*Pikkukakkosta odottavat vol3*kevät-09

Hyvää kiirastorstaita ja suomalaisuuden päivää kaikille :D

Täällä on Aitoelämänlangat nousseet lähes kaikki mullistaan...en olisi uskonut, että noin nopsaan tulevat, vaikka lukemieni juttujen perusteella kyllä tiesin sen tosi nopeakasvuiseksi. Nyt vain alkaa mietityttämään, että mihin ne kaikki tungen...taimia on tällä hetkellä noussut 21kpl ja vielä nousemassa olisi ainakin 7kpl :LOL: Siihen lisänä sitten muut köynnökset...taidan tosiaan viedä kavereille ja äidilleni muutamat.
Eräs viherpeukku kun oli laittanut kuvan saunarakennuksen viereen istuttamastaan Aitoelämänlangastaan ja se täytti koko jäähdyttely aition aidoituksen ja osan seinää ja hänen muistinsa mukaan laatikossa oli vain 3-4 tainta istutettuna...olen siis pulassa :LOL:
Nooh..tuleepahan naapurikunnan kadehdituin istutus kokoelma meille :D

Täällä tulee niin vietävästi, että tutnuu lasitukset tulevan sisään :kieh: Muuten olisi niin kaunis päivä, mutta tuo tuuli on aivan naurettava...onneksi lupailivat viikonlopuksi ja siitä etiäpäin tosi ihania kelejä, jopa 15 astetta lämmintä, pääsee rehut ulkoilemaan silloin, jotta saan niitä karaistua ennen toukokuun puoltaväliä :D

Omasta navasta ei mitään erikoista =)

paapelo+poju+tiuhti 14+5
 
miten ihania vauva- ja masukuvia tänne oli ilmaantunu!!! :heart:
määääääki haluun.. :)

mä oikein innolla ootan et millonka mulla masu tupsahtaa näkyviin.. mahan seudulla ei juuri ylimääräistä ole, mut mulla on jyrkästi taaksepäin kallellaan kohtu, joten voi olla ettei näy kovin aikasin.. esikoisesta alko näkyyn joskus 17-19 viikoilla, en ihan tarkkaan muista..
kuis aikasin muilla on toisessa raskaudessa alkanu masu näkyyn?

mä oon touhunnu koko aamupäivän, siivoillu, pessy pyykkiä ja kuurasin vessanki lattiasta kattoon.. ei oo ihan normi-minua.. :LOL:
nyt pieni kahvi- ja lepohetki ja sit aletaan tytön kans askarteleen vielä viimehetken pääsiäisaskarteluja, ennen ku mun äiti tulee miehensä kanssa meille kyläileen..

mulla on aamuinen etominen hellittäny hieman ja alamahatuntemuksetki on muuttunu hieman erilaisiksi, miten, en oikein osaa selittää, mut erilaista se on ku aiemmin.. rinnat kutisee ja kipuilee.. :/
eilenki ratsastaessa tuntu etten voi oikein kunnolla istua ravissa ku tuntu et tissit pomppii niin kipeetä.. :/ ehkäpä käyn investoimassa itelle kunnon urheiluliivit ni voin tuota harrastustaki jatkaa ihan hyvillä mielin ilman kipuiluja..

onko joukossa muita jotka harrastaa ratsastusta? miten pitkälle olette ratsastaneet/aiotte ratsastaa? mä oon käsittäny et suositus on et sellasta liikuntaa voi harrastaa niin pitkään ku itestä hyvältä tuntuu, mitä on ennen raskauttaki harrastanu, eli toisin sanoen, aerobikkiä ei kannata aloittaa nyt jos ei ennenkään ole harrastanut, mutta voi jatkaa niin kauan ku se ei itestä tunnu epämiellyttävälle.. kokemuksia?

oikein mukavaa ja munarikasta pääsiäistä kaikille!
:LOL:
 
Heipparallaa kanssaodottajat!

