*Pikkukakkosta odottavat vol3*kevät-09

Ihanaa kun on uusia plussia tullut :heart: ONNEA ONNEA!!!

Hitsin vitsi ku on vaikee istua.. lonkiin sattuu. Olen joka päivä useasti käyny lukee palstan, mutta ei pysty olemaan paikallaan kauaa kun hermoraastaa lonkissa - inha vaiva!

Seurailen mielenkiinnolla Aaämmän limajuttuja! Puhallan supparituulia ja limanvetovoimaa, että jos voisit mennä "ihan vaan" synnyttämään tosi pian, eikä huomenna mihinkään kontrolleihin tarttis mennä..

Täällä vieläkin nuhaa ka kurkkukipua. Viikko terveenä ja taas jotain köhää.. ihme tauteja liikkeellä. Kaikki puhuu, että on kokoajan kipeenä tai sitten ku yks tauti on menny niin toinen alkaa saman tien. Ihme talvi.. TULIS JO KESÄ, hitto sentään ja taudit jäis jonnekin.

Muutto lähestyy.. ja stressi kasvaa..

Hyviä vointeja kaikille!!!

Lumppari ja isomaha rv 32+2

AAM
Uuuui lumppiskin noi pitkällä jo :eek: sähän olet ihan mun vanaveessä kohta ;) not tyy mats ty gou b:)d
Kipeämpiä suppiksia taas tullut, kellotus ei vielä käynnissä, tuskin tänä yönä tarttii alkaakaan... JOS mennään edellisen synnytyksen mukaan siis jos :D
Huomenna silti tungen itteni jorviin kun sinne ajan olen saanut ja ronkkikoon alapäätä niin kun haluavat ja makailen käppyröillä siellä tovin.. pääsenpähän kaverin knassa kahville sinne.. on töissä jorvissa meinaan :)

Kesis :wave:

am & hippunen 41+3 :heart:

AAM
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin:
Lista päivitetty ja onkohan am sittenkin päässyt matkaan yöllä,ettei ole aamuun asti tarvinnut kärvistellä,toivotaan niin :heart:

BV ja P 34+5
täällä juts kärvistelen 10-12 min välillä... :whistle: mietin peruako äippäpoliaika ja mennä suoraan synnärille.. ? tai ootella kotona ja miettiä onkohan nää tarpeeks kivuliaita.. :| ko ei nää nyt "sillei" vielä oo...

am & hippunen 41+4 :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja Allusmamma:
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin:
Lista päivitetty ja onkohan am sittenkin päässyt matkaan yöllä,ettei ole aamuun asti tarvinnut kärvistellä,toivotaan niin :heart:

BV ja P 34+5
täällä juts kärvistelen 10-12 min välillä... :whistle: mietin peruako äippäpoliaika ja mennä suoraan synnärille.. ? tai ootella kotona ja miettiä onkohan nää tarpeeks kivuliaita.. :| ko ei nää nyt "sillei" vielä oo...

am & hippunen 41+4 :heart:
Oota nyt vielä hetko,mutta soita nyt lapsen vahdit jo varalle että lähtö saattaa tulla ja sä varmaan tänään jäät sinne sairaalaan joka tapauksessa =)

AAM
just soittelin sinne ja kysyin että onko tarpeen tulla näytille ko ennusmerkit on sillei että mä jokatap sinne tuun varmaan yöllä.. :whistle:
lupas soittaa jos tarvii tulla.. konsultoi kollegaa.. koskakohan se soittaa jos sinne pitää mennä |O kerkeen ton mukulan tarhaan ajoissa viedä..

AAM
mä lähinnä toivon että menis niinko ykkönenkin kuten nyt näyttää menevän toistaseksi.. :whistle:
äpkontrolli saatiin jättää väliin tai siitä ei mtn kuulunut niin ei sit menty, sanoi että jos soittaa nin pitää tulla.
poika tarhassa ja faija tulee ip:llä ja jää yötä et/kun/jos niin on täällä pojan kanssa.. mies menee töihin yöks ja soitan kotio kun on aika.
Siis tämähän lähteeä käyntiin kuten ykkönenkin :D
no onneks isukki pääsee aikasemminkin jos tarvii mutta jos ennusmerkit pitää paikkansa niin aamuyöstä vasta.. yritän relata nyt ja paan maate.. :wave:

palataan :wave:

am & ulospyrkivä hippunen 41+4 (15 min välein supat taas) . .

