Pikkukakkosta toivovat VOL.2

Täällä ilmottautuisi vielä yksi pikku kakkosesta haaveileva! Olen 25-vuotias ja esikoinen syntyi 06/06. Yritys oli tarkoitus alottaa vasta tuossa vuodenvaihteen jälkeen, mutta ei sitten miehen kans jaksettu odottaa sinne asti, joten nyt on yk 1 menossa ja kp 11 :) Tai no vahinkoo on vähän koitettu avittaa jo aikasemminki, mutta vasta nyt jätettiin ehkäsy virallisesti pois.

Mukava päästä jutustelemaan samassa tilanteessa olevien kans ja jännäileen teidänki puolesta :heart:

Plussa tuulia vaan kaikille täältäkin! Ja nyt poitsu kutsuu...
 
Eli, olen 36-vuotias kolme vuotiaan neitokaisen äiti ja sisarusta hänelle kovasti suunnitellaan. Pitää pian töihin lähteä iltavuoroon, joten piakisesti yritän jotain riviäni varten laittaa. Juuri sitä katsoin malliksi, mutta unohdin jo, mitä kaikkea siinä oli. Tässä jotain:

Larissa.......kp5/30-35..............yk3 tytär 4/04
 
Ihmetystä ja kummastusta. Nyt meikäläisellä on meneillään kp 32. Kiertoni on kuitenkin 31...ollut ainakin ennen. Tässä on nyt tasan 2 vaihtoehtoa, joista epäilen jälkimmäistä. Joko olen raskaana, tai sitten kierron kestää normalisoitua kierukan poiston jälkeen. Koska olin alunpitäenkin varautunut tuohon mahdollisuuteen, ilmoitin kierron pituudeksi tuon kysymysmerkin.

Toisaalta olisi MAHTAVAA olla jo nyt raskaana, mutta toisaalta olisi kivaa päästä kunnolla yittämään ja kokea sekin asia elämässä. Joskin kuukauden yrittäminen riittäisi kyllä hyvin, sitä pidempään en sitä halua tehdä, koska muutoin mielenterveyteni (sen vähäisen rippeen) menettäminen olisi aikalailla varmasti edessä :LOL:
 
Onpas mukavaa ku löytyy uusia kakkosesta haaveilevia tasaseen tahtiin!!!elikkä s Änkkäpöö ja Larissa tervetuloa mukaan!!! :hug:
Änkkäpöö...no meillä oli tarkotus oottaa et poitsu täyttää vuoden mutta mutta...kun on tällänen heti-mulle-kaikki-nyt-ihminen niin ei sitä pahemmin ootella!! :LOL: onneksi on isännys yhtä lailla mukana,tosin melko hankalaa olis jos ei olisi ;) :LOL:

Sef,voi juku jos olisitki raskaana :D mutta siis on toki suuren suuri mahdollisuus,että kierto heittelee,jos niin,nii toivotaan ettei ainakaan paljoa!! :hug:

poni kuulostaapas kätevältä,en oo koskaan kuullukkaan noista..heh tietämätön oon tolla osa alueella!!myönnetään :D

JA taas mä uteliaana kyselen,et kuinkas kauan teillä kesti esikon maailmaan tulo??

meillä aikaa meni 1.39 josta ponnistusvaihe 7min.nopiaa toimintaa myös sillä saralla :D

no josko nyt malttaisin jättää koneen ja mennä nauttimaan isännyksestä ;) :whistle:
 
Täällä taas.... Toinen kerta jo tälle päivää, mutta tulin kertomaan että täti saapui kohtuullisen aikataulussa taas. Ei ehtinyt vielä ruveta edes miettimään että mitäs jos. Mutta siis kp 1 voi päivittää minulle.
Nasuliinin synnytys ollut kyllä kadehdittavan nopeaa toimintaa, jos samaan pyrkis sitten toisen kanssa. Esikkoa synnytettiin vajaa vuorokausi, josta tunti ponnistusvaihetta kunnes neiti imukupilla ulos autettiin. Mutta eikös toiset lapset yleensä synny nopeammin. Siihen kovasti luottaen täällä ainakin mennään =)
 
