Pikkukakkosta odottavat vol4

Joie ja Niisku-Rouva paljon onnea molemmille! :heart: :flower:

Taas jaksan just kuulumiset lukea, joten en kauheesti tällä kertaa itestäni kirjoita, mutta pääpiirteittän menee näin, väsyttää pahaolo, väsyttää, pahaolo.. jne.. voisin jatkaa listaa loputtomiin... :snotty: |O Eiköhän tämä taas tästä. Mukavaa helatorstaita, kaikille. :D
 
Heips!

Niisku-Rouvalle ja Joielle lämpöiset vauvaonnittelut! :flower: :flower:

Ja uusille tervetuloa! :wave:

Olkkis Niin, meillä esikoinen täyttää marraskuussa 13 vuotta, joten aika pitkä väli tulee! Aiemmin olenkin jo kertonut, että tää meidän tuleva vauveli on aikamoinen ihmevauva, sillä ehkäisyä ei ole käytetty esikoisen jälkeen koskaan....

Eilen iltasella supisteli kolmen tunnin ajan 6-10 min välein, välistä kipeempiäkin joukossa. Silti ei vielä tuntunut siltä, että tarvis lähtöä miettiä. Yöksi rauhoittuivatkin ja sain aivan hyvin nukkua. Huoh, kuinkahan monta viikkoa tällasta sit edessä... :snotty:

Mukavaa päivää!

Kesäihme 36+6
 
Tänään raskuasviikko 7 :)

Täällä oli kova ukonilma ja ihan oikein pelkäsin sitä.. :/ Mä pelkään ukkosta yli kaiken. Huominen työpäivä ja sitten 3 vapaata ihanaa!!

Huomenna aamu joten nukkumaan..

Sannis ja tammimasu rv 7
 
OIVOI, pudottu toisellesivulle :attn:

Täällä alkanut liitoskivut...mihinkähän näistä vielä valittaisi :LOL:
Pahus että en kyllä tykkää ollenkaan tästä. Alkoi ihan nurkan takaa eilen. Istuin kahvia juomassa ja lörpöttelin niitä näitä ja kun nousin poikaa kaitsemaan meinasi hampaat pulveroitua irvistyksestä :headwall:
Häpyliitos siis vaivaa, kuten pojastakin aikanaan...silloin kyllä alkoi paljon myöhemmin, mutta ei auta, kun ei tälle voi mitään, ainoa keino on synnytys, joten sitä sitten odotellessa entistä hartaammin :D

Huomenna poksuu viikot taas.
Viikon päästä lähdetään Lopelle mökkeilemään. Ihanaa. Pääsee välillä pois näistä nurkista.
Olisipa hyvät kelit niin poikakin saisi sitten piehtaroida sielunsa kyllyydestä ulkona =)

Ja koulutkin taas loppuu...pienin siskoni menee JO 3lk :eek: Vastahan se oli 4v, kun alettiin miehen kanssa seurustelemaan...todellako siitä on 5v, tuntuu paljon lyhyemmältä ajalta =)

Rupesin pläräämään kaikkia vanhankansan uskomuksia, jotka povaa kumpi tulee.
Siellä sitten oli kaikkea äidin kauneudesta pissan väriin ja lähes kaikki, paitsi kaksi esitettyä kysymystä viittasi poikaan...saapa nähdä.
Ainakin se on yksi joka povaa tyttöä, että kasvot rumistuu...taitaa olla finnit kyseessä siinä, niitä ei ole täällä näkynyt, kuten ei pojastakaan. Itseasiassa naama on parempi, kuin ilman raskautta ja kun vauva syntyy ja imetys alkaa tulee naama näpyille :whistle:

No juu..ei mitään järkevämpää täällä päin. Lepäämään on mentävä taas, ettei ala liikaa kolottamaan :wave:

paapelo+poju+Tiuhti 20+6
 
Enää ensi viikko töitä ja sitten koittais vapaus... Ajattelin olla kesä- ja heinäkuun työttömänä kotona kun esikoiselle ei oikein olis paikkaa missä olla kun olen töissä. Nyt keväällä neiti on ollut koulussa ja asuuhan tuo likan mummi tuossa tien toisella puolella muttei viitsi jatkuvasti häntäkään vaivata kun hänelläkin on kuitenkin omakin elämä vaikkei työelämässä enää olekaan. Äitiysloma alkais sitten 3.8.

