Pikkujouluissa tapahtunutta..:(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Maailman hirvein puoliso
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ap. Sinuna en kertoisi miehellesi.
Sulla on aika paljon pelissä. Koita nyt vaan kantaa yksin tuo taakkasi, äläkä dumppaa sitä toisen niskaan.

Noh, näin vähän ajattelin. ITse tein, itse täytyy kärsiä! SUhdetta en todellakaan halua lopettaa enkä usko että miehikään tämän vuoksi. Mietin myös sitä, miten kiusallisena mieheni pitäisi tästä eteenpäin sitä että tulen töihin ja työpaikkaa en kuitenkaan ole vaihtamassa..

Noh, sinulle "olisipa minullakin tuollaisia alaisia".... Itse minut tähän tehtävään on pomoni valinnut sekä koulutuksen mutta myös ulkoisten avujen vuoksi. Pomona päätösvalta on sinun.

Onpa tosi ahdistava tilanne. Mutta en kertoisi kotona mitään, koska mistä miehesi voisi saada asian tietoonsa, jos olett kahdestaan olleet "jatkoilla". Ja en usko, että pomosi sitä kertoilee, jos on itsekin suhteesa.

Jos olisin tilanteessasi, alkaisin katsomaan uutta työpaikkaa. Etenemismahdollisuudet taitaa olla tuossa firmassa ohi. Yleensäkään en ymmärrä tätä pomon kanssa flirttailua.. Ei ja ei.

Älä kerro, jos tuo oli ainoa hairahdus ja et suunnittele uusintaa.

Hiukkasen voisi kyllä olla kiusallista töissä tuon jälkeen... Luojan kiitos itse kuolaan vain salassa työpaikan kuumia miehiä.

Missä on ihmisten moraali? Eli kaikkea saa tehdä kunhan ei jää kiinni? Ja jos jää kiinni, vika on kuitenkin jonkun muun.

Mielestäni sinun pitäisi kertoa, ja kantaa vastuu teoistasi.

Jos kerran sut oli valittu työhön ulkoisilla avuilla, ja pomon kanssa oli ollut säpinää jo pitkään, niin sehän olisi ollut jo suorastaan sopimusrikkomus, jos et olisi häntä hoidellut.

Missä on ihmisten moraali? Eli kaikkea saa tehdä kunhan ei jää kiinni? Ja jos jää kiinni, vika on kuitenkin jonkun muun.

Tehtyä ei saa tekemättömäksi, eikä kertominen enää tilannetta pelasta, vaan päinvastoin tuhoaisi liiton vain loppuiäksi. Ei todellakaan pidä mennä omaa taakkaa laittamaan puolisonsa kannettavaksi.

• Tykkää
Reactions: AivanSama
Alkuperäinen kirjoittaja näin..;30502722:
Tehtyä ei saa tekemättömäksi, eikä kertominen enää tilannetta pelasta, vaan päinvastoin tuhoaisi liiton vain loppuiäksi. Ei todellakaan pidä mennä omaa taakkaa laittamaan puolisonsa kannettavaksi.

Eli pettää saa kunhan ei jää kiinni. Ei sovi mun moraaliin.

Kuten joku tuossa jo aiemmin sanoi, ei kyse ole moraalista.
En ymmärrä, että miksi ihmeessä tällaista paskaa kaataisi vielä sen toisen niskaan. Kyse ei ole kuitenkaan järjestelmällisestä pettämisesta vaan kertaluontoisesta harkitsemattomasta tapahtumasta. Olen varma, että ap ottaa opikseen.
Kantakoot siis syyllisyydentuntonsa ihan itse ylhäisessä yksinäisyydessään.
Totuus nimittäin näissä tapauksissa on se, että väärintehnyt saa tunnustaessaan omantunnon kevennyksen ja helpotuksen oloonsa. Toisin käy "uhrille", se saa aikamoisen paskalastin harteilleen...

Alkuperäinen kirjoittaja näin..;30502787:
Moraalin takia siis kannattaa pilata hyvä suhde? Siinä nyt ei ole mitään järkeä.

Minä ainakin toivoisin mieheni työntävän moraalinsa sinne missä aurinko ei paista, jos se tarkoittaisi yhden satunnaisen panon aiheuttaman omantunnonpistosten kasaamista minun harteilleni.