Esikon maailmaan tulo... Hmm... 14 tuntia supistuksia 5 cm auki ja avosuisen tarjonnan, kipujen ja synnytyksen pysähtymisen takia kiireelliseen sektioon... Kovasti toivoisin toisen pystyväni synnyttämään alateitse vaikka gyne muutama kuukausi sitten totesikin, että ei tuolla lantiolla yli kolmekiloista lasta alateitse maailmaan saateta... Esikoinen painoi syntyessään 2914g ja asentovirheen takia ei tosiaan mahtunut tulemaan.

11 tuntia tänään töissä ja joka paikka ihan tajuttoman kipeä! Menkka tuntemuksia edelleen, mutta silti jotenkin toiveikas olo... Kaivoin vanhaa kalenteria ja esikoista jännätessä olin kirjottanut kp26 että selkä ja maha kipeä... Ja kp 30 silloin plussasin!

Nyt telkun ääreen! :wave:
 
Huomenia!!!!

Buffo pahoittelut menkoista :hug: ja ihan hirmuisesti tsemppiä uuteen kiertoon :D Juu,niinhän ne kaikki sanoo,et toinen syntyy nopeampaa...mä toivon ettei kovin paljon nopeampaa tulisi,eihän sitä kerkiä ees sairaalaan :LOL:

Emppu toivotaan et pystyisit synnyttämään alakautta,vaikka eipä sillä tyylillä oo väliä kuhan vaan saa se tuhisian kainaloon!!! :heart:

fosfori,aamu,eliza ja mantana onkos teillä jo jonkinlaisia oireita tullu???teillä ku rupiaa olemaan niiiiin jännät päivät käsillä!!IIks...toivottavasti saadaan paljon plussia testeihin!!! :D

Eilen illalla vattaa juili oikee huolella!!mulla viimeksi tuntunu ovis näin selkeesti ekoissa menkoissa synnytyksen jälkeen!joten arvatenki on peitot taas tuuletettu!! ;) ja toiveet on taas karannu ihan käsistä...vaikka ittelleni vannotinki etten nyt rupia toivomaan liikoja,tippuu niin korkeelta jos täti tulee...mutta kattotaan nyt mitä tapahtuu...

elikkäs plussa puhureita teille puuskuttelen :whistle: :whistle:
 
Meillä kesti esikoisen maailmaan saattaminen koko yhden pitkän päivän eli 8 aamulla käynnistettiin ja 15 on merkitty viralliseksi synnytyksen käynnistymisajaksi. Siinä sitten kärvisteltiin niin et lopulta ponnistus kesti 28min ja poika syntyi 21.43. Olis mahtava jos tuun raskaaksi ja kaikki menee hyvin päästä kokemaan itsekseen alkanut synnytys.. Käynnistetty synnytys on kuitenkin melko erilainen.. Mulla käynnistettiin vieläpä tipalla joka on mun käsittääkseni se rajuin keino.. En saanut syödä enkä juoda mitään kun oli leikkausuhka, seurasivat Joonaa, kestääkö kemiallisen käynnistyksen vai ei.. Meillä siis jouduttiin tähän tilanteeseen yliaikasuuden takia ja samalla huomattiin että lapsivettä ei ollut.. Mullahan oli laskettu aika 24.12.. :xmas: Joona syntyi sitten lopulta 5.1 ja hyvä niin, ei oo ainakaan nuorin koulussa sitten luokallaan :)

Eipä muuta, ärsyttää ootella että tää vuoto loppuu, seksiäkin tekis ihan oikeasti jo mieli... :heart:
 
Tänään kp 33 ja tein juuri testin, josta paukahti tyylipuhdas nega. Nega itsessään ei haittaa, koska en ajatellut että olisin vielä raskaana ja haluaisin kokea myös sen "yrittämisen" :)

Mutta nega sinänsä taas haittaa sillä MISSÄ IHMEESSÄ on täti nyt, kun sitä tarvitaan? Olisi jo aika ilmestyä nimittäin. Näin saisin suuntaa antavan tiedon kierrostani, joka nyt osoittautuu ilmeisesti megapitkäksi. Eilen kyllä oli menkkamaisia tunteita (alavatsan ja selän särky) mutta tätiä ei silti näy.

