*Pikkukakkosta odottavat vol3*kevät-09

Mä edelleenkin etsintäkuulutan,kuka haluaa toukokuusta lähtien alkaa päivittää tätä meidän pinoa :attn:

Mulla on siinä kuussa niin paljon tekemistä ja olen päivittäjänä niin monessa muussa pinossa,joten luovuttaisin mielelläni päivittäjän paikan jollekin toiselle halukkaalle =)

BV ja P 33+1
 
Moi, voisin tänne itseni myös laittautua, eli toista odotamme, esikoinen synt. 20.06.08.
La on 21.12.09

Palasin juuri työelämään takaisin, ja Emma neiti viedään huomenna ekaa kertaa hoitoon...jännää.. :D

Emma pian 10kk ja tonttu rv4+5 :heart:
 
Onnea Talvitie!

Mä oon ollu niiiiin väsyny ja ällö-öllöinen koko tän päivän.. Eilen touhusin kyl muittenki puolesta, joten jospa tuo nyt ottas vaan takasi, ettei vaan oo kehittämässä mitään pahoinvointi/väsymystä raskauteen liittyen.. :p

Ylihuomenna ultra, voi että mua jännittää!!


 
Sydänkäpynen tervetuloa,lisäilin sut listoille :wave:

Listan uusi päivittäjä on löytynyt,kiitos hänelle :hug:
Tehköön hän sitten uuden listan tuossa toukokuun vaihtuessa,niin minä siirryn sitten muihin hommiin ja vauvan odotukseen :heart:

Kelloaplari tulehan sitten kertomaan meille ultrakuulumiset :heart:

Tänään on neuvola,hituttaa kun on tullut taas syötyä mitä sattuu ja paino on noussut :headwall:
Pakko noudattaa tota ruokavaliota loppuajan,ihan vauvankin parasta ajatellen.
Meidän pitäisi vissiin samalla reissulla varata aika sinne Koksiin ylimääräiseen ultraan,kun sen pitäisi olla rv36-37,näkee Paprican vielä kerran ennen syntymää :heart:

Meidän kesäkuisten pinoon syntyi 6.4 jo eka vauva :eek: :heart:
Onneksi kaikki on menossa parempaan päin,vaikka kovin pikkuinen hän vielä onkin.

BV ja P 33+2
 
AAM
BV kiitos päivityksistä jo näin etukäteen :) :hug: B)
Ehkäpä suodanettekoon rauhallisempi loppuodotus sinulle ja uudelle päivittäjälle Iso kiitos taakan ottamisesta :heart:

Sydänkäpynen.. sinulla kaunis nikkikin :) :heart: tervetuloa odottelemaan :wave:

( . ) täällä olo tila iso mutta niin "kevyt" että pidän pojan kotona tarhasta tänään :whistle: tuli joku hetkellinen mielenhäiriö :xmas: no ei ukko on kotona sentäs tän päivän niin saan kuite rauhallisemmin ottaa.. tulis vaan B) arskaa niin pääsis nauttimaan jostai ulos, ettei tuosta harmaan mälsästä kelistä.. :kieh:

am & hippunen 40+1 :heart:
 
Onnea Talvitie!!

Tänään olisi sitten lääkärineuvola. Jännittää aikalailla, että mikä on tilanne tuolla alakerrassa. Sitä, kun ei ole uskallettu tsekata, ettei vaan vahingossa käynnistetä synnytystä. Näin koko yön mitä ihmeellisimpiä unia siitä lääkärikäynnistä. Unessa kohdunsuu oli 3 senttiä auki ja ultrakuvassa näkyi ilmiselvä tyttö. Ja mulla, kun on ollut niin poikafiilis koko ajan. Silloin, kun esikko syntyi, näin unta, jossa synnytin pienen tummatukkaisen pojan. Silloinkin oli ihan poikafiilis, mutta en olisi ikimaailmassa osannut odottaa, että meidän pikkuisella on pörröinen tumma tukka. Enkä odottanut niin pientä vauvaa, kun painoarviot oli puoli kiloa enemmän.

Tässä viimepäivinä on aikalailla supistellut. Tähän mennessä yöt on olleet supistusten suhteen rauhallisia, mutta nyt on nekin alkaneet öisin herättelemään. Alapäätä vihloo kovasti ja paine lantiossa on kova. Muuten on kuitenkin ihanan rauhallinen ja seesteinen olo. Tyyntä myrskyn edellä.

