Pikkukakkosta odottavat vol4

Huomenna soitan neuvolaan. En vaan millään jaksaisi odottaa että pääsee sinne neuvolaan. Pelottaa että jos siellä masussa ei olekkaan ketään :)

Olen unohtanut kaikki mitä neuvolassa tehdään. Mutta eiköhän se ala muistua mieleen kun sinne pääsee. :)

sannis ja tammivauva 4+3
 
Unis:
Se ultra on kyllä mahtava mielenrauhoittaja, siellä sitten olisi näkyvissä sellainen ihana nallekarkki :D Tai minusta varhaisultrassa näkyvät nassukat ovat ihan nallekarkin näköisiä :heart:
Siihen asti vain koeta ajatella kauniita asioita :hug:

Lily:
Sie oot ihan mahoton :D
Tuo kyllä kuulostaa hyvältä ajalta tehdä tuo ultra, ainakin käsitykseni mukaan siellä pitäisi silloin näkyä kaikki mitä etsitäänkin tuolloin, eli alkio ja hänen sydän...ehkä jopa onko yksin vai onkos kaveri mukana matkassa :D

Tiuhti metastaa taas ihan kunnolla, tulee oikein huono olo tuosta potkimisesta kun juuri söin mahan täyteen :whistle: Pitää hengitellä...eli aika tujakoiksi on muuttuneet tässä viikon aikana, joskaan sen kovemmin eivät silti ulospäin mielestäni tunnu...mutta ehken vain osaa enään tehdä eroa, mies ehkä osaisi, mutta nukahti jo, enkä viitsi nyt herättää ihan vain tämän mietinnän takia :D

On pakko mennä köllimään...joskos täältä töllöstä tulisi jotain kivaa |O

paapelo+poju+Tiuhti 18+1
 
Voi rähmä!
Pikkumiehelle iski joku hiton kevätlenssu... nokka valuu ja kauheen limanen yskä, alko edellisyönä yskiä ja tänään nousi sitten jo kuumekkin... ei tässä mitään, piti vaan aamulla mennä sen kanssa hammashoitolaan. Oon jo kaks kertaa jutunu perumaan sen ja aamulla pitää taas soittaa, ettei tullakkaan. Ekalla kerralla oli kans lenssu, tokalla kerrala oksutauti kummallakin ja nyt sit taas pikkumiehellä lenssu... eikä siinä muuten mitään, kunhan vaan ei ite saa sitä *kop-kop* koputtaa puuta. Viikkoja on kasassa nyt 38+1, kaikki uni mitä irti saa niin tulee tarpeen, en millään haluaisi mitään univajetta ennen synnytystä, mutta pikkusen pahalta nyt näyttää. Viimeyön poika kyllä nukku ihan hyvin, kun sai alkuyön yskityksi.

Itellä alkaa olla olo aika tukala, vatsa on iso, närästys vaivaa, vatsalihakset ylävatsasta polttelee kamalasti jo viikon ajan ollu kummallista lihas polttelua ja alakerta särkee. Jotain supparin tynkiäkin on havaittavissa, vois syntyä jo niin ei tarttis montaa viikkoa kärvistellä.... blääh!!

Ja sit ihan oikeesti jännittää, et miten elämä sairaalasta tulon jälkeen järjestyy... isäntä kun ei ole jäämässä isyyslomalle, opiskelijalla kun semosia mahiksia ei oikein kesätöistä ole ja joka sentti tulee tarpeeseen kyllä. Niin että se arki paukasee heti päälle, kun ei sitä hirveästi mitään anoppia ja äitiä jaksa nurkissa kattella... ei ainakaan samaan aikaan tuu tänne pyörimään=) mieluummin sit anoppi, niin saa ruokaa ja puhtaita pyykkejä:) äidillä kun ei oo semmosta auttamis vikaa ollenkaan. Kyllä se poikaa kattoo ja sille laittaa ruuan, mut ei tuu kuuloonkaan että se viikkais esim. puhtaita pyykkejä pois telineestä tai laittais ruokaa koko porukalle meillä... jos pyytää, niin ehkä sitte. Anopin ollessa lapsenvahtina keittiö on siivottu, pyykit viikattu ja ruokakin uunissa, useimmiten ainakin... joskus tulee ovesta ihan ruokatarvikkeiden kanssa sisään... onhan siinä ollu opettelemista, mutta hienolta se jo nyt tuntuu, kun ei tarvitse ressata ja kinuta apua=)

Olipas sekava sepostus=)

Oikein ihanaa toukokuuta... meikä tässä odottelee, joskos ihan oikeesti pian jakautuisi.

maariana83 + pikkuveli(?) 38+1
 
Huomenta.

