Pikkukakkosta odottavat vol5

Odottavan aika käy pitkäksi... Ei oo merkkiäkään Ötzkin ulostulosta, ei ainakaan mitään kipeetä merkkiä. Huomenna olis seuraava neuvola, saa nähdä mitä siellä sanotaan. Tuskin mitään sen kummempia...

Olkkis ja Ötzki 40+1
 
neukku tädin mukaan tosiaan 8+1 eli tänään kävin neukus. Otti hb, RR ja painon. pitäis viel labras käydä antamas pissanäyte ja verikokeet. ensviikolla lääkärineuvola. sit neukkutädin neuvola 14.10.09
ouluun ultraan pitää kai ensviikolla varailla aikaa. Kaikki OK muuten mut tuo HB oli alhainen ja meinas et rv 13 jälkeen aloittais rautakuurin ja minisun d-vitskut.

mut nyt kauhee väsy et pitää vähä aikaa levähtää sit koittais kutsukorttien tekoon ruveta sais lähtetettyä tällä viikolla nekin
 
Olkkis Muistan miten itse olin esikoista odottaessa tulisilla hiilillä jostain rv37 lähtien. Olo oli niin hankala, että onneksi ei mennyt yli lasketun ajan. Minulla ei varmaan olisi kärsivällisyys riittänyt... :ashamed: Tsemppiä hurjasti loppumetreille!!!

Täällä jatkuu edelleen sairastelu ja ekan ultran odottelu. Kaksi viikkoa vielä, niin pääsemme katsomaan mitä tuolla masussa tapahtuu. Huonoa oloa on ehkä hivenen vähemmän, mutta tämä kamala yskiminen tekee vatsan aika helläksi. Jospa sitä ensiviikolla olisi kunnossa!

Donu ja Pikkuinen (neuvolan laskujen mukaan kuukautisten perusteella rv 10+6)
 
Voi, vieläkö se olkkis kärvistelee.. Onko sull sit käynnistys jos ei johki tiettyy aikaan ite halua tulla ulos? Tiedän myös miltä tuntuu kun menee yli ajan :/ Isabella syntyi 42+2.. olihan se ihan mukavaa kun n. rv28 asti sai kärsii alaselkä,lantio yms kivuista etenki joka yö oli yhtä h**vettiä.. itkien ain käännyin kun kivut oli kovat. Nyt on rv22+2 ja lantio kivut ovat alkaneet.. etenki jos päivällä olet vähänkään jotain tehnyt.

M & PikkuKakkonen
 
Miiuska-: Käynnistys pitäis olla nyt torstaina jos osastolla on tilaa... Mun tuurilla sitä ei tietenkään ole. Kun kävin ylimääräisellä polikäynnillä tuossa pari viikkoa sitten niin silloin kätilö sanoi että kun esikoinen meni noin paljon yli niin tämä kakkonenkin saattaa mennä. Nyt vaan kokoarvio (rv39+5) oli jo lähes sama kuin esikoisella syntyessä joten toivon todella että se torstai olis se käynnistyspäivä. Polille olen menossa silloin joka tapauksessa.

O&Ö
 
Täällä on vielä yksi työpäivä ja sitten 2 vapaata. Ihanaa =)

Väsymys on ihan älytöntä..Ja lisärautaa en siis kuulemma tarvi kun hemppa on 124 joonaksesta oli 130-140 Mutta en kyllä uskalla itse aloittaa tuota rautaa. 3 viikon päästä on seuraava lääkäri ajattelin siellä kysellä mitä mieltä tuosta väsymyksestä.

Patu liikkuu hyvin ja vilkkaasti. Varsinkin kun rauhoitun niin patu alkaa liikkua. Ja potkut on jo kovia :) Maha heiluu mukana menossa.

Nyt taas lepäämään ennen töitä.

Sannis ja patu 22+5
 
Heips!
Eilen pääsin piiiitkästä aikaa neuvolaan, ja olikin oikein mukava käynti. Tapasin ensimmäistä kertaa vakkari-nlatädin, joka on onneksi kiva! Sain valitettua kaikista vaivoista ja huolista, mutta kaikki jutut otettiin tosissaan ja tuli sellainen olo että mua kuunnellaan. Sanoi myös ihanasti että "jos tulee sellanen olo että huolettaa niin tule vain käymään, kuunnellaan vaikka sydänäänet niin sillä se huoli yleensä haihtuu". Sain myös lääkäriajan huomiselle alavatsakipujen vuoksi. Muuten kaikki oli hyvin, sydänäänet hyvät, pissa puhdas ja paino laskenut maltillisesti.

