Pikasynnyttäjät ja sektiolla synnyttäneet eivät tiedä mitään synnytyksestä!

• Viestiketjun aloittaja "Iituska"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Minä taas en arvosta sitten yhtään naisia jotka eivät osaa synnyttää nopeasti korkeintaan parissa tunnissa, mokomat tyhmät tunarit jotka kärvistelevät turhaan kivuissaan tuntitolkulla!

"noh"
synnytykseni oli nopea yli 3 tuntia, kyllä siinä kerkes kärvistellä ihan tarpeeksi. repeytymät, tikit leikkurissa. tulehdus lopulta ja ei voinu istua viikkokausiin että huhhuh alapää tulessa. että jos sulla kesti synnytys vain 15 tuntia niin mulla kivut viikkokausia.
ja perkele gynegologi yritti tehä kaavintaa noin alle vko synnytyksestä ja ihmetteli kun sattuu. eihän se onnistunut

"Mä"
olen oikein tyytyväinen omiini helppoihin 5 ja 6 tuntia kestäneisiin synnytyksiin,tuskin olisin parempi äiti vaikka olisin 20 tuntia kitunut ja ähissyt... mulle on ihan sama minä ap muo pitää :D.

"Iituska"
[QUOTE="vieras";23149026]Provohan tämä koko aloitus on, mutta olen samaa mieltä ap:n kanssa.

Vaikkei kivulla kilpailla tarvikaan, minua vituttaa nämä sektion tilaavat, jotka ruikuttavat miten synnytys nipisti. Hohhoijaa! Mitä nekin kivusta tietävät. Ovat saada kohtauksen jo kun otetaan verikoe.[/QUOTE]

Samaa mieltä olen kanssasi!

Kaveri sai n. viikko sitten muksun. Synnytys kesti huimat 4tuntia! "Siis se kipu oli ihan järkyttävää! Viimeset kaks tuntia tuntui, että kuolen!!" Plaah. Itse kärsin sellasista kivuista mooonta tuntia pitempään. Ei oikein jaksa samastua tämän ihmisen synnytykseen. Tiedän olen kamala

"vieras"
[QUOTE="vieras";23149042]Minä taas en arvosta sitten yhtään naisia jotka eivät osaa synnyttää nopeasti korkeintaan parissa tunnissa, mokomat tyhmät tunarit jotka kärvistelevät turhaan kivuissaan tuntitolkulla![/QUOTE]

Samaa mieltä. Ihme vääntelehtijät. MINÄ synnäytin nelikkoni 1h 40min, 1h 20min, 1h sekä 50min. Ihan silleen coolisti vaan. Itse vastaanotin lapseni, en huutanut, potkinut kätilöä tai käyttäytynyt ala-arvoisesti perse levällään, vaan käyttäydyin sivistyneesti. Tulin, synnäytin, kiitin ja lähdin. Poliklinisesti tietenkin. En kuormittanut sairaalaa.

Toiset ne karjuu ja piehtaroi sielä ku pösilöt vuorokausitolkulla. En ymmärrä.

[QUOTE="Iituska";23149073]Samaa mieltä olen kanssasi!

Kaveri sai n. viikko sitten muksun. Synnytys kesti huimat 4tuntia! "Siis se kipu oli ihan järkyttävää! Viimeset kaks tuntia tuntui, että kuolen!!" Plaah. Itse kärsin sellasista kivuista mooonta tuntia pitempään. Ei oikein jaksa samastua tämän ihmisen synnytykseen. Tiedän olen kamala[/QUOTE]

On aika vaikea mitata kipua. Tai sitä kumpaan teistä sattui enemmän. Joten ihan turhaan nostat itsesi korkeammalle jalustalle.

"Iituska"
[QUOTE="noh";23149055]synnytykseni oli nopea yli 3 tuntia, kyllä siinä kerkes kärvistellä ihan tarpeeksi. repeytymät, tikit leikkurissa. tulehdus lopulta ja ei voinu istua viikkokausiin että huhhuh alapää tulessa. että jos sulla kesti synnytys vain 15 tuntia niin mulla kivut viikkokausia.
ja perkele gynegologi yritti tehä kaavintaa noin alle vko synnytyksestä ja ihmetteli kun sattuu. eihän se onnistunut[/QUOTE]

Ja luulenpa, että sinä et ois minun synnytystä kestänytkään kuin tuollasesta jo valitat ;)

jaahas
Eka lapsi 7h45min, imukupilla ja voin sanoo että kipeetä teki vaikka ekaksi synnytykseksi oli "nopea". Toka sitten syntyi sektiolla kun alkuun olin kärvistellyt supistuksissa 9h30min. Kyllä usein ne sektionkin kokeneet on ehtineet niitä kipuja tuntea.... Kaksi kaveriani jopa yli 10 tuntia ennen sektio päätöstä.

minäää
[QUOTE="vieras";23149082]Samaa mieltä. Ihme vääntelehtijät. MINÄ synnäytin nelikkoni 1h 40min, 1h 20min, 1h sekä 50min. Ihan silleen coolisti vaan. Itse vastaanotin lapseni, en huutanut, potkinut kätilöä tai käyttäytynyt ala-arvoisesti perse levällään, vaan käyttäydyin sivistyneesti. Tulin, synnäytin, kiitin ja lähdin. Poliklinisesti tietenkin. En kuormittanut sairaalaa.

