¨¨¨PIKKUKAKKOSTA ODOTTAVAT¨¨¨

Pitäisi saada vähän eloa takaisin tähän pinoon :D Alkuun tuli paljon juttua mut sit vähäks aikaa lopahtaa.. Myönnän kyllä itsekin kirjoittavani useammin tuonne marraskuisiin kun siellä ovat kaikki menossa samassa vaiheessa :ashamed:

Jokos Pilkkis tiedän LA:si? Voisin laittaa sut tuonne etusivulle meidän muiden joukkoon =)

Iltapäiviä!

Juu vähän on ollut kylllä hiljaista... Millähan me taas saataisiin eloa tähän pinkkaan?

Olinpa aamulla neuvollassa... Esikoinen oli mukana niinkuin melkein aina muutoinkin... No nytpä oli sitten tytöllä huono päivä ja menipä koko käynti ihan huutamiseksi |O . Eipäs oo koskaan ennen tuollaista keksinytkään... Ylennsä kiltisti leikkii tädin leluilla, mutta nyt ei ollut mikään hyvin.. huoh... No vauvalla ja äidillä on kaikki hyvin. Hb:kin oli jopa 133! Sydänääniä kuunteli piiitkään kun vauva yritti piilotella istukan taakse. Mulla on siis istukka etuseinämässä.. Puhuttiin supisteluista ja kehotti heti lääkärille jos yhtään tästä lisääntyvät... kaksi päivää on nyt tapetoitu ja voin sanoa, että kyllä supistaa |O . Tiistaina pitäisi sinne töihin mennä... Mua ihan jännittää.... :ashamed:

Oottekos ajatellu mitä hankintoja teette pikkukakkosta varten? Me ei paljon tarvita kun toinen tyttö tulee, mutta lipaston vaatteille ja jotain pientä kivaa vauvan huoneeseen olen ostellut. Ja ostin sellaisen ihanan turvakaukalo pussin. Esikoisen aikaan se oli jo mielessä, mutta nyt sain vasta hankittua. Rintapumpunkin ostin kun edellinen oli lainassa. Ale myynteishin ajattelin kuitenkin vielä mennä pieniä vaatteita kattelemaan.. Ei niiitä kai koskaan ole liikaa? Ja kun esikoinen oli pieni niin pyykkiä kerkes pestä vaikka kuinka, mutta nyt voi olla sitten vähän kiireempää aikaa....

Joskos sitä keksis nyt jotain muuta puuhaa kuin tämä netissä roikkuminen... mattoja olen yrittänyt päästä pesemään jo monta viikkoa, mutta kun aina tuntuu satavan vettä kun olisin lähdössä... Nyt tuli oikein rakeiden kera.

Heipat!

Emppu & Papunen 25+5 + kiukku iita esikoinen

Täällä ollaan! :attn:

Jotenki toi juhannuksen mökkireissu sekoitti arkea, niitä eissussa kertyneitä pyykkejä pesen vieläkin... Vaikka teki kyllä hyvääkin päästä hetkeks pois kotiympyröistä. Appi-ukon kanssa ei oikein tulla toimeen, sillä mökkeilyn mielykkyys laski muutaman asteen kun mulla on sen läsnäollessa jotenki sellanen olo että pitää koko ajan varoa sanojaan. Hän on tottunut siihen malliin, jossa nainen tekee kaiken ja mies voi sitte harrastaa ja humputella. Näin karrikoidusti. Ja huomaan että häntä ärsyttää suunnattomasti kun meillä asioita tekee molemmat, esimerkiksi mun mies saattoi sanoa aamupalapäydässä kun appi-ukko ilman muuta oletti heidän menevän koko päiväksi kalaan, niin mies(hänen poikansa siis) totesi että just eilen olivat, tänään hän antaa mulle vähän omaa aikaa ja on pojan ja mun kanssa. Mä saan sitte mulkasuja ja hymähtelyjä ku oon tällanen nipo. Vaikken mä miestä mitenkään pakota mihinkään, hän itse on ns nykyaikainen mies ja viettää mielellään aikaa myös lapsensa kanssa. Perhana, kun oikein alkaa ketuttaa kun muistelen! Sama homma oli kun kokkoa polttelivat klo 00.00 maissa juhannusaattoyönä. Mä olin pojan kanssa jo nukkumassa ja muut ulkona hieman huppelissa. Toivat sitten koirat(meidän ja miehen vanhempien) sisään etteivät pelästy kokkoa. No, ne alkoi molemmat ulvoa siellä ja minä ja poika herättiin. Ja meidän vesseliä on suht vaikea saada takaisin uneen jos keskellä yötä herää. Menin sitte hivenen kiukkuisesti mutta ihan asiallisesti sanomaan ulos josko voisivat ottaa koirat pois että me saadaa nukkua. Appi-ukko mulkaisi taas jotenki niin inhottavasti ja kommentoi jotain että on se kumma kun ei omalla mökillään saa sitä ja tätä. Tuli tosi paska olo, mutta voisivat sitte suoraan sanoa jos ei sinne saa mennä pieni lapsi tai raskaana oleva. Anopin kanssa meillä on kivat välit, mutta tuon ukkelin kanssa ei synkkaa sitte yhtään!

Tulipas avauduttua, mites muiden appivanhemmat, tuletteko hyvin toimeen?

Huomenna rakenne ultra! Jännittää! Aion kyllä kysyä sukupuolta mutta mun käsittääkseni melko nihkeästi sitä lähtevät arvailemaan...

Tuli nyt pelkkää omaa napaa, vaikka kirjoituksianne luin niin en enää oman vouhotukseni jälkeen muista mitään! :xmas:

Mies lähtee viikonlopuksi kalastuskilpailuihin ja minä lähen vanhempieni ja poitsun kanssa laennusmyynteihin pyörimään!