Tervetuloa kaikki uudet.

Täällä taas näitä öitä kun uni ei tule vessareissun jälkeen. Että kun ottaa päähän ja sen kyllä huomaa tästä hillittömästä päänsärystä. :kieh:

Ei kyllä nyt on pakko keksiä jo jotain. Ei ole yhtään särkylääkettäkään. :kieh:
 
Täällä edelleen. Supparit tuntuu kadonneen ihan kokonaan. Edes eilinen siivousurakka ei auttanut asiaa. Nyt vaan vihloo entistä kovemmin alaosastoa.

Mua on alkanut ihan hirveästi tympimään kyselyt voinnista. Äiti soittaa joka päivä ja kysyy vointia. Hyväähän se vaan tarkoittaa ja tiedustelee tilannetta, mutta silti. Kyllähän mä ilmoitan, kun alkaa tapahtumaan, koska poika on tarkoitus viedä sinne sitten hoitoon.
Eilen muistelin, että olipa ihanaa silloin esikon aikaan, kun kukaan ei olettanut pojan syntyvän etuajassa enkä synnytyksen alettuakaan kenellekään kertonut, vaan lähdettiin kaikessa hiljaisuudessa miehen kanssa kohti synnäriä. Vasta lapsen tultua maailmaan, soitettiin isovanhemmille.
Ystäväpiiri sen sijaan on pysynyt visusti hiljaa. Jos en itse mitään sano, ei myöskään kysellä. Kovin hiljaista on jopa siellä puolella ollut. Kukaan ei uskalla soittaa :LOL:

Maariana: Meillä mies jää isyyslomalle vasta heinäkuussa. Eikä varmaan kerkeä paljoa vapaata pitämään, kun vauva syntyy. Ehkä muutaman päivän, kun töissä on aina niin paljon hommia. Esikko tosin on jo 4-vuotias, joten arki on helppoa, mutta silti vähän jännittää, miten saan hommat rullaamaan, jos vaikka synnytyksestä toipuminen ei toisella kertaa olekaan niin nopeaa.
Silloin, kun esikoinen syntyi, oltiin molemmat vielä opiskelijoita. Pelottihan se vähän jäädä heti yksin vauvan kanssa kotiin, mutta kaikki sujuikin loppujen lopuksi oikein hyvin.


Joie ja Sippu rv 38+6
 
Heippa

Laitan tännekkin tuskailuni sairasloma/kesäloma ajatuksissa. Eli meitsillä vaan supistelee ja koko ajan tuntuu, että voimakkaammin. Jos vaan makoilen, ni olo ok, mutta jos vähänkin lähtee liikkeelle ni heti supistaa, pelkkä kyljen kääntäminen saa aikaseksi supistuksen, joskaan ei kipeetä. Kipeet tulee jos vähän enemmän on koittanut päivällä jotain tehä. No mutta siis, tästä johtuen joudun varmaan oleen saikulla äippälomaan asti ja nyt mietin tota kesälomaa, joka mun oli tarkotus pitää ennen äippälomaa. Se taitaa sit siirtyä pidettäväksi äitiysloman jälkeen. Mutta olen hakemassa äitiysrahoja viimosen 6kk osalta ja nyt mietin vaikuttaako toi saikku sen määrään. Saan sairaslomalta vaan 5vkolta palkan, koska oon ollut niin vähän aikaa töissä. Auttakaa tietämätöntä? kelalta sanovat, että toimitat pidemmältä ajalta palkkatiedot, mutta ei osannut varmaksi sanoa, että hypätään ns. sairasloman yli. Eli onko jollakin kokemusta?

