PIKKUKAKKOSTA TOIVOVAT VOL 10

Kiitokset tsempeistä ja tädin kiroamisesta :D Oli aikas arvattavissa tuo tädin kyläily niin ei hirveesti sen takia harmita ;) Eilen tietysti otti päästä, mutta tänään on jo hyvä mieli :) Uusi kierto, uudet kujeet :p

Kattelin meiän pinon plussanneita niin nuo tammikuussa plussanneethan synnytteleekin kohta :eek: Ihanaa... uusia vauvoja maailmaan :heart: Vaikka lapsi ei nykyään enää tuo leipää tullessaan niin toivoa ne pienet tuopi tähän pahaan maailmaan :saint:

Mummi lähti poitsun kanssa vaunuilemaan ja mie vietän rokulipäivää B) Sain eilen opinnäytetyön suunnitelman valmiiksi :attn: Pitää saada opponentti työlle niin voin pitää seminaarin ja pääsen jatkamaan työtä tutkimusvaiheeseen :) Nyt on pitkästä aikaa toiveikas olo tuon työn suhteen, kun aikasemmin tekeminen on ollu yhtä tuskaa :headwall:

Sen verran pitää valittaa, että sain kaumalan allergisen reaktion miehen ihonhoitolinimentistä :kieh: Miehellä on psoriasis ja käyttää siihen yhtä luonnontuotetta, joka on ollu sille älyttömän hyvä, parantanu ihottumia tosi hienosti. Mie kokeilin sitä omaan atooppiseen ihottumaan niin sain aikaseksi vaan lisää ihottumaa :( Silmäluomet, huulet, kädet ja toinen kyynärtaive on nyt kipeessä ihottumassa ja koko naama kutisee |O Ja siis kokeilin tuota linimenttiä pari tippaa noihin sormien ihottumaan! Mies fiksuna sanoi jälkeenpäin, että kyllähän siinä ohjeessa luki, että atooppiselle iholle sitä linimenttiä pitää laimentaa ruokaöljyyn :eek: :headwall: |O Ei sitten miulle viittiny sanoa :kieh:
 
Noppis
Tisseissä on aika toiveikkaat fiilikset... :whistle: :ashamed: Eli tuntuu jos jonkinlaista jomotusta. Mutta täytyy yrittää muistaa, että ekasta yk:stakin tuli vain kemiallinen kaikista oireista huolimatta.

Hei, kuka toivottelikaan meidän neidille pikaista paranemista? Se toimi, kiitos vain! Tai edelleen nokka vuotaa neitillä, mutta NUKKUI HYVIN! Ihanaa! :D

Noppis dpo 5
 
No niin, niinhän tässä sitten kävi että täti tuli kylään :/ Kp 1 /27-31. YK 3 alkamassa siis. Mutta eipä hätiä mitiä, nyt ajatukset vaan hetkeks pois tästä asiasta ja koittaa "relata" välillä niin ehkä tää kroppakin vähän normalisoituis sitte ku ei koko ajan jännäis. Viime kierto oli ihan kamala, näin kun ajattelee nyt, koko ajan mietti ja teki testejä, ja mitä enemmän negoja sitä isompi ja kovempi pettymys aina. Nyt yritän malttaa odottaa siihen asti kun menkkojen pitäs alkaa ja sit vasta testailua. Ihan suotta turhaa itteensä loppuun ajaa noitten testien kanssa. Mutta isot :hug: kaikille plussanneille =)
 
Äh, vatsaa juilii menkkamaisesti, yksi limainen vuoto tullut... mitä tää nyt on |O
Onko Oili sittenkin vasta tuloillaan tai jo meneillään vai alkaako jo menkat vaikka vasta kp19 :headwall: :headwall:
Argh! nimim. hormoonihirviö :kieh: :kieh:
ps. sorry omanapaisuus :ashamed:
 
HUH, tekstiä on kertynyt taas paljon!

