Pikkukakkosta odottavat vol5

Sannis:

Itsellä runsastui ja muuttui valkovuodon koostumus noilla viikoilla. Kirkasta ja venyvää mutta silti kuitenkin juiksevaa...ällöä.
Limatuppakin voi irtoilla aiemmin, mutta noilla viikoilla kyllä uusiutuukin vielä monta kertaa hiljalleen. Näin muistelen lukeneeni.

Meillä tulee ikäeroksi LA:n mukaan laskettuna n.1v7kk. Emme hommaa tuplia. Liikumme paljon, mutta poika kävelee jo reippaasti (olen karaissut häntä ) tosi pitkiä matkoja, eikä juurikaan paljon edes rattaissa viihdy, ei ole koskaan viihtynytkään.
Vauvaa kannana sitten tarpeentullen rintarepussa tai liinassa, jos pitää kauppoihin lähteä, siis vaatekauppoihin :D
Sitten meillä on seisomalauta, jonka kanssa ollaan vähäsen jo kokeiltu, mutta on vielä vähän jännä vekotin pojulle, jottei uskalla kovin pitkään siinä vielä seistä =)

Huh, nyt on mentävä...ahdistaa kovasti kun tulee harjoitus supistuksia alvariinsa taas...se on tämä iltapäivä :whistle:

paapelo+poju+Deri 34+3
 
Helou... olo on yhä äklö aamusta alkaen muttei ole laatta lentänyt vielä. Huomenna tää lähtee kampaajalle rentoutuun :) Mutta jospa mä kestän vielä muutaman päivän näyttöä että tää olo ei pahenis. Sais vaan sit paperit kouraan ja se ois selvä.

Toi ikiliikkujan perässä pitäis jaksaa liikkua muttei huvita eikä mikään mene alas.. liian aikasin nää olot... :(


arska äippä ja salamatkustaja 6+1
 
Kröh kröh...nyt tulee sitten intiimi asiaa, joten saapi skipata :whistle:

Eli tässä tuli sellainen tunne tuonne alapäähän, jotta tuo naperoinen olisi kiilautunut vasten häpyluuta ja teki aika hellää...menin ja testasin tuolta omatoimisesti mitenkäs on...nooh, sormet oli sitten lähes survottava sisuksiin ja kovalta tuntui ja palleron nytkähtelyt tuntui sormiin...taisi siis olla pää, ellen väärin tulkinnut...
Miehelle nauroin, jotta jääpi sitten tätä menoa harrastelut makuukammarissa vähiin, jos ei edes nämä prinssinakit sisään meinaa mennä :LOL: :LOL:
Ei naurattanut mies ihan yhtä paljon ;)
 
Äsken sähläsin viesti vanhaan pinoon joten laitan tänne vielä uudelleen!!!


Onnittelut tätä kautta....

STINKKERI!!!!!!!
HIRMUSTI ONNEA!!!!!!!! :heart: :heart: :heart: :heart:

Mä oon niin onnellinen sun puolesta!! Kävin tuolla vähän vakoilemassa ja löysin sut plussanneiden joukosta ja tulin tosi iloiseksi!!!!

Toivottavasti tämä viesti sut tavoittaa!!!!!!

T. Lumppari ja Tyttö 9 viikkoa :heart:


 
LUMPPARI :hug: :hug: :hug: KIITOOOOOOOS!!!!!!!!! Täällähän minä olen, elämä alkaa pikkuhiljaa voittaa kamalan pahoinvointijakson jälkeen...

PALJON ONNEA SINULLEKIN PIENESTÄ TYTÖSTÄ! :heart:

Ensi viikolla mennään yksityiselle rakenneultraan. Käytiin esikoisenkin kohdalla samalla perinatologilla ja kokemus oli niin ihana että mennään uudelleen. Mieslääkäri oli todella empaattinen ja ei ollut kiire mihinkään, vakuutti mut myös siitä että mun rytmihäiriölääke on turvallinen raskauden aikana.

