Pikkukakkosta odottavat vol4

Nazu tervetulloo... :D Ja onnittelut plussasta. :flower:

Sannis: tosi aikaisin sulla oli eka neuvolla, mulla vasta 24.6. sillon viikkoja 10. :/ Kait se riippuu kunnasta, miten ottavat.

skye82 : Peukut pystyyn, että toiveet täyttyy. d:)b

ON: Täällä ei muutosta edellisestä, viel ei ole b-vitamiinit auttanut, tietenkäään, vastahan ne aloitin.. ;) Mutta eiköhän niistä pikkuhiljaa ole apua. Toivon hartaasti, tää väsymys alkaa olla sietämätöntä.. :headwall: |O
 
Tigru:
Söin alkuraskauden niitä raskausmonivitamineja, joissa oli myös b-vitaminia ja joka aamu kun sen naukkasin kurkusta alas, niin n.1/2h jälkeen olo helpotti...tai enhän nyt kärsinytkään kuin siitä etomisesta, mutta silti =)

Täällä minä yksin olen hereillä...kummatkin minun miehet nukkuu...iso ja pieni :D
On tämä kumma.
Siskokin tulee kohta ja nää vaan nukkuu :LOL:
No kerrankin näinpäin, vaan kyllä tuon suuren miehen on tuolta jo noustava :D

Aamupalantekoon :wave:

paapelo+poju+tiuhti 21+3
 
Tosiaan tuntuu vaihtelevan aika paljon nuo neuvolakäyntien määrät ja tiheydet kunnittain. Täällä käydään n. 4-5vko välein ja sit loppua kohden tiivistyy eli rv 30 jälkeen 2vko välein ja sitten vika kuukausi viikottain.

Tigru Auttaako nuo b-vitamiinit väsymykseenkin? Oon käsittänyt että niillä saa vaan pahoinvointia kuriin. Väsymys on täälläkin valtaisa, pahoinvointi ailahtelee tosi paljon päivittäin.

Eilen oli tosi hyvä olo koko aamun ja iltapäivän. Kertaakaan ei edes etonut. sitten tuossa 4 aikaan olin ruokaa laittamassa kun rupes pyörryttämään hirveesti ja sittenpä se oksennus lensikin. En tiiä johtuuko tuo pyörrytys sitten tippuneesta verenpaineesta vai mistä, mut kovin tuttuja tuntemuksia esikoisen odotusajalta. Tosi kiva vaan kun se iskee niin puun takaa. Esikoisen aikaan olin kerran yksin kaupungilla liikenteessä kun yhtä-äkkiä meinas taju lähteä. Siinä sit yhden patsaan luona istuskelin ja lopulta oksensin pyöräparkin viereen. Kyllä hävetti, kun tuntu että kaikki ihmiset varmaan ajatteli että joku krapulainen siinä pykää. :ashamed:

sanle ja saunatonttu 9+5
 
Heipsis vaan tännekin pinoon... oon enemmän kirjoitellut tonne tammikuisiin. Kaikki on näillä näkymin edelleen hyvin, nyt on 8+5. Ihan USKOMATONTA että kohta alkaa jo 10. raskausviikko! Se kuulostaa niin paljolta! :D Eilen oli eka neuvola, ja tänään joudun vielä menemään antamaan veri- ja pissanäytteitä.

Pahoinvointi on kohtalaista, mutta luojan kiitos ruoka maistuu taas. Se oli pahintaa aikaa rv 6-7, kun tyhjä maha oksetti, mut mitään ei pystynyt syömään. Nyt voisin syödä melkein mitä vaan ja paljon. :LOL:

Täällä Helsingissä ainakin mulla eka neuvola oli rv 9, seuraava on rv 16 vasta. Eka lääkärineuvola on poistettu, eli lääkäriin pääsee vasta oliko se nyt rv 28. :/
 
Kiitos onnitteluista! :)
Tänään sain soitettuu neuvolaan ja mulla on eka ultra jo tulevana perjantaina!! :eek: outoo. Nyt joku uus systeemi taas täällä. Viikkoja mul on luultavasti vast 6. Mut perjantaina sit selvii enemmän.
Sitä ootellessa :)
 
paapelo: Mietin tänään juuri että pitäis varmaan käydä hakemassa niitä raskausajan monivitamiinejä, mistä itse ostit ja mitä maksoi?