Nyt taas tätä omaa napaa :ashamed:

Varasin gynelle ajan tällepäivälle ja kävin siellä! No niinkuin arvata saattaa lähes nauroi mut ulos.. Vähätteli ja nöyryytti. Se oli kyllä kamala akka! Kerroin asiallisesti kierron heittelyistä (24-33) ja ovuloimisesta ym ym. Kaikki kunnossa se sanoi sataan kertaan, ehkä pientä rakkulaa sarjoissa mutta ei mitään mikä olisi sen mielestä hälyyttävää. Kaikki kunnossa...
Sitten se sanoi että ovulaatiotikut on pirun keksimää. Nurkkaan tikut ja nauti miehestä ilman tikkuja!
Ja sitten se sanoi vielä että mulla vaan tais olla vialliset raskaustestit sillon elokuunalussa ku plussaa näytti... Ai kaikki tekemäni testit oli viallisia ja hah!! Kaivoin taskusta polin lääkärin tekemän epikriisin ja näytin ettei kysymyksessä ollu vialliset tikut vaan oikeesti raskaus niin siihenkin se vaan jaksoi väittää että joo joo viallisia tikkuja. Paskanmarjat, testit oli erimerkkiä ja eikä suinkaan samasta paketista..
Muutenkin oli aika kovakourainen ja vähättelijä..
Inhottavalta tuntuu kun menen sinne ja maksan itteni kipeeksi ja sitten toinen siellä vaan vähättelee kaikkea. Halusin vaan tarkastuttaa paikat että onko jotain vialla. Se määräsi mulle terot että saan kierron kuntoon, mutta en alottanut niitä vielä tänään - ajatteli kattoa kierron loppuun ja jos sitten ens kierrossa alottais... hmmm. kun oon kuullu niistäkin niin monen laista juttua. Painavin syy siihen miksi en alottanut on siis se, koska en ole VIELÄKÄÄN ovuloinut kp15 nyt ja jossain takaraivossa on toive että jos onkin myöhäisempi ovis ja terot kuulemma saattaa estää ovista.. ??? Tietääkö joku jotain faktaa ko. tuotteesta. Näin luin jostain, joten en sitten uskaltanut ottaa niitä... Liekö toive ajattelua ja kyseessä on vaan ovuloimaton kerto..noh katsotaan asiaa uudelleen enskierron samassa kohtaa. Selasin 2006 kalenteria ja katsoin, että siinä kierrossa jossa raskastuin ovulaatio oli kp 18.

Huh ja kiitos, että kuuntelitte! Olipa hyvä että sain puettua ajatuksia sanoiksi.. se helpottaa..vähän.

 
Mamax ja Belladonna onnittelut plussasta! :flower:

shenda81 tervetuloa munkin puolesta. :wave:

Tänään oli ihana päivä kuopsuttaa pihalla... aurinko paistoi ja lämmintä riitti ja sain pihankin kertaalleen haravoitua. Valitettavasti vielä riittää lehtiä puissakin, ettei pelkästään maassa. Noh ei se mitään, mä nautin kun saa tehä pihahommia. =) Mites te muut, joko on haravointi hommat käynnissä?

Kiertokin näkyy olevan jo aika pitkällä.. saapa nähä et miten ämmän taas käy? Ku ymmärtäski ottaa rennosti ja olla miettimättä koko hommaa. :attn: Lääkärin neuvo tuo edellinen. :(

Plussarikasta syksyä kaikille tasapuolisesti! :whistle: :whistle:
Hyvät yöt. |O
 
Lumipyry Pahoittelut kamalasta gynestä :hug: :( On aivan uskomatonta, että lääkäriksi pääsee tollasia mätämunia :headwall: Niillekin pitäs olla psykologiset testit, ihan niinkun hoitajillekin, jo opiskelemaan hakiessa.
 
Hei, ihana palsta täällä!!

Mulla alkoivat menkat TÄNÄÄN ja oon oottanu tätä jo kuuta nousevaa, seuraavaksi tietysti ihmettelette: Meillä huhtikuussa, siis 5kk ikäinen tyttövauva ja kovasti jo toiveissa pikkukakkonen =)

Hurja kysymykseni kuuluukin, minkälaiset mahdollisuudet tästä raskautua?
Tietenkin eihän tuohon voi vastausta antaa, ku eihän sitä voi tietää, mutta huomasin että täällä muitakin kuumeilevia joilla tänä vuonna syntynyt vauva, Eli millos teidän menkat on alkaneet?

entäpä onko imetyksellä tehonsa vaikka kuukautiset ovatkin alkaneet? eli minä vielä imetän, ihan säännöllisesti pitkin päivää kiinteiden ohella!

