellisten kiertojen vuotoa vastaavaksi. Eli siis käytännössä tarkoitan sitä etten normaalista poiketen tarvitse esim. sidettä ollenkaan. Mutta Predictorin se hyvin varhaisen plussan antava testi ei plussaa antanut, joten kyllä mä oletan vahvasti että tässä uutta yrityskiertoa eletään. Ei ole mitään raskausoireitakaan.

Juu tosiaan, esikoisen tekeminen kyllä kesti sekin aikansa, oliskohan ollut yk12 kun tärppäsi. Että sikäli tässä pitäisi osata olla hieman maltillisempi. Mutta mä jotenkin niin kuvittelin, että kun esikoinenkin sai alkunsa siitä ensimmäisestä kierrosta jossa oviksen tikulla bongasin, niin että tämä kakkosen tekeminenkin voisi olla yhtä yksinkertaista. Eipä taida olla. Ja tässä uudessa kierrossa en aio testata yhtä ainuttakaan tikullista ovista etsiäkseni, vaan aion ennemminkin valjastaa tuon mieheni petipuuhiin vähintään jokatoiselle päivälle. Onneksi se ei enää pelaa lätkää, on kotona huomattavasti enemmän, ei tarvi lähteä kyliltä talkooapua kyselemään :LOL:

No juu. Leikki leikkinä.
Yllättävän seesteiset fiilikset kuitenkin. En ole ihan rikki, kuten vaikka edellisistä menkoista. Kaikelle aikansa. Kiitti kuitenkin kaikille tsempittäneille ja halanneille!
 
Kamomilla: Tuo seesteisyyshän on tosi hyvä! Stressi ei ainakaan edistä raskaaksi tuloa :) Toivottavasti tärppää.

Peppioliina: Sinullekin plussatuuliahdus +++++++ :whistle:

Brianna: Voi kurja kun ei oo menkoista tietoakaan :( Mulla tää palsta näköjään vaikutti hyvin, jus kun pääsin marmattamasta että ei oo menkkoja niin ne alko... Mutta jospa teillä sit tärppäis täysin ilman menkkoja!

on:
Esikoisen yrittämistä ehdittiin me harjoittaa 3 kiertoa ja neljännellä tärppäs. Nyt olis tarkotus alottaa tuo yritys kesän lopuilla, mutta täytyy myöntää, että nyt kun nuo menkatkin alko, niin halut on noussut ihan satasella ja mielikin käynyt kumman malttamattomaksi... :whistle: Joku kyselikin työjutuista, eli meillä siis 11kk tyttö ja itse aloitin nyt 2kk:n "kesätyöt", koska kesällä meidän alalla helpompi saada jalka overakoon. Lisäks ajattelin edes kävästä töissä tässä "välissä", että jos sit raskautuisin niin sais vähän suuremman äippärahan ja oma kynnys olla töissä ei kasvais liian suureks. Katsotaan sitten syksyllä onko töitä tarjolla ja onko mulla halua jatkaa vai jäädä tytön kanssa vielä kotiin. Keikkahan olis ihanteellisin vaihtoehto. Noiden töiden takia mietinkin, että viittiskö vielä alottaa yritystä, jos tärppäiskin ekasta ja tulis hirmu huono olo niin kiva siellä sit oksennella...eikä kehtais 2kk sijaisuudesta olla puolia pois pahoinvoinnin takia...
 
Kyl tää on kummallista miten vauvakuume valtaa pään vaik esikoinenkin on vielä ihan vauva tai kait se kohta menee jo taaperon puolelle :D Juhannuksen aikoihin pitäis olla ovis ja olis kiva jos tärppäis, esikko on meinaan tehty jouluaattona :p
Niiskunenä-78 kyseli työ juttuja ni tosiaan vielä kotona olen ku vanhempaivapaa loppuu vast täs kuussa ja töihin olis tarkotus mennä marraskuussa,ei kyllä millään huvittais :/
Kaikille plussatuulia :)
 
Niin ja viel piti ovistikuista sen verran et viimeks ku raskautta yritettiin ni muutaman kerran tikuttelin mut ikinä ei ovis plussaa tullu en sit tiedä et miks...Mut mielen ne veti matalaks joten en nyt ainakaan vielä aio ottaa niitä käyttöön...
 
