Onnea Talvitie!!
Tänään olisi sitten lääkärineuvola. Jännittää aikalailla, että mikä on tilanne tuolla alakerrassa. Sitä, kun ei ole uskallettu tsekata, ettei vaan vahingossa käynnistetä synnytystä. Näin koko yön mitä ihmeellisimpiä unia siitä lääkärikäynnistä. Unessa kohdunsuu oli 3 senttiä auki ja ultrakuvassa näkyi ilmiselvä tyttö. Ja mulla, kun on ollut niin poikafiilis koko ajan. Silloin, kun esikko syntyi, näin unta, jossa synnytin pienen tummatukkaisen pojan. Silloinkin oli ihan poikafiilis, mutta en olisi ikimaailmassa osannut odottaa, että meidän pikkuisella on pörröinen tumma tukka. Enkä odottanut niin pientä vauvaa, kun painoarviot oli puoli kiloa enemmän.
Tässä viimepäivinä on aikalailla supistellut. Tähän mennessä yöt on olleet supistusten suhteen rauhallisia, mutta nyt on nekin alkaneet öisin herättelemään. Alapäätä vihloo kovasti ja paine lantiossa on kova. Muuten on kuitenkin ihanan rauhallinen ja seesteinen olo. Tyyntä myrskyn edellä.
Eilen sheivailin vähän paikkoja. Jestas, kun oli vaikea tuota alapäätä käsitellä, kun ei nähnyt yhtään mitään. Peilin avulla sitten yritin, kun mies ei uskaltanut. Pelkäsi tekevänsä haavan mulle. Aivan ihana kyllä ollut huomata sellainen seikka, että raskauden aikana mulla ei säärikarvat kasva. En ole aikoihin niitä ajellut ja eipä niitä montaa nyt ollutkaan. Hiukset sen sijaan on paksut kuin mitkä, kampaajakin sitä ihasteli.
Taidanpa tässä vähitellen valmistautua lähtöön, niin kerkeän rauhassa istua hetken ennen lääkäriaikaa.
Joie ja Sippu rv 36+0