**PIKKUKAKKOSTA TOIVOVAT VOL. 12**

:LOL: ei menny kuin pituus, väri ja taipuisuus pieleen, muuten oikein! :LOL:
Koska mä olen näin taitava arvaaja, mullahan on siis erittäin hyvä tilastollinen todennäköisyys tunnistaa teidät kaikki klinikan aulassa! :LOL: :LOL: Sen kun vaan painelen juttelemaan sen kummemmitta esittelyittä ja muodollisuuksitta! :LOL:

Meillä on tänään koko perheellä sellainen päivä, että jos joku voi mennä pieleen niin se menee. Mies piipahti kotona lounaalla ja ei voitu kun nauraa, hyvä kun puolessa päivässä ollaan ja kaikki on jo päin persiitä :headwall:

Aamuun on mahtunut ipanan herääminen täydellisesti väärällä jalalla, saman sankarin aivan karmea raivokohtaus kirjastossa kesken päiväkotilasten esityksen (oli kirjaston juhlapäivä) siten ettei laulua kuulunut ollenkaan, miehen työpapereiden unohtuminen kotiin ja unohtuminen UUDESTAAN kun tuli niitä hakemaan, katsastuksessa esiin tullut yllätys = 500 euron remontti autoon sekä ei-toivottu ovisplussa...

Mitenköhän tää päivä jatkuu? Ryöminkö viinitonkan kanssa peiton alle poistuakseni vasta huomenna? :eek:

Tinkerbell

Shendalla on olkapäille ulottuva vaalea tukka joka on pääsääntöisesti ponnarilla Sä olet muuten aika hyvä.Osui napiin mutta nyt on ihan lyhyt tukka ja ruskea...

Mä muuten isältäni kyselin josko hän olisi lainanut meille rahat siihen IFV.Mutta ei,me ei kuulemma tarvita toista lasta,jos ei luomusti tule niin sitten ei tarvii tulla ollenkaan..siis voi hemmetti mitä kannustusta ja siis kyllä yhden lapsen pitää riittää ei kuulemma saa ahnehtia.

Jotenkin tuli kaupassa niin paha mieli hänen sanoistaan että rupesin itkemään.Lapsikin ihna hätääntyi ja joku mummo tuli kysymään että olenko kunnossa ja antoi nenäliinan. Ja siis puhuin puhelimessä hänen kanssaan just ennenkuin menin kauppaan.

Olisi kyllä kiva joskus järkkäillä vaikka jotain tapaamisia tai jotain????Meillä on niiiiiin mahtava porukka täällä :heart:

Voi kamala shenda...älä välitä, uskon kyllä, että saatte rahan tuohon hoitoon jotain muuta kautta ja taatusti sitten kun teille uusi vaavi ilmoittaa tulostaan, niin varmasti isäsikin ajatusmaailma on toisenlainen, viimistään sitten kun toinen lapsi syntyy. :hug: :hug:

Shenda olipa isäsi ymmärtämätön, ei ihme että olit niin tolaltasi! Vanhemmat osaa kyllä nekin välillä olla niin ääliöitä! Jos ivf tulee teille eteen, niin otatte vaikka pankista sen lainan. Jotenkin se hoituu, ihan varmasti. :hug:

Jipii, onnistuinpas pääsemään vanhoilla tunnuksilla... eli jos joku viitsis korjata tuonne, että Talvityttö=Hätähousu. Olin hätähousu jo muinoin esikoista kuumeillessa ja odotellessa ja jatketaan siis sillä...

:hug: :hug: Kaikille! Shendalta piti kysyä, että vieläkö vain tiputtelee? Tai onko täti muuten vain outo? (en halua herätellä turhia toiveita, mutta mulla esikon kohdalla tuli norm menkat ja olin jo raskaana...)

naffeli :hug: Jaksamista ja paranemista koko perheelle!

shenda :hug: Ehkä se yk6 vaan on jotenkin mahdoton, kun siihen ei ole kukaan täältä aikaisemminkaan plussannut. Se oli ihan siitä kiinni nyt, kirottu yk6 jolla pysyy yhä vaan plussaajien määrä nollana. Mutta seiska on onnen luku, siihen mahtuu! Jotenkin tuli minulle vahva tunne kun tuossa tuntemuksiasi kerroit, että ivf:ää ette tule tarvitsemaan vaan plussa napsahtaa aikaisemmin - en osaa selittää miksi tällainen olo tuli mutta uskon siihen vahvasti silti.