Tänään kävin sitten sokerirasituksessa ja parvo-vasta-ainekokeessa. Sokereista paastoarvo oli rajailla, siksipä nyt sitten joudunkin niitä kotona mittailemaan, harmi... Muuten on parempi mieli nyt, kun tuntuu lopultakin että asiat etenee! Huomenna alkaa latinobic, siellä meinaan siskon kanssa käydä niin kauan kuin kykenen.

Anteeksi kun olen viimeaikoina keskittynyt vain omaan napaan, mutta jotenkin oma olo on vienyt kaikki ajatukset.. Lupaan tsempata!

T:Kalamama ja Papu 15+3
 
Noniin :wave:

Lääkärissä käyty.

Rv36+4


paino +550/vk (yht. 6,5kg )
RR 124/80
sf 35cm (tätä en usko mitenkään, edellinen hänen mittaus oli 2vk sitten 31cm )
lapsiveden määrä N
tarjonta RT
syke +160
liikkeet ++

kohdunsuu: pehmeä, kiinni, kaulaa 3cm
Vauva laskeutunut ja kuulemma tiukasti kiinnittynyt lähtökuoppiinsa (HALLELUJAH ) :D

Kysyin painoarviota. Ei uskaltanut mitään korttiin merkitä, kun sanoi olevansa useammin väärässä kuin oikeassa :LOL:
Mutta pyysin silti sanomaan mitä veikkaisi ja sanoi, että nyt vaikuttaisi olevan suunilleen 2800g ja jos LA:na syntyy, niin isompi kuin poika (3484g )...Itse tosin veikkaisin enemmän, että on nyt 2600g, mutta mitä minä tiedän :LOL:

Kehtasi tuokin letkauttaa, että ei välttämättä LA:ta nähdä mahan kanssa...anna mun kaikki kestää...edelleen, uskon vasta kun näen :D

Mies oli jo ihan fiiliksissä, että noniin, nyt tulee sitten omatoiminen lähtö ja varmaan ihan pian.
Pakko oli toppuutella, että elähän nyt, voi kuule silti mennä yli...
Mies intti ja intti, että no tuskin on enään mistään kahesta viikosta kiinni...toinen on niin tohkeissaan...mitä tuohon nyt voi sanoa enään :D

Mutta nyt syömään :wave:
 
Tulipa eilen sitten käytyä koks:issa jälkikontrollissa niistä viimen viikon vuodoista ja kaikki oli hyvin!! =)
Laskettuaikakin muuttui sen verta et se ois nyt 23.4.2010, sattuu samalle päivälle kuin mun enon synttärit et saas nähdä kuinka käy! =)
Nyt ois siis menossa rv 7+5, vissiin kait :p , mut sekoittamatta omaa päätäni ( vielä ) pitäydyn siinä et mul on tänään rv 8 (laskettuna viime kuukautisista). :LOL:
 
Kellopeliappelsiini: Usko pois, SIELLÄ ON KAIKKI KUNNOSSA! Jos ei oo niin multa pääsee itku.

Sekavat tunnelmat huomisen suhteen: Toisaalta sitä on odotettu koko tämä vuosi, toisaalt hermostuttaa ihan hirmusti kun ei oo aikaisempaa kokemusta synnytyksen käynnistyksestä. Esikoinenhan lähti tulemaan ihan spontaanisti vaikkakin 17pv la:n jälkeen. Toivottavasti ensi yönä sitten saa nukuttua kunnolla että jaksaa sitten jos kestää sitten seuraavaan yöhön...

Olkkis ja Ötzki
 
Hei olkkis:

En muista oletko jo maininnut, mutta aloittavatko suoraan niillä tabuilla, vai onko mahdollisuutena myös kalvojenpuhkaisu, jos kypsymistä olisi nyt tapahtunut?

Itsellä ainakin on tosi positiivinen kokemus tuosta kalvojen puhkaisusta, vaikka toki rankkaahan se teki niiden tippa supistusten kanssa, mutta oli silti ohi 6,5h jälkeen.

Nyt paljon tsemppiä huomiselle ja koetahan levätä oikein paljon.
Miehelle myös hurjasti tsempitystä ja muistaa hänkin yrittää nukkua ensiyönä :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja paapelo:
Hei olkkis:

En muista oletko jo maininnut, mutta aloittavatko suoraan niillä tabuilla, vai onko mahdollisuutena myös kalvojenpuhkaisu, jos kypsymistä olisi nyt tapahtunut?
Mä luulen että tilanne riippuu ihan siitä että mitä tuo sisempi kohdunsuu sanoo... Ulompi oli jo viime perjantaina auki mutta sisemmästä ei mitään varmaa tietoo oo. Toivottavasti lääkäri katsois huomenna ultralla tuon kohdunsuunkin ennen kuin päättää miten lähdetään hommaa viemään eteenpäin.

