**PIKKUKAKKOSTA TOIVOVAT VOL. 12**

Nemu ja Mininalle :hug:

Nöttiäinen onnittelut plussasta :flower:

Mmiilia ja Saini81 tervetuloa

Tinkerbelle Vielä olis viis päivää ennen testausta. Niin ja eka ivf mulle nyt tehtiin. Oireita ei oo oikein suuntaan eikä toiseen. Palelee kyl paljon ja nälkä on kolmen-neljän tunnin välein. Ja toisaalta ei oo sitä normaalia tiputteluvuotoa tullu... Mut on silti toiveet aika matalalla...
 
ihanaa luettavaa :D ootte hassuja... :LOL: ...

Oih mä niiin odotan että mäkin saan alkaa sekoileen raskaustestien kanssa...
Esikoinen nappas yk3...kun olin syöny 7vuotta pillereitä. En ikinä enään halua moisia pillereitä, onneks kup.kierukka oli mulla hyvä.
Emma syntyi sitten hätäsektioilla, klo10-23 supistuksien saattelemana, en siis auennut eikä vauav laskeutunu..
Söin 6viikkoa albetoleja korkean alapaineen takia. Oon nyt sit vaan kuullut että tuo albeton on vasta aine käynnistablettia kohtaan...ei ihme ettei synntys käynnsityny yhdellä tabletilla.

Eli hieman jäi tuo eka "synntys" kammoamaan, haluan kyllä pelkopolille purkaan sitä.. :(

Onko täällä muita hätäsektio mammoja?

Toivottavasti saan tulla teidän mukaanne tänne... =)
 
Sydänkäpynen kuulostaapa aika samalta kuin munki synnytys.. Söin kans loppuraskauden ajan albetoleja verenpaineeseen, kun raskausmyrkytys nosti sen ihan taivaisiin. Rv 38 ruvettiin käynnisteleen synnytystä tableteilla, en enää muista montako niitä sain yhen päivän aikana, mut mitään muuta ei tapahtunut, kuin supistukset oli ihan järrrrrrrkyttävän kovat, olin niin kipeä et olisin melkein halunnu mielummin kuolla. Kolmatta päivää yritettiin käynnistellä, ja vaikka vedetki oli tullut, mutta vauva ei tarpeeksi laskeutunut enkä mä avautunut niin sektioonhan siinä sitten lähdettiin. Tosin mulla oli kiireellinen sektio, ei hätä.
Mutta enpä oo aiemmin tuota kuullut et albetol olis ehkässy käynnistyslääkkeen tehoa :eek: eipä siis ihmekkää ettei vauva syntyny alakautta..
 
mmiilia, ohho, niimpä...ja minusta tuntui että mua ekakertalaista laiminlyötiin siel ku oli kiire, ku en sit osannu vaatia mitään..
En tuosta albetolista tienny kunnes kävin kierukan tarkistuksessa, uus gyne, ja hän on ollu kätilönä synnytysosastolla töis, hän sit sanoi että ei yleensä anneta käynnistys tabuja verenpainetablettien syöjille...Miksei annettu tippaa...? ..

nojoo, jäi vaan kammo keinokäynnistykseen...
 
Voi kurja että noin kurjasti mennyt teillä tuo synnytys. :hug:
Itsellä myös käynnistettiin, mutta yliaikasuuden vuoksi ja kalvojen puhkaisulla sekä oksitosiini tipalla sitten tehostettiin alkaneita supistuksia. Tästä minulla on erittäin hyvä mieli jäänyt ja sanottiinkin, että tämä tapa käynnistää on lähimpänä sponttaania synnytyksen käynnistymistä ja etenemistä, joskin hiukan nopeatempoisempaa.
Synnytys kesti itsellä 6,5h, joista ponnistukseen kului 14min ja istukkaan 30min...joten jos jokus käynnistellä tarvitsee niin kannattaa kyllä kysyä mahdollisuutta käynnistää muulla kuin pillereillä (tai niiden muruilla).