Toiset ne karjuu ja piehtaroi sielä ku pösilöt vuorokausitolkulla. En ymmärrä.[/QUOTE]

Niinpä! Toisten kropat vaan toimivat paremmin ;) Eipähän tarvii pitkään kärvistellä. Taitaavat vaan olla kateellisia nämä joilla synnytys on kestänyt pitkään :)

2 tapaa kokenut
eikä ne sectiokivut ihan pikkuisia ole!!!
Vaikka itse syntymätapahtuma meneekin aika helpolla, tulee totuus vastaan siinä vaiheessa kun puudutus lakkaa.
Ekat 2pv sain heti pienen kivun palattua soittaa äkkiä kelloa, toivat kipupiikin lihakseen. Jos hetkenkin emmin et joko nyt vai kohta, oli kipu KAMALAA!!

Toinen syntyi normisti, alle 4h:ssa. Kamalaa sekin oli, epiduraali ei tehonnut täysin.

Musta on hölmöö vertailla synnytysasioissa. Toisilla vaan menee helpommalla kuin toisilla. Siihen ei voi kovin paljoa itse vaikuttaa...

Itsehän ratkesin riemusta kun kuulin että ipana on perätilassa ja saan sektion. Koskaan en ole arvostanut alatiesynnytystä, turhaa tuskaa kun helpommallakin pääsee. Itsellä tosin loppui puudutus kesken ja olin siinä sitten maha vedettynä auki kaikki tunnot tallessa. Ja seuraava liikkeellelähtöpäivä meni lähestulkoon ilman kivunlievitystä, mikä ei ole kovinkaan helppoa kun on tuoreet haavat alavatsassa. Kipua kesti nelisen päivää ja ns. "sairaslomakäyttäytymistä" pitää olla kuukausi mutta silti jos toista alkaisin odottaa, vaatisin sektion ennemmin kuin alatiesynnytyksen. Paraneehan siitä useimmin nopeammin mutta turhanpäiväistä punnerrusta se mielestäni on kun muitakin tapoja on keksitty. Näin meillä.

"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja minäää;23149111:
Niinpä! Toisten kropat vaan toimivat paremmin ;) Eipähän tarvii pitkään kärvistellä. Taitaavat vaan olla kateellisia nämä joilla synnytys on kestänyt pitkään :)
Sano jo muuta. Ei tarvi ku mennä sinne, riipasta pikkarit nilkkoihin ja pierasta pikkusen isommin. Se on sitte siinä. Pitää Osata. =)

"hih"
Onneksi olen evoluution huipentuma: aina ensimmäisestä kierrosta raskaaksi, raskausaikana olen elämäni kunnossa ja synnytykset ovat helppoja. Jäisin henkiin ilman nykyteknologiaa ja voisin mennä heti synnytyksen jälkeen takaisin pellolle, miksihän kaikki eivät ole kehittyneet näin ?

quu
ensimmäinen synnytys oli pika. 3h14min lapsiveden menosta ja lapsi karjui sylissäni. Mutta ensin kahden viikon tuskat supistuksineen, kaksi väärää hälytystä kättärillä, passittivat kotiin vaikka olin jo 4cm auki. (paikat siellä täynnä, ja supistukset ei säännöllisiä). Kun vedet meni ja lähdettiin ajamaan sairaalaan niin huusin miehelle että lapsi tulee NYT eikä myöhemmin, sairaalassa ei ainuttakaan kivunlievitystä enään annettu koska pää oli tuloillaan juuri kun pääsin sängylle makaamaan. Vauvan syke heittelehti kolmas dippeihin asti ja imukupilla ulos. Kerran irtosi kuppi ja vauva syöksyi suurinpiirtein keuhkoihin asti takasin. Se kipu... joo, tiedän, ei varmaan tarvitse edes sanoa! Nyt toista odotan loppusuoralla ja mulla pelottaa niin saakelisti. Saispa vaan olla siellä sairaalassa vaikka ne 8h supistuksissa ennen lapsen tuloa.... Mutta epäilen että nopeesti tääkin tulee, koska nyt jo supistelee päivittäin ehkä kerran kolmessa tunnissa niin kipeesti että oven rivasta pitää tarrata kiinni ja koittaa muistaa miten hengitetään..

