Moikkis murulaiset pitkästä aikaa! Olen käynyt kyllä lueskelemassa teidän juttuja, mutta jotenkin tuntuu että omaan napaan ei mitään infottavaa kuulu, niin on sitten jäänyt kirjoittaminen, hyi minua :ashamed: :kieh:
Elovena77 Minulla ei oo henk.koht. kokemusta, mitä nyt olen jotain juttuja rannekanavaoireyhtymästä lueskellut. Onneksi sen pitäisi sitten hävitäkkin itsestään, jos se on raskauden aikana tullut. Kylmää, lepoa ja mahdollista tukisidettä voi muistaakseni itsehoitona kokeilla. Toivottavasti helpottaa pian,
on varmasti viheliäinen vaiva.
Nitta Ooo, onnea puolivälistä! Ja kohta se rakenneultrakin sinulla tosiaan, voi kuinka kivaa

Onko sukupuolituntemuksia/arvauksia? Meinaatteko ottaa selville jos pieni on yhteistyöhaluinen asiassa?
mansikka-maija Teidän keskosten päivän vietto kuulosti
kotoisan ihanalta :heart: Saanko kysellä(voi olla että olet siitä kertonutkin tai jos et halua kertoa, niin skippaa koko kysymys) Miten pienenä keskosena esikoisesi syntyi ja millaista hoitoa alkuun tarvitsi? Onko esikoisen aikainen syntymä vaikuttanut/tuleeko vaikuttamaan tämän raskauden seurantaan?
Salliina Voi minä niin tiedän miltä tuo arjen yksin pyörittäminen tuntuu, meillä sama tilanne että mies aikaa vievän työn takia käy kotona vaan kääntymässä ja nukkumassa. Lähetän sinulle virtuaalikukkapuskan kun oot niin ihana ja jaksat vastata arjesta :flower: :kiss:
Painoasian Salliina nosti puheeksi. Minulla oli tuollaista esikoisen aikana, että kun paino nousi aika hurjasti, niin sitten en oikein halunnut nähdä ketään tai mennä minnekkään. Miehen ja minun väleihin se ei kylläkään vaikuttanut, kun mies sinnikkäästi kehui vaan massua ja pyöreitä muitakin muotoja. Vaikea tuo tilanne tai ei niinkään tilanne vaan se sinun tunne :hug:
Pystyisitkö yhtään lohduttautumaan ajatuksella, että vaikka miten nyt kertyy kiloja, niin ne on kyllä pudotettavissa sitten raskauden jälkeen. Miten sinulla meni painoasiat esikoisen odotusaikana? Ja ruokapäiväkirja voisi olla hyvä vaihtoehto rajoittaa herkuttelua ainakin. Mutta jos se on niin "joko tai" niin mielummin vaikka sitten herkuttelut kuin sellanen kitudieetti raskausaikana. Onko sinulla syömishäiriötaustaa? Neuvolasta voisi päästä ihan ravintoterapeutinkin puheille.
Hjannah onnea puolivälin johdosta!
alley Toivottavasti sinun flunssa on jo helpottanut :hug:
Minä kävin neuvolassa toissa viikolla. Olihan pitkä väli, kun edellinen käynti oli rv 17 ja tuo edellinen siis rv 23. Tai no, nyt kun nuo lukemat laittaa ylös, niin ei se nyt niiiin pitkä ollut, mutta tuntui ainakin vuodelta

Kelan laput sain, voimavarakysely käytiin läpi, edellisestä synnytyksestä taas puhuttiin. Terkkari on varmaan johonkin merkannut että minua synnytys pelottaa, sen myönsin ekalla kerralla. En itse ole kertaakaan ottanut asiaa puheeksi, mutta aina terkkari siihen palaa. En vaan haluaisi puhua koko asiasta. Jos siitä ei puhu, sitä ei ole edessä-loogista? Kaikella sitä yrittääkin itseään huijata :headwall: Ja toisaalta en halua aiheuttaa mitään ylimääräistä vaivaakaan tai että minua nyt pidetään jotenkin huonona äitinä/odottajana. Monet on varmasti kokenut pahempiakin synnytyksiä niin tuntuu väärältä vinkua sitten omasta. Muuten käynti oli ihan ok, painoa oli tullut 700g viikkotahtia, verenpaineet olivat matalat, hb hyvä 120, vauvan sykkeet 150 luokkaa. Ainiin ja sf-mitta oli 19. Toinen sokerirasitus olisi vielä edessä, joulukuulle pitäisi varailla aika siihen.
Meliah 25+0