Lämmöt ovat taas juttu aivan erikseen :/
Olleet 35,8-36,2 ja eilen pomppasivat 36,9 ja tänäänkin 36,7. Siis mitä ihmettä tämä kroppa oikein sekoilee :LOL: Eikös sen pitäisi mennä niin, että ovulaation jälkeen lämmöt kohoavat ja pysyvät ylhäällä kuukautisten alkamiseen saakka...ei nyt käy järkeen, että ovulaatio olisi ollut vasta nyt.

Esikkoa käynnisteltiin yliaikaisuuden ja raskausmyrkytyksen vuoksi 3 vuorokautta lääkkein, jonka jälkeen tipalla. Synnytys kesti (kun se lopulta lähti käyntiin) muutaman minuutin vajaa 12 tuntia ja ponnistusvaihe kesti muistaakseni 1h 15min. Oli kätilön mukaan normaalia rankempi synnytys (ja yhdyn mieluusti kätilön sanoihin, vaikkei muita synnytyskokemuksia itselläni olekaan) ja luotankin sokkona, ettei kahta samanlaista synnytystä ole ja viimeisestä on jo sangen hankala pistää kivuliaammaksi.

Raskaus on siis nyt pois suljettu ja tätiä odotellaan kylään...sitten päästään taas vauvantekopuuhiin :D
 
buffo :hug:

Täällä ovistesti edelleen negaa. Taitaa taas kierto venyä ,kun ei vieläkään ovista vaikka tänään kp20.

Meillä esikon synnytys kesti 2h 5 min, josta ponnistusvaihe taisi olla yli 20 min, kun siihen saakka koko ajan kestäneet supparit loppu kuin seinään ,kun piti alkaa ponnistaan. Vähän työlästä oli ponnistella. Tyttö painoi 2620g ja pituutta oli 45,5 cm. Keskolassa tarvi olla vain 1½ pv. Ikävintä oli ,kun tyttö vietiin heti pois lastelääkärin tutkittavaksi ja sitten sitä käytiin vain vilauttamassa mulle ennen kuin kiidätettiin keskolaan, vaikka kaikki oli hyvin ja pisteetkin 9/9.

Nyt lähden leikkimään palikoilla :wave:
 
Meillä oli esikoisen synnytys kans ihan tuskallisen hidas! Reilu puoli vuorokautta äherrettiin ja puherrettiin, mutta vasta kalvojen puhkasu anto hommiin uutta pontta. Eli illalla mentiin kymmenen jälkeen sairaalaan, aamulla kuuden jälkeen puhkastiin kalvot, sitä ennen sain epiduraalin ja ponnistamaan alettiin tosissaan joskus vähän ennen kasia. Poika syntyi sitten 8.36 ja imukuppia jouduttiin käyttämään kun sydänäänet alko kaverilla laskee liikaa. Tunnin vietti hoitohuoneessa ja pääsi sitten äidin kainaloon :heart: Ja laskettuaikahan meillä meni melkein kaks viikkoo yli ja itse asiassa tuona päivänä kun poitsu synty, niin meillä olis ollu kontrolli aika klo 10. Onneks tuli ihan itekseen. Toivottavasti JoonanÄIti ja sef teidänkään ei enää tuota käynnistelyä tarttis kokea.

Ja koko raskaus aikana mulla ei ollut mitään muita supistuksia kun nuo, jotka johti sitten synnytykseen, muutamaa harjotus supparia lukuunottamatta. Arvatkaa alkoko olemaan epätoivoinen olo, kun la lähesty ja meni, eikä mulla ollu mitään oireita!

Buffolle ja mantanalle iso :hug: ja tsemppiä tähän kiertoon!

