**PIKKUKAKKOSTA TOIVOVAT VOL. 12**

Täällä odotellaan menkkojen alkua viimeisiä päiviä. Kiertohan on mulla ollu 30-36 päivää ja huomenna on se 36. päivä, mutta testin oon aatellu tehä vasta viikonloppuna, jos ei menkat sitä ennen ala. Olo on välillä huono, tekee välillä pahaa ja melkein jo oksennan mut sitte on taas niin ku ei ois mitään erikoista. Alamahastaki nipsaisee välillä, mutta menkkoja ei vaan kuuluu. En kyllä usko, että ois ees mahdollista olla raskaana, ku on nuo petipuuhat jääneet vähän vähälle ja ku tuo kiertoki noin vaihtelee nii ei oikeen tiiä millon ois paras aika peitonheiluttelulle...

Mutta loppuviikosta selviää suuntaan tai toiseen, menis vaan tää viikko nopeasti ja mieluiten ilman menkkoja...
 
Minä Eli Unis olen kolmekymppinen ja Helsingistä. Rakas esikoispoika (3 v.) tuntuu kuukausi kuukaudelta aina vaan enemmän suurelta ihmeeltä...

Nyt siis yk 12 menossa. Kp 12, ja ovistikuissa viimeset kolme päivää vain hyvin hento viiva. Mulla jos toi ovisplussa menee yli 15, se on liian myöhään koska kiertoni on yleensä aika lyhyt. Tai näin ainakin käsitin lekurini puheista. Olisi se niin ihana nyt plussata kun menossa toistaiseksi viimeinen luomukierto, ensi kiertoon siis kolme eri ainetta. Huh.

Saini, mä rupeen yleensä tikuttelemaan kp 9, mutta sehän on ihan yksilöllistä, kierron pituudesta kiinni milloin kannattaa alkaa.

Hyvää hiihtolomaa ne keillä on :D

t. Ope-täti
 
Mä olen 28- vuotias ja asustellaan pääkaupunkiseudun läheisyydessä miehen, koiran ja meidän kohta 10kk ikäisen neitokaisen kanssa. Ensimmäistä yritettiin pitkään ja hartaasti, yritykseksen aikana 1 keskenmeno & 1 kemiallinen raskaus. Neiti saikin alkunsa sitten loppujen lopuksi tosi nopeasti, kun otettiin avuksi clomifen+lääkecocktailh. Toinen olisi saanut tulla vaikka heti putkeen eli ehkäisyä ei olla käytetty, mutta menkat eivät ole vieläkään alkaneet. Tänään sain tietää verikokeiden tulokset ja kaikki arvot loistavat, nyt sitten aloitetaan Terolut-kuuri jos sillä saatais vuoto aikaiseksi. Tarkoitus olisi sitten kierron alettua hakeutua taas Felicitakseen ja aloittaa sama hoito kuin ennen.

Tervetuloa uusille :wave:
 
Omaan napaan ei mitään ihmeitä.. alotin tänään äippäloman ja hoitovapaan jälkeen työt.. kyl ku työkaveri lohkas (ei tiedä mun km), et teiän pitää kireen vilkkaa esikolle kaveri hommata joo joo.. "hommataanhan" me.. ku tulis edes ne ekat menkat
Muutenki oli melko eka päivä.. täysillä heti töihin (vanha työ, mut uus työpaikka)..joo no näytettiinhän mulle missä on kahvihuone..et se siitä perehdytyksestä.
 
Uusille Tervetuloa!!

Mä olen hiukkasta alle parikymppinen tyttönen pääkaupunkiseudulta. Rakkaimmista rakkain Esikoispoika syntyi 3,5 kuukautta ennen laskettua aikaa ja hävisi taistelun elämästä neljän päivän ikäisenä. Tämä siis kesäkuussa -08. Muutama yk nyt takana ja menkat ollu kadoksissa jonkun tovin, tällä viikolla lääkäriin asian tiimoilta.
 
Kiva lukea kaikkien esittelyjä vaikka "tuttuja" monen kanssa jo ollaankin :) !

Jösses kuulkaa, mulla on tulossa vuosisadan aikaisin ovulaatio tässä kuussa. Tänään siis vasta kp 10/28, tikussa melkein tasavahvat viivat ja täydet ovisoireet päällä! Onneksi mulla on ne lugesteronit, muutenhan kierto saattaisi jäädä tosi lyhyeksi jos luteaalivaihe olis taas vain 11 päivää.. No, joka tapauksessa näyttää siltä että huomenna piikitän itseäni pregnylillä, iiks :eek: Shendalle kiitos rohkaisusta, kyllä mä varmaankin siitä selviän hengissä. Mullakin mies on luvannut tuikata jos mä jänistän :D
 
Moikka!