stinkkeri, mulla on aika tummat hiukset ja otsatukkakin on :LOL: Ei kuiteskaan polkka, mutta toi meni jo aika lähelle muuten :)

Mä olen nyt varustautunut tähän yk3:een! Greippimehua vedän jo toista päivää ja uutta aion ostaa kunnes jotain tapahtuu - sehän on yllättävän siedettävän makuista, jopa hyvää!
21 kpl ovistestiä odottaa kaapissa tädin häätöä ja alkukierron hiljaista vaihetta joka tässä mun tapauksessa kestääkin tätä nykyä melkein 3 viikkoa :( Ihan turhaa luppoaikaa kun imetyksen vaikutuksen alaiset hormooniressukat yrittävät jotain muniksia alkaa kypsytellä ja vielä sitten irroitella. Jotta tämä aika ei olisi ihan kuivaa ja tylsää niin tilasin ovistikkujen mukana hedelmällisyystestin eli fsh-hormonia mittaavan testin! Saapi jo alkukierrosta pissiä tikkuun ja tarkastella onko jo vaihdevuosi-oireinen kun niin nihkeää tuntuisi olevan tämä kierron eteneminen :LOL: Tässä tapauksessa pitää vaan toivoa negatiivista tulosta :p

Tässä kierrossa on saatava ovisplussa vaikka joutuisin tilaamaan sata tikkua lisää! Stinkkerin ovisplussa-pissatikku on saanut osakseen ihailevia katseita tältä suunnalta :ashamed: :LOL:

Tervetuloa uudet :wave:

Vedin justiin kammo määrän lettuja :D
Karsee nälkä kokoajan, josko nyt sitten kestäisin aamuun saakka :LOL:

Tää mun kohtu tekee mulle varmasti vaan hallaa...jotenkin en vaan voisi uskoa onneeni tälläkään kertaa...ihanaa kun tulee näitä epätoivon hetkiä :ashamed:
Nytkin jomottelee niin mukavasti...ei tee kipeää, mutta tuntuu siltä että alamahaa puristaa ja sen takia tulee tommosia vihlaisuja (verrattavissa siihen kun ottaa mahasta, esim vuoristoradassa tms.)
Ja odottaa pitäisi vielä kauan (joo ylihuomiseen) :kieh:

Olen pahoillani taas jälleen, kovin omanapaisesta kirjottelusta, mutta tää kierron viimeinen viikko ottaa tooosi koville :headwall:

:'( Voi että, teki niin pahaa kun katsottiin miehen kanssa juuri 4D, siitä kaksikasvoisesta tytöstä, joka sitten kuoli...itkin ihan vuolaasti kyyneliä ja mieskin siinä niiskutti , pyyhki kyyneiletä ja köhisi...toinen niin viaton :'(

Mutta nyt hyvää yötä ja täällä pk-seudulla odotetaan ihanaa lumipyryä =)

Mrrrr...missä posti viipyyyy!!!!!! Tahdon testini käsiini :headwall:
Tänään pitää siivota, että saa muuta mietittävää, kuin pissimisen tikkuihin...

Tuli mieleen, että tämähän olisi vallan mainio ajankohta meikäläiselle tulla raskaaksi, tai ensi kiertokin. Sisko on jo siinä vaiheessa raskautta, että kohta muutaman viikon päästä pitää olla hälyvalmiudessa, joten MIHINKÄÄN illanistujaisiin ei todellakaan voisi mennä, vaikka pyydettäisiin...
Jos sisko olisi vähän onnekkaampi, kuin minä, eikä menisi yliajalle. Ja tietystikkin hänen vaavi on sitten juuri niin viekas, että päättää aloittaa syntymisen illalla ja lähtö tulee sitten yöllä...silloin pitää toisen siskoni tulla meille pojan univahdiksi, kun mies sitten heittää meidät Kättärille...sopisi kuvioon hyvin...vaavithan tykkää tehdä syntymisen ajankohdan vaikeimman kautta :D

Yritän selkeästi saada ajatuksiani muualle, mutta vauvoissa ne näyttävät sitkeästi pysyvän :LOL:

paapelo eikös teidän pikkuherra ole aika samanikäinen kuin meidän? Kauanko imetit, jos saan kysyä? Musta vaan tuntuu että se vaikuttaa tähän omaan jaksamiseen jonkun verran kun vielä imetän ja ehkä siihen plussaamiseenkin.

