Pikkukakkosta odottavat vol4

uuuuuuppp.. oltiin taas pudottu pitkälle toista sivua.. :eek:
olkkis: Mukavaa lomaa. Täällä myös yks lomalainen.. :D

Mukavaa viikonloppua kaikille, nautitaan tästä helteestä nyt kun seuraavasta ei sit taas tiiä.. ;)
 
Kiitos tigru87... Ootkos itse jo äitiyslomaan asti vapaalla vai joudutko vielä loman jälkeen töihin? Mun ei tosiaan tarvii enää mennä mutta tekemistä riittää valtavasti kotonakin. Toivottavasti ei vaan tuu ihan hirmukuumaa kesää niin jaksaa tehdäkin sitten jotain.

O&Ö 25+6
 
Huomenta päivää!
Hellettä pukkaa B)

Harjoitus supistukset on lisääntynyt niin, että niitä tulee jo ihan levossakin ilta aikaan. Muuten niitä en varmaan edes huomaisi, mutta hankaloituu tuo hengitys jka kerta ja siitä huomaa, että jahas =)

Meidän enosta saatiin huonoa uutista. Hänellä on koko verenkiertoon levinnyt bagteeri, joka ilman hoitoa on tappava. Ja nyt oli keskeyttänyt hoidon ja lähtenyt sairaalasta. Pahus soikoon ja hän on niin uskomattoman jääräpäinen, ettei mikään mahti maailmassa saa hänen päätään kääntymään.
Äiti oli soittanut yhdelle sukulaisellemme joka on lääkäri ja kysynyt vähän mitä pitäisi tehdä.
No pakottaa kun ei voi, niin käski huolissaan seurata tai laittaa jonkun hänen seurakseen sen varalta, että saa taas kouristuksia, jotta saadaan sairaalaan. Ei kuulemma ole kovin kauaa hänellä aikaa, kun antibiootin lopetti :'(
Nyt hänen paras ystävänsä on hänen seuranaan...

Mutta eilen kun soitin hän käski olla hyvillä mielin, joo, helpommin sanottu kuin tehty :/

Mutta eipä sitä voi masentumaan jäädä kun poikakin on tuossa.
Eli rannalle lähdetään siskon kanssa ja ollaan siellä, koko päivä =)

Nyt poistun tekemään ruokaa.

paapelo+poju+Speeder 22+1
 
tääl on v-loppu menny juhliessa ja sukuloidessa.. meni kyl mukavasti, ku oli mieluista tekemistä, eilen illalla oli vain jalat ihan tohjona (ku olin koko ylppäripäivän juhlissa keittiöllä ) ja tänään aamulla repi issiasta..
Nyt on lasagne uunissa ja oottelen siskoa lasten kans syömään.. et hulinata tiedossa :D

Voi että se on ihana kattella lapsen kesää, tuo meidän 1v3kk on niin ONNELLINEN, kun saa olla avovarpain ja vähissä vaatteissa.

Huomenna on np-ultra ja eilen illalla alko jänskättään ihan karseesti, vaik on kerran nähny sykkeen ja vilkkaan vauvan, ni ihan karsee, ku pelottaa.. näin näkymin isäki on lähössä mukaan, ja mua pelottaa sekin, et siel on elämä sammunu.. jotenki tuntuu, et olis helpompi "kestää se yksin".. no huomenna sit pitäs selvitä tarkat viikotki, et onko viuhtoja isompi, mitä menkat antaa olettaa :D

sukkis ja 13+0
 
Täältä myös toivottelen ihanaa KESÄN alkua :D

Meidän parvekkeen varjolämpötila paukkuu 35C :eek:
Eli kuuma on ja muka pitäisi kyetä kukat hoitamaan B)

Poika on myös aivan onneissaan kun saa heilua paljainvarmpain (tai kuten minä sanoin pienenä, ILMAN JALOIN ) :D
Eilen oltiin rannalla kun aurinko ei enään sinne paistanut suoraan ja poika viiletti pikku uikkariboksereissaan ihan hilpeänä. On varsinainen vesipeto, eikä kyllä pelkää vettä ollenkaan, vaikkei siis missään vauva uinneissa käyty koskaan. Ekan tutustumisen jälkeen oli jo juoksemassa veteen ja hyppäämässä mahallaan sinne :LOL:
Onneksi siellä oli isotäti vastassa :D

Minulla taasen vähän kärähit hartiat siellä, kun en voinut kääntää selkää pojalle ja mahallani en saanut olla, kiitos kipakan maha asukin, niin kasvot kohti aurinkoa sitten ja aurinko rasvasta ei ollut mitään iloa. Haen tänään vähän tujumpaa tavaraa vastaisuuden varalle :D

Tunnin päästä on neuvola. Saa nähdä miten on painoa tullut tämän viikon mässäilyn seurauksena :whistle:
Sitten lähdetään hakemaan vihdoin se iso kukkalaari ja PAALJON multaa =)

