¨¨¨PIKKUKAKKOSTA ODOTTAVAT¨¨¨

Voi tätä ällötystä!! :( Tarttis jaksaa touhuta ton ikiliikkujan kanssa ja koko ajan on olo että millon laatta lentää!! :/ Onneksi on toi ukkeli tosa,että hän voi touhuta pojun kanssa ja mä saan vähän levätä!
On se kyl uskomatonta miten nopeesti noi lapsukaiset kasvaa! :D Meijä poitsu on 1v3kk ja tuntuu että tosi nopeesti on oppinut kaikenlaista!Esim.pyytää ite päästä potalle,oppi eile juomaan pillistä ja leikkii jo enemmän itekseen!! :heart:
Jaahas,tarttis men laittamaan pojal ruokaa(jo nyt tekee pahaa!!! :whistle: )

tyypin äippä: Tosiaan, nopeasti meidän pikkuisista tuleekin isoja :snotty: Meillä myös opetettiin joitain viikkoja sitten pillistä juomaan, ei mennyt kuin viitisen kertaa niin osasi jo =) Tosi kätevää kun voi ottaa juomista vaikka autoon mukaan ja osaa itse juoda. Paitsi että onpa olleet vaatteet sitten märätkin :p
Olen minäin huomannut että paljon enemmän viihtyy jo itsekseen, jollei leiki niin kävellä tepsuttelee huoneesta toiseen ja kuljettelee tavaroita :heart: Neiti siis oppi reilu viikko sitten kunnolal kävelemään =)
Toivottavasti pahaolosi menee pian ohi :hug:

elohiiri: tuota esikoisen suhtautumista vauvaan olen itsekin miettinyt. Meidän tyttö on kyllä niiiin vauvojen perään et huh huh! Innoissaan kattelee omia vauva-ajan kuviaan sellaiset hymyt suupielissä :heart: Oon vaan sanonut et hyytyyköhän hymyt kun tulee oikea vauva meille asumaan :LOL:

poni:
Noista hupuista en itsekään tykkää kun jäävät niskaan painamaan ikävästi! Kävin pari viikkoa sitten H&M:llä eikä siellä ollut edes sopivia housuja vastasyntyneen koossa! Muutamat potkarit hajakokoja ja värejä. Et jäi sitten ostamatta. Tosin olen nyt tyytyväinen noihin housuihin mitä sain itse ommeltua =) Eihän ne nyt huippuhienot ole, mut tarkoitus kyllä pitää päällä :D
Ja esikoista odottaessa ostin lyhythihaisia bodeja (56cm) enkä pitänyt niitä sitten. Makkari meillä on kesälläkin suht viileä niin pitkähihaiset olivat pari kuukautta aina käytössä. Paitsi ne hirveät helteet joinakin päivinä jolloin köllittiin molemmat lattialla tosi vähissä vaattteissa.

Pilkkis: Mua kans janotti mielettömästi alkuun! Ja tietty sen mukaisesti sai vessassakin ravata :kieh: Nyt on tasoittunut onneks...

Nyt taidan laittaa koneen kiinni, jyrisee ukkonen jo siihen malliin :wave:

Luminka ja neitonen 22+1

Pitää munkin napata itseäni niskasta kiinni ja kirjoitella.. Laiskottaa hiukkasen :ashamed:

Meillä on täysi muuttohälinä menossa, kun muutetaan ensi viikolla isompaan asuntoon. TYpy saa vihoin oman huoneen ja mä leluttoman makkarin. Meidän tuleva makuuhuone on kylläkin pienempi kuin nykyinen joten on pistänyt miettimään, mitä todella tarvitaan vauvalle. Pinnasänky nyt on ehdoton, mutta toi hoitopöytä mietityttää. Saisin sellaisen hoitoalustan pesukoneen päälle, jolloin pesuallaskin olisi vieressä, eikä tarvitsisi kämpän toiselta puolelta laukata vessaan pesulle. Ja noi vaunut. Vaikeaa miettiä, kun asutaan ihan keskustassa, mutta silti täälläkin (pohjois-savo) on pirusti lunta talvisin. Ja yhdistelmiin sais tarvittaessa seisomalaudan esikolle, joka on sitten jo neljä.

