Pikkukakkosta odottavat vol5

Alkuperäinen kirjoittaja Pöhinä:
Olkkis, tsemppiä ukon kanssa... Tosin mun on kerrottava, että mua kävi sun teksti naurattamaan, kun itse olen ollut niin samanlainen ekassa raskaudessa. Ukko parka, teki se niin tai näin niin aina se tekee väärinpäin, kun itsellä loppumetrit meinaa kaatua päälle. :kieh:

Arska äippä, mulla taas ajatus keväästä hieman ahdistaa, sillä mietin että miten sitä oikein sitten jaksaa taaperon ja vauvan kanssa... Ehkä mua pelottaa vähän turhaankin, kun esikon vauva-aika oli erittäin rankka läheisten (eteenkin miehen) vakavien sairastelujen takia. :/
Nyt vasta huomasin... Saanko kysyä että miten vakavasta sairaudesta sun miehesi kärsi esikoisenne vauva-aikana? Meilläkin mies sairastaa vakavaa perinnöllistä sydänsairautta. Appiukko kuoli siihen viime keväänä ja mieheni sairastui 12/07 jolloin joutui olemaan kolme viikkoa teholla ison äkillisen leikkauksen takia. Myös Ötzkillä on iso riski saada tuo sairaus mutta siitä en ole ottanut stressiä kun sitä ei tässä vaiheessa voi mitenkään tutkia (ei näy missään normaalissa raskaudenajan ultratutkimuksessa).

Kellopeliappelsiini: Hitto kun aina alkaa jännittämään kun näkee että oot kirjoittanut jotain. Tulee itsellekin aina se pelko että sulle on käynyt huonosti. Pidän kuitenkin nyt varpaat ja peukut pystyssä että pääset loppuun asti eikä tarvitsisi sun enää pettyä.

Esikoinen on lähdössä kouluun. Tuntuu että hällekin nämä maanantaiaamut on tosi vaikeita. Tosin nyt on vasta ensimmäinen koulumaanantai joten ehkä sitä on jossain vaiheessa taas toivoa paremmasta.

Olkkis ja Ötzki 38+1

 
Miiuska, arvioitu la ois 21.4.2010 joten sinne listoille vaan.
Mulla oli tytöstä ihan hurjat noidannuoli-kivut selässäni raskauden loppuvaiheessa, makasin melkein koko marraskuun kotona sängyssä kun en päässyt liikkumaan, ja nyt tuntuu taas ne samat kivut jo alkuvaiheessa? En ymmärrä miksi ne tuntuu jo nyt.. taitaa tulla piiitkä odotusaika mulle! :(
 
Wentti: Mulla taas ennen raskautta ja ihan raskauden alussa oli liikuntakyvyn vievä issias... Pahimmillaan meni siihen että millinkin liikkuminen tuntui kuin puukon viillolta selässä ja että pakko soittaa ambulanssi kun ei pääse sängyssä edes asentoa vaihtamaan. Nyt rv10 jälkeen ei oo noita issiaskipuja näkynyt/tuntunut vaan olen ollut ns "elämäni kunnossa" Saa nähdä miten sitten synnytyksen jälkeen käy kun kroppa palautuu. En kyllä noita kaipaa yhtään mutta onneksi tiedän mitä tehdä jos noi palaa.

O&Ö
 
paapelo mulla oli esikon aikaa just eteenpäin maha ja takaa ei nähnyt että olen raskaana :D se oli vaa hyvä :) iteeki olen pieni ja hoikka. saas nähdä kuinka kakkosen kans käy.

Esikko syntyi rv 38+5 ja 8h kestävä synnytys.
Onko muita jotka aikoo harrastaa raskauden aikana?uintia, jumppaa tms? minä aion aloittaa.
täällä eilen oli vähä pahaaoloa illalla muuten ok olo.
 
Harrastuksista.. Olen päättänyt että menen uimaan useammin. joonaksen odotuksen aikaan kävin uimassa ja se tuntui hyvältä ja auttoi pysymään virkeänä :) Olen myös käynyt lenkillä aina kun mahdollista.