Eilen sheivailin vähän paikkoja. Jestas, kun oli vaikea tuota alapäätä käsitellä, kun ei nähnyt yhtään mitään. Peilin avulla sitten yritin, kun mies ei uskaltanut. Pelkäsi tekevänsä haavan mulle. Aivan ihana kyllä ollut huomata sellainen seikka, että raskauden aikana mulla ei säärikarvat kasva. En ole aikoihin niitä ajellut ja eipä niitä montaa nyt ollutkaan. Hiukset sen sijaan on paksut kuin mitkä, kampaajakin sitä ihasteli.

Taidanpa tässä vähitellen valmistautua lähtöön, niin kerkeän rauhassa istua hetken ennen lääkäriaikaa.



Joie ja Sippu rv 36+0
 
Täällä ollaan ekka päivää kolmistaan, kun mies lähti töihin tänään. Mpr-rokotteen oireet "vauhdittaa" tätä muutenkin uutta arkea :headwall: . Nyt ei enää onneks oo kuumetta, pääsiäisen aikaan 39.5 ja TOSI ärtyinen pikku herra. Ei vois asiat enää enempää hällä vastustaa. Aamulla kuuntelin niin hengitys oli muutunut erittäin rohinaiseksi ja nenä vuotaa.. toivottavasti alkaa kohta hellittään.

Tsemppiä loppuajan kärvistelijöille :heart: ja :wave: uusille
 
Moi, tein tänään vikan r-testin, ja kyllä se testi olikin tumma, yhtä tummaku controlli viiva...ihanaaaaaaaaaaaa... :xmas:
Soitin ä.neukkaan ja eka visiitti on 6.5, rv8...

Muuten, Onko täällä muita jotka kokenu hätäsektion????
Kuinka tarkkaan seurasivat toista raskautta? ja koska se tarkkailu aloitettiin???


Mulla siis hätäsektio takana ja nyt aloin miettimään et miten tiukkaan ne tätä raskautta seuraa..Liitoskivut on kipeempiä nyt.

 
Onnea talvitie!!! :hug: :flower:

Pika pikaa kuulumiset neuvolalääkäristä...

Vauva eilen mylläs ja koko päivän supisteli. Tänään ultralla todettiin hänen olevan kiltisti rt.

Sykkeet 130 :heart:

Paino vajaa 2,9kg

Ja paikat sormelle auki mut kaulaa jäljellä se 3 cm :eek:

Nyt supistelee taas mukavasti mut lääkäri sano et antaa tulla vaan jos on tullakseen...

Nyt lepäilemään. :D
 
Niin ihanaa...
Vaikka ei ollu nukkunu klo12 päikkäreitä, niin kaikki muu oli menny hyvin, juo normista nokkamukista maitoa ja ruoka meni alas hyvällä ruokahalulla :D tuttipullot siis voi nyt jättää pois...
Oli nukkunu 30min klo10.10.30.

Nyt laitoin unille, ja herätän viimeistään klo16.30
Huomenna aikanen herätys kun Emma viedään jo klo6.30. Ku me molemmat mennään klo7 töihin.

Huoh, mutta niiiiin ihanaa ku muuten meni päivä Emmalla hyvin, oli ollu reippaana muiden lasten kanssa leikkimässä. :heart:
 
Iltaa :wave:

Taitaa tämä meidän Tiuhti olla iltaeläjä, kuten veljensäkkin. Piehtaroinnit ajoittuu aina illan ekoille tunneille ja sitten vielä loppu repäisy kun menen vaakatasoon. Ei siis mitään lopputaipaleen piehtarointia sentään, mutta useammat potkaisut kyllä tulee ja sitten hiukan taukoa ja taas myöhemmin uudesttaan...varsinkin jos rakko on täydempi :D

Josko täältä taas pian saisi jälleen lähtöilmoituksia... :D

Täällä pakerrettu jälleen koko hela dagen rehujen kimpussa.
En voi käsittää, miten Köynnöskrassi vetäisi kauhean kasvuspurtin yhdessä päivässä.
Eilen illalla kun vilkisin, olivat n.2-3cm, kun tultiin päiväsellä kotiin mummolasta, olivat 16cm (pakko oli oikein mitata ) Naureskelinkin, että onkohan tuossa minun mullassa jotain steroideja :D