Ilmoittelen sitten toivottavasti hyviä ultra kuulumisia tuonnenpana!

Ai nii, eilen oli meidän kullannupun 1-vuotis päivä! Tänään tulee isovanhemmat ja kummit ja 5.7 la sitte muuta juhlakanssaa kaffeelle. Eilen leivoin monta tuntia, jaloissa kyllä tuntu illalla että on seisonu!

Sateista päivän jatkoa kaikille!

Jonskis 20+1

heips!
täällä on ainakin ollut kauheesti kaikkee muuta etten oo ehtinyt kun tonne syysmassukoihin kirjotteleen kuulumisia...huomenna poika täyttää 2v ja mä oon semmonen ylisuoriutuja et kaiken täytyy olla tiptop ja miljoonaa leipomusta...ja nyt sit saan kärsiä tästä anaalisuudestani :) leivottu on siis tänäänkin 3h ja siivottu/puunattu joka koloa...huomenna tarvis viä leipoo loput ja pestä lattiat ja pölyt(vielä vikan kerran :ashamed: ) vieraita tuleekin sitten La, Su, ja vielä Ma..sit pääseekin taas normaaliin arkeen.
Oon siis normaalistikin semmonen niuho siivooja ja nyt tuntuu et karkaa ihan käsistä tää kun tulee kaikki maholliset sukulaiset ja vielä kun eivät ole täällä uudessa kodissa käyneet niin mulla on joku pakkomielle et kaiken pitää olla täydellistä..
Paineita ei vähennä mun kaamee äiti joka oikeesti tutkii JOKASEN nurkan ja pienen kolon ja huomauttelee kyllä kovaan ääneen jos jotain huomautettavaa on...siis oikeesti avaa kaikki kaapit/laatikotkin ja jos löytää esim. leivänmuruja niin saan kyllä kuulla et on sotkusta.Joten nyt oonkin koittanut kaikki kolotkin puunata.
Mutta se siitä :)
Jonskis onnittelut pikkuiselle!ihan ekat synttärit :D
Appivanhemmista kyselit, miehen vanhemmat on eronnut, yleensä ollaankin (n. kerran kuussa viikonloput, ja he vierailee meillä 2-3kk välein, lomilla tietenkin ollaan pitempään)miehen äidillä ja isäpuolella (ovat menneet naimisiin kun mies oli joku 4v) ja pappa onkin pojan suuri suosikki.Mäkin tykkään molemmista kovasti, anopilla tosin on välillä aika kärkkäitä mielipiteitä, mutta tietää kyllä että mulle ei kannata ihan mitä vaan möläytellä sillä sanon myös takaisin.Mutta kaiken kaikkiaan tullaan hyvin toimeen vaikka joskus ärsyttää kun aina jaksaa antaa mielipiteitä.Mutta sit mä sanonkin et nyt riittää, en jaksa enää kuunnella :) varsinkin miehelle jaksaa nipottaa kun se polttaa (joo ei se kivaa oo mut ei siitä tarvii 20 kertaa päivässä sanoo...) ja mulle sanoa siitä kuinka pojan pitää nyt ennen syksyä oppia kuivaks.Mä taas olen sitä mieltä että asialla ei ole mikään kiire, toki pottaillaan päivittäin.
Miehen isän ja äitipuolen kanssa en niin läheinen olekaan, nähdään n. kerran kuussa muutaman tunnin ajan joten ei sen kummemin olla "tutustuttu", mukavia ovat kyllä.
Kurjaa ettei kaikilla ole yhtä hyvä "tuuri" vaan joutuu napit vastakkain...en kyllä eksän vanhempien (varsinkaan isän) kanssa tullut juttuun lainkaan, jostain syystä heillä oli jotain mua vastaan.Mut onneks ei oo sitä ongelmaa enää :)
hankinnoista sen verran et tosiaan noi tuplat ollaan ostettu ja vaipparoskis (makso 10e ja oli vielä kääreissään)kun ei kerrostalossa kuitenkaan ehkä joka päivä jaksa viedä roskista, mäkin kuun oon usein ihan vaan pojan kaa kahestaan.
Muutamia vaatteita oon ostanut mut en niitäkään paljoo kun en tiedä kumpi tulee ja ennestänkin on kyl aika paljon jo... :)
Mut nyt kyllä loppuu tää avautuminen, täytyy koittaa kirjotella ahkerammin!Nyt ansaitulle iltapalalle!

d. ja pipana 29+4( menkkojen mukaan jo 30+2!)

Hankintoja kakkoselle..

Mä oon kans sillä kannalla et parempi olla enemmän vaatteita kuin joutua niitä vähän väliä pesemään! Meillä on nykyään isompi kone, että ei ihan tyhjiltään viittis pyörittää. Harsot oli aluksi vähissä kunnes ostin lisää ettei tarvinnut tosiaan joka päivä olla pesemässä.