Täällä vauva melskaa mahassa :D Oikein naurattaa kun maha heiluu potkujen mukana!

Te jotka ootte työelämässä vielä milloin jäätte äitiyslomalle..? Eli paljon ennen laskettua aikaa..? Oliko se 30 päivää ennen laskettua aikaa mitä voi jäädä..Muistanko väärin..? :)

Sannis ja papunen rv 20+4
 
Sannis: Mulla alko mammaloma 3.8 kun la 6.9 eli 30 arkipäivää ennen la:aa. Tuossa on laskettu myös lauantait mammalomapäiviksi. Toki mä olin jo kotona ennen mammaloman alkua joten ei tuo elämä silleen muuttunut.

O&Ö
 
Paapelo ja Arskaäippä, eli lyhyelläkin voi olla tuollaiset upeat masut? Taitaa mun olla parempi lopettaa selitykseni sitten sen leviämiseni suhteen... Eli mulla kyse on ihan siitä mitä laittaa suuhun, eli läskiä ja turvotusta se taitaa vain olla, kun olin (ainakin viimeksi) kuin sumatralainen sotanorsu. :LOL:

Olkkis, rankkaa on teilläkin ollut. :hug: Meillä miehen äiti kuoli kuukautta ennen esikoisen syntymää sairastettuaan pitkään rintasyöpää. Mies sairastui melko pian esikoisen syntymän jälkeen, mutta kummallisinta oli, että kunnon diagnoosia ei koskaan saatu, vaikka sairaalassakin oli paljon tutkittavana. Puoli vuotta siinä meni kyllä sellaisessa sumussa, mutta sitten mies alkoi onneksi taas saamaan voimiaan takaisin.

Väsymystä on myös täällä ollut paljon enemmän mitä ekassa raskaudessa. Samalla mielialat ovat heitelleet paljon enemmän. Joskus tuleva pelottaa ihan senkin takia, että miten sitä pystyy ikinä rakastamaan toista lasta yhtä paljon kuin ensimmäistä, joka on niin käsittömättömän rakas? Olen ymmärtänyt, että nämä tunteet ovat ihan yeisiä kakkosta odottavilla, mutta silti ne tuntuvat niin kamalilta ja kiittämättömiltä... Onko teillä muilla ollut huolta rakkauden riittämisestä, etc.?

Äippälomista oli puhe. Mulla alkaisi se 24.12.2009. Eli ajattelin sitten aattoaamuna ilmoittaa miehelle, että nyt alkoi mun äippäloma, jatka sinä tästä... :LOL:
 
Pöhinä:

sumatralainen sotanorsu..apua etten pissaa justiinsa pöksyihini :LOL: :LOL:

Väsymyksestä:
Itse olen taasen ollut paljon energisempi tässä raskaudessa kuin esikoista odottaessa. Tosin vaivat ovat puolet pienemmät nyt. Pojasta kun paino lähti nopeasti nousuun ja tästä ei.

Tuossa eilen illalla katsoin huvikseni mitä painoin esikoisen odotuksessa samoilla viikoilla...olin 10kg painavampi kuin nyt :eek: :eek: :eek:
Ei ihme että otti koville...vaikka nuokin kilot mitä tuli olivat täysin suositusten mukaisia, mutta ymmärtänette pointin :whistle:

Kohta soittelemaan sinne neuvolaan...vähän jännittää nyt mitä tuleman pitää...kertoilemaan sitten tänne toki mitä sanoo näistä supisteluista...mutta viimeistään 2vk päästä on se lääkäri...ehkä =)

paapelo+poju+Deri 34+2
 
olkkis kiitti tsempityksistä! oon yrittäny nyt vaan pitää mahd. matalaa profiilia koko raskausasiassa.. en turhaan mieti ja vaivaa päätäni asialla, jolle en voi mitään.. oon yrittäny nyt keskittyä muihin asioihin ja sit vasta ultran ja ekan kolmanneksen jälkeen varmaan uskaltaa alkaa vähän jo iloitsemaanki.. hope so.. joten tästä syystä aika harvakseltaan tänne kirjottelenki..
 
