Pikkukakkosta odottavat vol5

Arska-äippä:

ITse olen miettinyt josko ihan polvillaan kokeilisi...mutta koska jo esikoisen synnytyksestä tiedän, että suunnitelmat muuttuu, niin en lähde suunnittelemaan mitään..eli tilanteen mukaan. Esikoinen kun piti käynnistää, niin ne supistukset oli niin sairaat, jotta ei olisi ollut voimia muuhun kuin käyttämiini kylki-ja puoli-istuvaan asentoon =)
Kukapa tietää, josko tälläkin kertaa taas joutuu käynnistykseen tai sitten supistuksissa voi ilmetä heikkoutta, jolloin pitää tehstetta antaa :/

ON:

POKS!!
Viikot poksui ja 36 viikko lähti käyntiin...2vk ja tämä pallero on täysiaikainen :D
Tänään mennään sienimetsään. Toivotaan että edes jotain löytyisi, kun on sadellutkin...ja Juolukoita yritän myös löytää, toivotaan että on vielä =)
Ei sen kummempaa...Deri on keksinyt nyt tunkea jalkaa kylkiluiden alle...mahtavaa :kieh: :D

paapelo+poju+Deri 35+0 POKS
 
Heips. poksahti viikot, 14 kasassa. Viime yönä taas (toisin tällä kertaa seksin aikana :ashamed: ) hulahti valkovuotoa/mitälie sellanen puoli desiä.. Ihan kirkasta, hajutonta, eikä sen jälkeen ole tiputellu muuta kuin tavallista valkovuotoa. Soitin äitipolille jossa kätilö kivasti sanoi että voi se olla valkovuotoa tai sitten lapsivettä, että kyllä mut sitten kivut ajaa sairaalaan jos se on keskenmeno. Eli täällä nyt sitten koko ajan kuullostellaan että alkaako kivut vai ei.. :/ onko kellään muulla ollut vastaavia "hulahduksia", tai voiko virtsaa karkailla niin ettei sitä itse ollenkaan huomaa? Tosi kurja fiilis on,. Ainoa lohdutus on että noin on käynyt jo kerran aiemmin, silloin 2vkoa sitten, eikä siitä tullut sen kummempia seurauksia.
 
kalamama:

Siis TODELLA suorastaan häiriintynyttä puhetta...eli siis todella töykeästi sinua kyllä asiasi kanssa kohdeltiin :hug:
Itsellä ainakin raskauden aikana valkovuoto muuttuu tosi litkuksia ja sitä tulee ja tulee, välillä enemmän, joskus vähemmän. Aamuisin yleensä hulahtaa pöksyyn, kun on ollut vaakatasossa ja seksinkin jälkeen, kun on paikat muutenkin..hhmm kosteana ;)
Eli jos minä saisin veikata, niin väittäisin valkovuodoksi...kiihottuneenahan erittyy runsaasti kirkasta ja vetistä eritettä.

Uskoisin kaiken olevan hyvin :hug:
 
Kiitos Paapelo rohkaisusta, oon yrittänyt olla ajattelematta koko asiaa, mutta silti koko ajan tunnustelee oloa.. :/ Eikä kyllä tee mieli lähteä mihinkään neljän seinän sisältä. Täytyy vaan yrittää tsempata ja katsoa miten tilanne kehittyy.
 
Tsemiä kalamama täältäkin! Mulla oli tuossa muutama viikko sitten itsellä tuo lapsivedenmenoepäily mutta osoittautui vääräksi hälyytykseksi ja vuoto oli just tuollaista vesimäistä kirkasta hajutonta mutta erittäin kastelevaa. Toki mulla oli viikkoja silloin hieman enemmän kuin sulla ja jos olis ollut lapsivettä niin olis ollut vauvalla hyvä mahdollisuus selvitä mutta kyllä olen myös sitä mieltä että erittäin asiatonta kohtelua olet saanut. Kyllä pitäis asia aina tarkastaa vaikkei sikiötä voisikaan pelastaa. Turhaa stressiä vaan äidille tuollaisesta tulee kun saa/pitää pelätä 24/7 että mitä tapahtuu seuraavaksi.

Mulle taas stressiä tuo mun rakas esikoiseni joka on nyt ruvennut kapinoimaan kaikkea mun sanomisia vastaan. Ikää hänellä on siis 8v ja voisin olettaa että tavallaan kuuluu tuohon ikään. Silti vaan ärsyttää kun neiti sitten pahoittaa mielensä kun ensin muutaman kerran sanottuani ärähdän sitten ja huudan... Ehkä on sopeutumisvaikeuksia... En tiedä.

