*Pikkukakkosta odottavat vol3*kevät-09

Onnea Pietulle!!

Täällä ei mitään uutta.. Kateellisena luen kirjotuksia ensimmäisistä liikkeitten tunnistamisista ja masun kasvusta.. Jo nyt.. :LOL: Niinhän sitä sanotaan että odottavan aika on pitkä.. ja se on kyllä totisesti totta!

Nohh.. viikonlopun viettoon lähdetään mun isän, avokkinsa, isän äidin ja meiän pikkuperheen voimin mökille.. Varmaan kerrotaan siellä heille uutiset, kuitenkin kummaksuvat ku en saunaolusia ota.. :)

*POKS*

 
AAM
Alkuperäinen kirjoittaja pietu-:
Kiitos, kiitos! Jospa se on taika tuossa, jotta se kakkonen tulee helpommin ku ykkönen :p
Onnea Pietu koko perheelle, luulin jotenkin kun olit niiiin hiljaa ollut loppuajan että olit jo vauvaantunut aikoja sitten mutta kyllä säkin nyyttiä suht kauan haudoit :D :hug: :flower:

Lilyofthevaley =) onnea sinullekin :) :hug:
 
Onnea vaan kaikille uusille plussanneille ja tietty vauvautuneelle myös!

Kellopeliappelsiini: Mulla oli aika noilla sun viikoilla todella pitkä... En millään saanut aikaa kulumaan. Nyt kun miettii aikaa taaksepäin niin sitä ihmettelee että mihinkäs se aika on oikein kadonnut. :D Nyt sitten ei millään malttais odotella huomista rakenneultraa. Jotenkin kauhun sekaisella innostuksella sitä odottelen. :D

Olkkis ja ötzki 20+4
 
Onnea Pietu!!

Ja tervetuloa Lily, onnea plussasta!

Eilen oli neuvola, rv 37+1
Paino +450g/vko
Turvotus -
RR 129/80
Prot. ja gluk. -
Sf 34,5
Tarjonta RT
Syke 144
Liikkeet +

Sf-mitta oli aikalailla pompsahtanut ylös. Käsialaeroja ilmeisesti, kun 2 edellistä mittaaja ollut eri ihmisiä. Paineetkin oli aikalailla kohonneet, kun mulla vielä viimeksi oli 114/70. Samalla tavalla mulla paineet pompsahti ylös ennen kuin esikoinen syntyi. Saa nähdä kuinka nyt.

Olo on kyllä niin mainio, että ei tosikaan! Tuntuu niin ihmeelliseltä, kun kaikenlaista vaivaa ollut pitkin raskauden. Ihanaa, kun ei supista, ei selkää särje. Jaksoin eilen kävelläkin tosi paljon. Vaikka illalla olikin jalat kipeät, ei yöllä ollut mitään särkyjä eikä kolotuksia, vaan 6.30 heräsin hyvin levänneenä aurinkoiseen aamuun. Esikkokin tuli seiskalta viereen köllimään.

Kai tää on vaan tällainen vaihe, kun kroppa kerää voimia. Kohta tapahtuu ja rytinällä. Koitan kauheesti bongata kaikenlaisia muutoksia, mutta vielä ei mitään mainittavaa, paineiden nousua lukuunottamatta.

Blondie: Kunpa voisin lahjoittaa sulle osan mun hyvästä olosta. Kuulostaa aika hurjalta nuo jatkuvat supistelut :eek:


Joie ja Sippu rv 37+2
 
AAM
Mä ainakin huomasin että se sf-mittaaminen on ihan kuka mittaa ja mistä :ashamed:
terkka selitti että häpyluusta ja korkeimmasta kohdasta kohtua mitataan ja se ei tietysti välttämättä ole se keskikohta ja kunnolla pitäis aina tunnustella mihin se kohdun reunama päättyy siellä tissien alla.. :) että ainakaan se mieslääkäri (mun diaknoosin mukaan joku kyläpubin puoskari) joka mulla oli vikassa kopelossa joskus rv35 ei osannut sitä kunnolla mitata vaikka oli joku ylilääkäri muka :whistle:
 
AM: Joo, mullakaan se korkein kohta ei ollut suoraan tuossa rintalastan kohdalla, vaan tuossa vasemman rinnan alla, melkein kylkiluiden alla. Johtuu kaiketi siitä, että vauvan peppu retkottaa sillä puolen. Nyt, kun aattelin asiaa, niin viikko sitten taisi lääkäri kattoa sen korkeimman kohdan vain suoraan tuosta keskeltä. 32 cm oli mitta silloin viikko sitten. Aika hurja hyppäys oiskin ollut, jos olis viikossa 2½cm kasvanut. Käyrästä, jos jättää ne 2 aiempaa mittausta pois, niin sitten käyrä onkin hienosti linjassa. Silloin toissakerralla oli se sijainen ja se hyvin pikainen 15 min käynti.
 