Kuinka moni on jo valinnut ja kysynyt kummit lapselleen? Mulla olis tuo mammaloman eka päivä just samana päivänä kun eräs kummiksi ajattelemani ihminen täyttää vuosia. Jos malttais tuohon asti odottaa sen kummiksi pyytämisen kanssa niin vois se olla vaikka yhden sortin synttärilahja... :D Muut kummit on sitten tämän mun ystävän sisko ja mun oma kummipoikani. Saan sitten monen ikäisiä kummeja jos kaikki suostuu ja se on mulle tosi tärkee juttu.

Huomenna alkais taas uusi rv... :D

Olkkis ja Ötzki Masupallero 24+6



 
No itse olen vasta pähkäilemässä...tai oikeammin olen jo miettinyt heidät, mutta pyytäminen on vielä tekemättä.

Ensimmäinen on sisareni, joka on odottanut ripille pääsyään tänä kesänä kuin kuuta nousevaa, että pääsisi kummiksi meidän tulevalle lapselle...on juu siis nuori vielä, mutta se ei ole mielestäni tärkeää vielä tässä vaiheessa ja onhan hän sitten kuitenkin 15v meidän lasta vanhempi :D
Tonen on meidän yhteinen ystävä, jolla kaksi poikaa itsellään, toivotaan että ottaa pestin vastaan, sillä tiedän hänen vähän olevan harmissaa, kun hänelle ei ole vielä yhtään kummilasta omassa perheessä tullut ja tiedän hänen rakastavan lapsia ja olevan vielä hyvin aktiivinenkin heidän kanssaan...eli olisi aivan ihana.
Ja sitten kolmas olisi miehen läheinen serkku. Jos saisi aikaiseksi käydä kesän aikana ripin.
Hänellä on siis jäänyt se jostain syystä väliin ja se tuli esille, kun oltiin häntä pojan kummiksi pyydetty...tajusi sen silloin itsekkin ja että häntä harmitti.
Toivotaan, että nyt sitten kesän aikana sen tekisi, niin hänen ei tarvitsisi omaa veljeään kadehtia, joka siis on tämän meidän esikoisen kummi :D

Eli mietitty on, mutta vähän vaiheessa vähän kaikelta osalta :D
 
tuli mieleen kun huomenna eka neuvola..Annetaanko ekalla neuvola käynnillä se pissanäyte..? Olen päässyt unohtamaan kaikki asiat..Ja jännittää kamalasti :ashamed: Kiitos vastanneille..

sannis ja tammimasu rv 7+3
 
No tuota, meillä toimitaan niin pöhkösti, kun omassa terkkarikeskuksessa ei labraa enään ole, että viimeistään viikon päästä ekasta neuvolasta mennään antamaan veri-ja virtsanäyte labraan, niin ovat sitten valmiit seuraavaan neuvolaan mennessä.

Eli käsittääkseni kyllä, pissinäyte annetaan ekalla käynnillä =)

Me ostettiin tänään uusi sohva....aijaijaiajajajajaiii, että on muhkean mukavan ihana :D
Tulee sitten n.1viikon päästä kotiin...maltan tuskin odottaa :D

Eipä kummempaa :wave:

paapelo+poju+Tiuhti 21+1
 
Heips, täällä uusi pikkukakkosen odottaja :wave:

Tänään on rv 11+2 ja LA 11.12, ultra on viikon päästä 1.6 ja silloin tarkentaa sitten LA, mutta ei se varmaan kauheasti tuu heittämään. Esikoinen on syntynyt 02/04, eli ikäeroa tulee melkein 6v. Meillä on tämmöinen ihanahko uusperhekuvio, kun tämä tuleva lapsi on mun ja miesystäväni eka yhteinen, miehellä on entisestä elämästä 2 lasta.

Meillä ei ekassa neuvolassa annettu pissanäytettä. Ekalla kerralla katottiin vaan paino ja verenpaine. Erikseen piti varata labraan aika, jossa otettiin verikokeet ja pissanäytteet (sukup. taudit ja veriryhmä katsotaan). Tokasta neuvolasta lähtien pitääkin sitten joka kerta pissanäyte antaa. Täällä on muutenkin tälleen alkuun aika harvoin neuvoloita, tai eka ja toka neuvolan parin viikon sisällä, kun tokalla kertaa oli lääkärintutkimus, ja sitten seuraava onkin vasta joskus viikoilla 18-20. Loppua kohden sitten tiuhentuu tahti.