Noniin.

Lääkärille rv36+4.
Pitää kuulemma soittaa huomenna akuuttiaikaa lääkäriin jos tänäänkin tulee supisteluja, siis kipeitä. Piti kuvailla sitä limatulpaksi epäilemääni tuotosta ja saattaa kuulemma olla ihan sitä itseään...kiva homma :headwall:
No toivotaan nyt vaan, että säästyn supisteluilta taas tämän viikon.
Kaiken laista vastaan hangoittelua tässä sitten tuleekin...ihan on erilaista kuin esikoista odottaessa, ei epäilystäkään siitä =)
 
Kellis: Mä en voi sille mitään että huolestun ja säikyn niin helposti varsinkin kun oon saanut seurata aikaisemmin jo sun vaikeuksia... Pidän kyllä oikeasti kaikki peukut ja varpaat pystyssä että onnistut. Jos vaan voisin niin antaisin sulle mielelläni tällaisen helpon raskauden niin kuin molemmat omani ovat olleet mutta kun en voi niin pidän edes peukut ja varpaat pystyssä onnistumisesi puolesta.

Paapelo: Lähetä mulle ne sun kipeät supistukset niin saadaan tää meidän pieni ihan vauvan kokoisena ulos... Tuntuu että taas menee niin paljon yli ettei oo enää mitään tolkkua. Oon tähän mennessä ollut sitä yhtä päivystysreissua lukuunottamatta täysin oireeton eikä oo harjoitussuppareita kummempia suppareita tähän mahaan koko aikana tullut.

O&Ö
 
Miiuska minutkin voisit lisätä listalle, vaikken la:ta vielä tiedäkkään. Eli
Greddy (poika08/08) la huhtikuussa

Jatkan nyt vielä lepäilyä, kun poika on unilla. Se on mussa koko ajan kiinni enkä saa kadota minnekään. Onneksi tämä on vaan vaihe, ilmeisesti. Onhan?? :eek:
 
Greddy:

Kyllä, on vain vaihe ja menee ohi...sitten tuleekin se isona olemisen tarve ja ei haluta haleja ja suukkoja jos äiti niitä tahtoo..naruetaan vain räkäisesti :D
tai näin meidän pikku herra tekee, on nyt 1,5v ja ihan mahdoton...on olevinaan niin isoa miestä että, mutta sitten kuitenkin niin vauveli ajoittain...kuka sanoikaan että pienenä on helppoa =)
 
uusille jättimäiset tervetulotoivotukset!

voi näitä mun kinttuja ilman tukisukkia en pärjää enään ollenkaan.. turpuaa jalat niin ku vajatoimintaisilla vanhuksilla ja sit ku turpoovat, ni alkaa painaan jalkapohjista, etenki vasemmasta jotain hermoa ja kävely on yhtä tuskaa.. onneks v.loppuna löysin jotain vanhaa lämpösalvaa mitä laiton, ni joten kuten pärjäsin. Tänään kävin sit apteekista hakeen hirudoidia (sitä saa käyttää raskauden aikana)..
Pitäs käydä apteekista ostaan toiset tukisukat, ku ei näillä yksillä kovin pitkälle pötkitä!
Meil oli lauantaina vanhanpuolen maalaustalkoot ja mä olin illalla niin kippee (selkä + jalkapohjat), etten voinu ku maata.. onneks helpotti Panadolilla ja saunalla
sukkis ja kakkonen 25+0
 
Täällä käyty varhaisultrassa. Kaikki näkyisi olevan OK. Syke näkyi ja pikkuisen kooksi mitattiin 9 mm :heart:

Koko vastasi viikkoja 7+2 ja kuukautisista laskien viikot olisi olleet 7+6 (omien laskujen mukaan 7+5, kierrosta en osaa sanoa mitään kun ehti tulemaan vasta kahdet kuukautiset esikoisen jälkeen), laskettua-aikaa ei kuiteskaan muutettu ainakaan vielä.