Jos jotakuta kiinnostaa kurkata taimiani, niin tuolla Lokamassut 2009 on sivulla 11 kuvia osasta taimiani, koko arsenalin kuvaamiseen kun olisi tosiaan mennyt ikuisuus :LOL:
Tässä muuten linkki
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1367830,250

Eipä täällä sen kummempaa ollunna juuri tähän hätään :wave:

paapelo+poju+Tiuhti 15+3
 
Tuli eilen käytyä neuvolassa:

Paino + n.840 g/vko
RR 120/77
U-Prot. -
U-Gluk. -
B-Hb 129 rautaa ei tarvitse ottaa enää
Kohdunpohjan korkeus 33cm
Tarjonta rt
syke: 130 about

Ja kotiin sain ton verensokerimittarin,eihän se loppujen lopuksi niin paha juttu olekaan,mitä ensin luulin
Aamuarvon mittäsin juuri,5,6 (sallittu raja 5,5 ) mutta oliskohan iltapalalla mitään vaikutusta asiaan
Tänään pitää diabeteshoitajalta terkkulasta hakea lisää noita liuskoja, ton vehkeenhän mä saan pitää omanani,ihan jees juttu niin raskauden jälkeenkin silloin tällöin mittailen sokereita.
Nyt mun pitää siis tiiviisti mittailla kahden viikon ajan noita sokereita ja jos ne pysyy normirajoissa lukuunottamatta tota äskeistä arvoa,niin sen jälkeen mun ei tarvitse niitä mittailla kuin muutamana päivänä viikossa.


BV ja P 33+3
 
Ihanan aurinkoinen aamu!

Eilen oli tosiaan se lääkärineuvolakäynti. Paikat pehmenneet, mutta yllätyksekseni kohdunsuu kiinni ja kaulaakin 3 cm :eek:
Olipa ilonen yllätys! Vaikka kuinka on kipeästi supistellut ja vihlonut, niin juuri mitään eivät ole tehneet. Nyt uskaltaa touhuta reippaastikin, kun tietää tilanteen. "Pari viikkoa vielä", sanoi lääkäri. Niin, eipä tässä enää kauaa ole.
Syntymäpainoksi arvioi 3-3,5 kg. Samainen lääkäri arvioi esikosta syntymäpainoksi 3,6 kg, mutta niinpä vaan 3-kiloinen sieltä tuli. Eli ilmeisesti aika samankokoinen lapsukainen tulossa.


Joie ja Sippu rv 36+1
 
AAM
Joie sai kivoja uutisia lekurineuvolasta.. :) :hug:

paapelo komiat kasvit.. ehkäpä rakastava ja suotuisa kasvuympäristö vallitsee teillä? :LOL: mun kitukasvuiset mustasilmäsussut tuolla kärvistelee ja yrittää surkeasti kasvaa.. :| no mut en koskaan ollutkaan mikään viherpeukalo kun saan kodinonnenkin kuolemaan ja yuccapalmun :D

Sydänkäpynen kiva että tyttö viihtyi ekan päivän hoidossa toivottavasti jatkokin sujuu yhtä kivuttomasti, kyllä niitä itkupäiviäkin tulee mutta ripeästi heiheit ja pois niin tyttö ei muista tapahtunutta edes, se on paras keino, mammalle jää kyllä suruisampi mieli siitä :( :'(
Meillä tuo 2-vuotias joskus jää kun nyt käsittää niin protestoimaan oikein temmokkaasti mutta mentävä on vain.. :wave: ja hymyssä suin :)
kyllä se kuulemma porauksen lopettaa suht nopsaan mut silti... :|

Kelliksellä ultra tänään ?? :) jännittää sikana varmaan :hug: raporttia odotellessa :whistle:

Niiskurouva mikäs olotila.. ? =)

Ainiin neuvolassa ei mtn uutta mule.. :|
pisi ok
paine 122/n.70
vauva 130-140
sf 36 taas..
paino -500 tai vastaavaa en muista tarkkaan :D
rt
turbotusta+

kivuttomia suppuja tulee ja nivustuikkailuita.. eilen aikas paljon mutta.. plaaaaaaaah

Am &hippunen 40+2 :heart:
 