Shenda81 :hug: ja myös Naffeli :hug: jaksamisia teidän perheelle ja toivotaan että kaikki kääntyy vielä parhain päin!

Milläköhän sais ovista viivästettyä hieman että ehtis mieskin taas mukaan kuvioihin ;) Ei parane ainakaan siihen greippimehuun nyt koskea, jos sillä on toisen suuntaisia vaikutuksia.

Jos joku haluaa tietää, miltä ovulaatiotikku näyttää JUURI ennen kuin munasolu irtoaa, siirtyköön alla olevaan linkkiin :D

http://www.aijaa.com/v.php?i=3430316.jpg

Mulla oli aamulla Felicitasissa ultra, ja kävin juuri ennen sitä pissimässä ovistikkuun ihan mielenkiinnosta, koska halusin tietää tuleeko TAAS plussa kolmena päivänä - tulihan se... :whistle:

Lääkäri ultrasi, ja näytti ruudulta ison follikkelin joka oli hassun muotoinen soikula! Se, ettei se ollut enää pyöreä, tarkoittu lääkärin mukaan että se on juuri putkahtamassa ulos :D Tämä on siis tosi hyvä uutinen, kertoo siitä että tällä kertaa munasolu irtoaa ainakin varmuudella. Lääkri totesi että limakalvo näytti tosi hyvältä raskautta ajatellen, muistutti kuitenkin huumorinaisena että nämä ei vielä yksin auta vaan pitää myös olla yhdynnässä :LOL:

Lugesteronit eli keltarauhashormonit aloitan lauantaina, niitä tungen koneeseen 14 vrk alkaen 4 päivää ovulaatiosta eli lauantaina.

Ultran jälkeen juteltiin ja sovittiin että Pregnyliä kokeillaan seuraavasta kierrosta jos ei nyt tärppää. Sain usean reseptin sitä ja oppitunnin itseni pistämiseen hoitajan huoneessa - hurjaa :eek: Eiköhän se onnistu, neula oli tosi pieni.

Tällaisia alapääasioita, ovuloin siis virallisesti tänään! Pitäsikö pitää bileet, avata shampanja? Hassua tietää kerrankin tarkalleen koska ovuloi.

Ja huomisesta alkaa sitten se sietämättömän piinallinen osuus. Varsinkin nyt, kun lugesteronit on ihan omiaan aiheuttamaan hyvin aitoja raskausoireita! |O

Onnea Stinkkis varmasta ovulaatiosta, nyt jos koskaan toivotaan tärppiä, ettei sitten itseään tarvitsis pistellä :D

saini:
Imetys lopahti aika lyhyeen meillä, mun yltiöpäisen maidontuotannon takia, joka ei laantunut mistään neuvolan tai imetystuen antamista vinkeistä...imetin reilu kuukauden sillä tuloksella, että vaikka olin makuulla ja poika mahan päällä, suihkusi maitoa kokoajan ja poika oksensi kaiken aina ulos...sitten siirryin pulloon, johon pumppasin niin kauan kuin maitoa vain tuli =)
Surkea ongelma meidän suvun naisilla :headwall: niin ja poika täyttää vuoden 28.2 :D

Ja vihdoin sain ne pahuksen testit...joten nyt odotan huomista sitten...piiinaaaaaa :headwall:

paapelo, mulla oli alussa vastaavanlaista ongelmaa imetyksen kanssa eli maidon ylituotantoa = suihkutissit mutta siihen auttoi lypsäminen ennen imetystä, pahimmat paineet pois ja sitten vasta lapsi rinnalle ja imetys aina vain toisesta rinnasta.
Maidontuotanto tasaantui joskus 6-8 viikkoa synnytyksen jälkeen mutta joskus lypsin pahimmat pois vielä vauvan ollessa 3-4kk ja joskus sai tasaannuttaa maidon tuloa imettämällä 2-3 imetyskertaa samasta rinnasta ja sitten vasta toisesta. Nyt lapsi syö kummatkin kerralla mutta siihen siirryttiin vasta vajaa 1-vuotiaana, ennen sitä riitti aina vain yksi rinta / syöttökerta :)

Tinkerbelle Hienoa..kunnon viivat on.Nyt vaan puuhin ;)

Me mietittiin miehen kanssa että josko kokeiltas jo maaliskuussa sitä IFV kun miehen duunissa alkaa sesonki huhtikuussa ja meillä alkaa pukusesonki taas sitten toukokuussa joten ylimääräisiä vapaita ei voi pitää.