Vauvanvaatteita on jäljellä esikolta, mutta näin Lindexillä semmosen ihanan leijonakuvioisen retrobodyn, joka oli suhtkoht sukupuoleton ja nyt yritän vaan hillitä itseni ultraan asti... Ja muutenkin vaikka en pidä muuten retrosta, niin noi vauvanvaatteet on ylisöpöjä. Ja ne makuupussit...

Meillä esikko ei oikein ymmärrä vielä, että siitä tulee isosisko, totesi vaan mulle, et ei sun mahassa mitään vauvaa ole, kun se on noin pieni. Ihanaa imartelua mamman mielelle :D

Pitää jatkaa työntohinaa..

Aminohappo ja Kuutti 12+0

Tyypin äippä - 4 tuntia on se aika joka pitää olla pissaamatta jos otetaan bakteeriviljely. Normaalisti ei tarvii proteiineja ja sokereita varten olla pissaamatta.

Mä tykkään neuvola käynneistä, mutta tuo pissanäyte juttu on joka kerta kamalaa.... Kun normaalisti aina käy pissalla ennen kuin mihinkään lähtee ja sinne pitää mennä aina jalat ristissä... :LOL: Ja varsinkin kun masu alkaa oikein olla iso....

Tosiaan on kamalaa kun lapset kasvaa niin vauhdilla... Meijänkin vauva on kohta 2v... Puhua palpattaa jo hyvin, on lähes päiväkuiva, osaa syödä itse jne... Mihin se mun pieni vauva hävis?? Esikoisen kohdalla en ehkä osannut nauttia vauva ajasta niin kuin aijon tämän toisen kohdalla tehdä. Esikoisen kanssa jotenkin toivoi koko ajan että kohta se kasvaa ja osaa taas sitä ja tätä enemmän...

Mä tilasin nyt kuitenkin meille vaunuihin seisomalauden ja päätin, että sillä pärjätään. Jos tuntuu sitten ihan mahdottomalta niin kerkiää ne vaunut ostaa vauvan syntymänkin jälkeen. Tyttö on nytkin jo niin itsepäinen että haluaa vaan kävellä niin kävelköön sitten... Meillä on kaikki tässä tosi lähellä että sikälikin pärjätään.

Vieläkään ei oo kaikki tapetit seinällä... Vanhojen tapettien poisto on tosi aikaa vievää hommaa. Mutta kun saadaan tämä vika huone valmiiksi niin sitten pääsee laittamaan vauvalle tavaroita valmiiksi. Vauvan vaatteet polttelee kaapin hyllyllä mun näppejä...

Nyt lähden syömään lämpimiä voikkareita :p . Huomenna on vika hoitovapaa päivä ja mulla on aivan mieletön töihin paluu stressi... Ei sitten yhtään huvita ei yhtään :headwall: Pitää vielä yrittää jollain itsensä sinne psyykata... huoh...

Illan jatkoja!

Emppu & Papunen 26+1

Peppipop Voi ei, olipa kurjia uutisia. Olen todella pahoillani, paljon jaksamista sinulle! :'( :hug:

tyypin äippä Mulla ei edes ekalla kerralla otettu pissanäytettä. Mutta muistaakseni meillä viimeksi oli joku kahden tunnin ohjeistus. Vaikka mulla ei aina ollut edes sitä kun olin usein aamuajalla ja pakkohan oli aamulla käydä vessassa vielä kotona.

Luminka meilläkin vähän aikaa sitten opittiin pillillä juominen. Noita pillimaitoja olen nyt ostanut matkoille ja maidon menekki on ollut paljon suurempi kun pillistä on niin kiva juoda. :LOL: Tosiaan kokoajan tapahtuu kehitystä ja sitä on kiva seurata. En vielä osaa kuitenkaan kuvitella, että kuinka "iso" tai "pieni" esikoinen on silloin kun kakkonen syntyy.