Vähän kyllä jännittää, että miten tulen pärjäämään kahden ihan pienen kanssa. Esikoinen kun ehtii juuri ja juuri täyttää vuoden jos kakkonen menee laskettuun aikaan. Nyt jo tekee vähän tiukkaa kun olen niin väsynyt ja oksentelen illat. Mutta eiköhän se tästä =)

Bassets rv 8+0
 
Voisin liittyä tänne teidän jatkoksi.
Juuri tein aamulla testin joka näytti vahvaa plussaa! =) :heart:
Oon syntynyt -87 ja mulla on ennestään poika synt. 06/08.
Olo on jotenkin ihan epätodellinen kun oli koko ajan ihan varma, että menkat alkaa, mutta sieltä se plussa sitten tuli ja olo on myös niiiiiiiin onnellinen! =) :heart:
Nyt olis sit mun laskujen mukaan menossa rv 5+5 :D
 
Katyana: Tervetuloa ja onnea plussasta :heart:

Täällä äsken suihkussa tuntui jalkojen välissä valuvan jotain ja katsoin niin sellanen pitkä lima joka oli läpinäkyvää ja seassa oli sellasia valkoisia viiruja. Onkohan normaalia? Mua on aamulla nipistellyt ikävästi mahasta.. Onko muilla tuollaista limaa ollut?

Muuten vauva liikkuu normaalisti potkii kovasti :) Ja huomenna se 4d ultra. Nyt jo jännittää!!

Sannis ja papunen rv 20+5
 
Heipat uusille!

Ihania ultrakuulumisia!!

Vähän aikaseen ollaan miehen kanssa mietitty vaunuja.. Mutta pakko kysyä, mitä te olette ajatelleet?
Kuinka pienellä ikäerolla meinaatte hankkia tuplavaunut? Meillä siis ikäeroksi tulee 1v8kk (luultavasti) ja nyt käytössä siis yhdistelmät. Niin, eikä tuo poika kävele vielä ilman tukea (on siis 1v) .
 
Greddy Olen kanssa jo miettinyt tuota vaunu-asiaa. Meille hankitaan luultavasti Brion tuplavankkurit pehmeällä kantokopalla. Toinen vaihtoehto olisi paikalliset Oran tuplavankkurit jotka ovat paljon tilavammat kuin Brion, mutta vievät myöt kokoon taitettuna paljon isomman tilan ja ovat aika paljon painavammat. LISÄKSI päädyin siihen, että hankitaan matkarattaat vielä lisäksi koska ne mahtuu autoon kivasti ja ovat niin kevyet, että jaksan ne yksin nostaa korkeammallekin kyytiin :)
Ainakaan noita oran vankkureita en saisi yksin auton perään :(

Niin ja siitä ikäerosta; meilla lasten ikäeroksi tulee aika tasan vuosi, mutta hankkisin kyllä tuplat vaikka ikäeroa olisi kaksi vuotta tai ylikin koska liikumme (ainakin nyt kun on vain yksi lapsi) melko paljon kävellen ja nukutan pojan vielä ulkona.

Kaksostenvaunuihin liittyen: mihin autoon olette saaneet ne mahtumaan? Mulla haaveissa maasturi, mutta siinä hintaluokassa mihin on varaa ei taida löytyä riittävän isoa takatilaa :/
 
Juu, nukuttamistakin olen miettinyt. Että kai se poika vielä pitkäänkin nukkuu vaunuissa.. :ashamed: Noloa.. Nyt on esikoisen kanssa jo varma äiti ja sitten tuleekin pikkukakkonen ja kaikki on taas yhtä kysymysmerkkiä :)
 
Hei, uusi hieno pino, kiitos Miiuska :flower:

Ja uusia on tullut kivasti taas, tervetuloa minunkin puolestani!