Uuden pussilakanan tahdon ostaa pikkuneidille, olenkin jo bongannut supersöpön ihan Halpa-Hallista =)

Pienet vaaleanpunaiset tutit täytyi heti ultran jälkeen hommata :heart:

Olen ostanut joitain pieniä bodeja sekä housut. Jotenkin on sellainen kutina että tästäkin neidistä ei kovin isoa tule, niin noita 56cm bodeja olen ostanut pari lisää. Myös 62cm kun niitäkin oli kesäversioita suurin osa. Ja haluan kuitenkin niiden olevan tyttöjen väriä, kaapissa on pakkauksesta jääneitä. Tottakai nekin otetaan käyttöön mut pitää olla ns. parempiakin :D

Kävin tänään Lindexillä ja löysin -70% alennuksesta molemmille bodyt sekä pienimmälle pikkuruiset housut (esikoiselta nekin ovat liian ohuita kesäisiä ). Sit kävin myös kangaskaupassa ostamassa ihanan pehmoista collegea sekä resoria ja ompelin yhdet housut.
Tässäpä kuvat edestä ja takaa. Tuo tähti ei oikein onnistunut, mutta so what, menee nuo vaikka kotona! Toiset teen tuosta vaaleanpunaisesta, vähän eri malliset =)

Välillä on hirmuinen ompelu/neulomis innostus, kai se tulee geeneissä :LOL: Juhannuksenakin neuloin yhdet sukat :LOL: Sen jälkeen tein tumput pikkuiselle sekä eilen illalla isommalle neidille villasukan. Tässä voisin toisenkin aloittaa kun malttaisin laittaa koneen pois :whistle:

Jonskis: Suoraan sanottuna ärsyttävän apen olet saanut :kieh: Toiset vaan ovat niin vanhanaikaisia että luulevat ukkojen olevan tyyliin ylijumalia ja akkojen täytyy totella heidän komentojaan |O
Mulla on onneksi ihan ok appivanhemmat, tuun niiden kans toimeen riittävästi. En tosin jaksa anoppia kovin pitkiä aikoja kerrallaan :whistle: Asuvat tunnin ajomatkan päässä että joskus menee kuukausi ettei nähdä. Et sopivina annoksina jaksaa :LOL:

Masussa potkitaan varsin kovasti! Nyt on antanut näytteitään jo navankin korkeudelle, sitä ennen tykkäsi paukuttaa ainoastaan rakkoa ja alamahaa =) Vieläkin sydän oikein heilahtaa kun kova potku tulee, joskus sitä on niin omissa ajatuksissaan et yllättää sitten minut =)

Selkä on välillä tosi kipeä, toisena päivänä taas saan tehdä vaikka mitä eikä edes supistele. Ihme juttuja...

Mutta ihan hyvin tässä menee, neito tosin on valvottanut parina yönä, eilen aloitti itkunsa kahdentoista aikaan ja lopullisesti nukkumaan pääsin vasta puoli neljältä! :eek: Nousi seisomaan ja itki, välillä raivostui oikein. Annoin vettä, maitoa, Panadolia sekä lopulta jogurttia kun ei meinannut millään rueta nukkumaan. Tosi rankka yö kyllä oli. Loppujen lopuksi annoin huutaa, pari kertaa jaksoi välillä rauhoittuen ja sitten simahti.
Yleensä kun nukkuu hyvin, ehkä pari kertaa korkeintaa herää ja tutilla nukahtaa uudelleen.

Nyt toivon sormet ja varpaat ristissä että saan nukkua ensi yön! Mies tekee just yövuoroa joten ei siitäkään paljoa apua ole :/

Nyt jos lopetan tän tarinoinnin ja alan neulomaan :D

Luminka ja neitonen 21+5

Olipas kiva lueskella teiän kuulumisia! :)

Luminka Mun laskettu aika on 24.2., korjaan sitte, jos neuvolassa ovat kovasti eri mieltä. Kurjasti teillä menny viime yö, toivottavasti tänä yönä nukutte ja näätte kauniita unia. :) Ihana, kun sä osaat ommella ja neuloa. Itellä on noitten juttujen suhteen peukalo keskellä kämmentä ja tuntuu hassulta ajatellakin, et vois vaan ostaa mieleistä kangasta ja tehä siitä just semmosen vaatteen ku ite haluaa! Villiä! :p

Mulle on sattunu tosi ihanat appivanhemmat. :heart: Ovat eronneet ja anoppi on uudessa suhteessa, tämäkin mies ihan mukava. Anoppi on kyllä tätä kuuluisaa tyyppiä, joka jakaa auliisti neuvojaan ja puuttuu kyllä kovasti toisten elämään, jos se hälle sallitaan. Meillä kuitenkin on tehty raja tosi selväksi ja nykyisin ei pahasti työnnä nenäänsä meiän asioihin. Asutaan nykyisin parin tunnin ajomatkan päässä, joten nähään ehkä kerran kuussa tai harvemmin, viikoittain soittelee. Appiukko on aivan ihana, tuntuu melkein omalta isältä. On ottanut mut tosi lämpimästi vastaan perheeseen ja tullaan tosi hyvin toimeen. Kyllä hyvät appivanhemmat (ja samalla lapsen isovanhemmat) on kullanarvosia aarteita!!
Jonskis Inhottavasti tuo appiukkosi käyttäytyy sua kohtaan! :( Onnea kullannupullesi!! :)

Emppu Teiän tyttöhän veti kivan ässän hihasta neuvolassa.. :/ No, onneks äiti ja vauva on kunnossa ja selvisitte käynnistä kuitenkin.

dd Voitko tulla meillekin siivoamaan? :D Toivottavasti kemut menee hyvin viikonloppuna, eikä äitisi vaan löydä mitään murusia mistään.. :)

Mä en oo noita hankintoja ehtiny vielä miettiä, tietenkään.. Mut vaatteita ei varmaankaan tarvita, enkä oikeen keksi muutakaan. Esikollekin hankittiin tosi naftisti tavaraa, melkeinpä kaikki löytyi suvulta tai ystäviltä kierrätettynä, varmaan samalla linjalla jatketaan. Tuplarattaat varmaan on ainoa, mitä on hankittava.

Nyt taidan hiipiä unille, aamulla aikainen herätys ja vietetään pojan kaa koko päivä kaupungilla. Hyvää yötä!