Minä olen täällä yksin hereillä kun herään aina viimeistään seitsemän aikoihin kovaan vessahätään. Aikaisemmin poikakin on herännyt seitsemältä, mutta nyt on useampana päivänä jaksanut nukkua pidempään. Joten aika ärsyttävää kun itse sitten kuitenkin täytyy nousta jo seitsemältä. Enään en viitsi mennä takaisin makkariin kun makkarin ovi narisee sen verran, etten haluaisi herättää poikaa..

Pikkuisen alkaa näkyä valoa tunnelinpäässä tähän sairasteluun. Tänään ei ole enään niin flunssainen olo kuin eilen ja mieskin oli eilen jo paljon parempi. Ja myös mun pahoinvointi on hellittänyt. Enään pahat hajut saavat yökkäämään, mutta muuten on olo ollut jo ihan hyvä. Ehkä me päästään huomenna lähtemään pienelle kesälomareissulle mummilaan. Tarkoitus olisi käydä myös korkeasaaressa. :)

Voi ei Peppipop voimia nyt kovasti! :hug: :hug:

Pilkkis ihan normaalit neuvolakäynnit mulla on,
en vielä ole päättänyt kerronko ollenkaan neuvolassa
kuinka tämä on saanut alkunsa.

Täällä tänään ensimmäinen pahoinvoinnin aalto koettu :x
Muuten kaikki ennallaan ja ei malttais sitä ultraa
odottaa vielä reilu kaksi viikkoa.
Millonka muutes olette soittaneet neuvolaan ja
millä viikolla ollut eka käynti?

-iitukka ja helmi rv6+0-

peppipop :hug: Suuret jaksamiset!
tyypin äippä Mulle ei oo koskaan sanottu mitään aikaa...Aina on saanu kaikki näytteet otettuu iha hyvi...
Emppu80 Mein neiti kans kaks vee ja se on kamalaa ku huomaa miten se kasvaa ja mitä kaikkee se jo osaa...Mä oon kans päättäny et tän tulevan kans todellakin nautin siitä kun se on vauva, esikoinen valvotti 7 ja puol kk aika hyvin joka yö en tiä oliko koliikkia vai mitä mut sillon toivo kyl et voi ku se kasvais ja oppis sitä ja tätä ja loppuis noi itkut...Seuraava saa huutaa vaik 24/7 ja silti nautin=)
Luminka Mein neiti on kans vauvojen perään tosi paljon ystäville kun on nyt tupsahdellu niitä ku sienii sateella, mut just se et mitäs si ku se vauveli onki koko ajan siinä... Omaa vauvaansa neiti hoitelee kyllä kans koko ajan..Toivoo sopii et kaikki menee kuitenkin hyvin!
On tää ihme ilmaa välil sataa ja välil paistaa äskön vein kiukulla vaatteet pihalle kuivuun ja kastelin itteni siinä samal ku vettä sato, nyt sit paistaa arska taas täydeltä terältä, hivenen omituista! En tiä tarvisko niitä vauvan vaatteita tänään pistää pesuu jo vaik yks koneellinen...Vähä alkanu jo näppejä polttelee ja isäntä ku luoas väsätä hyllyt tonne vauvan tulevaan kaappiin =)
En tiedä onko tuo asukki kääntyny nyt pää alaspäin ku on niin järkkyy painon tunnetta tuol alapäässä et siitä luulisin mut voihan olla et se tuuppaa sielt peppuunsakki :LOL:
Mutta nyt ei auta mamman muuta ku hypätä autoo ja lähtee kauppareissulle, kivaa kun kaikki on taas viikonlopun jäljiltä loppu!!!

elohiiri0608 rv30

iitukka Ok, en yhtään tienny, et miten tuo menee. Siis että ovatko jotenkin yhteydessä, mutta että siis on ihan oma valinta, haluatko edes mainita koko hoidoista. "Onnittelut" pahoinvoinnista ja koita kestää! :heart:

Mä soittelin tänään neuvolaan ja jotenkin heti tuli raskaudesta vähän todellisempi asia. Ajan sain reilun kolmen viikon päähän. Tässä kunnassa ensimmäinen käynti on kuulemma viikoilla 8-10 ja mulla siis osuu just siihen väliin. Ex-kunnassa eka käynti oli vast muistaakseni viikolla 11 tai 12, se oli tosi myöhään. Onneks tällä kertaa päästään kahteen seulontaultraan ja vielä loppuraskaudesta kokoarvioultraan, siis kaksi ultraa enemmän kun viime raskaudessa.

