Pikkukakkosta odottavat vol5

Onpa ollut pitkä palstatauko täältä suunnalta, ainakin kaksi kuukautta. No, jos nyt ehtisi syksyn tullen välillä koneellekin istumaan =) Olen välillä käynyt lueskelemassa teidän kuulumisia, mutta kirjoittamiseen ei ole aika omasta mielestä riittänyt.

Olen iloinnút kovasti lukiessani uusien tulosta, erityisesti niiden jotka tuolla kuumeilijoiden puolella olivat mukana siellä ollessani. Onnea kaikille odottaville!

Mamalle onnea prinsessasta! :heart:

Olkkikselle pidetään peukkuja, eiköhän nyytin kanssa tule poies laitokselta. =)

Jahas, likka heräsi,, menoksi.

Terkuin Helmari ja asukki 18+2
 
kellis:

Isot onnittelut hienoista kuulumisista, kyllä se teidän pallero hienosti pysyy nyt matkassa mukana :hug: :flower: :flower:

sukkapari:

Meidän poika on nyt 1v6kk. Hän on tavallaan hoksannut, että mahassa on vauva ja sitä kovin paijailee ja silittelee...siis massua.
Juttelen pojalle paljon vauvasta ja kun ollaan äidillä kylässä, poika hoitaa nuorimman siskoni (9v ) kanssa nukkevauvaa ja osaa olla siskon pojalle (5kk ) todella ihana ja huomaavainen. Voi tosin olla, että kun tämä meidän vauva on 24/7 mukana menossa, alkaa poikaa nyppäisemään, mutta varmaan kaikki menee lopulta hyvin.
Huomion takaamiseksi onkin loistavaa, että taloustilanne on mikä on ja mies on kotona. Ollaan sovittu, että hän ottaa pojasta alkuun päävastuun, kunnes arki alkaa sujumaan uuden tulokkaan kanssa paremmin.
Aikaahan se vie toisilla vähemmän toisilla enemmän, mutta yleensä tämän ikäiset lapset, jotka siraruksia saavat, unohtavat nopeasti koskaan oleensakkaan ainokaisia...jos nyt siis vertaisi vaikkapa 3-5v tulevaan siskoon tai veikkaan..tai lähipiirissä ainakin olen huomannut, että se sisaruhma on kestänyt keljuna kauemmin.

Kyllä kaikki asettuu uomiinsa ihan varmasti ja kuka tietää, ehkä tyttönne yllättääkin positiivisesti reaktiollaan. =)

 
paapelo: kiitos tsemityksestä! Mul mieski yrittää vakutella et hyvin se menee.. ja onhan täs neitillä vielä aikaa kasvaa (on jo nyt kesän aikana ihan hurjasti päästäny äidistä irti, pph:lla olo tehnyt hyvää ). Meilki isukki kotona, meil on maatila, ni pyrötii täs koti ympyröissä enempi ja vähempi, tietty talvella sisällä enempi. On antamassa pirpanalle huomiota sillon ku minä esim. imetän. Toi on tollanen ihana ikiliikkuja.. koko ajan touhottaa jottain, ei oikeestaan leiki, mut koko ajan on sellanen ilme, et mihinkähän sitä seuraavaks suuntais (ei onneks ole paha levittään/kiipeileen).
Nukeilla leikkii, ku välistä muistaa "patistaa" leikkimään.. on lähinnä tuollanen "autotyttö" ja eläinten perään (meil on kissa ja lehmiä ). Mut eiköhän se hyvin mene.. kaikkia sitä vain äitin on mietittävä, kait se on tämäkin sitä äidiksikasvamista
 
Mama hirmuisesti onnea pienestä ihanuudesta!

Kellis onnea hyvistä uutisista, ja yritä olla hermoilematta, aika sitkeitä otuksia nuo tuntuu yleensä olevan, vauvelit siis!

Olkkiksen juttuja lukiessa tuli ihan mieleen oma suunniteltuun käynnistykseen lähteminen, voi että miten jännitti! Onneksi sain olla kotona sen edellisen yön että pystyin jotenkuten lepäämään ja nukkumaankin! Multa puhkaistiin kalvot ja lisäksi oli tipassa, vauhdikkaasti lähti käyntii. Jo 40min käynnistyksestä olin aika kipeä.. Ja 6h1min kesti koko homma kalvojen puhkaisusta! Rajua, mutta nopeaa, ja palauduin nopeasti, ehkä nopeammin kuin jos olisin väsynyt 12h supistusten kanssa, vaikka lievempiä olisivat olleetkin. Ehkä? Onko kokemuksia kellään?

Onpa ihanaa että viikot kuluu niin nopeasti, Olkkis on jo synnärillä, ja monia mun jälkeenkin tänne tulleita on jo aika "isoilla" viikoilla. Itsellä nyt siis rv 16 tai 15+5, laskutavasta riippuen. Jospa kohta uskaltais itsekin alkaa iloita tästä odotuksesta, eikä vaan kärvistelis eteenpäin ja vahtis koko ajan kalenteria että pääsis turvallisille viikoille..

aurinkoista syksyä koko porukalle! :wave:
 
heipsan, viikko kulunut yllättävän nopeeta ja mä olen joka päivä kävellen liikkunut tytön kans asioita hoidellen et tullut ulkoiltua aika reippaasti siis :D tänäänki kiva päivä ku kaveri meidän seurana 11-15 käytiin iha kahviossa istumassa ja syötiin vähän suolasta siinä.