(kuulostipa jotenkin kovin kerskuvalta tuo kun laitoin kestot, se ei TODELLA ollut tarkiutukseni) :ashamed: :ashamed:
 
Kun shenda lähtee synnyttämään, niin kätilö ei kysykään supistusten kestosta mitään, vaan ohjaa ensi työkseen pissalle raskaustestiä varten :LOL:

Mites taas pissatikkuaddiktit, meillä saattaa lukea neuvolakortissa plussauspäivämäärän kohdalla 5 päivämäärää? (Mun kohdalla varmaan yks ja sama päivämäärä ja 5 kellonaikaa)

Mistähän aiheesta voisi vielä saada revittyä tilastoa?
Raskautumiseen johtaneet peitonheilutuskerrat? Kuinka moni joka päivä, joka toinen, joka kolmas, tai kertaheilutuksesta tärppi. Ja äärimmäiset tapaukset jotka vain pesseet alkkarinsa miehen kalsareiden seassa? :whistle:
Kun ne on ruodittu tilastoin niin seuraa ehkä asentotilasto, jonka jälkeen seuraa tilasto ruokavaliosta ja unimäärästä tärppikierrossa.
 
Minä kans haluun tänne... Ainakin luulen haluavani :LOL:

Eli siis kakkonen toiveissa ja ensimmäinen on syntynyt 12/07 tyttö.
Yk 1 ja kp 12/26-28


Tuntuu hullulta, että nyt kun tietää jotenkuten mitä on edessä, niin en ihan joka hetki ookaan silmät selällään ja intoa täynnä

:ashamed: Onko muilla samanlaisia tuntemuksia? Vai onko niin, että tämmösiä ajatuksia ei olis jos vielä odottais kauemmin?
 
Joo Naltsi, kohta siirrytään monimuuttujamenetelmiin kuten varianssianalyysiin jolloin voimme yhdistellä erilaiset tekijät ja saada lopputulokseksi pikkukakkosista todennäköisesti plussaavan profiilin!

Minkä jälkeen mut voikin sitten ihan vapaaehtoisesti toimittaa taas sinne hoitoon. Diagnoosiksi riittänee, "meni vähän överiks".

=)
 
Nöttiäiselle onnittelut täältäkin ja tarrasukkia mukaan matkaan! Ja toivottavasti lisää plussia ropisee vielä tammikuulle :D

:hug: kaikille alusta alkaneille!

Stinkkis ja Naltsi lisää tilastoja vaan, niistä tulee tähän kuumeiluun se tärkeä teoria osuus mihin kaikki perustuu! :)
 
Voi daarn :LOL:
Siis joo...lisää vaan erilaisia tilastoja, johan kohta voisi perustaa oman koulukunnan ihan pelkästään siitä mitä kaikkea sisältyy vauvakuumeiluun, mitä oireita jokainen voi kuvitella ja mitä kaikkia konsteja raskautumiseen voi käyttää :D
Alkaa meinaan itsestä tuntua, että tämä on kohta jo enemmän huipputiedettä oman kropan kanssa, kuin vain hyvää onnea :LOL:

Talvitytölle tervetuloa mukaan :wave:
 
Tinkerbelle
Mä ilmottaudun sun kanssa vapaaehtoisesti hoitoon.Saavat panna mut pakkopaitaan.

Meilläkin synnytys pääätyi hätäsektioon.Sydänäänet liian tasaiset,vauva liian iso ja väärässä asennossa.Kätilö otti verikokeen vauvan päästä ja sitten mentiin ja lujaa....eli mä todellakin haluaisin kokeilla seuraavaksi sen alatie synnytyksen.

No niin galluppia.
Meillä harrastellaan joka toinen päivä.Ajattelin että seuraavaan kiertoon tehdään niin että petipuuhat on kp 6,8,10,12,14 ja 16 ja asentona perinteinen lähetyssaarnaaja.

Meneekö jo liian roisiksi tytöt????Me katottiin miehen kanssa juuri Saw V...sairas leffa täytyy myöntää.
 
Hahaa, jee!