Ja sitten omaa tämän hetkistä tilannetta. Mulla siis on kierron pituus vielä hakusessa, kun tämä on vasta toinen luomukierto ehkäsyrenkaan jälkeen. En tosin käyttäny sitäkään kun kolme kuukautta. Hormonit pisti tämän kropan ihan sekasi :/ Edellinen kierto oli vaan 14 päivää ja ei tainnu olla ovulaatiota ollenkaan. Toivotaan että tämä olis nyt normaalimpi kierto. EIlen olin kyllä bongaaviani oviksen, tuli meinaan sellaset limat. Onneks ollaan oltu puuhakkaita, ja ollaan kyllä vastaki kun ei tuosta oviksesta oo kuitenkaan varmuutta, ettei vaan h-hetki pääse livahtaan ohi :D

On se vaan jännä, että vaikka sitä kuinka toitottaa itelleen, ettei pidä heti alkaa haaveilemaan liikoja, niin silti sen aina kuitenki tekee ja toivoo niin kovasti että ihan sattuu.

Tsemppiä kaikille yrityksiin!

Taidanpa tästä poistua neulomis puuhiin, kun jässikkä vielä koisii päikkäreitä. Pojalle aattelin hahtuvat tekasta. Saa nähdä mitä tulee kun en oo aikasemmin moisia tehny...
 
Heippa!
Päätin nyt minäkin ruveta kirjoittamaan tänne.. =) Olen teidän juttuja lukenut jo jonku aikaa, mutta nyt rekisteröidyin ja päätin alkaa aktiiviseksi, jos vaan joukkoonne huolitte?!
Mulla on 06/06 syntynyt poika ja nyt ollaan miehen kanssa jo jonku aikaa lämmitelty ajatusta uudesta vaavista.. :heart:
Meillä tosin yritys alkaa vasta tämän kierron jälkeen, koska mulla on ollu rengas käytössä ja nyt alkaa viimenen kolmiviikkoinen jakso, kun käytän ton viimesen jo valmiiksi hankitun renkaan pois.. mutta sitten yritykseen.. Meillä on siis vielä yks harjottelukuukausi edessä, ennen tositoimia ;)
Mutta hauskaa sunnuntaita kaikille!!
 
mantana, buffo ja fosfori pahoittelut tädin tulosta :hug:
luinkin mantana että sulla oli ollu samanlaisia oireiluja kun mulla mutta sit kuitenkin näin kävi. :( mä luulen kyllä et perästä täältä tullaan,eli menkkalinjalla ollaan täällä vaikka nuo ovistestit on nyt kettuilleetkin mulle omituisella tavalla. Jotenkin mä luulen että mulla oli nyt vasta se ovis kun ne viivat ovat haalentuneet ovistestissä jo pikkuhiljaa. Ne oli sillon pari päivää sit meinaa yhtä tummat kun se kontrolliviiva. Alkukierrosta en saa kun tasan tarkkaan sen yhen viivan ja nyt sit haamuilee kokoajan. Mutta mulla on todisteena se tikutussessio siitä tän saman kierron sisältä jo aikaisemmin että ovis oli silloin,mutta oli se nytkin! Mutta jotenkin musta vaan tuntuu että ei täällä raskaana nyt voida olla. Sen jotenkin vaan tunsi silloin esikolta että nyt ollaan paksuna. :LOL:

Oho nasu sullapa nopee synnytys! :D
Mulla kesti kokonaisuudessaan 4h 29min josta 52minsaa oli ponnistusvaihe,kivulias sellainen... 18 tikkiä virtsaputken suuta myöten repesin... :'( ja nyt jo vongun uutta kierrosta :LOL:

Mä nyt kuulostelen olotilaani ja testailen sit ens viikolla varmaan jos ei ala tätiä kuulumaan.Ovistestillä saatan testata kyl välillä et mitä se näyttää,niitä on meinaa tilattuna sellanen kasa ettei hevin lopu. =) kun en ite tiennykkään et niillä vois raskaudenkin jo havaita :eek: jostain nyt luinkin että se saattaa näyttää aikasemmin kun r-testi. Ihmeellistä.