Nyt pitää mennä taas jatkamaan vähän siivousta :D

paapelo+poju+Deri (lyhenne Speederistä ) 22+2
 
Neuvola kuulumisia:

Paino: 222g/vk
Turvotus: -
RR: 115/75
Pissa: Puhdas
Hemppa: 116 ->Raudat kehiin

Vaava:
:heart: : +160
Liikkeet: ++

Kelan laput sain. Ja yht. 3 aikaa, yhden lääkäriajan ja kaksi neuvola aikaa. Sain lääkäriajan toiselle lääkärille, mutta ei osannut lainkaan sanoa, hoituuko sama sitten Toisella käynnillä, kun sillon on taas loma ajat menossa, mutta tämä kelpaa tälläerää :D
Vaava riehui tosiaan mahassa ja potki vain anturia ja 10min joutui hakemaan että sai sykkeen kuuluviin, kun Deri rauhoittui :LOL:
Kysyi, että onko yleensä noin vilkas ja siihen vain, että aina tähän aikaan päivästä ja uudestaan illalla =)

Nyt pitää taas rientää. :wave:

paapelo+poju+Deri 22+2
 
Mä sain tänään ilmoituksen että äitiyspakkaus olis noudettavissa postista. :D Pääsen sen vasta huomenna hakemaan kun meen autolla. Tänään ei sitä saanut haettua kun olin fillarilla liikenteessä ja kotiin tulin kolmen ruokakauppakassin kanssa.

Olkkis ja Ötzki Jytäjumppari
 
heipparallaa! :wave:

olkkis ihanaa, mäkin niin odotan että saisin jo myllätä sitä, siihen vaan on viel piiiitkä aika.. :whistle:

Viikonloppu oli ja meni, ihanat oli ilmat, joten ulkoiltua tuli ja paljon. Nyt sitten tulee kylmemmät ilmat, niin on sitten hyvä sairastaa.. juup, poitsu kuumeessa, mikähän sitä nyt taas vaivaa, vasta oli nuhakuumeessa, sitä ennen pari viikkoa pelkässä kuumeessa.. :/ Noh,eipä ainakaan mene helteet ohitte. ;)

).(
Pahoinvointi alkaa pikkuisen helpottaa, huom PIKKUISEN.. Tilalle onkin sitten tullut järkyttävä heikotus. Siis kokoajan on sellanen heikkoolo, kun verensokeri olis tosi alhaalla.. |O Ja vähän liian nopeesti kun nousee ylös jostain, niin taju meinaa lähtee.. Ja lisäksi vielä jatkuva näläntunne, mutta kuitenkaan ruoka ei maistu.. Huoh,onpas taas vaikeeta. :ashamed: :D


Tigru ja möhkis 8+0, pokspoks. :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tigru87:
heipparallaa! :wave:

).([/b] Pahoinvointi alkaa pikkuisen helpottaa, huom PIKKUISEN.. Tilalle onkin sitten tullut järkyttävä heikotus. Siis kokoajan on sellanen heikkoolo, kun verensokeri olis tosi alhaalla.. |O Ja vähän liian nopeesti kun nousee ylös jostain, niin taju meinaa lähtee.. Ja lisäksi vielä jatkuva näläntunne, mutta kuitenkaan ruoka ei maistu.. Huoh,onpas taas vaikeeta. :ashamed: :D
Kuulostaa siltä että sulla on verenpaineet alhaalla. Mulla kans välillä tulee semmonen olo, että rupee pyörryttämään vaikka edellis syönnistä ei olis edes kauaa. Edellisessä raskaudessa varsinkin niitä tuli ja kerran meinas oikeesti taju lähteä ja sain mitattua verenpaineen niin oli 50/30 :whistle: Kannattaa sillon yrittää syödä jotain suolasta tai juoda vaikka mehulasillinen ja ottaa hetki rennosti. Mulla siihen verenpaineen laskuun liittyy sit usein se että oksennus tulee"kaupan päälle"

sanle ja saunatonttu 10+5
 
AAM
:wave: tervetuloa uusille ja anteeksipyyntö etten ole täällä käynyt.. :( :ashamed: vie tuo vauva ajan ja huhtivauvat... :whistle:

ihanan pitkällä on täällä taas porukka muutamassa viikossa tuntuu kuin aika ois mennyt siivillä vain... Lumpparilla viimo hetket ja olkkis jäämässä kotio :)

paapelolla puoliväli rikki :hug: hienoa ja sanlella, tigrulla ja sukkiksella viikot pyörii etiäpäin :heart: ihanaa.

meillä neiti hymyilee ja tänään tullut ekoja kunnon jokelluksia "glu glu gluuu" hän päätti sanoa.. :D torstaina on jälkitarkastus ja neitin lääkärineuvola sit..