Peesi. Etenkin kun perheessä on lapsia. Jos hairahdus on yksittäinen tapahtuma, eikä tämän jälkeen tapahdu pettämistä, miksi pilata vähintään kolmen ihmisen elämä, nyt on paha mieli vain pettäjällä.

Älä missään nimessä kerro. Pilaat kaiken loppuelämäksesi. Miehesi ei koskaan voi harrastaa seksiä kanssasi miettimättä pomoasi. Tai olla miettimättä mitä töissäsi tapahtuu. Myös pomosi vaimo saisi tietää, koska miehesi ottaisi tähän yhteyttä. Yms.

Mä en kertoisi koska on väärin että miehesi joutuisi kärsimään sun epärehellisestä teosta joka ei ole hänen vikansa mitenkään päin. Sulle tulisi ehkä parempi olo kertomisesta mutta miehellesi ei. Päinvastoin hän voisi saada vuosikausien traumat.
Mutta sitä en ymmärrä että miten nainen voi elää itensä kanssa tuon teon jälkeen ja harrastaa oman miehen kanssa seksiä ja elää yhdessä saman katon alla. Mua alkaisi ahdistaa ja kävisi miestä sääliksi kun toinen on tietämätön pettämisestä. Ja kyllä, vaikka olisikin yksi hairahdus ja kuinka harkitsematon teko niin se on pettämistä pahimmillaan.
Eli, en itse pystyisi jatkamaan suhdettani enää miehen kanssa, kertoisin tai en.

Viimeksi muokattu:
Pettäjät ovat keksineet mahtavan tekosyyn olla kertomatta huo*aamisestaan. Pettäminen onkin vain hairahdusta, kertaluontoistai (jokainen kerta) ja olisi niiin väärin antaa toisen kärsiä omista valinnoistaan. Samaan aikaan toinen kusetetaan jäämään parisuhteeseen pettävän ihmisen kanssa eikä hänelle anneta mahdollisuutta tietää, millaisen ihmisen kanssa hän jakaa elämänsä, arkensa ja unelmansa. Molemmat elävät valheessa.

• Tykkää
Reactions: Skyler
Alkuperäinen kirjoittaja näin..;30502787:
Moraalin takia siis kannattaa pilata hyvä suhde? Siinä nyt ei ole mitään järkeä.

Minä ainakin toivoisin mieheni työntävän moraalinsa sinne missä aurinko ei paista, jos se tarkoittaisi yhden satunnaisen panon aiheuttaman omantunnonpistosten kasaamista minun harteilleni.

Kyllä. Suhde ei ole hyvä jos toinen osapuoli pettää. Eikä ole toisellekaan reilua olla tietämättään suhteessa pettäjän kanssa, etenkin jos oma moraali sanoisi, että niin ei haluaisi tehdä. Petetylle pitäisi antaa mahdollisuus päättää haluaako jatkaa pettäjän kanssa vai ei.

Pettäjät ovat keksineet mahtavan tekosyyn olla kertomatta huo*aamisestaan. Pettäminen onkin vain hairahdusta, kertaluontoistai (jokainen kerta) ja olisi niiin väärin antaa toisen kärsiä omista valinnoistaan. Samaan aikaan toinen kusetetaan jäämään parisuhteeseen pettävän ihmisen kanssa eikä hänelle anneta mahdollisuutta tietää, millaisen ihmisen kanssa hän jakaa elämänsä, arkensa ja unelmansa. Molemmat elävät valheessa.

Peesi. Kuvottavia ihmisiä nämä jotka yllyttävät ap:ta salaamaan tuota. No, toivotaan että heidänkin kumppanit sitten tuota harrastaa ja vain ovat hiljaa kun eivät halua "toista satuttaa", eli ovatkin ihan hyviä ihmisiä sillee oikeesti :rolleyes:

Näin.. kirjoitti: Moraalin takia siis kannattaa pilata hyvä suhde?
Minusta hyvässä parisuhteessa ei vain petetä, piste. Jos minä menisin pettämään miestäni, niin kyllä se jo pistäisi omat hälytyskellot soimaan ja tajuaisin että joku siinä meidän suhteessa mättää ja todella pahasti.