Pilkkis ja myyrä 5+6

Vihdoin minäkin ehdin kirjoitella!

Viime viikko meni tytön sairastaessa. Ensin luulin että oli vatsatauti kun oksenteli silloin tällöin, kuume oli reippaasti yli 39 pari päivää ja kipee oli kun mikä. Lääkärissä kuitenkin totesivat korvatulehduksen molemmin puolin, saattaa kuulemma joskus aiheuttaa myös oksentelua. Nyt tyttö jo kunnossa, kun nyt sitten vielä loppuviikosta pari hammasta pyöräytti, joten Luminka täällä myös valvottu ja urakalla! Onneksi on jo kesäloma niin ei tarvi töihin aamulla ryykätä.

Mutta ihan ensin nyt kuitenkin:
Peppipop, suuren suuret pahoittelut ikävistä uutisista :hug: Voimia sinne kovasti!

Pilkkis nykyäänhän täällä ex-kunnassasi saa myös kaksi ultraa, mutta tuosta kolmannesta olen jo pöyristynyt :LOL: Ei vaan, mukavaa että jossain noin on. Minähän tavallaan saan myös sen kolme ultraa kun niskapoimua jouduttiin katsomaan kaksi kertaa kun kaveri ei ensin suostunut näyttämään. Toisella kertaa näkyi heti ja oli ihan normaali.

Mulla ensi viikolla taas neuvola, sit varmaan sovitaan tuota rakenneultra-aikaa jo. Maha on nyt alkanut näkyä. Aika aikasinverrattuna esikoiseen. Silloin näkyi selvästi vasta 20+. Eilen jo naapuri kysyi hiekkalaatikolla että tuleeko meille toinen :eek: Ihanaa tämä on. Minusta vauvamaha on niiiin ihana. Olen vissiin vähän pöpi... :p Pari kertaa olen myös tuntenut pieniä hipaisuja, joten siellä se pikkukakkonen jo kutkuttelee. Tämäkin n.viikkoa aiemmin kun esikosta.

Iitukka minä soitin neuvolaan heti :LOL: Vähän malttamaton tai jotain... Eka aika oli 9+ viikolla.

Nyt tyttö heräsi, heippa!

Torey 15+4

Peppipopp :hug: jaksamisia!

Hei teillä menee varmaan kohta hermo mun appi-ukko valitukseen mut se oli eilen mun miehelle sanonu että mulla ei ole sitte enää mökille menemistä juhannuksen käytökseni takia. Ja että pidemmän aikaa on kuulema ihmetelly meijän yhteiseloa kun mun mies ei enää kuulema saa tehdä mitään. Mä oon kuulkaa pöyristyny! Mitä tähän nyt voi sanoa? Sen verran mies oli sanonu et kyllä miellä ihan yhtä hyvin menee ku ennenki, jollei paremmin mutta hän ei vaan samanlailla enää ehdi touhuilla (vene remonttia, pihahommia jne jne)kuin ennen kun on lapsi jonka kanssa sitä vapaa-aikaa haluaa viettää. Mun puolesta hän ei ruvennu juhannuksen käytöstä(?) puimaan ja hyvä niin. Tokaisi vaan että jos apella on jotain sanottavaa niin sanokoon suoraan mulle. Miten mä ystävät hyvät voin kohdata sen ihmisen kun /jos se ilmestyy lauantaina meijän pojan synttäreille???

[/b]iitukka jaksuja pahoinvoinnin kanssa! Toivottavasti ei ylly. Sen verran lohdutuksena että ite oksensin monta viikkoa ja nyt kun siitä päästiin niin ei sitä enää edes muista! Oliko sulla esikon odotusaikana pahoinvointia?