Eli meillä sitten jos seuraavaan kiertoon pääsemme, niin jokatoinen päivä niinkuin aina ennenkin ja varmaan vaihedellen lusikka-asentoa ja lähetyssaarnaajaa, ettei mene ihan puiseksi...on muuten ainoa ajankohta milloin mietitään (tai minä mietin) mitään asentoja :LOL:

Ja noi Saw:t on aivan karseita, mies pakotti kattomaan 1-3 ja sen jälkeen en oo suostunu kattoon, kun näin painajaista, että olin ripustanut ihmisiä roikkumaan lihakoukkuihin meijän kellariin ja perkasin niitä kuin kaloja :x
 
Moi taas,pitkästä aikaa. Juurikin olin tulossa kirjoittamaan, että josko joku alkaisi päivittelemään. ITsellä ollut niin karmea tammikuu, ettei tosikaan. :( Juuri sen edellisen lupaukseni jälkeen, sattui onnettomuus, jossa sekä mieheni, että poikani olivat mukana.. :'( :'( Onneksi molemmat elossa säilyivät ja poika on jo päässyt kotiin. Miehen tilasta sen verran, ettei vielä ole varmaa, pystyykö hän enää ikinään toimimaan normaalisti. Sai kovan tällin päähänsä. On niin sekavat fiilikset.. :'(
Onnea kuitenkin plussanneille ja :hug: sitä tarvitseville.
Kp:t on 24/ YK 6 tai 7, mut tuskin ihan vähään aikaan tulee pikkukakkosta edes yritettyä, jos koskaan.
 
Naffeli IHAN MIELETTÖMÄN JÄRKYTTÄVÄÄ. Olen hirveän pahoillani että teidän perhettä on kohdannut näin valtava tragedia. :hug: Aivan kauheaa.

Onneksi meillä on lääketiede, ja neuropsykologinen hoito ja kuntoutus on Suomessa maailman huippua. Varmasti miehesi saa apua.

Muista huolehtia itsestäsi. Hae apua jos tuntuu liian raskaalta. Hirveästi voimia teille kaikille.
:hug:
 
Talvityttö tervetuloa! :wave:

Lisäänpä sinut joukkoon!

On hyvä että saadaan lisää kuumeilijoita, nimittäin otoskoon (n) pitäisi olla vahintään 30 jotta otos lähestyy normaalijakaumaa ja analyysit on siten yleistettävissä (keskeinen raja-arvolause).

Hitto, mä olen oikeasti nörtimpi kuin luulin! Sitä voi yllättää itsensä vielä tälläkin iällä.
:eek:
 
Naffeli :hug: ja voimia. Oli kamalaa lukea perheenne onnettomuudesta. Toivon teille kaikkea hyvää.

Talvityttö tervetuloa :wave: .

Mä olen täälllä hymyillen naureskellut Stinkkiksen ja Naltsin tilasto-jakauma-otos-juttuja. :LOL:Itse en jaksa perehtyä ja paneutua tilastoihin, vaikka matikasta pidänkin.

paapelon synnytys on mennyt suurinpiirtein samaa rataa kun munkin. Mulla vain käynnistettiin jo rv39 ja niillä murusilla alotettiin . Ne kun ei vaikuttaneet mitään niin kalvot puhkastiin ja sitten alkokin tapahtua.
 
ittnafele Hirveetä kuulla tuommoista :hug: IIISot halaukset sinne

Mä laitoin lääkärille sähköpostia ja meidän hoitosuunnitelma on seuraavanlainen
Seuraava kierto femar ja prenyglyn-irrotuspiikki ovistesteillä.
Sitten 3kk femarin syöntiä ja jos ei tärppää niin sitten suoraan IFV:iin.Sanoi just samna minkä tinkerbell että kun siittiöissä ei mitään vikaa ole niin silloin inssistä ei ole mitään hyötyä vaan samat raskausmahdollisuudet kuin tavallisessakin yhdynnässä.
 
