Pikkukakkosta odottavat vol4

Tigrulle tervetuloa.

Kiitti BV jaksuista. Ihanasti oon saanut läheisiltä tukea ja varmasti monta kiloa lisää, kun tulevat mua moikkaan ja pitään seuraa herkkujensa kanssa :) :) Ja kyllähän tuo esikoinen auttaa, ainakin illat menee nopsaan, kun äitiänsä hauskuttaa. Joskin taas on jotain mahatautia liikkeellä, ois sit kolmas tälle keväälle jos nyt iskee :headwall: :headwall: . Eilen oli jo pojan maha löysällä ja kova yskä. Kuulemma tämä tauti alkaa yskällä ja sit tulee ripuli yms. Gefilustuotteita ollaan taas litkitty litratolkulla koko perhe :)

Sukkapari kurjaa toi kesätyöhomma, vaikka lomailukin kivaa on, ni tossa vaiheessa tekis varmasti mieliisti töitäkin.

Meilläkin päästiin sitten jo nyt totutteleen tähän äipäloman pienempiin tuloihin, kun saikkuni jatku. Toivottavasti tosiaan ei vaan vaikuta äippärahaan, edelleenkään kellään tietoa??

Sit kahveen keittoon, sisko tulee pitään seuraa :)

Permis ja veikko 25+3
 
Permis, oliko niin, että haet sen 6kk tulojen mukaan? Mä pistin hakemuksen vetämään heti, kun sain ne paperit neuvolasta. Oli joskus noilla viikoilla suurinpiirtein. Tai mulla ne kaikki meni palkkiksen kautta, kun työnantaja maksaa palkan ekoille 3 kuukaudelle, mutta kuiteskin. Palkkis sitten toimitti tulot siitä päivästä edellisen 6 kk ajalta ja äitiysraha määräytyi sen mukaan. Eli, jos nyt jäät saikulle ja sitä myöten kohta kelan sairauspäivärahalle, niin pyydä ne palkkatiedot ennen sitä.
Niitä palkkatietoja voi vielä toimittaa uudelleen myöhemmin, ennen äitiyslomaa, jos tilanne muuttuu parempaan.
 
Olkkis:
Mukava että hemppa on nossut noin hyvin. Itsekkin pitäisi ottaa itseään niskasta kiinni ja alkaa taas mussuttaa vihanneksia. Hedelmiä kyllä menee, mutta kasvikset on jääneet jotenkin vähäiselle...eivät oikein ole maistuneet...mutta ottapas vain kun kesätorit avautuu :D

Sukkapari:
Onpas ikävä tilanne. Toivottavasti saisit toisaalta sitten jotain työntynkää, niin esikkokin voisi olla hodossa ilman sen kummempia pähkäilyjä. On tämä vaan niin outoa, että tuolla alalla ei muka työtä voida tarjota ja taas toisaalla sitten valittavat työntekijöiden pulasta tällä alalla :/
Toivotaan parasta työrintamallesi :hug:

tänään onkin sitten kiva päivä tiedossa. Ollaan menossa Sea Lifeen ja otetaan pienin siskoni mukaan (8v ). hän ei ole vielä syystä tai toisetsa sinne päässyt ja nyt otetaan hänet mukaan. Se tulee hänelle täytenä yllätyksenä ja saa hoksata jutun juonen sitten perillä, tahdon nähdä hänen ilmeensä :D

Jostain syystä ei ruoka oikein nyt maita...kaikki tekee inhoa, paitsi hedelmät ja niillä ei kovin pitkään pötkitä...kävin aamulla vaa'alla ja eilinen sopiva lukema oli laskenut...huoh, mitä tämä nyt oikein on?
Eilen mussutin kuin pieni possu ja silti...voiko tosiaan eilinen kiireinen päivä noin vaikutaa??? Äih, ehkä stressaan ihan suotta, kun maha kuitenkin kasvaa ja on siis kiinteä ja Tiuhtin liikkeet tuntuvat kokoajan selkeämmin ja on kyllä hereillä ollessaan vilkaskin.