Torey onnea ekoista liikkeistä! Ne on ihania! Samoilla viikoilla suunnilleen tunsin minäkin ja nyt jo tosi paljon päivän mittaan pikkuinen äitiä muksii :heart:

Esikoisella on joku 1-vee villitys! Hän nimittäin herää klo 04-05 aamulla! Eikä millään enää saa nukkumaan, oon jopa kokeillu hakea maitopullon sänkyyn vaikkei enää pullosta juokaan mutta sen siinä tyytyväisenä juo ja vauhti vaan kiihtyy kun saa energiaa eli ei suinkaan uneta! Sit puol 8 kun lähtee töihin niin on kyllä ihan pihalla kun lumiukko! Öisinkin heräilee eli ei saa edes putkeen nukkua muutamaa tuntia pidempään! Huh, toivottavasti menee ohi, ennen nukku sinne 6.30 saakka, se tuntuu luksukselta tähän verrattuna. Onko kokemuksia iltanukkumaanmenon myöhäistämisestä? Ajattelin josko kokeilis kun nyt hän menee kasilta unille, on kyllä selkeesti jo väsyny mutta jos koittais venyttää ysiin nukkumaanmenoa niin josko se pidentäis aamu unia...¨

Yks vee neuvolassa oltiin eilen, hyvin kasvanu, hoikka poika on kuten isänsäkin on aina ollu (ja äitinsäkin josku kaaaauuuuuuan sitten :LOL: )mutta pituutta oli nyt venähtäny tosi reippaasti. Suuttu rokotuksesta tosi verisesti, ilme oli kyllä paha jonka neuvolantätiin loi :LOL:

Nyt kai noita töitäkin tehtävä välillä... Mies on lomalla ja pojan kanssa kotona pari viikkoa, just tuli viesti että siellä ne päikkäreiltä heräsvät juuri. Tekis hyvää itsekullekin |O

Jonskis 20+6

Jonskis: Siis ei voi olla totta millanen appi! :kieh:
Oo sillo lauantaina et koko ukko ois ku ilmaa, tai sit sano että ai sinä tulit tänne :LOL: En tiiä, on kyllä tosi törkeetä käytöstä isolta mieheltä!!!
Minkä ikäinen muuten miehesi isä on? Ja hän ei vissiin ole pahemmin lapsiaan pienenä hoitanut? Kyllä musta on kiva että isät touhuaa lastensa kanssa.

Muistan et ei mun isä ennättänyt meidän kanssa hirveästi olla kun meillä oli maatila. Eikä tullut kuuloonkaan että mun äiti olisi päässyt jossain YKSIN käymään ilman meitä, aina se meidät hoiti.
Mukava on kun mieheni tykkää olla tytön kanssa ja ottaa omiin hommiinsa välillä mukaan, ja voin huoletta jättää jos lähden käymään yksin jossain :heart:
Sitä mun äiti aina sanoo että ei siihen aikaan miehet hoitaneet lapsiaan. No ehkä ei, mutta on niitä poikkeuksia varmasti silloinkin löytynyt. Samoin kuin tänäkin päivänä, ei ne kaikki isät hoida...

Tuosta poikasi villityksestä.. Onks teillä pimennysverhoa ym.? Jos valo herättää ja virkistää pikkumiehen. Meillä onneks nukkuu vähintään seiskaan *koputtaa puuta*, yleensä kahdeksan molemmin puolin herätys tulee. Illalla menee myös kasin pintaa nukkumaan ja on kyllä väsynyt, päikkärit ottaa jo 12 jälkeen, joskus ennen. Ja nukkuu 1-2h.

Torey:Et ole ainoa pöpi, vauvamaha on oikeesti niin ihana =) Ihana kun voi laittaa masua korostavia vaatteita päälle, ja kesällä muutkin jopa huomaavat kun ei ole paksua toppatakkia peittämässä :D