TÖIHINPALUUsta oli myös puhetta. Palasin töihin tämän vuoden alusta, kun poika oli reilut 1v 2 kk, ja mies jäi kotiin pojan kanssa. Syksyllä on nyt edessä perhepäivähoitoon vieminen. Kyllä jännittää jo, miten ne aamut sitten oikein sujuu.
 
************* Tiistai 15.6. **************

MUKANA:




Lulun......................tyttö 08/08...................kp 47/27-31* yk 1
Dindei...................poika 10/09...................kp 46/ 34?* yk 2
waaka...................esikoinen 09/08.............kp 39/72 *yk 4
Dakota Paws.........esikoinen 08...................kp 39/31-40* yk 3
Onkovaikeeta.........poika 04/03...................kp 33/27 *yk 2
Sanuliini..............tyttö 10/08.....................kp 32/29-32 *yk?
Minsku82...............poika 09/04....................kp 27/29 *yk 30
MT79...................esikoinen 10/08.............kp 23/28-39* yk 8
snowball................tyttö 05/09....................kp 22/34-35* yk 5
Manna K................poika 07/09...................kp 21/29-31*yk 2
Peppioliina.............tyttö 07/08....................kp 21/26* yk* 9
Niiskunenä-78........poika 01/09...................kp 21/28-32 *yk1
Jopatu...................esikoinen 12/09.............kp 18/28-32* yk 2
dada......................tyttö 09/09...................kp 16/32-40* yk 3
Koiramamma..........poika 09/08..................kp 10/29 *yk 1
mimia85.................poika 02/09..................kp 8/25-28*yk 2
Novelle78................poika 10/08.................kp 7/27-29 *yk 6
sirpaleina..............tyttö 07/09.................... kp 6/33-57* yk 4
juuri......................tyttö 04/08....................kp 6/28-32 *yk ?
Kamomilla -81........tyttö 12/08....................kp 4/42 *yk 9
empompii...............poika 07/08..................kp 3/28 *yk 3
kukkaiskeiju............tyttö 07/09...................kp 3/? *yk?
sofku.....................tyttö 04/08....................kp 3/31 *yk 2
Meep.....................esikoinen......................kp
mensku.................esikoinen 02/10.............kp
Brianna..................tyttö 06/09...................kp
Heathy..................esikoinen 12/08..............kp
Memmu86..............tyttö 03/08....................kp
maria-08................esikoinen 12/08.............kp
ina21.....................poika 6/07...................kp
2Ruusis...................esikoinen 12/05...........kp
yllätysvauva.........esikoinen ??/07...............kp
Hyzenthlay............tyttö 06/09....................kp
spica.........................................................kp


TAUSTAILEMASSA:

Kuu-mami
riina82
miimuli24
Kristen
nereida


HAAMUILIJAT




PLUSSANNEET :



2010

Kesäkuu: Mymmy, Lumikuningatar (yk27), Anlini (yk1)
Toukokuu: Toive81 (yk7), Jeccika (yk4)
Huhtikuu: Teargas (yk 2), Neito84 (yk 1), manna-(yk?)mimma86(yk2),Coreline (yk?)
Maaliskuu: jiinas (yk 8), RiikkaVaan (yk ?), Suklaanappi (yk 9), PäivikkiV (yk 2), Annsku (yk 2),
Helmikuu: Cleopatra (yk 1), Aisla (yk 1), Menhit (yk 1), manna-(yk 1), Haikara (yk 2), Tipsutin (yk 3), t 77 (yk 20), Magia82 (yk 7), Ninnu-87 (yk 3), Pirtsi (yk 1), Pirtsi (yk 5), toive81 (yk 6)
Tammikuu: tyyty85 (yk ?), Mousse (yk 5), Tähdenlento1 (yk ?), Gwenhwyfar (yk 3), Magia82.( yk 6), cora85 (yk 1), Äiskä80 (yk 10), Sutinaa ( yk 9), heikku (yk 3), mama-L(yk2), Emmabella (yk2), Himputti (yk 31),