Olkkis ja Ötzki 38+6
 
olkkis:

Voisi olla pientä kapinointia tulokastakin vastaan, mutta kuulostaa erehdyttävän samanlaiselle kuin siskoni käytös vuosi sitten...mitä ikinä äiti tai muu meistä vanhemmista siskoista hänelle sanoi, se piti kyseenalaistaa tai alkaa vänkäämään vastaan...kotiintuloaikoja kokeili myös venyttää, muka unohtamalla ja koulusta ei tullut kotiin useana päivänä suoraan, vaikka homman piti olla varsin selvä. Ja ihmeellisiä mollaus juttujakin yritti aikaan saada kaverinsa kanssa, mutta sitten äitini repi katin pöydälle ja hommat tehtiin hyvin selväksi...pari päivää siskopieni mökötti ja kiukkusi, kun jo ansaitut vapaudet sitten vedettiin jäähylle, mutta siitä toettuaan onkin sitten käyttäytynyt lähes mallikkaasti, mitä nyt tietenkin jotain mielenilmausta, mikä kuuluukin asiaan.

Aika moinen sepostus, mutta pontti oli, että varmasti ihan ohimenevä känkkäys kausi...hermoja koetteleva, mutta opettavakin osaltaan =)

Jakasamista :hug:
 
Heips

Apua miten tää aika menee, en oo ollenkaan ehtinyt käydä juttujanne lukemassa, enkä kertomassa, että meille syntyi Veikkopeikko 12.8 ääääärimmäisen helpon synnytyksen jälkeen, doping osu niiin nappiin kuin vaan voi ja oli kuin päiväkahveilla oltas miehenja kätilön kanssa oltu juttelemassa, kun pojan ja vielä komeilla mitoille ponnistin minuutissa maailmaan (4,4 kg, 53cm). Vauvelin kanssa sujuu ihan hyvin, mutta voi kauhistus tätä riittämättömyyden tunnetta. Esikoinen siis 4v kapinoi aika lailla tekemällä kaikkea tuhmaa ja ite kun ymmärtää sen johtuvan tästä tilanteesta ja silti yllättää ittensä mesomasta toiselle ja rahtaamasta sen leluja koko ajan jäähylle, huoh. Kaippa se tästä tasottuu=)

Jaksamisia kaikille sitä tarvitseville, mulla otti niin koville tuo loppuodotus, mutta vadelmanlehtiteellä sain hyvät supparit aikaseksi ja siis viikolla 39+2 poika ulos. Esikoinen synty vasta 42 viikolla, kun ei ollut poppakonstit käytössä=)

Permis ja Veikko 2vko ja 4pv
 
Kalamamalle piti sanoa, että mulla oli jotain 20 viikolla tommonen, kun tehtiin sisätutkimus. Oikein pelästyin, että mitä sieltä tulee, mutta lääkäri vaan totes, että onpa vetistä valkovuotoa. Uskoisin näin olevan sinullakin :hug:
 
meillä todella kipeä. Eilen päivällä nousi korkea kuume joka ei helpottanut edes lääkkeillä. Tänään mentiin lääkäriin jossa yritettiin ottaa pissanäyte,kun joonas aristi koskemista alapäähänsä ja pissaa ei tullut ollenkaan. Eilen huomasin vaipan vaihdon yhteydessä että aina kun koski pippeliin alkoi itku. No sitten lääkärissä otettiin tulehdus arvot ja ne oli todella korkeat kuulemma. Huomenna uudet tulehdus arvot kun pissänäyte oli puhdas,ainakin tämä alustava näyte. Huomiseen mennessä selviää paremmin kun tehdään täysi tutkimus pissänäytteestä. Ja kuume on edelleenkin sen 39.. :( Alan olla niin huolissani!! Nyt poitsu nukkuu kun lääkärit väsytti ihan toden teolla kaikilla kokeillaan.

Sannis ja patu 21+3
 
Moro!

Mä oon tässä taas ruvennut miettimään että mitenkähän tuo Ötzki tuolla masussa taas majailee... Liikkeet on viime hetkinä tuntuneet joko ihan alamahaan tai sitten kylkiin, ylävatsaan ei oikeastaan ollenkaan. Ylävatsassa on pehmeää tilaa, mutta kyljissä tuntuu taas kovat, samoin pehmeätä on tuolla Ötzkin alla. Hermostuttaa tosi paljon. Tiistaina olis neuvola ja perjantaina poliaika. Toivottavasti nyt pysyis jo pieni paikoillaan niin sais jotain tolkkua tähän mahdolliseen synnytysaikatauluun. Ottaa oikeasti päähän tää Ötzkin halu leikkiä kompassineulaa....ARGH!