Me oltiin aamupäivä kaupungilla. Menin tytön kanssa rattailla miehen huristellessa autolla perästä :D Puolen tunnin matka ja ihan hyvin jaksoin kävellä (ottaen huomioon et joskus ei tarvii kun kilometrin mennä niin kaikkia alakerran luita vihloo sekä supistaa yhtäaikaa :whistle: ). Tyttökin viihtyi, puolessa välissä pidettiin juomatauko ja jätin pillipullon "leluksi" niin hyvin jaksoi. Oli kylläkin vaippa sen tuntuinen ettei ollut pelkästään leikkinyt sillä :p
Löysin Lassien välikausihaalarin alennuksesta, jäi maksettavaksi 25? kun norm. hinta 36?! Hyvä löytö oli kun siinä on se "vesieristys". Ja sinne alle kun laittaa enemmän vaatetta, menee vielä pienellä pakkasellakin =)
Kotiin siis tultiin autolla, en ois ehkä jaksanut enää kävellä. Mut tulipa silti hyvä lenkki =)

Kunhan likka tuosta herää, alkaa kunnon siivous! Matot meinaan joka ikisen viedä ulos jotta saan pitkästä aikaa lattiat pyyhittyä ihan kunnolla. Vessan pesin jo, sekä yhden keittiön matoista. Nyt tälläinen luova tauko kun ei voi imuroida vielä =)

Luminka ja neitonen 22+3

No höh, ei täällä ole tarjolla kun se nt-ultra. :eek:
Ellei nyt ole käytäntö muttunut.
Esikon aikaan päästiin ilmaseks rakenneultraan kun kätilöillä
oli joku koulutus aiheesta ja tarttivat tutkimukseen potilaita ja
sitten omakustanteisesti käytiin vielä joskus rv30+ .
Nyt aateltiin mennä siihen 4D-ultraan.

Jonskis ei voi muuta sanoa kun että kehtaakin
aikuinen mies tuolla tavoin käyttäytyä! Koita jaksaa
sen ukkelin kanssa synttäreillä jos se sinne tulee.
Oli mulla esikon aikana pahoinvointia, keskitty enempi ilta-
ja yöaikaan. Yöllä siis sillon kun oli yövuoro. Kesti n.rv6/7-20.
Ja sai kyllä muutaman kerran oksentaakkin :x
Mutta eiköhän se taas tästä.

Torey kyllä ne ekat liikkeet on vaan niin ihania..
vauva tulee enempi todeksi. Mä tunnistin esikon liikkeet rv17.
Ja täällä on sitten toinen pöpi, en malta oottaa että masu kasvaa :D

-iitukka ja helmi rv6+1-

heips taas pitkästä aikaa!
Käytiin pojan kanssa molemmat eilen neuvolassa, Kaikilla oli asiat ihan hyvin :)
Poika oli siis 2v mitoiltaan 86cm ja 12,4kg, iso pieni mies :D
Mulla oli sf-mitta pompsahtanut 27cm asti, viimeks 3 viikkoo sitten oli 20cm.Olin kilon saanut kerrytettyä elopainookin, eipä tuo mitään, ei silti ole tullut kaikenkaikkiaan kuin 3kg.
tsemppiä pahoinvoiville, muistaa itekin kuin kurjaa se oli (ne 18 viikkoo :kieh: )
kun tarvii kuitenkin vielä tota esikoistakin hoitaa.
Poni06 täälläkin on alkanut vauvan vaatteiden pesu, outoo aatella ettei mullakaan oo enää kun 2kk laskettuun aikaan, kohta on jo pikkuset kotona!
Aminohappo mä ostin molemmille, pojalle ja vauvalle lindexiltä sen leijona-body :D
iitukka mulla oli niin että pojalla sattu oleen 1,5 neuvola jossa varasin samalla ajan itelleni, olisko sillon ollut sit jotain rv7.Eka aika tais olla rv 10 paikkeilla.
Pilkkis täälläkin on asiat niin hyvin että pääsee np-ultraan, rakenneultraan ja vielä rv 36 synnytystapa-arvioultraan (sitä ootellessa... :D)
Jonskis ihmeellistä touhua appiukoltas!kuin kehtaakin!onneks miehes on kuiteskin "sun puolella" ja uskaltaa sanoa vastaankin.
Meillä ei muuten ainakaan auta vaikka poikaa "valvottais" herää silti 6-7 aikaan.
jossain vaiheessa heräs kans jo 5 maissa mut meni onneks ohi..ehkä teilläkin se olis joku vaihe vaan!
Luminka mun isä on -49 syntynyt ja on siinä mielessä poikkeuksellinen että on aina äitiä enemmän ollut lasten kanssa, leikkinyt, laittanut hiuksia ym. ja kun jäi sairaseläkkeelle kun olin 9v niin alkoi tekeen kaikki ruuat, leipomukset, siivoukset ym. hyvin edistyksellinen tapaus siis :) vaikka joissain asioissa tosia vanhanaikanen, kun otin ekan lävärin niin isä ei puhunu mulle kuukauteen :D Mut tosiaan useinhan se on niin ettei vanhemmat miehet tajua että nykyään isätkin viettää aikaa lasten kanssa.Meillä se on pappa joka välillä taivastelee kuin vähän mies ehtii oleen pojan kanssa (kun tekee pitkää työpäivää aina kausittain) et hän ei ois voinu aatellakaan kun olis heti ikävöiny meitä lapsia :heart:
Huh, nyt tulikin taas oikein sepustettua, ootellaan tässä muutamaa kaveria vielä kylään tuhoamaan loput pojan synttärikakut!Onneks on nii ihania kavereita että tykkää tulla poikaa kattoon vaikka ei itellään oo vielä lapsia eikä edes suunnitelmissa, osa kavereista ei vois olla vähempää kiinnostunut.
Jaksuja kaikille masuille!