Ekassa neuvolassa tuli monenlaisia positiivisiakin yllätyksiä - mulla oli ihan huippu hemoglobiini (aina ollut alhainen) ja tosi hyvä verenpaine (taipumus korkeaan). Hieman kyseenalaisempi yllätys oli tuo painon nousu, eli painoa oli tullut reilut kaksi kiloa vaikka tuntuu etten ole pystynyt syömäänkään paljon mitään! Olen tosin aika hoikka näin tavallisesti. Miten teillä muilla on paino noussut alkuraskaudessa?


Kellikselle tsempitystä täältä!

Stinkkeri + Snadi, 9 + 2
 
Stinkkeri:

Minulla laski melkein 3kg paino, vaikken oksentanutkaan ja pystyin suht hyvin syömäänkin. Nyt on tähän mennessä sitten tullut ekasta neukkakäynnistä n.5kg. Nyt tosin luulen, että saldoa on kertynyt 6-7kg yhteensä, kun on tullut herkuteltua :whistle:
Eli aika maltillisesti. Poika pitää niin kiireisenä, että kaikki melkein kuluu mitä suuhun laittaa.

ON:
Supsitaa, rutistaa, painetta pehvassa ja sukkapuikkokipua ja vähän pahaa oloa :x
Jippii...mikä fiilis..tahtoo tätä lisää...no ei kiitos vähään aikaan :headwall: :D

Tässä oli tilanne katsaus tähän päivään, huomenna toivottavasti helpompi päivä olojen suhteen =)

paapelo+poju+Deri 34+4 (LA 38pv päässä, mutta katsellaan niin porkutan täällä vielä rv42 ;) )
 
saa pikku veljen :) 4d ultrassa varmistui että poika tulee. Ja muutenkin kaikki oli hyvin. Vastaa viikkoja ja ei ollut mitään vikaa missään. Vauva on siis terve :heart:

Nyt lähden syöttämään joonasta.

Sannis ja Patu 20+6
 
Mama-84: Minne asti sun miehes lähti töihin? Mulla on tänään nippaillut ensimmäistä kertaa hieman normaalia kipeämmin ja samoin kuin esikoisen synnytyksessä. Jotenkin tässä on ristiriitaiset tunteet kun haluis että Ötzki syntyis mahdollisimman pian mutta sitten taas että odottais perjantaihin että esikoisen naapurissa asuva mummi olis kotona ja sais esikoisen sinne kun sairaalaan pitää lähtee. On sitten helppoo käydä koulua sieltä jos sellainen tilanne käy.

Olkkis ja Ötzki 38+3
 
Alkuperäinen kirjoittaja olkkis74:
Wentti: Mulla taas ennen raskautta ja ihan raskauden alussa oli liikuntakyvyn vievä issias... Pahimmillaan meni siihen että millinkin liikkuminen tuntui kuin puukon viillolta selässä ja että pakko soittaa ambulanssi kun ei pääse sängyssä edes asentoa vaihtamaan. Nyt rv10 jälkeen ei oo noita issiaskipuja näkynyt/tuntunut vaan olen ollut ns "elämäni kunnossa" Saa nähdä miten sitten synnytyksen jälkeen käy kun kroppa palautuu. En kyllä noita kaipaa yhtään mutta onneksi tiedän mitä tehdä jos noi palaa.

O&Ö
Toivossa siis on hyvä elää!!

=)
 
kiitti stinkkeri!

eilinen oli aika inha.. aamusta iltapäivää eto ja ällötti.. parhaiten oloa vois kuvailla niin että oli ku ois juonu kurkkua myöten itsensä täyteen vettä.. :x siis olo ei niinkään ollu vatsassa ku enemmän kurkussa.. yäh.. jännityksellä odottelen mitä tästä päivästä tulee.. :/

ens tiistaina neuvola ja jos kaikki ok, jätän 3.pvn sisäultran pois.. sit jos taas neuvolassa ja niitten vanhalla ultralla jotain jää epäselväks ni käyn kyllä vielä 3pv siellä sisäultrassa..

kellis ja papu 8+2
 
Mua turhauttaa taas kybällä kun maha on nykyään enää vaan taakka. Mitään ei jaksa enää tehdä eikä missään jaksa enää käydä. En tiedä mikä on. Yöllä heräsin kun tuli ukkonen ja mies laittoi makkarin ikkunan kiinni ettei vesi sada sisään. Siinä sitten valvottiin. Nyt vois mennä ehkä hetkeksi nukkumaan mutta onko se sitten ensi yön yöunista pois, onkin sitten asia erikseen. Huomenna onneksi jo perjantai ja miehellä alkaa maanantaina loma joten sitten voi olla kaikki jo hieman paremmin... :D