*muoks* Luminka Meiän esikko on 06/07. :)

Pilkkis kyl maar jos hinnasta sovitaan :D viimeks kun äiti täällä kävi niin oikeesti löysi meidän kaapista jossa säilytän kenkiä, hiekkaa ja se oli hänen mielestään maailmanloppu!En tajua miten ihminen joka ei koskaan siivoa omassa kodissaan (mun isä on sairaseläkkeellä joten siivoaa, leipoo ja tekee ruuat, äiti ei tee YHTIKÄS mitään)kehtaa nipottaa jostain pirun hiekasta kenkäkaapissa!Eipä onneks täällä kovin usein käykään, ei muutenkaan olla oikein väleissä.
Luminka kurja yö siellä, olisko hampaita tulossa?toivotaan että menee ohi tommonen kuitenkin, ettei ota tavaks..Ihanaa kun osaat ite tehä vaatteita, mä oon kans ihan surkee kaikissa käsitöissä.Varmaan muuten itekin tulee ostettua noita mainitsemisias vaaleanpunaisia tutteja ja muita tyttömäisiä juttuja jos meille nyt tuliskin tyttö.Mies on kyllä vahvasti sitä mieltä et toinen poika sieltä tulee :whistle:
Emppu80piti jo eilen kommentoida et mullakin on poika aina mukana neuvolassa ja yleensä meneekin ihan mukavasti, tulee lelun kera huoneeseen.Viimeks kun sit olin lääkärineuvolassa niin eipäs poika suostunutkaan tulemaan sieltä odottelu-tilasta lelujen keskeltä lainkaan sinne vastaanottohuoneeseen!Vessaankaan ei tullut mun kanssa vaan jouduin äkkiä pissaamaan kun poika leikkien ootti.
No, onneks terveydenhoitajakin oli paikalla ja on vielä mun ihan oikee täti, niin mielellään oli pojan kanssa odotustilassa sen aikaa kun kävin lääkärin luona.Lähtiessä on kyllä joka kerta kiukutellut mut nyt oli eka kerta kun ei suostunut sinne huoneeseen tuleen, saa nähä tuleeko maanantaina kun meillä on yhdistetty 2v-neuvola ja äitiysneuvola-käynti.
tervetuloa mukaan tyypin äippä ja onnea plussasta!
Nyt aamupalan laittoon, kohta tarvii alkaa leipoonki.Mies pirulainen herätti mut ja nyt en saa enää unta vaikka kerrankin poikakin nukkuu vielä!

Tervetuloa tyypin äippä!

daydreams:mun äiti on kans ihan siivous hullu! Mut onneks sillai kivalla tavalla et ei nyt sentään huomauttele miedän perheen muruista. Meillä kun on iso koirakin niin aina on jossain nurkassa joko hiekkaa tai karvaa. Nyt kun äiti on hoitanu meidän poikaa päivät niin usein se siellä imuroi poitsun päikkäreiden aikaan tai vaihtaa lakanoita. Ja oo sanonu ettei tosiaankaan tarvii mutta hän kun on sellanen duracell-pupu jolla virtaa riittää niin tykkää touhuta. Minä sitte vaan näyränä kiittelen kovasti avusta!

Luminka: Ihana et joku osaa ja viittii ommella! Ite oon ihan tumpelo tollasissa hommissa. Onneks anoppi on kätevä käsistään ni siltä voi aina "tilailla" villasukkia ym. Pojallekkin se just neulo ihanan hupullisen villatakin syksyksi.

Tosiaan rassaa toi suhde tuohon appeen. Mä en kuitenkaan häntä kohtaan oo koskaan mitään tehny ja musta ollaan tultu toimeen, nyt oon jotenki niin loukkaantunu etten pysty silmiin kattomaan. Ja kurja tilanne mun miehellekkin. Ehkä nää raskaus hormonit saa mut vähän ylireagoimaan, tilanne voi tästä tasottua mutta kamalaa ajatella että se tosissaan varmaan inhoaa mua. Vähä sama juttu on miehen siskon kanssa. Aina kun anoppi on poikaa hoitamassa meillä niin hän menee meille sen jälkeen kun me ollaan lähdetty kotoa ja lähtee ennenku me ollaan tultu. Ykski kerta kuulin ku hän soitti anopille ja kuulu läpi kun hän sanoi että voisin taas tulla kattoon kunhan ne yhet ei oo kotona. Hän on siis nyt 19-vuotias. Asiasta sitte kysyessäni anoppi sanoi jotain että joo, kyllä se siinä aina piipahtaa. Mua loukkaa toikin että hän menee meidän lasta katsomaan meiltä salaa! Eilen just vollotin miehelle että kiva olla niiden koko suvun vihaama ämmä! Niitä siis jotenki ärsyttää mun/meidän tapa elää. Ääh, voisin vuodattaa aiheesta monta sivua mutta täytyy vaan suhtautua tyynen rauhallisesti kun ne 5.7 tulee pojan synttäreille. Vaikka arvatkaa vaan tekiskö mieli nähdä kumpaakaan! Miehen veljen ja hänen avovaimonsa kanssa tullaan hyvin toimeen, en mä sentään läpeeni paska siis voi olla. Tai sit mä vaan kuvittelen ja neki haukkuu selän takana...

Mua jännittää klo 14.10 oleva ultra jotenki ihan hirveesti! Maha on ihan sekasin! Jännä juttu, jotenki niin lunkisti on menny tähän asti tää raskaus, nyt kun liikkeitä tuntuu jo paljon niin vauva on tullu jotenki todelliseks osaks meidän perhettä. Alussa sitä välillä unohti olevansa raskaana(paitsi aamuisin pönttöä haliessa :LOL: ). Toivotaan että kaikki kunnossa.