d. ja pipana 30+1

Jonskis Tosi ärsyttävä appi sulla, mut onneks miehes puolustaa sua!!! Mä varmaa harrastaisin lauantaina kans sitä et se on sulle pelkkää ilmaa älä ees tervehdi ku tulee tosi röyhkee kun on sekin niin miks et säki! :hug: Jaksamiset sen asian kanssa!
Meillä alkoi tänään myös vaatteiden pesu voi että kun noi 50/56 cm vaatteet on niin pieniä tosi vaikee kuvitellakkaan että joku muka mahtuu niihin esikoiselle kun saa ostaa jo liki sitä 98cm =) On se ihan kivaa ku sai sen inspiksen et alkaa pestä niitä pikkuvaatteita tulee taas sellanen tosi todellinen olo et sieltä on tulossa oikeesti pikku vauveli taasen!
Meillä esikoinen teki tänään näppärät...Pistin neidin nukkuun kuten aina 12 ja vaunuihin kaikki remmit kiinni onko ne nyt jotku "5.vyöt"?! mutta kuitenkin itkuhälyttimestä ei ollut kuulunut kun yhden kerran kohahdus ja siitä hetken päästä isukki oli löytänyt tytön jallailemasta tosta ulko oven edestä...Neiti oli siis taistellu itsensä jotenki vöistä auki...vyöt oli kii ku kävin kattoos et jotenki ujuttautunu ja sit päättäny sukkasillee tepsutella sisälle...Onneks oli tulossa sisälle ettei mihkään muualle lähteny ja onneks isukki huomasi likan...Mietinpä vaan et mitkä pirun köydet mä kieputan huomenna sen ympärille et neiti ei karkaa...Itselläni on niin kamala olo sellanen maailman paskin äiti fiilis, mut ei ihan heti tuu mieleen et mimmi pääsis vöistä irti kun on kerta ihan kunnon vyötkin...!!!!No onneks selvittiin pelkällä säikähdyksellä. Tulevaisuudessa varmaa kyttään ku kotka siinä vaunujen vieres...
Mutta näin meillä tänään.
elohiiri0608 ja juniori rv.30+6 ja huomenna paukkuu viikot :heart:

Peppipop Voi itku :'( , jaksuja ja onnea uuteen yritykseen!!

Löysin muuten ihanan nettikaupan , Susanna Katriina -nimisen. Tuolla oli juuri niitä yli söpöjä vaatteita ,joita olen etsinyt. Tilasin kolme potkaria niin nyt ei osta enää yhtään vaatteita. Googlettamalla pitäsi tuo kauppa löytyä ,kun ei osaa linkittää.