Nariseva Olkkis ja Ötzki 38+4
 
Täällä poksuu taas viikot.. Tänään tasan 21 viikkoa!! Enää VAIN 19 viikkoa laskettuun aikaan :D

Patu varmaan ärsyyntyi eilisestä ultrasta kun sen jälkeen potki todella kovaa ja mahaa nipisteli inhottavasti. Tuosta 4d ultrasta..mä haluan olla kuitenkin sen verran varuillaan että voi myös tulla tyttö kun eihän nuo ihan sata varmoja aina ole..Mutta lääkäri kyllä sanoi että hän on varma että tämä tulokas on poika. Muuten ei olisi kuulemma uskaltanut sanoa mitään. Joten kai mä uskallan sen verran tuohon luottaa?

Taas iltaan töihin. Ja nyt tekemään kotihommia.

Sannis ja Patu rv 21
 
Elkää välittäkö, mie tulin nyt täss käymään ja laittelen näit uusii tulokkaita joten säädän täss hieman.. ilmoittakaas jos joku on unohtunut tai merkattu väärin :)

Greddy (poika08/08) la huhtikuussa
Wentti 21.4.2010 (Tyttö12/06)
Katyana la Toukokuussa (poika 06/08)
mamliini la Toukokuussa (Tyttö05/09)(?)

laskinko kahden viimeisimmän la kuukauden oikein? :D


Laitan noi tonne listalle jahka varmasti toss o kaikki ja kaikki on oikein :D
 
Rv20+5 on menoillaan.. ja masun päältä olen jo muutamaan otteeseen nähnyt liikkeitä :) mutta kova potkunaattori tämä veijari onkin :D Olenkin täältä poissa muutaman päivän. Lähdemme miehen vanhempien luo v lopuks mun porukoiden kanssa ja niil ei oo tietokonetta :snotty:
ens viikoll tiistain oiskin sitten se ultra :) ihanaa nähdä tämä pikkuinen potkuttelija ja jospa sukupuolenkin saisi tietää :) eihän sekään 100% varma oo, viime vuonna sanotii et poika tulee mut toisin kävi ;)

Nyt.. tää mamma menee viel pyykkäämään loput pyykit ja sit laukut pakkaamaan huomiselle ettei sit taas viime tingas kaikkee tartte tehä, tokihan aina jokin unohtuu :D
Mukavaa v loppua kaikille :hug: :flower: :wave:

Miiuska, Isabella7kk ja PikkuKakkonen 20+5
 
Huomenta!

Täällä fiilikset vaihtelee taas vitutuksen ja maailman iloisimman fiilisten välillä. En oikein tiedä mitä ajatella kun tämä olo tän mahan kanssa ei oo mitään kivaa... Onneksi mies jää maanantaina kolmeksi viikoksi kotiin kesälomalle niin ei tarvitse yksin kettuuntua täällä vaan pääsee kainaloon aina kun siltä vaan tuntuu. Vois tuo pieni jo tulla niin päästäis isin kanssa nautiskelemaan ja opettelemaan elämää nelihenkisenä perheenä. Pääsis tästä odotuksen mukanaan tuomasta ahdistuksesta irti.

Olkkis ja Ötzki 38+5
 
olkkis74: Yritä jaksaa kohta sulla on jo vauva sylissä usko pois :)

Täällä maha heiluu patun potkujen mukana. Oikein naurattaa kun toinen niin potkii. Mä haluan uskoa että tulossa on poika mutta pidän silti mielen avoinna että jos tulossa onkin tyttö. Niinkuin miiuska sanoi että eihän se sata varmaa ole. :) Mutta helpompaa näin päin,jos olisi sanottu että tulossa on tyttö olisin käynyt ostamassa pinkkiä vaatetta ja sitten tulokas olisi ollutkin poika olisi ketuttanut jo ostetut vaatteet. Mutta nyt jos niin käy että tulee tyttö ehtii niitä vatteita ostaa sitten jälkeen päin.