Olipa hienoa että Shenda sait selvyyttä kysymyksiisi! Sun hoitosuunnitelma näyttää hyvin samalta kuin mun :)

Mulla ei tosin ole tuota Femaria toistaiseksi, saattaa olla että myöhemmin kokeillaan. Nyt on vaan Pregnyl-irrotuspiikki ja lugesteroni loppukiertoon. Tai siis JOS on tuota piikkiäkään, nimittäin mä sain ovisplussan tänään ja lääkäriaika on keskiviikolle.. Sehän on ihan todennäköistä että munasolu irtoaa kuitenkin ennen keskiviikkoa! Mä taidan tänään soittaa lääkärille puhelinajalla ja kysyä että mitä hittoa..että kannattaisko piikki tuikata jo huomenna?
 
Tinkerbelle
Mulle sanottiin että heti kun tikku näyttää plussaa niin sitten voin pistää sen piikin.Jäi vaan epäselväksi että mikähän siinä on se aika tavallaan milloin se sitten varsinaisesti irtoaa????Eli heti kun piikin pistää vai esim. 36h kuluessa?????

se piikki on tosi helppo pistää tuohon navan viereen.Jouduin 4v. sitten tekee paljon sitä kun luovutin munasoluja..Joo ihan kiva että nyt tavallaan kunnon hoitosuunnitelma ja tuo IFV tavallaan se viimeinen oljenkorsi.

Niin mulle ei varmaan tuota lugesteronia ole määrätty siksi että mun lutelaani vaihe(vai mikä se nyt oli) niin on ainakin sen 14 päivää....
 
Shenda

Mun varmaan tosiaan kannattaa soittaa lääkärille tänään..Ultran perusteella se arvioi että ovulaatio olis ke-to, mutta nyt tosiaan jo plussasin! Ei ollut puhetta siitä miten piikki pistetään, mutta jäin oletukseen että joko siellä vastaanotolla keskiviikkona tai sen jälkeen, riippuen ultran tuloksesta. Se lääkäri totesi vaan että ennen vastaanottoa ei tarvitse hakea mitään apteekista... Voihan se olla että me katsotaan ekaks se ultra ja päätetään vasta sitten piikistä.

Noi lugesteronit on nimenomaan lyhyeen luteaalivaiheeseen, mulla tosin verikokeissa oli ihan normaali keltarauhasarvo, outoa. Silti se jää aina noin 11 päivään. Mitä lienee sekin.

Oho, kohtahan se puhelinaikakin on joten menenpä valmiuteen! Kiva kun voi vertailla näitä hoitohommia, mulle ovat niin uusia juttuja että on helpottavaa vähän tuuletella.. Palataan!
:wave:
 
Naffeli ihan hirmuisesti voimia teille...toivon syvästi, että miehesi kuntoutuu...onneksi meillä täällä Suomessa on nämä kuntoutus hoidot ihan huippuja, joten sen puolesta ainakin on paljon toivoa...SUURI :hug: teidän perheellenne :heart:

Oih ja voi...täällä nämä oireet alkaa kasutua ihan kummasti...*mieti, mieti, mieti* (lainattu Nalle-Puhista) :D
Pissattaa ihan suunnattomasti, vaikken usko että tämä oire voisi todellisuudessa iskeä vielä tässä vaiheessa, vaikka raskaana olisikin, sillä eihän alkiolla ole vielä minkäänlaista välillistä yhteyttä omaan aineenvaihduntaani :/ Ja poskia kuumottaa ja sitten viluttaa...äih! Tänään on dpo10-11 en ole ees ihan varma noistakaan, mutta jos ovis oli 8.1 niin silloin tädin pitäisi saapua aikasintaan lauantaina ja viimistään sitten maanantaina jos dpo:t menee siihen 16pv :headwall:
Tää epätietoisuus pistää kiukkuseksi...tilaan ne typerät testit ja teen yhen niistä hitto vie jo keskiviikkona...ihan vaan raivolla...MÄ EN KESTÄ TÄTÄ KUSEKSIMIS ADDIKTIOTA ENÄÄN... :headwall: :LOL:
 

Yhteistyössä