Tsemppiä teille viimesillä olijat, ettei vaan jollekkin tulis nyytti kainaloon äitienpäivänä
:)

Nyt taas lepäileen ja jos vähän söis :whistle:

permis ja Veikko 25+0 poksista poks :heart: :heart:
 
Mä voisin änkee tännekkin mukaan :D

Eli toista odotellaan, esikoinen on tyttö ja syntynyt jo vuonna 1996. Lapsilla on eri isät, eli miehelle tämä mahassa oleva on ensimmäinen. Olen syntynyt vuonna 1977.

Laskettu aika kakkoselle olisi 12.7.

Mureena ja papu 30+1
 
Joie Kiitos! Helpottavaa kuulla ääneen, että muillakin on ollu samanlainen tilanne.

Tuntuu vaan että ympärillä niin hehkutetaan, kuinka isät jää kotiin ja on jopa kolmekkin viikkoa putkeen kotona auttelemassa... eipä mies ollu kyllä esikostakaan lomilla, muta tuntuu et kahen pinen kans on niin eri tilanne kumminkin ku yhen kanssa. Onneksi pikkumies on kiltti ja rauhallinen, vaikka uhmaa on päällänsä. Tempperamenttiakin löytyy, mutta sen kanssa osaan jo pelata, kun oon ite kans aika ärhäkkä ja tuittupäinen=) Toivon vaan et pikkumies(huomenna muuten (1v11kk) paranee, ennen ku synnytys alkaa... nyt on pikkunen nukkumassa, jakso jo vähän leikkiä ja syödä kun annoin kuumelääkkeen... 38,8 oli aamulla, yökin meni melko hyvin, heräsi vaan kerran aamuyöstä.

Nyt menen ottamaan lepoa itsekkin, et jaksaa taas illan sylitellä ja olla turvana tän ison vattan kanssa=)

maariana83 + pikkuveli(?) 38+2
 
varasin ensimmäisen neuvola ajan :) Meillä on joonaksella samaan aikaan 1½ vuotis neuvola. Ensimmäinen neuvola on 25.5 eli kolmen viikon päästä VASTA :ashamed:

Tänään oli pakko ostaa raskaustesti(apteekin oma) ja tehdä se kun on ollut niin oireeton alku raskaus..Ja no plussaa se oli, ehkä mä nyt rupean uskomaan että oon raskaana. :snotty:

sannis ja tammivauva 4+4
 
eipä tuu meille joulutonttua.. :'( kävin tänään kunnallisella neuvolassa, ei sykettä, lähete oyssiin huomiselle, mut meninki jo illalla yksityiselle, ei sykettä.. :'( huomenna sit meen oyssin lähetteellä ni saavat tyhjentää.. olo on ihan sanaton.. en saa oikein mitään järkevää suusta ulos..
 
Huomenta!

Kellopeliappelsiini: VOIMIA! En voi olla muuta kuin surullinen puolestasi :hug:

Mureena: Tervetuloa joukkoon mukaan! Kiva että on muitakin joilla lapset isolla ikäerolla, siis esikko ja kakkonen. Mulla sama juttu, mies meni vaihtoon ja mun 8v tyttäreni saa pikkusisaruksen nyt elo-syyskuun vaihteessa.

ON: Taas tuli nukahdettua ihan ihmeelliseen aikaan, illalla kahdeksalta. Siksi täällä jo näin aikaisin kukun. :D Olo on aivan ihana. Ötzki ruvennut riehumaan tiettyjä ääniä esim herätyskellon soinnin kuullessaan. Tietysti hyvä että reagoi mutta välillä on aamut yhtä tuskaa kun herään noihin potkuihin herätyskellon sijaan. :D

Olkkis ja ötzki 22+2 (onpas kakkosia... :D )
 
Kellopeliaplarille voimia :hug:

Täällä poks vaan viikot, tänään 18 ja neuvola. Jänskäilen että kuuluuko sykettä, kun on ollu niin oireetonta taas viime viikot, vain housunkaulus kiristää... Mutta jospa se siellä olisi, vaikkei mitään erityisemmin tunnukkaan. Saa nähdä milloin rupeaa nuo liikkeet tuntumaan, niiden tuntumisen puuttuminenhan se tässä eniten on huolestuttanut... Tosin esikon aikaan olin varmaan suunnilleen samoilla viikoilla ihan yhtä paniikissa, joten...

