Pikkukakkosta odottavat vol4

huomenet täältä suunnalta!

vkloppu on pitäny niin kiireisenä ettei oo koneelle joutanu!

tervetuloa uudet!! :wave:


mä siis kävin viime to tääl tkssa lääkärillä, otti papan, teki sisätutkimuksen ja ultras.. sanoi että jotain kaikua kohdussa näkyy, mutta heidän laitteillaan ei näillä viikoilla joka tapauksessa sais oikeeta kuvaa mitä siellä on.. laittoi sitten kuitenkin keskustelun päätteeksi lähetteen ODL:n (Oulun Diakonissa Laitos).. sieltä pitäs tulla aika nyt alkuviikosta, saa nähdä mihin asti menee..

pientä oireilua kyllä on: aikaajoin ällötystä, rintojen aristusta ja alamahatuntemuksia.. joten toivonmukaan kaikki hyvin..

uusi viikko taas edessä, huomenna poksuu taas viikot ja lähetään jo 8. raskausviikolle.. kylläpä aika on hurahtanu.. vkloppuki meni aivan liian äkkiä.. :p

mukavaa alkanutta viikkoa kaikille!!


 
ollaan oltu liikkeessä koko viikonloppu..

Lauantaina lähdettiin tampereelle katsomaan siskon ja hänen miehen uutta asuntoa ja samalla käytiin joonaksen ideaparkissa lego parkissa.. :) Joonakselle ostettiin legoja,lakanat ja tälle tulevalle vauvalle body ja uniriepu.

on: maha kasvaa ja vauva liikkuu paljon. Rinnat alkaa myös olemaan aikas kipeät ja jopa maitoa tihruu yleensä saunassa..! :)

Sannis ja papunen rv 19+4
 
heippa, tääl oireetonta mut tuo syömishalu vaihtelee välillä mut ostin äsken testin odottamaa huomista et oiskohan plussa vahvistunut ku viime viikon ma ja ke oli haaleat plussat. selvittelin omalta neukkutädiltä tota ultra asiaa et kuulemma järjestyy hyvin et pääsee n. rv 12 sinne ultraan mut paremmin selviää sit sillo 7.9 ku sillo eka neuvola.

Nii tosiaa eilen ajaessani pitkää matkaa 1h per suunta nii selkää teki kipeetä jne. mulla kans housut tahtoo puristaa ettei pysty pitämään varsinki illalla tahoo maha olla turvoksissa muttei joka ilta.
 
nonni plussa tehty jälleen mut viimeviikkoon verrattu tänään oli vahva plussa! joten nyt mä uskon et mä olen sitten raskaana. :heart: voi että olen nii onnen kukkuloillani.

tässä se komeilee(liian läheltä otettu ja vähä sumea): http://www.aijaa.com/v.php?i=4697245.jpg
 
Arskan äippä: Paljon onnea plussasta :hug: paljon tarrasukkia matkaan!!

Täällä musta tuntuu ettei pikkuinen liiku niin paljon kuin yleensä..Mutta kyllä selviä potkuja tuntuu ihan silloin tällöin. :) Ensi viikolla se 4d ultra.

Mulla tänään vapaa,ja meillä on remppa menossa. Meille vaihdetaan lämmitys systeemit..Ennen meillä oli öljy ja nyt tulee puukattila ja sähkö lämmitys. Asutaan omakotitalossa.

Sannis ja papunen rv 19+5
 
Arskan äippä:

Onnea vahvasta plussasasta :flower:

Täällä tuli eilen klo 23-01 mietoja kipeitä supistuksia. Seassa oli kyllä harkkareitakin, joten koko aikaa ei tarvinnut kituuttaa, mutta silti.

Huomenna on neuvola ja pitänee mainita hänelle noista. Eivät varmasti enään tässä vaiheessa ole uudelleen synnyttäjällä mikään kummallisuus, mutta itse tahdon tietää miten on :D

paapelo+poju+Deri 33+3
 
Hieno plussa Arskaäipällä! :)

Sannis, jännä että niitä liikkeitä koko ajan vahtii, vaikka kuinka järki tietää, että eihän ne pahemmin tunnu mikäli pikkuinen potkunyrkkeilee selkärankaan päin... :D