Lepäilehän nyt Permis!

Paapelo: Voihan se olla, että tämä tosiaan on tyyntä myrskyn edellä :)

Olkkis, olipa hyviä uutisia!

Kesikselle suurensuuret onnittelut!!

Mielitekoja: Tässä raskaudessa olen pääasiassa himoinnut suolakurkkua, mustaherukkaa, sitruunaa ja karkkia. Esikkoa odottaessa en karkkiin voinut edes koskea, ällötti niin. Silloin himoitsin kaikkea suolaista.

Nyt kyllä jännittää AM:n puolesta! Kohta on nyytti kainalossa :heart:

(.) Edelleen aivan mahtava olo! Ne ilkeät vihlomisetkin kohdunsuulla on muuten aikalailla helpottaneet. Vauva liikkuu tosi aktiivisesti. Mies jo mietiskelikin eilen, että voikohan vauva potkaista niin kovaa, että jalka tulee mahan läpi? Sen verran kovasti käy pikkuisen jalat.

Ostin eilen sähköisen rintapumpun. Esikon aikana mulla oli sairaalasta sähköpumppu, kun luovutin maitoa. Se oli ihana pumppu verrattuna sellaiseen käsikäyttöiseen, joka oli hätävarana. Sillä käsikäyttöisellä en saanut juuri mitään irti. Eilen oli sitten ihan pakko testata ihan vähäsen sitä uutta pumppua. Kerkesi jo kahdella imaisulla saada irti ihan kivasti pullon pohjalle. Toimii siis oikein hyvin =)

Viime yönä näin unta, että synnytin pienen tyttövauvan. Ihmettelin vaan, kun korttiin oli merkitty syntymäpainoksi 7200g! Kaveritkin ihmetteli, että jopas oli kokoa vauvalla. Itse en voinut käsittää tuota painoa, että pakko siinä on olla virhe. Punnailin vauvaa itse, jollain kotivaa`alla ja sain painoksi 1200g. Tulin sitten siihen tulokseen, että se seiska onkin ykkönen, mutta oli niin epäselvästi vaan merkitty :LOL:

Aiemminkin näin muuten unen, jossa syntyy tyttö. Esikosta näin unen vähän ennen syntymää, että syntyy poika ja poikahan sieltä tuli. Saa nähdä pitääkö nyt uni paikkaansa. Esikoisen syntymäajankin näin unessa. En muista enää tarkkaan, mitä siinä unessa tapahtui, mutta oltiin citymarketissa ja siellä kovasti kuuluteltiin lukua 39+4. Mieskin oli heittänyt, että 5. päivä olisi hyvä päivä syntyä (vasta myöhemmin tajusin, että 39+4 oli just silloin 5. päivä ) . No, 4.päivä käytiin kyllä siinä unen cittarissa, kun halusin välttämättä käydä ostamassa lakupussin valmiiksi sairaalakassiin, vaikka mitään ennakkotuntemuksia synnytyksestä ei ollut. Seuraavana yönä sitten alkoi supistukset. Poika ei kylläkään syntynyt vielä 5. päivä, vaan 6. päivä, 2 minuuttia yli puolenyön. Ei äippä ollut tarpeeksi nopea ponnistaja, että oltais jääty sen 5. päivän puolelle :LOL:

Joie ja Sippu rv 37+3

Kyllä se on menoa nyt AM :)

Tais mun puhurit tehota, kun itellä ollut tänään rauhallisempi päivä suppareiden suhteen ja tässä vaiheessa todella hyvä niin.

Ja joiekin pääsee pian hommiin, tsemppiä sinnekkin.