Tänään oli neuvola ja oli ihan hyvä reissu. Sain juteltua asioista lopulta ihan helpostikin kun terveydenhoitaja tiesi jo etukäteen tästä miehen sydänsairausasiasta yms. Eli se asia on nyt purettu ja pakettiin taputeltu. :D Eilen kun mietiskelin tätä tämän päivän neuvolaa niin tuli ihan tyhmä pelko: nimittäin sellainen että mitä jos mies vauvan synnyttyä kuitenkin päättää lähtee kun ei oo valmis isäksi vaikka ikää jo yli 40v... No tiedän että on turha pelko mutta kyllä sitä kaikkee outoa tulee pelättyä. :D Muuten kaikki oli hyvin: verenpaine 102/74, hemoglobiini 122 (mulle hieman matalahko), sydänäänet kuului hyvi ja ötzki tekikin aina niin että kun saatiin sydänäänet anturilla kuuluviin niin kääntyi ja potkaisi sitä anturia. :D Oli aika mojovat äänet. Seuraava neuvola sitten 7.5 ja silloin käydään läpi myös nämä vanhempainrahaan ja -vapaaseen liittyvät asiat. Tulisipa pian toukokuu... :D

Olkkis ja ötzki-pötzki 18+4

 
AAM
neukkulassa kaikki ok !
hemppa oli sen saman ko viimeks 114 ei ainakaan huonommaks mennyt mikä on pääasia :)
paino+644gr
liikkeet ++
turvotus +
kusi ok
mun paine 122/70
vauvan syke 145-155
RT
on tosi alhaalla sanoi että tosi vähän pää liikkuu siellä enään x:)x
sf: 35,5 muutos 0,5 cm :|

(. ):siinäpä nuo... lievää juilintaa on ollut koko päivän ei mtn liian kivuliasta ja sukkapuikkotuikkaisut nivusiin on tullut ja alaselkään vihloja..
hikkakin tuntuu enempi perseessä.. :whistle: ettei tuossa edessä enään.. :D

Pääsiäisenä ollaan kotona jos mies töissä mutta jos ei niin sit mökillä käymässä... pikapikaa ainakin.. mut mökki on Riihimäellä joten kestää ajaa joku 45 min muutenkin :LOL:

Am & hippunen 39+3
 
AAM
Alkuperäinen kirjoittaja sukkapari:
AM tuo mökille lähtö on hyvä idea :D (mitä kauempana synnäristä, sitä varmemmin syntyy) :whistle:
juu juu ja tarkoitus mökillä ois lastata auto täyteen halkoja :kieh: :LOL: :LOL: :D joten sillä matkalla ko mennään ni voidaan oikaista kehäkolmoselta sinne jorviin :whistle: äkkiä tuolta tulee katsos ko pääsiäisliikenne kuitekin helsingistä poispäin.. :p
 
Oooh!
Nellahille suuret onnittelut pienokaisen johdosta :flower: :flower:

Täällä on taas energiaa vaikka muille jakaa. Muta siivoaminen ei kyllä maistuisi :LOL:
Eiliset tiskivedet edelleen altaassa tiskeineen...ehkäpä kuitenkin ne tänään poistan siivouslistasta :D

Eipä mitään kummallisempaa.

Oikin ihanaa pääsiästä kaikille :wave:

paapelo+poju+Tiuhi 14+6
 
Onnea muillekkin vauvautuneille. :flower:

Meille siis syntyi eilen vihdoin ja viimein ihana pieni poika. kotiuduttiin 12 aikaan jo tänään :) sunnuntaina vielä mentävä lastenlääkärin tarkistukseen uudelleen.

pikasta synnytysstooria..

12.30 alkoi säännölliset supparit 10min välein ja mietin pitkään että pitäskö mun nyt mennä vai ei kun kumminkin passittavat taas kotiin. no onneksi soitin taksin. matkalla supparit tuli 5min välein. pääsin saliin ja pantiin piuhat kiinni niin melkeen heti hälyytettiin paikalle 2 lääkäriä ja 2 kätilöä lisää. monitoreja vaihdeltiin tarkempiin ja olin siis 6cm auki jo saliin mennessä. Pojan syndänäänet laski joka supistuksella pahimmillaan 3min alle 50. hurjasti konttailtiin ja lisähappea sain koko synnytksen ajan. lääkärit oli kokoajan valmiudessa lähtemään hätäsektioon. sain spinaalin ja lähti tunto täysin. ja eikös se pahensi vauvan vointia. ja olinki jo yks äkkiä 10cm auki mutta kohdun suu oli liian korkeella imukupille no hetken odottelun jälkeen lääkäri totes et ei auta kun alkaa ponnistamaan että saadaan poika ulos. välissä otettiin päästä verinäytteet että saatiin tarkat happiarvot ja ne onneksi hyvät. kun pää tuli esiin selvisi syy, napanuora kaulanympärillä. spinaalin vaikutus oli just loppunu kun alettiin ponnistamaan ja voi elämä että se teki kipeetä. poika sai 9 pistettä (yksi meni väristä;) vähän sekavaa oli kuten koko nopee synntyskin (vähän yli 4h koko synnytyksen kesto) en voi kuvitellakaan mitä olis voinu käydä jos olisin vielä jääny kotiin laskeskelemaan.