Lääkäri sanoi että mikäs siinä,ehkä vähän aikasta jos verrataan meidän yrittämis pituuteen mutta sanoi että tehdään se sitten jos haluutte.

En tiedä????Onko teistä liian aikasta??? sittenhän se olisi yk9

No ei ole mielstäni liian aikaista...antakaa mennä vain, jos ei nyt onnistu :D

Mininalle:
Joo mäkin kokeilin tuota pumppausta pirullisiin suihkutisseihini, mutta ei auttanut...yritin myös tarjota vain yhtärintaa per syöttö, mutta se vain sitten yllytti jostain syystä tuottamaan enemmän maitoa kumpaankin rintaan...eli meillä ei tepsinyt mikään :/ Tämä toisaan on koko suvun naisilla oleva ongelma, kukaan muu paitsi isomummi, ei ole pystynyt imettämään kovin pitkään...isomummikin vain sen takia, että silloin ei ollut vaihtoehtoja ja hällä oli moni lapsi tosi pienellä ikäerolla eli imetti jossain välissä kahta lasta samaan aikaan ja yhtäkin kuulemma 5v asti, huuteli mummin mukaan aina pellonlaidalta höpyille...taisi nauttia todella imetyksestä :D

Tänne ei ovis tällä kerralla osunutkaan,siis menkkojen odottelua. Kerrankin ainakin on aivan varmaa et ne tulee,ei tarvi jännillä...tosi lohdullista.
Tinkerbelle nyt kovat tsempitykset täältäkin,toivottavasti tärppää!

Uusille tervetuloa!

Eli siis tyttö syntynyt 2006 elokuussa, ja nyt koitetaan saada pikkusisarusta neiti tomeralle :D
Tällä hetkellä ollaan iha aloittamassa yritystä vauvakuumekärpäsen purreena ja "keskenmenon saaneena" (eli siis luultavasti kaikki tiedätte termin Kemiallinen Raskaus).

no niin, elikkäs tänään nous lämpö 36.8, oon sitäkin nyt sortun mittailee. mut ovistestin haamu vaan haalenee... elikkä en tiiä nyt sit loppujen lopuksi et missä mennään ja milloin on ovis ollu... voi kettu sanon miä! tere tulemast mukaan bellama! =)

bellama tervetuloa mukaan! Jos haluat, voin laitella sun tietoja päivityslistaan. Eli ilmoittele tässä tapauksessa nuo kiertopäivät ja yrityskerrat!

Ymmärrän Shenda tosi hyvin että tekee mieli jo ryhtyä toimeen ivf:n suhteen. Teille on kuitenkin ehdotettu myös kevyempiä hoitoja alkuun, mitä jos kokeilisitte niiden toimivuutta siihen saakka kunnes yritystä on vuosi? Ajattelen tässä nyt puhtaasti sen pohjalta mitä tiede sanoo raskautumistodennäköisyydestä - ts. 12 kk saakka todennäköisyys raskaudesta kasvaa koko ajan.

Mulle lääkäri nimittäin sanoi tänään että on ihan mahdollista että kyse on vain sattumasta kun en ole vielä raskaana. Ja suositteli kevyitä hoitoja ensin, juuri siksi koska on niin luottavainen että ilman ivf:ääkin tärppää. Luulenpa Shenda että teillä voisi olla sama juttu...Kuten sanottu, ymmärrän kuitenkin näin yk8 kohdalla erittäin hyvin tunteesi, ja minkä tahansa valinnan teette on se varmasti oikein hyvä ratkaisu. Miettikää ihan rauhassa miehen kanssa ja tuuletelkaa yhdessä turhautumistanne ja kiukkuanne (nimim. KOKEMUSTA :headwall: )

Jep, Tervetuloa bellamalle! Joukkoon mahtuu kyllä, minäkin vasta viime viikolla PÄÄSIN tänne ;)

On niin kivaa lukea teidän kirjotuksia ja jännityksen hetkiä... Toivon kovasti plussatuulia teille kaikille!

ON:Itellä vähän ristiriitaiset tunteet, kun tuntuu, että en uskalla rueta piinailemaan ku viimeksikään ei heti tärpännyt, et ihan turhalta tuntuu laskea KP:iä, mut toisaalta se piinailu itsessäänki on jo niin ihanaa...että vaan kuumeilun ilosta laskis päiviä ja kuulostelee kehon tuntemuksia...

Yhteistyössä