Raskaudet on kyllä erilaisia joka kerralla, mutta väistämättä sitä tulee kuitenkin verrattua tätä ja esikon raskautta, jossa paino nousi tasaisesti rv15 jälkeen ja lopputuloksena painon nousu oli 14kg...ehkä sitten ei vain tälläkertaa tule niin paljon painoa ja onhan tuo esikkokin pitämässä minut jatkuvasti juoksujalalla :LOL:

permis:
Käsittääkseni voit anoa isommilla tuloillasi...ja käsittäkseni tämän kesän tuloja ei edes otettaisi huomioon vaan edellisen verotuksen mukaan laskevat äippärahat sinulle. ITselläkin kävi mukavasti, kun olin ajatellut, että minimi rahalla tässä sitten seuraavan kanssa ollaan, mutta koska poika ei ole vielä täyttnyt lähimainkaan 3v, niin saan saman ison rahan, kuin esikosta.

Nyt syömään taas jotain.

paapelo+poju+Tiuhti 18+5
 
AAM
Kellis :hug: :'( voi ei... :( :'(

uudet tervetuloa.. mureena ja tigru.. onnea plussista :) :hug: :flower:

Joie ja blondieta loppu kohta häämöttää ja BV:llä kans ei tosiaan pitkälti matkaa rakkauspakkausten konkretisoitumiseen.. :heart:

am & neiti A. 13 vrk
 
Minä vuodin kanssa alkuraskaudessa. Aiemmin se oli merkannut keskenmenoa, mutta ei sillä kertaa. Ilmeisesti istukan reuna vuoti, kun oli kohdunsuulla osittain tai sitten se oli hematooma. Jäi kaikille vähän epäselväksi. Ultrassa näkyi kohdussa verihyytymä tms. tummana läikkänä vielä np-ultrassakin, mutta r-ultraan mennessä oli jo kadonnut.
Onko sulla kipuja tai hyytymiä vuodossa?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Joie:
Minä vuodin kanssa alkuraskaudessa. Aiemmin se oli merkannut keskenmenoa, mutta ei sillä kertaa. Ilmeisesti istukan reuna vuoti, kun oli kohdunsuulla osittain tai sitten se oli hematooma. Jäi kaikille vähän epäselväksi. Ultrassa näkyi kohdussa verihyytymä tms. tummana läikkänä vielä np-ultrassakin, mutta r-ultraan mennessä oli jo kadonnut.
Onko sulla kipuja tai hyytymiä vuodossa?
ei ole hyytymiä,eikä kipuja.. :/ Sitä tuli tosi vähän ja pieni tahra näytti juuri olevan pikkuhousuissa.. se on sellasta punertavan ruskeeta.. Sori kaikille ällöt yksityiskohdat.. :ashamed:
 
Tigru: Hyvältä kuulostaa, jos ei kipuja ja vuoto noin vähäistä. Toivottavasti loppuu nyt tuohon, pidetään peukut pystyssä! Melko yleisiä on pienet vuotelut alkuraskaudessa. Ja jotkut vuotaa enemmänkin, ja silti kaikki menee hyvin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Joie:
Tigru: Hyvältä kuulostaa, jos ei kipuja ja vuoto noin vähäistä. Toivottavasti loppuu nyt tuohon, pidetään peukut pystyssä! Melko yleisiä on pienet vuotelut alkuraskaudessa. Ja jotkut vuotaa enemmänkin, ja silti kaikki menee hyvin.
kiitos tästä rohkaisusta. Aikasemmin ei ole vaan ollut vastaavaa, niin pelkään tietenkin pahinta. Mutta katsellaan.. Toivottavasti pieni jaksaisi pysyä matkassa mukana..
 