Minulla on nyt ammatti kun paperit sain koululta mutta työtön :| mut ei auta ku toivoa että työtä löytyisi ja sais työtä tehdä jonku aikaa ennenkuin mammaloma alkaisi. MIeski etsii työtä eli vaihtamassa firmaa jotta meidän rahatilanteemme kohentuisi kun ensvuonna on 2 muksua perheessämme jos vaan suinkin kaikki sujuu hyvin.

pahoinvointi tuntunut menevän pois että lämmin ruoka vähän maistuu mut pahaaoloa ei oo tuntunut kuin tosi harvoin ja vähän, eilen illalla viimeksi oli närästystä. tänään ei mitään tähän asti et ollut hyvä olo.
olemme pari päivää tytön kans olleet kahden ku mies vanhempien luona yötä ja korjaillut isänsä autoa. ikävähän miehellä on meitä ja huolissaan et pärjätäänkö me täällä.

mut pitää ruveta siivoamaan vaikka kova väsy onkin mut pakkohan siivota on kun ensviikolla pitää kuitenki aika hyvä siivous tehdä kun on ne minun juhlatkin sitten.

mutta kuulemisiin...

arska äippä+ matkustaja 8+4
 
Kellis Paljon onnea hyvien kuulumisten johdosta! Kyllä tämä pikkuinen pysyy matkassa loppuun asti. :hug:

Mama-84 Tuhannesti onnea pienen tytön johdosta!

Olkkis TSEMPPIÄ, ellei sitten oo jo liian myöhäistä sanoa niin, eli nyytti jo sylissä. :D

Omaa napaa: Rv 25 alkoi, kaikki mennyt hyvin pikkuvaivoja lukuunottamatta. Lievä huimaus vaivaa ja edelleen oksentelen aamuisin. Painoa alkanut nyt tulla turhan reippaaseen tahtiin, täytyy vähän himmailla...
 
mä vaan odotan ensviikkoa että olis se ultra et jospa hyviä uutisia sieltä tulis. MInä pelkäsin eka raskaudessa sitä jos kaksoset tulee ku mun ja miehen suvussa on kaksosia nii että on mahdollista että meillekkin.

Kunhan päästäis turvallisille viikoille eli sinne rv:lle 12 ei vaan jaksa odottaa sinne asti.eli lokakuun eka viikko ollaan rv 12 et jos sinne asti päästäis ja vielä parempi et päästäis huhtikuulle.

olo ollut iha ok paitsi nyt aamulla teki taas pahaa kun jääkaapille meni, eilen ei tehnyt. järjjin outoa. mut jospa se tästä.
väsymys ollut tosi kova. et viime yön nukuin 10h. Ihanaa vloppukin alkaa mut hommia on.

arska äippä+ matkustaja 8+5
 
Eli tosiaan, nyt ei huolta enään kanneta supisteluista, jos niitä edes tulee :D

Eilen oltiin sienimetällä ja tatteja tuli...sitten tänään käytiin karpaloa noukkimassa, sain sen verran kerättyä, että mehut siitä keittää :D

Eipä sen kummempaa.

Sen verran juoruan, että Olkkis on saanut vauvansa syliin :D
 
IHANAA KELLIS!!!!!!!! :flower: :flower: :flower:

Täällä tuli maaginen 12 viikkoa täyteen =) Samalla hetkellä maha pullahti ulos, nyt ei ole enää epäilystäkään... Se jotenkin tököttää sieltä selkeästi kun olen tällainen hujoppi kukkakeppi :LOL:
 
täällä etova olo on melkeenpä poissa vois sanoo. silti joistain ruuista tulee ällö olo nyt rupee varsinki yököttää mut ei tuu mitään.

pieniä ruoka annoksia pystyn syömään ku melko äkkiä ähky tai närästys tulee. muuten kyl kait tässä koitettava selvitä päivä kerrallaan..
ENsviikolla tosiaan lääkärineuvola ja ultraavat silloin. jännittää hieman. mut eiköhän kaikki ole ok, toivottavasti.

Käytiin eilen typyn kanssa uimahallilla uimassa, hauskaa oli :)
 
Moi!

Just syötin poikaa ja tajusin etten ole teillekään ilmoittanut hänen syntymästään. Poika siis syntyi 10.09.2009 klo 22.56. Pituutta oli 52cm ja painoa tasan 4300g. Synnytystarinaa tarkempaa kirjoittelen kun mies saa korjattua mun koneen mutta sen verran voin kertoa että synnytys oli raju ja nopea mutta silti erittäin postitiivinen kokemus.