2009

Joulukuu: runttipulla (yk 2), mennis (yk 1), SuukkoSuulle, jennik (yk 1), vauvahaaveita (yk1)
Marraskuu: Mininalle (yk 12),emmy83 (yk 4)Zalmiakki (yk 13) miinuliinu (yk3) jonetta (yk4) metsämurmeli, Miumukka (yk 4), Huisi (yk 3)
Lokakuu: Anzzu1984 (yk 2), Spark (yk 3), SisunÄiskä..(yk1 )
Syyskyy: Cristiina (yk 1), haicu (yk 2), Lenniina (yk 2)
Elokuu: Tandem (yk 4), manteli76 (yk 9), Arska äippä (yk 11), Donu, Greddy (yk 5), mamiliini-85 (yk 2)
Heinäkuu: Siiruli (yk1), Nemu (yk 18), kirsikka88, Tinkerbelle (yk 14), Myh (yk 5), floora (yk2), kellopeliappelsiini(yk 2), Annmari-76 (yk 1), Huisi (yk 1), maaliskuu, Bassets (yk 3), Toivotaan (yk 8)
Kesäkuu: Tansuli (yk1), helmari08 (yk2), anskuliini1 (yk8), Tuulia79 (yk17), epäusko (yk1), Rauna (yk6), krisu (yk4)
Toukokuu: Tigru87 (yk4), vadelmilla (yk2), Nennu08 (yk9)
Huhtikuu: sannis, UniUnna (yk 14), Tuuulis( yk9), Lily of the valley (yk 9), Hedukka (yk4), Sukkapari, Äityli75 (yk9), Myräkkä (yk2), saini81 (yk6), Sydänkäpynen(yk2), dogtor (yk10)
Maaliskuu: Mamacita, Snow Leopard,äippäliini83(yk3),katrinainen(yk1),
Helmikuu: Hätähousu (yk1), LilEdie (yk8), bellama (yk1), Aku (yk4), malttamaton (yk1), Chantal (yk4), Lukan äiti (yk4)
Tammikuu: zeny (yk2), hippula80 (yk7), nöttiäinen (yk2), paapelo (yk4)

 
mensku puhuit tyrneistä tuolla aiemmin. Onko niillä jotain raskautumista edistävää vaikutusta? Perustuuko samaan asiaan kuin greippimehukin? Meillä on nimittäin pakastin pullollaan tyrnejä, mutta en oikein keksi mitään käyttöä niille, kun ovat niin ärtsäkän makuisia. Mutta jos niistä jotain hyötyä voisi kerran olla niin silloinhan niitä kiskoo vaikka hampaat irvessä. :LOL: :LOL:
 
negan testanneille :hug:

tosta kohdunnapukasta joku kirjotteli.. Esikoista kuumeillessa tuli sitä tarkkailtua ja käyttäytyi kuin "oppikirjoissa" :LOL: Mutta nyt jo synnyttäneenä koitin sitä seurailla ja totesin sen jo "itsenäistyneen" eli taitaa elää ihan omaa elämäänsä. Tosiaan se on myös erinlainen kuin ennen synnytystä. Mites muilla kn seurailevilla?
 
Dindei: Mä en oo vielä ehtinyt seurailla, mutta en kyllä ekankaan yrityksessä huomannut hirmusia eroja. Jotain joo, mutta en oikein tiiä. Ja nyt synnytyksen jälkeen on ainakin kai vähän repsahtanut...tuntuu ainakin epäsymmetriseltä se kohdunsuu.... Vai että itsenäistynyt on meidän kohdunnapukat :LOL: :LOL:
 
Ei kai ne kuukautiset sitten alkaneetkaan :eek: Illasta silloin tuli sitä vuotoa ihan hiukan ja ajattelin, että alkavat. Nyt ei sitten ole kahteen päivään tullut ollenkaan.. :/

Silloin puoltoista viikkoa sitten tuli pari päivää sitä pienen pientä tuhrua/vuotoa ja nyt sitten yhden illan verran.

Testin tein huvin vuoksi ;) silloin pari päivää sitten ja näytti negaa, joten joten. Isona kysymysmerkkinä täällä ollaan.