Uusille tervetulloo joukkoon! =)

palataan :wave:
 
Huomenia!!!

mantana ja fosfori isot pahoittelut tädistä :hug: ehkä tämä kierto on sitte se plussa kierto?! :D voima :hug: molemmille!

Jensku tervetuloa joukkoon!!! :wave:

Änkkäpöö varmaan ollu tuskastuttavaa ku kaks viikko ayli menny sun esikon raskaus...huoh...meillä ku poitsu tuli rv36 nii ei kerinny tulla mitään kyllästymisen tunnetta!no ehkä vähän... :) meillä myös on vähä niinku varmisteltu ettei se kuuluisa ovis nyt sitte varmasti pääse ohitte menemään...

Aamu mä muistelin kans et esikon aikaan olin jo viikkoa ennen menkkojen alkua ihan sata varma,et raskaana ollaan,isännys sitä ihmetteliki,et mistä voin tietää...tiesinpä vaan!!nyt ei kyllä yhtään sellasta oloa,tosin täs on nyt vasta ovis ohitettu :D Sulla myös ollu aikasta nopee ensisynnytys...ja auts,miten kivuliaalta kuulosti :eek: mulle tehtiin eppari ja siihen sit muutamat tikit ja neki vähäiset kinnas niin perusteelliseti |O nii saatikka jos niitä olis ollu ton 18.Mut kyllä se aika kultaa muistot!!!ja tuskin sulla nyt toista kertaa noin pahasti repee...toivotaan siis vaan sitä plussaa kehiin!!! ;)

poni teillä on neiti päättäny varsin pienenä maailmaan tulla...onneksi ei kuitenkaa tarvinnu sen kauempaa keskolan puolella olla!jos vielä saa udella niin kui sulla käynnisty toi synnytys?mulla vaan yksinkertaisesti vedet meni keskellä yötä!olin hieman ihmees :eek: meillä oli vasta tulos kaikki synnytys saliin tutustumiset ja synnytys valmennus!sanoinki neuvolaan terkkuja,et hieman aikaisemmin vois noita järjestellä :LOL:

No romaanihan tästä tulee!omaan napaan ei ihmeitä,eilenki vielä alavattaa juili oikein kunnolla...ei kiva...aivan sellasta menkka juilintaa...toivossa hyvä elää!

Hyvää alkanutta viikkoa!! :D
 
Enpä heti meinannut hokata, että meillon uus ketju avattu. Juup, meidän esikoinen on poika..
Kp oli ihan oikein, tosin terolutit lopetin perjantaina ja nyt on menkamaisia kipuja alaselässä, joten erittäin todennäköistä on, että täti kaartaa ferrarilla tänään paikanpäälle.. eli sitä odotellessa...
 
Meikeläinen ois sit suurinpiirtein kierron puolessa välissä...ku ei sitä taaskaan tiedä, että on kp 28,31 vai 34...En tiiä oliko ovis kp 13/14, kun sillo tuli hieman valkoista limaa...No, sillo on pupuiltu, joten toivotaan parasta...
Mulla alkoi synnytys lapsivesien menolla ja sainkin sit kunnolla äheltää, kun sairaalaan mentii aamulla klo 5 ja neiti jouduttiin sit loppujen lopuksi sektiolla ulos ottamaan klo 23.53. Mun ponnistusvaihe oli reilut 2,5 tuntia |O Ensin neiti meinasi tulla ihan normaalisti maailmaan, mut keksi sit päänsä kääntää jotenkin niin ettei sit mahtunutkaan eikä uskallettu imukupillakaan sit kiskoa pihalle. Kuume nousi meille molemmille johtuen juuri tuosta pitkästä ponnistusvaiheesta. Synnytys oli muutenkin karmea, sillä kivut olivat kauheat ja ensimmäinen kätilö sellainen helkutin vanha kääkkä, joka pakotti mut hengittämään ilokaasua, jonka jälkeen melkein lensi laatta ja olo huononi. No, loppujen lopuksi kaikki meni kuitenkin hyvin eli terve tyttö syntyi ja mun sektiohaava parani ihan hyvin.
 