AAM & neiti A. 5 vkoa ja vähä päälle *vaihdoin siis nikin allusmammasta tähän :d *
 
Alkuperäinen kirjoittaja AAM:
ihanan pitkällä on täällä taas porukka muutamassa viikossa tuntuu kuin aika ois mennyt siivillä vain... Lumpparilla viimo hetket ja olkkis jäämässä kotio :)
Mie oon jo kotona... Perjantaina 29.5 oli viimeinen duunipäivä. Nyt esikon kanssa kotona kun ei sillä oikein ole paikkaa missä olla kun olen kesällä töissä. Katsotaan sitten ensi kesänä miten käy kun äitiysloma loppuu.. Jos vain suinkin on varaa ja terveys antaa periksi niin haluisin kyllä olla kotona...

Olkkis ja Ötzki 26+3

 
am:siis mihin tuo aika on hurahtanut.. et teidän neiti jo 5vk :D hups

eilen käytiin np ultrassa (tosin meil ei sitä np:tä mitattu), kaikki oli hyvin, vaik PELLÄSIN ihan hirveesti.. kait se edellinen km siel taustalla jännitti.. 4 raajaa löyty, aivot ja mahalaukku.. sekä vastas viikkoja 13+2
niin ja me käytiin eilen hakeen meille kissanpentu sitä ihmetellessä on esikon kans aika kulunu.. nytki se täs sylissä temuaa :D
 
Heippa AAM ja kaikki muut!!!
Mihin ihmeeseen se aika tosiaan katoaa????

Mulla oli hyvä käynti silloin viikko sitten kättärillä. Kaikki oli kunnossa ja neiti oli oikeinpäin massussa. Eli mitään toimenpiteitä ei tarvinnut tehdä, kun oli itse ymmärtänyt parhaansa ja siirtäänyt päänsä oikeaan paikkaan.

Sukkapari, joko olette "kastaneet" teidä uuden karvaisen tulokkaan :D Kissanpennut on niin liikuttavia tapauksia!!

Helle loppui, mutta siitä huolimatta hyvää kesäkuuta kaikille!!!

Lumppari ja *poks poks* rv 38+0
 
Sanle: Tuo voisi olla yksiselitys, tälle mun olotilalle. Aikaisemminkin ollut ongelmia juurikin alhaisen verenpaineen takia... Täytyypi tarkistuttaa sitten siel neuvolassa.

AAM: Muistan kans kun esikoinen alkoi päästellä ensimäisiä ääni, voi kuinka ne oli suloisia.. :heart: Tosissaan aika on johonkin hurahtanut, vasta hetki sittenhän tulit ilmoittamaan, vauvan syntymästä..

sukkapari: Onnitelut, varmaan kovin helpottavaa saada noin hyviä uutisia. :heart:

ON: täällä ei mitään erikoista, pikkuhiljaa taitaa pahimmat oireet helpottaa, taikka sitten vitamiinit tekee tehtävänsä, samapa tuo, molempiparempi. :D

Tigru ja möhkis 8+1
 
SEE
Mahtuuko uusi odottaja mukaan?

Esikoispoika 1v3kk ja nyt meneillään rv 9+3. Yllärivauva meille sillä ekasta jouduttiin pitkät lapsettomuushoidot käymään läpi ja nyt tämä uusi tulokas tuli ihan luomuna, oltaisiin syksyllä lähdetty hoitoihin mutta nyt kävi niin hienosti ettei tarvinnutkaan!!!

Varhaisultrassa käytiin maanantaina katsomassa miten pitkällä olen sillä ei ollut siitä hajuakaan, oireet alkoi n. 4vko sitten ja 2vkoa sitten tein +testin. Eka neuvola oli eilen ja eipä siellä nyt mitään uutta näin 2 lasta odottavalle ole. Neuvolatäti vaihtunut edellisestä raskaudesta ja tää ei nyt kyllä mikään hirmu mukava/rento täti ole. Sokerirasitukseen joudun koska meillä lapsettomuuden syynä PCO ja se aina syy sokerirasitukseen sekä ensimmäisestä raskaudessa raskausmyrkytys joka kanssa syy joutua sokerien seurantaan eka rasitus on jo rv 12-16 ja toinen joksus myöhemmin.

Eka raskaus päättyi pitkän synnytyksen jälkeen sectioon joten automaattisesti on tästä sitten synnytystapa-arvio rv 36.

Kiva että löysin teidät sillä onhan tää toinen raskaus niiiiin erilaista kuin ekasta! Kiva jakaa ajatuksia kokeneiden kanssa! Toivottavasti ryhdistäydyn ja viitsin olla ahkera kirjoittaja!