Mä oon 24-vuotias pk-seutulainen ja meidän esikoinen syntyi viime maaliskuussa =) Kohta juhlitaan jo ensimmäistä syntymäpäivää! Kyllä se aika vaan rientää niinkuin sanoivatkin..

Cerazetet jätettiin 7.2 eli vasta ihan vähän aikaa sitten eikä menkat oo vielä sen jälkeen tulleet. JA sitä ennenkin vain kerran (enkä edes pistänyt ylös että milloin) joten kierrosta ei ole mitään tietoa. Toivottavasti sen mulle normaalin 30-31 päivää mutta saas nähdä.

Eli yk1 menossa mutta lähinnä menkkoja odottelen seuraavaksi. Testata kuitenkin aion 28. päivä jos ei oo menkat alkaneet :)

 
Stinkkeri sulla näyttäis ovis olevan tuloillaan tosi hyvään aikaan! Tsemppiä piikitykseen - kunhan mulla sama touhu alkaa, olen varmaan tenttaamassa sulta neuvoja joka hetki! =)

Opetan kaiken ikäisiä, tällä hetkellä enimmäkseen lapsia. Ihanaa on nyt olla esikoisen kanssa viikko kotosalla ja puuhailla kaikkea hauskaa, mitä normaaliarkena ei ehdi.

Mulla on vahva epäilys, etten ovuloi tässä kuussa :( No, olen jo täysin suuntautunut seuraavaan kiertoon.

Sukkapari voimia uuteen yritykseen ja töihin :hug:
 
Heippat kaikille! :wave:
uusiakin on tullut kivasti mukaan. mulle ei mitään uutta, kierto taitaa olla kovin sekaisin, sillä koko viime viikon oli tiputeluvuotoa ja sitten perjantaina alkoi vuotaa kuin hanasta, ja edelleen vuotaa, eli ei mitään tietoa, milloin kannattaisi alkaa tikuttelemaan, kun en tuosta alkamispäivästäkään ole varma.. :whistle: No, josko tää olis jotain tasaantumista??
 
unis ai saakeli mä en pystyis :D



(.) hivenen nippailua alavattalla liekö jotaki vaarallista vai ei, ken tietää?
huhhuh, menispä tää nopeesti ohi jonnekkin vkolle 20 sit vois ruveta hiuka huokasee helpotuksesta :D


PLUSsIA !! :wave:
 
Täällä on PIIKKISTINKKERI-URHEA leuhkana!!!! :D :wave:

Ovistikkuun pissitty vahva plussa (kp 11!!! Hullua!!!) - ja juuri äsken puikkasin masuuni pregnyl-piikin! Tuuletusta! Se oli kuin jostakin sketsiohjelmasta...:LOL:

Nimittäin ensin pinosin kaikki tavarat olohuoneen pöydälle ja mies tuli supportiksi siihen hengailemaan. Sitten aloin sekoittelemaan sooseja kädet täristen. Mies luki ohjeista "varo puristamasta ampullia liian kovasti" - otin tämän niin kirjaimellisesti, että pidin superhellästi ampullia käsissäni mutta jännityksessä puristinkin korkkiosaa niin kovasti että se meni pieniksi siruiksi ja peukkuun tuli haava! No, silppua oli joka puolella mutta mitään olennaista ei mennyt rikki. Peukusta tuli tosin verta siinä määrin, että miehen piti laastaroida se ennen kuin pääsin jatkamaan.

Sitten kädet vielä enemmän täristen sekoittelin soosit ja vaihdoin ison sekoitusneulan pieneen pistosneulaan. Kun vihdoin sain sen paikalleen ja ilmakuplat pihalle ruiskusta, neulan suojus ei lähtenyt irti. Tämä johtui todennäköisimmin näin jälkeenpäin ajateltuna siitä, että mulla oli peukku paketissa ja kädet tärisi niin paljon! Sitten vatsamakkara sormien väliin ja piikki sisään. Se upposi sekunnissa niin etten tuntenut mitään, ja ainekin meni sisään ihan tosta vaan. Verta ei tullut yhtään sen jälkeenkään. Hurrattuani itselleni lattialla pötkötellen huomasin että pumpulilappu ja desinfiointiaine olivat pöydällä käyttämättöminä...:LOL: :LOL:

Lopputuloksena siis: pistoksen pahin osa oli haava peukussa ja kauhea hiki hermoilusta.
:LOL: :LOL: :LOL: Eipä tosiaan ollut kummoinen juttu, kuten Shenda tuossa jo rohkaisikin.