Miten te ootte kysyny sukupuolesta ultrassa? Kun oon kuullu että aika nihkeesti jotkut lääkärit(vai vieläkös lääkärit tekee rakenne ultrat?) suhtautuu jos kysyy... Siinä loppuvaiheessa vois kysästä jos uskallan... B)

Nyt täytyy kai vähän töitäkin tehdä...

Hyvää viikonloppua kaikille!

Tervetuloa tyypin äippä!

Pilkkis: Kiva saada sinutkin tälle puolelle! =)

Jonskis: Tuo sukupuolen kertominen ultrassa riippuu vissiin paikkakunnasta. Täällä meillä päin ainakin kertoi. Ja varsin oli varma tytöstä. Ei kuulemma mitään poikaan viittavaa jalkovälissä näkynyt :D

No niin, nyt saatiin viime yö normaaliksi! Neiti meni kahdeksalta nukkumaan ja seuraavan kerran heräsi aamulla klo.09.10 kun minä olin hetkeä aiemmin herännyt keittiöön kolistelemaan! On aika eri fiilis tällä hetkellä :heart: Oli molemmilla vähän univelkaa kun neitikin noin hyvn vetäisi 13h.

Jonskis ompa sulle appiukko osunut!
Meillä välit on hyvät, ei mitään moittimista.
Toivottavasti ultrassa kaikki hyvin.

Emppu aikamoinen kohtaus tytöllä.. mutta hyvä
että äiti ja vauva voi hyvin! Tsemppiä töihin paluuseen!
Ja ei muuta kun sairaslomalle jos yhtään siltä tuntuu.
Noilla sanoin pomo mua evästi kun aikoinaan sille kerroin
esikoista odottavani..

Luminkalla on sitten käsityökärpänen iskenyt.
Mulla tulee kanssa välillä tommosia kausia ja sitten hermostun
kun mikään ei onnistukkaan.
Nyt aattelin tulokkaalle ommella kestovaippoja..

Mitenkäs muut, ootteko aatelleet mitä vaippoja?
Mä voisin alkaa käännyttää kestoja käyttämään :whistle:

Mitään muita hankintoja en ole vielä miettinyt, kerkeehän sitä.
Vaatetta kuiteskin, ei mitään isompaa.

Pilkkis joko alkaa oireita olla?
Mua väsyttää aivan hirmusti, janottaa, pissattaa ja sitten
vuoronperään paleltaa ja hikeä pukkaa,
nenä on tosi hajuherkkä ja ihan kun pientä etomista olis
jonkun kivan hajun nenään sattuessa.

-iitukka ja helmi rv5+4-

Tervetuloa tyypin äippä :wave: Meillä onkin aika samanikäiset esikoispojat. Mun poika on syntynyt 7.4.07. =)

Meillä ollaan oltu kipeinä, joten siksi on jäänyt palstailukin vähän vähemmälle. Mies ja poika on ollut aika kovassakin flunssassa ja minä olen ollut pahoinvoiva. Nyt kun mun pahaolo alkaa vähän hellittämään ja mies ja poika parantua, niin se flunssa on tulossa mulle. :/ Ärsyttävää! Mies on nyt kaikenlisäksi kesälomalla ja ottaa päähän jos koko loma menee tähän sairasteluun.

Appivanhemmista täällä oli puhetta. Mulla on ihan kivat appivanhemmat ja me nähdään ihan säännöllisesti kahvittelun merkeissä, mutta ei siis mitenkään pitkiä aikoja kerrallaan. Anoppi on todella mukava ja hän ei puutu kyllä yhtään mitenkään meidän elämään. Jotenkin ihmeellisen vähän. :D Mun oma äiti taas on sellainen hyväntahtoinen hössöttäjä ja neuvojen antaja, joten kai olen siihen jotenkin tottunut kun tuo anoppi jopa ihmetyttää. Mutta tosi iloinen olen, että ollaan hyvissä väleissä. Miehellä on kolme sisarustakin, joiden perheiden kanssa ollaan aikapaljon tekemisissä ja meillä on aina todella hauskaa. On kyllä tosi ihanaa kun pojalla tulee olemaan paljon tuttuja serkuksia. :heart: Jotenkin tota osaa arvostaa kun minä itse olen ainoa lapsi. Mun omat vanhemmat asuvat parin tunnin ajon päässä, joten ei nähdä niin säännöllisesti, mutta ollaan sitten välillä siellä aina yökylässä eli pidemmän aikaa kerralla.

Minäkin haluaisin tietää sukupuolen etukäteen, niin sitten voisi ihan eritavalla miettiä noita hankintoja. Jos pikkukakkonen on poika, niin sitten ei juurikaan tarvitse hankkia vaatteita. Tietysti jotain pieniä uusia tarvitsee ja sen turvakaukalopussin haluaisin kun talvivauva on tulossa. Jos tulokas on tyttö, niin sitten haluan kyllä ostaa vähän enemmän tyttömäisiä vaatteita. :) Ja ne tuplat on sitten isommat hankinnat.

Mulla on vasta rv 9+1 ja tänään laitoin jo mammahousut jalkaan. Tuntuu aika hurjalle, mutta kun mulla oli jo entuudestaan kertynyt ylimääräistä juuri mahan kohdalle ja nyt kun alamasu on turvonnut, niin se kaikki "ylimääräinen" on siirtynyt ylemmäs ja musta tuntuu, että mulla on jo tosi iso maha. Kaikki normaali farkut kiristää jo. Aika ärsyttävää..