Olkkis ja Ötzki 39+0
 
olkkis:
:hug:
Voin vain kuvitella.
Täällä Deri on kyllä rt:ssa. Liikkeet tuntuu silti mahan sivulla ja vasemman lonkkaluun kohdalla...joko nuo lonkkaan tuntuvat on käden liikkeitä tai sitten tyyppi venyttelee raukeasti. Deri ei ole kiinnittynyt, joten monesti sitten tuo häpyluun yläpuolinen osa on pehmeä, mutta heti kun nousee pystyyn, niin tuntee miten pää valahtaa alas...ettei teillä olisi vähän samaa...toivoisin kyllä...harmillista kun pallerolla on liian hauskaa heilua ja pyöriä :/

Täällä on tänään ollut kovat suunnitelmat...alkaa taas tämä pesänrakennus vietti jyllätä. Kaiken muun ohella tahdon tuon parvekkeen syyskuntoon...teen siitä tunnelmamajan =) Paljon lyhtyjä kattoon roikkumaan ja valoja jne. AH.. :D

Kohdunsuulla on ollut kipuja tänään paljon...erilaisia pitkin päivää...repäisyjä, vihlaisuja ja polttelua. Kai siellä jotain tapahtuu, joskaan ei mitenkään vauhdilla..tai niin tahdon itse kuvitella.
Kyllä sitä alkaa itsekkin vajota monta kertaa päivän aikana toivottomuuteen, että tästä odotuksesta ei tule loppua, mutta sitten revin itseni niskasta ylös itsesäälistä ja keksin puuhaamista...
Ja eihän tässä itsellä ole vielä edes h-hetki kovinkaan lähellä, jos olkkiskeen vertaileepi, joten mitäpä sitä jupisemaan...katsotaan 3vk päästä uudestaan ;)

Mutta nyt läräämään opuksia..pitää saada ostos lista huomiseksi valmiiksi...aamusta lähdetään ostoksille...rahaahan tuossa menee, mutta kerrankos sitä...en ole pitkään aikaan ostanut mitään tähän kotiin. =)

paapelo+poju+Deri 35+1

P.S

Permikselle onnea :D :flower: :flower: :flower:
 
Alkuperäinen kirjoittaja paapelo:
olkkis:
:hug:
Voin vain kuvitella.
Täällä Deri on kyllä rt:ssa. Liikkeet tuntuu silti mahan sivulla ja vasemman lonkkaluun kohdalla...joko nuo lonkkaan tuntuvat on käden liikkeitä tai sitten tyyppi venyttelee raukeasti. Deri ei ole kiinnittynyt, joten monesti sitten tuo häpyluun yläpuolinen osa on pehmeä, mutta heti kun nousee pystyyn, niin tuntee miten pää valahtaa alas...ettei teillä olisi vähän samaa...toivoisin kyllä...harmillista kun pallerolla on liian hauskaa heilua ja pyöriä :/
Ei se Ötzkikään ole vielä kiinnittynyt mutta sen tuntee tuosta vatsan päältä ihan maallikkokin että peppu ja pää on kyljissä. Ei tuossa olis muuten mitään vaikka oliskin mutta rupee hermostuttamaan tää kun laskettuun aikaan on enää tosiaan viikko aikaa eikä yhtään tiedä mitä tuolla masussa tapahtuu. Nuo liikkeet ei tunnu mihinkään lonkkaan tms vaan ihan reilusti tuohon kylkeen, siksi rupesinkin miettimään tuota asiaa että miten tuolla ollaan. No onneksi tuossa lähellä on mua pätevämmät ihmiset joiden tehtävä on arvioida tuo tilanne tuolla... En ota stressiä enempää vaan haen minttusuklaalevyn ja meen katsomaan Räikkösen voittajahaastattelua. :D

Taas jurnuttaa ja kovaa... Luulin jo sen loanheiton tuolla syyskuisissa loppuneen mutta eipä mitä. Erehdyin kertomaan muille jotain mitä toinen osapuoli oli itse kirjoittanut niin taas tuli paskaa niskaan... Nyt ne on viestit on ainakin poistettu siitä ketjusta ja toivottavasti se maineenlokaaja saa jotain rangaistusta (pistin yv:ta ylläpitoon). Ei jaksais enää tuota.

Olkkis ja Ötzki



 
Heipä hei!