Mä kans hyppään tähän pinoon.

Meillä esikko, tyttö, 08/06 ja siitä lähtien kakkosta toivottu.
Esikoisen maailmaan tulo kesti 18 tuntia (laskettuna siitä kun supistukset olivat säännöllisiä) + ponnistus 10min.

Niin mulla siis todettu monirakkulaiset munasarjat jonka takia raskautuminen tapahtui esikonkin kohdalla clomien avulla.
Nyt mulla on aika varattu gynelle 15.11 ja hakemaan taas clomit kehiin kun ei luomusti näytä taaskaan onnistuvan.
Normaalisti kierron pituus on siinä 28-32 päivää ja nyt on kp 31 eli tätiä odotellaan. Yrityskertoja en ole viitsinyt edes laskea.

 
Mulla on niin kipee masu ettei oo taas vähään aikaan ollu... :( juilii niin pirusti ja välillä nippaseekin niin kunnolla että melkein saa mennä kaksinkerroin. Vatsaa turvottaa niinku olis ilmaa puhallettu täyteen.
Tilasin tänään muutaman raskaustestin babyplussalta saa nähä onko ees aihetta testaamiseen kun alkaa vaikuttaa et täti kohtaa punasella kaarallaan taas saapuupi. :( Toisaalta toivonkipinä tuolla takaraivossa jossain on mut siltikin en haluu pudota tuolta pumpulipilvistä joten oon sit sillä kannalla et täti taas vierailee meillä.

Tervetuloa mukaan iitukka jännäilemään! :)
 
mua ei oo täällä vähään aikaan näkynyt, ja nytkin tulin vaan ilmoittamaan että poistun joukosta.. :(

viimeiset pari viikkoa olleet enemmän ja vähemmän kovaa aikaa, eikä puhettakaan lapsesta tähän kohtaan...

Paljon tsemppiä ja onnea kaikille täällä! Plussatuulia puhaltelen! :whistle:
 
Heips! iitukka tervetuloa ja plussa onnea! :flower:
Heti pommitan sinua kysymyksellä, jotta millä lailla sait ne clomit? Itsellä myös samaa ongelmaa, mutta meillä tyttö sai alkunsa ns.luomusti. Kuinka helposti ne clomit sinulle määrättiin? Pitikö miehen käydä tutkimuksissa, ennenkuin sinä sait sen clomikuurin? Kiitän vastauksesta. =) :wave:

Joshua sinulle voimia ja :hug: :wave:
 
iltaa :wave:

joshualle paljon voimia :hug:

Aamu ei sitä koskaan tiiä,sopiis noi oireet alku raskauteenki,mut ymmärrän kyllä sun ajattelu tavan =)

caffee jestas miten piktä ponnistus aika... :eek: ihme etteivät aiemmin viety leikkaukseen!?mulla oli varmaan yks suuremmista peloista synnytykses,et saan sellasen kätilön jonka kans kemiat ei vaan pelaa.Onneksi tuli kuitenki aivan ihana nuori ja määrätietoinen kätilö.osas kyllä sanoa just oikee sanat!toivon et sulla seuraavas synnytykses ku sinne asti päästään on kätilö joka kuunetelee ja ymmärtää sua.

Iitukka tervetuloa mukaan!!ja plussa tuulia sitten sinnekki suuntaan!

Jokohan pian saadaan ekat plussat tähän pinoon?! :D
 
Tulin toivottamaan uudet tevetulleeksi! :saint: Sanoin isännälle tuossa että kun päästään tädistä eroon, alkaa oikein kunnon reeni makuuhuoneen puolella..Että kerää voimia vielä muutaman päivän :D Nyt kun on jo 6kk:tta pillerien lopeetamisesta, niin ainakaan mitkään tropit ei enää pitäs vaikuttaa.. ;) Tai siis niin lääkäri mulle sano että ottaa sen puolisen vuotta pillerien jälkeen että raskautuu, tais setä olla oikeessa...tiedä häntä sitten :snotty:
Joshualle :hug:
Plussia :whistle:
 

Yhteistyössä