...
Mulla synnytykset 17 h ja 8 h. Varsinkin jälkimmäinen oli kyllä ihan yhtä helppoo kun heinänteko, ei 8 h oo mun mielestä ainakaan mikään kesto synnytykselle. :p Eli siis mulle toi 8 h tuntu aika syöksyltä ekaan nähden.
Ja synnytykset on aina mielestäni ollu tosi helppoja, salista lähtiessä oon kätilölle molemmilla kerroilla todennu, että nähdään pian uudestaan. Eihän synnytyskipu ole edes mitään kamalaa kipua, vähän vihlasee vaan, kun sen muksu sieltä putkahtaa. :p Niin ja muuten, luomuna oon synnyttäny...
Syöksynä ja sektiolla en tahtois synnyttää, se varmaan sattuis.

"vieras"
[QUOTE="Iituska";23149073]Samaa mieltä olen kanssasi!

Kaveri sai n. viikko sitten muksun. Synnytys kesti huimat 4tuntia! "Siis se kipu oli ihan järkyttävää! Viimeset kaks tuntia tuntui, että kuolen!!" Plaah. Itse kärsin sellasista kivuista mooonta tuntia pitempään. Ei oikein jaksa samastua tämän ihmisen synnytykseen. Tiedän olen kamala[/QUOTE]

Tässähän on kyse siitä että toiset ei kestä kipua ja toiset kestää. Sinä et kestä kun valitat synnytyksestä. Minä synnytin sentään ilman kivunlievitystä ja oli ihan peace of cake :) Jos synnytyskipu on kovinta mitä olet kokenut niin huh huh :D Huomioitko muuten sen että meillä syöksysynnyttäjillä ne paikat aukeaa jopa usean kuukauden ajan ja sinä valitat kun meni monta tuntia avautumiseen :D

"bree"
mun täytyy myöntää etten ole tuntenut kertaakaan niin kovaa kipua synnytyksessä että olisin kinunnut kivunlievitystä. Kuuntelin ekaa synnyttäessäni kun naapurihuoneesta kuului kirosanoja ja kauheeta huutoa ja järkytyin... Totta siis tunsin kyllä kipua mutta lieneeköhän kyse täsyin myös omasta kipukynnyksestä ja mulla se on aina ollut korkea. Ilokaasu oli ainoa mitä kokeilin mutta sitäkään en osannut kunnolla vetää. Kolmella työnnöllä oli vauva ulkona ja ainoa kova kipu mitä muistan niin oli se kun tikattiin kuosiin alapäätä... : / se sattui!

hkhk
mulla oli paha raskausmyrkytys ja kiireellinen sektio,olin tosi kipeä sektiosta kun elintoiminnot oli hidastunut..ja tuntui ettei lääkkeet auta mitään,vatsa keräsi ilmaa joka ei osannut tulla ulos ja se teki hirveää leikattuun vatsaan.. no synnytyksestä en ehkä tiedä kun toinenkin tuli sektiolla,mutta kivusta luulen tietäväni paljonkin! eikä kyse ollut mistään hetken kivusta. toisessa sektiossa puudute ei toiminut niinkun olisi pitänyt,tunsin kovaa kipua..mutta se siitä..

"vieras"
Eikö se kipu ole joillain kovempaa kuin toisilla, että kyse ei ole kivunsiedosta? ja ne, jotka avautuu nopeemmin, vois kuvitella olevan kovemmat kivut.

mulla lähti synnytys käyntiin todella rajuilla supistuskivuilla, jotka oli heti 5min välein tulevia ja supistuksen ollessa päällä en kyennyt tekee mitään, en edes huutamaan, koska kipu oli niin kovaa. ihan tajuttoman kovaa.

jouduin sit kuitenkin sektioon ja kivut vatsassa sen jälkeen oli yhtä kovia. 2 vuorokautta en pystyny tekee melkein mitään, makasin vain ja välillä pakkonostettiin jalkeille. kivut jatkui lievempänä kuukauden ajan.

Mulla on ollut nopea (n.7h) ja vielä nopeampi (n.4h) synnytys. ja vähemmän muhun koski sen nopean synnytyksen aikana, kai siinä ehti kroppa mukaan vähän paremmin.
Tosin vielä nopeampi oli kyllä siinämielessä kivempi että ponnistusvaihe ei kestänyt sitä 50 minuuttia mitä siinä nopeassa :whistle:
Toisaalta taas en voi verrata mitään siihen tunteeseen ja kipuun kun makaat selälläsi odottamassa puudutetta alapäähän ja lääkäri huomauttelee ohimennen "täähän aukee sormissa", eli viimeiset sentit aukesi muutoman supistuksen aikana ja kuulkaa se se vasta koskee. Ei puhettakaan että elimistö ehtisi sopeutua vaan sitä mennään ja rytinällä.
En edes halua ajatella mitä menoa se syöksysynnyttäjillä on :/

Ja joo, muhun kyllä sattu ja ihan helvetisti. hitostako tiedän sattuko naapuri huoneen synnyttäjään enempi vai vähempi. Eikä oikeastaan edes kiinnosta.

Yhteistyössä