Moni on täällä jo niin lähellä synnytystä, itseni on vaikea ajatella sitä aikaa kun tässä vasta taistellaan ylös pahoinvoinnin syvästä montusta :D

Olo on onneksi parempi, mutta väsyttää aivan hirveästi. Ylihuomenna on ultra yksityisellä, ihanaa! Päästään näkemään jo oikean vauvan näköistä kuvaa :heart:

Viikot poksahti 10+0, jotakin maagista tässä kaksinumeroisessa on koska olen pirteämpi ja reippaampi heti. Kahden viikon kuluttua voi muutenkin hengähtää huolten suhteen vähäsen!

Lämmintä viikkoa kaikille, kuulemma kesä jatkuu!
Stinkkis ja Snadi, 10+0
:flower:
 
Pääsen tänään vihdoin varhaisultraan! Toivon niin näkeväni jotakin elävää oikeassa paikassa. Ja olisihan ne viikotkin kiva ilmoittaa tänne listallekin :)

Kiitoksia mun tuplavaunukyselyyn vastanneille :) Taitaa siis olla järkevää hankkia ne tuplat, halpa homma :/

Voimia viimeisiin viikoihin ja pahoinvoinnin selätykseen!
 
Moikka moi

..mulla sit varmaan on raskausmyrkytys vaara.. verensokerit on ollut kohollaan, parhaimmillaan lähemmäs 9. Hassua vaan että aamuisin yleensä on n4.6 arvot ja sit myöhemmin ne heittää oikein kunnon piikin ja sit on hirvee olo ja hiki kun jotain syön. Huomenna soittelen neuvolaan varmaan asiasta että ois varmaan hyvä tutkituttaa asia.. tokkopa kyll puuttuvat..
Oli mull sokerirasitukes kaikki ihan ok, mut eipä se sit kerrokkaan koko totuutta. V loppuna kun olimme siel appivanhempien luona mun porukoiden kans ni äiti huolestu tosta mun hikoilusta ja pisti piikittämään ja kattomaan paljonko näyttää niin näytti 8.9 ja oli tunti siittä että olin viimeksi syönyt jotain. huomenna meen sinne rakenneultraan.. toivottavasti pikkasella on kuitenkin kaikki ok :heart: :snotty: viime vuonna mulla meni just rajoille se rasituksen tulokset ja rakenneultrassa sanottiin et istukka on liian suuri vauvan ikäänsä nähden.. noo.. neuvolassa kesti ottaa asia hoitoon ja meni viikkoja kunnes äp:sää viitsivät kattoo ja sanoivat et kyl tää vastaa ihan oikeita viikkoja.. joo, sillon ehkä joo mutta aiemmin ei.. noh, ei voi mitään.. nyt on eri neuvola ja voin vain toivoa parasta ett' alkavat seurata tota mun sokeriarvoa, itse voin vain olla mässäämättä ja syömättä huonoa ruokaa, joka tulee tekemään tiukkaa mut mun on aateltava pikkasta ja itteeni.. ja en halua että Isabella joutuu näin nuorena äidittömäksi :snotty:
joo, mie täst meen päikyille.. väsyttää.

Miiuska, Isabella 7kk ja PikkuKakkonen 21+2
 
Greddylle isot peulut d =) b ultraan

Stinkkis, toivotaan, että olo jatkaa kohoamistaan seuraavien viikkojen edetessä =)

Olkkis:

Harmi että siellä syyskuisissa on tuommoistakin :/
Joidenkin kanssa ei vain kemiat kohtaa, edes näin anonyymisti palstaillessakaan. Toivotaan kuitenkin, että tuo tilanne on historiaa tästä eteenpäin ja voit hyvillä mielin jatkaa tuossakin ketjussa :hug:
Ja tosiaan, sinun aikasi on jo pian käsillä, laski miten laski. Toivotaan, että perjantaina (muistelinkohan oikein, että silloin olisi joku lääkäri keikka sinulla ? ) tulisi selko näihin sinun viimeisiin viikkoihin/päiviin =)

ON:

Deri on ollut tänään hissukseen...kyllä hän siellä touhuaa, mutta ei siis mitään piehtarointia...hassua, miten pienessä ajassa liikeet muuttuukin möyrinnästä kiehnäämiseksi, jos tiedätte mitä tarkoitan...eli sellaista suuri elkeistä raajan liikuttelua, pepun puolen vaihtoa ja pään hinkkausta alapäähän päin jne.
Supistuksista olen saanut nyt lomaa näin päivisin kiitettävän hyvin..ihanaa. Iltaisin sitten alkavat, mutta tämä on paljon mukavampaa kuin koko päivän kestävä supistus maratoni.