Meillähän tosiaan tuo ensimmäinen ihan vain itekseen päätti tulla, joten ei yritystä silloin ollenkaan.. Niinhän ne monesti sanoo, että toinen on vaikeampi. Tiedä sitten sitäkään.. :whistle:

Mie tuota tikuttamista olen miettinyt kanssa tässä. Kun kierto mitä sattuu niin jos se antais osviittaa, mutta mitenhän sitä sitten osais tikuttaa oikeaan aikaan ?! :snotty:

Laihuttaa pitäis, jos se auttais... Muuten en ole aikonut ainakaan vielä muita konsteja käyttää.. TJOT menetelmällä mennään siis eteenpäin..
 
kamomilla: no jopas on outo täti tosiaan! Ettei vaan olisi valemenkat ja plussa sieltä vielä saataisiin?! ;)

sofku: voi kun nyt sielläkin tärppäis! :) Plussatuulia! :whistle:

ON: todella hyvä tuuri saa käydä että meille maaliskuu vauva tulee, kun tässä alettiin päiviä laskemaan ja katsomaan omia menojamme, niin tärppipäivinä mies on mun porukoitten mökillä puuhommissa. Mutta jospa pari päivää aiemmin saadut tankkaukset sitten tuottaisivat tulosta! ;)
 
sofku jospa se olikin kiinnittymisvuotoa? Pitäsköhän sun tehdä uus testi, voihan se olla että ovulaatiosi olikin myöhäisessä vaiheessa... Jännä miten monella muullakin on tuo kuukautiskierto vähän sekaisin. Ettei vaan enteilis plussia =)

Peppioliina kuulostaa hyvältä! Vielä jokunen piinapäivä ja testiin selkeä plussa =) Peukut pystyssä myös Kamomilla-81:lle ja waaka:lle. dindeinkin piina näyttää jatkuvan...

Täällä greippikuuri otettu käyttöön. Jospa siitä ois apua. Viikon päästä tositoimet. Esikoista kun yritettiin, niin tärppikierrossa hommailtiin joka päivä oletetun oviksen tienoilla. Eli mahtokohan se sitten olla se ratkaiseva juttu. Jotenkin on semmoinen tunne, että se ajoitus on kaiken A ja O. Että onko se turhaa liian aikaisin hommailla, jos se kohdunsuu onkin kiinni, eikä siemenneste pääse tunkeutumaan sinne kohtuun? Eikös se kohdunsuu ole auki vain silloin ovulaation aikaan? Onko kellään tietoa?
 
minsku82, sulla kauan yritystä takana. Toivottavasti plussa tulee tässä kierrossa =) Tosiaan ei mullakaan monesti mitään järkevää kirjoittamista oo, kuhan höpöttelen täällä. Tää on tosi kiva palsta, kun ollaan kaikki samassa veneessä ja ymmärretään hyvin toistemme tunteita. Kaikilla niin kova vauvan kaipuu :heart:
 
empompii juuh onhan sitä yritystä ollu.. ja todellakin tää on siitä mukava palsta kun voi purkaa ja kaikki ymmärtää ja tukee..

harkittiin tos vuos sit että käydään hoidossa mutta sit ukko alko ns jänistää tai jotain kun ei suostunu menee analyysiin. todeten vain kyllä se tulee kun sen aika on.. en tiiä onko oikeesti olemassa joku joka kuuntelee tuol ylhäällä tai jossain kun esikko synty tokasin muutamille ystäville/sukulaisille että seuraava tulee kun poika menee kouluun :/ ja nyt on todellakin sen aika nyt syksyllä poika menee eskariin ja ens syksynä kouluun eli onko tää nyt sit niin että ??

plussa tuulia kaikille
 
Täällä on nyt kiertopäivät 33/29-32. Tein eilen raskaustestin (Rfsu:n halpis) ja sain haalean viivan. Arvatkaapa paljonko tuli yöllä nukuttua? Nyt aamulla sitten tein uuden testin mutta se ei kyllä antanut edellistä tummempaa viivaa. Viiva on kyllä ihan selkeästi viiva, ei mikään viivanpaikka mutten silti oikein tiedä uskallanko vielä luottaa tuohon tulokseen kovin paljon. Kuinka luotettavana pidätte tuota RFSU:n raskaustestiä? Mikähän sen "herkkyys" on? Pitäisköhän testata vielä jollakin muulla testillä?
 
arghh kirjotin pitkän jutun ja sitten painoin jostain ja klips kaikki oli poissa no tiivistelmä siitä..