Täällä ollut tosi kurja vointi useamman päivän ajan. Vauva painaa tosi alas ja suppareita ollut paljon. Liikkuminen hyvin rajallista . Ehkä nyt illalla olisi ollut vähän parempi vointi. Tyttö alkaa varmasti kyllästyä mun seuraan ,kun ei jaksa enkä voi ulkona olla.

Pitäsi mennä nukumaan ,kun aamulla meille tulee kaivinkone. Aletaan tekeen meidän talon terasseja ja pihaa valmiiksi.
-Poni ja Mantili 33+0

Kiitso kaikille kommenteista! On kyllä kurjaa kun varmaan seuraavat 20-30 pitäis toimeen tulla, appi on 55v. Eli ei ees kovin "vanhaa kansaa", tottunu vaan omassa lapsuuden kodissaan ja oman vaimonsa kanssa että nianen on hiljaa ja mies tekee mitä tykkää, näin karkeesti sanottuna.

Vauvamahoista tuli mieleen et laittakaahan taas kuvia! Mä en ite osaa... Jos ei oo kauheen monimutkasta niin vinkatkaas vähän miten niitä tänne saa... Itellä on jo aikamoinen pallo! Ja jännä juttu, lähes aina kun esikoinen on mun sylissä niin vauva alkaa potkia vallattomasti! Voisko jotenkin "tietää" että isoveli se siinä touhuaa... Ja aina kun mies laittaa käden masulle niin loppuu potkut, yhtään hän ei ole vielä bongannu vaikka tosi hyvin ne jo tuntuu.

Oon laitellu vauvalle valmiiks vaatteita ja nyt luotan sen verran ultraajan poika veikkaukseen etten mitään mekkoja lähe ostelemaan :LOL: Esikoisen vanhat pikkuruiset vaatteet pesasen valmiiksi varmaan loppukesästä. Esikon ennenaikaisuuden takia sitä on jotenki tosia ajoissa kaikesssa... Toivottavasti tämä kakkonen pysyy masussa pidempään ettei tarvis siellä keskolassa olla, on kamalaa olla erossa pikkuisesta!

Keskiviikko jo, täytyypi alkaa taas miettimään ostoslistaa la kekkereille kun tarttis kakkuja leivoskella...

Jonskis rv 21

(Toivottavasti nyt ei tullu koko teksti tummennettuna :LOL: )

Jonskis tossa olis mun viime viikkoinen kuva rv 30
oikeen edestä ja sivulta :) en kyllä muista oonko nää tänne jo läväyttäny...(ei jaksa selata taaksepäin:D)

Meet sivulle aijaa.com, siellä kohta lisää kuva, sitten selaat kuvatiedostoistas kuvan jonka haluat ja painat lataa.
sit siihen tulee 5 eri linkkiä, niistä valitset joko sen missä lukee pieni kuva tai linkki.
sitten vaan kopio ja liitä se tähän kirjotus-laatikkoon :) toivottavasti neuvot autto...

emmmaa tervetuloa mukaan ja onnea plussasta!

daydreams Kiitos! =)

Tänään sain varattua ensimmäisen neuvolan. Olis samana päivänä ku pojan 10kk neuvola :D Nyt alkoi sellainen pieni ällötyksen poikanen. Toivottavasti ei tule samanlaista yökkäilyä kuin ensimmäisessä raskaudessa.

Jonskis: Tuo on niin tuttua, isälle ei voi potkia :LOL: Eilen tosin saatiin huijattua vaavia et pari kertaa ennätti monottaa isillekin =)

Tervetuloa emmmaa :wave: Onnea paljon plussasta ja toivottavasti pikkuinen pitää kovasti kiinni =)

elohiiri: Ompa ollut melkoinen mutkeltaja neitosi :LOL: Ei näköjään ole vöiden määrästä kiinni pysyykö vaunuissa vai ei :D Meillä tuo yks vee nukkuu sängyssä, ei ei oo vielä tullut laitojen yli :whistle: En tosin ole koskaan nähnyt yrittävänkään. Kohtahan sitä pitäisi vaihtaa isompaan sänkyyn et saadaan ajoissa tottumaan jotta pinnis jää vauvalle =)

Yhteistyössä