Sanle: Eiks B1-vitamiini ole juurikin väsymykseen? En tiennytkään, että sillä voi myös hoitaa pahoinvointia.. :/

nazu: Oho, pääsetpäs aikaisin ultraan, kiva juttu. :D
 
Heippa!
Kirjoitin pitkät pätkät ja se katosi, vähänkö ärsyttävää.

Pahoinvoinnista:
Olen molemmissa raskauksissa kärsinyt todella voimakkaasta pahoinvoinnista. Ekasta tiputuksessa muutaman kerran.. Ja nyt tässä toisessa söin BekoLong-B-Vitskua 3kk. Se on pitkävaikutteinen bee, suosittelen sitä todella. Ja mulla oli käytössä myös rannekkeet, mutta niiden pitää olla paikoillaan koko ajan että niistä on hyötyä. Vain suihkun ajaksi pois. BekoLongin jälkeen aloin syömään raskausmultitabsia 2 kpl päivässä. En oksentanut yhtäpaljon kun esikoisen kanssa. Koin, että niistä oli jotain apua. Joten pahoinvoivat hoi, - kannattaa kokeilla.

Itsellä täällä jännää - ihan niin että yöunet on menny ja hermo ratkennut.
Lääkärineuvolassa oli massuotus ihan oikein päin siis pää alas ja jo tosi alhaalla. Lääkäri tunsi pään hyvin ja jo hieman vaikeutti kohdunsuun tilanteen tutkimista ku oli jo niin alhaalla.
Mutta kuinka ollakkaan viime torstai-iltana otus ponkaisi pois raivotarjonnasta ja voin sanoa että se sattui. Supistelikin jonkin aikaa ihan kipeesti. Ja perjantaina kättärillä ultrassa tosiaan selvisi että tyyppi oli kääntynyt viistotarjontaan. Uusi aika kättärille on torstaina jossa katsovat tarjonnan ja koittavat sitten kääntää eli ohjailla tyypin oikeille raiteille. Onneksi se ei ole sentään perätilassa niin on helpompi kääntää. Pelkään koko toimenpidettä niin että kun vähänkin sitä ajattelen niin sydän hakkaa miljoonaa..
Yritän mennä positiivisin mielin... hmm onnistuukohan!!! Panikoin siksi että en missään nimessä halua leikkausta vaan haluan synnyttää..
Huh huh... viime hetken dramatiikkaa..

Panikoitsija Lumppari ja pyörivä maha-asukki 36+6
 
Lumipyry:
En tiedä toimiiko todella, mutta vippaskonstina perätilassa olevalle lapselle voi käyttää kylmähaudetta. Eli laitetaan vaikka pakaste pussi siihen kohtaan missä pää on ja yritetään ohjata vauva haluttuun asentoon siis samalla painaen massua niin, että vaavi ei pääsisi muljahtamaan väärään suuntaan, sinun tapauksessa istumaan =)
Siskon vauva oli vielä rv36+0 perätilassa ja minä sitten näitä konsteja häneen kokeilin. Ja kevyttää ahdistelemistakin, eli pakotin vauvaa kääntämään itseään tekemällä ahtaita kohtia päänviereen ja kaskummaa, puolen tunnin jälkeen sisko kyllä tunsi, että kääntyi oikein kunnolla ja oli sitten viistossa ja sen jälkeen yöllä oli hänen mielestään tehnyt taas volttia joka teki kipeää ja meni rt-asentoon. Joka sitten vahvistettiinkin synnytystapa arvioinnissa parin päivän päästä =)

sukkapari:
Nauttikaamme näistä harvinaisuuksista :D

paapelo+poju+Tiuhti 21+4
 
Täällä käytiin aamulla antamassa labrassa verikokeet seulaa ja verenkuvaa varten. Samalla reissulla oli sitten pojan 1,5v neuvola ja uusiksi mitoiksi saatiin 87,5cm ja 14.13kg :D Meillä on varsin jytky poika, taitaa tulla iso mies, jos kasvaa kuten pari mun enoa niin semmonen 2m tulee pituutta :) No jospa ei ihan kuiteskaan.