Tigru otahan nyt ihan rauhallisesti,kun sitä verta ei sen enempiä tullut :hug:
No mikä miä olen siihen mitään sanomaan,kyllähän se verenvuoto aina pelästyttää pahasti,niinkuin mulle silloin yksi aamu kävi,että heräsin pöksyt ihan veressä :/
Mutta verenvuoto alkuraskaudessa on kuitenkin melko yleistä,joten eiköhän sulla ole kaikki hyvin :D

BV ja P 36+4
 
permis ja paapelo kiitos! Mä kyl alan olla sitä mieltä, että eivät sais täälläpäin valittaa työvoima pulaa, jos työn tekiät ei kelpaa (en siis kelpaa tk:n vuodeosastolle, ku en halua tehä öitä, ja toivoin paljon aamuja). Mut kelpaa mulle tuo liitonrahakin :whistle: tosin aattelin ens viikolla soitella pph-ohjaajalle voiko neiti olla pph:lla puolikkaalla nyt alkukesän ja jos töitä ei ilmaannu, ni otan tytön pois hoitajan loman ajaksi hoidosta!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tigru87:
Alkuperäinen kirjoittaja Joie:
Tigru: Hyvältä kuulostaa, jos ei kipuja ja vuoto noin vähäistä. Toivottavasti loppuu nyt tuohon, pidetään peukut pystyssä! Melko yleisiä on pienet vuotelut alkuraskaudessa. Ja jotkut vuotaa enemmänkin, ja silti kaikki menee hyvin.
kiitos tästä rohkaisusta. Aikasemmin ei ole vaan ollut vastaavaa, niin pelkään tietenkin pahinta. Mutta katsellaan.. Toivottavasti pieni jaksaisi pysyä matkassa mukana..
Elä vielä huolestu.. me pidetään sinusta huolta :hug:
 
Tigru:
Ihan normaalilta alkuraskauden vuotelulta kuulostaa minustakin. Ota ihan rauhassa ja seurailet vain tilannetta. Varmasti kaikki on ihan hyvin :hug:

Hienosti meni meidän SEa Life reissu, sisko oli ihan täpinöissään ja yllättynyt :D Poika taasen oli niin suu muikeana kaikesta siitä ihmettelystä, että ihme ettei pyörtynyt...niin täpinöissään oli pojukin ettei tiennyt mihin suuntaan olisi katsellut :LOL:
Tosi mukava reissu. Seuraavana olisikin sitten Korkeasaari ja sitten Linnanmäki...sitten ehkä johonkin Puuhamaahan tai Särkänniemeen, katsotaan sitä sitten :D

Tiuhtilla kammo bileet menossa...söin tikkumellin :D

Nyt ei muuta, pakko tehdä sapuskaa, ihan karsea nälkä :D

paapelo+poju+Tiuhti 18+5
 
huomenta!

Vuoto on toistaiseksi jäänyt siihen eiliseen pieneen, eli ei jälkeen mitään tullut, mutta silti jotenkin huolestuttaa, mutta en siltikään viel heitä kirvestä kaivoon.

On: eilen oli ihan älyttyömän huono-olo illalla, mistä lie sekin tullut.. :x Onneksi meni ohi kun menin nukkumaan..

Tigru+ tammiunelma 4+4
 
tigru:
Hyvä että vuoto on ehtynyt, ihan hyvältä vaikuttaa ja vielä pahoinvointi siihen päälle. Tiesithän, että raskauspahoinvointi ei nimensämukaisesti ajoitu aina vain aamuun vaan monilla se on kokopäiväistä etomista tai ajoittuu iltaan ja/tai yöhön...joten orastava pahoinvointi siellä mahdollisesti lymyää :hug:

Heikunkeikun, energiaa taas vaikka pienelle kylälle..ja huomenna taas ollaan ihan nuutuneina ja pakko silti touhuta, tekemistä vaan riittää :kieh:
Voisi mennä nämä energiaryöpyt vähän tasaisemmin, siroteltuna viikon jokapäivälle :D