Olkkis ja Pikku-A 2,5vrk
 
Olkkis: paljon onnea :flower: :heart:

Täällä päivä on mennyt ihan unessa,kävin ostamassa rautalääkettä kun tuntuu että väsyttää koko ajan. Ja neuvolassa kun asiasta valitin terkka sanoi että ei tuo väsymys,huimaus ja heikotus johdu raudan puutteesta. Vaikka hemoglobiini 122 ja joonaksen odotuksen aikaan se oli 130. Mutta saa nähdä auttaako tämä.

Patu liikkuu todella paljon. Nytkin tuntuu kun maha heiluu potkujen mukana :) Huomenna vielä vapaa joten nautin siitä!

Sannis ja patu 23+3
 
Paljon onnea Olkkis ja VempulaVimpula :flower: :flower:

Voih, niin niitä vauveleita tulla tupsahtelee :D

Saispas omansakkin ;)

Polttelee ja kivistelee kyllä kivasti tuota alavattaa, mutta tokkopa ovat merkki mistään järisyttävästä..kunhan ovat kiusanani :whistle:

paapelo+poju+Deri 37+1
 
Onnea hirmuisesti Olkkis ja VempulaVimpula :flower: :hug:

Mä ite tajusin et ei oo kuin noin KOLME kk enää.. aika on kulunu ihan hirveen nopeaa.. vastahan mä siel synnärill olin :D En ookkaa oikein nyt viimepäivinä joutanu koneelle kun vihdoin olemme alkaneet saamaan kotia jonkun näköiseksikin ja olemme siivonneet nyt paikat tarkkaan ja hyvin ja silleen et Isabella pääsee nyt muihinkin huoneisiin kun konttailee jo. Kovasti jopa seisomaankin yritetään..
ei vitsi että muuten osaa olla ihan HIRVEE makian himo, en oo viikkoihin syöny mässyä (normaalisti ennen ainaki joka päivä vähän) Tänää nyt paistoin pullia kun vanhemmat ja isoveli, avovaimonsa kanssa tulivat käymään kylässä.. nyt himottaa noit pullii koko ajan.. saa nähdä kerkekö pakkaseen yhtään :D Niin ja eilenhän poksahti jo 23viikko käyntiin.. tää on niin hassua :D aivanko toistaisin viime vuotta, viikon verran suunnilleen jälessä vaan :LOL:

Miiuska ja Pikkukakkonen 23+1
 
Täällä aamu alkanut jo seitsemältä kun joonas heräsi ja huuteli äitiä sängystään :) Nyt joonas tarhassa ja äiti lepäilee kotona. Huomenna taas töihin.

Patu mellastaa aamusta iltaan reippaasti. Ja lonkkaa särkee jotenkin tuntuu että lonkka on puutunut,liekö vauva sitten jotenkin painaa jotain hermoa..!

VempulaVimpula: Paljon onnea :flower:

Sannis ja Patu 23+4
 
Onnea VempulaVimpulalle! ihanaa että vauvat oikeesti syntyy, että tää odotus joskus päättyy siiheen parhaaseen palkintoon :D

Mites teillä on muuten odotusaikana talvitakkiasiat järjestyny? Viimeks oli laskettu aika huhtikuun lopussa niin pärjäsin omalla takillani, tosin kuukauden verran ehkä kävelin takki auki mahan kohdalta.. Mutta nyt kun on LA helmikuun lopussa, niin tarvitsen varmaan äitiystakin. oon yrittänyt katsella kantoliinatakkeja, jos olisi nättejä villakankaisia, sitä vois pitää ensin ison mahan kanssa ja sit vauvan kanssa. Mutta kun ei ole kivoja! Vain jotain tuulitakkeja mihin pitää fleece ostaa alle. Ja kun en ole niin rikas että joka talvi voisin ostaa uuden, niin takin pitäis olla vielä sellainen että sitä vois käyttää muutenkin kuin raskaana. Tai sitten maksaa alle 60e :whistle: Ideoita/vinkkejä kellään?
 
kalamama Mull oli viimevuonna villatakki ja omatakki sit siin pääl.. ja tyttö synty tammikuussa. En viittiny hankkia muutaman kuukauden tähe uutta takia, uutena vuotena tosin sit sain sukulaiselta lainaan vähän isomman takin kun pitkään yöhän olimme pihalla ettei palellu :) mut muuten tosiaan paksuvillatakki ja oma takki siin pääl ja kiinni oli niin kauan kuin pystyi :D
 
kalamama: mä käytin esikoisen aikaan miehen lautailutakkia.. :) :ashamed: oli sen verran väljä ja sellanen pusakkamallinen et meni mahanki kohdalta hyvin kii.. mullakaa ei kyl oo varaa ostaa erikseen raskausajaks takkia.. täytyy yrittää selvitä niillä mitä on, toisinsanoen ukon takille tulee taas varmaan käyttöä, ite se ei sitä oo pitäny kyl varmaan pariin-kolmeen vuoteen.. :LOL:

täällä viikot poksuu.. **POKS 11+0** :heart:
 

Yhteistyössä