Mua närästää ihan kokoajan, ei tee mieli mitään syödä, kun tietää mitä siitä aiheutuu, ja vaikka kuinka yrittää rennietä ottaa, niin tuntuu ettei sekään enää auta, tää on ihan hanurista!! Ja sitten vielä lisäksi enempi ja vähempi oksetusolo ja väsymys, niin avot, oikein ihanaa. Mut ehkä tämä tästä helpottaa joskus, viimeistään sitten joulukuussa :LOL:
 
Sannis: Meillä oli heti ekasta neuvolasta tuo pissanäyte annettava. Itse tosin pääsin siitä kun oon herkkä saamaan virtsatieinfektioita ja käyn aina suoraan labrassa aina noin viikkoa ennen neuvolaa. Nyt tässä mietin että kun mulla on se sokerirasituskoe ensi torstaina niin vois samalla antaa senkin niin ei tarvii sitten seuraavana maanantaina mennä kun labrassa on aina silloin ruuhkaa.

anskuuu Tervetuloa tähän ketjuun.. En oo ainakaan huomannut sua aikaisemmin. Meilläkin on uusioperhe jossa mun ja avomieheni lisäksi mun 8v tytär. Miehellä ei oo omia lapsia ja nyt odotellaan ekaa yhteistä vauvaa syntyväksi syyskuussa. LA on 06.09.

OMANAPA Hitto mulla on taas ollut pinna kireällä. Kävin tänään tuossa Myyrmäkihallin kirpparilla ja tuntu että kaikki ihmiset, jostain syystä varsinkin vaunukansa, ärsytti ihan hillittömästi. Yksikin äiti parkkeeras vaununsa mun selän taakse ihan minuun kiinni niin että meinasin kaatuu vaunuihin sisään kun lähdin liikkeelle. Mietin tässä jo että onkohan tää sitä synnytksen aikaista masennusta. Jotain pitäis tehdä ennen kuin vallan riistäytyy käsistä. Onneksi oma vauvamasu ei kauheesti näy tuolta vararavintovaraston alta... Onneksi kohta pääsee viettämään ansaittua kesävapaata jolla ehkä ehtii levätäkin sitten kunnolla ennen kuin vauva sitten syntyy

Olkkis ja Ötzki Masupallero 25+0
 
iltaa. :wave:

Tervetuloa anskuuuu!

On: Täällä ei väsymys meinaa hellittää millään, ja pahaolo on tullut täysipäiväiseksi, kun alkuun oli vain iltaisin.. :x En sen takii ole jaksanut kirjoitella, kuulumiset olen kyllä käynyt lukemassa. Nyt juur painatin ukon hakemaan kaupasta B-vitamiinia jos se vähän helpottais tätä jatkuvaa väsymystä. Ja lisäks viel magnesiumia, kun meinaa alkaa jo suontavetää ja lihakset mutenkin tosi kipeinä.. Katsotaan onkos niistä mitään apua. :D

Tigru ja Möhkis 6+5
 
olkkis:
Onko sinulle annettu sellaista raskausajan masennusta kartoittavaa kyselylomaketta? Meidän neuvolassa se jaetaan jokaiselle odottajalle toisella tai kolmannella käynnillä ilman kyselyjä ja se pitää sitten palauttaa täytettynä seuraavaan neuvolaan.
Jos et ole saanut, ehkä voisit kysyä. Masennus raskausaikana kun on paljon yleisempää kuin luullaan :hug:

anskuuuu:
Tervetuloa mukaan. Oletko karsinut ruoista ne pahimmat närästyksen aiheuttajat...voisi edes hiukan lievittää...närästys on kyllä niin syvältä :/

 
se ensimmäinen neuvola =) =) Odotan sitä ihan innolla!! En tiedä yrittääkö ne kuunnella sydänääniä ensimmäisellä neuvola käynnillä..Joonaksesta yritettiin kuunnella ekalla neuvola käynnillä mutta ei kuulunut. Mutta silloin mä kävin yksityisellä ekassa ultrassa ja tiesin että vauvalla oli kaikki hyvin,niin en pelästynyt vaikka ääniä ei kuulunutkaan.