O&Ö

 
Täällä taas poksuu viikot 23 viikkoa alkoi tänään. Aika menee kyllä niin nopeasti :)

Täytyy ruveta laittamaan joonasta valmiiksi kun viedään joonas kohta päiväkotiin. Mutta palailen myöhemmin.

Sannis ja patu 23
 
PALJON Onnea mama-84 :flower: =) :heart: Hienot mitat :)

Tsemppiä olkkikselle!! :)

( . ) täällä 14+2 ja oikee lonkka taas törkeän kipee :( Aina lenkin jälkeen menee niin hiton kipeäksi :eek: 2pv kärsitty migreenistä, tänään tuntuu jo paremmalta :) Panadollit on auttanut sittenkin!

No mutta kohta pizzan tekoon, sitten ulkoilua ja ym. kivvaa
=)
 
mama-84Onnittelut tytöstä. :flower: :hug:

OlkkisVoisi kait sanoa jo, että onnittelut myös sinulle, pienestä nyytistä. :flower: :hug:
Koska, todennäköisesti luet tämän vasta kotiuduttua.

ON: täällä kärsitään kooooovista liitoskivusta, sekä vatsalihasten repeytymisestä.. Ai ja uih, mutta eiköhän tää tästä. Pikkuinen liikuskelee niin vilkkaasti että välillä tekee oikeen paha, ja välillä tulee olo, että olis nyt hetken edes paikallaan.. :whistle: :ashamed:

Mut, nyt kouluhommien pariin.

Tigru ja möhkis 22+2
 
mama-84 ISOT ONNITTELUT TYTÖSTÄ :flower: :D :flower:

Tultiin juuri terkkarilta liimauttamasta pojan leukaa :/
Poika on niin tyypillinen miehenalku, että kokoajan sattuu ja tapahtuu...innolla odotan teini-ikää kun tulee nämä murtuneet luut :whistle:
No onneksi haava oli siisti eikä muuta tarvittu, kuin liima ja lakupatukka =)

Ensi tiistaina onkin sitten neuvola...alkoi tuo joka viikko ramppaus nyt sitten =)

paapelo+poju+Deri 36+5
 
Mama-84: Isot onnittelut tytöstä :flower: :heart:

Täällä joonaksen pienet vaatteet taas saatu karsittua pois ja sainpa tyhjäksi yhden lipaston josta teen patulle vaatelaatikon. Ja vielä siirsin sen meidän makkariin joonaksen huoneesta! Nyt kyllä huomaa että oon rehkinyt ja patu siitä myös ilmoittelee. :) Alamahaan juilii ja nyt täytyy levätä ettei rupea supistelemaan.

Muuten olo hyvä. Kohta syömään ja sitten on oienten unien aika :snotty:

Sannis ja patu rv 23
 
onnea mama ihanasta pikku nyytistä!! :flower: :heart:

olkkikselle suuren suuret peukutukset koitokseen!!


(.( kävin tänään aamulla siel labrassa ja ultrassa..

masulaisella oli kaikki niinku pitääki, hienosti siellä pikkusen sydän sykki ja kovasti viuhtoili käsillä menemään :) :heart:

uskalsin nyt jopa varata rakenneultra-ajan joka on sit marraskuun puolillavälin..

kellis ja papulainen 10+3
 
Mama:lle ONNITTELUT pikku neisitä!!
Olkkikselle isot tsemitykset!!
kellis: ONNITTELUT hyvistä uutisista!!

Mua on tässä kovasti mietityttäny meidän esikoinen, siit se et kohta se ei ole enään ainokainen (on nyt 1v7kk), et "menettää" kuitenki aika paljon, kun tämä kakkonen syntyy! Hirvittää.. ehkä eniten se, et miten se suhtautuu vauvaan, ku on melkosta paljon minun perään.. tai käykö sit niin, et siitä tulee enempi isäntyttö ja vauva on mun!
Toissapäivänä vietiin tytön kans tutti roskiin.. ja kyl säälitti (ja isäänsä säälitti viel enempi), ku toista niin itketti :'( mut hyvin kaikki menny, siitä eteenpäin.. ei ole tuttia ollenkaan kaivannu, vaik tähän asi se on ollu suussa unilla + automatkoilla! Kait tämä on taas yksi niiä asioita, joissa äidin/isän pitää vain kovettaa sydämmensä ja ajatella, et tulemme vielä aiheuttamaan monia pettymyksiä! Tuntuu vain et ku toinen on vielä niin pieni.. mut ihan hassua huomata, et vaik tuol ei tuo tutti ole koko aikaa ollu suussa (olivat saman huomanneet hoidossa), siit on tullu yks kalattaja :D ei sekunttiakaan paikallaan/hiljaa :saint: :heart:
sukkis 27+4
 

Yhteistyössä