Ja vauvan kutsuma nimi on kuitenkin patu :D Nyt siivoamaan.

Sannis ja patu 21+1
 
tääl ollu taas ihan ok olot.. väsyttää kyl ehkä normaalia enemmän, mut mä oon kyl muutenki semmonen et nukkusin vaik 14h/vrk.. :)

ihana ku alkaa vkloppu.. lähen tänään töitten jälkeen viemään typyn mummolaan vklopun viettoon ja nautin itekseni vklopusta, nukutaan piiiitkään ja hevostelen ihan rauhassa.. mies ku on iltatöissä la ja su.. :p

kellis ja papulainen 8+3
 
Olkkis:
Toivotaan että nassukka sieltä pian jo alkaisi tulla, josko tälläkertaa tulisi vähän tasoitusta tuohon esikoisesi yliaikasuuteen =) :hug:

ON:

Lääkärissä käyty näiden supistelujen vuoksi.
Ei mitään radikaalia ole tapahtunut. Hieman on paikat pehmenneet eikä mitään siivoiluja tms. laittanut kieltoon, kun viikkoja kuulemma ihan hyvin jo..niin kai sitten :whistle:
Vihjaili että ei välttämättä kauaa menisi, että tulisi kunnon merkkejä synnytyksestä...tuota en kyllä niele ennen kuin näen.

Deri oli todella alhaalla, ei kuitenkaan kiinnittynyt. Sykkeet hyvät. Huomasi lääkäri kohdun olevan todella supistelu herkkä..saman olen juu itsekkin huomannut.
Lapsivettä normaalisti.

Käski ottaa seuraavaksi yhteyttä ä-polille jos alkaa tulla vuotoja tai kunnon supisteluja. Mainitsi myös, että jos näin, niin eivät sitten todennäköisesti estele...HUI :eek:

paapelo+poju+Deri 34+6 (huomenna taas poksuu )
 
en ole aikoihin täälläkää kirjottanut ku viimeks tiistaina.. pahaa oloa on yhä ollut että keittiössä ei kärsi olla. oksentanut en oo kertaakaan vaikka olo on sen mukainen. marja pirtelöää yritän saada alas ku ei oikee tee mieli mitään... haluais jo pahan olon pois et pystyis normaalisti olemaan.

mun porukoillekkin pitäis kylään ehk lähtä jos vaan tää olo sallii. mä alan kyl hommata jotain tähä pahoinvointiin jotain apuja ku en mä enää jaksa ku ei töissä sit pysty keskittyyn kun ei siellä kukaan tiedä.

ihanaa 9 yötä vielä eka neukkuun.odotan sitä nii kovasti jo et pääsis jo alkuun tää homma.

mites te ootte aatelleet synnyttää? iha sängyssä`?allassynnytystä tai muun tavoin? oletteko kattoneen sitä vauvatulossa ohjelmaa joka tulee viikolla aamuisin.

arska äippä- salamatkustaja 6+5
 
Alkuperäinen kirjoittaja Wentti:
Täällä olisi taas uusi 27v. äiti liittymässä seuraan..
Olen kotoisin kymenlaaksosta ja perheeseeni kuulu mieheni ja 12/06 syntynyt tyttön tyllerö.
Toista siis odottelen, kylläkin ihan alku vaiheessa rv 5+3 (kuukautisista laskien), mutta toivotaan että kaikki menee hyvin. =)
Ihanaa, toinen äiti, jonka raskaus on aivan aluillaan :heart:

Täällä 31-vuotias äiti Päijät-Hämeestä. Testasin plussan viikko sitten.
Kakkonen on haluttu ja yritetty, n. 9kk on tätä pusattu.. Sama juttu oli esikoisen kanssa, joka nyt eskarilainen.

Jostakin syystä mua jännittää hirveästi se, jos ja kun tämä menee kesken.
Esikoista yrittäessä ei ollut ainuttakaan km, mutta nyt.. Ehkä ikä sit on tehnyt tehtävänsä? Pelko kasvaa sen myötä?

Eka neukku on 10.9., joten siihen asti oireet ja muu tuntuvat lähinnä kiusanteolta... Vasta tuona päivänä uskon, että sisällä on jotakin pientä..

 

Yhteistyössä