Ensiviikolla aloitankin vadelmanlehti teen nauttimisen...en usko omalla kohdalla sen käynnistävän synnytystä, mutta toivon sitten että se edistäisi kohdun supistelua tosi tilanteessa...ajatus oksitosiini tipasta liian heikkojen supistusten takia ei miellytä, joten jos tästä luontaistuotteesta olisi tuohon apua (en siis tiedä tuleeko tuollaista tilannetta edes välttämättä ) niin sehän olisi huisin hienoa =)

Mutta nyt on mentävä taistelemaan tuon parvekkeen kanssa...kesäistutukset pois ruukuista...epätoivo iskee, vaan kyllä olen sitten taas ylpeä itsestäni, kun illalla on nättinä parveke kera kynttilöiden ja lämpimän teen...syysmyrskyn riepotellessa ikkunoiden tuollapuolen :D :D

paapelo+poju+Deri 35+2
 
Miiuska-: Mulla on nyt eilisillasta lähtien ollut "känninen" olo. Siis pää on tuhnuinen eikä oikein tahdo näköaisti toimia. Paineet on kohdallaan ja syönytkin olen eikä siltikään ole tullut helpotusta. Yritin soittaa neuvolaan mutta siellä ei koulutuspäivän takia ollut tänään puhelinaikaa ollenkaan. Mietin jo että soittaako synnärille... Kuitenkin rv40 jo menossa ettei vaan kävis huonosti...

Olkkis ja Ötzki 39+1
 
Alkuperäinen kirjoittaja olkkis74:
Miiuska-: Mulla on nyt eilisillasta lähtien ollut "känninen" olo. Siis pää on tuhnuinen eikä oikein tahdo näköaisti toimia. Paineet on kohdallaan ja syönytkin olen eikä siltikään ole tullut helpotusta. Yritin soittaa neuvolaan mutta siellä ei koulutuspäivän takia ollut tänään puhelinaikaa ollenkaan. Mietin jo että soittaako synnärille... Kuitenkin rv40 jo menossa ettei vaan kävis huonosti...

Olkkis ja Ötzki 39+1
Kannattaa varmaan soittaa.. :/ vhoij, toivottavasti sull kaikki hyvin! Toi on kyll hölmöö et jonku vitsin koulutuspäivän takii ei ole puhelimen ääres ketää.. kai nyt ees jonkun vois siks aikaa sinne laittaa et mammat sais asioit hoidettuu..?
 
Onpas tänne tullut taas paljon tekstiä! Nyt en ehdi edes kaikkea lukemaan.. Permikselle onnittelut, ja kerrohan lisää miten esikoinen suhtautuu, meillä tulee lasten ikäeroksi sama kuin teillä, kinnostaa kovasti!

Tänään on ollut taas huono päivä, alamahassa outo tunne koko ajan, niinkuin olis supistus päällä koko ajan. Olen nyt sitä mieltä että ei ole kivaa tämä raskaana olo, odotan vaan niitä turvallisia viikkoja, eli 25 ja siitä eteenpäin. Nyt vaan itkettää ja harmittaa ja pelottaa kaikki. Ei kivaa, ei.

T: Kalamama ja Papu 14+2
 
aamu alko vähä huonosti ku nukuin pommiin mut töihin sain itteni väännettyä melko kiireellä. paha oloa ei oo tuntunut tänää ollenkaa :heart: mitä nyt vilhasuja tms tuntunut. Huonoja uutisia kuulin kaveriltani et se oli rv 8 vissiin ni menny kesken. :ashamed: :( ja toinen kaveri jolla alkoi vuotoa ku se on rv 6 mut toivotaan et säikähdyksellä selviää.

Mun pitäis jaksaa siivoilla jos jaksaa mut ei kiinnostais mut toisaalta haluais kämpän siistiks.pyykkiä pestä tms.. Huomenna on nii jännityksen päivä.. :$
lähtis telkan ääreen vähä rentoutuun sit ehkä sais vähä siivottua ja huomen aamulla jatkais siivoilua.

ihanaa ensviikon ma on neuvola!! jee!!
 
Onnea Greddy tykyttelevästä ja sen myötä turvallisemmaksi käyneestä raskaudesta :hug: :flower: :flower: :heart: :heart:

Hiihaa...nyt Deri HERÄSI...ketaraa puskee vatsalaukkuun...ei siis puhettakaan, jotta voisin tähän nälkään juuri nyt mitään syödä...mutta pakko se on kohta syödä, sillä en ole kunnonruokaa ehtinyt koko päivänä syödä ja kiukku tulee sen myötä liian helposti.

Nyt tämä mamma lähtee laittamaan esikkoa nukkumaan. :wave:

paapelo+poju+Deri 35+2
 

Yhteistyössä