Sanopas muuta. Tätä "kärsi itse, älä siirrä taakkaa toisen kannettavaksi" en siis ymmärrä alkuunkaan. Tosin, en edes ymmärrä, miten tälläinen juttu ylipäätään "tapahtuu"? Kumma, että tapahtuu vaan toisille ihmisille. Tämähän ON pettämistä ja ihan tietoista sellaista. Olisihan ap:kin voinut vielä lähteä pomon luota lätkimään, mutta päättipä jäädä....
Kyllä miehen kuuluisi tietää asista, jotta hän voisi itse päättää, oliko se hänenkin mielestä vaan hairhadus ja hän haluaa jatkaa.

Peesi. Kuvottavia ihmisiä nämä jotka yllyttävät ap:ta salaamaan tuota. No, toivotaan että heidänkin kumppanit sitten tuota harrastaa ja vain ovat hiljaa kun eivät halua "toista satuttaa", eli ovatkin ihan hyviä ihmisiä sillee oikeesti :rolleyes:

Näin.. kirjoitti: Moraalin takia siis kannattaa pilata hyvä suhde?
Minusta hyvässä parisuhteessa ei vain petetä, piste. Jos minä menisin pettämään miestäni, niin kyllä se jo pistäisi omat hälytyskellot soimaan ja tajuaisin että joku siinä meidän suhteessa mättää ja todella pahasti.

Voi lapsukaiset. Elämä ei ole niin mustavalkoista kuin luulette. Ei vuosikymmenien suhdetta kannata mennä pilaamaan yhden hairahduksen takia. Ei se mitätöi hyviä hetkiä menneisyydessä tai tulevaisuudessa.

• Tykkää
Reactions: AivanSama
Kantakoot siis syyllisyydentuntonsa ihan itse ylhäisessä yksinäisyydessään.

Tuossa se ongelma juuri on. Kaikki eivät jaksa kantaa syyllisyyttä sisällään seuraavaa 40 vuotta vaan haluavat kertoa sen jossakin vaiheessa.
Petetyn kannalta "paras" hetki saada tietää tapahtuneesta olisi heti kun tapahtuma on sattunut jolloin luottamuksen rakentaminen uudestaan on helpompaa kuin vuosien salailun jälkeen.

[QUOTE="friday";30502920]Tuossa se ongelma juuri on. Kaikki eivät jaksa kantaa syyllisyyttä sisällään seuraavaa 40 vuotta vaan haluavat kertoa sen jossakin vaiheessa.
Petetyn kannalta "paras" hetki saada tietää tapahtuneesta olisi heti kun tapahtuma on sattunut jolloin luottamuksen rakentaminen uudestaan on helpompaa kuin vuosien salailun jälkeen.[/QUOTE]

Samaa mieltä! Itse kuulin exäni pettämisestä 8v myöhemmin ja jumaliste miten vihainen olin! Koko tämän ajan olisin voinut rakentaa itselleni uutta elämää jonkun luotettavan ihmisen kanssa.Jos pettäminen olisi tullut heti ilmi ja mies todella katunut ja halunnut korjata tekonsa olisi luottamus ehkä voinut joskus vielä palautua,mutta vuosien salailun ja valehtelun jälkeen ei missään nimessä!

Alkuperäinen kirjoittaja näin..;30502914:
Voi lapsukaiset. Elämä ei ole niin mustavalkoista kuin luulette. Ei vuosikymmenien suhdetta kannata mennä pilaamaan yhden hairahduksen takia. Ei se mitätöi hyviä hetkiä menneisyydessä tai tulevaisuudessa.

Eli se pettäminen ei oikeasti ole niin paha asia? Jännä juttu miten sitä on aina luullut että porukka on oikeasti sitä mieltä ettei parisuhteessa nyt vain käydä vieraissa, ellei näin sitten oo erikseen sovittu.

Mutta tietysti jos sitä sattuu vain joskus, niin ihan eri asiahan se on... Ja tietysti kun pitää ne hairahdukset vain omana tietona, niin ei ole mitään pahaa oikeastaan tapahtunut jos tarpeeksi kierolla tavalla ajattelee.

Kyllä se vain niin on, että totuus tulee ilmi ennemmin tai myöhemmin. Esimiehesi on kyllä ikävässä välikädessä, koska tuollainen aiheuttaa sinun suosimista, joka taas pilaa työilmapiirin. Itse kertoisin, koska jos liitto ei kestä tuollaista hairahdusta, niin se on turha liitto.

Minua vain jäi vaivaan että bj kumi päällä?? Eihän tikkarikaan oo hyvää paperi päällä. :) Noh, sen eestään löytää minkä taakseen jättää . Kaikkee hyvää.

Yhteistyössä