Olo on ihan hyvä, iltapäivisin meinaa hieman tuo oksennusrefleksi pukata pintaan mut jos saa syötyä ja ottaa rauhallisesti niin menee ohi.

Vielä 2vko np-ultraan...

sanle ja saunatonttu 9+6
 
Sanle:
No onpas teidän poika karpaasi :D
Meidän poika on sellainen kuluttaja ilmeisesti, että kaiken minkä syö, myös kuluttaakin. Olen omalla vaa'alla katsellut kerran viikossa pojan painoa ja 1v neuvolasta tähän päivään, eli 3kk ei ole tullut kuin n.400g maximissaan, eli korkeintaan pituus nostaa painoa :D
Neuvolassakin naureskeli, kun poika ei hetkeäkään ollut aloillaan. Kysyi syömisistä ja tunnustin, että ei kaihdeta voita tai margariinia ja saa kyllä kunnon läskisoosiakin :LOL:
Niin ja pituus on nyt varmaan lähenemässä tuota 80cm rajapyykkiä ja painaa 9,7kg...pieni suuri mies :D
 
Sanle:
No johan, on pojalla ollut sitten varsinainen kasvupyrähdys.
Epäilen myös pojalla olevan joku kasvukausi, sillä hän syö valtavia määriä, siis joinain päivinä saattaa syödä isomman annoksen kuin minä ja tahtoo vielä kotvan päästä lisää tai sitten vaikkapa banskua :eek:
Ja kun eihän tuota kapistusta saa paikallaan pysymään, niin käytän mittapuuna meidän ruokapöytää ja sitä miten pitkälle yltää pää ja miten keskelle pöytää pitää vaikkapa kukka laittaa siihen ettei yllä :D
Ja kyllä on mielestäni aika lyhyessä ajassa venähtänytkin...tietäisipä vaan kuinka paljon niin voisi selittääkkin hieman tuota pohjatonta kaivoa :LOL:
 
Huomenta!

Sanle&Paapelo: Muistan omasta esikoisestani että hänelläkin oli tuossa iässä ihan hillitön ruokahalu ja kaikki meni kasvamiseen mitä suuhunsa pisti. Olin itsekin ihan huuli pyöreänä asiasta. Kaikkiaan noita kasvupyrähdyksiä tais olla 3-4kpl ennen kuin nyt esikoisneidillä koulu alkoi ja pituutta tais tulla yhteensä 35cm noissa kasvupyrähdyksissä ja tietty sitten välissä se normivauhtinen kasvu. :D

Olkkis ja hiljainen Ötzki Masupallero 25+4
 
Paapelo meijän poika on kyllä ollut aika huono syömäinen viimeisen kk ajan kun on ollut tuota räkätautia ja korvatulehdusta, että luulen ton painon nousun vähyyden selittyvän silläkin, mutta näkyyhän tuo pituutta kasvaneen syömisisistä huolimatta. Tosin luulen hieman että viime neuvolassa mitattiin väärin ettei tuota kasvua ihan 6cm ole tullut. Mutta kyllä sen huomaa vaatteista ja siitä miten yltää nyt ihan joka paikkaan eri lailla, että pituutta on tullut roimasti.

Täällä tuli 10+0 täyteen :D vielä 2 vko np-ultraan...Odottavan aika on pitkä. No mut kerran on kuitenkin jo masukki nähty joten sen puoleen ei hätä oo.

Sanle ja saunatonttu 10+0
 
Moi taas pitkästä aikaa...