Paapelo ja Mama, minä se edelleen ihmettelen, että miltä ne supistukset oikein tuntuvat? Ekassa raskaudessa en osannut koko aikana sanoa, että supisteleeko vai ei... Neuvolassakin täti saattoi sanoa kesken sydänäänten kuuntelun ja vatsanpainelun, että nyt on supistus menossa ja minä olin vain, että "häh on vain?" :ashamed: Eli ei ole tietoa niistä harjoitussuppareista eikä aidoistakaan, kun esikoinen otettiin ulos sektiolla. :LOL:

Onko teillä muilla muuten ollut vatsan kanssa enemmän ongelmia raskausaikana? Minulla on sellainen on/off laktoosiintoleranssi ongelma ja nyt olen jo toista päivää mahakipuinen, kun erehdyin juomaan toissa iltana ison lasin maitoa. Jotenkin tuo ongelma on näemmä paljon herkempi nyt raskausaikana, mitä muuten.
 
Pöhinä:

Minulla harjoitus supistus vetää mahan ihan kovaksi, on siis painaessa periksiantamaton kova pallo ja silloin on aika hankala hengittää syvään ja nykyään tulee myös kuuma ja posket punoittaa.

Nuo eiliset miedot oikeat supistukset taasen oli himpun verran juilivampia kuin kuukautiskramppi. Maha meni taas kovaksi kuten harjoitus supistuksessa, mutta sitten alkoi jomottaa ristiselkää ja alavatsan sivustoja lonkkien vieressä...kipu siirtyi aina selästä tuohon mahalle ns. aaltona, kuten minulla käy myös kuukautisten alkaessa.
Samalla sitten vauva ahdistui moisesta ja punki itseään kunnolla alaspäin aiheuttaen kovaa painetta alapäässä ja häntäluussa :whistle:

Itsellä ei ole muuta ongelmaa mahan kanssa, kuin että vaihtelee joka toinen päivä jumiutuneen ja löysän välillä.

Että tuomootii...ollaan äidilläni tällähetkellä..odotellaan jotta kalasoppa valmistuisi :p Nam nam!
 
Hei kaikille,

minäkin voisin ilmoittautua mukaan.

Olen 35v, yhden pojan äiti ( -06 syntynyt ) ja odottelen
nyt toista lasta.
Tällä hetkellä rv 13+1 eli la 22.2.2010
NT-ultra on käyty ja siellä pikkuinen heilutti käsiään ja neuvolassa kuului
sydänäänet. Kaikki siis menee mukavasti.

Olen myös tuolla helmikuun odottajissa
mutta kiva tutustua muihinkin mammoihin :)

halinalle75
 
Tervetuloa halinalle75! Kiva saada tähän ketjuun hieman omanikäistäkin seuraa. Tosin en nyt oo kauheasti jaksanut täällä kirjoitella mutta lukemassa käyn useamman kerran päivässä ja tarvittaessa päivittelen listaa.

Täällä elämä ottaa päähän ja lujaa. Millään ei tahdo aika kulua kun ei oo mitään tekemistä eikä uskalla mihinkään lähteä. Uskallus ei oo kiinni tuosta sikaflunssasta vaan siitä että tässä on itselle sattunut ja tapahtunut kaikenlaista ja se pistää varomaan. Ja onhan tuota tietty väsymystäkin ilmassa. Esikoisella alkoi tänään koulu. Hieman oli haikea olo kun neiti on jo tokaluokkalainen vaikka äsken se vielä rattaissa istui ja tuttia

Olkkis ja Ötzki 37+2
 
heips, eka neuvola takana ja eipä sieltä mitään uutta ilmennyt sitten esikoisen ajalta, paitsi veriseulaan pääsee jos haluaa viikoilla 9-11 , en tiedä olenko menossa ??? viikkoja hurjat 7+2 ja perjantaina pääsen varhaisultraan koska kärsimätön olen , haluan tietää missä mennään ja onko kaikki hyvin <3
 
epäilyksen ääni nostaa taas päätään.. musta tuntuu et kaikki ei oo tälläkään kertaa kunnossa.. :( oireet on viime päivinä vähentyneet, tosin ei niitä mitenkään huimasti oo tähänkään asti ollu, mutta kuitenki.. :/
tän hetken rahatilanneki niin heikko ettei taida olla ennen kuunvaihdetta vara siihen ultraankaan ja 3.päivä on sit jo lähetteellä laitettu aika, joten taitaa jäädä ultrat ennen sitä käymättä.. epätietoisuudessa sitte siis sinne asti.. :(

 
Hei!
Mä voisin tulla seuraanne. Eilen tein erittäin positiivisen testin (testiviiva oli paljon tummempi kuin kontrolliviiva) :)
Vasta varhaisultran jälkeen iloitsen kunnolla, nyt varovasti vain.. Haluan tietää että tuolla ollaan oikeassa paikassa ja elossa. Silloin vasta tiedän LA:nkin, koska kierrot on ollu mitä sattuu..