Kiitokset jo etukäteen =)
 
Tervetuloa Shenda81 :flower:

Tinkulle :hug: tädin vierailusta

Lumipyry Olipas tosi inhottava gyne!!! :eek: Muutenkaaan ei oo kaikki miellyttävin paikka, ni sit vielä käyttäytyy tolla lailla :(

).( Eilen illalla aloitettin piikitys. Oli aivan kauheeta! Jännitin niin, että tuska hiki nous pintaan, mut en sentään pyörtyny :LOL: Eihän se neula tietty muuta kun hiukan nipisti ja sit aine hetken kirveli, mut minkäs fobialleen mahtaa... Ja tänään taas uusiks... Jospa se helpottais joku päivä :D
 
lumipyry huh,mikä gyne sulle on sattunut! Tommoset joutas pois töistä,ei tajua sitä et joku haluaa tarkastuttaa itsensä et onko kaikki ok. Tosi kylmä tyyppi.
tinkku :hug: ja ei muuta ku uutta kierrosta,ei kantsi luovuttaa.

Täällä menkkojen pitäs pärähtää paikalle tänään. Kerrnakin on mukava ootella niitä,kun viime ovis meni ohi,ei tarvi kauhulla jännäillä et tuleeko ne. Joskus näinkin päin. Ovistestitkin taitaa napsahtaa huomenna postilaatikkoon.
 
Alkuperäinen kirjoittaja t 77:
ittnafele mahtavaa,kun teidän muksulla ei ollut mitään vakavaa. Koska sulle tulee muita lapsia hoitoon?
13.10 tulee 3lasta, hieman jo jännittää että kuin lähtee sujumaan.. :D
Jännittää myös huominen.. :ashamed: :whistle: On kyllä sellanen fiilis, että menkat alkaa.. :|
mun piti jotain kommentoida, mutten kyllä yt muista mitä.. :ashamed: käynpä lukemassa ketjun uudelleen. :saint:
 
Tervetuloa uudet :wave:

Lumppari, ihan kammottava lääkärikokemus sulla. Miten ihmeessä ei noin pitkälle kouluttautuneella ihmisellä ole yhtään reflektiokykyä, ts. "miltäköhän minusta tuntuisi samassa tilanteessa?"??? :eek: Mä olisin varmasti myös hakeutunut sun tilanteessa lääkäriin mielenrauhan saamiseksi - ja mähän meninkin lääkäriin ihan vaan tuon kierron heittelyn vuoksi! Mun huoleni otettiin vastaan erittäin vakavasti ja päätettiin tutkia hormoniarvot varmuuden vuoksi. Ja sullahan oli vielä tuo raskauskin, mielestäni on täysin normaalia haluta selvitellä että kaikki on hyvin!

Ja kyllä suosittelen kriittisyyttä myös suhteessa lääkärisi ovistikkuasenteeseen. Itse olen käynyt Felicitas-klinikalla Helsingissä (jossa työskentelee tieteenkin alalla nimekkäitä erikoislääkäreitä) - ja Felicitasissa nimenomaan suositeltiin ovulaatiotikkujen käyttöä!

En ole asiantuntija hormonilääkityksissä eikä minulla ole niistä kokemusta, mutta olen kyllä ymmärtänyt että jotkut gynekologit määräävät niitä toisinaan siinä mielessä vastuuttomasti, ettei riittävää seurantaa ole järjestetty. Toisinaanhan niistä voi tulla terveydellisiä ongelmia. Tästä syystä olen kuullut usein suositeltavan, että hormonilääkitys olisi hyvä toteuttaa lapsettomuusasioihin erikoistuneen lääkärin tutkimusten pohjalta, osana kokonaisvaltaista hoitosuunnitelmaa ja jatkuvassa seurannassa. Mutta kuten sanottu, tämä on vain kuulemani suositus - tosin sellainen johon olen usein törmännyt ja itsekin päättänyt tarttua jos tarvetta tulee.