Ja AM se edelleen täällä porskuttaa. Mutta ei varmasti enää kauaa! =)

Onnea paljon Pietulle! Monilla esikoisen jälkeen seuraavat synnytykset etenevät vauhdilla, johtuneeko siitä, että kroppa ymmärtää jo mitä tapahtuu? Itselläni oli esikoisesta suunniteltu keisarinleikkaus, joten minulla ei ole mitään hajuakaan synnytyssupistuksista jne. joten olen miettinyt tietääköhän se munkin kroppa mitä pitää tehdä vai rinnastetaanko minut tavallaan ensisynnyttäjäksi? Olettaen siis tietysti, että synnytys tapahtuu nyt alakautta, vielä ei tiedä millä keinoilla tämä ulos tulee. Esikoinen oli siis perätilassa ja siksi suunniteltu sektio.

Lilylle tervetulovilkutukset! :wave:

Itsellä eilen selkää jumitti edellisen päivän lattianpesun vuoksi, mutta nyt tänään ei enää tunnu mitään! =) Pelkäsin jo, että nyt sain alaselkäkivun koko loppuraskauden ajaksi, huh, ei sentään.

Netistä olen tilannut taimia ainakin https://www.viherpeukalot.fi/index.asp ja http://www.puutarha.com/. Molemmista on toimitettu hyvin ja olen jo 2 kertaa joutunut testaamaan myös viherpeukaloiden lupaamaa taimien lähtöönkasvu takuutakin. Toisella kerralla sain kuolleen taimen tilalle uuden vastaavan ja toisella kerralla rahat takaisin. Hyvin siis toimii! Ehkä nuo nettikaupat eivät ole halvimpia mahdollisia verrattuna joihinkin taimitarhoihin, mutta tilaaminen on helppoa ja vaivatonta.

Taimista puheenollen ajattelin antaa jokaiselle esikon päiväkodin hoitajalle kevätlahjaksi ruukkuun istutetun paprikan taimen. Minulla kun on niitä se 15 kpl ja en niin monella todellakaan tee mitään. Ostan vaan jotkut nätit ruukut ja en taida edes kertoa mikä taimi se on... sittenpähän saavat yllätyksen loppukesällä! :LOL: Ainakin tuo eroaisi vähän siitä tavanomaisesta orvokin taimesta, mitä hoitajat saavat aika monta.. Tiedän, koska äitini ja siskoni ovat molemmat päiväkodissa töissä..

No mutta, kai se olisi töitäkin tehtävä.

Sini ja tyttönen, rv 24+2 + jo isompi tyttönen, kohta 4 v, joka on nyt 2 yötä nukkunut uudessa ison tytön huoneessa! :heart:
 
Onnea Pietulle :heart: :heart:

Ja tervetuloa Lily ja tietty onnea plussasta :heart: :heart:

Täällä on saikku lähtenyt hyvin käyntiin, heräsin puol 10 ja söin piiiitkän aamupalan :) Nyt jos lähtis viemään yhtä kirjettä postiin, sais vähän happea, vaikka en kummemmin lenkille uskalla kyllä mennä.

Alusmamma meillä oli vähän sama tilanne ton seksin suhteen esikoisesta...nyt toivon, että ois toisin, kun joudutaan niin kauan oleen selibaatissa :p Aamulla kun lämmittelee, ni ei ehi ukko huomaan niin tuota masua ;)

Aurinkoista päivää kaikille ja vointeja!

Permis ja Veikko 23+3
 
AAM
:wave: joo siis täällä edelleen ollaan huomenna sinne jorviin 9.30 muitten mammojen kanssa.. |O kätilökin sanoi että meitä on tulossa aika "kasa" sinne joten joku paksu kirja kuulemma mukaan.. jo.. käsityötä vain. Aion saada sukat valmiiks.. :p
 
AM:
Nyt ei ole enään pitkälti :D

Joie:
Jotten sanoisi näin taas noiduten, mutta omaan korvaan tuo tosi hyvä olo, energisyys ym, kuulostaisi juurikin siltä, että hetket alkaisi olla käsillä...vielä en sentään manaa ajankohtaa, mutta keroile oloja, niin eiköhän se kutku taas tule...viimeksi meni pitkäperjantain vauva oikein :D :D Joten katsotaanpas....

Olo täälläkin aika hyvä...nyt vaan on tullut enempi liitoskipua tuhonhäpyluulle, ei tosin mitään piinaavaa, mutta kyllä tietää taas istuneensa koneen ääressä kun tästä nousen.