APUA APUA !!!! Mulla on huomenna rakenneultra!! Oon ihan paniikiissa noitten mun supistusten takia, jos onki paikat lähteny jo aukeemaan, ku supistelu on ihan päivittäistä ja jos töissä oon ni sit vähän välii supistelee!!! Nyt sitten jo kolmisen viikkoa ollu noita supistuksii!! Ja uutena vaivana on tullu hengen ahdistus -kohtaukset, ne tulee useimmiten rasituksen yhteydes ja nukkumaan mentäes!?! Todella inhottavii, oikeesti semmonen olo, et tukehtuu!!! Onneks mieskin pääsee ultraan mukaan. Me ei meinata kysyy sukupuolta...on sit jotain jänskättävää loppuun asti! Mulla on kyl aika selkee olo, et kumpi on tulossa, mut saas nähä osuuko oikein! Esikosta tiesin alusta asti kumpi on ja se piti paikkansa!

mama ja kääpiäinen 20+1
 
bad virgin: mulla oli kans esikoisen aikaan raskausajan diabetes, tosin sitä ei mitenkään muuten ois huomattu, mut ku vaadin sokerirasituksen ku mun äidillä on ollu mua odottaessa r.diab. joka sit myöhemmin on muuttunu ihan ins.hoitoseks.. paastoarvo ja 2 tunnin arvo mulla oli ok, mut tunnin arvo oli lievästi koholla.. sain kans sillon mittarin kotiin ja mittailin satunnaisia arvoja (paastoa ja oikein kunnon ruoan jälkeistä 2h arvoa) ja kotona arvot pysyi ihan viitearvojen sisällä.. nytki tästä raskaudesta oon kotona mittaillu äitini antamalla mittarilla (tosta minkä sain esikon aikaan on liuskat loppu, pitää pyytää ekalla neukkukäynnillä niitä) ja arvot ihan ok. toivottavasti pysyyki ihan normirajoissa..



mä jo jännäilen täällä sitä hulluna meiän ekaa ultraa joka on siis 17.30, mua niin jännittää et aivan mahaa nipistelee ja käsiä kylmää.. :LOL:
kätilö sieltä puhelimessa sano et rakon tulis olla mahd täys.. pitänee sit varmaan vähä ennen lähtöö tankkailla et saa sit kunnon näkymät.. :)

tuun varmaan vielä illalla kertoon kuulumiset tuolta reissulta..


*POKS!*

 
Paapelo, kävin katsomassa kasvikuvasi ja WAU! Mustasilmät näyttivät tosi upeilta aluilta! Mullakin kävi krassien kanssa ihan samalla tavalla, ensi ei ollut havaittavissa juuri mitään, kunnes seuraavana päivänä tajuttomat kymmensenttisen varret ja siitä on kasvu vain kiihtynyt. Tilasin netistä amppelitomaatin ja ananaskirsikan taimia, huomenna niiden pitäisi saapua. Maltan tuskin odottaa! Kunhan vaan tulisi lämmin kevät, että voisi jo aamusella nostella taimia ulos karaisuun.

Tänään oli neuvola ja kaikki suht ok. Painoa oli tullut n. 600 g / vko lisää ja se on vähän liikaa. Pitää alkaa katsomaan tarkemmin mitä syö. . :ashamed: Muuten kaikki ok.

Vauvalla on juuri nyt menossa jonkinmoiset tanssiharjoitukset masussa, tuntuu niin mukavalta. Pääsiäisenä oli pari päivää niin, että en tuntenut oikein mitään, taisi olla vauva kääntyneenä selkään päin. Pikkuisen jo huoletti, että onkohan kaikki hyvin, mutta nyt näyttää ottavan sitten takaisin.. :D

Mukavaa kevätpäivää kaikille!

Sini ja tyttönen, rv 23+1
 
Vielä, Allusmamma, kodinonni on oikeasti tosi vaikea kukka kasvattaa! Sitä pitää kastella niin jumalattoman tarkasti, ei saa kuivua, ei saa kastella liikaa vaan juuri sopivasti, niin että ei mikään ihme että ne kuolevat. Niin on aina meikäläiselläkin käynyt!!

Kellopeliappelisiinille tsemppiä ultraan, samoin kuin mama -84:lle!