Greddy la ??.4.2010 KOKS (poika-08)

Ilmottauduin juuri huhtikuisiin, joten siellä olisi myös tarkoitus tätä odotusta jännittää :)
 
Moro! Ja tervetuloa uudet mukaan! Päivittelen tässä listaa kunhan hieman rauhoitun ja saan pään järjestykseen.

Neuvolakuulumisia: Kaikki oli muuten kunnossa mutta Ötzki ei osaa päättää miten se tuolla masussa haluaa olla. Kolme viikkoa sitten oli poikittain, viime viikolla synnytystapa-arvioultrassa raivotarjonnassa, samoin kaksi viikkoa sitten kun kävin päivystyksessä ja nyt neuvolan terveydenhoitaja-kätilö kahden kollegansa kanssa oli sitä mieltä että Ötzki on kääntynyt perätilaan. Ei muuta kuin polille tarkastusultraan kunhan soittavat ajan. Alan olla jo kypsä tähän odotukseen, haluis Ötzkin jo ulos mutta ei kai sitä auta muu kuin yrittää jaksaa ottaa rauhallisesti...

Huomenna Kättärille aamusta ultraan...

Olkkis ja Ötzki 37+3
 
kellis:

:hug: tuo on ikävää jos tulee epäilevä olo. Jospa kuitenkin kuulut samaan kastiin minun kanssa ja et vain kärsi kovista oireista ja ne vähäisetkin laantuu aijoissa pois. Minullahan ei mikään oire kestänyt kuin muutaman päivän kerrallaan. Ainoa oire mikä jäi oli kasvava maha ja kuukautisten olemattomuus :D

Greddy:
Onnittelut ja tervetuloa :flower:

Kinder:

WAU!! Tuplasti onnea :D :flower: :flower:

Olkkis:

Voi ei :/
Toivotaan nyt että alkaisivat jo tehdä sitten kunnon suunnitelmia synnytystä koskien. Meneehän tuohon nyt vähemmissäkin määrin hermo ja maltti :hug:

ON:
Neuvolassa tänään käyty.

Kyseli supisteluista ja onhan niitä ollut. Hetken oli th:n ilme vakavana, mutta sitten laskeskeli viikkoni päässään ja totesi, että ei huolta, kunhan vain jäävät lyhyt kestoisiksi ja satunnaisiksi nuo kipeät versiot.

Deri oli tyypillinen hillurihei ja monoa tuli niin että tuntui :D
Hemppaa ei katsota kuin vasta loppuraskaudessa.
Lääkäri aikaa pitää soitella maanantaina kun ei ollut lääkäri laittanut listojaan esille vielä...arvasin. Se koetetaan saada tuohon n.3vk päähän kun on rv36+4 ja sen jälkeen käynkin sitten kerran viikkoon neukkulassa :D

Tässä tätä kortin tietoutta:

Rv33+4

paino: 62kg -500g edellisestä käynnistä, kuitenkin on siis tullut raskauden aikana n.5kg, eli ihan hyvä, ei vain ole ylimääräistä.

pissa puhdas
RR 120/75 (edelliset 116/78 )
Sf-mitta 27,5cm, (+2,5cm )
Tarjonta RT
Syke +155
Liikkeet ++

paapelo+poju+Deri 33+4
 
Heipä hei kaikki,

ja tervetuloa + onnea uudet :flower:

olen viime viikot mennyt aika lailla sumussa koska pahoinvointi on mun kohdalla ollut malkoisen lamauttavaa.. Tänään on eka päivä kun pystyn olemaan pystyasennossa ja tekemään jotain ilman että meinaan nukahtaa ja/tai oksentaa välittömästi! Esikoisesta oli melko samanlainen meininki, mutta jotenkin ajattelin että toisen kohdalla helpottaisi vähän.