(.) Palattiin sunnuntaina kreetalta, kylläpä väsyttää vieläkin! Hyvin meni matka, sain viikon lepoa pahoinvoinniltakin, varmaan lämpö ja se että oli koko ajan tekemistä auttoi. Ruoka maistui eikä ollut ikäviä tuntemuksia, uida sai paljon ja levätäkin välillä ;) Mennessä lentokentällä koin kauhunhetkiä kun check-in-jonossa tunsin miten jotain alkoi valua, ja sitä hulahteli useaan otteeseen. Olin varma että se on verta, ja sanoinkin siitä matkaseuralle ihan paniikissa. No, kun lopulta pääsin vessaan niin eihän siellä mitään näkynyt. Juoksevaa valkovuotoa ilmeisesti.. Sit aloin pelätä että jos se olikin lapsivettä, ja saanko nyt keskenmenon, ja piti teksata serkulle joka etsi netistä infoa. Sitten sainkin olla huoletta kun kuulin että runsas valkovuoto kuuluu asiaan. Kamala pelon tunne kyllä oli, pilasi lentokenttäkokemuksen ihan täysin!

Nyt on kaikki hyvin, kasvukipuja tuntuu edelleen ja ruoka ei maistu enää suomessa (lihaa, kalaa tai kanaa en pystynyt syömään matkallakaan, jauhelihaa vähän ruuassa ja mustekalaa) eli kasviksia pieninä määrinä. Paino onkin pysynyt siinä -2kg lähtöpainosta.

Tavattiin muuten paikallisia tuttuja matkalla, heidän sukuun on syntynyt kaksi vauvaa tänä vuonna, toinen oli 2kk ja toinen 7kk. Meidän 4v oli aivan lumoutunut näistä vauvoista, lirkutteli niille ja halaili ja suukotteli, sai pitää sylissä eikä olisi halunnut lähteä pois ollenkaan.. Hyvä merkki, kun olen miettinyt että mitenkähän poika suhtautuu vauvoihin kun lähipiirissä ei noita ole yhtään. Reilun kuukauden kuluttua sitten voi pojallekin jo kertoa pikkusisaruksesta, kun hän mun maha pullahtaa! Mulla on taaksepäin kallistunut kohtu, joten maha alkaa näkyä muutamaa viikkoa myhemmin kuin muilla. Mutta onpahan pitempään turvassa siellä äidin lantion sisällä :)

:wave: T: Kalamama ja Papu 13+3
 


Heippis, enpä ole pitkään aikaan tässä pinossa itsestäni ilmoitellut :p
Tulin vaan kertomaan että rakenneultrassa viikko sitten kaikki on ok, neuvolassakin kaikki mainiosti ja 4D:tä odotetaan parin viikon päästä :)

Itikka on tosi kova liikkumaan ja tuntuu olevan hereillä koko aika ku mäkin olen :D

MM ja Itikka 19+6
 
Kiitos onnitteluista! =) :heart:

Sannis: En keksi muuta kuin että sulla olis tullu toi limatulppa? Mulla se tosin meni vast synnytystä edeltävänä päivänä, et en tiä onko jotenkin "vaarallista" jos se tulee niin aikasin? Ja siis voihan se olla jotain muutakin? :eek:

Me ollaan ajateltu (siis jo ennenkun oli tieto raskaudesta), että jonkunlaiset tuplarattaat on pakko sitten hankkia. En usko että meidän poika jaksaa vielä seisoo seisomalaudalla? On siis uuden tulokkaan syntyessä n. 1v. 10kk.. Ennestään meillä on brion happy yhdistelmät ja aiotaan nekin kyllä säästää!
Ootteko ajatellu sellasia tuplia missä istutaan vierekkäin vai peräkkäin? Itse ehkä oon enemmän vierekkäisten kannalla, mut toisaalta niillä ei kyllä mahu liikkuun kaikissa kaupoissa?
Ja meinaatteko ostaa uutena vai käytettynä?
No, onneks meillä on viä hyvin aikaa miettiä tota vaunu asiaa :D
 

Yhteistyössä