Nellah ja Toni 23h ja risat
 
Hyvää pääsiäistä!

Olin eilen katsomassa kaveria Kättärillä synnyttäjien päivystyksessä ja näin siellä (silloin) 2h vanhan pienen poikavauvan. Iski ihan hillitön malttamattomuus että saisipa oman nyytin myös äkkiä syliin. Onneksi tässä on "enää" puolet matkasta kuljettavana tässä odotusessa.

ON: Aika tuntuu todella kuluvan taas näiden pyhien takia tosi hitaasti kun ei oikein mitään osaa tehdä. Tosin nyt onkin otettava jo hippusen hitaammin kaikki sillä joudun kulkemaan töistä tullessani n.500m pitkän ylämäen ja torstaina kotia kohti lyllertäessäni iski vatsan alueelle polttava kipu. Liekö harjoitussupistus vai mikä mutta mitään ylimääräistä kipua en tässä vaiheessa vielä kaipaa.

Olkkis ja ötzki 18+6
 
Onnittelut nellah :hug: :heart:

Kohta pitäisi lähteä savustamaan lohta ihan kunnon savustuspöntössä :p
Ens tiistaina olisi neuvola,dieetti ei ole oikein sujunut nyt 2 viikon aikana :whistle: :snotty:
No,kuhan painoa ei olisi tullut niin on hyvä.
Huomenna poksuu taas viikot :heart:
Ja tosissaan,ens kuu oliskin jo mun kuukausi la perusteella :eek:

BV ja P 32+6
 
onnittelut kaikille nyytin saaneille! :heart:

täällä on pääsiäistä vietelty oikein porukalla, mun äiti miehensä kanssa oli täällä 2 yötä ja meillä on miehen kans ollu paitsio tytön hoidosta ku mummu ihan välttämättä haluaa tehdä typyn kans kaiken.. :) en pistäny pahakseni vaan lepäilin, ulkoilin ja rentouduin.. :)

ens keskiviikon tuleva ultra jännittää päivä päivältä enemmän.. pelottaa ja silti kärsimätön olo.. toivottavasti kaikki on kunnossa.. :heart:




 
Moro taas!

Kysyin tätä jo omassa kuukausipinossa mutta kysäisenpäs täälläkin: olisko kellään neuvoo miten sais nukuttua kunnolla? Oon nyt ainakin kolmena yönä peräkkäin herännyt keskellä yötä enkä oikein sen jälkeen ole saanut nukuttua. Ottaa oikeasti koville tämä väsymys kun ei mitään oikein jaksaisi tehdä mutta on kuitenkin pakko. Unilääkettä en tässä vaiheessa haluis käyttää mutta jos se on ainoa vaihtoehto niin ei kai se auta muu kuin mennä lääkäriin ja pyytää sitä.