Sini
 
Heipä hei!
Keväistä ja aurinkoista päivää täältä Helsingin pikku kylästämme :wave:

Ja kiitos kehuista, olen erittäin ylpeä juuri noista sussuistani *niiaa viehkeästi* :LOL:
Vaalin niitä, sillä nuo seitsemän ovat ainoat, jotka iti koko pahuksen pussista, joten nyt sitten joudun vain lisäilemään pistokkaista, jotta saan rehevän pusikon aikaiseksi :D
Ja rakastava ilmapiiri toden totta :LOL:
Varmaan jopa hiukan hysteerinen...hyvä jotten suukota illalla kun sammutan valot rehuiltani :LOL:
Odotan, jotta vakkari puutarhan taimitarha avataan...sitten alkaa hissukseen saapua orvokit ym. kesän kaunokit *hieroo veikeästi käsiään yhteen*

aplarille peukut ultraan :D

Ja katsokaas neidot kaunoiset mitä löysin jokapäiväiseltä kävelylenkiltäni

Tämä yksinäinen pieni oksa kärvisteli kaatuneen koivun kyljessä ja pusasi lehteä...paikka on todella lämmin ja aurinkoinen, joten se lienee syynä tähän ihanaiseen tapaukseen :D

Nyt menen köllimään parvekkeelle, jossa muuten mittari näyttää +20 :D

paapelo+poju+Tiuhti 15+4
 
Onnea Talvis!!!!!!!!

Voi pylly!!! Just kun poika alkoi olla kunnossa niin tänä aamuna kun herättiin niin oli kuumakekäle koko ukkeli. Noh, terkkariin piti sitten soitella ja lääkärille päästiinkin pian ja KORVATULEHDUS sitten flunssan jälkkärinä!!! Voi hemmetin hemmetti!!!!!

Kyllä on komiat taimet Paapelolla!!! Ei voi ku ihailla!! Sussu on ihan mun suosikki köynnöstelijä :)

Massuasukki heittää vielä voilttia ja se ei enään tunnu ollenkaan kivalta, sattuu sattuu..
Sain tänään ajan sinne pelkopolille minne lähetteen pyysin, että sais käydä sen esikoisen synnytyksen läpi vielä kertaalleen, niin juu tulihan se aika, mutta väärään sairaalaan oli neukkumuija lähetteen laittanut. Kirje tuli naistenklinikalta ku kättärillä synnytin ja sinne meen taas.. Pitänee huomenna selvitellä askaa.. PÖH!

Joko sie aaämmä oot hommissa :p |O :heart:



Lumppari ja POKSPOKS rv 31 tasan
 

täältä tulee hyviä uutisia.. kaikki oli niinku pitääki ekassa ultrassa jonka kävin tänään yksityisellä! vauva vastasi viikkoja, joita nyt siis 7+0 ja la 2.12 :heart: pikkuruinen sydän siellä läpätti kätilön sanojen mukaan "oikein eloisasti ja mallikkaasti" OAWS! :heart:

kätilö sano et tässä vaiheessa km-riski on enää n.10%, eli aikas pieni jo.. sanoi et oikein tyypillinen, hyvin kehittyny limakalvosto ja pyöreä sikiöpussi, jossa oikein hyvälle paikkaa istukkakin kehittymässä.. kertoi oikein asiantuntevasti et ku mulla taakse kallellaan kohtu et oireilu on tyypillisimmillään alavatsalla molemmilla sivuilla ja sit sellasta menkkamaista jomottelua, jopa selän puolella ja just näinhän mulla on olluki.. :) aivan ihana ihminen oli kyl toi kätilö.. varmaan jos ei ois rahasta kii ni kävisin siel koko raskausajan neuvolat niinku mun yks tuttu on hänellä käyny..

onhan tuo vieläki vähä uskomaton olo.. ehkä alan jo varovaisesti odotella sit joulukuuta.. :) :heart:

 
AAM
Alkuperäinen kirjoittaja LumiPyry73:
Joko sie aaämmä oot hommissa :p |O :heart:
Lumppari ja POKSPOKS rv 31 tasan
Juu onli wis :D :LOL: täällä ollaan yhes koos :wave: nassutan karkkia.. :p niin hjuvaa...
siivouspäivä ei auttanut huomenna se osteopaatti.. ja töissä käynti ja aamulla outlet käynti jossain lastenvaateliikkeessä kaverin kanssa.. äksön tsäksöniä.. ettei vaan tulis tylsää

kelliksen uutisia minäkin odottelin..:heart: voih ihanaa !! :) :) :)

mama84:lle
kans :hug:

Am &hippunen 40+2 :heart:
 

Yhteistyössä