Mitä tehdä kun väsymys on jotain ihan kauheeta ja esikoinen vaistoaa mun mielialan ja on sitten yhtä kitinää...blaah, en valita, nyt neiti leikkii tuossa taaperon kanssa, mutta yöllä se kitisee joka kolmas tunti, eli syvääunta en kerkee nukkua millään.

Onneks tulee vkloppu ni miehellä alkaa kesäloma, joten ainaki jokatoinen päivä saisin nukkua...kahden viikon aikana...
Mutta eikö tämän uninen aika pitäisi poistua pian????

 
sydänkäpynen: Kuulostaa niiiin tutulta, mulla kanssa ihan järjetönt väsymystä, edes vettä en jaksais lähtee hakemaan,saatikka siivota... Ja sitten viel tuo esikoinen joka varmaan vaistoo jotakin,niin on yhtä kiukuttelua joka asia.. Mä aloin juuri syömään B-vitamiiniä, mutta apteekista saa myös raskausajan monivitamiinejä, kannattaa kokeilla, jos niistä olisi jotain apua. ;)

Mulla alkoi tänään kesäloma, joka jatkuukin sitten todennäköisesti tuonne elokuun puoliväliin saakka, ellei sitten yhdestä työpaikasta tulis jotain..saasnähä, lupasivat ilmoitella ensiviikolla kuin kävi. :p Nyt vaan peukut pystyyn, että natsais.

ON: olotilassa ei mitään muutosta, väsyttää ja oksettaa ihan yhtäpaljon kuin eilen ja edellispäivänä ja -viikko sitten, ei meinaa hellittäämillään.. |O :x

No jotain positiivista, ei ainakaan tarvii enään kouluun nousta. :D
 
ja täällä hermot kireällä..
että hyvää päivää vaan kaikille :D kyllä se on todettu ett kivempi odottaa näin keväällä/kesällä kuin syksyllä... ihan mielialan takia jo..
Esikko siis 09/06 ja tän toisen piti tulla 25.5.. mutta ei...

Ode ja salamatkustaja 40+4
 
Oli mennyt ihan ohi minulle tullut kysymys vitamineista :ashamed:

Elikkäs ostin silloin alkuraskauteen Multitabsin raskausmonivitamini valmisteen, muistaakseni siinä oli jotain 80?kpl tabuja ja maksoi n.14e. Ostin Columbus kauppakeskuksen apteekista, kun oltiin siellä ostoksilla. Otin jokapäivä 2 tablettia ja riitti muistaakseni johonkin rv10-11 asti, jokunen tabletti jäi kyllä silloin tällöin ottamatta.
Ja aina se aamutabu vvei sen hienoisenkin palan kurkusta pois ja antoi potkua päivään hiukan enemmän ja silloin kyllä huomasin eron heti, jos en ollut muistanut aamulla sitä ottaa. Nyt olen ilman ollut, kun voi syödä ihan normaalisti ja ruokavalioon kuuluu erittäin runsaasti kasviksia ja hedelmiä jne. mistä saa yhtälailla noita vitamineja, se himottaa, mistä on puutetta, jos niin voisi sanoa :D

Täällä oli joku katkos ja ei päässyt tänne...että oikein ahisti, ai miten niin koukussa :LOL:

Nyt kiehuu puuro yli, pitää taas mennä :wave:

paapelo+poju+Speeder 21+5
 
unikuu108
ne multivita pore- tabletit on muuten ihan samaa kamaa multitabs raskausvitamiinien kanssa(halvempia vain) ja ilman rautaa. mä juon niitä ja sit rautaa jos tarvii niin lisänä..
 
Maha kuvaa huomisten poksujen kunniaksi. Ollaan mökillä, joten silloin en saisi päivitettyä :D

Rv21+6


Ympärys mittakin jo 91cm, kun se normisti ilman raskautta on kieppunut n.78cm...tätä menoa menee kyllä esikon 109cm ympärys rikki helposti :LOL:

paapelo+poju+Speeder 21+6
 

Yhteistyössä