Viikonloppu ja huomenna TAAS viikot poksuu...käsittämätöntä, miten nämä viikot menee ihan siivillä ja maanantaina on r-ultra...ja puoliväli on lähes kulutettu, sitten alkaisi se ihan varsinainen odotus odotus...Wuuuhuu :D

Eipä siis oikeasti mitään järkevää...loppumetriläiset alkanee hissukseen jo jakautuakkin...hyvin jännittävää näin täällä "kotistudiossa" ;)


 
Alkuperäinen kirjoittaja paapelo:
Olkkis:
Mukava että hemppa on nossut noin hyvin. Itsekkin pitäisi ottaa itseään niskasta kiinni ja alkaa taas mussuttaa vihanneksia. Hedelmiä kyllä menee, mutta kasvikset on jääneet jotenkin vähäiselle...eivät oikein ole maistuneet...mutta ottapas vain kun kesätorit avautuu :D
Moikka Paapelo ja muut!

Oli tosiaan yllättävän hyvä hemppa mutta neuvolan th epäili etten ole juonut tarpeeksi ja on kyllä aikalailla oikeassa. Unohtunut tuo vesipullo liian usein kotiin tai työpaikan kahvihuoneeseen. Nyt sitten oon yrittänyt ihan urakalla tässä kiinnittää huomiota tuohon jotta tulis kitattua tarpeeksi nestettä.

Ötzki Masupalleroinen taitaa olla oikee ADHD-vauva. Jo toista päivää jytää menemään kuin viimeistä päivää. Nyt iltaa kohden tosin on rauhoittunut ja kunnolla. Ehkä pientä alkaa jo väsyttää...

Mulla alkaa olla jo kärsimätön tunnelma tämän odotuksen kanssa... Ystäväni sai eilen pienen pojan ja nyt sitten sormet syyhyää jo oman vauvan suhteen hirmuisesti. Onneksi raskaus on jo puolivälin paremmalla puolella ja Ötzkin syntymään on vähemmän aikaa kuin alulle saamiseen. :D

Mä sain tänään taas suru-uutisia kun kuulin että toisen ystäväni masuasukki oli kuollut masuun aikalailla tasan puolivälissä odotusta. On jotenkin surullinen olo vaikka omassa elämässä kaikki on muuten hyvin ja pitäis pystyä nauttimaan odotuksesta. Toisaalta, elämä on syntymistä ja kuolemista joista kumpikin on asioita joita ilman ei elämää ole. Toivottavasti ystäväni jaksaa nyt nauttia perhestään ja saa kaiken tuen mitä tarvitsee.

Anoppikin sitten yllätti ja kerrankin positiivisesti: Luulin ettei häntä kiinnosta meidän tuleva jälkikasvu lainkaan mutta iloinen olen voidessani tunnustaa olleeni väärässä. Satuin tulemaan miehen viereen kun puhui äitinsä kanssa puhelimessa ja kuulin kuinka kyseli laskettuu aikaa ja sitä tiedetäänkö tulokkaan sukupuoli. Vaikka me se tiedetään muttei sitä julkisesti kerrota niin olen kuitenkin sitä mieltä että jos se tieto lapsenlapsensa sukupuolesta tuntuu anopista hyvältä niin olisin sen hänelle valmis kertomaan. Katsotaan nyt mitä tapahtuu ja miten elämä etenee. Ehkä ensi viikon lauantaina vois kertoo jos minäkin sinne hautajaisiin lähden.

Tulipa maratonteksti. Yrittäkää jaksaa lukea.

Olkkis ja Ötzki Masupalleroinen 22+5

 
Huomenta!