T:SEE rv9+3
 
LumiPyry meil on viel kissanristiäiset viettämättä. Siskon poika ehotti et se olis Rolle, mut arvatkaa vain kelpasko se miehelle.. sen mielestä se on Masi :xmas: mun mielestä se vois olla vaik Pörri (no se on mustavalkonen kolli) :D
tigru: KIITOS! Oli kyl.. nyt vasta alkaa olla sellanen olo, et uskaltaa hengittää :heart:
SEE tervetuloa :D ja jymy onnittelut! (oltiin samassa helmikuisten -08 pinossa, mä oon siel Zuku).. ihana et pääsit mukaan ja oot jo nuinki pitkällä :D

Kävin äsken leikkaan nurmikkoa.. meni melkein 2h et sain koko pihan ajettua läpi, viel pitäs tuol trimmerillä (raivaussahalla, jos on trimmeri) ottaa nuo puun juuret jne. mut alko sopivasti satamaan vettä :saint:
 
Sukkapari: Minkä ikäinen teidän kissanpentu oli kun tuli teille? Mä sain vuosi sitten äitienpäivänä "lahjaksi" silloin 8vkoa vanhan pentukissan joka nyt on 1v2kk. Ihan kauhea riiviö kun kaikki uudet jutut pitää haistaa/maistaa. Onneksi ei sentään pissaa ympäriinsä enää. Vähän jännittää miten tuo tulee toimeen Ötzkin kanssa. Onneksi meillä on myös vanhempi kissa joka toivon mukaan rauhoittaa sitten tätä nuorempaakin.

SEE: Tervetuloa ja onnea odotukseen! Lisäsin sut listaan kyssäri la:n kohdalla. Laita vaikka yksityisviestinä tarkennukset eli la ja sun esikon syntymäaika ( Siis tyyliin xx/09 ) niin saadaan sinutkin mukaan.

OMA NAPA: Mä heräsin just päiväunilta ja kylläpä 2.5h unet maistu tosi hyvälle vaikken kokenut edes olevani väsynyt... Nyt jaksaa taas sitten olla ja touhuta, tietäis vain mitä tekis. :D

Olkkis ja Ötzki
 
Heips! Pääsimpäs tännekki vihdoin..jostain syystä kone on alkanu heti sekoilee ku otan tän sivun esiin.. :D
Jep. Oli tosiaan viime perjantaina eka ultra,mut viel ei näkyny sydänäänet..hui ku meinasin ihan pelästyy mut lääkäri sit lohdutti et taitaa vaan olla niin alussa.
Nyt sitten ylihuomenna uus ultra. Toivottavasti siel näkyy joku.
Ainaki mulla oireita on. Nyt ruvennu tulee sitä etovaa oloo.
Mutta viimeistään perjantaina ilmottelen tänne et missä mennään.
Öitä. Unettaa.. |O
 
olkkis74 tuo on 9vk.. ja en tiedä uskallanko sanoa ääneen, mut ihmeen rauhallinen.. vähän sellanen ennemminkin arka. Tänään on alkanu vähän leikkimään, mut äsken ku kävin ulkona, ni kävelee perässä ja koko ajan naukuu (seuran kippee).. Tytön kans tulevat ihan hyvin juttuun.. yllättävästi antaa neitin koskea ja väylätä, tosin en ole antanu tytön koskea muuta kuin vahittuna, mut ihanan näköstä ku kissa/tyttö menee edellä ja toinen perässä..
Ja pissa vahinkoja ei ainakaan vielä ole tullu.. ku alkaa maukumaan, ni viedään omaan nurkkaan.. sillon sil on yleensä pissahätä/nälkä. On pietty aika paljon ulkona, jos ollaan oltu kotona, ku ulkokissa tuosta jokatapauksessa tulee. Sisällä saa käydä, mut pää osin on ulkona
 
Sukkapari: Meillä taas tytöt on molemmat täysin sisäkissoja. Eivät siis kummemmin osaa kaipailla ulos, mitä nyt lasitetulle parvekkeellemme välillä kun on kuuma. Vanhempi kävi vielä vuosi sitten hihnassa ulkona mutta kun meni siihen että kiipesi aina lähimpään puuhun tai sitten lähimmän penkin alle piiloon niin ajattelin että turhaa stressata toista. Nuorempi ei ole taas käynyt ulkona kuin kopassa eläinlääkäri- tai mummolareissuilla. Nää on onneksi jokaisen itsensä valittavissa....

OMANAPA: Miksi tää ajankuluminen on niin hidasta? Tuntuu ettei aika tahdo kulua millään vaikka tiedän että olis tekemistä vaikka mitä. Onneksi kaverini 1kk:n vanhan poikansa kanssa asustelee tuossa suht lähellä niin pääsee sinne. Ja kun siellä käy niin se oma malttamattomuus saada oma nyytti syliin, nostaa vaan päätään. :D

Olkkis ja Ötzki 26+4
 

Yhteistyössä