Nyt en ole käynyt missään ultrassa ja hieman jännittää onko siellä masussa elämää..Vaikka tää toisinaan oleva pahoinvointi kyllä kertoo että eiköhän siellä matkustaja ole :)

Tulen kertomaan kuulumiset! Neuvola on klo 14.15
 
Sannis:
Ei kannata huolestua viakkei äänet vielä neuvolassa kuuluisi, ihan täysin normaalia. Kuuluvat useimmiten selkeästi vasta rv10 tienoolla tai vasta sen jälkeen...toki voi käydä huippu tuuri ja vauva saattaa olla juuri holilla =)
Onnea kuitenkin neuvolaan :D

paapelo+poju+Tiuhti 21+2
 
Onnittelut vauvautuneille :flower:

Sannis: kyllä meillä annetaan joka neuvolakerralla pissanäyte, muista siis olla 4 tuntia pissaamatta ennen neuvolaa.

En olekaan jaksanut pitkään aikaan kirjoitella, kun täällä kotona on ollut niin kauhea härdelli päällä. Mies tekee jatkuvasti pitkää työpäivää ja viikonloppunakin on usein töissä ja molemmilla alkaa olla voimat loppu tilanteeseen. Toivottavasti saavat miehen työpaikalla jaettua hommia, ettei mies itseään ihan työllä tappaisi.

Mutta tänään kävin nt-ultrassa ja kaikki oli loistavasti. Kätilön mukaan viikotkin täsmäsivät. Ihana oli katsoa pikkuista kun masussa kovasti möyri :heart:

Hedukka ja minimuffeli 12+0
 
Täällä on kestänyt päivitys hetken. Rakenneultra oli ja meni, ja kaikki ihan ok. Käsiä piti jalkovälissä, sen verran sain selville että ei siellä mitään pullistumaa vielä näy, joten jospa se nyt olisi sitten toivomani tyttö :) Saa nähdä.
 
Voisin liittyä tänne :) Täällä ootellaan pikkukakkosta. Viimeviikolla tein positiivisen testin. Kyllä sitä on ootettukki!! :heart: Esikoinen on 4v tyttö.
Oireita on oikeestaan ollu kipeet rinnat..AU!
Ja tosiaan, mäkään en enää muista mitään raskaudesta. Hulluna pyörin kaikilla vauva sivuilla :D Laskettu aika joskus tammikuussa. Huomenna meinasin soittaa neuvolaan. Jännää :)
 
Tervetuloa Nazu!
Pistä mulle privaa kun tiedät la:n yms niin lisäilen sut listaan.

Sannis: Miten meni eka neuvola?

Itse tässä naureskelen Ötzkille kun pieni vetää rundia mahassa niin ettei tiedä miten päin sitä itse olis kun kutittaa niin pirusti. Muutenkin taas masupallerolla ollut vauhti päällä. Liekö sitten johtuu siitä että sai hieman jätskiä... Enää kolme aamu- ja yksi iltavuoro nii koittais vapaa... Ei tahdo oikein aika kulua, vaikka olisi miljuuna ja yksi asiaa mitä pitäis tehdä ennen kuin anoppi viikon päästä suhaa kylään.

Olkkis ja Ötzki Masupallero 25+1

 
kuulumisia:

Verenpaineet koholla mikä ei yllätä luultavasti saan albetol lääkityksen verenpaineen hoitoon. Sydänääniä ei edes kuunneltu eikä se haittaa,tiedän ettei ne kuulu vielä. 10.6 on lääkäri ja siellä tehdään ultraääni tutkimus joten jännittää =) Eikä siihen ole enää 2 viikkoa 2 päivää :) Ja laskettu aika olisi 7.1.2010 niinkuin olen laskeskellut..

Sannis ja tammimasu rv 7+4
 
nazu:
Tervetuloa ja onnea :wave:

sannis:
Toivotaan, että lääkkeillä paineet pysyykin kurissa =) Ja hermopäitä lääkäri käynnin jäännäämiseen :D

Olkkis:
Täällä kanssa kauhea meno päällä ja kutiaa nuo pienemmät liikkeet ihan hiisinä :D
Itse söin juuri Snickersin...taitaa Tiuhti olla makean perään...mutta kukapa ei :D

Oltu koko päivä ulkona...tai käytiin pojan päikkärit vetämässä ja sitten taas ulos...nyt poika on ihan yliväsynyt ja taistelee tuolla sängyssään ison tikrun kanssa ja kiukkuaa :kieh:
Nooh, kohta se siellä jo rauhottuu...ei parane mennä sinne, kun saa vaan raivarit minule jos julkean mennä häritsemään kiukkuamistaan :whistle: :D

Nyt keittämään kuppi teetä :wave:

paapelo+poju+Tiuhti 21+2
 

Yhteistyössä