Tiuhtin mahtava maraton kesti sitten puoleen yöhön saakka, nyt onkin odotetusti hiljaiseloa, ainakin suhteessa noihin kahteen edeltävään päivään :D Aamutervehdyksen sain syötyäni herkkunanna hedelmäsalaattia :D

Täällä pyörittelen päätäni noiden taimien kanssa...pitäisi saada laariin, vaan mistä sopiva laari...pääsen vasta kuun vika päivä rehuputikkiin...kituuttaa joudun basilikoja ja elämänlankoja siihen saakka ruukuissa. Tosin eivät ole vielä täysin juurruttaneet niitä, mutta kastelutahti on ihan sairas, aaulla vettä illalla vettä, vaikkei voi tosiaankaan kuumasta säästä puhua :LOL:

Mutta nyt jatkamaan :wave:

paapelo+poju+Tiuhti 16+5
 
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin:
Olkkis tsempit sulle rakenneultraa varten,meinasittekos sukupuolta kysäistä? =)

BV ja P 34+4
Kiitti BV. Ukolle lupasin että jos se sukupuoli selviää niin saa kysyä. Tää kun on ukon esikoinen. :D Ja meillä on tässä muutenkin hieman "juhlaa" kun eilen selvis ettei ukko tarvii uutta sydänleikkausta ainakaan lähimpään puoleen vuoteen (liittyy siihen masennusjuttuun josta aikaisemmin kirjoittelin).

Kohta pitäis ruveta noita kissoja metsästämään, tunkea ne kuljetuskoppiinsa ja viedä eläinlääkärin tarkastettaviksi ja rokotettaviksi. Vaikka ovatkin sisäkissoja niin tykkään pitää rokotukset kunnossa niin ei tarvii kavereiden lemmikkien vierailuja estellä.

Mitäs mielitekoja teillä kanssaodottajani on/on ollut? Mä just tajusin Makuunin karkkihyllyillä että mun tekee jatkuvasti mieli suolaista salmiakkia, korkean verenpaineen suurinta vihollista. Onneksi paineet on tosi alhaalla, viimeksi 102/75 joten ei silleen haittaa. Toivottavasti ei painokaan ala kovin nousta. Tosin oon onnistunut rajoittamaan karkin syönnin pariin päivään viikossa joten ei sitä jatkuvasti tuu mussutettua.

olkkis ja ötzki 20+4

 
no mä oon jahkaillu tuota varhaisultraa aika pitkään, ja tänään mietin sitä oikein kunnolla, ja jäi semmonen tunne että haluan sinne...eli syy, mä haluan...
Aika on vasta rv8+6 12.5 klo10.40.Kysyin paljon se kustantaa, sanoi että 80?.

Kai se on ok ku on noin myöhään?...tuostahan on vaan tyyliin 3viikkoa siihen np-ultraan...

Onko turhaa, kannattaisko kumminki odottaa siihen np-ultraan, ja säästää 80?...???
 
AAM
me mietittiin sitä varhaisultraa kans ja se sit jäi vaan.. totesin että ei se sinne meneminen kun on kolme viikkoa aikaa välillä niin se on niiiin vähän aikaa.. :) mutta jos susta tuntuu että haluat mennä ne sit meet :)

Oli kans hillitön mellihimo tästä tytöstä ja lauantaipussissa olevat hedelmäsalmiakkiautot :p :p :p VOE ELÄMÄ ! ja tuoreina ja cittarissa oli vielä silloii 4,99 kilo irtikset kele mä rohmusin sieltä koko kilon edestä melliä ja hyvällä omalla tunnolla :D :LOL: kassaneiti katsoi mua sillei että ittekö meinaat syyä nää... mut tokaisin että koko perheelle.. :whistle:

Tilannestatus: LIMATULPPA havaittu, tullut ei niin kirkasta möhnää.. :p :x innolla odottaa etenemistä..

am & hippunen 41+3
 
Sini74: Mie voisin miltei allekirjottaa tuon, jotta keho ei tiä ensmäisellä kerralla kaikilla läheskään mitä tehä. Ite monesti "vitsaillu", et ku on tää kroppa semmonen hormonioikku ni mistäpä tuo ois tiennä toimia oikein.. Tän kakkosenki kohalla asiaa spekuloin moneen otteeseen, mut noin vain pääsi yllättämään ja pääsin kokemaan synnytyksen, joka sit lähti iteksiään liikkeelle.

Allusmamma: Juu. Hiljaiseloa pitelin. Parilla palstalla palloilin ja pääsi miltei tää unohtumaan. Jotenki vaan ei enää sit osannu tulla mukaan ku pitempi väli. Päiväkirjaa pitäny toisaalla ni siihen on sit jääny "kuulumisten kirjottelu". Ja iso tsemppihali sinne! Ei mee enää pitkin ku kakkonen tulee tavalla tai toisella =)

ON: Täällä on ihan lypsylehmäolo. Sähköpumppu suhisee ja helpottaa oloa. Onneks ei oo poika vielä pullosta huolimatta jättäny tissiä kuitenkaan.. Hellittäs vain tää alun pakkautuminen!
 
Tulin ilmoittelemaan, että mekin ollaan saatu vihdoin ihana tyttösemme syliimme :heart: :wave:

Paljon onnea muillekin vauvaantuneille :flower: ja uusille plussanneille - olipa tosi ilahduttavaa nähdä että Noppis (siis Lily :D ) on plussannut!!! Onnea vielä paljon :flower: :) :hug:

Kesis
 

Yhteistyössä