Mulla on nt-ultra vasta 21.7. ja tuntuu, että siihen on vielä pitkä aika. Toinen neuvolakäyntikin on vasta ton ultran jälkeen. Odottavan aika on pitkä..

Luminka: vitsi kun osaiski tehä kaikkee ite surauttas jotai vaatteitki tosta noin vaan...Hyvä et saitte nukuttua paremmin viime yön..Meillä neiti kitisi ja vinku taas koko yön ja mä sain juosta sit laittaas tuttii vähä välii suuhu ihme ku tajus pysyy sängyssää ettei sielt pois tullu... Aamulla se aatteli sit viel et noustaanpa äippä klo06.35...Hivenen repi huumorii!!! Toivotaan siis että meilläkin ensi yö rauhallisempi!
tyypin äippä Tervetuloo :flower:
Neuvolas käynnist Mä ilmotin isännälle heti ku ekan neuvolan varasin et ne on sit ainoastaan mua varten et neiti ei ole tulos mukaan, neitokainen kun sattuu oleen hivenen menevää sorttii niin en ite pystyis ollenka keskittyy siihe hommaan jos olis neitiki viel mukana ja ihan kivasti oon saanu käydä yksikseni!!!
Hankinnoista Meille ei onneks tarvi kauheesti mitään hommata esikoiselta kaikki viel säilötty...tytölle on ainakin vaatteita vaikka kuinka ja paljon pojallekkin löytyy jotain ja saaha sitä sit hommattuu niitä jos siltä näyttää, ja onneksi on sukulaisii keltä saa si lainaa jotain vaatteita =) Harsoja täytynee ostaa lisää mein esikoinen kun raahaa vieläkin "nunnua" ja saa laahata vastakin jos sen tutin sais pois jossain vaihees vielä...(syö siis vain nukkuessa) Toiset itkuhälyttimet vissii tarvii kans ostaa mut siinä ne taitaa ollakki...

Mä tein kauheen löydön eilen illal hampaastani ku pesin niitä....Siellähän se on reikä...Ei ollu kiva soittaa tänää hampulääkärille aikaa :'( No parempi mennä paikkaa se nyt ku sit ku olis viel pahempi!

Kiva et saatiin tähänki ketjuu vähä eloo aika hiljasta on ollu =)

elohiiri0608 ja juniori rv. 30

Heips!
Mullakin on kyllä sattunut kohdalle tosi ihanat appivanhemmat! Alusta asti oon tuntenu itteni osaksi koko perhettä. Tunnin matkan päässä asuvat, joten teemme yleensä viikonloppuvierailuja sinnepäin. Ehkä se onkin ettei nähdä liian usein niin ei ala naamat ärsyttämään =)
Meillä ei tartte varmaan paljon hankintoja tehdä. Kun kakkonen syntyy, niin tyttö täyttä jo kolme vuotta niin jaksaa jo kävellä eikä tartte vaunuhankintoja tehdä. Kaikki vaatteetkin on säästössä. Nyt vaan kun tietäis kumpi on tulossa. En olekkaan enään ihan varma haluanko tietää sukupuolen etukäteen! Tavallaan haluisin, mut tyyliin koko muu suku, mies mukaan lukien vastustaa ni en sit tiiä pitäiskö antaa periksi ja odottaa sinne joulukuuhun!
Kauhee ukkonen! Toivottavasti ei mee sähköt pois ja kone tilttaa!
Hyvää viikonloppua kaikille!

Findy 16+1

PALJON ONNITTELUJA PILKKIS!!! Tervetuloa myös muille uusille!!

Kauhee kirjoituslaiskuus on iskenyt.. oon käyny kuitenkin lueskelemassa. :ashamed:

Vaunuasia ei etene meillä mitenkään kun en saa kaupaksi noita teutonioita.. prkl. no onneks täs on vielä aikaa yrittää myydä jne.. oon päätyny carenan double swingeihin.

Iitukka, esikoisesta tuli masu näkyviin vasta puolenvälin tienoilla (muiden huomattavaksi se oli kasvanut ehkä just joskus rv25. ).. Nyt on profiilissa kuva joka on otettu vissii 16+jotai ja miusta nyt on pullahtanut esiin sellai et näkyy jo muillekin.

"ihanat" kesäiset ilmat ainakin meillä päin.. missä se oikee kesä oikein on!??!

mamina 18+0

Ultrassa kaikki hyvin! Pojaksi veikkasi mutta näkyvyys huono, vauveli vaan pyllisteli meille :heart: joten veikkaukseksi jäi. Mutta kivekset olin minäkin näkevinäni kun kätilö niiksi epäilemäänsä kohtaa näytti.

Mutta toissijaisa tuo sp, kaikki muuten kohdallaan, se on toki se pääasia. 320grammaa painoarvio.

mamina Mäkin oon noita samoja Carenoita kuolannu mut mietityttää vaan että onko sit kestävät talvioloissa kun tuo hinta on niin halpa moniin muihin merkkeihin verrattuna... Täytyis jalkautua ihan liikkeisiin pyörimään ja testailemaan vaunuja. No, syksymmällä sitten.

Hyvää viikonloppua, taidan suunnata jo nukkumaan!

Jonskis 20+2

Hei pitkästä aikaa täältäkin!!

Tervetuloa kaikki uudet ja Onnea pikkukakkosen odotukseen !!

Meillä ukkonen rikkoi koneesta verkkokortin ja nettiyhteys ollut poikki. On ollut tuskallisia päiviä tälläiselle riippuvaiselle.