Sitten vaan peitto pölisemään.
=)
 
Tinkerbelle Onnittelut hienosta suorituksesta =) Saanko kysyä, että mitä apua tuosta pregnyl piikistä on? Toivottavasti kuitenkin niin iso apu, että te saisitte plussan :)

On ollut kiva tälläinen esittelykierros. Pikkuhiljaa tässä sitten varmasti oppii "tuntemaan" muutkin kuumeilijat!

Mimmelin esittely tosiaan pisti minutkin hiljentymään! Voimia sinulle ja miehellesi :flower:
 
:heart: Tosi paljon onnea plussanneille!!!

Meillä täällä ollaan veirokon kourissa, tai siis prinsessa on, me hoivataan vuoronperään..
Jaa-a että esittelyä, mie oon 25-v naikkonen täältä susirajalta, likeltä joensuuta.
ammatiltani (melkein) floristi, viikolla 13 on viimonen näyttö ja sitten oppisopimusopiskelu-urakka olis ohi.
Esikoinen, siis tämä urhea vesirokkopotilas täyttää heinäkuussa jo hurjat 4 vuotta.
Kovasti toista toivotaan, mutta aika näyttää, niin kesti esikoisenkin kohdalla, niin varmaan pikkukakkosenkin kohdalla...?

voi ei stinkkis :LOL: anteeks, kun nauran... voin kuvitella kyllä ton tilanteen...
mimmeli olen kamalan pahoillani teitä kohdanneesta surusta, pysäyttää miettimään elämän tärkeysjärjestystä tälläiset asiat.
 
Täällä ollaan ihmetyksen vallassa. Kävin apteekissa hakemassa Terolutit, että vihdoinkin saataisiin menkat alkamaan ja samalla ostin varmuuden vuoksi raskaustestin, että teen ennenkuin aloitan kuurin. No, sehän on positiivinen :LOL: Näköjään tunnen kehoni loistavasti, ovulaationhan olin tuntevinaan 30.1. ja se on todellakin hedelmöityspäivä, lasketuksi ajaksi tuli 23.10.09. Mitään muita oireita ei ole kun paleleminen, mutta ei ollut edellisissäkään raskauksissa ole ollut mitään...
 
malttamaton suuren suuret onnittelut plussasta!!!! :flower: :flower: :flower:
Kylläpä niitä nyt helmikuussa satelee! Toivottavasti tämä tauti on tarttuvaa!

Hupu pregnyl on hcg-hormonia ja sen tarkoitus on varmistaa munasolun irtoaminen ja tukea kiinnittymistä luteaalivaiheessa. Se on näitä matalamman kynnyksen hoitoja joita käytetään monenlaisen muunkin hoidon kanssa yhdistelmänä, ja myös hyvin edullinen (maksoi muuten vain 7 e, en tiedä sainko vielä kelaltakin jotain takaisin).

No niin, päivittelenpä tämän päivän kuviot etusivulle!
 
Aku
Nemu täällä kans nippailee alavatsasta ja selkää juilii menkkamaisesti.Pitäs kuulemma olla ihan normaalia mut mä kun oon tällanen stressierkki niin ravaan vähänväliä vessassa tarkistaa et ei oo vuotoa tms :ashamed:
 
Ilmottautuisin mukaan ketjuun jos sopii? Olen vähän päälle parikymppinen perhepäivähoitaja jolla on mies ja 1,8kk lapsi ennestään. Nyt olemme päättäneet alkaa yrittämään toista lasta.

Silloin kun esikoista kuumeilin niin ketjut meni aina niin että joka viikolle oli oma ketjunsa mutta tämä tämmönen on kyllä kanssa kiva, oppii ehkä tuntemaan kanssa kumeilijatkin paremmin (Vaikka toki kaikki toivomme olevamme tässä ketjussa mahdolisimman lyhyen aikaa;) ) Esikoisen raskaudessa meni jännäily välillä vähän yli ja yritänkin nyt pysyä vähän maltillisempana ja ainakin niin että seksiä vain silloin kun siltä tuntuu eikä pakosti tiettyinä päivinä.. (Tiedän jo nyt että toi on helpommin sanottu kuin tehty:) )

Minä imetän vielä joten en tiedä onko raskautuminen vielä edes mahdollista, ainakaan kuukautiset eivät ole vielä tulleet kovinkaan säännöllisesti.. Mutta luulisi että olisi mahdollista kun esikko on kuitenkin jo sen 1v ja 8kk.. aikamoinen maitohirmu vaan:)

Lueskelen toisella kertaa ketjua taaksepäin, että oppisin vähän tuntemaan porukkaa..