Huomenna painelen itse taas klinikalle ja ne tekee mulle sen SSG:n. Hassua että se jännittää mua kauheasti vaikka olen siinä jo kerran ollut eikä ollut kamalaa. Tai siis se kamaluus siinä johtui siitä että lääkäri löysi sitä endometrioosia. mutta itse toimenpide ei ollut kummoinen. Tai siis oli positiivisesti kummoinen siinä mielessä, että edesauttoi mun raskautumistani :heart: Olenpas mä sekava tänään :p

Voi että. Mä tiedän nyt jo että toiveet nousee tässä kierrossa ihan kattoon, juuri tuosta edellä mainitsemastani syystä. Nyt on yk 4, ja esikoinenkin tärppäsi yk 4. Ja viikko SSG:n jälkeen. Pitäis jotenkin saada pidettyä jäät hatussa. :headwall:

Cristinalle aplodit urheudesta piikityksen opettelussa - pidän peukkuja että saat erinomaisia tuloksia!!

Äh. Nuhaa pukkaa :snotty: . Pukkais ny mieluummin pahoinvointia :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja angel08:
Hei, ihana palsta täällä!!

Mulla alkoivat menkat TÄNÄÄN ja oon oottanu tätä jo kuuta nousevaa, seuraavaksi tietysti ihmettelette: Meillä huhtikuussa, siis 5kk ikäinen tyttövauva ja kovasti jo toiveissa pikkukakkonen =)

Hurja kysymykseni kuuluukin, minkälaiset mahdollisuudet tästä raskautua?
Tietenkin eihän tuohon voi vastausta antaa, ku eihän sitä voi tietää, mutta huomasin että täällä muitakin kuumeilevia joilla tänä vuonna syntynyt vauva, Eli millos teidän menkat on alkaneet?

entäpä onko imetyksellä tehonsa vaikka kuukautiset ovatkin alkaneet? eli minä vielä imetän, ihan säännöllisesti pitkin päivää kiinteiden ohella!

Kiitokset jo etukäteen =)
mul vajaan 7kk ikäinen neiti! Jälkivuoto kesti sen 5vk ja menkat alko siitä 3vk päästä! Täys imetin kun neiti 4kk ja siitä lähtien tissiä kiinteiden rinnalla!
Oon ymmärtäny että ensi kuukausina imetys vaikuttaisi raskautumiseen, joillain myös pidempään, mutta mikäli menkat ovat alkaneet niin hormonitoiminta on siltä osin normalisoitumassa!
Vaikea sanoa, toisilla vaikuttaa toisilla ei :ashamed:
 
Minä täällä vaan kohkaan tuosta putkihuuhtelusta, osittain itsekkäistä syistä koska se on kohdallani ajankohtainen :saint: , mutta myös siksi että se ihan oikeasti toimii raskauden edistäjänä! Löysin sen tieteellisen artikkelin, alla tulokset tiivistettynä:

Result(s): Eighty cases were divided into the study group (SSG performed, 37 cases) and the case-control group (SSG not performed, 43 cases). Successful SSG of at least one tube was obtained in all of 37 cases (100%) in whom SSG was attempted. A patency rate of 95.9% was documented in the 73 cannulated tubes of these cases. The total subsequent pregnancy rate (48.6%) within 12 months of follow-up after SSG was significantly higher than that (11.6%) obtained in the control group (p < 0.001). The cumulative pregnancy rate in the study group was also significantly higher than that in the control group (p < 0.001). Conclusion(s): The findings of the present study encourage the application of SSG to infertile women, either as a sole therapeutic approach or in association with other methods of assisted reproductive technology.

Toisin sanoen, lapsettomuudesta kärsivistä otoksen naisista lähes 50% raskautui vuoden sisällä SSG:n jälkeen, ja verrokkiryhmästä (joille siis ei tehty ssg:tä) vain 11%! Myös kumulatiivinen osuus ssg:n seurauksena raskautuneista oli merkittävästi suurempi, ts. siis mitä pidemmän aikaa meni, sitä enemmän raskauksia ilmeni.

Sanokaa vaan kun alan olla rasittava tieteellisine referensseineni :LOL: Eikä tämä edes lopu tähän, mä tulen huomenna kertomaan YKSITYISKOHTAISESTI että miten meni! Stinkkerin alapäätarinat, osa IV..

Mutta vakavasti puhuen, harkitkaa ihmeessä tätä jos vauvaa ei kuulu tai esim. endon vuoksi ette halua liian kauaa odotella.
 

Yhteistyössä