Täällä kaikki taitaa sittenkin olla kunnossa, ilman teitä olisin varmaan tullut hulluks tän epätiedon kanssa.. :hug:

paapelo: Enpäs tiennytkään, että pahoinvointi voi olla myös kokopäiväistä, esikoisesta kun ei ollut mitään oireita, paitsi puolenvälin jälkeen järkyttävä närästys :x Jota kestikin sitten loppuun asti joka päivä.,. Eilen oli myös illalla sellaista kuvottavaa tunnetta, joten ajattelinkin jos se joutuisikin tästä pienenpienestä ihmisen alusta.. :whistle:

ON: Olo on tosiaan paljon parempi ja uskallan taas ajatella, että hitsi meille tulee vauva. :D Mites muuten menikään toi kahvin juonti, suositus on 3 kuppia/pv. Tarkoittaako se alusta asti sitä? eli jätänkö nyt jo puolet kahveista pois? Sorry nää mun tyhmät kysymykset, mutta esikoisen raskaudesta on sen verran aikaa, että on perusasiatkin päässyt unohtumaan.. :ashamed:

Tigru ja tammiunelma 4+5
 
Paljon onnea BV :flower: :flower:

Juuri mietiskelin, että jokos se vaavi syntyi, kun viime yönä näin unta vastasyntyneestä vauvasta, joka ei ollut minun :D

Sai BV sitten tosiaan parhaan äitienpäivälahjan. Siskonikin syntyi aikanaan äitienpäivänä ja tänävuonna hänen syntymäpäivänsä osuvat juuri huomiselle, eli hänellä onkin sitten tuplasti onnitteluja tulossa. :D

Viikot ne taas poksui...uskomatonta ja ylihuomenna on ultra...hiih.
Olen vähän miettinyt, että voitaisiin yrittää pitää salassa sukupuoli, jos se siis edes itsekkään saadaan selville. Vähän sukulaisille jännättävää, mutta katsotaan nyt.

Täällä on kai tuloillaan pissitulehdus...en oikein ole varma. Normaalit merkit siitä eivät ole käynnissä, mutta ikäviä kivistyksiä tulee.
Täytyy odottaa ja katsella maanantaihin ja jos sitten pahenee, niin sitten vaan neuvolaan ultran jälkeen.
Onneksi meidän neuvola hoitaa tuon osan, niin ei sen takia tarvitte mihinkään lääkärille varailla aikaa. Jos labra näyttää tulehdusta, soittaa lääkäri ja reseptin voi hakea samana iltapäivänä.

Nyt taas köllimään ja lukemaan kirjaa...en olekkaan pitkään aikaan lukenut...täytyy käyttää sadepäivät tyylikkäästi :D

paapelo+poju+Tiuhti 19+0 *POKS*
 
Tulin töistä ja nyt sohvalla köllötän.

on: maha turpoaa kamalaa vauhtia :) ei enää työhousut meinaa mennä kiinni. :ashamed: Onko muilla tälläistä ongelmaa? Nyt viikkoja 5+2 JEE!!

Huomenna äitienpäivä joten ihanaa äitien päivää meille kaikille :heart: :heart:

sannis ja tammivauva 5+2
 
Sannis: Mulla oli turvotusta alussa niin että kun se häipyi lähti painosta melkein 8kg... Onneksi ei oo tullut kuin 2kg takas ja sekin pääasiallisesti vauvasta yms siihen liittyvästä...

Olkkis ja Ötzki Masupalleroinen 22+6
 
Moro!

Paapelo: Me tiedetään sukupuoli ja yllättävän helposti se on salassa pysynyt. Ei oo ollut mitään vaikeutta vaikka itsekin olen melkoinen hölösuu. :D

Meillä Ötzkillä on tänään ollut lepopäivä. Rauhallisesti muutaman kerran itsestään elonmerkkiä antanut, muuten lepäillyt ja huilinut. Johtuu varmaan siitä että pari päivää Ötzki meni kuin viimeistä päivää. Potkuja sateli minkä ehti ja välillä jopa tilanteissa missä en niitä edes odottanut. :D

Nyt iltakaffelle ja sitten takas koneelle. :D

Olkkis ja Ötzki Masupalleroinen 22+6
 

Yhteistyössä