Tässä perustiedot:
Ina21
1yk
kp 8/28-32 (?)
Toista lasta siis yritetään.

Onnea kaikille toivottelen! :wave:
 
Heipä hei taas pitkästä aikaa. Olen toipumassa elämäni pisimmästä ja karmeimmasta vatsataudista. Sitä iloa on kestänyt viikon! :eek: Heti seuraava päivä ovisplussan jälkeen alkoi ja tänään olen pystynyt jopa syömään vähäsen, suurella varovaisuudella.
Miehellä on ollut sama tauti, tytöllä oli se lievempänä jo vajaa viikko sitten. Päiväkodista tuliaisena tuli...

Hurjasti onnea kaikille plussanneille!!!!! :flower: :heart:
Ja tervetuloa uudet :wave:
Niin, itse olen vähäsen päälle 3-kymppinen ja asustan minäkin täällä pk-seudun läheisyydessä. Perheeseen kuuluu siis mies ja 1v5kk tyttö.

Hurjan taudin takia tämä yk meni harakoille. Ovisplussa-iltana tasan yksi "suoritus" ja siinä se oli. Vaikea uskoa että se riittäisi, plus että vointi on ollut niin kamala ja mikään ei ole pysynyt sisällä, ihan kirjaimellisesti joten mahdollisesti hedelmöittynyt munasolukin on varmaan jo ajat sitten lentänyt kaaressa pihalle :| :ashamed:
Viime vessareissulla nyt illalla tuli muuten pieni veriviiru pyyhkiessä ja ovisplussasta on tasan viikko :eek: Ei kai kierto voi näin "lyhyeen" loppua, mikäli tuo nyt tädin saapumista enteilee? Ehkä tää tauti vaan on sekoittanut kaiken.

:LOL: :LOL: stinkkiksen piikki-show mielessä vielä :)
Urheasti toimittu, toivottavasti seuraavaa kertaa ei tarvita, vaikka varmaan sujuisi jo ilman verenvuodatusta! :D
 
Moi! :wave:

Ihan pikaisesti vain käyn liittymässä iloiseen joukkoonne..
Aikasemminki oon täällä ollu, mut jouduin miehen työolosuhteiden takia poistumaan takavasemmalle. Nyt olosuhteet kuitenki muuttumassa jopa parempaan mitä ne oli ennen irtisanomista, niin lupa pikkukakkoselle on annettu tulla :)
Ennestään meillä on jo poika, syntynyt 07/06. Nyt olis sit virallisesti yk1, ja edelliset menkat alko viikko sitte maanantaina, eli eikös se sit oo kp9(/28). Jos joku valaisis miten tuo kp lasketaan..? :D
Yritän joskus paremmalla ajalla lukea edellisiä kuulumisianne päästäkseni juttuun mukaan, tuoreita sitten tietty kuiten :)
Nyt pikkuhiljaa unten maille. Palaillaan :)

*muoks
Tosiaan itsestäni vielä sen verran että oon 26v kaupan täti. Mies on 32v kirvesmies.
 
Hei! Sen verran vain tulin tässä aamusella kommentoimaan Mininallelle, että meidän esikoinen sai alkunsa sillälailla että vain yhden kerran "suoritettiin" siinä kierrossa :) Eli älä heitä toivoa vielä, sitä paitsi tollanen veriviiruhan vois tarkottaa kiinnittymisvuotoa;)

Eipä muuta..meillä ei vielä yhtään "suoritusta" ja nyt kp 9/28-32 (?). Kohta kai pitäs jo alkaa aktiivisemmaksi:) Täytys käydä ostamassa jokin kiva uusi alusvaate tms. niin saatas vähän mielenkiintoa viritettyä...
 
Hei! Sen verran vain tulin tässä aamusella kommentoimaan Mininallelle, että meidän esikoinen sai alkunsa sillälailla että vain yhden kerran "suoritettiin" siinä kierrossa :) Eli älä heitä toivoa vielä, sitä paitsi tollanen veriviiruhan vois tarkottaa kiinnittymisvuotoa;)

Eipä muuta..meillä ei vielä yhtään "suoritusta" ja nyt kp 9/28-32 (?). Kohta kai pitäs jo alkaa aktiivisemmaksi:) Täytys käydä ostamassa jokin kiva uusi alusvaate tms. niin saatas vähän mielenkiintoa viritettyä...
 

Yhteistyössä