Eilen katselin jotakin kätilöt sarjaa ja siinä oli pari tosi tsemppaavaa synnytystä. Ite vähän ton esikoisen jälkeen tosiaan synnytystä jännitän. Mielessäni olen tosi rauhallinen ja oikein tsemppaan itteeni hyvään suoritukseen ja sit taas välillä annan ajatusten mennä siihen, että jos tuleekin taas semmonen sählinki. Seuraavassa jaksossa tais olla tollanen sählinki synnytys, pitääpi katsoa. Vaikka lääkäriksi juuri valmistuva ystäväni lohdutti, että ei ois hänkään uskonut, että kuinka nospaan on vauva pihalla, jos esim. pitääkin tehä hätäsektio. Mutta nyt kun on sitä katsellut ja ollut avustamassa niin hänenkin pelot hävis, kun oli kuulema niin tehokasta. Lääkärit kuitenkin tietää koko ajan mitä tekevät, vaikka itsestä tuntus avuttomalta. Ja kyllä myönnettävä on, että luonto hoitaa homman. Mitä pidemmälle raskaus etenee sitä halukkaampi olen synnyttämään ja oikeestaan jo ootan sitä, mutta silti aikasintaan heinäkuussa :) Eniten pelottaa, että pikkunen ei malta sinne asti masussa olla :| Eli jos sinne asti päästään pungeran tyypin, vaikka päällä seisoien maailmaan :) :)

Ja sit terassille herkutteleen päiväkahvetta ja suklaata. Oli pakko laittaa jo pehmusteet korituoleihin, että pääsee vähäsen ees ulos. Eilen nimittäin vähän köpöttelin ja suppareita tuli niin tiuhaan, että tänään en tee muuta kun istun ja makoilen.

Vielä halit alusmammalle koitokseen, oon ihan varma, että mammaa viedään pian ja lujaa :p

Permis ja Veikko 23+4

AAM
mammakin luulee että kyllä tää taitaa tän vuorokauden puolella mennä syntymään... |O
odotan vain että faija tulee saa ukon kansa hakia pojan ja sit lähdetään jorvikseen =)

ja kunhan ton makaroonilaatikon saa uunista :LOL:

*muoks*

nyt lähdetään jorviin näytille.. :whistle: :wave:

Moikkarallaa"

Tämän päivän suuri tapahtuma oli se Ötzkin rakenneultra. Vaikka pelotti ja jännitti ihan älyttömästi niin kaikki oli just niin kuin pitikin. Oli varsin perusteellinen rakenneultraaja ja hienosti selitti koko ajan mitä mittaa ja mitä missäkin oli. Opetti samalla toista ultraajaa hahmottamaan ruumiinosia... Oltiin sitten niin onnellisia kun Ötzki sitten lopulta suostui paljastamaan sukupuolensa, tosin sovittiin sitten siitä ettei siitä puhuta ennen kuin syntyy. Sen kunniaksi kävin sitten ostamassa ensimmäisen uuden vaatteenkin Ötzkille... B)

Eipä tää meidän perheen riemu hyvästä terveydestä kestänyt sitten kovin montaa päivää vaikka ötzkillä kaikki onkin hyvin. Anoppi soitteli tuossa reilu tunti sitten että appiukko on joutunut sairaalaan epäillyn sydäninfarktin tms takia. Odotellaan nyt sitten lisätietoja tilanteesta ja siitä missä sairaalassa häntä loppupeleissä ruvetaan hoitamaan. Tuntuu ettei meidän perhe pääse näistä sydänsairauksista ikinä eroon kun tulee jatkuvasti jotain. :( Toivotaan parasta, pelätään pahinta.

Olkkis ja ötzki 20+5

Niisku-Rouva... Kiitos. Mies just juttelee äitinsä kanssa ja kuulostaa aika rennolta... Kai se mulle kertoo kuulumiset kunhan lopettaa... En halua että appiukko kuolee. On liian hyvä tyyppi siihen touhuun, ainakin vielä.

EDIT: se olikin sitten pahempaa kuin kuvittelin. Saa nähdä miten käy

Olkkis ja ötzki 20+5

Yhteistyössä