Olkkis ja ötzki 18+6
 
Johan oli jälleen mieletön synnytys kertomus :D

Vielä kerran onnea Nellahille pojasta :flower:

Täällä on ollut ihan hyper super hillitön energia virtaus päällänsä koko päivän.
Aamusta mentiin käymään äidillä vähän syöttämässä pojulle kindereitä, sitten kotiin päikkäreille.
Sillä välin siivosin kämpän lattiasta kattoon ja lisäksi sitten vielä siivosin parvekkeen ja vaihdoin sinne järkän.
Kun poika heräsi, mentiin heti lenkille ja juuri kotiuduttiin ja energiaa vaan riittää, tekisi mieli porata itse kaikki parvekkeelle tarvittavat koukut ja ruuvit (tukinauhoille ja amppeleille ), mutta jotten sentään viitsi vaan jätän sen miehen tehtäväksi :LOL:

Jos näiden sairastelujen jälkeen on jotain ylimääräistä jossain päin ahteria ollut, niin ei kyllä kohta ole :D

Koivunlehdett oli viittävaille valmiit puhkeamaan, jos vain ilmat pysyy näin lämpiminä (+15 tänään ) ja saisi pari sadepäivää päälle. Ei muuten tekisi pahaa pikku sade, meinaan tiepöly vaan pöllyää kun tulee pienikin tuulenvire :/
Eli kaikenkaikkiaan hirmu ihana päivä :D

OHHOOO!!
Poistuin ihan hetkeksi ja tulin takaisin ja hurja mitä potkut sain moiksuiksi Tiuhtilta...aivan pöllämystyneenä tässä...herttismaagar :LOL:
Vetäsi oikein kunnon sarjan..potkunyrkkeilijäksi kai halajaisi, mutta ikävä tuottaa kyllä pettymys pienelle :D

Ja viikotkin sitten poksui jälleen :p

paapelo+poju+Tiuhti 15+0
 
Pääsiäistä kaikille!

Ajattelin tulla varovasti kurkkimaan tänne puolelle, jos vaikka mahtuisi mukaan sillä sain tänään testiin erittäin selkeän plussan :) Täytyy vain toivoa että kyytiläinen pysyisi mukana. Esikoinen on syntynyt 03/08 ja omien laskelmien mukaan pikkukakkosen laskettuaika olisi joskus 17.12. kieppeillä eli nyt olisi sitten suurinpiirtein viikot 4+2...
 
AAM
saini :) :heart: onnea plussasta :hug:

Olkkis unilääkkeitä ei oikein ole muita kuin mula auttoi lukeminen ja neulominen sukka oli takuuvarma vinkki :) no jos ei sit nukahtanut niin sukka ainakin valmistui :whistle:
:hug:

( . ) päänsärkyä takana semmoi 9 tuntia... ei lähde sokerin nauttimisella eikä ruoan (ylen) syömisellä, söin sit hevosannoksen jos ois ollut sokerit vajailla ? nesteitäkin nautittu muttap änsärky vain lonnottaa.. :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: <--- auttaiskohan toi todellisuudessa... :LOL: heh !

joo jos menis punkkaan tai löhöämään sohvale ja katsomaan kun mies pelailee pleikkaa :D :xmas:

Am & hippunen 39+5
 
Alkuperäinen kirjoittaja Allusmamma:
[Olkkis unilääkkeitä ei oikein ole muita kuin mula auttoi lukeminen ja neulominen sukka oli takuuvarma vinkki :) no jos ei sit nukahtanut niin sukka ainakin valmistui :whistle:
:hug:
Heti kun valitin niin viime yö meni loistavasti. Vaikka havahduin pari kertaa niin nukahdin heti uudestaan ja jos oikein laskin niin taisin nukkua sen 13h. :D Että näin. Täytyy kokeilla lukemista tai kissojen rapsuttelua kun seuraavan kerran tulee pätkäyö. Kissan rapsuttelu ainakin rauhoittaa mun mieltä kun ovat molemmat niin rauhallisia luonteenlaatuja. :D

Enää viikko muuten raskauden puoliväliin. Mihin tämä aika on kadonnut? =)

Olkkis ja ötzki 19+0

 
Tulinpa ilmoittamaan, että tyttö syntyi pitkänäperjantaina melkoisen nopealla aikataululla :wave: . Vedet meni ke-to yönä, ja silloin jäin KYSiin osastolle kun supistukset eivät käynnistyneet. Perjantaina niitä sitten vähän härkittiin käyntiin oksitosiinilla, ja tyttö syntyi lopulta rytinällä (15min säännöllisiä supistuksia, ponnistusvaihe 10min). Tulipa sitten koettua millaista on synnyttää ilman kivunlievitystä...:x Myöhemmin sitten tarkemmin :wave: .
 

Yhteistyössä