Toisaalta, nyt on myös rankempaa siksi että tuo pikkuneiti vaatii äidin jatkuvaa huomiota. Onneksi olemme onnistuneet tekemään välillä sopimuksen, että hän katsoo lastenohjelmaa ja minä lepään (molemmat siis sohvalla peiton alla). Olen yrittäjä, joten sairaslomalle jääminen tarkoittaa ettei rahaa tule - olen siis sinnitellyt työssä. Onneksi teen vain osa-aikaista!

Eka neuvola perjantaina, mukavaa. Äitiysvaatteetkin on jo käytössä, mahan kohdalta alkoi alkuviikosta kiristää :)

Kellikselle toivotan uskoa ja voimia, ei kaikissa raskauksissa suinkaan ole kummoisia oireita tai ne voivat alkaa vasta myöhemmin! Jos pelottaa ja ahdistaa, niin ottakaa vaikka pieni laina joltakin sukulaiselta ja käykää varhaisultrassa. Hali.

Stinkkis + Snadi, 8+2
 
Täällä tunteet pinnassa kun katsoin kätilöt sarjaa ykköseltä. Itku tuli :whistle: Mutta mä itken nykyään kaikesta onnellisesta tai onnettomasta. Etenkin tollaset vauva aiheiset jutut on niin ihania :)

Vauva myllää masussa. Ja ekaa kertaa huimasi tänään töissä,voi olla hemoglobiini on nyt laskenut liian alas. Se oli viimeksi neuvolassa 122 mutta joonaksen odotuksen aikaan se oli 130. Pitää mainita tuosta huomauksesta seuraavassa neuvolassa.

Nyt syömään.

Sannis ja papunen 19+6
 
TERVETULOA JA ONNEA KAIKKI UUDET,kovasti tuntuu porukka lisääntyvä, hyvä juttu. :D

sannis: Mua huimaa kaiken aikaan, ja silti hemppa pitäis olla kohillaan, joten ei se aina siitä johdu. Pelkkä raskauskin aiheuttaa huimausta. :D Mutta tietenkin kannattaa mainita, jos kuitenkin sinun tapauksessa kyse olisikin alhaisesta hempasta...

ON: eipä mitään erikoista, eka ultra (rakenne) vasta ensi viikonlopussa, maltan tukin odottaa..
 
Täällä lähti viikko 20 käyntiin. :D Uskomatonta että oon jo näin pitkällä. vauva tulee joka viikko todellisemmaksi,ja ensi viikolla 4d ultra.

Mulla taas viikonloppu vapaa ja olen luultavasti tulossa kipeäksi..Joonaksella ollut kova yskä ja räkää valuu. Nyt mulla kurkku kipee ja aivastelen koko ajan.. Kuumetta ei ole vielä ollut. Toivotaan että tää on ohimenevää.

Sannis ja papunen rv 20!!
 
Päivää!

Onnea poksuista! =)

Arska äippä:

Ainakin mitä olen itse kuullut, niin jos soittaa johonkin haluamaansa paikkaan, suosittelevat aika usein rv7-8 tuota varhaisultraa tehtäväksi. Silloin kaikki siihenasti tarvittava pitäisi näkyä nätisti ultralla. Toki voivat tehdä aiemminkin rv6, mutta koska parin kolmenkin päivän heitto kehityksessä on vielä tuossa vaiheessa niin suuri ero, voi olla mahdollista, että esim. sykettä ei saada näkymään lainkaan ja silloin käynti olisi ikäänkuin täysin turha. Isoja eroja viikko+pv vastaavuudessa on alkuraskaudessa hyvin paljonkin, mutta yleensä sitten tasoittuvat viikkojen edetessä.

Eli jos olisi noihin uskominen, suosittelisin tuota n.rv7 =)

Supistelee supistelee trallallaa...tässähän nämä loppupäivät menee aina niin rattoisasti..pöh.
Ovat harjoitus supistuksia, muutama kipeäkin varmaan tulee vielä tänään, jos toisintoon on uskominen, tullut melkein viikon ajan joka päivä aina yksi tai kaksi kipeähköä supparia.

Sain laitettua vauvalle hoitopöytää esiasteelle. Pitäisi saada hylly siihen yläpuolelle ja pari seinä koukkua...ostoksille siis käy tieni loppukuusta :D

Nyt lisää kahvia...tässä vallan alkaa väsyttämään ja ei ole varaa nukkua kun poika herää ihan näillä minuuteilla :/

paapelo+poju+Deri 33+5
 

Yhteistyössä