Olkkis:
Mie nukahdin kans kasin maita, kun olin esikkoa nukuttamassa... sit heräsin vaille 12, vaille 2, vaille 3 ja vaille neljä ja kello soi varttia vaille viis... Nyt sitten kukutaan jo töissä :) Ihmeelliset uniajat ollu tän raskauden aikaan, ei meinaa jaksaa sunnuntaisin ees Heroesia kattoo kun väsyttää niin...
 
Kellis Ei voi olla totta. :'( Ihan kamalaa. :hug: Voimia teille, vaikka mikään mitä voimme sanoa ei varmasti helpota oloa. :hug:

).( Aika negatiiviset fiilikset, tuntuu menkkajomotusta mahalla, ja kaikki nää huonot uutiset tällä palstalla saa ajattelemaan, että miten sitä mitenkään voisi saada vauvaa syliinsä. Hassua, että esikoisen suhteen olin melko luottavainen, nyt toisen yrityksen ja odotuksen kanssa elävänä syntyneenä vauva tuntuu lähinnä maailman kahdeksannelta ihmeeltä. :/
 
Kellopeliappelsiinille suuren suuri lohtuhali.. todella kurjaa. :(

Itsellä työ tympii niin paljon, että ei voi olla tottakaan. En olisi halunnut, että tämä loppuaika menee töissä näin, mutta minulla siis vaihtui tämän viikon alusta uusi esimies ja en voi sietää häntä. Suorastaan ahdistaa olla töissä. No, vielä tämä ja ensi viikko ennen kesälomaa, tuon ajan kyllä kestän, mutta sen jälkeen pitäisi tulla töihin vielä kolmeksi viikoksi ja en ymmärrä miten kestän nuo viikot. Kesälomakin menee varmaan pilalle, kun ajattelen vaan, että pitää vielä tulla töihin. Inhottavaa.

Ja kevätflunssakin iski päälle! Nenä tukossa ja kurkkua kaihertaa. Luulin ensin tuon johtuvan koivun siitepölystä, mutta kyllä tämä taitaa ihan oikeaa flunssaa olla. Tämäkin vielä.

Mutta jotakin hyvääkin. Anoppi soitti eilen illalla, että hänellä ei olisi mitään tekemistä keskiviikkona, joten hän voisi ajella meille aamulla (1½h matka) ja pestä päivän aikana meidän ikkunat. No siitä vaan, en minä estele! Toisaalta tosi noloa, ihan kun en itse niitä saisi pestyä, mutta kun kerran haluaa ihan vapaaehtoisesti noin auttaa, niin tervetuloa vaan pesemään! =)

Sini + tyttönen, rv 26+0!
 
Kellopeliappelsiini: Ikävä kuulla,paljon voimahaleja sinne :hug:

On: Nukun kuin tukki nykyään yöllä. Ja aamulla väsyttää vaikka nukkunut oon hyvät yöunet. Tänään tiedossa iltavuoro joten väsyttää ajatuskin. :) Mahaa juilii välillä ja huono olo on vain jos en syö tarpeeksi usein.

Eilen kävin apteekissa ostamassa ladyvita plussaa,ajattelin että jos ei kuitenkaan saa vitamiineja yms tarpeellista odotus aikana niin siinä ne on kaikki samassa paketissa :) Onko kukaan teistä kokeillut kyseistä tuotetta?

sannis ja tammivauva 4+5
 
Mureena tervetuloa mukaan :wave:

kellopeliappelsiini voi ei :'( Paljon voimia sinne :hug:

Tänne ei mitään uutta,limatulppaa ja vaimeita suppareita päivittäin,muttei niillä vielä synnyttämään lähdetä =)

BV ja P 36+2
 
Kellopeliappelsiinille voimaheleja :hug:

Täällä tänään vähän positiivisemmissa merkeissä päivä alkanut, jaksaa taas uskoa, että pikkunen pysyisi sisällä, kun ollut rauhallisempaa supistelujen kanssa. Eilen olin ihan masiksessa ja varma, että nyt syntyy ja paniikissa, kun on vielä niin pieni. Meni päivä itku kurkussa, mutta onneksi illalla koiutuvat mieheni saivat taas ajatukset positiivisemmiksi. Meidän 4v poika on oikea naurattaja ja kun saa äitinsä nauraan on ihan onnessaan. Ja on tuo isäntäkin ollut niin ihana ja tsemppaava. :heart:

Odottele vaan BV, kyllä se äitienpäivänä tulee, mulla on ihan semmonen kutina

;)

Permis ja Veikko 25+1
 
Ehdinpä pitkästä aikaa kurkkimaan tännekin :) Kiitokset Olkkikselle uudesta pinosta! Kiva kun joku jaksaa päivitellä.

Kellis pahoittelut :'(

Pahoinvointi, väsymys ja 1v1kk esikoinen on vienyt voimat ihan tarkkaan ja muutenkin on ollut koko ajan kaikenlaista touhua niin ei ole ehtinyt tänne ollenkaan.

Eilen oli aika gynelle ja löytyi syke ja pieni alkio joka vastasi kooltaan noin viikkoja 8+2, kun menkoista laskien olisi menossa 7+5. Lasketuksi ajaksi antoi ranskalaiseen tapaan vasta 22.12. kun täällä siis lasketaan 41 viikon mukaan, mutta jos nyt kuitenkin pysytään siinä 17.12. mikä varmaan on lähempänä oikeaa, jos on yhtä täsmällinen pienokainen kuin veljensä. Mikäli nyt kaikki menee hyvin sinne asti. Seuraava käynti ja ultra olisi sitten 2.6. tai 4.6. riippuen kummalle käynnille mies pääsee mukaan. Esikoisellekin on hoitaja ainoastaan ensimmäiselle päivälle.

Maariana ja Joie meillä ei kanssa ole oikein toivoakaan että mies voisi olla poissa töistä, kun vauva syntyy, mutta sama oli esikoisen aikoihinkin. Miehen sisko ehti onneksi välillä seuraksi ja auttamaan, mutta muuten oltiin ihan kahdestaan pikkusen kanssa. Äiti oli viikon verran kun toinen oli parin viikon ikäinen. Nyt luultavasti mies pitää sen huiman 11päivää isyyslomaa minkä täällä saa, kun kerran hänellä on siihen oikeus. (Ranskassa siis asutaan)

Mutta nyt pakko alkaa hommiin ennen kun tuo poika tuolta heräilee...

Saini ja tintti 7+5
 
Kellis :hug: en osaa sanoa muuta, kuin että olen hyvin pahoillani :'(

Lily:
Samanlaiset aatokset sitä oli itselläänkin alkuraskaudesta. Tuntui jotenkin aivan mahdottomalta ajatukselta, että juuri meille lopulta tulisi TOINEN elävä lapsi. Esikon aikana en moisia edes päästänyt ajatuksiini, vasta kun aika loppuvaiheessa. Nyt on olo aika neutraali, mutta kiintymyksen merkkejä on jo havaittavissa Tiuhtiin ja kun r-ultra on ohi ja toivottavasti iloisin uutisin, osaan ehkä olla vieläkin luottavaisempi ja alkaa ihan ihan oikeasti uskomaan tulevaan vauvaan =)

Tiuhtin heräily on kellottunut, eli tosi kellontarkkaan osaan odottaa, että riehuminen alkaa...on siis tullut veljeensä...poika oli mahassa jo nahkavekkari ja on sitä edelleen, saa nähdä miten tämän kanssa sitten :D

Nyt kauppaa...myöhäänpä päästään, kun mies ei ruuhka aikaan suostu ruokakauppaan jalkaansa laskemaan...miehet, mitä nyt pikku jonot haittaa :LOL:

paapelo+poju+Tiuhti 18+3
 

Yhteistyössä