Olen laittanut kaikki pikkuvaatteet vauvalle valmiiksi. Isommat vaatteet kävin vaan läpi ja lajittelin koon mukaan. Siitä niitä on sitten helppo pestä käyttöön ,kun niiden aika on. Kyllä olen taas moneen kertaan todennut kuinka ihana kone tuo kuivausrumpu on ,kun olen vauvan tarvikkeita pyykännyt. Pinnasänky on vielä varastossa ,mutta senkin voisi kohtapuolin hakea sisälle. Vaunut oli ulkovarastossa saanneet kosteutta ja kivasti tullut hometta pintaan. Äiti otti ne käsittelyyn ja saikin niistä kaiken homeen pois. Ovat nyt kuin uudet. Habby Babyn tuplat odottavat myös yhteisiä vaunulenkkejä. Ostamatta on enää täkki, mutta vauva tulee todennäköisesti nukkumaan perhepedissä meidän kanssa niin sillä ei kiirettä olekaan.

Tällä viikolla olikin viimeinen käynti lääkärillä. Kaikki ihan ok. Kohdun suu pehmeä niin kuin viimeksikin ja sanoi vain ,että ei tämä ole edes sormelle auki. Kavanaa samat 2 cm jäljellä. Ultrassa vauvan painoarvio 1920g. Mieluummin käynkin loppuajan th:lla ,kun hän on paljon kokeneempi kuin meidän neuvolalääkäri. Jotenkin luotan häneen paljon enemmän. Myös hänen kanssa on helppo jutella kaikista asioista ja hän kiinnostunut koko perheestä. Aina kyseleen miehen ja tytön kuulumiset myös.

Tänään ollutkin erityisen hankala ilta. Vauva punkee peppua ja jalkoja masusta läpi niin ,että se sattuu oikein kunnolla. Supistellut myös melko lailla. Onneksi nyt iltaa kohden vähän vointi parantunut. Toivoisin niin kovasti ,että tämä tytteli pysyisi matkassa täysiaikaiseksi saakka.

No tulipas siinä nyt sepustettua ihan riittämiin. Hyvää yötä !!
-Poni ja Manteli 32+3

Pitää taas pinoa nostella..
En oo kertonutkaan, että tunnen jo vaavin liikkeet! :heart:
Alamusua se tökkii ja jotain välillä myllertää niin ettei uskois miten pieni se vielä on!
Me ostettiin tänään esikoiselle jatkettava sänky, kun on näin pitkään nukkunut pinnasängyssä (2,5v)! Olen hionut sen tänään ja huomenna maalaan valkoiseksi. Meillä pitää myös vaihtaa lastenhuoneen ja meidänhuoneen paikkoja, koska nykyinen lastenhuone on niin pieni ja tyhmän mallinen, ettei sinne millään mahdu toista sänkyä. Meidän parisänkykin mahtuu sinne vain juuri ja juuri, toiselle puolelle jää 40cm tilaa kömpiä nukkumaan. Ajateltiin tehdä huoneiden ja sänkyjen muutokset hyvissä ajoin, ennen kuin mulla on maha tiellä ja tyttökin ehtii sopeutua pois pinnasängystä kunnes vaavi omii sen itselleen!

Hyvää viikonlopun jatkoa =)

Findy 16+2

Iitukka Ei mulla oo laisinkaan oireita, ainakaan noin paljon kun sulla! :heart: Sitä samaa etovaa oloa hetkittäin, jota on jatkunut jo useampi kuukausi. Mäkin kyllä hikoilen aika reilusti, mut toisaalta kelitkin on ollu niin lämpöset ja touhua on riittäny.. Ja janottaa kyl tarkemmin aatellen hirmusesti, muutamana yönä oon heränny ihan siihen ja pakko on ollu kömpiä juomaan. Toisen kerran jälkeen kyllä viisastuin sen verran, et otin vesilasin yöpöydälle.. En totakaan ollu hokassu raskausoireeks tosin.. :) Miten sulla muuten nyt jatkuu noi neuvolakäynnit, tai onko ne ihan normaalisti nyt kun tärppi kävi? Äh, siis et ootko erityistarkkailussa jollain lailla? :D Mitähän mä jorisen.. :LOL:

Kiitokset mamina! :heart: Sullakin on viikot jo niiiiin pitkällä, vaik tuntuu et vasta hiivit tänne puolelle.. Ihanaa! :D

Kiva on Luminka tänne vihdoin tulla!! :heart:

dd Onneks meiän äiti ei oo samanlainen!! Anopissa vähän samanlaista vikaa, mut ne kommentit annan yleensä mennä suoraan läpi, eikä tosiaan noin tarkasti paikkoja tutki. (On muuten just huomenna tulossa kylään ja täälläkin on tänään vähäsen puunattu!! :D) Ihan kauheeta kyl toi äitisi käytös! :/

elohiiri Auts, tsemppiä hammaslääkärille.. :x Puistattaa ajatuskin!! :eek:

Findgirl Tuota liikehdintää on tosi kova ikävä, se on niin ihanaa.. :heart:

Pilkkis ja myyrä 5+4

Voi väsymys tähän aikaan on pakko hillua täälläkin vaikka väsyttäs jo ihan törkeesti! Jos viel tähä kirjottelen ja painun sit mammuu...Meillä ei oo kyl vielä mitää valmiina vauvelia varten en tiedä mikä siinä on mut mulla ei oo mielenkiintoo ollenka mennä kattelee ja pesee vaatteita...Vieläkään taisin siitä jo aiemmin kirjotellakin ellen muista väärin...Sama oli esikoisestakin ei napannu ollenka mut si ku vauhtii pääsi joskus 35 viikon tuntumas ni si oli iha jees...Viikkoo ennen neidin syntymää mä lähdin viel yksikseni noin 60 kilsan päähä tekee viimehetken ostoksii amme ja vaipanvaihtoalustaa yms...
Nyt kattelin tänään ekaa kertaa sillä silmällä sellasii neutraaleita vaatteita vauvelille mutta siltikään en mitään saanu ostettuu...Ehkä se tästä ja on se si kivempaa mennä sitten ostoksille kun tietää kumpi sieltä saapuu... Me ei olla kysytty ultrassa sukupuolta ei kysytty esikoisestakaa se on kiva ylläri sit siinä salis ku se sielt tulloo maailmaa.
Synnytys on alkanu pyörii mieles enemmän ja enemmän...Mulla oli iha rauhallinen synnytys esikoisesta ei mitää komplikaatioita yms mut silti se mietityttää et miten mahtaa mennä tämä...no sen näkee si muutaman kuukauden päästä...Se on alkanu myö mietityttää et miten tuo esikoinen suhtautuu sitten siihen tulokkaaseen neiti kun ei oo millään tapaa helppo luonne ja on esim isästä todella tarkka samoin kummitädistään saavatkohan he sitten ollenkaan pitää vauvaa...Ehkä se alku siinä vaikein kyllä se esikkokin siihen tottuu toivotaan että pian! Nyt taitaa mamma ja maha painuu pehkuihi! =) Ötyset tännekkin!

Jonskis: Onnittelut poikalupauksesta! :heart:

Vaunuista: Minäkin näin lastentarvikeliikkeessä kun ostettiin pojalle turvaistuinta nuo Carenan Double Swingit ja näyttivät kyllä käteviltä. Tykkään kun niissä on omat kuomut molemmille. Muuten en ole kyllä vielä perehtynyt kun ei ihan vielä ole vaunujen aika.. :LOL: Mutta mielenkiinnolla seuraan kyllä teidän muiden pohdintoja ja päätöksiä, josko niistä olisi sitten apua kun meilläkin vaunujen aika koittaa. Mutta tosiaan talvivauvalle ja kesävauvalle on varmaan vähän erilaista hankkia vaunuja. .

Hei!
Minusta tuntuu, että kakkoselle tulee hankittua "enemmän" kuin ykköselle. Ykkösen aikana oltiin opiskelijoita, eikä turhuuksiin tuhlattu. Tuplarattaita en aio ostaa, kun esikoinen on silloin jo 3 vuotta. Seisomalaudan hankin kuitenkin. Omasta takaa on jo yhdistelmät, kunnon matkarattaat ja sateenvarjorattaat. Rintareppu/ kantoliina pitää ainakin ostaa. Vaatteita pitää myös ostaa melkoinen määrä, koska esikoiselle vauva-ajan vaatteet olivat suurelta osin lainassa tutultani, enkä ole varma saanko niitä enää. Ovat luultavasti kiertäneet jo muille lainaan. Peijoonin hankalaa, kun ei tiedä kumpi tulee. Kaikki vaatteet esim H&M:llä tuntuu olevan sukupuolistuneita, joten ennakkoon tuntuu olevan vaikeaa ostaa. Pitää kurvata kauppaan sitten tummine silmänalusine ja kalpeine kasvoineen. Esikoisella oli käytössä pelkästään kertisvaipat, ja tälle toiselle olemme kaavailleet "sekakäyttöä", joten sen mukaisia hankintoja. Rintapumpun ostin jo kun oli niin hyvässä alessa. Esikoisella pumppasin vain käsin.

Ihanaa kun vihdoin näyttää aurinkoa heti aamusta. Tämä sadekausi on alkanut todella masentaa!!! Onneksi pahaolo on alkanut näin 11 viikon tullessa täyteen helpottaa pikkuisen. Onneksi saa olla koko kesän kotona lomalla. Itse olen kaivanut sukkapuikot esiin, ja yhdet pikkulapaset neulonut. Pitäisi nostaa myös tuo ompelukone pöydälle, ja käväistä kangaskaupan kautta. Haluan tehdä taas muutamat lakanat ja perusvaatteet. Hitsi, harsoja tarvii taas vuorikaupalla.

On kyllä totta ,että nykyisin vauvanvaateet ovat hyvin sukupuolisidonnaisia. Meillä sukupuoli selvisi n. rv 24 ja vasta sen jälkeen oli mielenkiintoa jotain ostaa. Nykyisin on vaan nuo kirkkaat värit ja retro vaateet niin suurta muotia ettei mistään tuumaa löytää enää mitää hempeää ja somaa vaaleanpunaista. Sitten mikä mua myös ihmetyttää miksi vauvan puvuissa ja paidoissa on usein huppu. Myös se kummastuttaa ,että nyt kaupat on pullollaan vastasyntyneiden kesävaateeita. Meillä esikoinen syntyi elokuun helteillä ,mutta silti sillä oli ensimmäiset kaksi kuukautta kaksinkertainen vaatetus sisällä ja ulkona. Oliko sitten ennenaikaisuudesta johtuvaa tuo huono lämmönsäätely ,mutta eipä tulisi täysiaikaistakaan vietyä sortsipuvussa aurinkoon. No pitää ajatella positiivisesti ,että nämä seikat rajoittaa hyvin mun shoppailuintoa :) .

Mulle on tullut kamala hinku saada vauva jo syliin. Varmaan siksikin ,että alkaa tulemaan aika pitkäksi ,kun mitään ei saa tehdä. Tytön kanssa on välillä myös niin työlästä ,että pakko laittaa piirretyt pyörimään ,jotta voi itse hetken maata. Nyt jos nämä helteet alkavat niin me istutaan tytön kanssa sisällä ,kun ei yhtään kestä olla helteellä ulkona.
No tulipas taas valituspainoitteinen kirjoitus :)
-Poni ja Manteli 32+4

Yhteistyössä