Peppioliina toivotaan että viiva vahvistuu loppu viikkoon + varovaista onnittelua ..

ON: Odottelen ensi viikkoa että alkasko mulla nyt kunnon menkat tai tapahtuis jotain kun jos ovista enteilevät nipistykset pitäisi paikkansa ensiviikolla kuuluisi jotain tapahtua mahdollisesti.. eli siis ens loppuviikkoa odotellessa..
 
juuri kyselit tyrneistä, vitamiineja niissä on tosi paljo ja samaa vaikutusta ku kreippi mehulla =) ja ne maistu aluks ihan kamalalle, mutta sitte hoksasin että ku ottaa suoraan pakkasesta niin jäisenä ne ei juurikaa maistu millekkää ü ite syön joka aamu kolme tyrniä ja 3 karpaloa..

meillä ollu pari tosi kiire päivää ku pitäis taloa vähän laittaa myynti kuntoon.. ja minä testasin negan eilen aamulla, mutta en mä osaa jotenki ottaa sitä erityisemman raskaasti ku onhan mulla 4kkPikkuMies, rakkain :heart: varmaan nuo mun kuvitellut raskausoireet antibiootti kuurista.. :D hassu oon, mutta tämän jälkeen en kyllä kovin herkästi testiä tee, sen siitä oppii ku negoja testaa, ennen tätä ekaaki varmaan joka kuu ainaki 2 testiä piti tuhlata. :LOL:

plussailijat ja haamuplussailijat varovarovaisia onnitteluja ja toivotaan viivojen vahvistumista..

saanko ottaa nyt rennosti ja istahtaa alas..kaks päivää menny ku tuuliviiri :D :wave:
 
Varovaiset onnittelut Peppioliina ja Sannuliini :heart: Toivotaan että viivat vahvistuu.

Dindei Mitä jos yhdessä toivotetaan se täti hornan tuuttiin? Plussaa täällä odotellaan, eikä tätiä :) Odottavan aika on vaan NIIN pitkä...

TÖIHINPALUUSTA on ollut juttua. Miehän palasin töihin helmikussa kun mammaloma loppui. Hyppäsin tosin vakituisesta 8-16 duunista tuntityöläiseksi tekemään töitä kun ehdin. Mies on 3-vuorotöissä ja mummi lähellä, joten likkaa ei ole laitettu hoitoon. Teen töitä vähän miehen töiden ja mummin ehtimisen mukaan :) Yleensä olen töissä 3-4pv/vko ja joskus teen vajaata ja joskus täyttä päivää. Onneksi saan työaikani päättää itse. Tekee omalle päänupille NIIN hyvää käydä töissä. Ja toisekseen olen miesvaltaisella teknisellä alalla (insinööri) niin äkkiä tippuu kelkasta jos on sen 3v kotona.

Meillä ei ole otettu mitään "konsteja" käyttöön muuta kun peiton heilutus ahkerasti oletetun oviksen aikaan. Toimi esikon kohdalla, mutta jos ei syksyyn mennessä ole uutta tärppiä käynyt niin sitten voisi vaikka ovistikut ottaa käyttöön :)

Oireita olen jo keksivinäni vaikka mitä. Närästää, turvottaa ja väsyttää. Toivoisin niin kovasti niiden olevan raskausoireita, mutta kuitenkin ovat vaan jotain ruoansulatusvaivoja :LOL: Miten se onkaan niin vaikeaa pitää tässä vaiheessa kiertoa järki päässä eikä ruveta haihattelemaan ja unelmoimaan? Sitä sitten taas tippuu rytinällä alas maan pinnalle kun ne menkat alkavat :kieh:
 
Peppioliinalle ja Sanuliinille varovaiset onnittelut! :flower: :heart:

Mä olen kanssa kehitellyt itselleni raskausoireita, ällöttää koko ajan. En kyllä järjellä ajateltuna voi uskoa olevani mistään kohtaa raskaana, mutta kai tuo ihmismieli vaan kehittelee kaikkea toiveikkaana. Onneks on kesä vielä melkein kokonaan edessäpäin, se piristää kummasti vaikkei tärppäisikään!

Ei ehdi kummempia kirjoitella nyt :wave:
 

Yhteistyössä